In vergelijk met wat?quote:
In de context kan ik alleen maar lezen oude Y vs nieuwe Y.quote:
Ik zou eens wat YouTube filmpjes bekijken van mensen die FSD proberen en turven hoe vaak ze dood waren gegaan als ze niet hadden kunnen ingrijpen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Menselijke chauffeurs maken ook fouten en kunnen ook onwel worden, met ongelukken tot gevolg. Wanneer jij in een taxi zit en de chauffeur rijdt als een idioot, kun je als passagier ook bijzonder weinig doen om een ongeluk af te wenden. Wordt de chauffeur onwel en trapt hij vol het gas in, succes als passagier om dan in te grijpen of te remmen.
Wellicht kun je het contact uitzetten waardoor de auto niet verder kan versnellen, maar erg veel andere opties heb je dan ook niet. Misschien komt er op dergelijke zelfrijdende taxi's ook zo'n soort deadswitch wanneer deze op hol slaat, geen idee. Je kunt dan alleen geen ruk aan het stuur geven zoals bij een reguliere taxi, maar de vraag is of dat veel kan uithalen.
Uiteindelijk draait het om de kans op ongelukken bij een zelfrijdende taxi: als blijkt dat die procentueel veel lager is dan bij menselijke bestuurders, dan zou ik wel instappen. Is die kans veel hoger, dan stap ik niet in.
Gaat hij dan vol op de rem? Is dat dan minder gevaarlijk?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De robotaxi krijgt een noodknop heb ik begrepen. Dat moet je eens proberen bij een taxichauffeur.
Zoiets zou ik wel verwachten inderdaad.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De robotaxi krijgt een noodknop heb ik begrepen. Dat moet je eens proberen bij een taxichauffeur.
Ga eens voor de grap kijken naar de Audi Q4.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:50 schreef cosmosis het volgende:
Tesla is echt een vrij lelijke auto, laatst ermee gereden, nul premium gevoel, snap de hype niet heel erg
Weet niet wat hij dan precies gaat doen. Maar een noodstop midden op de snelweg lijkt mee onwaarschijnlijk…quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gaat hij dan vol op de rem? Is dat dan minder gevaarlijk?
zie boven.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de context kan ik alleen maar lezen oude Y vs nieuwe Y.
Maar het staat je vrij om te vertellen wat je precies bedoelde hoor.
Dus een noodknop die tegen de AI zegt dat hij dom bezig is en wat anders moet bedenken?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet niet wat hij dan precies gaat doen. Maar een noodstop midden op de snelweg lijkt mee onwaarschijnlijk…
Ja, maar hoe verhoudt zich dat procentueel tot fouten bij menselijke chauffeurs? "Wat YouTube-filmpjes bekijken van mensen" zegt statistisch niets.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou eens wat YouTube filmpjes bekijken van mensen die FSD proberen en turven hoe vaak ze dood waren gegaan als ze niet hadden kunnen ingrijpen.
Door de introductie van de Robotaxi later dit jaar gaan de verkoopcijfers volgens Musk de stratosfeer in.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
zie boven.
Ik heb geen zin in ruzie of persoonlijke aanvallen dat iemand dan maar geen auto moet gaan rijden. Vind dat altijd zo slap en aanmatigend.
Wel ben ik benieuwd of jij denkt dat ze hun marktaandeel helemaal weer recht gaan trekken naar de cijfers van vorig jaar, met de nieuwe Y.
Ik betwijfel dat echt.
Gewoon kijken, dan weet je genoeg.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar hoe verhoudt zich dat procentueel tot fouten bij menselijke chauffeurs? "Wat YouTube-filmpjes bekijken van mensen" zegt statistisch niets.
Misschien is de techniek nog lang niet veilig genoeg hoor, dat kan zeker. Pas als dit soort autonome taxi's door overheden zijn goedgekeurd en veilig genoeg zijn bevonden, zou ik instappen. Geen idee of dat nu zo is overigens.
Alhoewel ik het niet zo heb op Audi, dan toch maar een vergelijking...quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ga eens voor de grap kijken naar de Audi Q4.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de schuldvraag (in Europa) als een volledig zelfrijdende auto een voetganger invalide of erger rijdt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar hoe verhoudt zich dat procentueel tot fouten bij menselijke chauffeurs? "Wat YouTube-filmpjes bekijken van mensen" zegt statistisch niets.
Misschien is de techniek nog lang niet veilig genoeg hoor, dat kan zeker. Pas als dit soort autonome taxi's door overheden zijn goedgekeurd en veilig genoeg zijn bevonden, zou ik instappen. Geen idee of dat nu zo is overigens.
Een beetje raar om dat persoonlijk op te vatten. De oude en nieuwe Y zien er wezenlijk anders uit. Dus als je dat niet ziet, dan zie je onvoldoende om nog auto te mogen rijden… Meer staat er niet en het is nog met een knipoog bedoeld ook logischerwijs.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
zie boven.
Ik heb geen zin in ruzie of persoonlijke aanvallen dat iemand dan maar geen auto moet gaan rijden. Vind dat altijd zo slap en aanmatigend.
Wel ben ik benieuwd of jij denkt dat ze hun marktaandeel helemaal weer recht gaan trekken naar de cijfers van vorig jaar, met de nieuwe Y.
Ik betwijfel dat echt.
Wie gelooft dit nou?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Door de introductie van de Robotaxi later dit jaar gaan de verkoopcijfers volgens Musk de stratosfeer in.
Nee, de auto gaat dan wel tot stilstand. Maar dat kan ook zonder een noodstop.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus een noodknop die tegen de AI zegt dat hij dom bezig is en wat anders moet bedenken?
Het is gewoon weer een Tesla. Ik kan me niet voorstellen dat veel leasers hier wild enthousiast van worden, voor hun nieuwe wagen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:58 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Alhoewel ik het niet zo heb op Audi, dan toch maar een vergelijking...
Tesla Y
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Audi Q4
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mhah ik weet het niet hoor
Ik kan ook wat YouTube-filmpjes van vliegtuigcrashes, slechte landingen, autopilots die verkeerde besslissingen nemen etc. gaan bekijken en dan zeggen dat vliegen geen veilige manier van reizen is, maar dat zou dan geen beste conclusie zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gewoon kijken, dan weet je genoeg.
Ik neem aan dat overheden dat goed dichttimmeren alvorens dit toe te staan.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de schuldvraag (in Europa) als een volledig zelfrijdende auto een voetganger invalide of erger rijdt.
Nou we gaan wel zien wat deze geweldig compleet wilde nieuwe Y gaat brengen voor de verkoopcijfers van Tesla.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een beetje raar om dat persoonlijk op te vatten. De oude en nieuwe Y zien er wezenlijk anders uit. Dus als je dat niet ziet, dan zie je onvoldoende om nog auto te mogen rijden… Meer staat er niet en het is nog met een knipoog bedoeld ook logischerwijs.
Ik denk niet dat Tesla hun marktaandeel kan houden (teveel nieuwe toetreders), maar ik acht het zeer waarschijnlijk dat de MY alsnog de best verkochte BEV zal zijn in 2025, net als 2024 en 2023.
Veel zal ook afhangen van wanneer met op volle toeren kan met de 4680 accu. Want de accu van de 3/Y is momenteel het zwakke punt naar mijn mening.
Nou pak je de oude Y tov de nieuwe en op de plaatjes die je post lijkt het inderdaad nog wat… maar ga eens bij de Audi dealer met eigen ogen kijken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:58 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Alhoewel ik het niet zo heb op Audi, dan toch maar een vergelijking...
Tesla Y
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Audi Q4
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mhah ik weet het niet hoor
Ja.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik neem aan dat overheden dat goed dichttimmeren alvorens dit toe te staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |