Ja, want dan zou je eens met je neus op de feiten gedrukt kunnen worden dat die Audi tov Tesla het op alle fronten slechter doet. En het is natuurlijk veel leuker om uit te delen dan te incasseren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Ik heb geen zin om jou dat te vertellen. Je mag bij jezelf nagaan hoe dat zou kunnen komen.
Zo minimalistisch is het niet. Er zijn minder knopjes. Maar wat moet je met knopjes? Er zitten er wat op het stuur voor de liefhebber. Maar het meeste doet de Tesla automatisch. Zoals schakelen. En ja, ook in D of R zetten. Of P.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Zeker niet, Alhoewel de model S...Zoals Vem2012 bedoeld zeker een betere Grandcoupe betreft (Is het een Grandcoupe?) Dan nog heb ik veel moeite met de "Cockpit" van dit premium model....
Het minimalistische van Tesla vind ik echt zo lelijk als de nacht, en dat is toch echt het deel waar je het meest tegenaan kijkt.
[ afbeelding ]
Maarja waarschijnlijk is hoe een auto eruit ziet niet meer echt belangrijk als je Tesla gaat rijden
Dat is precies wat ik met minimalistisch bedoel, je kunt het terugzien in een houten vierkanten plank met 1 scherm tov een doordacht design dat fijn in het zicht ligt, heeft verder niets met of het nuttig is of niet te makenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo minimalistisch is het niet. Er zijn minder knopjes. Maar wat moet je met knopjes? Er zitten er wat op het stuur voor de liefhebber. Maar het meeste doet de Tesla automatisch. Zoals schakelen. En ja, ook in D of R zetten. Of P.
Maar goed, dat zijn persoonlijke voorkeuren.
Je vindt het design van de nieuwe Tesla niet echt vernieuwend of een premium uitstraling hebben?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:31 schreef cosmosis het volgende:
Premium qua design zeker niet, premium qua elektrische specs zeker wel.
Ik vind de Model S kwa design weinig onderdoen voor de Etron GT en mooier dan de Taycan (kan er niet aan wennen), of de Mercedes EQ reeks, BMW heeft al in tijden geen mooie auto meer gemaakt…quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:31 schreef cosmosis het volgende:
Premium qua design zeker niet, premium qua elektrische specs zeker wel.
Porsche is daarentegen natuurlijk wel een premium merk.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind de Model S kwa design weinig onderdoen voor de Etron GT en mooier dan de Taycan (kan er niet aan wennen), of de Mercedes EQ reeks, BMW heeft al in tijden geen mooie auto meer gemaakt…
Premium is in the eye of the beholder verder. Ik vind het ook allemaal niet zo interessant. Een auto moet eerst en vooral goed rijden en je niet in de steek laten.
Daarom was vroeger Porsche ook altijd mijn merk. Heel basic itt een Ferrari, maar je was wel sneller op het circuit en de boel bleef heel. En geschikt als daily driver.
Model S is als een stilstaande klok, niet lelijk maar weinig vernieuwend.....De specs zullen vast goed zijn in de wereld van de elektrische auto's. Het hangt er een beetje vanaf waar je het voor doet, maar dat het de mooiste EV is ligt al 10 jaar achter ons.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Je vindt het design van de nieuwe Tesla niet echt vernieuwend of een premium uitstraling hebben?
De Model S heeft echt twee schermen… En hout is alleen in de LR. En was vroeger juist een teken van premium…quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:35 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik met minimalistisch bedoel, je kunt het terugzien in een houten vierkanten plank met 1 scherm tov een doordacht design dat fijn in het zicht ligt, heeft verder niets met of het nuttig is of niet te maken
Ook al lang niet meer zoals vroeger. Kwaliteit van met name de modellen die gedeeld worden met overige VAG merken is abominabel slecht.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Porsche is daarentegen natuurlijk wel een premium merk.
In alle eerlijkheid: als ik online een beetje zoek, worden de nieuwe modellen Tesla niet als nieuwe generaties beschouwd, maar inderdaad als facelifts. Dus niet vergelijkbaar met iets als bijvoorbeeld een Golf 7 vs. een Golf 8.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want Audi’s zijn niet direct herkenbaar als Audi? Kom op, wie hou je nu voor de gek?
En het is geen facelift. Ook al schrijft iemand dat, maakt dat niet de waarheid. Vrijwel alle onderdelen zijn nieuw.
Ja. Je bevestigt ook een beetje mijn gevoel. Ben het met je eens. Het is meer van hetzelfde, zeg maar. En als je er van houdt, snap ik dat je hier wild van wordt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:38 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Model S is als een stilstaande klok, niet lelijk maar weinig vernieuwend.....De specs zullen vast goed zijn in de wereld van de elektrische auto's. Het hangt er een beetje vanaf waar je het voor doet, maar dat het de mooiste EV is ligt al 10 jaar achter ons.
Ja. Het zijn facelifts.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid: als ik online een beetje zoek, worden de nieuwe modellen Tesla niet als nieuwe generaties beschouwd, maar inderdaad als facelifts. Dus niet vergelijkbaar met iets als bijvoorbeeld een Golf 7 vs. een Golf 8.
Niet vernieuwend? De Model S plaid kan gewoon zijn volle vermogen ongelimiteerd gebruiken. De Turbo GT van Taycan kan het maar 10 seconden volhouden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:38 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Model S is als een stilstaande klok, niet lelijk maar weinig vernieuwend.....De specs zullen vast goed zijn in de wereld van de elektrische auto's. Het hangt er een beetje vanaf waar je het voor doet, maar dat het de mooiste EV is ligt al 10 jaar achter ons.
Ik ook niet. Het zal een strategische keuze zijn om het op deze wijze aan te pakken. Of dat op lange termijn de juiste is, moet blijken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het zijn facelifts.
En dat is jammer.
Ik draag Tesla geen kwaad hart toe.
Het is helemaal niet de bedoeling dat je hem zelf bestuurt, daar hebben ze autopiloot of FSD voor. Zelf rijden is alleen voor sukkels. Dan heb je al die bedieningsinstrumenten ook niet nodig en kosten ze alleen maar geld.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Zeker niet, Alhoewel de model S...Zoals Vem2012 bedoeld zeker een betere Grandcoupe betreft (Is het een Grandcoupe?) Dan nog heb ik veel moeite met de "Cockpit" van dit premium model....
Het minimalistische van Tesla vind ik echt zo lelijk als de nacht, en dat is toch echt het deel waar je het meest tegenaan kijkt.
[ afbeelding ]
Maarja waarschijnlijk is hoe een auto eruit ziet niet meer echt belangrijk als je Tesla gaat rijden
Dat is bijzonder, aangezien ze net als bij bv de golf 7 tov de 8 compleet vernieuwd zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid: als ik online een beetje zoek, worden de nieuwe modellen Tesla niet als nieuwe generaties beschouwd, maar inderdaad als facelifts. Dus niet vergelijkbaar met iets als bijvoorbeeld een Golf 7 vs. een Golf 8.
Stel dat het nou waar is: nog steeds dezelfde auto, maar slechts een facelift.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je bevestigt ook een beetje mijn gevoel. Ben het met je eens. Het is meer van hetzelfde, zeg maar. En als je er van houdt, snap ik dat je hier wild van wordt.
Maar het voelt niet als de auto (of het merk) wat nog het verschil gaat maken.
Jammer. Want ik vind hoe meer uitdagend aanbod, hoe meer er te kiezen is. En des te meer worden de makers gedwongen om te innoveren.
Je zit gewoon in een andere bubbel.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is bijzonder, aangezien ze net als bij bv de golf 7 tov de 8 compleet vernieuwd zijn.
Er staat dat de auto's nog steeds op hetzelfde platform als het origineel zijn gebaseerd, met verschillende updates op meerdere vlakken. Maar het is geen compleet redesign zoals bij andere generaties van automodellen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is bijzonder, aangezien ze net als bij bv de golf 7 tov de 8 compleet vernieuwd zijn.
Moet je daar nog een extra abonnement voor afsluiten, trouwens? Voor dat zelf-rijden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is helemaal niet de bedoeling dat je hem zelf bestuurt, daar hebben ze autopiloot of FSD voor. Zelf rijden is alleen voor sukkels. Dan heb je al die bedieningsinstrumenten ook niet nodig en kosten ze alleen maar geld.
E segment (hoge middenklasse). Met auto’s als de Mercedes E, BMW 5, Porsche Taycan (al zit die kwa afmetingen eerder in het D segment) en Panamera.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
Tesla is natuurlijk een auto (model S) met prijzen die je middenklasse zou kunnen noemen, maar je krijgt de opties en de looks and likes van een auto uit het hogere segment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |