abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217635137
Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter omdat het niet de diagnose is, want die heb ik namelijk niet, volgens de GGZ vallen mijn aanvallen nergens onder, ben getest op verschillende persoonlijkheidsstoornissen maar val nergens onder, ik had ooit Borderlne maar dat is in regressie

Mijn aanvallen zijn een lange tijd rustig geweest maar komen de laatste maanden weer meer terug, waarvan die van vorige week wel behoorlijk heftig was omdat die doorging toen de aanval in principe voorbij was.

Wat zijn die aanvallen precies, ik lijk dan de controle over mezelf te verliezen en te switchen naar een andere persoonlijkheid, ze zijn niet langer dan een half uur vaak en ik ben door omstanders die weten wat ze moeten doen er uit te halen.

Ik twijfel wat ik doen moet, bij de GGZ kreeg ik toen tussen neus en lippen te horen dat ik het maar moest handelen en er mee moet leren leven maar dat is niet altijd gemakkelijk vandaar dat ik twijfel om er toch weer mee naar de huisarts te gaan, aan de andere kant heb ik ook niet echt heel veel trek in weer een nieuw traject waar aan je getrokken gaat worden, ik doe het zonder therapie( al ruim een jaar’) best goed en denk dan ook, misschien moet ik het gewoon zo laten en inderdaad accepteren

Update : ik ben in behandeling en ik boek flinke vooruitgang
pi_217635354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:13 schreef Cupfighter het volgende:

_O_
Ik heb enorm veel respect voor jou en hoe je ermee omgaat. Petje af en een diepe buiging _O_
pi_217635372
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
_O_
Ik heb enorm veel respect voor jou en hoe je ermee omgaat. Petje af en een diepe buiging _O_
Heel erg bedankt!
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:46:20 #4
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217635855
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:13 schreef Cupfighter het volgende:
Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter omdat het niet de diagnose is, want die heb ik namelijk niet, volgens de GGZ vallen mijn aanvallen nergens onder, ben getest op verschillende persoonlijkheidsstoornissen maar val nergens onder, ik had ooit Borderlne maar dat is in regressie

Mijn aanvallen zijn een lange tijd rustig geweest maar komen de laatste maanden weer meer terug, waarvan die van vorige week wel behoorlijk heftig was omdat die doorging toen de aanval in principe voorbij was.

Wat zijn die aanvallen precies, ik lijk dan de controle over mezelf te verliezen en te switchen naar een andere persoonlijkheid, ze zijn niet langer dan een half uur vaak en ik ben door omstanders die weten wat ze moeten doen er uit te halen.

Ik twijfel wat ik doen moet, bij de GGZ kreeg ik toen tussen neus en lippen te horen dat ik het maar moest handelen en er mee moet leren leven maar dat is niet altijd gemakkelijk vandaar dat ik twijfel om er toch weer mee naar de huisarts te gaan, aan de andere kant heb ik ook niet echt heel veel trek in weer een nieuw traject waar aan je getrokken gaat worden, ik doe het zonder therapie( al ruim een jaar’) best goed en denk dan ook, misschien moet ik het gewoon zo laten en inderdaad accepteren

Topper!
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:46:46 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217635865
^O^
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:48:50 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217635896
Mooi!
pi_217653744
Vandaag begon de ochtend op het werk wat anders als normaal, ik ben er voor de post sortering maar doe ook als ik klaar ben met sorteren best vaak post bezorgen, gezien ik een spietrziekte heb lukt dat niet altijd met name als het koud is wordt het lastig.
Vandaag hoefde ik niet te sorteren maar kon gelijk met een collega samen gaan bezorgen, we waren om half tien klaar dus terug gefietst en even pauze gehouden, na de pauze ontstond een wat vreemde situatie, ik vond iemand vrij agressief reageren op een andere collega, en even later kreeg weer een andere collega een veeg uit de pan van hem en toen reageerde hij boos dat hij naar ging etc, ik heb op dat moment niets gezegd, wou het eigenlijk wel doen maar dacht, nu assertief zijn is niet handig.
Ik ben daarna weer post gaan bezorgen want ik voelde me fit genoeg, toen ik klaar was met bezorgen en ik ook al over mijn werkuren heen was heb ik nog even naar het werk gebeld om aan te geven dat ik het geen prettige situatie vond en snap dat iemand de kans moet krijgen op om te reintegreren maar dat ik het geen veilige situatie vond voor de collega’s en mezelf
Ik vroeg ook of er mog werk te doen was maar ik mocht naar huis
Dat laatste is nog steeds wel iets waar ik even over na wil ga denken, of overleggen met de therapeute, ik was al extra aan te werken en nog vind ik dat eigenlijk niet genoeg van mezelf en wil meer
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:32:27 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217653912
Klinkt als een terecht punt om aan te kaarten op je werk.

Reageren in de situatie zelf is soms lastig of zelfs niet verstandig, want dat had de boel kunnen escaleren. Dus dat klinkt ook als een goed besluit om niet direct te reageren.
pi_217680930
Er lag een brief in mijn brievenbus van K, ze geeft aan erg gekwetst te zijn vanwege door mijn lompe reactie van vorige week op het terras, ze wil een gesprek en excuses
Hier moet ik even goed over nadenken wat ik hier mee doe
  Moderator zondag 18 mei 2025 @ 17:10:53 #10
441859 crew  Lenny77
pi_217680983
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:06 schreef Cupfighter het volgende:
Er lag een brief in mijn brievenbus van K, ze geeft aan erg gekwetst te zijn vanwege door mijn lompe reactie van vorige week op het terras, ze wil een gesprek en excuses
Hier moet ik even goed over nadenken wat ik hier mee doe
Daar is maar 1 antwoord op: helemaal niets!
Niet intrappen! Negeren.
Ze weet goed genoeg dat ze je kan bespelen en wat jouw zwakke punten zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 18 mei 2025 @ 17:28:38 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217681270
Je wil toch geen contact?

Heb je dat ook gezegd toen de politie er aan te pas moest komen?
pi_217681314
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:10 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Daar is maar 1 antwoord op: helemaal niets!
Niet intrappen! Negeren.
Ze weet goed genoeg dat ze je kan bespelen en wat jouw zwakke punten zijn.
Ja dat deed ze al in die brief, me schatje noemen etcetera dan wordt het lastig voor me, ze weet heel goed hoe ze me om krijgt
pi_217681323
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:28 schreef Lienekien het volgende:
Je wil toch geen contact?

Heb je dat ook gezegd toen de politie er aan te pas moest komen?
Klopt en dat heb ik toen ook gezegd
  zondag 18 mei 2025 @ 17:38:14 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217681352
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt en dat heb ik toen ook gezegd
Ik zou maar een boodschap terug geven: dat je geen contact wil. Verder nergens op ingaan.

Ze stond toen toch ongevraagd aan je deur, waarna zij de politie inschakelde? Misschien moet je nu de stap zetten en een melding doen bij de politie, want dit valt imo onder stalking van haar kant. De politie kan een zgn. stopgesprek met iemand voeren die hinderlijk contact blijft zoeken terwijl je hebt aangegeven geen contact meer te willen.
  Moderator zondag 18 mei 2025 @ 17:44:10 #15
441859 crew  Lenny77
pi_217681402
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:33 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dat deed ze al in die brief, me schatje noemen etcetera dan wordt het lastig voor me, ze weet heel goed hoe ze me om krijgt
Kijk, dat bedoel ik dus...
Ik zou dus zeker geen antwoord geven want dan heeft ze weer een voet binnen in je leven en ook weer macht.
En misschien inderdaad, zoals Lienekien zegt, een melding maken bij de politie.
pi_217681447
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Kijk, dat bedoel ik dus...
Ik zou dus zeker geen antwoord geven want dan heeft ze weer een voet binnen in je leven en ook weer macht.
En misschien inderdaad, zoals Lienekien zegt, een melding maken bij de politie.
Je hebt gelijk, ik ga er geen antwoord op geven, ik trap er bijna weer in omdat ik het zielig vind dat ik haar gekwetst heb maar ik moet daar even niets van aantrekken
Ik negeer de brief en denk nog na over een eventuele melding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 18-05-2025 17:55:44 ]
  Moderator zondag 18 mei 2025 @ 18:46:18 #17
441859 crew  Lenny77
pi_217681924
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, ik ga er geen antwoord op geven, ik trap er bijna weer in omdat ik het zielig vind dat ik haar gekwetst heb maar ik moet daar even niets van aantrekken
Ik negeer de brief en denk nog na over een eventuele melding
Zij is echt niet gekwetst.. ze wil gewoon de controle hebben. En ze weet hoe die te krijgen, inspelen op jouw geweten.
Jij hebt nu genoeg op je eigen bordje liggen en boekt zeer goede vooruitgang. Zij kan dat helemaal kapot maken.

Ook dit is assertiviteit :) , kiezen voor je eigen veiligheid en vooruitgang _O_
  zondag 18 mei 2025 @ 19:07:40 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217682056
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 18:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zij is echt niet gekwetst.. ze wil gewoon de controle hebben. En ze weet hoe die te krijgen, inspelen op jouw geweten.
Jij hebt nu genoeg op je eigen bordje liggen en boekt zeer goede vooruitgang. Zij kan dat helemaal kapot maken.

Ook dit is assertiviteit :) , kiezen voor je eigen veiligheid en vooruitgang _O_
En assertiviteit ziet er in dit geval niet per se uit als duidelijk zeggen wat je vindt en waar voor jou de grens ligt, want soms kun je beter je mond houden.

@Cupfighter Houd je rug recht!
pi_217682415
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 18:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja zij kan alles wat ik de afgelopen maanden opgebouwd heb afbreken
Ik heb dan een vriendin maar wij passen niet bij elkaar, qua leeftijd en ook qua karakter niet, ze is gewoon te dominant voor mij, en ik moet niet kijken naar haar uiterlijk, niet in die valkuil stappen

Ik ga niet reageren en ook niet naar de politie
Totaal negeren
pi_217682433
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 19:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En assertiviteit ziet er in dit geval niet per se uit als duidelijk zeggen wat je vindt en waar voor jou de grens ligt, want soms kun je beter je mond houden.

@:Cupfighter Houd je rug recht!
Klopt en dat ga ik ook doen
Totaal geen reactie geven
Dan is ze maar gekwetst
Dat ben ik ook wel eens,
  Moderator zondag 18 mei 2025 @ 19:54:01 #21
441859 crew  Lenny77
pi_217682486
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 19:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja zij kan alles wat ik de afgelopen maanden opgebouwd heb afbreken
Ik heb dan een vriendin maar wij passen niet bij elkaar, qua leeftijd en ook qua karakter niet, ze is gewoon te dominant voor mij, en ik moet niet kijken naar haar uiterlijk, niet in die valkuil stappen

Ik ga niet reageren en ook niet naar de politie
Totaal negeren
Geen kritiek he, maar merk je zelf hoeveel macht zij nog heeft? Je schrijft al: dan heb ik een vriendin.
Dat is een gevaarlijk hersensprongetje :@

Let aub op met haar :{
pi_217682509
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 19:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Geen kritiek he, maar merk je zelf hoeveel macht zij nog heeft? Je schrijft al: dan heb ik een vriendin.
Dat is een gevaarlijk hersensprongetje :@

Let aub op met haar :{
Kritiek mag altijd trouwens hoor
Ja ik hoef maar ja te zeggen en ik heb haar terug dus dat is heel gemakkelijk en ook gevaarlijk
Ik moet hier heel scherp op zijn, is nog een valkuil

Dank je wel
@Lienekien ook bedankt
pi_217685203
Het was te voorspellen bijna, vannacht een flinke aanval gehad, baal niet van die aanval maar wel dat ik me dus in mijn hoofd weer gek laat maken door K blijkbaar, @Lenny77 heeft zeker gelijk ik moet hier mee oppassen, woensdag een bespreekpunt bij de therapie
pi_217695128
Zojuist gebeld door het werk over het incident van afgelopen vrijdag, er werd even rustig nagevraagd wat er gebeurd was en hoe het met me ging, ik heb het netjes uitgelegd, ze vonden het verstandig van me dat ik mijn mond had dichtgehouden op dat moment, ze gingen in gesprek met desbetreffende persoon en zouden hem er op aanspreken dat dit gedrag niet wenselijk is op de werkvloer
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:43:52 #25
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217701270
Ik schrijf ook maar even mee.

Sinds 2 maanden enorme terugval in PTSS (enkelvoudig seksueel trauma), na 8 jaar in ruste zijn geweest. Bizar dat ik weer in deze hel zit. Wakker worden in vecht en vlucht modus. Echt hoe kom ik hier van af.
pi_217701338
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:43 schreef Ciclon het volgende:
Ik schrijf ook maar even mee.

Sinds 2 maanden enorme terugval in PTSS (enkelvoudig seksueel trauma), na 8 jaar in ruste zijn geweest. Bizar dat ik weer in deze hel zit. Wakker worden in vecht en vlucht modus. Echt hoe kom ik hier van af.
Lastig man, welke therapie heb je al,gehad?
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:55:56 #27
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217701389
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Lastig man, welke therapie heb je al,gehad?
Emdr en een beetje CBT voor de OCD klachten die ik kreeg door het trauma. Werkte goed 7 jaar geleden. Nadien (denk) helemaal geen klachten mbt het trauma gehad. Daarom ook verbaasd dat het nu keihard terug komt. Was vorige week ook niet meer in staat om te werken en ik jank elke dag.
pi_217701409
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:55 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Emdr en een beetje CBT voor de OCD klachten die ik kreeg door het trauma. Werkte goed 7 jaar geleden. Nadien (denk) helemaal geen klachten mbt het trauma gehad. Daarom ook verbaasd dat het nu keihard terug komt. Was vorige week ook niet meer in staat om te werken en ik jank elke dag.
Misschien toch even tijd om langs de huisarts te gaan voor eventueel een verwijzing
  dinsdag 20 mei 2025 @ 20:08:13 #29
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217701537
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Misschien toch even tijd om langs de huisarts te gaan voor eventueel een verwijzing
Al gedaan. ;). Toen het op kwam heb ik het een weekje aan gekeken. Toen er geen verbetering op trad gelijk actie ondernomen. Helaas duurt alles zo lang. Volgende week kijken voor SSRI'S. Geen fan van maar ik leef nu op xanax. Bestond er maar een vergeetheids pil, was ik weer het dromerige ventje.
pi_217701614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Al gedaan. ;). Toen het op kwam heb ik het een weekje aan gekeken. Toen er geen verbetering op trad gelijk actie ondernomen. Helaas duurt alles zo lang. Volgende week kijken voor SSRI'S. Geen fan van maar ik leef nu op xanax. Bestond er maar een vergeetheids pil, was ik weer het dromerige ventje.
Ja ik weet het, je moet geduld hebben bij de GGZ, ik ben nog vrij vlot onder behandeling gekomen en ik heb het goed getroffen qua behandeling
  dinsdag 20 mei 2025 @ 20:15:27 #31
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217701657
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja ik weet het, je moet geduld hebben bij de GGZ, ik ben nog vrij vlot onder behandeling gekomen en ik heb het goed getroffen qua behandeling
Wat is de oorzaak bij jou?
pi_217701682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:15 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Wat is de oorzaak bij jou?
Trauma, slecht zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen en gebrek aan assertiviteit waar het nu een stuk beter mee gaat dankzij de therapie
  dinsdag 20 mei 2025 @ 20:24:12 #33
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217701790
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Trauma, slecht zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen en gebrek aan assertiviteit waar het nu een stuk beter mee gaat dankzij de therapie
Ja trauma veranderd veel aan je. Maar welk trauma heb je?
pi_217701868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:24 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ja trauma veranderd veel aan je. Maar welk trauma heb je?
Trauma dat zorgt voor klachten dat lijkt op dissociatie waarin ik dissocieer naar een overleden vriendin
  dinsdag 20 mei 2025 @ 20:35:41 #35
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217701917
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Trauma dat zorgt voor klachten dat lijkt op dissociatie waarin ik dissocieer naar een overleden vriendin
Oke. Klinkt vaag zeg. Maar erg vervelend. Is er al verbetering?
pi_217701979
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:35 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Oke. Klinkt vaag zeg. Maar erg vervelend. Is er al verbetering?
Ja ik had gemiddeld 5 dissociatie aanvallen per dag, dat is nu 1 in de 3 weken geworden dus dat is een forse verbetering, ik heb ook medicatie, Methylfenidaat wat ook een goede invloed heeft op de klachten

Even kort uitgelegd, ik had een vriendin Melanie, die heeft suïcide gepleegd, hoewel dat lang geleden is is dat niet goed verwerkt, ik mijn dissociatie switch ik naar haar maar dat doe ik op bepaalde momenten die we aardig in kaart hebben wanneer dat gebeurd, mijn zelfbeeld en personen zoals Melanie die een pittig karakter had op een standbeeld zetten zijn van invloed
  dinsdag 20 mei 2025 @ 21:10:52 #37
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217702231
Dat klinkt echt bizar. Was je getuigen? En had je voor de suicide al psychische problemen?

Hopelijk neemt de technologie mbt trauma behandeling een toevlucht met AI
pi_217702369
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 21:10 schreef Ciclon het volgende:
Dat klinkt echt bizar. Was je getuigen? En had je voor de suicide al psychische problemen?

Hopelijk neemt de technologie mbt trauma behandeling een toevlucht met AI
Nee ik was geen getuige, haar moeder heeft haar gevonden
Ik had voor die tijd ook al psychische problemen
  woensdag 21 mei 2025 @ 13:52:15 #39
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217707822
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 21:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee ik was geen getuige, haar moeder heeft haar gevonden
Ik had voor die tijd ook al psychische problemen
Dat laatste zal een hoop verklaren.

Hoe lang loop je hier nu mee?
pi_217708939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:52 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dat laatste zal een hoop verklaren.

Hoe lang loop je hier nu mee?
Het is onstaan in mijn jeugd, veel gepest wat eigenlijk mijn leven tot nu aardig bepaald heeft, daarnaast verkracht op mijn 12e door een onbekende, vader verloren bij auto ongeluk waarbij ik zelf zwaar gewond vertaalt toen ik 16 was, moeder verloren op mijn 21 met een hersentumor en later nog 2 vriendinnen die suïcide hebben gepleegd waarvan Melanie een echt trauma is geworden, helaas ook een lange tijd harddrugs verslaafd geweest
Nu ben ik inmiddels 56 en heb best veel jaren weggegooid door drugs gebruik en de verkeerde mensen naar me toe te trekken wat een gevolg is van mijn lage zelfbeeld, ik wou lief gevonden woorden en was enorm aan het pleasen waardoor mensen gebruik en misbruik van me maakte, dat laatste heb ik zeker voor een deel zelf veroorzaakt door alles maar goed te consenten geen grenzen aan te geven waardoor mensen ook zoiets hadden van die respecteert zichzelf niet dus waarom zouden wij dat weldoen, vooral met jongedames waarvoor ik een zwak heb is dat vaak gebeurd, is dat hun fout, nee dat is mijn fout.
Ik moet duidelijk mijn grens aangeven!!

Assertiever worden is nu het toverwoord, en dat werkt goed volgens mijn therapeute ben ik ik van sub assertief naar assertief geschoven, dat ik af en toen nog sub assertief neig of naar agressief is normaal omdat het een proces is wat ik moet leren en waar nog geen automatisme in zit
Een dame als K snap niets ervan nu omdat ze me zo niet kent en zoiets heeft van wat doe jij nou, de meeste mensen in mijn omgeving waarderen mijn verandering wel en moedigen me zelfs aan om zo door te gaan
Mijn therapeute zegt dat ik dat ik trots mag zijn op mezelf

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 21-05-2025 16:13:50 ]
  woensdag 21 mei 2025 @ 16:14:41 #41
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217708984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is onstaan in mijn jeugd, veel gepest wat eigenlijk mijn leven tot nu aardig bepaald heeft, daarnaast verkracht op mijn 12e door een onbekende,vaded verloren bij auto ongeluk waarbij ik zelf zwaar gewond vertaalt toen ik 16 was, moeder verloren op mijn 21 met een hersentumor en later nog 2 vriendinnen die suïcide hebben gepleegd waarvan Melanie een echt trauma is geworden, helaas een lange tijd harddrugs verslaafd geweest
Nu ben ik inmiddels 56 en heb best veel jaren weggegooid door drugs gebruik en de verkeerde mensen naar me toe te trekken wat een gevolg is van mijn lage zelfbeeld, ik wou lief gevonden woorden en was enorm aan het pleasen waardoor mensen gebruik en misbruik van me maakte, dat laatste heb ik zeker voor een deel zelf veroorzaakt door alles maar goed te consenten geen grenzen aan te geven waardoor mensen ook zoiets hadden van die respecteert zichzelf niet dus waarom zouden wij dat weldoen, vooral met jongedames waarvoor ik een zwak heb is dat vaak gebeurd, is dat hun fout, nee dat is mijn fout.
Ik moet duidelijk mijn grens aangeven!!

Assertiever worden is nu het toverwoord, en dat werkt goed volgens mijn therapeute ben ik ik van sub assertief naar assertief geschoven, dat ik af en toen nog sub assertief neig of naar agressief is normaal omdat hetbis een proces is wat ik moet leren en wrong geen automatisme in zit
Een dame als K snap niets ervan nu omdat ze me zo niet kent en zoiets heeft van wat doe jij nou, de meeste mensen in mijn omgeving waarderen mijn verandering wel en moedigen me zelfs aan om zo door te gaan
Mijn therapeute zegt dat ik dat ik trots mag zijn op mezelf
Damn. Dat is een hoop leed die je te verduren kreeg. Wat dat betreft is mijn echt peulenschil. Maar goed, het zit in je hoofd en daar heb je geen invloed op. In jou geval logisch dat je dan allemaal klachten en gedragingen bent gaan ontwikkelen als deze gebeurtenissen in je jeugd plaatsvonden.

Zelf heb niet enkel trauma gehad tot mijn 23e. Goede jeugd al was ik wat aan de verlegen kant, maar geen oorzaak.

Ken je het boek van Bessel van der Kolk "the body keeps the score"?
pi_217711343
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:14 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Damn. Dat is een hoop leed die je te verduren kreeg. Wat dat betreft is mijn echt peulenschil. Maar goed, het zit in je hoofd en daar heb je geen invloed op. In jou geval logisch dat je dan allemaal klachten en gedragingen bent gaan ontwikkelen als deze gebeurtenissen in je jeugd plaatsvonden.

Zelf heb niet enkel trauma gehad tot mijn 23e. Goede jeugd al was ik wat aan de verlegen kant, maar geen oorzaak.

Ken je het boek van Bessel van der Kolk "the body keeps the score"?
Niet te snel iets een peulenschil noemen, gezien jou trauma terugkeert is dat blijkbaar toch iets heftigs wat ik niet zou onderschatten

Ik wil me niet verstoppen achter mijn verleden, sommige dingen zijn gebeurd zonder ik er invloed op had maar mijn keuze voor diverse relaties daar had ik wel invloed op, daar heb ik gewoon verkeerde keuzes in gemaakt en eerder mijn grenzen moeten aangeven
Ik zei het vandaag nog tegen mijn behandelaar, waarom tref ik dit soort dames steeds?
Omdat ik dat aantrek door mijn slechte zelfbeeld en onzekerheid, en dat eerlijk gezegd ook wel spannend vind, z’n pittige dame maar daar moet ik echt vanaf

Het boek ken ik overigens niet
  donderdag 22 mei 2025 @ 10:48:33 #43
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217714692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:31 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niet te snel iets een peulenschil noemen, gezien jou trauma terugkeert is dat blijkbaar toch iets heftigs wat ik niet zou onderschatten

Ik wil me niet verstoppen achter mijn verleden, sommige dingen zijn gebeurd zonder ik er invloed op had maar mijn keuze voor diverse relaties daar had ik wel invloed op, daar heb ik gewoon verkeerde keuzes in gemaakt en eerder mijn grenzen moeten aangeven
Ik zei het vandaag nog tegen mijn behandelaar, waarom tref ik dit soort dames steeds?
Omdat ik dat aantrek door mijn slechte zelfbeeld en onzekerheid, en dat eerlijk gezegd ook wel spannend vind, z’n pittige dame maar daar moet ik echt vanaf

Het boek ken ik overigens niet
Nee klopt wat je zegt. Het is niet de gebeurtenis zelf maar hoe het hoofd en lichaam er op reageert.

Ik verbaas mij elke keer hoe het zo kan zijn dat ik afgelopen 8 jaar normaal heb kunnen leven. Heb veel solo reisjes gemaakt zonder dat dit nog een rol speelde.

Vanochtend klein lichtpuntje. Werd zonder angst wakker en goed geslapen. Jammer dat de angst weer op kwam zetten na een uur. Nu weer een nerveus wrak. Someteen maar even rondje lopen en ergens een kopje thee drinken.

Kon ik de gebeurtenis maar vergeten. Ben er zo klaar mee. Om je heen zie je iedereen stappen zetten waarvan jij vroeger ook droomde maar jij zit hopeloos vast in je hoofd (en zenuwstelsel)
pi_217715427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 10:48 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Nee klopt wat je zegt. Het is niet de gebeurtenis zelf maar hoe het hoofd en lichaam er op reageert.

Ik verbaas mij elke keer hoe het zo kan zijn dat ik afgelopen 8 jaar normaal heb kunnen leven. Heb veel solo reisjes gemaakt zonder dat dit nog een rol speelde.

Vanochtend klein lichtpuntje. Werd zonder angst wakker en goed geslapen. Jammer dat de angst weer op kwam zetten na een uur. Nu weer een nerveus wrak. Someteen maar even rondje lopen en ergens een kopje thee drinken.

Kon ik de gebeurtenis maar vergeten. Ben er zo klaar mee. Om je heen zie je iedereen stappen zetten waarvan jij vroeger ook droomde maar jij zit hopeloos vast in je hoofd (en zenuwstelsel)
Het is heel frustrerend, maar ik heb er wel rust in gevonden, misschien ook nu omdat nu ik me wat beter voel maar helemaal stabiel zal ik nooit worden

Dat uur is toch winst, probeer daar van te genieten, koester de goede momenten en vergeet ze niet
  donderdag 22 mei 2025 @ 13:07:15 #45
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217715881
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is heel frustrerend, maar ik heb er wel rust in gevonden, misschien ook nu omdat nu ik me wat beter voel maar helemaal stabiel zal ik nooit worden

Dat uur is toch winst, probeer daar van te genieten, koester de goede momenten en vergeet ze niet
Functioneer jij een beetje in dagelijks leven?

Voor mijn griep was ik bezig met vanalles en nog wat en toen kwam die griep en boem!
pi_217716415
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:07 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Functioneer jij een beetje in dagelijks leven?

Voor mijn griep was ik bezig met vanalles en nog wat en toen kwam die griep en boem!
Ik functioneer naar tevredenheid, gaat steeds beter de laatste tijd, toen ik 5 aanvallen per dag had functioneerde ik slecht
  donderdag 22 mei 2025 @ 14:53:45 #47
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217716601
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik functioneer naar tevredenheid, gaat steeds beter de laatste tijd, toen ik 5 aanvallen per dag had functioneerde ik slecht
Met aanvallen bedoel je paniekaanvallen of intrusies?

Ik ben de hele dag gespannen. Werken ging gewoon niet meer en daar baal ik flink van. Werk haalt je uit piekerstand normaal gesproken maar mijn gedachten waren zo sterk en emotioneel van aard dat dat niet meer ging.
  donderdag 22 mei 2025 @ 20:18:48 #48
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217719415
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:11 schreef Cupfighter het volgende:
Het was te voorspellen bijna, vannacht een flinke aanval gehad, baal niet van die aanval maar wel dat ik me dus in mijn hoofd weer gek laat maken door K blijkbaar, @:lenny77 heeft zeker gelijk ik moet hier mee oppassen, woensdag een bespreekpunt bij de therapie
Misschien moet je het niet zo zien
Je bent heel druk met je problemen aanpakken
Dan duikt er een persoon op die jou in gelijke situaties zou kunnen brengen
Je kiest door bij de juiste weg( zover we hier kunnen lezen) maar in je brein geeft dit natuurlijk nog wat frictie
Daardoor krijg je een reactie
Heel logisch
En juist goed dat je het gaat bespreken, maar kijk jezelf er niet op aan dat je door K een aanval had
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217722618
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:53 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Met aanvallen bedoel je paniekaanvallen of intrusies?

Ik ben de hele dag gespannen. Werken ging gewoon niet meer en daar baal ik flink van. Werk haalt je uit piekerstand normaal gesproken maar mijn gedachten waren zo sterk en emotioneel van aard dat dat niet meer ging.
Week is voor mij ook heel goed, k werk nog 2 ochtenden in de week want ik ben in principehelemal afgekeurd ivm spierziekte

De dissociatie aanvallen
pi_217722621
quote:
99s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:18 schreef greysbones het volgende:

[..]
Misschien moet je het niet zo zien
Je bent heel druk met je problemen aanpakken
Dan duikt er een persoon op die jou in gelijke situaties zou kunnen brengen
Je kiest door bij de juiste weg( zover we hier kunnen lezen) maar in je brein geeft dit natuurlijk nog wat frictie
Daardoor krijg je een reactie
Heel logisch
En juist goed dat je het gaat bespreken, maar kijk jezelf er niet op aan dat je door K een aanval had
Ja ik weet de oorzaak wel, er zit nog een stukje in me die zegtt probeer het , aar opnieuw met K, dat ga ik niet doen hoor maar het zorgt voor strijd in het hoofd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')