De EV markt groeit nog steeds, ondanks dat subsidies etc minder zouden zijn.quote:Op zondag 11 mei 2025 14:48 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht juist dat er overal veel incentives gegeven worden om de verkoop aan te wakkeren, zoals goedkope leningen, gratis fsd etc. Wereldwijd dan.
Ook knap om in een groeimarkt te dalen terwijl je oorspronkelijk een voorsprong hadquote:Op zondag 11 mei 2025 14:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
De EV markt groeit nog steeds, ondanks dat subsidies etc minder zouden zijn.
Tesla daalt, en dat is kennelijk goed...
De groei zit met name bij de goedkope modellen. Zoals het hondenhokje van Kia.quote:Op zondag 11 mei 2025 15:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook knap om in een groeimarkt te dalen terwijl je oorspronkelijk een voorsprong had
Doet me aan Nokia denken
Is er nu helemaal vanaf, in Nederland, Belgie, Duitsland enzovoorts.quote:Op zondag 11 mei 2025 14:48 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht juist dat er overal veel incentives gegeven worden om de verkoop aan te wakkeren, zoals goedkope leningen, gratis fsd etc. Wereldwijd dan.
Logisch ook voor de mensen die hem helemaal zelf moeten betalen.quote:Op zondag 11 mei 2025 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De groei zit met name bij de goedkope modellen. Zoals het hondenhokje van Kia.
Het is ook een statement dat je overal schijt aan hebt. Alhoewel dat een V8 diesel waar zwarte wolken uitkomen misschien een nog betere keus is.quote:Op zondag 11 mei 2025 13:08 schreef Werkperd het volgende:
Alleen narcisten accepteren de eerloosheid om in een Tesla mobiel rond te rijden.
Makkelijk lullen als je zelf niet in de positie bent om in een Tesla te kunnen rijden. Ik wil best in een andere auto rijden hoor:quote:Op zondag 11 mei 2025 17:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is ook een statement dat je overal schijt aan hebt.
Bij 2 is de vraag aan welke voorwaarden een leaseauto voor jou moet doen, en welke modellen daar bij passen een betere.quote:Op zondag 11 mei 2025 18:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Makkelijk lullen als je zelf niet in de positie bent om in een Tesla te kunnen rijden. Ik wil best in een andere auto rijden hoor:
1. Regel jij het even met de leasemaatschappij?
2. Kun jij een gelijkwaardige auto noemen t.o.v. de model Y?
Klopt, en ondanks gemaakte beloften weet Tesla die markt nog niet te bedienen.quote:Op zondag 11 mei 2025 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De groei zit met name bij de goedkope modellen. Zoals het hondenhokje van Kia.
Een elektrische gezinsauto met vergelijkbare range, kofferbakinhoud en specs. De Tesla-bullshit zoals ingebouwde scheetkussen mag je achterwege laten.quote:Op zondag 11 mei 2025 18:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij 2 is de vraag aan welke voorwaarden een leaseauto voor jou moet doen, en welke modellen daar bij passen een betere.
Nieuwe Enyaq bv? Bij een budget van rond de 45000 80km meer range, ongeveer dezelfde acceleratie (5.9 vs 6.4 0-60 tijd) en ruimte.quote:Op zondag 11 mei 2025 18:56 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Een elektrische gezinsauto met vergelijkbare range, kofferbakinhoud en specs. De Tesla-bullshit zoals ingebouwde scheetkussen mag je achterwege laten.
Ik snap best dat als je budget niet meer toelaat, dat je dan soms genoegen moet nemen met een hondenhokje (die op zich best prima is voor a naar b).quote:Op zondag 11 mei 2025 16:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Logisch ook voor de mensen die hem helemaal zelf moeten betalen.
Nee, die markt bedienen heeft een prijs. Veel EV’s worden met verlies verkocht.quote:Op zondag 11 mei 2025 18:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en ondanks gemaakte beloften weet Tesla die markt nog niet te bedienen.
Dat heeft een prijs.
Gezien de waarde van de aandelen, mag het maken een Tesla maar zo'n 1% kosten van de verkoopprijs.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, die markt bedienen heeft een prijs. Veel EV’s worden met verlies verkocht.
Ik heb hem net even geconfigureerd en dan blijkt dat ding veel duurder is dan een Y LR RWD en zelfs als een LR AWD (met vergelijkbare aankleding), minder range, veel minder snel kan laden, minder snel, enz.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:47 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nieuwe Enyaq bv? Bij een budget van rond de 45000 80km meer range, ongeveer dezelfde acceleratie (5.9 vs 6.4 0-60 tijd) en ruimte.
Wat betreft ruimte moet je niet naar de cijfers van Tesla kijken, ze meten als enige de kofferbakruimte tot het dak ipv hoedenplank. Er is iemand die bruikbare ruimte test door zoveel mogelijk bananendozen in de auto te stouwen en daar keam de oude Enyaq gelijk uit met Model Y met stoelen omhoog.
Waarom zou het voor zo’n idioot laag bedrag moeten. Hell, dat was ik alleen al kwijt aan het track pack.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
We praten verder als er een Tesla op de markt is voor 20.000 Euro.
Van wie?quote:Op zondag 11 mei 2025 22:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gezien de waarde van de aandelen, mag het maken een Tesla maar zo'n 1% kosten van de verkoopprijs.
Enyaq heb ik destijds naar gekeken, maar die moest ik destijds dusdanig rijk aankleden om qua specs gelijk te komen met de model Y dat ie een stuk duurder uitkwam. Hoe dat nu zit, geen idee. Voorlopig (als in tot januari 2028) rijd ik in mijn huidige auto en tegen die tijd ga ik wel weer kijken wat het aanbod is.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:47 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nieuwe Enyaq bv? Bij een budget van rond de 45000 80km meer range, ongeveer dezelfde acceleratie (5.9 vs 6.4 0-60 tijd) en ruimte.
Wat betreft ruimte moet je niet naar de cijfers van Tesla kijken, ze meten als enige de kofferbakruimte tot het dak ipv hoedenplank. Er is iemand die bruikbare ruimte test door zoveel mogelijk bananendozen in de auto te stouwen en daar keam de oude Enyaq gelijk uit met Model Y met stoelen omhoog.
Dat is wel heel goedkoop.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
We praten verder als er een Tesla op de markt is voor 20.000 Euro.
En die Dacia is een hele slechte auto.quote:Op zondag 11 mei 2025 23:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is wel heel goedkoop.
Daarvoor heb je geeneens een BYD.
Dacia heeft wel een model onder de 20.000, maar die verkoopt Renault met verlies.
Die gebruiken de Dacia voor het EU quotum van EV's.
Renault wil volgend jaar een nog goedkopere opvolger uitbrengen.quote:
De geruchten zijn dat Tesla nog in Q2 van 2025 gaat komen met goedkopere modellen.quote:Op maandag 12 mei 2025 02:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Renault wil volgend jaar een nog goedkopere opvolger uitbrengen.
Ik ben benieuwd wat dat gaat worden
Anyway, Tesla moet die kant niet op gaan, maar een nieuw model voor het segment onder de huidige modellen zou mogelijk moeten zijn, en was ook een streven van Tesla.
De geruchten zijn dat Q2 2025 al halverwege is, en er nog geen enkele goedkopere Tesla gezien is. Gezien de reputatie van Tesla met betrekking tot het halen van hun zelfgestelde deadlines, ga ik er maar niet vanuit.quote:Op maandag 12 mei 2025 07:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De geruchten zijn dat Tesla nog in Q2 van 2025 gaat komen met goedkopere modellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |