Lidar is prul, kijk alleen de video al die ik gister poste met een Chinese Lotus Lidar auto van 140,000 euro. Werkt niet eens en is niet toegestaan. Je denkt dat je hipt bent omdat je een woordje hebt geleerd "lidar" iets wat al decennia bestaat. Als het zo simpel en goed was waarom hebben alle auto's het nog niet dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet niets natuurlijk.
Maar beginnen over het infotainment systeem, terwijl het over LiDAR gaat...
Dat lijkt op een rookgordijn.
Je vindt Chinese auto's prut.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lidar is prul, kijk alleen de video al die ik gister poste met een Chinese Lotus Lidar auto van 140,000 euro. Werkt niet eens en is niet toegestaan. Je denkt dat je hipt bent omdat je een woordje hebt geleerd "lidar" iets wat al decennia bestaat. Als het zo simpel en goed was waarom hebben alle auto's het nog niet dan?
Waarom rijden er Tesla's al rond met FSD in Chyna en USA. Ook laatst hier een testje in Amsterdam.
Mijn punt was daarom ook, als jou alom geliefde Chinese aliexpress BYD en VAG group nog niet eens een infotainment systeem kunnen laten draaien op 30 FPS en zonder bugs, wat maakt jou denken dat ze zonder een supercomputer Lidar kunnen implementeren?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel lachu, je noemde dat eerdaags een prutsite toen ik die als bron gebruikte.
En toch kun je nog steeds niet 100% autonoom rijden in een Tesla.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Hier al 5 jaar geleden dat Tesla's autopilot een botsing vermijdt op de autobahn. Door te anticiperen op een achterop komende auto. Zonder lidar troep.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
En toch kun je nog steeds niet 100 autonoom rijden in een Tesla.
Je snapt hopelijk wèl dat beide los van elkaar staan?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
TESLA Predicts Accident before it happens (2016) in Nederland!
En natuurlijk snap ik wel dat Lidar ook zijn voordelen heeft, maar daarom haalde ik het hele infotainment systeem aan bij de niet Tesla auto's. Want vrijwel geen enkel bedrijf heeft haar software snel en zo goed als Tesla.
Dan vraag ik mij af of die bedrijven capaciteit hebben om zoiets goed te implementeren.
En daarnaast kan Elon altijd toch nog de swap maken naar Lidar? zijn hele FSD systeem is waarschijnlijk compatibel of zo te coderen naar Lidar imput.
Ik bedoel hij kan flatgebouwen richting de ruimte schieten en deze weer laten landen op exact de locatie die hij wil, terwijl de flat nog opgevangen wordt door robotarmen.![]()
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tesla met Autopilot is 10x (!) veiliger dan een gemiddelde auto
[..]
Goddelijke auto's.
quote:Tesla Has the Highest Fatal Accident Rate of All Auto Brands
Tesla's vehicles have the highest fatal accident rate among all car brands in America, according to a recent iSeeCars study that analyzed data from the U.S. Fatality Analysis Reporting System (FARS).
The study was conducted on model year 2018–2022 vehicles, and focused on crashes between 2017 and 2022 that resulted in occupant fatalities. Tesla vehicles have a fatal crash rate of 5.6 per billion miles driven, according to the study.
The study also breaks down some of the data for individual models. The Tesla Model S has a rate more than double than average, at 5.8 per billion vehicle miles driven; meanwhile, the Tesla Model Y -- the best-selling vehicle in the world has a fatal crash rate of 10.6, nearly four times the average. It ranked as the sixth worst vehicle overall. (The Hyundai Venue took the top spot overall, with a fatal crash rate of 13.9.)
Dat komt vast omdat het bedrijf eerst veel linksdenkenden en groene mensen aantrok. Die staan niet bekend om hen stuurkunsten.quote:
Nee dat komt omdat als een Tesla crasht, dat ding dat catastrofaal doet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat komt vast omdat het bedrijf eerst veel linksdenkenden en groene mensen aantrok. Die staan niet bekend om hen stuurkunsten.
quote:Tesla has the highest fatal accident rate by brand, followed by Kia, Buick, Dodge, and Hyundai
Nee. Een gebied moet volledig in kaart zijn gebracht voordat de auto daar kan rijden. Onvergelijkbaar met FSD supervised.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 19:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een kindvrij gebied?
Wat wil je precies zeggen?
Ja maar klinkt zo leuk. Desalniettemin is Tesla Model Y in 2022 Europa als veiligste auto verklaard. Waar alle andere modellen ook 5 sterren kregen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een dubieuze claim waar geen verifieerbare data onder ligt.
https://mobilityservice.n(...)ncap-veiligheidstestquote:Veiligheid staat centraal bij Tesla. Dat blijkt uit de European New Car Assessment Programme (Euro NCAP), een beoordelingssysteem voor veiligheid van auto's. De Tesla Model Y heeft zoals alle andere Tesla modellen een EURO NCAP-veiligheidsscore van 5 sterren gekregen. Maar dat is nog niet alles, want de Tesla Model Y heeft de hoogste gemiddelde score van alle geteste auto's in 2022 behaald. Een behoorlijke prestatie. In dit artikel vertellen we je er alles over.
quote:De Tesla Model Y heeft allerlei pluspunten. Denk bijvoorbeeld aan de uitstekende actieradius, laadsnelheid, rijke uitrusting, fijne rijeigenschappen en veiligheid.
Dankzij de stijve constructie, het lage zwaartepunt en impact bescherming wist de Tesla Model Y de hoogste score van alle geteste auto's onder het protocol voor 2022 te behalen.
De Model Y scoorde gemiddeld 92 procent! Dit betekent dat de nieuwste telg van Tesla een hogere score heeft dan bijvoorbeeld de Polestar 2 (88 procent).
Als passagier hoef je je overigens geen zorgen te maken in een Tesla Model Y. De Model Y scoort op passagiersveiligheid maar liefst 97 procent. Deze score is gebaseerd op een aantal frontale, zijwaartse en achterwaartse whipplashtests en een analyse van verschillende veiligheidsaspecten.
De auto scoort bij kwetsbare weggebruikers 82 procent en bij Safety Assist ligt het percentage op 98 procent. De Model Y's die gebruikt zijn voor de test zijn voorzien van de nieuwste veiligheidsvoorzieningen. Daarnaast behaalde de Tesla Model Y ook de maximale score in de Lane Assist-systeem categorie.
Dus bekend terrein, supervised, camerabeeld en LiDAR.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Een gebied moet volledig in kaart zijn gebracht voordat de auto daar kan rijden. Onvergelijkbaar met FSD supervised.
Volgens mij gaat dit niet over zelfrijdende auto's.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja maar klinkt zo leuk. Desalniettemin is Tesla Model Y in 2022 Europa als veiligste auto verklaard. Waar alle andere modellen ook 5 sterren kregen.
[..]
https://mobilityservice.n(...)ncap-veiligheidstest
[..]
Natuurlijk niet dit gaat over algehele bouwkwaliteit van Elon's goddelijke Tesla's.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit niet over zelfrijdende auto's.
Kortom, je draagt opnieuw niets bij...quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Natuurlijk niet dit gaat over algehele bouwkwaliteit van Elon's goddelijke Tesla's.
Maar de hulpmiddelen zoals Lane Assist ect krijgt ook de maximale score: Daarnaast behaalde de Tesla Model Y ook de maximale score in de Lane Assist-systeem categorie.
Maar zelf rij je dus een BMW. Waarom?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Natuurlijk niet dit gaat over algehele bouwkwaliteit van Elon's goddelijke Tesla's.
Maar de hulpmiddelen zoals Lane Assist ect krijgt ook de maximale score: Daarnaast behaalde de Tesla Model Y ook de maximale score in de Lane Assist-systeem categorie.
Hij wil niet naar een laadplaal lopen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar zelf rij je dus een BMW. Waarom?
Ja, alleen heb je aan die techniek niets op een privé auto.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus bekend terrein, supervised, camerabeeld en LiDAR.
Ze nemen veiligheid goed serieus.
Ah, en dat bepaal jij. Geen dingen toegestaan die Tesla in een kwaad daglicht zetten!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, alleen heb je aan die techniek niets op een privé auto.
Aangezien je als het je beter uitkomt je direct over off topic begint, kun je wellicht nu ook beseffen dat Waymo hier off topic is. Net als lidar trouwens.
Ik ben niet zo emotioneel kinderachtig om een online kruistocht tegen Tesla en Elon te moeten voeren en kan deze auto's gewoon waarderen. Van performance tot aan range en nog veel en veel meer.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar zelf rij je dus een BMW. Waarom?
Mijn hemel! Je lijkt wel heel erg gebrand op bewijzen dat je cognitief ernstig beperkt bent!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, en dat bepaal jij. Geen dingen toegestaan die Tesla in een kwaad daglicht zetten!
Wij kunnen zelf wel bepalen wat wij relevant vinden, dank je wel.
Waarom steeds zo op de man?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn hemel! Je lijkt wel heel erg gebrand op bewijzen dat je cognitief ernstig beperkt bent!
Kennelijk is de techniek dus toch wel goed.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, alleen heb je aan die techniek niets op een privé auto
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |