abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217522290
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Ik heb geen zin om jou dat te vertellen. Je mag bij jezelf nagaan hoe dat zou kunnen komen.
Ja, want dan zou je eens met je neus op de feiten gedrukt kunnen worden dat die Audi tov Tesla het op alle fronten slechter doet. En het is natuurlijk veel leuker om uit te delen dan te incasseren.

Snap ik wel hoor.

Maar kijk die video nou maar eens die ik gepost heb. En realiseer je dan dat er een reden is dat de Model Y zo succesvol is. Want dat is echt een verdomd goede auto voor relatief weinig geld.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 23:30:29 #152
236264 crew  capricia
pi_217522306
Vinden we Tesla eigenlijk wel in het premium segment vallen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  VIVA vrijdag 2 mei 2025 @ 23:31:51 #153
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217522319
Premium qua design zeker niet, premium qua elektrische specs zeker wel.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217522324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Zeker niet, Alhoewel de model S...Zoals Vem2012 bedoeld zeker een betere Grandcoupe betreft (Is het een Grandcoupe?) Dan nog heb ik veel moeite met de "Cockpit" van dit premium model....

Het minimalistische van Tesla vind ik echt zo lelijk als de nacht, en dat is toch echt het deel waar je het meest tegenaan kijkt.

[ afbeelding ]

Maarja waarschijnlijk is hoe een auto eruit ziet niet meer echt belangrijk als je Tesla gaat rijden
Zo minimalistisch is het niet. Er zijn minder knopjes. Maar wat moet je met knopjes? Er zitten er wat op het stuur voor de liefhebber. Maar het meeste doet de Tesla automatisch. Zoals schakelen. En ja, ook in D of R zetten. Of P.

Maar goed, dat zijn persoonlijke voorkeuren.
  VIVA vrijdag 2 mei 2025 @ 23:33:16 #155
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217522331
Maar goed dat is als je een BMW met Peugeot vergelijkt, qua specs zullen er vast overeenkomsten zijn
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA vrijdag 2 mei 2025 @ 23:35:09 #156
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217522339
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo minimalistisch is het niet. Er zijn minder knopjes. Maar wat moet je met knopjes? Er zitten er wat op het stuur voor de liefhebber. Maar het meeste doet de Tesla automatisch. Zoals schakelen. En ja, ook in D of R zetten. Of P.

Maar goed, dat zijn persoonlijke voorkeuren.
Dat is precies wat ik met minimalistisch bedoel, je kunt het terugzien in een houten vierkanten plank met 1 scherm tov een doordacht design dat fijn in het zicht ligt, heeft verder niets met of het nuttig is of niet te maken
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 23:35:42 #157
236264 crew  capricia
pi_217522344
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:31 schreef cosmosis het volgende:
Premium qua design zeker niet, premium qua elektrische specs zeker wel.
Je vindt het design van de nieuwe Tesla niet echt vernieuwend of een premium uitstraling hebben?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217522352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:31 schreef cosmosis het volgende:
Premium qua design zeker niet, premium qua elektrische specs zeker wel.
Ik vind de Model S kwa design weinig onderdoen voor de Etron GT en mooier dan de Taycan (kan er niet aan wennen), of de Mercedes EQ reeks, BMW heeft al in tijden geen mooie auto meer gemaakt…

Premium is in the eye of the beholder verder. Ik vind het ook allemaal niet zo interessant. Een auto moet eerst en vooral goed rijden en je niet in de steek laten.

Daarom was vroeger Porsche ook altijd mijn merk. Heel basic itt een Ferrari, maar je was wel sneller op het circuit en de boel bleef heel. En geschikt als daily driver.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 23:38:35 #159
236264 crew  capricia
pi_217522357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind de Model S kwa design weinig onderdoen voor de Etron GT en mooier dan de Taycan (kan er niet aan wennen), of de Mercedes EQ reeks, BMW heeft al in tijden geen mooie auto meer gemaakt…

Premium is in the eye of the beholder verder. Ik vind het ook allemaal niet zo interessant. Een auto moet eerst en vooral goed rijden en je niet in de steek laten.

Daarom was vroeger Porsche ook altijd mijn merk. Heel basic itt een Ferrari, maar je was wel sneller op het circuit en de boel bleef heel. En geschikt als daily driver.
Porsche is daarentegen natuurlijk wel een premium merk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  VIVA vrijdag 2 mei 2025 @ 23:38:40 #160
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217522360
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Je vindt het design van de nieuwe Tesla niet echt vernieuwend of een premium uitstraling hebben?
Model S is als een stilstaande klok, niet lelijk maar weinig vernieuwend.....De specs zullen vast goed zijn in de wereld van de elektrische auto's. Het hangt er een beetje vanaf waar je het voor doet, maar dat het de mooiste EV is ligt al 10 jaar achter ons.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217522364
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:35 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik met minimalistisch bedoel, je kunt het terugzien in een houten vierkanten plank met 1 scherm tov een doordacht design dat fijn in het zicht ligt, heeft verder niets met of het nuttig is of niet te maken
De Model S heeft echt twee schermen… En hout is alleen in de LR. En was vroeger juist een teken van premium…
pi_217522374
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Porsche is daarentegen natuurlijk wel een premium merk.
Ook al lang niet meer zoals vroeger. Kwaliteit van met name de modellen die gedeeld worden met overige VAG merken is abominabel slecht.

Vanaf de 996 heeft ook de 911 een jasje uitgedaan als het daarom gaat. Veel tierlantijn, maar een 993 of 964 zit zoveel beter in elkaar. Daar voel je nog echt de passie.

Technisch wel top nog steeds, de 911 en Boxster/Cayman.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 23:42:25 #163
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217522375
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Want Audi’s zijn niet direct herkenbaar als Audi? Kom op, wie hou je nu voor de gek?

En het is geen facelift. Ook al schrijft iemand dat, maakt dat niet de waarheid. Vrijwel alle onderdelen zijn nieuw.
In alle eerlijkheid: als ik online een beetje zoek, worden de nieuwe modellen Tesla niet als nieuwe generaties beschouwd, maar inderdaad als facelifts. Dus niet vergelijkbaar met iets als bijvoorbeeld een Golf 7 vs. een Golf 8.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 23:43:17 #164
236264 crew  capricia
pi_217522382
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:38 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Model S is als een stilstaande klok, niet lelijk maar weinig vernieuwend.....De specs zullen vast goed zijn in de wereld van de elektrische auto's. Het hangt er een beetje vanaf waar je het voor doet, maar dat het de mooiste EV is ligt al 10 jaar achter ons.
Ja. Je bevestigt ook een beetje mijn gevoel. Ben het met je eens. Het is meer van hetzelfde, zeg maar. En als je er van houdt, snap ik dat je hier wild van wordt.
Maar het voelt niet als de auto (of het merk) wat nog het verschil gaat maken.

Jammer. Want ik vind hoe meer uitdagend aanbod, hoe meer er te kiezen is. En des te meer worden de makers gedwongen om te innoveren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 23:44:03 #165
236264 crew  capricia
pi_217522385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
In alle eerlijkheid: als ik online een beetje zoek, worden de nieuwe modellen Tesla niet als nieuwe generaties beschouwd, maar inderdaad als facelifts. Dus niet vergelijkbaar met iets als bijvoorbeeld een Golf 7 vs. een Golf 8.
Ja. Het zijn facelifts.
En dat is jammer.

Ik draag Tesla geen kwaad hart toe.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217522389
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:38 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Model S is als een stilstaande klok, niet lelijk maar weinig vernieuwend.....De specs zullen vast goed zijn in de wereld van de elektrische auto's. Het hangt er een beetje vanaf waar je het voor doet, maar dat het de mooiste EV is ligt al 10 jaar achter ons.
Niet vernieuwend? De Model S plaid kan gewoon zijn volle vermogen ongelimiteerd gebruiken. De Turbo GT van Taycan kan het maar 10 seconden volhouden.

Ja, echt premium is dat niet vind ik.

Nog afgezien dat je iedere 2 maanden bij de dealer je auto moet inleveren voor een check. Natuurlijk krijg je dan een mooie Porsche mee, maar toch… niet grappig.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 23:46:22 #167
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217522398
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Het zijn facelifts.
En dat is jammer.

Ik draag Tesla geen kwaad hart toe.
Ik ook niet. Het zal een strategische keuze zijn om het op deze wijze aan te pakken. Of dat op lange termijn de juiste is, moet blijken.
pi_217522400
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Zeker niet, Alhoewel de model S...Zoals Vem2012 bedoeld zeker een betere Grandcoupe betreft (Is het een Grandcoupe?) Dan nog heb ik veel moeite met de "Cockpit" van dit premium model....

Het minimalistische van Tesla vind ik echt zo lelijk als de nacht, en dat is toch echt het deel waar je het meest tegenaan kijkt.

[ afbeelding ]

Maarja waarschijnlijk is hoe een auto eruit ziet niet meer echt belangrijk als je Tesla gaat rijden
Het is helemaal niet de bedoeling dat je hem zelf bestuurt, daar hebben ze autopiloot of FSD voor. Zelf rijden is alleen voor sukkels. Dan heb je al die bedieningsinstrumenten ook niet nodig en kosten ze alleen maar geld.
pi_217522401
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
In alle eerlijkheid: als ik online een beetje zoek, worden de nieuwe modellen Tesla niet als nieuwe generaties beschouwd, maar inderdaad als facelifts. Dus niet vergelijkbaar met iets als bijvoorbeeld een Golf 7 vs. een Golf 8.
Dat is bijzonder, aangezien ze net als bij bv de golf 7 tov de 8 compleet vernieuwd zijn.
pi_217522412
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Je bevestigt ook een beetje mijn gevoel. Ben het met je eens. Het is meer van hetzelfde, zeg maar. En als je er van houdt, snap ik dat je hier wild van wordt.
Maar het voelt niet als de auto (of het merk) wat nog het verschil gaat maken.

Jammer. Want ik vind hoe meer uitdagend aanbod, hoe meer er te kiezen is. En des te meer worden de makers gedwongen om te innoveren.
Stel dat het nou waar is: nog steeds dezelfde auto, maar slechts een facelift.

Hoe idioot slecht is het dan gesteld met de concurrentie dat ze nog steeds achterlopen op een auto die al 13 jaar op de markt is…?
pi_217522415
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is bijzonder, aangezien ze net als bij bv de golf 7 tov de 8 compleet vernieuwd zijn.
Je zit gewoon in een andere bubbel.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 23:50:15 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217522420
Tesla is natuurlijk een auto (model S) met prijzen die je middenklasse zou kunnen noemen, maar je krijgt de opties en de looks and likes van een auto uit het hogere segment.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 2 mei 2025 @ 23:52:20 #173
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217522427
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is bijzonder, aangezien ze net als bij bv de golf 7 tov de 8 compleet vernieuwd zijn.
Er staat dat de auto's nog steeds op hetzelfde platform als het origineel zijn gebaseerd, met verschillende updates op meerdere vlakken. Maar het is geen compleet redesign zoals bij andere generaties van automodellen.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 23:52:54 #174
236264 crew  capricia
pi_217522428
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is helemaal niet de bedoeling dat je hem zelf bestuurt, daar hebben ze autopiloot of FSD voor. Zelf rijden is alleen voor sukkels. Dan heb je al die bedieningsinstrumenten ook niet nodig en kosten ze alleen maar geld.
Moet je daar nog een extra abonnement voor afsluiten, trouwens? Voor dat zelf-rijden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217522429
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
Tesla is natuurlijk een auto (model S) met prijzen die je middenklasse zou kunnen noemen, maar je krijgt de opties en de looks and likes van een auto uit het hogere segment.
E segment (hoge middenklasse). Met auto’s als de Mercedes E, BMW 5, Porsche Taycan (al zit die kwa afmetingen eerder in het D segment) en Panamera.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')