Ja gek is dat hè dat als zo'n systeem voor je rijdt dat je er met je aandacht niet bij bent net zoals wanneer je zelf rijdt. Wie had dat gedacht!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die menselijke chauffeur zat kennelijk op zijn mobiel te kijken oid. Zonder AP is als bestuurder niet op de weg letten nog veel gevaarlijker.
Dit is 100% driver error. Autopilot is helemaal niet zelfrijdend.
Ik zie mogelijkheden voor LiDAR.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als hij niet weet wat hij ziet, weet hij ook niet wat de afstand is. En vroeger begonnen die auto's dan te remmen, maar "onnodig" remmen was hetgeen waar de rijders het meeste over klaagden, dus daar zijn ze mee gestopt.
Tja, de dip in verkoop kwam toch doordat mensen wachten op de nieuwe Y?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Best relevant. Want jij vindt een 3,5 jaar oude auto ‘oud’, terwijl jij in een auto rijdt die technisch minder vooruitstrevend is…
Dat is gewoon oude techniek in een nieuw jasje.
Het is gewoon lane holding en cruise control. Dat werkt bij andere merken ook zo: niet opletten is gevaarlijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja gek is dat hè dat als zo'n systeem voor je rijdt dat je er met je aandacht niet bij bent net zoals wanneer je zelf rijdt. Wie had dat gedacht!
Nee, de nieuwheid is relevant. Als morgen een Chinese EV op de markt wordt gebracht die de hardware van de eerste Nissan Leaf gebruikt, dan zal dat ook geen hit zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, de dip in verkoop kwam toch doordat mensen wachten op de nieuwe Y?
En nu opeens is de leeftijd van een model niet relevant...
Lidar lol, de meeste autofabrikanten zoals Volkswagen, Audi, Mercedes, Renault, Volvo en laat staan de Chinese plasticfantastic merken kunnen nog niet eens een infotainment systeem met meer dan 20 fps laten draaien.quote:
Je weet niet hoe het werkt?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan rij je dwars door overstekende kinderen heen als de bestuurder niet oplet.
Nou, ik had vorige week een vervangende auto omdat ik met 1,5 km/u van achteren werd aangetikt, en dan vul je een formulier in en ik had 0 zichtbare schade maar goed, leasemaatschappij dus je moét dan naar een schadeherstelbedrijf etc.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lidar lol, de meeste autofabrikanten zoals Volkswagen, Audi, Mercedes, Renault, Volvo en laat staan de Chinese plasticfantastic merken kunnen nog niet eens een infotainment systeem met meer dan 20 fps laten draaien.
Nee laat de innovatie maar bij Tesla.
Het is meer dan duidelijk dat er ook tests zijn waar Lidar faalt en dus overstekende kinderen (nou ja, dummy van een kind) omver rijdt.quote:
Is LiDAR een Innovatie van de genoemde merken?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lidar lol, de meeste autofabrikanten zoals Volkswagen, Audi, Mercedes, Renault, Volvo en laat staan de Chinese plasticfantastic merken kunnen nog niet eens een infotainment systeem met meer dan 20 fps laten draaien.
Nee laat de innovatie maar bij Tesla.
Niets is onfeilbaar. Maar als je iets kunt zien, kan Lidar je vertellen hoe ver weg het is. Een radar trouwens ook, maar die heeft een slechte resolutie Hij weet wel dat er daar ergens iets is, maar niet precies waar het is. Een Lidar doet dat veel beter.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is meer dan duidelijk dat er ook tests zijn waar Lidar faalt en dus overstekende kinderen (nou ja, dummy van een kind) omver rijdt.
Lidar is derhalve helemaal niet zo onfeilbaar als sommigen hier lijken te denken.
Ik zou zeggen, probeer eens FSD supervised uit. Tesla is al heel ver en de ontwikkeling gaat snel.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Niets is onfeilbaar. Maar als je iets kunt zien, kan Lidar je vertellen hoe ver weg het is. Een radar trouwens ook, maar die heeft een slechte resolutie Hij weet wel dat er daar ergens iets is, maar niet precies waar het is. Een Lidar doet dat veel beter.
Theoretisch kun je dat met camera's ook, als je er meerdere hebt en de resolutie groot genoeg is. Maar dat zit er voorlopig nog niet in. Dus moet je het herkennen en weten hoe groot het is voordat je de afstand kunt inschatten.
Nee dat zelfs niet eens, ze kunnen zelf niet eens ontwikkelen en innoveren, alleen goddelijke bedrijven zoals Tesla kunnen dat, de merken die jij prijst kopieren alles van Elon's goddelijke innovaties. Zelfs de scheetfunctie zit in de BYD of de outboard speaker.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is LiDAR een Innovatie van de genoemde merken?
Ik ga liever in een Waymo zitten, die heeft naast camera's zowel Lidar als radar. En die stopt wel. Veel veiliger. Ik zou FSD alleen ergens uitproberen waar maar weinig verkeer is, op lage snelheid. Nooit om gewoon ergens naar toe te gaan. Mijn leven is me lief.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, probeer eens FSD supervised uit. Tesla is al heel ver en de ontwikkeling gaat snel.
Je vergeet Mercedes.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee dat zelfs niet eens, ze kunnen zelf niet eens ontwikkelen en innoveren, alleen goddelijke bedrijven zoals Tesla kunnen dat, de merken die jij prijst kopieren alles van Elon's goddelijke innovaties. Zelfs de scheetfunctie zit in de BYD of de outboard speaker.
Het feit dat die genoemde merken niet eens een simpel infotainment systeem met meer dan 30fps en geen lag op te leveren zegt genoeg over dat ze Lidar maar nog even kunnen uitstellen.
Bekijk deze YouTube-video
Volkswagen Groep (VW, Audi, SEAT, ¦KODA, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania.![]()
)
Mooie prul, troep, alibaba kwaliteit.
Maar.. maar Sebastian Thrun van Waymo heeft erg veel samengewerkt met Ivanka Trump.. hoe haal je het in je hoofd om je hier mee te associëren of zelfs liever in die auto te stappen. Waar is de ethiek!quote:
Zeg dan gewoon dat het van Google is/was. Die zijn ook niet zo populair. Ik gebruik zelf Duckduckgo in mijn LibreWolf browser, op Linux Mint.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar.. maar Sebastian Thrun van Waymo heeft erg veel samengewerkt met Ivanka Trump.. hoe haat je het in je hoofd om je hier mee te associëren of zelfs liever in die auto te stappen. Waar is de ethiek!
[ x ]
Je weet dat Waymo alleen maar in een afgebakende omgeving kan rondrijden?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ga liever in een Waymo zitten, die heeft naast camera's zowel Lidar als radar. En die stopt wel. Veel veiliger. Ik zou FSD alleen ergens uitproberen waar maar weinig verkeer is, op lage snelheid. Nooit om gewoon ergens naar toe te gaan. Mijn leven is me lief.
Een kindvrij gebied?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet dat Waymo alleen maar in een afgebakende omgeving kan rondrijden?
Kortom, je voegt niets toe.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee dat zelfs niet eens, ze kunnen zelf niet eens ontwikkelen en innoveren, alleen goddelijke bedrijven zoals Tesla kunnen dat, de merken die jij prijst kopieren alles van Elon's goddelijke innovaties. Zelfs de scheetfunctie zit in de BYD of de outboard speaker.
Het feit dat die genoemde merken niet eens een simpel infotainment systeem met meer dan 30fps en geen lag op te leveren zegt genoeg over dat ze Lidar maar nog even kunnen uitstellen.
Volkswagen Groep (VW, Audi, SEAT, ¦KODA, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania.![]()
)
Mooie prul, troep, alibaba kwaliteit.
Tesla met Autopilot is 10x (!) veiliger dan een gemiddelde autoquote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja gek is dat hè dat als zo'n systeem voor je rijdt dat je er met je aandacht niet bij bent net zoals wanneer je zelf rijdt. Wie had dat gedacht!
Goddelijke auto's.quote:Daarin vertellen ze hoeveel crashes er hebben plaatsgevonden per gereden mijl in het afgelopen kwartaal. Bij Tesla met Autopilot geactiveerd werd er één crash geregistreerd per 7,44 miljoen gereden mijlen. Dat zijn bijna 12 miljoen kilometers.
Dat klinkt indrukwekkend, maar is het dat ook? Het antwoord is ja, want het gemiddelde in de VS ligt op één crash per 702.000 gereden mijlen. Oftewel: in een Tesla met Autopilot is de kans op een crash ruim 10 keer zo klein.
Wat? niemand evenaart Tesla op infotainment gebied en apps. Geen enkel bedrijf heeft zo'n snelle user experience en responsive touchscreen.quote:
Wel lachu, je noemde dat eerdaags een prutsite toen ik die als bron gebruikte.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tesla met Autopilot is 10x (!) veiliger dan een gemiddelde auto
[..]
Goddelijke auto's.
Je moet niets natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat? niemand evenaart Tesla op infotainment gebied en apps. Geen enkel bedrijf heeft zo'n snelle user experience en responsive touchscreen.
Waarom moet ik wat toevoegen?
Lidar is prul, kijk alleen de video al die ik gister poste met een Chinese Lotus Lidar auto van 140,000 euro. Werkt niet eens en is niet toegestaan. Je denkt dat je hipt bent omdat je een woordje hebt geleerd "lidar" iets wat al decennia bestaat. Als het zo simpel en goed was waarom hebben alle auto's het nog niet dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet niets natuurlijk.
Maar beginnen over het infotainment systeem, terwijl het over LiDAR gaat...
Dat lijkt op een rookgordijn.
Je vindt Chinese auto's prut.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lidar is prul, kijk alleen de video al die ik gister poste met een Chinese Lotus Lidar auto van 140,000 euro. Werkt niet eens en is niet toegestaan. Je denkt dat je hipt bent omdat je een woordje hebt geleerd "lidar" iets wat al decennia bestaat. Als het zo simpel en goed was waarom hebben alle auto's het nog niet dan?
Waarom rijden er Tesla's al rond met FSD in Chyna en USA. Ook laatst hier een testje in Amsterdam.
Mijn punt was daarom ook, als jou alom geliefde Chinese aliexpress BYD en VAG group nog niet eens een infotainment systeem kunnen laten draaien op 30 FPS en zonder bugs, wat maakt jou denken dat ze zonder een supercomputer Lidar kunnen implementeren?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel lachu, je noemde dat eerdaags een prutsite toen ik die als bron gebruikte.
En toch kun je nog steeds niet 100% autonoom rijden in een Tesla.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hier al 5 jaar geleden dat Tesla's autopilot een botsing vermijdt op de autobahn. Door te anticiperen op een achterop komende auto. Zonder lidar troep.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
En toch kun je nog steeds niet 100 autonoom rijden in een Tesla.
Je snapt hopelijk wèl dat beide los van elkaar staan?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
TESLA Predicts Accident before it happens (2016) in Nederland!
En natuurlijk snap ik wel dat Lidar ook zijn voordelen heeft, maar daarom haalde ik het hele infotainment systeem aan bij de niet Tesla auto's. Want vrijwel geen enkel bedrijf heeft haar software snel en zo goed als Tesla.
Dan vraag ik mij af of die bedrijven capaciteit hebben om zoiets goed te implementeren.
En daarnaast kan Elon altijd toch nog de swap maken naar Lidar? zijn hele FSD systeem is waarschijnlijk compatibel of zo te coderen naar Lidar imput.
Ik bedoel hij kan flatgebouwen richting de ruimte schieten en deze weer laten landen op exact de locatie die hij wil, terwijl de flat nog opgevangen wordt door robotarmen.![]()
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tesla met Autopilot is 10x (!) veiliger dan een gemiddelde auto
[..]
Goddelijke auto's.
quote:Tesla Has the Highest Fatal Accident Rate of All Auto Brands
Tesla's vehicles have the highest fatal accident rate among all car brands in America, according to a recent iSeeCars study that analyzed data from the U.S. Fatality Analysis Reporting System (FARS).
The study was conducted on model year 2018–2022 vehicles, and focused on crashes between 2017 and 2022 that resulted in occupant fatalities. Tesla vehicles have a fatal crash rate of 5.6 per billion miles driven, according to the study.
The study also breaks down some of the data for individual models. The Tesla Model S has a rate more than double than average, at 5.8 per billion vehicle miles driven; meanwhile, the Tesla Model Y -- the best-selling vehicle in the world has a fatal crash rate of 10.6, nearly four times the average. It ranked as the sixth worst vehicle overall. (The Hyundai Venue took the top spot overall, with a fatal crash rate of 13.9.)
Dat komt vast omdat het bedrijf eerst veel linksdenkenden en groene mensen aantrok. Die staan niet bekend om hen stuurkunsten.quote:
Nee dat komt omdat als een Tesla crasht, dat ding dat catastrofaal doet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat komt vast omdat het bedrijf eerst veel linksdenkenden en groene mensen aantrok. Die staan niet bekend om hen stuurkunsten.
quote:Tesla has the highest fatal accident rate by brand, followed by Kia, Buick, Dodge, and Hyundai
Nee. Een gebied moet volledig in kaart zijn gebracht voordat de auto daar kan rijden. Onvergelijkbaar met FSD supervised.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 19:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een kindvrij gebied?
Wat wil je precies zeggen?
Ja maar klinkt zo leuk. Desalniettemin is Tesla Model Y in 2022 Europa als veiligste auto verklaard. Waar alle andere modellen ook 5 sterren kregen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een dubieuze claim waar geen verifieerbare data onder ligt.
https://mobilityservice.n(...)ncap-veiligheidstestquote:Veiligheid staat centraal bij Tesla. Dat blijkt uit de European New Car Assessment Programme (Euro NCAP), een beoordelingssysteem voor veiligheid van auto's. De Tesla Model Y heeft zoals alle andere Tesla modellen een EURO NCAP-veiligheidsscore van 5 sterren gekregen. Maar dat is nog niet alles, want de Tesla Model Y heeft de hoogste gemiddelde score van alle geteste auto's in 2022 behaald. Een behoorlijke prestatie. In dit artikel vertellen we je er alles over.
quote:De Tesla Model Y heeft allerlei pluspunten. Denk bijvoorbeeld aan de uitstekende actieradius, laadsnelheid, rijke uitrusting, fijne rijeigenschappen en veiligheid.
Dankzij de stijve constructie, het lage zwaartepunt en impact bescherming wist de Tesla Model Y de hoogste score van alle geteste auto's onder het protocol voor 2022 te behalen.
De Model Y scoorde gemiddeld 92 procent! Dit betekent dat de nieuwste telg van Tesla een hogere score heeft dan bijvoorbeeld de Polestar 2 (88 procent).
Als passagier hoef je je overigens geen zorgen te maken in een Tesla Model Y. De Model Y scoort op passagiersveiligheid maar liefst 97 procent. Deze score is gebaseerd op een aantal frontale, zijwaartse en achterwaartse whipplashtests en een analyse van verschillende veiligheidsaspecten.
De auto scoort bij kwetsbare weggebruikers 82 procent en bij Safety Assist ligt het percentage op 98 procent. De Model Y's die gebruikt zijn voor de test zijn voorzien van de nieuwste veiligheidsvoorzieningen. Daarnaast behaalde de Tesla Model Y ook de maximale score in de Lane Assist-systeem categorie.
Dus bekend terrein, supervised, camerabeeld en LiDAR.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Een gebied moet volledig in kaart zijn gebracht voordat de auto daar kan rijden. Onvergelijkbaar met FSD supervised.
Volgens mij gaat dit niet over zelfrijdende auto's.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja maar klinkt zo leuk. Desalniettemin is Tesla Model Y in 2022 Europa als veiligste auto verklaard. Waar alle andere modellen ook 5 sterren kregen.
[..]
https://mobilityservice.n(...)ncap-veiligheidstest
[..]
Natuurlijk niet dit gaat over algehele bouwkwaliteit van Elon's goddelijke Tesla's.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit niet over zelfrijdende auto's.
Kortom, je draagt opnieuw niets bij...quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Natuurlijk niet dit gaat over algehele bouwkwaliteit van Elon's goddelijke Tesla's.
Maar de hulpmiddelen zoals Lane Assist ect krijgt ook de maximale score: Daarnaast behaalde de Tesla Model Y ook de maximale score in de Lane Assist-systeem categorie.
Maar zelf rij je dus een BMW. Waarom?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Natuurlijk niet dit gaat over algehele bouwkwaliteit van Elon's goddelijke Tesla's.
Maar de hulpmiddelen zoals Lane Assist ect krijgt ook de maximale score: Daarnaast behaalde de Tesla Model Y ook de maximale score in de Lane Assist-systeem categorie.
Hij wil niet naar een laadplaal lopen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar zelf rij je dus een BMW. Waarom?
Ja, alleen heb je aan die techniek niets op een privé auto.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus bekend terrein, supervised, camerabeeld en LiDAR.
Ze nemen veiligheid goed serieus.
Ah, en dat bepaal jij. Geen dingen toegestaan die Tesla in een kwaad daglicht zetten!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, alleen heb je aan die techniek niets op een privé auto.
Aangezien je als het je beter uitkomt je direct over off topic begint, kun je wellicht nu ook beseffen dat Waymo hier off topic is. Net als lidar trouwens.
Ik ben niet zo emotioneel kinderachtig om een online kruistocht tegen Tesla en Elon te moeten voeren en kan deze auto's gewoon waarderen. Van performance tot aan range en nog veel en veel meer.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar zelf rij je dus een BMW. Waarom?
Mijn hemel! Je lijkt wel heel erg gebrand op bewijzen dat je cognitief ernstig beperkt bent!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, en dat bepaal jij. Geen dingen toegestaan die Tesla in een kwaad daglicht zetten!
Wij kunnen zelf wel bepalen wat wij relevant vinden, dank je wel.
Waarom steeds zo op de man?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn hemel! Je lijkt wel heel erg gebrand op bewijzen dat je cognitief ernstig beperkt bent!
Kennelijk is de techniek dus toch wel goed.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, alleen heb je aan die techniek niets op een privé auto
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |