Ik moest hier even over nadenkenquote:Op woensdag 2 juli 2025 20:41 schreef Armani XL het volgende:
De volgende stap is dat ze je op gaat wachten bij je voordeur. Bereid je daar alvast op voor en vooral wat je dan gaat doen.
De politie komt niet.quote:
Hoezo? Als jij haar niet binnen laat, laat je haar niet binnen. Punt.quote:als ik de confrontatie met haar aan ga lukt het haar om binnen te komen
Klopt maar ik ken K en die weet mijn zwaktepunt, waar ze gebruik van gaat maken , ik ben nog niet assertief genoeg om K aan te kunnen, vandaar dat ik confrontaties wil ontwijkenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 22:43 schreef r_one het volgende:
[..]
De politie komt niet.
[..]
Hoezo? Als jij haar niet binnen laat, laat je haar niet binnen. Punt.
Daar ben je zelf bij hè. Het moet niet gekker worden.
Nogmaals, daar ben je zelf bij, je láát haar er ook gebruik van maken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar ik ken K en die weet mijn zwaktepunt, waar ze gebruik van gaat maken ,
Je vlucht dus. Hoe lang wil je blijven vluchten?quote:ik ben nog niet assertief genoeg om K aan te kunnen, vandaar dat ik confrontaties wil ontwijken
Het klopt dat er zelf bij ben en niet naar binnen is inderdaad niet naar binnen, ik mis nog zelfvertrouwen om de confrontatie aan te gaan zeker na mijn misser toen ik haar in de stad tegen kwamquote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Nogmaals, daar ben je zelf bij, je láát haar er ook gebruik van maken.
Ik zeg het niet gauw (en niet om te schofferen) maar: groei een ruggengraat. Je kunt het
[..]
Je vlucht dus. Hoe lang wil je blijven vluchten?
Als je het nooit probeert (en volhoudt!), gaat het je nooit lukken weerstand te bieden. Oefening baart kunst.
(het lukt je nu toch ook haar briefjes weg te gooien en dat vol te houden? gewoon door het te DOEN?)
Stel jezelf alleen één simpele regel:
NIET
NAAR
BINNEN
!
Het laatste wat je dan moet doen is nu in je schulp kruipen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het klopt dat er zelf bij ben en niet naar binnen is inderdaad niet naar binnen, ik mis nog zelfvertrouwen om de confrontatie aan te gaan zeker na mijn misser toen ik haar in de stad tegen kwam
Dit is inderdaad het ideale scenarioquote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Het laatste wat je dan moet doen is nu in je schulp kruipen.
Wat jij nodig hebt is weer de succeservaring dat je haar wél kunt weerstaan (nota bene voor je eigen voordeur, jouw domein, veel idealer gaan de omstandigheden niet worden). Eén zo'n succeservaring zal jou een enorme boost kunnen geven, het competentiegevoel dat JIJ 'in control' bent en niet zij!
Desnoods ga je haar straal negeren, loopt haar zwijgend voorbij, reageert demonstratief helemaal nergens op (volhouden!), open de voordeur, loop naar binnen, en laat haar de brievenbus in haar smoel zien.
(om vervolgens jezelf een schouderklopje te geven)
En zij druipt af! Priceless![]()
Dat snap ik, volkomen. De MOAB aanpak.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het ideale scenario
waaromquote:Op woensdag 2 juli 2025 20:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is het ook maar ik heb door mijn eigen domme actie laatst mijn eigen glazen ingegooid, kan moeilijk een melding maken bij de politie als ik haar zelf omhels en zeg wat ben je toch mooi tegen haar, zij profiteert daar dankbaar van
Dat zou wel heel erg hypocriet zijn als dit hele verhaal al waar is.quote:
dan moet TS zelf harder worden/zijnquote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg hypocriet zijn als dit hele verhaal al waar is.
Dat vind ik dus ook, zo omhels ik haar en als ik briefjes van haar krijg melding doen, dat klopt niet voor mijn gevoel, ik moet mijn gedachte zien te switchen en me wapenen tegen mijn zwakte, ik moet sterk en duidelijk zijn en zoveel mogelijk negeren, een keer stopt ze welquote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg hypocriet zijn als dit hele verhaal al waar is.
Ik zou het oneens zijn of de reactie op jouw assertiviteit ool niet meteen als conflict beschouwen. Dat heeft een negatieve connotatie die er waarschijnlijk helemaal niet is.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:37 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb weinig last van het stoppen met de medicatie, iets wat prikkelbaarder misschien.
Afgelopen 2 dagen 2 kleine conficten uitgesproken op een goede manier met een goede afloop, het is zo dat als je meer voor je mening opkomt en grenzen stelt je sneller tot conficten komt, ik ben blij dat ik hier steeds beter mee om ga en het durf aan te gaan
Misschien zeg ik het niet goed komt waarschijnlijk door het feit dat ik in het verleden bijna alles oké vond om conflicten te vermijden en het anderen naar de zin te maken, soort please gedragquote:Op zondag 6 juli 2025 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zou het oneens zijn of de reactie op jouw assertiviteit ool niet meteen als conflict beschouwen. Dat heeft een negatieve connotatie die er waarschijnlijk helemaal niet is.
Hmm, in de auto typen leverde niet echt een duidelijke tekst op.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien zeg ik het niet goed komt waarschijnlijk door het feit dat ik in het verleden bijna alles oké vond om conflicten te vermijden en het anderen naar de zin te maken, soort please gedrag
Dit is wat ik opperdequote:Op zondag 6 juli 2025 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik opper nu iets wat of een heel slecht idee is of een aardig idee. Weet niet of het juist is, maar ik zat te denken;
Is het geen optie om een soort stopgesprek/mediator gesprek waarin jullie duidelijke afspraken maken en uitleggen van "hoe het ook was, nu is het voorbij". Desnoods met dr ouders erbij en je behandelaar?
Uitspreken dat het echt over is en vanaf nu bewijzen verzamelen en melding maken
Dit gaat van kwaad tot erger zoals het nu gaat. Dus misschien met een mediator duidelijk maken dat stop stop is. En daarbij ook duidelijk dat je bij de politie melding maakt als ze op de stoep staat. Brieven verzamelen, datum erop. Alle belletjes en bezoekjes in een logboek.
En ook voor jezelf opschrijven waarom geen contact. Over lust weet ik weinig, maar dan voel je dat maar... alleen geef er niet aan toe
Samen komen jullie er niet uit. Dus als jullie beiden nou iemand erbij hebben die er met een afstandje naar kunnen kijken
Ja ik gebruik de term verkeerd! Excuusquote:Op zondag 6 juli 2025 15:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dit is wat ik opperde
politie kan en mag een stopgesprek voeren
ga het gesprek aan met hen
ze zullen aangeven wat mogelijk is en wat niet
Je zou eens kunnen beginnen niet blind je lul achterna te lopen.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:57 schreef Cupfighter het volgende:
Ik denk dat jullie gelijk hebben Cots en Greysbones , er moet iets gebeuren want er komt geen eind aan en daar zijn wij beiden debet aan, ik kan niet voor K praten maar , ik besef dat ik dubbele signalen af geef wat het onduidelijk maakt, K is een knappe jongedame met vaak kleding wat mijn lust wel prikkelt ik zou liegen als ik zeg daar ongevoelig voor te zijn maar ik vind het wel zwak van mezelf
Ik weet alleen of een stopgesprek los kan staan van een aangifte, ik wil K niet aangeven, ik moet dat dus nog even uitzoeken
Een gesprek met haar ouders is ook een optie met een begeleider van mij erbij, denk dat die ouders er wel voor open staan zover als ik ze ken, mijn begeleider gaat daar in ieder geval wel in mee
Klopt maar daar zit toch ook controle in, als ik blind mijn lul zou achterna lopen nam ik K mee naar huis en zou met haar het bed in duikenquote:Op zondag 6 juli 2025 17:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen beginnen niet blind je lul achterna te lopen.
Haal je de angel al uit het probleem.
Klaarblijkelijk niet. Of te weinig:quote:Op zondag 6 juli 2025 18:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar daar zit toch ook controle in,
Jij geeft toe aan je lust. Of dat nu eindigt met zoenen of neuken, is om het even.quote:
Ja ik weet niet, ik vind het van mij best knap omdat ik me er in het verleden echt gek door liet maken, dar er nog punten zijn voor verbetering ben ik met je eensquote:Op zondag 6 juli 2025 18:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk niet. Of te weinig:
[..]
Jij geeft toe aan je lust. Of dat nu eindigt met zoenen of neuken, is om het even.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |