Ja gek is dat hè dat als zo'n systeem voor je rijdt dat je er met je aandacht niet bij bent net zoals wanneer je zelf rijdt. Wie had dat gedacht!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die menselijke chauffeur zat kennelijk op zijn mobiel te kijken oid. Zonder AP is als bestuurder niet op de weg letten nog veel gevaarlijker.
Dit is 100% driver error. Autopilot is helemaal niet zelfrijdend.
Ik zie mogelijkheden voor LiDAR.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als hij niet weet wat hij ziet, weet hij ook niet wat de afstand is. En vroeger begonnen die auto's dan te remmen, maar "onnodig" remmen was hetgeen waar de rijders het meeste over klaagden, dus daar zijn ze mee gestopt.
Tja, de dip in verkoop kwam toch doordat mensen wachten op de nieuwe Y?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Best relevant. Want jij vindt een 3,5 jaar oude auto ‘oud’, terwijl jij in een auto rijdt die technisch minder vooruitstrevend is…
Dat is gewoon oude techniek in een nieuw jasje.
Het is gewoon lane holding en cruise control. Dat werkt bij andere merken ook zo: niet opletten is gevaarlijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja gek is dat hè dat als zo'n systeem voor je rijdt dat je er met je aandacht niet bij bent net zoals wanneer je zelf rijdt. Wie had dat gedacht!
Nee, de nieuwheid is relevant. Als morgen een Chinese EV op de markt wordt gebracht die de hardware van de eerste Nissan Leaf gebruikt, dan zal dat ook geen hit zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, de dip in verkoop kwam toch doordat mensen wachten op de nieuwe Y?
En nu opeens is de leeftijd van een model niet relevant...
Lidar lol, de meeste autofabrikanten zoals Volkswagen, Audi, Mercedes, Renault, Volvo en laat staan de Chinese plasticfantastic merken kunnen nog niet eens een infotainment systeem met meer dan 20 fps laten draaien.quote:
Je weet niet hoe het werkt?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan rij je dwars door overstekende kinderen heen als de bestuurder niet oplet.
Nou, ik had vorige week een vervangende auto omdat ik met 1,5 km/u van achteren werd aangetikt, en dan vul je een formulier in en ik had 0 zichtbare schade maar goed, leasemaatschappij dus je moét dan naar een schadeherstelbedrijf etc.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lidar lol, de meeste autofabrikanten zoals Volkswagen, Audi, Mercedes, Renault, Volvo en laat staan de Chinese plasticfantastic merken kunnen nog niet eens een infotainment systeem met meer dan 20 fps laten draaien.
Nee laat de innovatie maar bij Tesla.
Het is meer dan duidelijk dat er ook tests zijn waar Lidar faalt en dus overstekende kinderen (nou ja, dummy van een kind) omver rijdt.quote:
Is LiDAR een Innovatie van de genoemde merken?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lidar lol, de meeste autofabrikanten zoals Volkswagen, Audi, Mercedes, Renault, Volvo en laat staan de Chinese plasticfantastic merken kunnen nog niet eens een infotainment systeem met meer dan 20 fps laten draaien.
Nee laat de innovatie maar bij Tesla.
Niets is onfeilbaar. Maar als je iets kunt zien, kan Lidar je vertellen hoe ver weg het is. Een radar trouwens ook, maar die heeft een slechte resolutie Hij weet wel dat er daar ergens iets is, maar niet precies waar het is. Een Lidar doet dat veel beter.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is meer dan duidelijk dat er ook tests zijn waar Lidar faalt en dus overstekende kinderen (nou ja, dummy van een kind) omver rijdt.
Lidar is derhalve helemaal niet zo onfeilbaar als sommigen hier lijken te denken.
Ik zou zeggen, probeer eens FSD supervised uit. Tesla is al heel ver en de ontwikkeling gaat snel.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Niets is onfeilbaar. Maar als je iets kunt zien, kan Lidar je vertellen hoe ver weg het is. Een radar trouwens ook, maar die heeft een slechte resolutie Hij weet wel dat er daar ergens iets is, maar niet precies waar het is. Een Lidar doet dat veel beter.
Theoretisch kun je dat met camera's ook, als je er meerdere hebt en de resolutie groot genoeg is. Maar dat zit er voorlopig nog niet in. Dus moet je het herkennen en weten hoe groot het is voordat je de afstand kunt inschatten.
Nee dat zelfs niet eens, ze kunnen zelf niet eens ontwikkelen en innoveren, alleen goddelijke bedrijven zoals Tesla kunnen dat, de merken die jij prijst kopieren alles van Elon's goddelijke innovaties. Zelfs de scheetfunctie zit in de BYD of de outboard speaker.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is LiDAR een Innovatie van de genoemde merken?
Ik ga liever in een Waymo zitten, die heeft naast camera's zowel Lidar als radar. En die stopt wel. Veel veiliger. Ik zou FSD alleen ergens uitproberen waar maar weinig verkeer is, op lage snelheid. Nooit om gewoon ergens naar toe te gaan. Mijn leven is me lief.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, probeer eens FSD supervised uit. Tesla is al heel ver en de ontwikkeling gaat snel.
Je vergeet Mercedes.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee dat zelfs niet eens, ze kunnen zelf niet eens ontwikkelen en innoveren, alleen goddelijke bedrijven zoals Tesla kunnen dat, de merken die jij prijst kopieren alles van Elon's goddelijke innovaties. Zelfs de scheetfunctie zit in de BYD of de outboard speaker.
Het feit dat die genoemde merken niet eens een simpel infotainment systeem met meer dan 30fps en geen lag op te leveren zegt genoeg over dat ze Lidar maar nog even kunnen uitstellen.
Bekijk deze YouTube-video
Volkswagen Groep (VW, Audi, SEAT, ¦KODA, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania.![]()
)
Mooie prul, troep, alibaba kwaliteit.
Maar.. maar Sebastian Thrun van Waymo heeft erg veel samengewerkt met Ivanka Trump.. hoe haal je het in je hoofd om je hier mee te associëren of zelfs liever in die auto te stappen. Waar is de ethiek!quote:
Zeg dan gewoon dat het van Google is/was. Die zijn ook niet zo populair. Ik gebruik zelf Duckduckgo in mijn LibreWolf browser, op Linux Mint.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar.. maar Sebastian Thrun van Waymo heeft erg veel samengewerkt met Ivanka Trump.. hoe haat je het in je hoofd om je hier mee te associëren of zelfs liever in die auto te stappen. Waar is de ethiek!
[ x ]
Je weet dat Waymo alleen maar in een afgebakende omgeving kan rondrijden?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ga liever in een Waymo zitten, die heeft naast camera's zowel Lidar als radar. En die stopt wel. Veel veiliger. Ik zou FSD alleen ergens uitproberen waar maar weinig verkeer is, op lage snelheid. Nooit om gewoon ergens naar toe te gaan. Mijn leven is me lief.
Een kindvrij gebied?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet dat Waymo alleen maar in een afgebakende omgeving kan rondrijden?
Kortom, je voegt niets toe.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee dat zelfs niet eens, ze kunnen zelf niet eens ontwikkelen en innoveren, alleen goddelijke bedrijven zoals Tesla kunnen dat, de merken die jij prijst kopieren alles van Elon's goddelijke innovaties. Zelfs de scheetfunctie zit in de BYD of de outboard speaker.
Het feit dat die genoemde merken niet eens een simpel infotainment systeem met meer dan 30fps en geen lag op te leveren zegt genoeg over dat ze Lidar maar nog even kunnen uitstellen.
Volkswagen Groep (VW, Audi, SEAT, ¦KODA, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania.![]()
)
Mooie prul, troep, alibaba kwaliteit.
Tesla met Autopilot is 10x (!) veiliger dan een gemiddelde autoquote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja gek is dat hè dat als zo'n systeem voor je rijdt dat je er met je aandacht niet bij bent net zoals wanneer je zelf rijdt. Wie had dat gedacht!
Goddelijke auto's.quote:Daarin vertellen ze hoeveel crashes er hebben plaatsgevonden per gereden mijl in het afgelopen kwartaal. Bij Tesla met Autopilot geactiveerd werd er één crash geregistreerd per 7,44 miljoen gereden mijlen. Dat zijn bijna 12 miljoen kilometers.
Dat klinkt indrukwekkend, maar is het dat ook? Het antwoord is ja, want het gemiddelde in de VS ligt op één crash per 702.000 gereden mijlen. Oftewel: in een Tesla met Autopilot is de kans op een crash ruim 10 keer zo klein.
Wat? niemand evenaart Tesla op infotainment gebied en apps. Geen enkel bedrijf heeft zo'n snelle user experience en responsive touchscreen.quote:
Wel lachu, je noemde dat eerdaags een prutsite toen ik die als bron gebruikte.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tesla met Autopilot is 10x (!) veiliger dan een gemiddelde auto
[..]
Goddelijke auto's.
Je moet niets natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat? niemand evenaart Tesla op infotainment gebied en apps. Geen enkel bedrijf heeft zo'n snelle user experience en responsive touchscreen.
Waarom moet ik wat toevoegen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |