Wantie | donderdag 1 mei 2025 @ 22:27 |
Bron Business Insider Bron. ![]() | |
VEM2012 | donderdag 1 mei 2025 @ 23:16 |
Klopt wel: https://evboosters.com/ev(...)-in-2025/#:~:text=It's%20the%20closest%20race%20the,margin%20of%20only%2024.234%20vehicles. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 10:25 |
Ah, op de valreep toch meer verkocht. Het zit vlak bij elkaar, en BYD groeit, terwijl Tesla daalt. Daar zal Tesla toch iets mee moeten doen. Anders raken ze het momentum volledig kwijt. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 10:40 |
Nee, daar moet Tesla helemaal niet naar kijken. Dat is vooral interessant voor de buitenwereld. BYD had tot voor kort vooral een binnenlandse markt om te bedienen. Nu zijn ze aan het uitbreiden naar Mondiaal, waardoor ze heel veel groeiruimte hebben. Tesla is al langere tijd mondiaal. Ander verschil is dat BYD ook kleine auto's heeft. Daar verdien je heel weinig op (het A segment is niet voor niets in Europa verdwenen). Maar het levert wel hoge verkoopcijfers op. Maar goed, daar zit de groeiruimte van Tesla. Nou zijn er geruchten dat Tesla obv het M3/Y platform goedkopere, uitgeklede en kleinere varianten gaat uitbrengen (en ook een verlengde MY overigens). Indien dat waar is kan het nog best zo zijn dat Tesla een tijdje de meeste BEV's zal leveren, maar heel interessant is dat niet. Ze zullen op die auto's simpelweg minder marge maken per stuk en ze kunnen daarmee ook kannibaliseren op modellen die per stuk meer opleveren aan winst. Als aandeelhouder heb je liever dat er 2 miljoen auto's verkocht worden met 10K winst per stuk gemiddeld, dan 5 miljoen auto's met 1K winst per stuk gemiddeld. Nog afgezien daarvan heeft Tesla veel meer ijzers in het vuur. | |
LXIV | vrijdag 2 mei 2025 @ 12:30 |
BYD gaat gewoon meer auto bieden voor minder geld. Mensen zullen er even aan moeten weten en de kat uit de boom kijken, maar dan krijgt het een vlucht. Europese auto’s zijn straks duur en luxe, kwaliteit Chinese auto’s heb je veel auto voor weinig. Echte innovatie zit bij Tesla nog steeds. Geen super afwerking, wel zijn geld waard op zich. Dus Tesla wordt de middenklasse. Niks mis mee, maar niet dat wat de hoogste marges zijn. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 12:38 |
Tesla kan zeer efficint bouwen. Daarom halen ze hoge marges. Want prijstechnisch zitten ze al lang in de middenklasse (op de Model S/X na). En BYD lijkt momenteel gewoon met wanbetaling goedkoop te kunnen blijven. Dus of dat echt duurzaam is? | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 12:59 |
Je dwaalt van de stelling af. De stelling was dat Tesla de meeste EV's verkoop. Dat deden ze nipt in 2024, maar de kans is groot dat ze in 2025 worden ingehaald. Wellicht dat het nakomen van de belofte om een goedkoper model in de markt zetten dat gaat keren. Qua winst zien we een daling van 71% tov eerste kwartaal van 2024. En een daling van autoverkopen van enkele tientallen procenten, tot de helft minder in bepaalde landen in april dit jaar. Jij vindt het kennelijk prima als Tesla het momentum kwijt raakt op het gebied van EV's. Ik zou me als autofabrikant toch zorgen gaan maken en proberen die positie te behouden. Ondanks dat Tesla meer is dan een EV bouwer. | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 13:04 |
Het is simpele marktwerking dat Tesla "momentum" verliest. Dit geldt voor elk merk in vrijwel elke branch. Niet alleen Tesla. Er wordt hier gedaan door de Elon haters alsof Tesla failliet gaat in de aankomende paar weken. Tesla is veel meer dan Elon Musk hoor, het zou natuurlijk ongekend zijn als ze jaar op jaar telkens de meeste auto's verkopen terwijl ze op dit moment maar paar type auto's beschikbaar hebben en niets onder de 45,000 euro. Enige reden dat de haters hier telkens blij de "verkoopcijfers" komen vergelijken met het onomstreden succesvolle 2024 is omdat ze hele dag worden gehersenspoeld met Elon nieuws. Anders had dit topic niet eens bestaan. Het is een soort van echochamber vanuit Reddit, als daar iets op /popular staat staat het binnen de kortste keren hier in dit topic. Van look at this!! ze vallen in de propaganda val van reddit. Waar mensen zonder eigen mening een mening baseren op de populairste post. [ Bericht 2% gewijzigd door epicbeardman op 02-05-2025 13:13:24 ] | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 13:14 |
Kortom, trekt je stellingname terug. | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 13:18 |
Welke stellingname verzin je nu weer? | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 13:41 |
Jouw trots dat Tesla de grootste EV bouwer is. | |
voetbalmanager2 | vrijdag 2 mei 2025 @ 14:13 |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 15:10 |
Och, Tesla is meer dan alleen auto's... | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 15:32 |
Nee, jij claimde ten onrechte dat BYD in 2024 Tesla al voorbij was in verkopen. En dat heb ik rechtgezet. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 15:54 |
Gewoon een model met maar twee stoelen, een halve accu en geen stuur of andere bedieningselementen. Een Robotaxi, dus. En omdat je daar veel mee kunt verdienen door hem in te zetten als taxi, kunnen ze daar dan toch de hoofdprijs voor rekenen. Ik zou er niet instappen, maar dat kan aan mij liggen. Dan zit je daar in en doet de autopiloot iets heel stoms, waarna je nog een minuut hysterisch kunt roepen: "IK GA DOOD!" en verder niets kunt doen, voordat het ook zover is. Maar misschien overleef je het wel en ben je alleen maar invalide. En dan moet je zelf de rekening betalen. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 16:49 |
En de rest was wat wanhopig goedpraten dat Tesla het dit jaar waarschijnlijk niet zal halen... | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 20:20 |
Dat jij geen verstand hebt van ondernemen was mij al een tijdje duidelijk. Hoef je er echt niet zo in te wrijven. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:15 |
Ach, ik vind het wel schattig voor eerst gepocht wordt over hoeveel auto's Tesla wel niet verkoopt, en vervolgens op alle mogelijke manieren wordt recht geluld als die verkopen sterke dalen. Geen enkele ondernemer wordt blij van een verkoopafname van 44% in het eerste kwartaal, en een winstdaling van 71%. Behalve Tesla natuurlijk... Gewoon, omdat... | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:27 |
Het gaat uitstekend met Tesla in Europa: https://www.nu.nl/economi(...)en-harde-daling.html Ik zou dit toch als zorgwekkend zien, maar dat betekent dat ik geen verstand van ondernemen heb. 81% daling in Zweden. Het gaat top! Niks aan veranderen! | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:29 |
De rest van de EV markt, wat doet die in Europa? | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:33 |
In het eerste kwartaal van 2025 het aantal nieuw geregistreerde batterij-elektrische auto's in de EU met 23,9% is gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal van 2024, tot een totaal van 412.997 eenheden. Elektrische auto's hadden in het eerste kwartaal van 2025 een marktaandeel van 15,2% in de totale EU-automarkt. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:35 |
Oef. Dat lijkt me extra pijnlijke voor Tesla. ![]() | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:40 |
Klopt, in Zweden bijvoorbeeld is het aantal verkochte electrische auto's in het eerste kwartaal met 13% gestegen ten opzichte van 2024. Tesla kende een daling van 55%. En april dus 81% daling. | |
Perox | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:40 |
Ja maar ze hebben ook andere ijzers in het vuur. ![]() Het punt is dat sommige users niet willlen accepteren dat het gedrag van Elon Musk permanente schade heeft toegebracht aan het merk Tesla. Andere mensen willen het graag zien als bevestiging van de ultieme teloorgang van het merk, wat natuurlijk meteen het andere uiterste is, zo'n vaart zal het niet lopen. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:42 |
Hoe lager de autoverkopen, hoe meer ze een techbedrijf worden. Dus dat is alleen maar goed. Straks kunnen ze enorme bedragen besparen door gewoon te stoppen met het maken van auto's! | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:44 |
![]() Is allemaal volgens plan hoor. So what, Musk heeft paar minder fictieve miljardjes. Slaap je nu beter schatje. Hij heeft niet eens een huis, slaapt in Mar-A-Lago. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:45 |
Volgens plan? Tell me more. | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:47 |
Nieuwe Tesla's worden pas uitgeleverd in Mei en Juni/Juli. Lees maar in het Tesla levering topique op tweakers. Daarnaast hebben ze helemaal geen verkoopcijfers want die worden pas elk kwartaal gereleased. Alle fabrieken moesten worden omgebouwd voor de LCI facelift. Daarnaast, is het niet zo gek dat Tesla nu in het niets valt met wat voor e-waste de markt wordt overspoeld op dit moment, van alibaba fengboxes tot aan aliexpress BYD bakken voor 20k euro nieuw. Tja, is maar wat je concurrentie noemt. Het goedkope segment mist Tesla natuurlijk een mooie hatchback ontwikkeld door Elon's goddelijke bedrijf. Ala Renault 5. Maar niemand zegt dat Tesla nummer 1 moet zijn, ze zijn de grondleggers van de EV markt. Zonder hen reden we nog in Adolf's Volkswagens met dieselgates. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:50 |
13% ipv 44%. Lieg jij dwangmatig ofzo? Verder had je het gewoon fout en ben je verbeterd. Probeer daar eens volwassen mee om te gaan zeg… | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:51 |
Hij ziet zo veel cijfers voorbij komen dat hij het zelf allemaal niet eens meer op een rijtje heeft staan, maar wat wil je als je feed continue refreshed met elon-bad en tesla-bad nieuws. | |
Perox | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:52 |
De ontkenning is groot. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:53 |
Heeft MuskGod nog niet vertelt dat hij vol in gaat zetten op FSD voor drones? Dat is een veel betere markt dan auto's en dan zit niemand te zeuren dat de koers/winst verhouding tien keer te hoog is voor een autofabrikant. Of is het 4D schaak dat hij dat eerst stiekem doet, totdat hij ze met veel tamtam uit kan rollen en de hele wereld versteld kan laten staan? | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:54 |
13% waarvan? Je verplaatst zelf de context. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:55 |
Yup, 81% verkoopdaling is goed, want alle fabrieken liggen stil. 2 maanden geleden was de daling goed, want iedereen wacht op model Y Wat wordt het volgende maand? | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:57 |
Nee, er zijn gewoon meerdere mogelijke oorzaken en sommigen willen nu eenmaal heel graag geloven dat het politiek gemotiveerd is. Zo zijn er meer EV’s die momenteel een verkoopdaling te verwerken krijgen. Zoals BYD (eerste kwartaal een vergelijkbare daling als Tesla), of Porsche Taycan (2024, verkoop gehalveerd), of Volvo (EX30, ook in het eerste kwartaal een scherpe daling). Het is gewoon raar om dan bij Tesla net te doen alsof het aan Musk moet liggen. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:57 |
Tesla en Musk spelen 4D schaak. Wat zij doen is perfect. We weten het gewoon nog niet. | |
Perox | vrijdag 2 mei 2025 @ 21:58 |
Dat is toch precies wat ik zeg? Jij en baardmans willen niet accepteren dat Tesla niet meer sexy is. Moet je verder zelf weten maar het is wel gewoon een feit. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:00 |
Dit is toch niet goed voor een bedrijf. De omzet in je sector gaat gigantisch omhoog. Maar jouw omzet gaat zwaar naar beneden. Dan ben je gewoon veel marktaandeel kwijt. Veel. En dat mag je weer terug zien te winnen. Ooit. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:01 |
Ze zijn ook wel een beetje oud inmiddels. Die Tesla modellen. Stel dat je nu een nieuwe lease uit gaat zoeken, dan kies je toch iets nieuwers. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:02 |
13% tov 1e kwartaal 2024. Ik verplaats niets. Ik weet waar ik het over heb en hoef niet steeds weer te liegen of volstrekt irrelevante cijfers te noemen om een punt te maken. Kom op, we weten het wel. Het verlies van Harris heb je nog steeds niet verwerkt. In plaats van vervallen in negativiteit… ga iets leuks doen. Je hebt toch een vriend? Geef die wat aandacht. Of als je vrijgezel bent: slinger een app aan en je hebt vanavond nog iemand waar je je aandacht in kan steken (pun intended). Negativiteit heb je alleen jezelf mee. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:03 |
In het eerste kwartaal van 2025 verkocht BYD wereldwijd 416.388 volledig elektrische voertuigen (BEVs). Dit is een aanzienlijke stijging van 39% ten opzichte van de 300.114 BEVs die het bedrijf in het eerste kwartaal van 2024 verkocht. In het eerste kwartaal van 2025 werden wereldwijd 4.203 exemplaren van de Porsche Taycan verkocht. Dit is een lichte daling van 1% ten opzichte van de 4.236 verkochte eenheden in dezelfde periode van 2024. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:04 |
In jouw bubble misschien. Maar niemand maakt zich druk om een klein groepje ultralinkse jankballen die nog altijd in shock zijn dat Trump gekozen is. | |
Perox | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:05 |
Waar heb ik de ad hominems aan verdiend? | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:05 |
Maar wat hebben ze dan voor nieuwe modellen op de NLse leasemarkt? | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:06 |
Als het structureel is, ja. Maar dat moet maar blijken. Bij Tesla telt altijd maand 3, 6, 9 en 12. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:06 |
Inmiddels is de meerderheid van de VS in shock. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:07 |
Model Y: maart 2025. Model 3: vorig jaar vernieuwd. Model S/X: 3,5 jaar geleden vernieuwd, refresh waarschijnlijk de komende maanden. Waar heb je het over zeg! | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:09 |
De Taycan had in 2024 al de draai om de oren gekregen… lees je wel wat ik schrijf? De daling van BYD en Tesla die op een lijn ligt is tov vorig kwartaal. BYD heeft immers in 2024 nog een flinke groei over de kwartalen meegemaakt. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:10 |
Positief denken laat de beurskoers en jouw vermogen sterk stijgen ![]() | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:12 |
Ja precies, ze krijgen al heel lang regelmatig een facelift! | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:12 |
Als jij denkt dat Tesla ineens door iedereen uitgekotst wordt, dan ligt dat aan jouw bubble. In mijn omgeving is Tesla gewoon Tesla gebleven. De bubble waar Tesla ineens uitgekotst wordt is de ultralinkse idioterie die het verschil niet weten tussen mannen en vrouwen en die denken dat Hamas vrijheidstrijders zijn die steun verdienen. Geen ad hominem dus. Gewoon: wie de schoen past… | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:13 |
Moeten zij weten. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:14 |
Lees even terug. | |
Perox | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:14 |
Dus omdat ik zeg dat Tesla niet meer sexy is zit ik in een bubble? Mooi man. Volgens de verkoopcijfers zitten wel meer mensen in mijn bubble. ![]() | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:16 |
BYD verkocht in het eerste kwartaal van 2025 39% meer dan het eerste kwartaal 2024. Dat noem jij een daling in de lijn van Tesla. En BYD verkoopt niet alleen electrische auto's. In het eerste kwartaal van 2025 verkocht BYD wereldwijd maar liefst 1.000.804 auto's. Dit is een indrukwekkende stijging van 59,81% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2024 | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:16 |
Alleen model Y dus. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:17 |
Zijn geen facelifts geweest. Als ik naar mijn auto kijk: ok, lijkt veel op de ouder Model S, maar werkelijk alles onderhuids is anders. Beetje als de 911, zeker tot midden jaren 90. Het enige wat wel een update nodig heeft is de accu in de 3/Y. Maar die komt later dit jaar. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:19 |
81% minder verkocht in april. Door ultra linkse idioten die het verschil niet weten tussen mannen en vrouwen en denken dat Hamas vrijheidsstrijders zijn die steun verdienen... Aldus jouw bubbel... Zo zie jij dus de potentile Tesla klanten. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:19 |
Je poneert het als een feit, wat duidt op oogkleppen. Maar ik heb een beetje het gevoel als die laatste maanden voor de verkiezing in de VS toen op basis van berichten in de media ook hard werd gelachen over het aanstaande verlies van Trump. Ik zou gewoon maar eens afwachten. | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:20 |
Bekijk deze YouTube-video Even goed bewijs dat Tesla NR1 is. Benchmark tegen. 900pkAudi E-TRON RS van 130k 900pk Chinese Lotus van 120k En de goddelijke 1000pk Tesla Model S Plaid 100k Die chinese prul van een Lotus valt al uit wanneer de Tesla nog 39% over heeft. ![]() | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:20 |
Als je niet wil lezen wat ik schrijf, reageer dan gewoon niet. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:21 |
Nee, niet bepaald. Of vind jij een auto die een jaar op de markt is ‘oud’? Jij wisselt jaarlijks naar een nieuwe auto (sorry, dit is waarschijnlijk gemeen)? | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:22 |
Ja de Y. Maar is dat echt vernieuwend genoeg om de totaal ingezakte verkopen weer up to par te krijgen? | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:23 |
We zien geen daling bij BYD in de lijn van Tesla. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:23 |
Nee, helemaal niet. Maar jij hebt verdomd veel moeite om niet steevast te kiezen voor een stropop. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:23 |
Blijkbaar niet, want de verkoop is afgelopen maand nog verder ingezakt. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:24 |
Plaid is vanaf 120k. ![]() | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:25 |
Ik om de vier jaar. En mijn man om de vier jaar. Dus gemiddeld iedere twee jaar een nieuwe auto in lease. Want daar moeten de EV-verkopen het toch wel van hebben, van de leaserijder, en die kijkt iedere 4 jaar weer verder. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:25 |
CNN wel… https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html (En waarom praat je over jezelf in meervoud?) | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:25 |
Opeens zakt de verkoop van Tesla ineen. En jij begint over ultra linkse idioterie, het niet kunnen onderscheiden van vrouwen en mannen, en Hamas... Je persoonlijke frustratie weet ik inmiddels van dit forum... | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:27 |
Ik vind die Y er gewoon weer uit zien als een Tesla. Zoals we al jaren kennen. Leuk voor de mensen die graag Tesla willen rijden. Lijkt me een prima wagen. Maar echt vernieuwend? ![]() En Tesla moet zoveel meer marktaandeel pakken om alle verliezen goed te maken. Klinkt een beetje als Nokia, om eerlijk te zijn. | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:27 |
Dit zijn prijzen in de UK, zie filmpje op 35 seconden. Poste dit na het kijken van filmpje wilde niet terug. Dus correctie: UK prijzen Tesla 109k Audi 142k Chinese Lotus 131k En de Tesla is gewoon in een andere league, met een 0-60 naar 2 seconden waar de Audi en Chinese Lotus 3 seconden halen op zijn snelst. Daarnaast Tesla's active noise canceling blijkt er goed te zijn in de auto zelf. Range wise verslaat hij ze met 2 vingers in Elon's neus. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:27 |
Dus zijn alle Tesla lijnen ‘nieuw’. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28 |
Dus het zijn eigenlijk nog steeds dezelfde auto's, maar een heleboel dingen die je niet ziet hebben ondertussen een upgrade gehad. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28 |
Citeer in dat artikel eens de cijfers van het eerste kwartaal 2025. Dat beide in 2024 bijna gelijk liepen wisten we al. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:30 |
Voor zijn nieuwe publiek had Musk toch de Cybertruck ontwikkeld? Die rednecks en andere republikeinen die anders een Ford F-150 hadden gekocht? | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:30 |
13% mondiaal tijdens een wisseling van de wacht bij het grootste succesnummer. Jij kraait te vroeg victorie. Verder heb ik geen enkele frustratie. Ik moet een beetje lachen om extreemlinkse idioten die auto’s die Tesla al verkocht heeft gaan vernielen om Musk te raken. En dan erachter komen dat je op camera staat. Zielig. | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:31 |
Ben benieuwd of jij ook zo enthousiast bent als Elon's goddelijke bedrijf aan eind van het jaar weer de auto's in de sales doet en alles weer rechttrekken ook nog steeds de cijfers post. Of dat je toch je nu al weken druk maakt in dit topic om de cijfers, cijfers die totaal geen invloed hebben op je leven. ![]() Het doet mij echt denken dat je beter slaapt als Elon ipv 300 miljard 200 miljard heeft. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:31 |
Voor iemand die zegt dat hij slim is zeg je heel vaak hele domme dingen. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:31 |
Als ik nu een S koop, is dat model dus 3,5 jaar oud. Ik noem dat niet nieuw. Hoeveel waren er vorig jaar ook alweer van verkocht in Nederland? 4? | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:31 |
Nou nee. Tesla is gewoon Tesla. Ziet er hetzelfde uit, die Y. Het zal een prima auto zijn. Maar het trekt denk ik weinig nieuwe kopers/leasers over de streep. Verkopen ingestort, terwijl de markt wel flink omhoog gaat. Dat lijkt me echt niet goed hoor. En begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van EV's. En ik erken direct de pioniers rol die Tesla gespeeld heeft. Vandaar mijn vergelijk met Nokia. | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:32 |
Hij herhaalt wat jij zegt. | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:32 |
Misschien is 1 van de 98 vacatures bij Tesla Nederland wat voor diegene die zo betrokken zijn bij de cijfers? https://www.tesla.com/nl_NL/careers/search/?site=NL | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:32 |
Nog steeds nummer 6 in top 10 best verkochte EV’s in de VS. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:34 |
En vergeleken met de F-150? Hoeveel marktaandeel hebben ze afgesnoept? | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:34 |
Heb jij berhaupt wel eens een nieuwe auto gekocht? En je hebt de cijfers weer niet op je netvlies. Maart 2025 waren het er 4. Niet zo gek na de forse prijsstijging van 17k voor de instapper. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:35 |
Als jij de nieuwe en de oude Y niet uit elkaar kan houden moet je geen auto meer rijden… | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:36 |
Nee. | |
epicbeardman | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:36 |
Elon heeft de Cybertruck in ontwikkeling genomen dankzij zijn zoontje, die vroeg op een mooie zonnige dag toen Elon zijn maga petje op had. "Papa Technoking, waarom zien auto's er allemaal hetzelfde uit en niet futuristisch?" En zie daar, de Cybertruck was geboren. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:36 |
Ik ben perplexity niet! | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:37 |
Oh wouw. Wel heel Amerikaans. 40 uur in de week onbetaald stage lopen en een verhaaltje over 'veteranenstatus' enzo. https://www.tesla.com/nl_(...)cs-internship-242166 | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:38 |
Dat schrijf ik niet. ![]() | |
Wantie | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:40 |
Ik ben nu niet enthousiast. Ik ben benieuwd of Tesla dit jaar 2024 gaat evenaren of overtreffen. Ik heb de indruk dat jij het liefst ziet dat ik er moeite mee zou hebben als Tesla hun resultaten weet goed te maken. Dat zegt veel over je. Ik zie het verschil niet tussen 200 en 300 miljard. Musk gaat heus niet anders leven daardoor. Wat aan je voorbij gaat is dat ik vind dat Tesla de zijlen bij moet zetten om hun momentum niet kwijt te raken. Tesla heeft nog altijd technisch een voorsprong op de meeste vlakken. Waarom zien we dat steeds minder terug in de verkopen? Ik vind dat Tesla daar serieus naar moet kijken om het tij te keren. Maar als ik dat zeg ben ik een Musk hater, een linkse idioot die boos is dat Trump gewonnen heeft, iemand die geen verstand heeft van ondernemen, etc. En verder wordt de verkoopdaling op alle mogelijke manieren goedgepraat. Het is net alsof ik hier Donny Two Dolls hoor praten. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:42 |
Jij schrijft dat hij er hetzelfde uit ziet. Hetzelfde: gelijk, ongewijzigd. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:42 |
Als wat? | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:43 |
Zo benieuwd hoe je zijlen bij moet zetten… | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:44 |
‘Die Y’, in jouw woorden. | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:47 |
Menselijke chauffeurs maken ook fouten en kunnen ook onwel worden, met ongelukken tot gevolg. Wanneer jij in een taxi zit en de chauffeur rijdt als een idioot, kun je als passagier ook bijzonder weinig doen om een ongeluk af te wenden. Wordt de chauffeur onwel en trapt hij vol het gas in, succes als passagier om dan in te grijpen of te remmen. Wellicht kun je het contact uitzetten waardoor de auto niet verder kan versnellen, maar erg veel andere opties heb je dan ook niet. Misschien komt er op dergelijke zelfrijdende taxi's ook zo'n soort deadswitch wanneer deze op hol slaat, geen idee. Je kunt dan alleen geen ruk aan het stuur geven zoals bij een reguliere taxi, maar de vraag is of dat veel kan uithalen. Uiteindelijk draait het om de kans op ongelukken bij een zelfrijdende taxi: als blijkt dat die procentueel veel lager is dan bij menselijke bestuurders, dan zou ik wel instappen. Is die kans veel hoger, dan stap ik niet in. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:49 |
De robotaxi krijgt een noodknop heb ik begrepen. Dat moet je eens proberen bij een taxichauffeur. ![]() | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:49 |
Wat is dan het merkbare verschil voor de bestuurder, of is hij voornamelijk goedkoper te produceren? | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:49 |
In vergelijk met wat? Ik schrijf dat het gewoon een Tesla model is, hij ziet er uit als een gewone Tesla. Niet echt heel spannend. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:49 |
Overigens snap ik wel dat sommige mensen terughoudend zijn om in een zelfrijdende auto te stappen. | |
cosmosis | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:50 |
Tesla is echt een vrij lelijke auto, laatst ermee gereden, nul premium gevoel, snap de hype niet heel erg | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:50 |
In de context kan ik alleen maar lezen oude Y vs nieuwe Y. Maar het staat je vrij om te vertellen wat je precies bedoelde hoor. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:50 |
Ik zou eens wat YouTube filmpjes bekijken van mensen die FSD proberen en turven hoe vaak ze dood waren gegaan als ze niet hadden kunnen ingrijpen. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:51 |
Gaat hij dan vol op de rem? Is dat dan minder gevaarlijk? | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:52 |
Zoiets zou ik wel verwachten inderdaad. ![]() | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:52 |
Ga eens voor de grap kijken naar de Audi Q4. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:54 |
Weet niet wat hij dan precies gaat doen. Maar een noodstop midden op de snelweg lijkt mee onwaarschijnlijk… | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:54 |
zie boven. Ik heb geen zin in ruzie of persoonlijke aanvallen dat iemand dan maar geen auto moet gaan rijden. Vind dat altijd zo slap en aanmatigend. Wel ben ik benieuwd of jij denkt dat ze hun marktaandeel helemaal weer recht gaan trekken naar de cijfers van vorig jaar, met de nieuwe Y. Ik betwijfel dat echt. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:56 |
Dus een noodknop die tegen de AI zegt dat hij dom bezig is en wat anders moet bedenken? | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:57 |
Ja, maar hoe verhoudt zich dat procentueel tot fouten bij menselijke chauffeurs? "Wat YouTube-filmpjes bekijken van mensen" zegt statistisch niets. Misschien is de techniek nog lang niet veilig genoeg hoor, dat kan zeker. Pas als dit soort autonome taxi's door overheden zijn goedgekeurd en veilig genoeg zijn bevonden, zou ik instappen. Geen idee of dat nu zo is overigens. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:57 |
Door de introductie van de Robotaxi later dit jaar gaan de verkoopcijfers volgens Musk de stratosfeer in. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:57 |
Gewoon kijken, dan weet je genoeg. | |
cosmosis | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:58 |
Alhoewel ik het niet zo heb op Audi, dan toch maar een vergelijking... Tesla Y ![]() ![]() Audi Q4 ![]() ![]() Mhah ik weet het niet hoor | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:58 |
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de schuldvraag (in Europa) als een volledig zelfrijdende auto een voetganger invalide of erger rijdt. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:59 |
Een beetje raar om dat persoonlijk op te vatten. De oude en nieuwe Y zien er wezenlijk anders uit. Dus als je dat niet ziet, dan zie je onvoldoende om nog auto te mogen rijden… Meer staat er niet en het is nog met een knipoog bedoeld ook logischerwijs. Ik denk niet dat Tesla hun marktaandeel kan houden (teveel nieuwe toetreders), maar ik acht het zeer waarschijnlijk dat de MY alsnog de best verkochte BEV zal zijn in 2025, net als 2024 en 2023. Veel zal ook afhangen van wanneer met op volle toeren kan met de 4680 accu. Want de accu van de 3/Y is momenteel het zwakke punt naar mijn mening. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:59 |
Wie gelooft dit nou? ![]() | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:59 |
Nee, de auto gaat dan wel tot stilstand. Maar dat kan ook zonder een noodstop. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:02 |
Het is gewoon weer een Tesla. Ik kan me niet voorstellen dat veel leasers hier wild enthousiast van worden, voor hun nieuwe wagen. Zelf rij ik een Audi EV. Dus daar ga ik geen commentaar op geven. ![]() | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:02 |
Ik kan ook wat YouTube-filmpjes van vliegtuigcrashes, slechte landingen, autopilots die verkeerde besslissingen nemen etc. gaan bekijken en dan zeggen dat vliegen geen veilige manier van reizen is, maar dat zou dan geen beste conclusie zijn. | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:04 |
Ik neem aan dat overheden dat goed dichttimmeren alvorens dit toe te staan. ![]() | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:05 |
Nou we gaan wel zien wat deze geweldig compleet wilde nieuwe Y gaat brengen voor de verkoopcijfers van Tesla. ![]() Nokia 2.0. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:06 |
Nou pak je de oude Y tov de nieuwe en op de plaatjes die je post lijkt het inderdaad nog wat… maar ga eens bij de Audi dealer met eigen ogen kijken. Of kijk deze review eens: Bekijk deze YouTube-video | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:06 |
Ja. Anders dan in de VS hoop ik. | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:07 |
Is het in de VS zo slecht gereguleerd? (Geen idee, heb me daar niet in verdiept). | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:07 |
Ach, je kan dus echt de oude en de nieuwe niet uit elkaar houden… Hier is de nieuwe: https://www.autoweek.nl/a(...)-flink-aan-de-prijs/ (Etron GT mag ik hopen dan, want die is wel mooi… gaat vaak stuk, maar heb je in ieder geval een mooie auto om naar te kijken) | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:08 |
Als je gebruik wilt maken van FSD moet je eerst akkoord gaan dat je nergens recht op hebt en Tesla geen proces kan aanspannen als het fout gaat. Je hebt alleen recht op wat je eventueel krijgt van Tesla. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:09 |
Dus gewoon rustig midden op de weg stoppen. | |
cosmosis | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:10 |
Ah ik had het niet over de accu duur etc etc, slechts dat Tesla een vrij lelijke auto is.....De voorkant van de gemiddelde Tesla schaar ik zelfs als 1 van de lelijkste elektrische autos op de markt, gecombineerd met het interne dashbord..... Desalnietmenin zal het best een technisch goede elektrische auto zijn.....Waarbij men die een Tesla rijd geen interesse heeft hoe het eruit ziet? Iets met dat een Multipla de meeste ruimte bied ![]() | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:10 |
De meeste van die YouTube kanalen posten alleen de dingen die goed gaan. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:10 |
Tesla is geen Nokia. Maar blijf hopen zou ik zeggen. VAG zit wel diep in de shit. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:10 |
Nee. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:11 |
Dat is toch gewoon weer een Tesla. Wat probeer je ons nu te verkopen? ![]() Hoe spannend is dit, een facelift. Niet echt toch. ![]() | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:11 |
Welke YouTube-kanalen? | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:12 |
Als je in de VS een voetganger overhoop rijd is het bijna altijd hun eigen schuld. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:13 |
Hoei, een puber kan dat nog vinden. | |
cosmosis | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:14 |
Nou ja eerlijk is eerlijk hij is ietsje minder lelijk dan die ik postte.... | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:16 |
Ja. Ik denk dat het consumentenrecht hier wat beter geregeld is dan in de VS. Zowel voor de eigenaar van zo'n zelfrijdende wagen (de Chinezen zullen trouwens maar al te graag willen volgen met hun zelfrijdende EVs op onze markt), als voor de slachtoffers van dat soort wagens. | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:16 |
Maar wat bedoelde je nou, welke YouTube-kanalen posten alleen de dingen die goed gaan, waarover? | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:17 |
De goedkope Audi’s, zoals de Q4 zijn net als de goedkope Tesla’s niet de mooiste ontwerpen. Overigens: het gaat in deze review weldegelijk ook over de goedkope materialen die gebruikt zijn bij de Q4. Het is gewoon een hele slechte auto, zeker voor het geld. VAG is wel op een Nokia pad geraakt. Overigens hoop ik dat ze daar weer vanaf kunnen komen, met name omdat Porsche erbij zit. En de Model S is nog altijd een van de mooiste BEV’s. Inmiddels ook van binnen goed afgewerkt met leer/carbon aluminium en alcantara (dus geen plastic meer). En het rijdt top! | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:18 |
Want Audi’s zijn niet direct herkenbaar als Audi? Kom op, wie hou je nu voor de gek? En het is geen facelift. Ook al schrijft iemand dat, maakt dat niet de waarheid. Vrijwel alle onderdelen zijn nieuw. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:18 |
Maar ja, word je hier nu wild enthousiast van, dat je denkt 'ik had eerst een ander wagen in de lease, maar deze gaat het helemaal worden, zo vernieuwend, ongelooflijk!'. Of denk je 'Ik ga eens kijken wat er nog meer allemaal in mijn budget valt'? ![]() | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:19 |
Haha! Een facelift is het. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:20 |
Maar heb je nou een Etron GT? Of welke Audi? | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:21 |
Blijven herhalen, dan wordt het vanzelf waar! | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:21 |
Off topic. ![]() | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:23 |
Duidelijk. Je schaamt je ervoor om het te zeggen. ![]() | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:24 |
Nee. Ik heb geen zin om jou dat te vertellen. Je mag bij jezelf nagaan hoe dat zou kunnen komen. | |
cosmosis | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:25 |
Zeker niet, Alhoewel de model S...Zoals Vem2012 bedoeld zeker een betere Grandcoupe betreft (Is het een Grandcoupe?) Dan nog heb ik veel moeite met de "Cockpit" van dit premium model.... Het minimalistische van Tesla vind ik echt zo lelijk als de nacht, en dat is toch echt het deel waar je het meest tegenaan kijkt. ![]() Maarja waarschijnlijk is hoe een auto eruit ziet niet meer echt belangrijk als je Tesla gaat rijden | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:28 |
Ja, want dan zou je eens met je neus op de feiten gedrukt kunnen worden dat die Audi tov Tesla het op alle fronten slechter doet. En het is natuurlijk veel leuker om uit te delen dan te incasseren. Snap ik wel hoor. Maar kijk die video nou maar eens die ik gepost heb. En realiseer je dan dat er een reden is dat de Model Y zo succesvol is. Want dat is echt een verdomd goede auto voor relatief weinig geld. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:30 |
Vinden we Tesla eigenlijk wel in het premium segment vallen? | |
cosmosis | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:31 |
Premium qua design zeker niet, premium qua elektrische specs zeker wel. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:32 |
Zo minimalistisch is het niet. Er zijn minder knopjes. Maar wat moet je met knopjes? Er zitten er wat op het stuur voor de liefhebber. Maar het meeste doet de Tesla automatisch. Zoals schakelen. En ja, ook in D of R zetten. Of P. Maar goed, dat zijn persoonlijke voorkeuren. | |
cosmosis | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:33 |
Maar goed dat is als je een BMW met Peugeot vergelijkt, qua specs zullen er vast overeenkomsten zijn | |
cosmosis | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:35 |
Dat is precies wat ik met minimalistisch bedoel, je kunt het terugzien in een houten vierkanten plank met 1 scherm tov een doordacht design dat fijn in het zicht ligt, heeft verder niets met of het nuttig is of niet te maken | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:35 |
Je vindt het design van de nieuwe Tesla niet echt vernieuwend of een premium uitstraling hebben? | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:37 |
Ik vind de Model S kwa design weinig onderdoen voor de Etron GT en mooier dan de Taycan (kan er niet aan wennen), of de Mercedes EQ reeks, BMW heeft al in tijden geen mooie auto meer gemaakt… Premium is in the eye of the beholder verder. Ik vind het ook allemaal niet zo interessant. Een auto moet eerst en vooral goed rijden en je niet in de steek laten. Daarom was vroeger Porsche ook altijd mijn merk. Heel basic itt een Ferrari, maar je was wel sneller op het circuit en de boel bleef heel. En geschikt als daily driver. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:38 |
Porsche is daarentegen natuurlijk wel een premium merk. | |
cosmosis | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:38 |
Model S is als een stilstaande klok, niet lelijk maar weinig vernieuwend.....De specs zullen vast goed zijn in de wereld van de elektrische auto's. Het hangt er een beetje vanaf waar je het voor doet, maar dat het de mooiste EV is ligt al 10 jaar achter ons. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:38 |
De Model S heeft echt twee schermen… En hout is alleen in de LR. En was vroeger juist een teken van premium… | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:42 |
Ook al lang niet meer zoals vroeger. Kwaliteit van met name de modellen die gedeeld worden met overige VAG merken is abominabel slecht. Vanaf de 996 heeft ook de 911 een jasje uitgedaan als het daarom gaat. Veel tierlantijn, maar een 993 of 964 zit zoveel beter in elkaar. Daar voel je nog echt de passie. Technisch wel top nog steeds, de 911 en Boxster/Cayman. | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:42 |
In alle eerlijkheid: als ik online een beetje zoek, worden de nieuwe modellen Tesla niet als nieuwe generaties beschouwd, maar inderdaad als facelifts. Dus niet vergelijkbaar met iets als bijvoorbeeld een Golf 7 vs. een Golf 8. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:43 |
Ja. Je bevestigt ook een beetje mijn gevoel. Ben het met je eens. Het is meer van hetzelfde, zeg maar. En als je er van houdt, snap ik dat je hier wild van wordt. Maar het voelt niet als de auto (of het merk) wat nog het verschil gaat maken. Jammer. Want ik vind hoe meer uitdagend aanbod, hoe meer er te kiezen is. En des te meer worden de makers gedwongen om te innoveren. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:44 |
Ja. Het zijn facelifts. En dat is jammer. Ik draag Tesla geen kwaad hart toe. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:44 |
Niet vernieuwend? De Model S plaid kan gewoon zijn volle vermogen ongelimiteerd gebruiken. De Turbo GT van Taycan kan het maar 10 seconden volhouden. Ja, echt premium is dat niet vind ik. Nog afgezien dat je iedere 2 maanden bij de dealer je auto moet inleveren voor een check. Natuurlijk krijg je dan een mooie Porsche mee, maar toch… niet grappig. | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:46 |
Ik ook niet. Het zal een strategische keuze zijn om het op deze wijze aan te pakken. Of dat op lange termijn de juiste is, moet blijken. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:46 |
Het is helemaal niet de bedoeling dat je hem zelf bestuurt, daar hebben ze autopiloot of FSD voor. Zelf rijden is alleen voor sukkels. Dan heb je al die bedieningsinstrumenten ook niet nodig en kosten ze alleen maar geld. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:46 |
Dat is bijzonder, aangezien ze net als bij bv de golf 7 tov de 8 compleet vernieuwd zijn. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:48 |
Stel dat het nou waar is: nog steeds dezelfde auto, maar slechts een facelift. Hoe idioot slecht is het dan gesteld met de concurrentie dat ze nog steeds achterlopen op een auto die al 13 jaar op de markt is…? | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:49 |
Je zit gewoon in een andere bubbel. | |
phpmystyle | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:50 |
Tesla is natuurlijk een auto (model S) met prijzen die je middenklasse zou kunnen noemen, maar je krijgt de opties en de looks and likes van een auto uit het hogere segment. | |
Repentless | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:52 |
Er staat dat de auto's nog steeds op hetzelfde platform als het origineel zijn gebaseerd, met verschillende updates op meerdere vlakken. Maar het is geen compleet redesign zoals bij andere generaties van automodellen. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:52 |
Moet je daar nog een extra abonnement voor afsluiten, trouwens? Voor dat zelf-rijden. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:53 |
E segment (hoge middenklasse). Met auto’s als de Mercedes E, BMW 5, Porsche Taycan (al zit die kwa afmetingen eerder in het D segment) en Panamera. | |
capricia | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:54 |
Jij vindt de huidige Tesla's in NL daarbij horen? Dus een Y hoort in het segment van een Porsche Taycan? Ik vraag me het af. Hij staat ieg niet zo op de lease lijsten. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:56 |
Dat klopt niet. Werkelijk alles aan de Model S is vernieuwd. Is ook breder geworden. Andere accu’s. Andere motoren. De deuren kun je geloof ik wel gebruiken door de generaties heen. Maar dat kon ook bij de 911. Een deur uit 1963 past ook in de 964 van 1993, 30 jaar later. Er is niemand die de diverse 911 modellen vanaf jaren 60 tot aan de jaren 90 als facelifts ziet. | |
VEM2012 | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:59 |
Er stond letterlijk Model S in de post waar ik op reageerde. Een Y is een soort van SUV/MPV (officieel bij de RDW het laatste). Meer een crossover. Wel middenklasse. Maar zeker niet E. Ergens tussen C en D in. | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:01 |
Voor FSD wel, voor autopiloot niet, voor zover ik weet. Autopiloot is ongeveer hetzelfde als de rijhulp bij andere merken. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:02 |
Geen abonnement. Dat is alleen in de VS een mogelijkheid (maar je kan het ook gewoon als optie nemen zoals in Nederland). | |
capricia | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:02 |
Ja. Dat ken ik. ![]() | |
capricia | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:04 |
Ja. Een beetje middenklasse inderdaad. Qua lease staan de huidige Tesla modellen eigenlijk in de categorie-indeling bij maximaal de VW Golf en ook Renault Megane. Als er geen restrictie is op EV of Benzine autos, natuurlijk. Dus dan snap ik wel dat sommige mensen voor een Tesla kiezen. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:08 |
De Y is vooral een concurrent van de Q4/Q5 etron en aanverwant (al is de Y ruimer). De vergelijking met de Golf is eigenaardig. Maar goed, ik lease niet. Ik tik een auto gewoon af, dan hoef je aan niemand verantwoording af te leggen (waardoor ik een track pack op de auto kan laten schroeven, extra lichte gesmede velgen, enz). Dus het zal mij jeuken. | |
Repentless | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:10 |
Ik heb het simpelweg aan Grok gevraagd. ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:16 |
Een facelift betreft primair aanpassingen aan uiterlijk. Dus dezelfde auto, maar oogt net iets anders. Vandaar ook de term. Bij de Highland en Juniper is er vooral onderhuids veranderd, net als bij de Model S (van buiten is die zelfs heel weinig anders geworden op het eerste gezicht). Daarmee is het ook echt een hele andere auto. En is het nog steeds op basis van specs een auto waar de meeste concurrenten de tanden op stukbijten. Dat was niet gelukt met de vroegere Model S. | |
capricia | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:25 |
Ik heb nog nooit prive een auto gehad. ![]() Als leaserijder kijk je naar de categorie waar je lease budget je naar toe leidt. En de meeste nieuwe EVs worden via lease gereden, en niet prive aangeschaft. Dus daar moeten ze het echt wel van hebben. En in die prijs zitten veel factoren verwerkt. De aanschaf, de restwaarde, het verbruik, het type rijder etc. Vroeger kon ik wel goed onderhandelen met dealers wat ze er gratis bij deden als ik de deal aan hun vestiging gunde, tegenwoordig is dat zo goed als weg met lease. Komen ze de wagen bij je thuis of op de zaak brengen met zo'n oplegger. Nemen ze de oude meteen mee terug. Heb wel eens de sleutels van de oude wagen bij de receptie ingeleverd omdat ik de hele dag in bespreking was. Dus dan staat je nieuwe auto gewoon op de parkeerplaats op de zaak waar je de oude achtergelaten hebt. Idem met onderhoud, altijd plannen als je op de zaak bent, en sleutels bij de receptie inleveren. Als je naar huis gaat, is het gedaan. Bij aflevering thuis, krijg je soms wat meer uitleg. Maar ook miniem. En ach, wat heb je voor uitleg nodig. Ik ben slechts gebruiker. Er iedere paar jaar (4) een nieuwe. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:31 |
Mijn huidige is 1,5 maand oud, die daarvoor was 1,5 jaar oud… Wat vervelend is aan lease is dat je niet zelf mag bepalen wat je met de auto doet. Dus als jij bv de audio niet fijn vindt, dan mag je niet de speakers en versterker vervangen door aftermarket. En trouwens: onderhoud… dat is bij een EV helemaal niet nodig zoals bij een ICE. De intervallen bij de Europese merken zijn verzonnen om de dealers blij te houden. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 07:09 |
Yup, November nog. En dat was geen model van 3,5 jaar oud. Jij kwam met die 4. En dat komt dus omdat Tesla de S uit de markt prijst? 17K meer voor een oud model... Tja... | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 07:14 |
Een heel paragraaf over DEI nog wel. Terwijl de Grote Leider de oorlog tegen DEI heeft uitgeroepen... | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 07:45 |
Nou vertel. Wat heb je gekocht? Toch hopelijk wel iets elektrisch? En de Model S is zelfs met de prijsverhoging veel goedkoper dan de concurrentie. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:29 |
Geen Tesla, dus verder niet relevant voor de discussie. Ik ben voor een Europese EV gegaan. Tesla is qua prijs kwaliteitsverhouding de beste koop. Daarom is het vreemd dat het merk qua verkoop zakt tot wel 80% in sommige landen. Ik maak mij daar zorgen over. Tesla zal daar toch iets mee moeten doen. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:50 |
Best relevant. Want jij vindt een 3,5 jaar oude auto ‘oud’, terwijl jij in een auto rijdt die technisch minder vooruitstrevend is… Dat is gewoon oude techniek in een nieuw jasje. | |
Perrin | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:52 |
En dit soort levensgevaarlijke bagger mag ook op de Nederlandse weg.. | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:00 |
Voor een Tesla geldt dat absoluut. Of dat ook voor een Europese EV opgaat weet je niet. Het zou kunnen. En het klinkt misschien gek, maar niet iedereen gebruikt dezelfde criteria om een nieuwe auto aan te schaffen als jij. Je kunt dat dom vinden, maar dat heb je nou eenmaal met meningen. | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:02 |
Ja, als hij niet weet wat hij ziet, weet hij ook niet wat de afstand is. En vroeger begonnen die auto's dan te remmen, maar "onnodig" remmen was hetgeen waar de rijders het meeste over klaagden, dus daar zijn ze mee gestopt. | |
Perrin | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:09 |
Idd, en nu ramt ie volle snelheid erin in tegenstelling tot een menselijke chauffeur. Gekkenwerk. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:29 |
Onderbouw het maar. | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:30 |
Dat heb jij al uitgebreid gedaan. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:32 |
Die menselijke chauffeur zat kennelijk op zijn mobiel te kijken oid. Zonder AP is als bestuurder niet op de weg letten nog veel gevaarlijker. Dit is 100% driver error. Autopilot is helemaal niet zelfrijdend. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:33 |
Ach, Fok’s zelfverklaarde genie heeft weer 0,0 inhoud. | |
Perrin | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:39 |
Ja gek is dat h dat als zo'n systeem voor je rijdt dat je er met je aandacht niet bij bent net zoals wanneer je zelf rijdt. Wie had dat gedacht! | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:32 |
Ik zie mogelijkheden voor LiDAR. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:35 |
Tja, de dip in verkoop kwam toch doordat mensen wachten op de nieuwe Y? En nu opeens is de leeftijd van een model niet relevant... | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:38 |
Het is gewoon lane holding en cruise control. Dat werkt bij andere merken ook zo: niet opletten is gevaarlijk. Met deze redenatie moeten we ook de maker van de mobiele (smart) telefoon de schuld geven, want met zo’n aandachtsvrager kan iemand natuurlijk niet meer opletten… Kom op zeg: eigen verantwoordelijkheid. De bestuurder zit hier fout en zal ongetwijfeld ook strafrechtelijk vervolgd worden. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:39 |
Dan rij je dwars door overstekende kinderen heen als de bestuurder niet oplet. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:43 |
Nee, de nieuwheid is relevant. Als morgen een Chinese EV op de markt wordt gebracht die de hardware van de eerste Nissan Leaf gebruikt, dan zal dat ook geen hit zijn. De nieuwe Y is gewoon weer een stuk moderner dan de oude Y. Maar laten we wel zijn: technisch is de 3,5 jaar oude Model S verder. Maar goed, daar staat ook een veel hoger prijskaartje tegenover. | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 13:59 |
Lidar lol, de meeste autofabrikanten zoals Volkswagen, Audi, Mercedes, Renault, Volvo en laat staan de Chinese plasticfantastic merken kunnen nog niet eens een infotainment systeem met meer dan 20 fps laten draaien. Nee laat de innovatie maar bij Tesla. ![]() | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:03 |
Je weet niet hoe het werkt? | |
CoolGuy | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:07 |
Nou, ik had vorige week een vervangende auto omdat ik met 1,5 km/u van achteren werd aangetikt, en dan vul je een formulier in en ik had 0 zichtbare schade maar goed, leasemaatschappij dus je mot dan naar een schadeherstelbedrijf etc. Kreeg ik als vervangende auto een Audi A6, het huidige model. Mooie bak, digitaal scherm voor je neus, maar ook in de middenconsole 2 schermen boven elkaar. Maar die schermen reageren toch verreweg niet zo snappy als het scherm in de Tesla. Daar zit cht wel een duidelijk merkbaar verschil in. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:12 |
Het is meer dan duidelijk dat er ook tests zijn waar Lidar faalt en dus overstekende kinderen (nou ja, dummy van een kind) omver rijdt. Lidar is derhalve helemaal niet zo onfeilbaar als sommigen hier lijken te denken. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:22 |
Is LiDAR een Innovatie van de genoemde merken? | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:25 |
Niets is onfeilbaar. Maar als je iets kunt zien, kan Lidar je vertellen hoe ver weg het is. Een radar trouwens ook, maar die heeft een slechte resolutie Hij weet wel dat er daar ergens iets is, maar niet precies waar het is. Een Lidar doet dat veel beter. Theoretisch kun je dat met camera's ook, als je er meerdere hebt en de resolutie hoog genoeg is. Maar dat zit er voorlopig nog niet in. Dus moet je het herkennen en weten hoe groot het is voordat je de afstand kunt inschatten. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:29 |
Ik zou zeggen, probeer eens FSD supervised uit. Tesla is al heel ver en de ontwikkeling gaat snel. | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:30 |
Nee dat zelfs niet eens, ze kunnen zelf niet eens ontwikkelen en innoveren, alleen goddelijke bedrijven zoals Tesla kunnen dat, de merken die jij prijst kopieren alles van Elon's goddelijke innovaties. Zelfs de scheetfunctie zit in de BYD of de outboard speaker. Het feit dat die genoemde merken niet eens een simpel infotainment systeem met meer dan 30fps en geen lag op te leveren zegt genoeg over dat ze Lidar maar nog even kunnen uitstellen. Bekijk deze YouTube-video Volkswagen Groep (VW, Audi, SEAT, KODA, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania. ![]() ![]() Bekijk deze YouTube-video Mooie prul, troep, alibaba kwaliteit. | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:32 |
Ik ga liever in een Waymo zitten, die heeft naast camera's zowel Lidar als radar. En die stopt wel. Veel veiliger. Ik zou FSD alleen ergens uitproberen waar maar weinig verkeer is, op lage snelheid. Nooit om gewoon ergens naar toe te gaan. Mijn leven is me lief. | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:34 |
Je vergeet Mercedes. | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:36 |
Maar.. maar Sebastian Thrun van Waymo heeft erg veel samengewerkt met Ivanka Trump.. hoe haal je het in je hoofd om je hier mee te associren of zelfs liever in die auto te stappen. Waar is de ethiek! | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:42 |
Zeg dan gewoon dat het van Google is/was. Die zijn ook niet zo populair. Ik gebruik zelf Duckduckgo in mijn LibreWolf browser, op Linux Mint. Ik vind het wel interessant dat je dat soort details weet. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 16:12 |
Je weet dat Waymo alleen maar in een afgebakende omgeving kan rondrijden? Maar goed, onbekend maakt onbemind. Dat is wel duidelijk. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 19:53 |
Een kindvrij gebied? Wat wil je precies zeggen? | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:13 |
Kortom, je voegt niets toe. | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:26 |
Tesla met Autopilot is 10x (!) veiliger dan een gemiddelde auto Goddelijke auto's. ![]() | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:28 |
Wat? niemand evenaart Tesla op infotainment gebied en apps. Geen enkel bedrijf heeft zo'n snelle user experience en responsive touchscreen. Waarom moet ik wat toevoegen? ![]() | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:29 |
Wel lachu, je noemde dat eerdaags een prutsite toen ik die als bron gebruikte. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:30 |
Je moet niets natuurlijk. Maar beginnen over het infotainment systeem, terwijl het over LiDAR gaat... Dat lijkt op een rookgordijn. | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:33 |
Lidar is prul, kijk alleen de video al die ik gister poste met een Chinese Lotus Lidar auto van 140,000 euro. Werkt niet eens en is niet toegestaan. Je denkt dat je hipt bent omdat je een woordje hebt geleerd "lidar" iets wat al decennia bestaat. Als het zo simpel en goed was waarom hebben alle auto's het nog niet dan? Waarom rijden er Tesla's al rond met FSD in Chyna en USA. Ook laatst hier een testje in Amsterdam. Mijn punt was daarom ook, als jou alom geliefde Chinese aliexpress BYD en VAG group nog niet eens een infotainment systeem kunnen laten draaien op 30 FPS en zonder bugs, wat maakt jou denken dat ze zonder een supercomputer Lidar kunnen implementeren? | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:36 |
Je vindt Chinese auto's prut. Prima. Hoezo gebruik je dan een Chinese implementatie van LiDAR om je punt te maken? | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:36 |
Bekijk deze YouTube-video Hier al 5 jaar geleden dat Tesla's autopilot een botsing vermijdt op de autobahn. Door te anticiperen op een achterop komende auto. Zonder lidar troep. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:38 |
En toch kun je nog steeds niet 100% autonoom rijden in een Tesla. [ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 03-05-2025 20:51:29 ] | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:44 |
Bekijk deze YouTube-video TESLA Predicts Accident before it happens (2016) in Nederland! En natuurlijk snap ik wel dat Lidar ook zijn voordelen heeft, maar daarom haalde ik het hele infotainment systeem aan bij de niet Tesla auto's. Want vrijwel geen enkel bedrijf heeft haar software snel en zo goed als Tesla. Dan vraag ik mij af of die bedrijven capaciteit hebben om zoiets goed te implementeren. En daarnaast kan Elon altijd toch nog de swap maken naar Lidar? zijn hele FSD systeem is waarschijnlijk compatibel of zo te coderen naar Lidar imput. Ik bedoel hij kan flatgebouwen richting de ruimte schieten en deze weer laten landen op exact de locatie die hij wil, terwijl de flat nog opgevangen wordt door robotarmen. ![]() | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:52 |
Je snapt hopelijk wl dat beide los van elkaar staan? Daarnaast is Tesla geen SpaceX Allemaal losse flodders dus... | |
Perrin | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:52 |
![]()
| |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:56 |
Dat komt vast omdat het bedrijf eerst veel linksdenkenden en groene mensen aantrok. Die staan niet bekend om hen stuurkunsten. | |
Perrin | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:56 |
Nee dat komt omdat als een Tesla crasht, dat ding dat catastrofaal doet.
| |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 21:48 |
Nee. Een gebied moet volledig in kaart zijn gebracht voordat de auto daar kan rijden. Onvergelijkbaar met FSD supervised. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 21:52 |
Een dubieuze claim waar geen verifieerbare data onder ligt. | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 21:56 |
Ja maar klinkt zo leuk. Desalniettemin is Tesla Model Y in 2022 Europa als veiligste auto verklaard. Waar alle andere modellen ook 5 sterren kregen. https://mobilityservice.n(...)ncap-veiligheidstest
| |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:02 |
Dus bekend terrein, supervised, camerabeeld en LiDAR. Ze nemen veiligheid goed serieus. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:04 |
Volgens mij gaat dit niet over zelfrijdende auto's. | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:07 |
Natuurlijk niet dit gaat over algehele bouwkwaliteit van Elon's goddelijke Tesla's. Maar de hulpmiddelen zoals Lane Assist ect krijgt ook de maximale score: Daarnaast behaalde de Tesla Model Y ook de maximale score in de Lane Assist-systeem categorie. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:15 |
Kortom, je draagt opnieuw niets bij... | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:15 |
Maar zelf rij je dus een BMW. Waarom? | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:18 |
Hij wil niet naar een laadplaal lopen. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:19 |
Ja, alleen heb je aan die techniek niets op een priv auto. Aangezien je als het je beter uitkomt je direct over off topic begint, kun je wellicht nu ook beseffen dat Waymo hier off topic is. Net als lidar trouwens. | |
SymbolicFrank | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:26 |
Ah, en dat bepaal jij. Geen dingen toegestaan die Tesla in een kwaad daglicht zetten! Wij kunnen zelf wel bepalen wat wij relevant vinden, dank je wel. | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:39 |
Ik ben niet zo emotioneel kinderachtig om een online kruistocht tegen Tesla en Elon te moeten voeren en kan deze auto's gewoon waarderen. Van performance tot aan range en nog veel en veel meer. Ook andere merken vind ik wel mooi hoor. Snap niet welk plezier iemand uit hele dagen Tesla of Elon in een "slecht daglicht zetten" haalt.. maarja whatever floats someone's boatje. Er zijn veel haters die maar haten omdat dit populair is om te haten, en dit allemaal komt overwaaien uit Amerika. Zo benvloedbaar, wat is het volgende week wat wij gaan haten? Google? Zuckerberg? ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:40 |
Mijn hemel! Je lijkt wel heel erg gebrand op bewijzen dat je cognitief ernstig beperkt bent! | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:44 |
Waarom steeds zo op de man? | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:46 |
Kennelijk is de techniek dus toch wel goed. En als het gaat om volledig autonoom rijden, waarom heeft een taxi dan meer aan een combinatie van verschillende systemen en een prive auto niet? | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:46 |
Dit ziet rechtstreeks op de reactie en is dus niet op de man. Hoe vaak moet ik het jou nog uitleggen voordat dit kwartje bij jou gaat vallen? | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:46 |
Feitelijk geef je geen antwoord. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:48 |
Je noemt iemand cognitief beperkt. Dat is op de persoon en niet op de inhoud. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:50 |
Het is helemaal geen goede techniek, want zeer beperkt. Het is een beetje als een elektrische auto maken zonder accu door hem te voeden middels een bovenleiding. Dat maakt de auto goedkoper en lichter, maar ook verdomd onhandig in het gebruik. En het typische is hier niet dat er meerdere systemen gebruikt worden, maar alles eerst in kaart gebracht moet worden. Nogmaals: het is off topic. Het gaat hier niet over Waymo, maar Tesla. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:51 |
Jouw taalbegrip laat jou weer in de steek. Ik heb hem niet cognitief beperkt genoemd, ik heb gezegd dat hij er gebrand op lijkt om te bewijzen dat hij dat is. Totaal anders. | |
VEM2012 | zaterdag 3 mei 2025 @ 22:55 |
Precies dit. Buitengewoon raar en ook enorm sneu gedrag. Get a life denk ik dan. En dat staat los van Tesla. Ik heb zelf bv niets met Koreaanse auto’s, maar als iemand in een KIA of Hyundai onderwerp steeds maar weer terugkomt met negatieve berichten, dan denk ik ook: wat een sukkel. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 23:08 |
Kortom, de auto kan blind rijden, want alles is in kaart gebracht.. Ik snap heel goed dat je dit onderwerp achter je wilt laten. | |
Wantie | zaterdag 3 mei 2025 @ 23:09 |
Nee, gewoon een truuk om de moderatie te omzeilen. | |
SymbolicFrank | zondag 4 mei 2025 @ 00:32 |
Hij wordt gewoon witheet als iemand er aan twijfelt dat hij de slimste is en de waarheid in pacht heeft. Gewoon negeren en alleen ingaan op de inhoud. | |
VEM2012 | zondag 4 mei 2025 @ 01:33 |
Ja, want gewoon off topic. Het is immers volstrekt onvergelijkbaar. | |
VEM2012 | zondag 4 mei 2025 @ 01:36 |
Nee, jij reageert regelmatig alsof je totaal niet begrijpt wat ik schrijf en dat om maar je eigen onzin te kunnen blijven verkopen. Een soort stropop on steroids. Wantie heeft daar ook een handje van trouwens. Btw: jij bent de fokker die prat gaat op zijn (door iedereen onbegrepen) intelligentie. | |
Wantie | zondag 4 mei 2025 @ 02:35 |
Jij schiet vaak alle kanten op. Dan is het niet vreemd dat het soms niet te volgen is En als je merkt dat iemand je niet volgt, dan kun je ook normaal reageren. | |
VEM2012 | zondag 4 mei 2025 @ 09:08 |
Ga je weer gaslighten? | |
Wantie | zondag 4 mei 2025 @ 11:02 |
Nope, dat is jouw hobby. | |
CoolGuy | zondag 4 mei 2025 @ 11:20 |
Wat een maximale treurnis, deze topic reeks. | |
epicbeardman | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:01 |
Bekijk deze YouTube-video Haha wat een auto's maakt Tesla toch, als je kan winnen(en hoe ook) in je Cybertruck tegen een Audi RSQ8 Performance die zonder opties al 262,000 euro kost. Hopelijk ook binnenkort keer in Europa deze Cyberbeast. | |
Wantie | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:12 |
Maar waarom zou iemand in dat geval kiezen voor een cybertruck ipv een Audi. Die wagens zitten toch beide in een totaal ander marktsegment. | |
SymbolicFrank | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:18 |
Omdat de Tesla in alle gevallen de beste is? Daarom zie je ook overal al die Tesla Semi vrachtwagens rondrijden zonder chauffeur. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:30 |
V8-genot | |
Wantie | zondag 11 mei 2025 @ 10:56 |
https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F
Meer dan 1000 auto's minder dan het jaar daarvoor. Hopelijk weet Tesla dat in mei weer goed te maken. | |
epicbeardman | zondag 11 mei 2025 @ 11:24 |
Omdat het je zo bezig houdt: https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/ Op dit moment doen ze het in Mei inderdaad erg goed, zoals ik al vaker had aangegeven in dit topic dat vanaf eerste week van Mei pas geleverd zou worden. (was te lezen in tweakers.net topic) Afgelopen vrijdag zijn er 46 nieuwe Model Y's op kenteken gezet. https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-y/ Als je goed kijkt zie je ook dat Tesla pas in April met Model Y uitleveren is begonnen, goh, waardoor komen die "lage" verkoopcijfers nou. | |
Wantie | zondag 11 mei 2025 @ 11:25 |
Ik heb er weer alle vertrouwen in. | |
VEM2012 | zondag 11 mei 2025 @ 12:59 |
‘Kenners’. Ook wel: grote duim van iemand die bij DPG verantwoordelijk is voor de dagelijkse portie clickbait. | |
Werkperd | zondag 11 mei 2025 @ 13:08 |
Alleen narcisten accepteren de eerloosheid om in een Tesla mobiel rond te rijden. | |
Wantie | zondag 11 mei 2025 @ 13:25 |
mei 2025 112 registraties zie ik. mei 2024 1.129 registraties. Met 46 registraties per dag gaan ze dat niet meer halen. Maar misschien komt er nog een eindsprint. | |
epicbeardman | zondag 11 mei 2025 @ 14:12 |
Waarom moeten ze dat halen? 2024 was een hele andere tijd met SEPP subsidies en dat Tesla verschillende aanbiedingen heeft gegeven door het jaar, wetende dat er een nieuwe Model Y aan zat te komen gooiden ze de remmen even los. Daardoor kwam de Model Y in eens in budget voor velen die normaliter een KIA EV3 moeten halen of iets. Als de verkoopcijfers echt daadwerkelijk voor zorgen wekte bij de aandeelhouders of Elon zelf, dan waren de prijzen wel iets naar beneden gegaan. Ze maken genoeg winst op die auto's. | |
LXIV | zondag 11 mei 2025 @ 14:48 |
Ik dacht juist dat er overal veel incentives gegeven worden om de verkoop aan te wakkeren, zoals goedkope leningen, gratis fsd etc. Wereldwijd dan. | |
Wantie | zondag 11 mei 2025 @ 14:51 |
De EV markt groeit nog steeds, ondanks dat subsidies etc minder zouden zijn. Tesla daalt, en dat is kennelijk goed... | |
LXIV | zondag 11 mei 2025 @ 15:13 |
Ook knap om in een groeimarkt te dalen terwijl je oorspronkelijk een voorsprong had Doet me aan Nokia denken | |
VEM2012 | zondag 11 mei 2025 @ 15:38 |
De groei zit met name bij de goedkope modellen. Zoals het hondenhokje van Kia. | |
epicbeardman | zondag 11 mei 2025 @ 15:58 |
Is er nu helemaal vanaf, in Nederland, Belgie, Duitsland enzovoorts. EV's moeten zelfs wegenbelasting gaan betalen, dus hybrids gaan het sowieso beter doen qua verkoop. De hele automarkt is raar door de belastingen en regeltjes, waardoor een BMW M5 hybrid is goedkoper dan een M3 zonder hybrid. | |
LXIV | zondag 11 mei 2025 @ 16:04 |
Logisch ook voor de mensen die hem helemaal zelf moeten betalen. | |
SymbolicFrank | zondag 11 mei 2025 @ 17:46 |
Het is ook een statement dat je overal schijt aan hebt. Alhoewel dat een V8 diesel waar zwarte wolken uitkomen misschien een nog betere keus is. Tot vorig jaar ook dat je een dikke auto wilde voor weinig, maar al die belastingvoordelen zijn er van af en de verzekering gaat omhoog. De groene mensen met een garage hebben er al 1 en gaan de volgende keer bij een ander merk shoppen. | |
JopieKlaassen | zondag 11 mei 2025 @ 18:26 |
Makkelijk lullen als je zelf niet in de positie bent om in een Tesla te kunnen rijden. Ik wil best in een andere auto rijden hoor: 1. Regel jij het even met de leasemaatschappij? 2. Kun jij een gelijkwaardige auto noemen t.o.v. de model Y? | |
Wantie | zondag 11 mei 2025 @ 18:30 |
Bij 2 is de vraag aan welke voorwaarden een leaseauto voor jou moet doen, en welke modellen daar bij passen een betere. | |
Wantie | zondag 11 mei 2025 @ 18:32 |
Klopt, en ondanks gemaakte beloften weet Tesla die markt nog niet te bedienen. Dat heeft een prijs. | |
JopieKlaassen | zondag 11 mei 2025 @ 18:56 |
Een elektrische gezinsauto met vergelijkbare range, kofferbakinhoud en specs. De Tesla-bullshit zoals ingebouwde scheetkussen mag je achterwege laten. | |
kipknots | zondag 11 mei 2025 @ 21:47 |
Nieuwe Enyaq bv? Bij een budget van rond de 45000 80km meer range, ongeveer dezelfde acceleratie (5.9 vs 6.4 0-60 tijd) en ruimte. Wat betreft ruimte moet je niet naar de cijfers van Tesla kijken, ze meten als enige de kofferbakruimte tot het dak ipv hoedenplank. Er is iemand die bruikbare ruimte test door zoveel mogelijk bananendozen in de auto te stouwen en daar keam de oude Enyaq gelijk uit met Model Y met stoelen omhoog. | |
SymbolicFrank | zondag 11 mei 2025 @ 22:19 |
We praten verder als er een Tesla op de markt is voor 20.000 Euro. | |
VEM2012 | zondag 11 mei 2025 @ 22:31 |
Ik snap best dat als je budget niet meer toelaat, dat je dan soms genoegen moet nemen met een hondenhokje (die op zich best prima is voor a naar b). Maar de bodem van de markt kent lage marges. Dus is dat ook niet zaligmakend. Zeker omdat je ook kannibaliseert op je eigen aanbod. | |
VEM2012 | zondag 11 mei 2025 @ 22:33 |
Nee, die markt bedienen heeft een prijs. Veel EV’s worden met verlies verkocht. | |
SymbolicFrank | zondag 11 mei 2025 @ 22:36 |
Gezien de waarde van de aandelen, mag het maken een Tesla maar zo'n 1% kosten van de verkoopprijs. | |
VEM2012 | zondag 11 mei 2025 @ 22:42 |
Ik heb hem net even geconfigureerd en dan blijkt dat ding veel duurder is dan een Y LR RWD en zelfs als een LR AWD (met vergelijkbare aankleding), minder range, veel minder snel kan laden, minder snel, enz. Alles minder. En je rijdt een Skoda. | |
VEM2012 | zondag 11 mei 2025 @ 22:42 |
Waarom zou het voor zo’n idioot laag bedrag moeten. Hell, dat was ik alleen al kwijt aan het track pack. | |
VEM2012 | zondag 11 mei 2025 @ 22:43 |
Van wie? | |
JopieKlaassen | zondag 11 mei 2025 @ 23:15 |
Enyaq heb ik destijds naar gekeken, maar die moest ik destijds dusdanig rijk aankleden om qua specs gelijk te komen met de model Y dat ie een stuk duurder uitkwam. Hoe dat nu zit, geen idee. Voorlopig (als in tot januari 2028) rijd ik in mijn huidige auto en tegen die tijd ga ik wel weer kijken wat het aanbod is. | |
Wantie | zondag 11 mei 2025 @ 23:28 |
Dat is wel heel goedkoop. Daarvoor heb je geeneens een BYD. Dacia heeft wel een model onder de 20.000, maar die verkoopt Renault met verlies. Die gebruiken de Dacia voor het EU quotum van EV's. | |
VEM2012 | zondag 11 mei 2025 @ 23:34 |
En die Dacia is een hele slechte auto. | |
Wantie | maandag 12 mei 2025 @ 02:08 |
Renault wil volgend jaar een nog goedkopere opvolger uitbrengen. Ik ben benieuwd wat dat gaat worden Anyway, Tesla moet die kant niet op gaan, maar een nieuw model voor het segment onder de huidige modellen zou mogelijk moeten zijn, en was ook een streven van Tesla. | |
VEM2012 | maandag 12 mei 2025 @ 07:56 |
De geruchten zijn dat Tesla nog in Q2 van 2025 gaat komen met goedkopere modellen. | |
knoopie | maandag 12 mei 2025 @ 08:52 |
De geruchten zijn dat Q2 2025 al halverwege is, en er nog geen enkele goedkopere Tesla gezien is. Gezien de reputatie van Tesla met betrekking tot het halen van hun zelfgestelde deadlines, ga ik er maar niet vanuit. | |
SymbolicFrank | maandag 12 mei 2025 @ 09:48 |
Omdat de waarde van de aandelen ongeveer honderd keer de winstmarge is? |