Als jij denkt dat Tesla ineens door iedereen uitgekotst wordt, dan ligt dat aan jouw bubble. In mijn omgeving is Tesla gewoon Tesla gebleven.quote:
Moeten zij weten.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Inmiddels is de meerderheid van de VS in shock.
Lees even terug.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wat hebben ze dan voor nieuwe modellen op de NLse leasemarkt?
Dus omdat ik zeg dat Tesla niet meer sexy is zit ik in een bubble? Mooi man. Volgens de verkoopcijfers zitten wel meer mensen in mijn bubble.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat Tesla ineens door iedereen uitgekotst wordt, dan ligt dat aan jouw bubble. In mijn omgeving is Tesla gewoon Tesla gebleven.
De bubble waar Tesla ineens uitgekotst wordt is de ultralinkse idioterie die het verschil niet weten tussen mannen en vrouwen en die denken dat Hamas vrijheidstrijders zijn die steun verdienen.
Geen ad hominem dus.
Gewoon: wie de schoen past…
BYD verkocht in het eerste kwartaal van 2025 39% meer dan het eerste kwartaal 2024.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Taycan had in 2024 al de draai om de oren gekregen… lees je wel wat ik schrijf?
De daling van BYD en Tesla die op een lijn ligt is tov vorig kwartaal. BYD heeft immers in 2024 nog een flinke groei over de kwartalen meegemaakt.
Zijn geen facelifts geweest. Als ik naar mijn auto kijk: ok, lijkt veel op de ouder Model S, maar werkelijk alles onderhuids is anders.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja precies, ze krijgen al heel lang regelmatig een facelift!
81% minder verkocht in april.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat Tesla ineens door iedereen uitgekotst wordt, dan ligt dat aan jouw bubble. In mijn omgeving is Tesla gewoon Tesla gebleven.
De bubble waar Tesla ineens uitgekotst wordt is de ultralinkse idioterie die het verschil niet weten tussen mannen en vrouwen en die denken dat Hamas vrijheidstrijders zijn die steun verdienen.
Geen ad hominem dus.
Gewoon: wie de schoen past…
Je poneert het als een feit, wat duidt op oogkleppen. Maar ik heb een beetje het gevoel als die laatste maanden voor de verkiezing in de VS toen op basis van berichten in de media ook hard werd gelachen over het aanstaande verlies van Trump.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:14 schreef Perox het volgende:
[..]
Dus omdat ik zeg dat Tesla niet meer sexy is zit ik in een bubble? Mooi man. Volgens de verkoopcijfers zitten wel meer mensen in mijn bubble.
Als je niet wil lezen wat ik schrijf, reageer dan gewoon niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
BYD verkocht in het eerste kwartaal van 2025 39% meer dan het eerste kwartaal 2024.
Dat noem jij een daling in de lijn van Tesla.
En BYD verkoopt niet alleen electrische auto's.
In het eerste kwartaal van 2025 verkocht BYD wereldwijd maar liefst 1.000.804 auto's. Dit is een indrukwekkende stijging van 59,81% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2024
Nee, niet bepaald. Of vind jij een auto die een jaar op de markt is ‘oud’? Jij wisselt jaarlijks naar een nieuwe auto (sorry, dit is waarschijnlijk gemeen)?quote:
Ja de Y.quote:
We zien geen daling bij BYD in de lijn van Tesla.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je niet wil lezen wat ik schrijf, reageer dan gewoon niet.
Nee, helemaal niet. Maar jij hebt verdomd veel moeite om niet steevast te kiezen voor een stropop.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
81% minder verkocht in april.
Door ultra linkse idioten die het verschil niet weten tussen mannen en vrouwen en denken dat Hamas vrijheidsstrijders zijn die steun verdienen...
Aldus jouw bubbel...
Zo zie jij dus de potentiėle Tesla klanten.
Blijkbaar niet, want de verkoop is afgelopen maand nog verder ingezakt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja de Y.
Maar is dat echt vernieuwend genoeg om de totaal ingezakte verkopen weer up to par te krijgen?
Plaid is vanaf 120k.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:20 schreef epicbeardman het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Even goed bewijs dat Tesla NR1 is.
Benchmark tegen.
900pkAudi E-TRON RS van 130k
900pk Chinese Lotus van 120k
En de goddelijke 1000pk Tesla Model S Plaid 100k
Die chinese prul van een Lotus valt al uit wanneer de Tesla nog 39% over heeft.
Ik om de vier jaar. En mijn man om de vier jaar. Dus gemiddeld iedere twee jaar een nieuwe auto in lease. Want daar moeten de EV-verkopen het toch wel van hebben, van de leaserijder, en die kijkt iedere 4 jaar weer verder.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, niet bepaald. Of vind jij een auto die een jaar op de markt is ‘oud’? Jij wisselt jaarlijks naar een nieuwe auto (sorry, dit is waarschijnlijk gemeen)?
CNN wel…quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zien geen daling bij BYD in de lijn van Tesla.
Opeens zakt de verkoop van Tesla ineen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Maar jij hebt verdomd veel moeite om niet steevast te kiezen voor een stropop.
Ik vind die Y er gewoon weer uit zien als een Tesla. Zoals we al jaren kennen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want de verkoop is afgelopen maand nog verder ingezakt.
Dit zijn prijzen in de UK, zie filmpje op 35 seconden. Poste dit na het kijken van filmpje wilde niet terug.quote:
Dus zijn alle Tesla lijnen ‘nieuw’.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik om de vier jaar. En mijn man om de vier jaar. Dus gemiddeld iedere twee jaar een nieuwe auto in lease. Want daar moeten de EV-verkopen het toch wel van hebben, van de leaserijder, en die kijkt iedere 4 jaar weer verder.
Dus het zijn eigenlijk nog steeds dezelfde auto's, maar een heleboel dingen die je niet ziet hebben ondertussen een upgrade gehad.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn geen facelifts geweest. Als ik naar mijn auto kijk: ok, lijkt veel op de ouder Model S, maar werkelijk alles onderhuids is anders.
Beetje als de 911, zeker tot midden jaren 90.
Het enige wat wel een update nodig heeft is de accu in de 3/Y. Maar die komt later dit jaar.
Citeer in dat artikel eens de cijfers van het eerste kwartaal 2025.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
CNN wel…
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
(En waarom praat je over jezelf in meervoud?)
Voor zijn nieuwe publiek had Musk toch de Cybertruck ontwikkeld? Die rednecks en andere republikeinen die anders een Ford F-150 hadden gekocht?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
81% minder verkocht in april.
Door ultra linkse idioten die het verschil niet weten tussen mannen en vrouwen en denken dat Hamas vrijheidsstrijders zijn die steun verdienen...
Aldus jouw bubbel...
Zo zie jij dus de potentiėle Tesla klanten.
13% mondiaal tijdens een wisseling van de wacht bij het grootste succesnummer. Jij kraait te vroeg victorie.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Opeens zakt de verkoop van Tesla ineen.
En jij begint over ultra linkse idioterie, het niet kunnen onderscheiden van vrouwen en mannen, en Hamas...
Je persoonlijke frustratie weet ik inmiddels van dit forum...
Ben benieuwd of jij ook zo enthousiast bent als Elon's goddelijke bedrijf aan eind van het jaar weer de auto's in de sales doet en alles weer rechttrekken ook nog steeds de cijfers post. Of dat je toch je nu al weken druk maakt in dit topic om de cijfers, cijfers die totaal geen invloed hebben op je leven.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Citeer in dat artikel eens de cijfers van het eerste kwartaal 2025.
Dat beide in 2024 bijna gelijk liepen wisten we al.
Voor iemand die zegt dat hij slim is zeg je heel vaak hele domme dingen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus het zijn eigenlijk nog steeds dezelfde auto's, maar een heleboel dingen die je niet ziet hebben ondertussen een upgrade gehad.
Als ik nu een S koop, is dat model dus 3,5 jaar oud.quote:
Nou nee.quote:
Hij herhaalt wat jij zegt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor iemand die zegt dat hij slim is zeg je heel vaak hele domme dingen.
Nog steeds nummer 6 in top 10 best verkochte EV’s in de VS.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Voor zijn nieuwe publiek had Musk toch de Cybertruck ontwikkeld? Die rednecks en andere republikeinen die anders een Ford F-150 hadden gekocht?
En vergeleken met de F-150? Hoeveel marktaandeel hebben ze afgesnoept?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog steeds nummer 6 in top 10 best verkochte EV’s in de VS.
Heb jij überhaupt wel eens een nieuwe auto gekocht?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ik nu een S koop, is dat model dus 3,5 jaar oud.
Ik noem dat niet nieuw.
Hoeveel waren er vorig jaar ook alweer van verkocht in Nederland?
4?
Als jij de nieuwe en de oude Y niet uit elkaar kan houden moet je geen auto meer rijden…quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou nee.
Tesla is gewoon Tesla. Ziet er hetzelfde uit, die Y. Het zal een prima auto zijn. Maar het trekt denk ik weinig nieuwe kopers/leasers over de streep.
Verkopen ingestort, terwijl de markt wel flink omhoog gaat.
Dat lijkt me echt niet goed hoor.
En begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van EV's. En ik erken direct de pioniers rol die Tesla gespeeld heeft. Vandaar mijn vergelijk met Nokia.
Elon heeft de Cybertruck in ontwikkeling genomen dankzij zijn zoontje, die vroeg op een mooie zonnige dag toen Elon zijn maga petje op had. "Papa Technoking, waarom zien auto's er allemaal hetzelfde uit en niet futuristisch?"quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Voor zijn nieuwe publiek had Musk toch de Cybertruck ontwikkeld? Die rednecks en andere republikeinen die anders een Ford F-150 hadden gekocht?
Ik ben perplexity niet!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En vergeleken met de F-150? Hoeveel marktaandeel hebben ze afgesnoept?
Oh wouw. Wel heel Amerikaans.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:32 schreef epicbeardman het volgende:
Misschien is 1 van de 98 vacatures bij Tesla Nederland wat voor diegene die zo betrokken zijn bij de cijfers?
https://www.tesla.com/nl_NL/careers/search/?site=NL
Dat schrijf ik niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij de nieuwe en de oude Y niet uit elkaar kan houden moet je geen auto meer rijden…
Ik ben nu niet enthousiast.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ben benieuwd of jij ook zo enthousiast bent
Ik ben benieuwd of Tesla dit jaar 2024 gaat evenaren of overtreffen.quote:als Elon's goddelijke bedrijf aan eind van het jaar weer de auto's in de sales doet en alles weer rechttrekken ook nog steeds de cijfers post.
Ik zie het verschil niet tussen 200 en 300 miljard.quote:Of dat je toch je nu al weken druk maakt in dit topic om de cijfers, cijfers die totaal geen invloed hebben op je leven.![]()
Het doet mij echt denken dat je beter slaapt als Elon ipv 300 miljard 200 miljard heeft.
Als wat?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij schrijft dat hij er hetzelfde uit ziet.
Hetzelfde: gelijk, ongewijzigd.
Zo benieuwd hoe je zijlen bij moet zetten…quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:40 schreef Wantie het volgende:
Wat aan je voorbij gaat is dat ik vind dat Tesla de zijlen bij moet zetten om hun momentum niet kwijt te raken.
Menselijke chauffeurs maken ook fouten en kunnen ook onwel worden, met ongelukken tot gevolg. Wanneer jij in een taxi zit en de chauffeur rijdt als een idioot, kun je als passagier ook bijzonder weinig doen om een ongeluk af te wenden. Wordt de chauffeur onwel en trapt hij vol het gas in, succes als passagier om dan in te grijpen of te remmen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Gewoon een model met maar twee stoelen, een halve accu en geen stuur of andere bedieningselementen. Een Robotaxi, dus. En omdat je daar veel mee kunt verdienen door hem in te zetten als taxi, kunnen ze daar dan toch de hoofdprijs voor rekenen.
Ik zou er niet instappen, maar dat kan aan mij liggen. Dan zit je daar in en doet de autopiloot iets heel stoms, waarna je nog een minuut hysterisch kunt roepen: "IK GA DOOD!" en verder niets kunt doen, voordat het ook zover is. Maar misschien overleef je het wel en ben je alleen maar invalide. En dan moet je zelf de rekening betalen.
De robotaxi krijgt een noodknop heb ik begrepen. Dat moet je eens proberen bij een taxichauffeur.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Menselijke chauffeurs maken ook fouten en kunnen ook onwel worden, met ongelukken tot gevolg. Wanneer jij in een taxi zit en de chauffeur rijdt als een idioot, kun je als passagier ook bijzonder weinig doen om een ongeluk af te wenden. Wordt de chauffeur onwel en trapt hij vol het gas in, succes als passagier om dan in te grijpen of te remmen.
Wellicht kun je het contact uitzetten waardoor de auto niet verder kan versnellen, maar erg veel andere opties heb je dan ook niet. Misschien komt er op dergelijke zelfrijdende taxi's ook zo'n soort deadswitch wanneer deze op hol slaat, geen idee. Je kunt dan alleen geen ruk aan het stuur geven zoals bij een reguliere taxi, maar de vraag is of dat veel kan uithalen.
Uiteindelijk draait het om de kans op ongelukken bij een zelfrijdende taxi: als blijkt dat die procentueel veel lager is dan bij menselijke bestuurders, dan zou ik wel instappen. Is die kans veel hoger, dan stap ik niet in.
Wat is dan het merkbare verschil voor de bestuurder, of is hij voornamelijk goedkoper te produceren?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij schrijft dat hij er hetzelfde uit ziet.
Hetzelfde: gelijk, ongewijzigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |