Die eenheid is secundair. En er was gisteren weinig debat over het asielbeleid wat Faber wilde.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat debat wat jij noemde is gister geweest in het vragenuur. Het moet nu gaan over het feit dat bewindspersonen zelf vinden dat er geen eenheid van kabinetsbeleid is.
Wat van Faber zelf komt door structureel de aanval te kiezen, niet te overleggen met het parlement of andere ministeries, haar huiswerk niet te doen en zich te richten op bijzaken als deze lintjes, de borden, Zelensky, noodwetgeving etc etc. Zet daar eens Coenradie neer die wel gewoon haar werk doet en er had alleen wetgeving gelegen, met steun in de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:37 schreef phpmystyle het volgende: [..] Vertrouwen in de politiek daalt niet omdat Faber geen lintjes signeert. Vertrouwen daalt omdat Faber haar beleid niet ten uitvoer kan brengen door systemisch antagonisme.
Thnx!!!! Nice!!!quote:Op woensdag 2 april 2025 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze gaan hoofdelijk stemmen over de vraag of Schoof er bij moet zijn. Over 3 uur gaan ze verder.
Debateren over het asielbeleid doen ze praktisch wekelijks, er stond nota bene een tweeminutendebat over asielbeleid op dit moment gepland.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die eenheid is secundair. En er was gisteren weinig debat over het asielbeleid wat Faber wilde.
Schoof moet zich vandaag uitspreken of COA en de vrijwilligers slechte dingen doen.
Faber moet als eerste in detail toelichten waarom COA (notabene,,, haar ambtenaren) en de vrijwilligers het verkeerd deden.
Ik verwijt de oppositie mee te doen met die verschuiving cq coverup van fabersintenties
Schoofferingquote:Op woensdag 2 april 2025 11:09 schreef Cyan9 het volgende:
Dat zelfs de SGP spreekt van een schoffering, dan maak je het wel heel bont.
Dat was gisteren:quote:Op woensdag 2 april 2025 11:20 schreef DrMarten het volgende:
Ik snap er geen zal meer van. Schoof zegt een top met Vlaanderen af om bij het debat te zijn, maar is volgens de RVD nu op werkbezoek in het land
Of was die top met Vlaanderen gister?
Ik zit dan hopelijk in de auto, dus kan dan prima luisteren.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:23 schreef xpompompomx het volgende:
Ah sjit, om 1215 zit ik net aan de kroketten.
Tja, dat gebeurt sowieso niet ..quote:Op woensdag 2 april 2025 11:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Echt een schande dit. Gaat allemaal weer af van de tijd om echte problemen op te lossen.
Ga toch koken mens!quote:Op woensdag 2 april 2025 11:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ah perfect, kan ik nog even stofzuigen en de was ophangen
Tweede Kamer debatteert veel liever over procedures en zichzelf dan over de echte problemen in Nederland.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Echt een schande dit. Gaat allemaal weer af van de tijd om echte problemen op te lossen.
Maakt weinig uit. Dat doen ze al 9 maanden niet. Dus die tijd die ze hiermee zouden besparen wordt toch niet nuttig benut.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daar is dit kabinet toch niet mee bezig. Zie ook het nu lopende stikstofdebat.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja het is naief om te denken dat dit kabinet problemen gaat oplossen, maar dit is natuurlijk een wanvertoning.quote:
Volgens mij het domste kamerlid ooit, ziet er ook niet heel slim uit.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:11 schreef Hanca het volgende:
Vedder is wel weer scherp in het stikstofdebat. Ze vergelijkt de coalitie met mensen die in een bus zitten. De ene helft wil alleen maar rechtdoor. De andere helft roept 'sturen, sturen', maar doet niks. Uiteindelijk zijn ze er straks allemaal verantwoordelijk voor dat er hard moet worden geremd en de passagiers (de boeren, bedrijven) blauwe plekken oplopen.
Vedder is inmiddels mijn favoriete kamerlid.
Er is nu een debat bezig over:quote:Op woensdag 2 april 2025 11:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tweede Kamer debatteert veel liever over procedures en zichzelf dan over de echte problemen in Nederland.
Je snapt haar niet, dat is duidelijk. Zegt niks over dat zij dom zou zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij het domste kamerlid ooit, ziet er ook niet heel slim uit.
En ze heeft nog niet eens in de gaten dat het CDA handelt tegen haar eigenbelang in. Namelijk het hebben en houden van dieren op een boerderij.
Ik kijk niet snel op mensen neer, maar dit..
Ook een schande voor vrouwen in de politiek.
Ik zie eigenlijk een vrouw die handelt tegen haar belang in, het goed kan vinden met haar politieke tegenstanders (van oudsher liberalen en sociaaldemocraten) en graag meelacht en wuift over maatregelen die tegen het belang van boeren in gaan. Zij kiest het makkelijke brede pad ipv het smalle pad dat leidt tot verbeteringen.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je snapt haar niet, dat is duidelijk. Zegt niks over dat zij dom zou zijn.
Brrrr, het idee alleen al dat iemand het goed kan vinden met politieke tegenstanders...quote:Op woensdag 2 april 2025 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk een vrouw die handelt tegen haar belang in, het goed kan vinden met haar politieke tegenstanders (van oudsher liberalen en sociaaldemocraten) en graag meelacht en wuift over maatregelen die tegen het belang van boeren in gaan. Zij kiest het makkelijke brede pad ipv het smalle pad dat leidt tot verbeteringen.
Ik walg van zulke figuren. Dat zijn conformisten. En die haat ik net zo erg als verraders.
Misschien is het even wennen, maar goede Kamerleden zitten daar niet voor hun eigen belang, maar in het landsbelang. En dat zet Vedder zeer duidelijk voorop.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk een vrouw die handelt tegen haar belang in, het goed kan vinden met haar politieke tegenstanders (van oudsher liberalen en sociaaldemocraten) en graag meelacht en wuift over maatregelen die tegen het belang van boeren in gaan. Zij kiest het makkelijke brede pad ipv het smalle pad dat leidt tot verbeteringen.
Ik walg van zulke figuren. Dat zijn conformisten. En die haat ik net zo erg als verraders.
Dat is te moeilijk. Verder denken dan 'ikke, ikke, ikke'.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien is het even wennen, maar goede Kamerleden zitten daar niet voor hun eigen belang, maar in het landsbelang. En dat zet Vedder zeer duidelijk voorop.
12.15 uurquote:
12:15 verder.quote:
Sowieso hebben we een democratie waarbij je er samen uit moet zien te komen, er alleen voor eigen belang gaan zitten is antipolitiek. En ja, antipolitiek is zeer populair bij mensen die alleen aan zichzelf kunnen denken. Het geeft heel veel weg over de persoon met die mening.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:46 schreef Friggles het volgende:
[..]
Dat is te moeilijk. Verder denken dan 'ikke, ikke, ikke'.
Nee dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:46 schreef Friggles het volgende:
[..]
Dat is te moeilijk. Verder denken dan 'ikke, ikke, ikke'.
Hopelijk gaan ze Schoof ook wegsturenquote:Op woensdag 2 april 2025 11:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Schoof toch naar de Kamer. Die dacht het van zich af te organiseren en nu gaat het debat ook deels over hem. Handig gedaan.
Ze was zelf boer een heeft nu zelf alle koeien weggedaan.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet.
Deze vrouw zal denk ik wel doorzien wat de gevolgen zijn, maar laat zich inpakken door de felle anti-boeren politici. Heb paar keer wat van die debatjes gezien.
Sommige mensen zijn best bang om ergens tegenin te gaan, zelfs als dat ten koste gaat van hun eigen belangen.
Er hadden dan wat tweeminutendebatjes (ik geloof 3) door kunnen lopen, wat extra moties die vaak nergens over gaan en weinig invloed hebben. Echt beleid was er echt niet door die uren gekomen.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:46 schreef Breekfast het volgende:
Hoeveel uur ze extra de tijd hadden gehad om daadwerkelijk beleid te maken als Faber gewoon even een handtekening had gezet....
Nee, vrouwen het kiesrecht ontnemen wil ik niet. Alleen als ik haar zie zou je bijna in de verleiding komen.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ik als man dat vind, wil je vrouwen het kiesrecht ontnemen? Geeft je niveau van denken wel aan, je snapt werkelijk nergens iets van.
En ik heb sowieso een hekel aan iedereen die ook maar denkt aan het eigen belang. En in de politiek is dat twee keer zo erg.
Geloofwaardig wel met jouw sig.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, vrouwen het kiesrecht ontnemen wil ik niet.
Is een quote van dr Masselink van komt een man bij de dokter.quote:
Omdat je haar niet begrijpt, omdat mensen die niet alleen 'ikke, ikke, ikke' denken te moeilijk voor je zijn. Duidelijk.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, vrouwen het kiesrecht ontnemen wil ik niet. Alleen als ik haar zie zou je bijna in de verleiding komen.
Dat lijkt me het beste. Er komt geen zinnig woord uit en hij wil alleen maar ophef creëren.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:57 schreef Aberkullie het volgende:
Kan die idioot niet gewoon genegeerd worden
Er is wel een verschil tussen ike ike ikke én opkomen voor de belangen van de partij waarvoor zij op zou moeten komen.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat je haar niet begrijpt, omdat mensen die niet alleen 'ikke, ikke, ikke' denken te moeilijk voor je zijn. Duidelijk.
Hoeveel uur ze extra de tijd hadden gehad om daadwerkelijk beleid te maken als ze gewoon meteen iemand anders hadden laten tekenen en niet zo zaten te zeiken.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:46 schreef Breekfast het volgende:
Hoeveel uur ze extra de tijd hadden gehad om daadwerkelijk beleid te maken als Faber gewoon even een handtekening had gezet....
Ze hadden vandaag op de dag af 9 maanden extra de tijd gehad als ze niet zulke onbenullen hadden beëdigd op 2 juli 2024.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:59 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hoeveel uur ze extra de tijd hadden gehad om daadwerkelijk beleid te maken als ze gewoon meteen iemand anders hadden laten tekenen en niet zo zaten te zeiken.
En hoeveel beleid hadden ze kunnen maken als ze hier een competente minister op hadden gezet?quote:Op woensdag 2 april 2025 11:59 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hoeveel uur ze extra de tijd hadden gehad om daadwerkelijk beleid te maken als ze gewoon meteen iemand anders hadden laten tekenen en niet zo zaten te zeiken.
Opkomen voor belangen is meer dan vechten tegen de bierkaai. In het geval van de stikstofproblematiek zijn boeren veel meer gebaat bij een goede, daadkrachtige oplossing en duidelijk beleid. Niet dat pappen en nathouden waar we in Nederland al 40 jaar mee bezig zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen ike ike ikke én opkomen voor de belangen van de partij waarvoor zij op zou moeten komen.
Dat is ook waar verreweg de meeste boeren om vragen: eindelijk duidelijkheid, eindelijk een richting waar ze heen kunnen. Ook als dat met afbouw van dierenrechten is oid, als het maar eens klaar is met die juridisch onhoudbare geitenpaadjes en het gezwabber in het beleid.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:04 schreef Friggles het volgende:
[..]
Opkomen voor belangen is meer dan vechten tegen de bierkaai. In het geval van de stikstofproblematiek zijn boeren veel meer gebaat bij een goede, daadkrachtige oplossing en duidelijk beleid. Niet dat pappen en nathouden waar we in Nederland al 40 jaar mee bezig zijn.
quote:Op woensdag 2 april 2025 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hadden vandaag op de dag af 9 maanden extra de tijd gehad als ze niet zulke onbenullen hadden beëdigd op 2 juli 2024.
Dat is nou eenmaal niet de realiteit.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
En hoeveel beleid hadden ze kunnen maken als ze hier een competente minister op hadden gezet?
Dat bedoel ik met het brede en het smalle pad.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:04 schreef Friggles het volgende:
[..]
Opkomen voor belangen is meer dan vechten tegen de bierkaai. In het geval van de stikstofproblematiek zijn
Haha jij kunt niet praten over moreel het hoogst haalbare.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met het brede en het smalle pad.
Soms moet je vechten tegen de bierkaai, om daarmee het moreel hoogst haalbare te behalen.
Geen eenheid van kabinetsbeleid (dit volgens een bewindspersoon) is geen niet bestaand probleem. En je kunt Faber nog 1000 jaar geven, goed beleid gaat ze nooit maken.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
[..]
Dat is nou eenmaal niet de realiteit.
Uitgaande van de situatie zoals die is kun je of doorgaan door het anders op te lossen of je kunt een niet bestaand probleem oplazen tot een olifant.
Blijkbaar is het laatste beter of zo.
Wat een raar verhaal. Jij komt met een hypothetische situatie aan, net als ik.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
[..]
Dat is nou eenmaal niet de realiteit.
Uitgaande van de situatie zoals die is kun je of doorgaan door het anders op te lossen of je kunt een niet bestaand probleem oplazen tot een olifant.
Blijkbaar is het laatste beter of zo.
Het zegt ook vooral veel over iemand als je een persoon iets hoort zeggen dat je niet zint en dan gelijk een heel geslacht wilt uitsluiten van het kiesrecht. Ik bedoel je had ook kunnen concluderen dat melkveehouders, werktuigbouwkundigen, inwoners van Drenthe of ga zo maar door zouden moeten worden uitgesloten van het kiesrecht bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jeetje een discussie over het vrouwenkiesrecht.
Weet ik niet, denk dat GW er principieel in staat.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit wordt echt weer een show voor de buhne.
Baudet was idd sinds 13 januari geen kamerlid meer en is gister weer beëdigd.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wie was dan de fractievoorzitter van FvD?
Papaverlof zeker.
overdrijven is ook een vak.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:20 schreef TweedeKlum het volgende:
Weer een nieuw dieptepunt in de parlementaire geschiedenis
Vrijwel alleen maar vochtverlies, hij zal flinke vellen hebben.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:20 schreef Hexagon het volgende:
Timmermans krimpt snel na zijn maagverkleining.
Praat wel veel over ijs.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:20 schreef Hexagon het volgende:
Timmermans krimpt snel na zijn maagverkleining.
Aub geen naamsverbasteringen. Hoe goed bedoelt ook.quote:
Het zijn vrijwilligers, geen medewerkers.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:27 schreef Dutch_view het volgende:
In wezen gooit Wilders die (voormalige?) COA medewerkers ook gewoon voor de bus.
Dan wordt die weggestemd, met een debat heb je (zeker met Faber) een kans dat ze zichzelf in de voet schiet.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Echt dit soort debatten is niet om aan te zien.
Kunnen we deze flopshow niet gewoon overslaan en een MvW indienen, daarover stemmen en door.
Leuk voor Frans.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:30 schreef RedShoe het volgende:
Wilders wordt even op zijn nummer gezet door Timmermans
Die peroxide blonde trut zit bijna te huilenquote:Op woensdag 2 april 2025 12:30 schreef RedShoe het volgende:
Wilders wordt even op zijn nummer gezet door Timmermans
Jammer dat we geen geheime stemmingen hebben voor dit soort dingen.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:31 schreef Hanca het volgende:
Ik stel een "De Kamer spreekt uit..." motie voor met de tekst van Timmermans over Faber net. Hoofdelijk stemmen.
quote:Op woensdag 2 april 2025 12:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die peroxide blonde trut zit bijna te huilen
Leek wel Lucky tvquote:Op woensdag 2 april 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
Dat mensen nog serieus ingaan op Gideon. Ik zou het oprecht niet kunnen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 2 april 2025 11:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het überhaupt ernaar luisteren is al een opgave.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
Het Engelse systeem, dringen in de kamer waar je "voor" moet stemmen.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Jammer dat we geen geheime stemmingen hebben voor dit soort dingen.
Dat is nou echt een verspilling van tijd iddquote:Op woensdag 2 april 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
Timmermans een onbenul hahaquote:Op woensdag 2 april 2025 12:35 schreef ashardalan het volgende:
Timmermans; Ministers mogen niet meer zelf beslissen over lintjes
Gideon: Ja leuk, maar dat zijn nu eenmaal de regels, minister heeft zich daar gewoon aan gehouden, wil Timmermans ministers verplichten tegen hun geweten in te gaan?
Timmermans: Moet gewoon tekenen, wordt nu gepolitiseerd
Wat een onbenul en demagoog is die Timmermans
Nu mevrouw BBB. Kijk eens dom.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
Ik vond hem geweldig net.quote:
Nee, dan lult ze juist wel geweldig. Domme mensen en dronkaards vertellen de waarheid.quote:
Iets waar grote vraagtekens bij gezet moet worden... Daar is een demisionair kabinet niet voor. Maar dat terzijdequote:Op woensdag 2 april 2025 12:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien moeten ze vd Plas er even op wijzen dat een demisionair kabinet Rutte 4 meer besliste dan dit kabinet.
Precies, werd tijd. Nu doorzetten.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:37 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Hij is mad en dat vind ik wel mooi
Dit is heerlijk. Zo dinosauriërs.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:37 schreef ondeugend het volgende:
Caroline
Alles ligt al stil sinds dit clubje
Dit is zo heerlijk.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:38 schreef Tourniquet het volgende:
Goede oppositie van Caroline tegen het kabinet.
Als Wilders zoiets doet, zou je moord en brand schreeuwen (of iig, velen hier).quote:Op woensdag 2 april 2025 12:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Was een schitterende uitspraak van 'm.
Nee, dan zeggen we 'Ach, Wildersje' en we gaan weer door. De tijd dat mensen hier op de kast gejaagd werden door uitspraken van Wilders ligt al ver, ver achter ons.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:40 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Als Wilders zoiets doet, zou je moord en brand schreeuwen (of iig, velen hier).
Wilders zou nooit zo inhoudelijk een punt kunnen maken dus dat zullen we nooit wetenquote:Op woensdag 2 april 2025 12:40 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Als Wilders zoiets doet, zou je moord en brand schreeuwen (of iig, velen hier).
Ja die kan er echt niks vanquote:Op woensdag 2 april 2025 12:43 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wilders zou nooit zo inhoudelijk een punt kunnen maken dus dat zullen we nooit weten
Dan had Faber zonder problemen kunnen tekenen dus.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:44 schreef Zorro het volgende:
Het gaat om een fucking lintje
Je krijgt er geen geld bij, geen privileges, nee het is alleen ter decoratie.
Nou poe poe.
Precies. Ze maken het zelf groter dan het is.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:44 schreef Zorro het volgende:
Nou poe poe.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar het niet doen maakt dit niet een debat waard.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan had Faber zonder problemen kunnen tekenen dus.
Sterker: na je dood moet je hem inleveren, je krijgt hem alleen in bruikleen.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:44 schreef Zorro het volgende:
Nou poe poe.
Niet tekenen is nogal wat. Debat is terecht dus.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja, maar het niet doen maakt dit niet een debat waard.
Het schofferen van alle vrijwilligers en vooral het continue gebrek aan eenheid van kabinetsbeleid (dixit een bewindspersoon van de PVV) maken dat wel.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om die lintjes zelf. Het gaat erom dat de ene minister iets anders uitdraagt dan de ander. Dat is bij grondwet verboden, het kabinet moet met een mond spreken en eenheid uitstralen.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hoe doe je dat als je dood bent? Oh dan smijt je 'm vanuit de hemel naar beneden. Vandaar dat het lintjesregen heet.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sterker: na je dood moet je hem inleveren, je krijgt hem alleen in bruikleen.
Onzin, heeft gewoon het protocol gevolgd. Het doorbreken van de Kabinetslijn is echter wél een debat waard. Lintjes zijn bijzaak, imoquote:Op woensdag 2 april 2025 12:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet tekenen is nogal wat. Debat is terecht dus.
Dat kan ook niet anders, want dit is blijkbaar het beste wat Greet te bieden heeft (de Mossad spion even daargelaten).quote:Op woensdag 2 april 2025 12:48 schreef Zorro het volgende:
Het zou grappig zijn als Faber weg moet/gaat en er nog een grotere hork voor in de plaats komt
De enige nog grotere hork die ik ken is in 45 overledenquote:Op woensdag 2 april 2025 12:48 schreef Zorro het volgende:
Het zou grappig zijn als Faber weg moet/gaat en er nog een grotere hork voor in de plaats komt
Na je dood moet hij worden ingeleverd, dan...quote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hoe doe je dat als je dood bent? Oh dan smijt je 'm vanuit de hemel naar beneden. Vandaar dat het lintjesregen heet.
Fuck die vrijwilligers, die zijn ook totaal irrelevant voor dit debat, imoquote:Op woensdag 2 april 2025 12:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het schofferen van alle vrijwilligers en vooral het continue gebrek aan eenheid van kabinetsbeleid (dixit een bewindspersoon van de PVV) maken dat wel.
Ah oké. Ja, domrechts hequote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na je dood moet hij worden ingeleverd, dan...
Door?quote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef Faraday01 het volgende:
Gaat nieuwsuur vanavond het laatste zetje geven?
quote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat kan ook niet anders, want dit is blijkbaar het beste wat Greet te bieden heeft (de Mossad spion even daargelaten).
Ik proef tegenstrijdigheid. Ik eis een debat.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
De enige nog grotere hork die ik ken is in 45 overleden
Het gaat dan ook veel meer om de eenheid binnen het kabinet dan over lintjes.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het beleid is in elk geval niet dat de ene minister tegen is en de andere minister voor.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef StephanL het volgende:
Maar is het beleid om zomaar te tekenen voor lintjes en zo ja waar staat dat?
Gebrek aan vertrouwen in het kabinet zelf hoor je al enkele weken van diverse kanten.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef Faraday01 het volgende:
Gaat nieuwsuur vanavond het laatste zetje geven?
Daar gaat het helemaal niet om, het gaat om structureel schenden van de eenheid van kabinetsbeleidquote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef StephanL het volgende:
Volgens Gideon dus niet. 100% aan de minister om te bepalen wie wel & niet. Faber heeft daarmee dus correct gehandeld.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef StephanL het volgende:
Ik neem aan dit: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)jn-voor-elkaar-nemenquote:
Aangezien het daar steeds over gaat doel je op die 150 man in de kamer denk ik.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat dan ook veel meer om de eenheid binnen het kabinet dan over lintjes.
Maar dat valt maar moeilijk te begrijpen voor het dommere gedeelte van Nederland
Vandaar dat de oppositie bijna exclusief die lintjes aanhaalt...quote:Op woensdag 2 april 2025 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat dan ook veel meer om de eenheid binnen het kabinet dan over lintjes.
Maar dat valt maar moeilijk te begrijpen voor het dommere gedeelte van Nederland
De man die daadwerkelijk dit heeft meegemaakt, die heeft getekend voor lintjes, namelijk Timmermans, geeft terecht aan dat weigeren nooit gebeurt. En zeker geen weigeren om verschil in politiek inzicht.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Volgens Gideon dus niet. 100% aan de minister om te bepalen wie wel & niet. Faber heeft daarmee dus correct gehandeld.
Al het verdere was natuurlijk niet correct, vandaar dit debat. Men moet zich niet blind staren op irrelevante zaken, maar goed da's de Nederlandse politiek
Het heet nota bene het debat over de eenheid van het kabinetsbeleid.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Vandaar dat de oppositie bijna exclusief die lintjes aanhaalt...
Of dat nou een betrouwbare bron is... De NOS zaagt al vanaf dag 1 aan de stoelpoten. Puur (en logisch ook) vanwege de bezuinigingen op de NPO, gok ik zoquote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Reportage over structureel wantrouwen nu ook in het kabinet. Zie artikel op de nos site.
Dat gaat naar mijn mening alleen over kabinetsbeleid en dat is dit niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het beleid is in elk geval niet dat de ene minister tegen is en de andere minister voor.
Als minister bedoel je?quote:Op woensdag 2 april 2025 12:49 schreef StephanL het volgende:
De ministers en partijleiders zagen continue aan elkaars stoelpoten, daar hebben ze de pers niet eens voor nodig.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:52 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Of dat nou een betrouwbare bron is... De NOS zaagt al vanaf dag 1 aan de stoelpoten. Puur (en logisch ook) vanwege de bezuinigingen op de NPO, gok ik zo
Ze hebben tientallen mensen in en random het kabinet gesproken en Nieuwsuur staat bekend om gedegen journalistiekquote:Op woensdag 2 april 2025 12:52 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Of dat nou een betrouwbare bron is... De NOS zaagt al vanaf dag 1 aan de stoelpoten. Puur (en logisch ook) vanwege de bezuinigingen op de NPO, gok ik zo
Volgens wat mij bereikt heeft, was het om principes. En dat Timmermans geen enkele principes heeft, is bekend. Dat hij dus blind alles tekent, mag een logische conclusie zijn daar uit.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
De man die daadwerkelijk dit heeft meegemaakt, die heeft getekend voor lintjes, namelijk Timmermans, geeft terecht aan dat weigeren nooit gebeurt. En zeker geen weigeren om verschil in politiek inzicht.
Maar wat voor zin heeft het dan om te stemmen voor een kamer die een andere minister aanstelt?quote:Op woensdag 2 april 2025 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het beleid is in elk geval niet dat de ene minister tegen is en de andere minister voor.
Absoluut. Dilan staat nog niet bovenaan (met een veilige marge) in de laatste peilingen.quote:
Oh dat denk ik ook wel eigenlijk, hoor. Maar dat wil niet zeggen dat je niet even stil mag staan bij het extreem rare gedrag van deze minister.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat gaat naar mijn mening alleen over kabinetsbeleid en dat is dit niet.
Faber overleeft het wel
Het was juist vanwege een gebrek aan principes dat Faber weigerde te tekenen.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:54 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Volgens wat mij bereikt heeft, was het om principes. En dat Timmermans geen enkele principes heeft, is bekend. Dat hij dus blind alles tekent, mag een logische conclusie zijn daar uit.
Och het ligt weer aan de media, het ligt nooit aan de onkunde van dit kabinet met als uitschieter Faberquote:Op woensdag 2 april 2025 12:52 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Uhm, 100% klopt niet meerquote:Op woensdag 2 april 2025 12:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Als minister bedoel je?
In theorie? Nee.
In praktijk? Ja, 100% van de tijd.
Dat denk ik ook wel ja, de overige regeringspartijen zijn uiteindelijk ook gebaat bij een Faber die werkelijks alles wat ze in haar handen krijgt verprutst.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Faber overleeft het wel
Waar zeg ik dat? Ik zou zeggen; lees wat ik geschreven heb nog eens & probeer wat van je groep 8 begrijpend lezen lessen toe te passenquote:Op woensdag 2 april 2025 12:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Och het ligt weer aan de media, het ligt nooit aan de onkunde van dit kabinet met als uitschieter Faber
Een krabbel zetten is ook een actie van niks. Ben je in 5 minuten mee klaar.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh dat denk ik ook wel eigenlijk, hoor. Maar dat wil niet zeggen dat je niet even stil mag staan bij het extreem rare gedrag van deze minister.
Dat artikel is ook niet positief over Schoof en zijn 3,5 mld actie. Tegelijkertijd is het niet nieuws natuurlijkquote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Reportage over structureel wantrouwen nu ook in het kabinet. Zie artikel op de nos site.
Daar was geen woord van gelogen.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:56 schreef Evangelion het volgende:
Als je zo weinig benul hebt als minister Faber
koekoek
En het feit dat ze de oppositie binnenkort nog heel hard nodig heeft in de eerste kamer. Wie gaat haar daar nog willen helpen aan een meerderheidquote:Op woensdag 2 april 2025 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh dat denk ik ook wel eigenlijk, hoor. Maar dat wil niet zeggen dat je niet even stil mag staan bij het extreem rare gedrag van deze minister.
Mag hopen van niet... Op naar nieuwe verkiezingen. Dit kabinet voegt niets toe aan Nederlandquote:Op woensdag 2 april 2025 12:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Faber overleeft het wel
De betonrot zit overalquote:Op woensdag 2 april 2025 12:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat artikel is ook niet positief over Schoof en zijn 3,5 mld actie. Tegelijkertijd is het niet nieuws natuurlijk
Stel je voor dat hier alleen PVDA-ers zouden zittenquote:Op woensdag 2 april 2025 12:55 schreef probeer het volgende:
Zo ... er hebben wel een stel PVV-ers dit topic opeens gevonden zeg.
Het CDA, zo te horenquote:Op woensdag 2 april 2025 12:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En het feit dat ze de oppositie binnenkort nog heel hard nodig heeft in de eerste kamer. Wie gaat haar daar nog willen helpen aan een meerderheid
Maar zelfs als PVV-er zou je toch moeten zien dat Faber volkomen ongeschikt is. Dit debat is ook gewoon een optelsom van tientallen debatten/vergaderingen/uitspraken van/met Faberquote:Op woensdag 2 april 2025 12:55 schreef probeer het volgende:
Zo ... er hebben wel een stel PVV-ers dit topic opeens gevonden zeg.
Die zitten er volgens mij niet veel (relatief aan de zetelverdeling / polls). Ik denk oprecht dat andere linkse partijen in verhouding beter vertegenwoordigd worden.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:57 schreef StephanL het volgende:
[..]
Stel je voor dat hier alleen PVDA-ers zouden zitten
Geertje is op zijn retour.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:58 schreef tong80 het volgende:
Frans heeft Geert op z'n plaats gezet. Hij is verbazingwekkend stil.
Wie van dit kabinet is wél competent en capabel?quote:Op woensdag 2 april 2025 12:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar zelfs als PVV-er zou je toch moeten zien dat Faber volkomen ongeschikt is. Dit debat is ook gewoon een optelsom van tientallen debatten/vergaderingen/uitspraken van/met Faber
Coenradiequote:Op woensdag 2 april 2025 12:59 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Wie van dit kabinet is wél competent en capabel?
Op de één of andere manier geloof ik het CDA nietquote:
Iedereen verderquote:Op woensdag 2 april 2025 12:59 schreef ashardalan het volgende:
[..]
https://frontpage.fok.nl/(...)heeft-ze-gelijk.htmlquote:Op woensdag 2 april 2025 12:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar zelfs als PVV-er zou je toch moeten zien dat Faber volkomen ongeschikt is. Dit debat is ook gewoon een optelsom van tientallen debatten/vergaderingen/uitspraken van/met Faber
Maar dat ging ten minste ergens over.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat artikel is ook niet positief over Schoof en zijn 3,5 mld actie. Tegelijkertijd is het niet nieuws natuurlijk
Nou dat zegt hij niet, Faber en Schoof zullen moeten bewegenquote:Op woensdag 2 april 2025 13:00 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Op de één of andere manier geloof ik het CDA nietMaar we gaan het zien. Een motie van wantrouwen gaan ze dus sws niet steunen.
Heinen en Veldkamp, al waren echt competente mensen tegelijk met Nora Achahbar opgestapt.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:59 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Nouja linkse mensen dan. Die zitten er al genoeg op andere dagen.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Die zitten er volgens mij niet veel (relatief aan de zetelverdeling / polls). Ik denk oprecht dat andere linkse partijen in verhouding beter vertegenwoordigd worden.
Eens, en ik vond het ook een goede actie van hem.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar dat ging ten minste ergens over.
Nu is hij daar helder over, idd. Ben benieuwd. Het één en ander gaat, qua CDA, dus afhangen van de reactie uit vak K.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou dat zegt hij niet, Faber en Schoof zullen moeten bewegen
Dit is wel echt pijnlijk.quote:Al langere tijd wordt asielminister Faber als "zwakste schakel" gezien. Ze zou te weinig doen om nieuwe asielwetten door het parlement te loodsen. "Er wordt haar elke keer uitgelegd hoe ze iets moet aanpakken, maar ze snapt het niet", zegt een collega-minister. Een ander zegt "met kromme tenen" naar haar te luisteren in de wekelijkse ministerraad.
Nee ze heeft geen kwaliteitenquote:Op woensdag 2 april 2025 13:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zij heeft vooral kwaliteiten voor achter de schermen
Die is 50, dus dat is niet zo gek.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:09 schreef Hexagon het volgende:
Die Stoffer is wel in korte tijd grijs geworden.
Wiersma staat volledig onder curatele en mag helemaal niks meer zelf besluiten, dat weet je?quote:Op woensdag 2 april 2025 13:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Jawel. Vooral op wenkies tekenen
Kan misschien wel beter, maar is druk bezig.
Nee bron?quote:Op woensdag 2 april 2025 13:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wiersma staat volledig onder curatele en mag helemaal niks meer zelf besluiten, dat weet je?
Tja je vindt een gelijksoortig soort verhalen eigenlijk elk medium wat de politiek serieus volgt, van de nos tot de NRC of de telegraaf. Toch wel vreemd dat die allemaal vrijwel overeenkomen he?quote:Op woensdag 2 april 2025 12:52 schreef ashardalan het volgende:
Ook voor jou:quote:Op woensdag 2 april 2025 13:14 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tja je vindt een gelijksoortig soort verhalen eigenlijk elk medium wat de politiek serieus volgt, van de nos tot de NRC of de telegraaf. Toch wel vreemd dat die allemaal vrijwel overeenkomen he?
Maar dat zal wel een die media liggen en niet aan het structurele lekken en ruziemaken natuurlijk.
quote:Op woensdag 2 april 2025 12:56 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik zou zeggen; lees wat ik geschreven heb nog eens & probeer wat van je groep 8 begrijpend lezen lessen toe te passen
Mooie cognitieve dissonantie heb je daar.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:52 schreef ashardalan het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 april 2025 13:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mooie cognitieve dissonantie heb je daar.
quote:Op woensdag 2 april 2025 12:56 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik zou zeggen; lees wat ik geschreven heb nog eens & probeer wat van je groep 8 begrijpend lezen lessen toe te passen
Nooit gehoord van de ministeriële commissie die over al haar beleidspunten gaat?quote:
Van Vroonhoven doet al aardig haar best.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:14 schreef JAM het volgende:
Ik ben net wakker en zie dat Faber nog steeds op haar plek zit... Nu, ze kan straks bij de beantwoording nog steeds haar eigen ruiten ingooien, niet? Ik geef dat nog een redelijk kans.
Omdat het asielprobleem niet mag worden opgelost. Dan kun je geen betere vinden. Verder is-ie nog steeds muisstil.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Geert is ook niet dom, waarom heeft hij Faber zelf nog niet vervangen...
Deze knip en plak quote werkt niet helemaal op mijn post.quote:
Nee, maar krijg helaas te weinig politiek nieuws mee de laatste zijn. Heb je een bron? Di's interessantquote:Op woensdag 2 april 2025 13:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nooit gehoord van de ministeriële commissie die over al haar beleidspunten gaat?
Allereerst heeft hij niemand anders (tot zijn schrik was zelfs zijn nr 3 op de lijst zo slecht dat die nog maar 1 enkele kamervraag heeft mogen stellen en nooit het woord voert). Hij wil ook niet nog een Coenradie, die tot zijn schrik een eigen mening heeft. Daarnaast kun je van Wilders veel vinden, maar hij is wel enorm loyaal, zie zijn langzittende kamerleden.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Dan komt iedereen erachter dat hij zelf ook helemaal niks kanquote:Op woensdag 2 april 2025 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is ook niet dat hij veel keus heeft anders dan loyaal te zijn gezien de almaar dreigende lijstuitputting.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst heeft hij niemand anders (tot zijn schrik was zelfs zijn nr 3 op de lijst zo slecht dat die nog maar 1 enkele kamervraag heeft mogen stellen en nooit het woord voert). Hij wil ook niet nog een Coenradie, die tot zijn schrik een eigen mening heeft. Daarnaast kun je van Wilders veel vinden, maar hij is wel enorm loyaal, zie zijn langzittende kamerleden.
Nouja hier wreekt zich 20 jaar niet investeren in een partij organisatie.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:19 schreef Hanca het volgende:
Allereerst heeft hij niemand anders (tot zijn schrik was zelfs zijn nr 3 op de lijst zo slecht dat die nog maar 1 enkele kamervraag heeft mogen stellen en nooit het woord voert). Hij wil ook niet nog een Coenradie, die tot zijn schrik een eigen mening hebben. Daarnaast kun je van Wilders veel vinden, maar hij is wel enorm loyaal, zie zijn langzittende kamerleden.
Hoe lang gaat dat duren, uren of misschien als ze geluk heeft een enkele dag?quote:Op woensdag 2 april 2025 13:20 schreef Hexagon het volgende:
Het NSC hoopt vooral dat Faber zich niet meer misdraagt.
En laten we nou gewoon doorgaan. Kom nou zeg. Jeetje.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:20 schreef Hexagon het volgende:
Het NSC hoopt vooral dat Faber zich niet meer misdraagt.
Said Fred.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
Haha, van Vroonhoven vindt dat het kabinet op dreef is
Dan vraag ik me af hoe we ervoor hadden gestaan als ze even rustig aan doenquote:Op woensdag 2 april 2025 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ben helaas een beetje bang dat ze dit bij NSC daadwerkelijk denken.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
Als je de lat heel laag legt, kan iedereen er overheen. Maar de lat ligt bij NSC blijkbaar nog onder de grond.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
Gewoon laten ondertekenen door de koningquote:Op woensdag 2 april 2025 13:29 schreef Zorro het volgende:
Gideon heeft zelfs een punt.
Als het niet politiek moet zijn, betrek de politiek er dan ook niet bij.
En laat dat nou net niet mogen, van de grondwetquote:Op woensdag 2 april 2025 13:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon laten ondertekenen door de koning
Grondwet aanpassen.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:31 schreef ashardalan het volgende:
[..]
En laat dat nou net niet mogen, van de grondwet
Sws moeten ze kappen met zeuren over die lintjes... Zou enkel en alleen moeten gaan over dat domme mens Faber & eenheid van kabinetslijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |