Nee, ik geef aan dat er kennelijk aardig wat mensen tussen zitten die zo redeneren. Als iedereen zo zou redeneren als jij, dan zou de koers lager liggen. Toch?quote:Op woensdag 3 september 2025 13:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je redeneert vanuit 'mensen die denken dat X groot gaat worden'.
Je lijkt gewoon echt niet te begrjipen wat ik schrijf. Ik geef aan dat Tesla nu behoorlijk overgewaardeerd is en dat dat niet eeuwig zo kan blijven als dat niet gepaard gaat met enorme omzetgroei waardoor de PE (en vooral ook de PEG) normaliseert.quote:Op woensdag 3 september 2025 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat er kennelijk aardig wat mensen tussen zitten die zo redeneren. Als iedereen zo zou redeneren als jij, dan zou de koers lager liggen. Toch?
Wie gelijk gaat krijgen weet ik niet. En interesseert mij op dit moment niet. Ik heb geen Tesla aandelen nu. Mijn vrouw heel beperkt.
We zullen het zien.
En natuurlijk kan Tesla niet overeind blijven met eeuwige beloftes. Feit is dat mensen die gegokt hebben op onheil voor Tesla erg vaak de vingers hebben gebrand. Maar ook dat zegt natuurlijk niets over de toekomst.
quote:Tesla reported sales of 83,192 China-made vehicles in August, a significant 22.55% increase from the previous month, but a 4.04% decrease year-on-year. This rebound is partly attributed to the launch of the new six-seat Model Y L, which is seeing high demand and has pushed back delivery times.
Ik begrijp precies wat jij schrijft hoor.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je lijkt gewoon echt niet te begrjipen wat ik schrijf. Ik geef aan dat Tesla nu behoorlijk overgewaardeerd is en dat dat niet eeuwig zo kan blijven als dat niet gepaard gaat met enorme omzetgroei waardoor de PE (en vooral ook de PEG) normaliseert.
De concrete forecast voor dit jaar is een geschatte krimp van zo rond de 5% en in veel van de wat langere termijn forecasts zitten weer groeipercentages in de tientallen procenten per jaar verwerkt vanaf 2026. Blijven die weer uit, dan zou het mij verbazen als er geen koerscorrectie komt tegen die tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |