SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
H, we zijn het over iets volmondig eens!quote:Op zondag 2 maart 2025 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende: [..] Een bezetting is voor Rusland onbetaalbaar.
Oekrane heeft al drie staakt het vuren met Rusland gehad die tientallen keren zijn geschonden door Poetin met als uitsmijter de huidige oorlog. Zelensky zijn terechte punt is daarom dat diplomatie en een staakt het vuren niks waard zijn zonder stok achter de deur. Dat was ook het moment dat de boel ontplofte.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:01 schreef Hyaenidae het volgende: Ik heb niet alles gevolgd over dit onderwerp, maar tijdens die 'ruzie' ving ik dus op dat Trump graag een einde aan de oorlog wil maken en Zelensky gewoon door wil blijven vechten en oorlog voeren (met het geld en leger van andere landen omdat het zelf niet hebben). En ziet Trump dat niet zitten, wat me terecht lijkt. Waarom wordt de wens van Trump om gewoon te kappen met de oorlog niet gewoon toegejuicht?
Napoleon, ben jij het?quote:Op zondag 2 maart 2025 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb de wereldvrede al 2x gered.
Jij denkt dat Putin "vrede" wil omdat het Rusland zo goed afgaat in deze oorlog? Economie is onhoudbaar, en de oorlogsvoering ook.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is werkelijk niets wat hierop wijst.
Polen is wel een stuk sterker dan in 1939 en er staat nog een aardige rekening open.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:05 schreef byah het volgende:
[..]
Dan staat Rusland voor het eind van deze maand aan de grens van Polen.
Poetin wil geen vrede, hij wil overgave van Oekrane en Trump doet zijn best om dat te regelen.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:05 schreef havanagila het volgende:
[..]
Jij denkt dat Putin "vrede" wil omdat het Rusland zo goed afgaat in deze oorlog? Economie is onhoudbaar, en de oorlogsvoering ook.
Tijd voor Europa om op te houden te kwispelen naar andere geopolitieke spelers en uit te gaan van eigen kracht.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:03 schreef Questular het volgende:
Tijd voor Europa om de banden met China maar te versterken, hebben we gewoon een nieuw beste vriendje .
Boehoequote:Op zondag 2 maart 2025 13:05 schreef byah het volgende:
[..]
Dan staat Rusland voor het eind van deze maand aan de grens van Polen.
Inderdaad, Rusland heeft op geen enkel moment laten zien oorlogszuchtig te zijn. Toch? Die zijn wel te vertrouwen.quote:
Oorlog is voor geen enkel land een goede zaak.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:05 schreef havanagila het volgende:
[..]
Jij denkt dat Putin "vrede" wil omdat het Rusland zo goed afgaat in deze oorlog? Economie is onhoudbaar, en de oorlogsvoering ook.
Ze lopen al helemaal stuk op Oekrane. Wat denk je, dat ze Polen er even bij pakken? Gaat niet gebeuren. Bovendien hebben ze daar ook niks te zoeken.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Inderdaad, Rusland heeft op geen enkel moment laten zien oorlogszuchtig te zijn. Toch? Die zijn wel te vertrouwen.
In Oekrane ook niet toch?quote:Op zondag 2 maart 2025 13:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze lopen al helemaal stuk op Oekrane. Wat denk je, dat ze Polen er even bij pakken? Gaat niet gebeuren. Bovendien hebben ze daar ook niks te zoeken.
Trump wil nu wel van de deal af, maar dat het geklapt is, komt vooral omdat Trump het gevoel had, dat Zelensky de VS nog wilde gebruiken voor gebiedsverovering, terwijl Trump volgens mij uit was op een direkte wapenstilstand .quote:Op zondag 2 maart 2025 13:25 schreef capricia het volgende:
Wat ik hoorde in een podcast (weet alleen niet meer welke):
Die mineralen deal is Obama ook al eens aangeboden. Die hebben het toen onderzocht. En het bleek dat veel moeilijk te ontginnen is, als je er al bij kunt komen. Er moet heel veel ingestoken worden, wil je er iets mee kunnen.
Trump dacht dat hij een mooie deal had. Met die mineralen. Totdat hij onlangs ontdekte dat het allemaal wat lastiger is dan gedacht.
En nu wil hij er vanaf. Zonder te veel gezichtsverlies.
Vandaar deze act. Om Zelensky, die de deal wilde tekenen, zo het witte huis uit te bonjouren.
Zelensky wil overigens nog steeds de deal tekenen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Hij wilde (en wil) terecht veiligheidsgaranties.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Trump wil nu wel van de deal af, maar dat het geklapt is, komt vooral omdat Trump het gevoel had, dat Zelensky de VS nog wilde gebruiken voor gebiedsverovering, terwijl Trump volgens mij uit was op een direkte wapenstilstand .
Bovenstaande is ondertussen niet eens nieuws. Vanuit Israelis pov is het volstrekt logisch dat ze Russen te vriend willen houden en daardoor met alle liefde Oekrane afvallen. Als je al kan spreken van afvallen ik bedoel wat heeft Isral berhaupt gedaan voor Oekrane sinds de start van dw oorlog? Vergeet niet dat de Russische gemeenschap in Israel groot is. Waardoor Rusland een natuurlijke vriend is voor Israel.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als dit waar is, dienen we Netanyahu te liquideren.
Jawel, o.a. Maersheimer en Wierd Duk hadden het al voorspeld soort van. En kijk ook eens Poetin's speech in Mnchen 2007 terug.quote:
Netanyahu kan nu meer expliciet pro Russisch zijn omdat Trump dat ook is. Zoals ik eerder zei wat heeft Netanyahu voor Oekrane gedaan sinds de start van de oorlog? Nu zitten ze dus de Amerikanen te lobbyen zodat de Russen gewoon in Syri kunnen blijven. Putin Pijper Trump en Putin Pijper Netanyahu United.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:38 schreef Discombobulate het volgende:
Isral gaat ook weer terug naar normale betrekkingen met Rusland. Volgens mij interesseert het ze niks. Mja, Netanyahu is ook net een Poetin.
Yup. Isral en de VS zijn wat betreft buitenlands beleid een eenheid.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:41 schreef egayalS het volgende:
[..]
Netanyahu kan nu meer expliciet pro Russisch zijn omdat Trump dat ook is. Zoals ik eerder zei wat heeft Netanyahu voor Oekrane gedaan sinds de start van de oorlog? Nu zitten ze dus de Amerikanen te lobbyen zodat de Russen gewoon in Syri kunnen blijven. Putin Pijper Trump en Putin Pijper Netanyahu United.
En waar waren deze troepen dan precies?quote:
Duitsland en Itali lijkt me.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
En waar waren deze troepen dan precies?
Hele rare argumentatie dit.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, o.a. Maersheimer en Wierd Duk hadden het al voorspeld soort van. En kijk ook eens Poetin's speech in Mnchen 2007 terug.
Mooi. Kunnen ze niet met Rusland mee vechten.quote:
Israel heeft nooit (heel) slechte betrekkingen gehad met Rusland naar mijn weten. Aantal Russische Israeliers is ook enorm.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:38 schreef Discombobulate het volgende:
Isral gaat ook weer terug naar normale betrekkingen met Rusland. Volgens mij interesseert het ze niks. Mja, Netanyahu is ook net een Poetin.
De nieuwe as van het kwaad: de VS, Isral en Rusland.quote:
Geven hem Alaska in plaats van Oekrainequote:Op zondag 2 maart 2025 14:09 schreef Fok-it het volgende:
Zou een vredesplan met Oekrane wat Putin acceptabel vindt mogelijk zijn zonder Amerikaanse inmenging? Kan het me haast niet voorstellen. Zou wel echt een krachtig signaal afgeven
Poetin vindt Europese troepen op de grond in Oekrane al niet eens acceptabel.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:09 schreef Fok-it het volgende:
Zou een vredesplan met Oekrane wat Putin acceptabel vindt mogelijk zijn zonder Amerikaanse inmenging? Kan het me haast niet voorstellen. Zou wel echt een krachtig signaal afgeven
Inderdaad niet lekker verlopen het bezoek van Zelensky aan de VS, maar dit lijkt nu wat voorbarig.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De nieuwe as van het kwaad: de VS, Isral en Rusland.
Fair. Maar wat heeft een eenzijdig vredesplan voor zin dan? Ben geen diplomatiek expert maar zowel de onderdrukte als de agressor moeten aan tafel komen voor zo'n plan lijkt me tochquote:Op zondag 2 maart 2025 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Poetin vindt Europese troepen op de grond in Oekrane al niet eens acceptabel.
Dus daar moet je niets van aantrekken.
Alle maffialeiders verenigd: Poetin, Trump, Xi, Khamenei, Netanyahu, Bin Salman, Maduro, Kim, Loekashenko etc. De lijst wordt steeds langer en samen staan ze sterk.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Isral is juist goed bezig.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nou ik call 'm alvast. De visies van Trump, Poetin en Netanyahu komen prima overeen op het moment. En belangrijker: alle drie autocraten die lak hebben aan het recht (mensenrechten, nationale wetten, internationale wetten, democratie etc.) en zo lang mogelijk willen blijven zitten.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:11 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Inderdaad niet lekker verlopen het bezoek van Zelensky aan de VS, maar dit lijkt nu wat voorbarig.
De VS mag lekker met zijn nieuwe vriendjes gaan spelenquote:Op zondag 2 maart 2025 14:16 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Isral is juist goed bezig.
Gaza plat, Hezbollah is niks meer van over, Syri heeft geen enkele militaire basis meer en Iran mag zich de komende tien jaar achter de oren krabben waar het allemaal fout is gegaan.
2025 lijkt het jaar te worden dat de grootste brandhaarden geblust gaan worden.
Europa - Amerika - Rusland - Isral. Daarmee kan je de hele wereld aan. We zouden dom zijn om de VS nu de rug toe te keren.
Wanneer waren de laatste verkiezingen in de Oekrane.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:15 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Alle maffialeiders verenigd: Poetin, Trump, Xi, Khamenei, Netanyahu, Bin Salman, Maduro, Kim, Loekashenko etc. De lijst wordt steeds langer en samen staan ze sterk.
Hun gezamelijke grote vijand zijn wij, Europa. Met onze wetten, regels, instanties, vrije pers e.d. die hen verhinderen om de wereld af te persen.
Lang verhaal kort: Autocratie B.V. is snel groeiende.
Wel jammer dat we met ons huidige kabinet niet echt mee doen.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:04 schreef luxerobots het volgende:
Van nu.nl:
VK en Frankrijk gaan vredesplan bedenken met Oekrane, VS later betrokken
(...)
Starmer zei dat "misschien een of twee andere landen" zullen meewerken aan het vredesplan. Het is niet duidelijk om welke landen het gaat.
(...)
Later op zondag komen in Londen vertegenwoordigers van bijna alle NAVO-landen en de Europese Unie bijeen om te praten over Oekrane. Er is geen Amerikaanse afvaardiging aanwezig in de Engelse hoofdstad.
2019 wanneer ze voor het laatst volgens de grondwet gehouden kunnen worden?quote:Op zondag 2 maart 2025 14:20 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wanneer waren de laatste verkiezingen in de Oekrane.
Is er afgelopen week niet een oppositiekandidaat in Roemeni gearresteerd nadat eerdere verkiezingen al ongeldig waren verklaard door de rechtelijke macht?
Thierry Breton die openlijk spreekt over het cancellen van verkiezingen als rechts zou kunnen winnen?
Europa is het narratief al een tijdje kwijt.
Laten we wel zij: er was natuurlijk ook niet echt sprake van een vredesplan op dit moment. En ik denk eigenlijk dat een vredesplan met Putin niet mogelijk is. Niet een pkan dat acceptabel is.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:09 schreef Fok-it het volgende:
Dat was voor dat Putin Ukraine binnenviel voor martelingen, verkrachtingen en ontvoering van Ukrainse kinderen.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:20 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wanneer waren de laatste verkiezingen in de Oekrane.
Poetin is dan ook niet genteresseerd in'vrede', maar dat lijkt maar niet door te dringen.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:24 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Helaas vermoord Rusland nog steeds burgers in Oekraine
https://factchecknederland.afp.com/doc.afp.com.36WR4MXquote:Op zondag 2 maart 2025 14:20 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Is er afgelopen week niet een oppositiekandidaat in Roemeni gearresteerd nadat eerdere verkiezingen al ongeldig waren verklaard door de rechtelijke macht?
Thierry Breton die openlijk spreekt over het cancellen van verkiezingen als rechts zou kunnen winnen?
Als het goed is welquote:Op zondag 2 maart 2025 14:31 schreef Momo het volgende:
Gaat Dick Schoof ook naar de meeting in Londen?
Met twee regeringspartijen die heulen met Poetin krijg je dat. Je ziet hoeveel moeite Wilders heeft als het niet gaat om vluchtelingen of Marokkanen. Hij heeft Rusland alleen populair weten te maken bij een stel fascisten en wappies maar de gemiddelde hardwerkende belastingbetaler moet niets van die Kremlingriezels weten. En aangezien hij pretendeert de leider te zijn....verf-hoek. Wat hij ook doet, hij komt er nooit goed uit. En Wilders zet zijn eigen belang, dat zag je gisteren met zijn Amusante TV tweet, toch boven het landsbelang.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel jammer dat we met ons huidige kabinet niet echt mee doen.
Yes.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:31 schreef Momo het volgende:
Gaat Dick Schoof ook naar de meeting in Londen?
De Nederlandse postzegel stelt weinig voor in het geopolitiek spel, men blijft toch altijd afhankelijk van de grotere machten.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel jammer dat we met ons huidige kabinet niet echt mee doen.
Nederland is wel een belangrijke speler in de steun aan Oekrane. Mede dankzij Nederland zijn de F16's er gekomen.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De Nederlandse postzegel stelt weinig voor in het geopolitiek spel, men blijft toch altijd afhankelijk van de grotere machten.
Aan de andere kant hebben we economisch en infrastructureel best wat in de melk te brokkelen.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De Nederlandse postzegel stelt weinig voor in het geopolitiek spel, men blijft toch altijd afhankelijk van de grotere machten.
Tot we de haven van Rotterdam sluiten voor Amerikaans materieel en een schepen laten zinken in de Westerschelde. Moet je opletten hoe snel we dan relevant zijn.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Nederland niks doet, maar het als het echt hard op hard gaat zijn het toch de grote spelers in Europa die het voortouw moeten nemen, Frankrijk, VK en Duitsland.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nederland is wel een belangrijke speler in de steun aan Oekrane. Mede dankzij Nederland zijn de F16's er gekomen.
quote:Ukrainian forces have punched deep holes into Russian defenses in Toretsk and re-entered into large part of the city. They have already entered the ruins of the city center.
https://bsky.app/profile/tendar.bsky.social/post/3ljfjvoztmk2h
Maurits keurt dit goed.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tot we de haven van Rotterdam sluiten voor Amerikaans materieel en een schepen laten zinken in de Westerschelde. Moet je opletten hoe snel we dan relevant zijn.
quote:Op zondag 2 maart 2025 13:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Isral en de VS zijn wat betreft buitenlands beleid een eenheid.
[ afbeelding ]
Ja de wereld wordt steeds meer verdeeld tussen aan de ene kant de haaien en aan de andere kant hun eten.quote:
Woorden als altijd of nooit moetje zo veel mogelijk vermijdenquote:Op zondag 2 maart 2025 14:41 schreef skysherrif het volgende:
Met ASML zullen we voorlopig geopolitiek altijd heel belangrijk zijn lijkt me
Laten we dan ook weer de leveringen van EUV machines aan China hervatten. Netherlands first.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:41 schreef skysherrif het volgende:
De situatie is meer zo fluide omdat er amper iemand in de stad is. Ook daar is er amper nog een muurtje staande, dus je hebt her en der wat plukjes soldaten die in een kelder zitten. Je kan eigenlijk van weinig controle spreken in Toretsk, een grote clusterfuckquote:Op zondag 2 maart 2025 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooi. Ik ben benieuwd of er veel Russen uit die omsingeling konden ontsnappen of dat de AFU er weer tientallen/honderden gevangenen bij maakt.
Je ziet het met nu met Taiwan, Trump boeit dat allemaal niet.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:41 schreef skysherrif het volgende:
De keuze voor de VS en tegen China wordt idd een steeds twijfelachtigere.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Laten we dan ook weer de leveringen van EUV machines aan China hervatten. Netherlands first.
Maar dat was met het vorige kabinet, met Rutte.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nederland is wel een belangrijke speler in de steun aan Oekrane. Mede dankzij Nederland zijn de F16's er gekomen.
Denk je? De Russen zijn AFAIK niet zo van het terugtrekken. Zeker als het gaat om kleinere eenheden doen ze dat zelden. Een leger terugtrekken om die te redden doen ze nog wel, maar een bataljon?quote:Op zondag 2 maart 2025 14:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De situatie is meer zo fluide omdat er amper iemand in de stad is. Ook daar is er amper nog een muurtje staande, dus je hebt her en der wat plukjes soldaten die in een kelder zitten. Je kan eigenlijk van weinig controle spreken in Toretsk, een grote clusterfuck
Steun voor Isral lijkt wel onvoorwaardelijk vanuit dat kamp.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je ziet het met nu met Taiwan, Trump boeit dat allemaal niet.
Dat is geen woord Frans bij.quote:Macron:
“But we must not forget one point—if anyone is playing the Third World War, it is Vladimir Putin. He was the one who started the war three years ago, and he brought 10,000 North Korean soldiers to European soil.”
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljfbpejoxk2j
Dat ASML geopolitiek gezien belangrijk is, betekent niet dat wij belangrijk zijn. Het betekent dat anderen zullen willen bepalen wat ASML mag doen.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:41 schreef skysherrif het volgende:
Blijft daar allemaal doormodderen op deze manier.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooi. Ik ben benieuwd of er veel Russen uit die omsingeling konden ontsnappen of dat de AFU er weer tientallen/honderden gevangenen bij maakt.
Oekrane stopt de Russische opmars, doet een tegenaanval en omsingelt een bezette stad. Dus dat gebied is niet meer in Russische handen op het moment dat er vrede komt. Vind je dat erg?quote:Op zondag 2 maart 2025 14:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Blijft daar allemaal doormodderen op deze manier.
Met een slag om de arm (dat wel) was het sluiten van de veelbesproken en helaas vooralsnog mislukte deal tussen de VS (Donald Trump) en Zelensky voor grondstoffen, in ruil van bescherming door de VS, beter geweest.
quote:Op zondag 2 maart 2025 14:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Denk je? De Russen zijn AFAIK niet zo van het terugtrekken. Zeker als het gaat om kleinere eenheden doen ze dat zelden. Een leger terugtrekken om die te redden doen ze nog wel, maar een bataljon?
quote:In fact, the video the blogger posted alongside his missive revealed Ukrainian troops in central Toretsk—and not just in the “border area,” as the Russian claimed. A week later, western Toretsk was again contested, according to the definitive Ukraine Control Map. And it was possible a few Russian troops were clinging to an exposed salient jutting into the urban no-man’s-land.
quote:However, many people do not understand that temporary reaching does not mean permanent control.
The number of soldiers in the city is very low, we only ever see them walking through the city alone or in pairs. Very very rarely 3-5 at a time. This can be attributed to known factors such as extensive drone surveillance.
Oh, absoluut niet hoor!quote:Op zondag 2 maart 2025 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekrane stopt de Russische opmars, doet een tegenaanval en omsingelt een bezette stad. Dus dat gebied is niet meer in Russische handen op het moment dat er vrede komt. Vind je dat erg?
Hier had Merz imo ook moeten zijn, gewoon samen dan met Scholz.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:12 schreef egayalS het volgende:
Good line up in London today
🇬🇧 Starmer
🇺🇦 Zelenskyy
🇫🇷 Macron
🇩🇪 Scholz
🇮🇹 Meloni
🇨🇦 Trudeau
🇪🇸 Snchez
🇵🇱 Tusk
🇩🇰 Frederiksen
🇳🇴 Stre
🇫🇮 Stubb
🇸🇪 Kristersson
🇳🇱 Schoof
🇨🇿 Fiala
🇷🇴 Bolojan
🇹🇷 Fidan
🇪🇺 Von der Leyen
🇪🇺 Costa
NATO’s Mark Rutte
[ x ]
Weghorst weer op de bank ?quote:Op zondag 2 maart 2025 15:12 schreef egayalS het volgende:
Good line up in London today
🇬🇧 Starmer
🇺🇦 Zelenskyy
🇫🇷 Macron
🇩🇪 Scholz
🇮🇹 Meloni
🇨🇦 Trudeau
🇪🇸 Snchez
🇵🇱 Tusk
🇩🇰 Frederiksen
🇳🇴 Stre
🇫🇮 Stubb
🇸🇪 Kristersson
🇳🇱 Schoof
🇨🇿 Fiala
🇷🇴 Bolojan
🇹🇷 Fidan
🇪🇺 Von der Leyen
🇪🇺 Costa
NATO’s Mark Rutte
[ x ]
Onderhandelingen zoals in Frankrijk in 1918 met Rusland in de rol van Duitsland is een prima idee.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:09 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Oh, absoluut niet hoor!
Doelde er meer op dat het in deze oorlog steeds 'om het even' is. Nu heeft Oekrane winst, straks opnieuw de russen en is het helaas weer 'huilie huilie' wanneer zij de overhand krijgen.
Deze oorlog moet gewoon gestopt worden door onderhandelingen. En niemand hoeft de Amerikanen verder aardig te vinden o.i.d. Klaar.
Die wordt vlak voor het einde gewisseld voor de beslissende goal.quote:
Die houden hun kruit droog denk ik.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:15 schreef skysherrif het volgende:
Blijf de apathische houding van een Zuid Korea ook wel walgelijk vinden.
Tsja, in de tussentijd krijgt hun historische vijand " gratis " gevechtservaring en militaire upgrades van Rusland.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die houden hun kruit droog denk ik.
Niet onbegrijpelijk, want die zullen ook wel hun vraagtekens hebben bij de betrouwbaarheid van de VS.
De Zuid-Koreaanse grondwet verbiedt de levering van wapens aan landen die in oorlog zijnquote:Op zondag 2 maart 2025 15:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tsja, in de tussentijd krijgt hun historische vijand " gratis " gevechtservaring en militaire upgrades van Rusland.
Ik denk dat simpelweg niet iedereen is uitgenodigd, op basis waarvan geen idee.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:18 schreef Momo het volgende:
Ik mis ook wel landen als Griekenland, Baltische staten, aantal Balkan landen als Kroati bijvoorbeeld etc.
Erdogan was wel uitgenodigd, maar hij heeft zijn vertrouwelijk kalın van buitenlandse zaken gestuurd.quote:
De tafel is niet groot genoegquote:Op zondag 2 maart 2025 15:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat simpelweg niet iedereen is uitgenodigd, op basis waarvan geen idee.
Niet vreemd, aangezien die geen vriendjes om zich heen hebben.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:15 schreef skysherrif het volgende:
Blijf de apathische houding van een Zuid Korea ook wel walgelijk vinden.
Ehm, tja. Daar valt helaas wat voor te zeggen, naar het schijnt.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:18 schreef Tengano het volgende:
Geen idee of dit al is gepost, maar hier geeft Trump een eigen update over de Zelensky 'peace-deal' situatie.
Ik zie het zelf net voor het eerst. Trump schetst een beeld van Zelensky dat hij liever doorvecht dan dat hij vrede heeft.
Bekijk deze YouTube-video
Nou vertel eens wat er voor te zeggen valtquote:Op zondag 2 maart 2025 15:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ehm, tja. Daar valt helaas wat voor te zeggen, naar het schijnt.
Vertelquote:Op zondag 2 maart 2025 15:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, dat is vrij duidelijk h.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou vertel eens wat er voor te zeggen valt
Ik denk niet dat de Russen van Zelensky een martelaar willen maken.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:37 schreef 3rr0r het volgende:
Ik vind het altijd een beetje 'eng' hoe Zelensky in allerlei landen zo open en bloot loopt en staat. Dan denk ik als Rusland zo graag van hem af wil dan proberen ze geheid een aanslag op z'n leven als hij zo ergens op bezoek is.
Zelensky heeft in ieder geval veel vertrouwen in dat de omgeving goed beveiligd is en er allemaal te vertrouwen werknemers om hem heen zijn in die landen.
Done.quote:
Hier komt hij enigszins sympathiek over.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Draagt natuurlijk wel een vest.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:37 schreef 3rr0r het volgende:
Ik vind het altijd een beetje 'eng' hoe Zelensky in allerlei landen zo open en bloot loopt en staat. Dan denk ik als Rusland zo graag van hem af wil dan proberen ze geheid een aanslag op z'n leven als hij zo ergens op bezoek is.
Zelensky heeft in ieder geval veel vertrouwen in dat de omgeving goed beveiligd is en er allemaal te vertrouwen werknemers om hem heen zijn in die landen.
Als daarvoor in de plaats een zwakkere of meer Russisch-georienteerde leider komt..quote:Op zondag 2 maart 2025 15:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Russen van Zelensky een martelaar willen maken.
Het is niet alsof er dan wel verkiezingen komen, dus je krijgt een nog grotere hardliner aan het roer daar.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als daarvoor in de plaats een zwakkere of meer Russisch-georienteerde leider komt..
Waarom zou Zelenskyy daar berhaupt nog op moeten gokken? Stel dat Trump ineens roept dat de kleur van het behang in het presidentieel paleis in Kyiv hem tegenstaat? Dan is de deal weer van tafel.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:37 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, dat is vrij duidelijk h.
Misschien mettertijd alsnog tekenen van de mineralendeal en overeenstemming aanvaarden die zal leiden tot bescherming door de VS en verder..
Er stonden geen concrete veiligheidsgaranties in. Sowieso is het gaslighten dat Zelensky geen vrede zou willen hebben terwijl een ander land hem aanvalt. Ik kom jou thuis overvallen en als je niet meewerkt ben jij het probleem en de agressor.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:37 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, dat is vrij duidelijk h.
Misschien mettertijd alsnog tekenen van de mineralen/grondstoffendeal en overeenstemming aanvaarden die zal leiden tot bescherming door de VS, en zo verder..
Als Putin hem dood zou willen had hij dat wel geregeld, er was notabene een spion daar aanwezig in het witte huis.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:37 schreef 3rr0r het volgende:
Zaluzhnyi is de grote kanshebber volgens de peilingen. Die schijnt verantwoordelijk te zijn voor het opblazen van Nordstream terwijl Zelenskyy had gezegd dat dat plan moest worden gestopt.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als daarvoor in de plaats een zwakkere of meer Russisch-georienteerde leider komt..
Hem weg heeft denk ik meer voordeel voor ze dan een beeld dat blijft hangen. Of bedoel je dat de Oekrainers dan zich helemaaal niet meer mentaal laten breken door de oorlog?quote:Op zondag 2 maart 2025 15:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Russen van Zelensky een martelaar willen maken.
Zeker mee eens dat Trump (samen met Vance in dit geval) best erg respectloos ten tonele kan komen. Het is nu eenmaal een temperamentvol persoon die inderdaad soms uit de bocht vliegt. Maar daar moet men m.i. doorheen prikken en niet in eerste plaats zich op blindstaren.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:37 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hier komt hij enigszins sympathiek over.
Anders dan de respectloze knurft wat hij in het gesprek met Zelensky was (samen met Vance).
Als hij zich anders had gedragen had Zelensky zijn handtekening wel gezet.
Aangezien Trump naar het schijnt een grootmeester in deals maken is, was dat misschien ook wel zijn bedoeling?
Skied alsof hij anaal genomen is. Mooi dat Amerika nog niet zo autocratisch is dat men niks meer durft te zeggen.quote:
Lijkt me niet zo te zien onder dat tshirt lange mouw wat hij regelmatig aanheeft. Hooguit een steekvest dat wat dunner is, en dan nog is je hoofd en je hals altijd kwetsbaar.quote:
En weer is de schuld van de gene die er moet doorprikken, niet van Trump of Vance natuurlijk.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:44 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zeker mee eens dat Trump (samen met Vance) best erg respectloos ten tonele kan komen. Het is een temperamentvol persoon die inderdaad soms uit de bocht vliegt. Daar moet men doorheen prikken en niet in eerste plaats op blindstaren.
En zelfs fokkers trappen erinquote:Op zondag 2 maart 2025 15:18 schreef Tengano het volgende:
Geen idee of dit al is gepost, maar hier geeft Trump een eigen update over de Zelensky 'peace-deal' situatie.
Ik zie het zelf net voor het eerst. Trump schetst een beeld van Zelensky dat hij liever doorvecht dan dat hij vrede heeft.
Bekijk deze YouTube-video
Een directe Russische aanslag op Zelensky zou (denk ik!) voor een enorme kettingreactie zorgen voor hoe het westen zou reageren op iets dergelijks. Een escalatie waar de Russen echt niet op zitten te wachten.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hem weg heeft denk ik meer voordeel voor ze dan een beeld dat blijft hangen. Of bedoel je dat de Oekrainers dan zich helemaaal niet meer mentaal laten breken door de oorlog?
Wel fijn dat Zelensky ons op de hoogte heeft gesteld van de plannen en/of dat wij daar accuraat op hebben ingespeeld door de wateren extra goed te beveiligen.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:43 schreef Ulx het volgende:
Zaluzhnyi is de grote kanshebber volgens de peilingen. Die schijnt verantwoordelijk te zijn voor het opblazen van Nordstream terwijl Zelenskyy had gezegd dat dat plan moest worden gestopt.
Ja, ik weet wel dat hij veiligheidsgaranties wilde (terecht|), maar ik schreef wat het gevoel van Trump was.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Hij wilde (en wil) terecht veiligheidsgaranties.
Spreek verder nergens over 'schuld' in dezen.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:46 schreef Momo het volgende:
[..]
En weer is de schuld van de gene die er moet doorprikken, niet van Trump of Vance natuurlijk.
Bullshit. Omdat Trump een onopgevoede driftkikker is moet iedereen rekening met zijn fragiele ego houden omdat hij anders gaat gillen en met huisraad gaat smijten? Bekijk het maar. Laat Trump maar eens gedragstherapie gaan volgen.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:44 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zeker mee eens dat Trump (samen met Vance) best erg respectloos ten tonele kan komen. Het is een temperamentvol persoon die inderdaad soms uit de bocht vliegt. Daar moet men doorheen prikken en niet in eerste plaats op blindstaren.
Nee, jij doet net alsof je niet begrijpt dat onder de paraplu van dit topic meerdere subonderwerpen zijn, en jij niet binnen de context van het betreffende onderwerp antwoordt..quote:Op zondag 2 maart 2025 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bovenaan je pagina staat exact wat het onderwerp hier is. Ik vermoed dat je toch echt de enige bent die niet door heeft dat het hier over de oorlog van Oekrane gaat.
Nou ja, doet alsof. Niet helemaal duidelijk wat je probeert met net doen alsof je achterlijk bent.
De Amerikanen zullen Nederland als eerste pakken in een mogelijk conflict. Voor het internationaal strafhof ligt al een heel plan klaar, om de havens gelijk mee te nemen en ASML ook.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:41 schreef skysherrif het volgende:
Ze zullen het uiteraard dan zo doen dat het lijkt op zomaar een gekkie uit een ander land, een maga persoon bijv. Iemand die in principe niks met Rusland te maken heeft dusdanig veel beloven/geld geven dat hij het wil doen.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Een directe Russische aanslag op Zelensky zou (denk ik!) voor een enorme kettingreactie zorgen voor hoe het westen zou reageren op iets dergelijks. Een escalatie waar de Russen echt niet op zitten te wachten.
En het zou denk ik inderdaad ook Oekrainers nog gemotiveerder maken om te vechten.
Daarnaast hoezeer ik Zelensky ook bewonder, is hij niet onvervangbaar.
Oh, nu is de VS ineens voor Nordstream.quote:
Niet dan?quote:
"trustworthy Americans"quote:
Lees het allemaal gewoon terug.quote:
Tsja, de MAGA-wappies volgen natuurlijk gewoon de marsorders van hun grote leider. En dus is Zelensky nu plots stom.quote:
Het is allemaal niet erg netjes gegaan inderdaad, en dat mag zelfs een understatement zijn.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Er stonden geen concrete veiligheidsgaranties in. Sowieso is het gaslighten dat Zelensky geen vrede zou willen hebben terwijl een ander land hem aanvalt. Ik kom jou thuis overvallen en als je niet meewerkt ben jij het probleem en de agressor.
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik zeg niet dat Zelensky door wil vechten, Trump zegt dat.quote:
We zullen de VS nog een keer helpen als iemand een vliegtuig een wolkenkrabber laat crashen. Eigenlijk zouden we ze de rekening moeten sturen voor als die jaren in hun zandbakoorlogen.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:10 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het is allemaal niet erg netjes gegaan inderdaad, en dat mag zelfs een understatement zijn.
En harde woorden als op deze afgelopen rampzalige meeting zijn ook vrij gebruikelijk in zulke situaties. Concrete garanties zijn er immers nooit, heb dit reeds vaker erbij vermeld, en hetzelfde is nu ook aan de hand als de EU zelf aan de bak moet zonder hulp van de VS.
nee hoorquote:Op zondag 2 maart 2025 16:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik zeg niet dat Zelensky door wil vechten, Trump zegt dat.
Zelensky heeft trouwens ook niet zo veel keus, want die Russen stoppen niet; hij moet dus wel.
quote:Op zondag 2 maart 2025 15:18 schreef Momo het volgende:
Ik mis ook wel landen als Griekenland, Baltische staten, aantal Balkan landen als Kroati bijvoorbeeld etc.
Oh ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoop dat dat hier gepost wordt zodra dat bekend is.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:17 schreef Jippie het volgende:
Is er al een 'statement' uit Londen bekend gemaakt?
Ffing Andorraquote:Op zondag 2 maart 2025 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In het geval van Griekenland spelen zaken als dit ongetwijfeld mee.
Ze staan nooit vooraan om tegen Rusland in te gaan. Griekenland heeft een andere geschiedenis met Rusland dan veel Europese landen hebben.
Hongarijequote:Op zondag 2 maart 2025 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In het geval van Griekenland spelen zaken als dit ongetwijfeld mee.
Ze staan nooit vooraan om tegen Rusland in te gaan. Griekenland heeft een andere geschiedenis met Rusland dan veel Europese landen hebben.
Dat zou briljant zijnquote:
Laten we maar hopen dat Zelensky daar ook geen ruzie gaat makenquote:
Zelensky is jurist, werd daarna acteur in en serie waarin de hoofdrolspeler president van Oekraine werd, en vervolgens de oorlogs-president die blundert in de Oval Office.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:58 schreef Tengano het volgende:
Als ik hier naar luister klinkt het toch ook wel aannemelijk en logisch dat Zelensky fout zat en niet alles overzag. En dat er toch een positieve intentie bestaat vanuit de VS om dit voor elkaar te krijgen (inclusief veiligheidsmaatregelen) plus dat er nog ruimte is voor een herstelpoging. En het ligt trouwens ook in lijn met wat Rutte gezegd zou hebben.
Daar krijgt hij tenminste geen onjuiste beschuldigingen over zich.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat Zelensky daar ook geen ruzie gaat maken
Liveblog nu.nlquote:Excuses Starmer aan niet uitgenodigde Baltische staten
Enkele opvallende afwezigen op de top (die zojuist is begonnen), zijn de leiders van Estland, Letland en Litouwen. De drie Baltische staten zijn allemaal lid van de NAVO en vormen een groot deel van de NAVO-grens met Rusland. Toch heeft Starmer ze niet uitgenodigd. De Britse premier heeft daarvoor zijn excuses aangeboden.
Een adviseur van de Litouwse president Gitanas Nauseda laat weten dat Starmer vanochtend heeft gebeld met Nauseda, de Estse president Alar Karis en de Letse premier Evika Silina. Starmer begon dat gesprek met excuses en de belofte dat "dergelijke zaken de volgende keer vermeden zullen worden".
Ik proef gewoon door mijn monitor de frustratie.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja dat zeggen we elk jaar. Maar dit jaar valt er idd weinig op af te dingenquote:Op zondag 2 maart 2025 16:28 schreef FireFox1 het volgende:
Kampioen van de armoede.
Wat een bedroevende wedstrijd weer.
Het zou me niet verbazen als Trump dat als reden ziet het te torpederen.quote:
Seriously? Voor onderhandelingen moet je 2 partijen hebben, Trump likt de aars van Poetin en gooit Oekrane onder de bus.Trump zet niets in beweging anders dan de pijphoer van Poetin spelen.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch heeft trump wel e.e.a. in beweging gezet.
Het praten over een staakt het vuren/vrede was nooit gebeurd als Biden er had gezeten.
Idem voor de EU, dat er nu over onderhandelingen wordt gesproken is ineens heel anders dan de toon van meer wapens voor Oekrane/troepen sturen.
quote:Op zondag 2 maart 2025 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Het praten over een staakt het vuren/vrede was nooit gebeurd als Biden er had gezeten.
Idem voor de EU, dat er nu over onderhandelingen wordt gesproken is ineens heel anders dan de toon van meer wapens voor Oekrane/troepen sturen.
Humor,ook van de Speld kan soms binnen enkele dagen ontzettend onleuk door werkelijkheid ingehaald worden.quote:
Welja joh.. Heb je het berhaupt wel gevolgd?quote:Op zondag 2 maart 2025 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Trump heeft de Europese eenheid wel drastisch vergroot.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Laat ik voorop stellen dat het eigenlijk alleen een keuze van Oekrane moet zijn om al dan niet te onderhandelen, maar pre Trump waren zowel de VS als de EU op de lijn van Oekrane financieel en militair sturen.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Seriously? Voor onderhandelingen moet je 2 partijen hebben, Trump likt de aars van de Poetin en gooit Oekrane onder de bus.Trump zet niets in beweging anders dan de pijphoer van Poetin spelen.
Dit zal geen "geef je over aan de meester in het Kremlin" voorstel zijn dus het is wel handig als ze tegen het Witte Huis zeggen dat ze het niet moeten verpesten.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:25 schreef Fok-it het volgende:
Maar als we het zelf willen afhandelen, waarom dan alsnog Amerika erin betrekken?
Ondanks Trump dan. En er is nog helemaal niks natuurlijkquote:Op zondag 2 maart 2025 16:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat het eigenlijk alleen een keuze van Oekrane moet zijn om al dan niet te onderhandelen, maar pre Trump waren zowel de VS als de EU op de lijn van Oekrane financieel en militair sturen.
Dat er nu vanuit de EU een vredesplan op tafel komt/moet komen/er een initiatief is tot was anders niet denkbaar.
Vance had zijn arrogante toontje moeten matigen en die dombos die over de kledingkeuze van Zelensky liepen te mekkeren snappen niet hoezeer Zelensky achter zijn volk staat,en zich niet opdoft omdat zijn land in oorlog is.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een schoolklasje die de gestruikelde schlemiel beschermt tegen de sadistische leraar die het kind liet struikelen door zijn eigen zoontje dat ook in die klas zit.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump heeft de Europese eenheid wel drastisch vergroot.
Jij bent niet helemaal 100 h.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
De laatste tijd gaan er dermate veel geruchten rond omtrent vredesplannen dat een akkoord wel eens dichtbij kan zijn. Het probleem voor Zelenski zijn duidelijk de veiligheidsgaranties. Trump lijkt niet van wils, al voor het incident, om deze veiligheidsgaranties te geven.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:35 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ondanks Trump dan. En er is nog helemaal niks natuurlijk
Gooi je de hele tijd AI-teksten eruit? Je doet nogal ingewikkeld.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:41 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Een schoolklasje die de gestruikelde schlemiel beschermt tegen de sadistische leraar die het kind liet struikelen door zijn eigen zoontje dat ook in die klas zit.
Dat arrogante toontje van Vance daar heeft de wereld het mee te doen, de komende vier jaar. Tenzij hem een skateboard ongeluk overkomt wat hem door hersenletsel het lulletje van het Congres maakt,quote:Op zondag 2 maart 2025 16:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vance had zijn arrogante toontje moeten matigen en die dombos die over de kledingkeuze van Zelensky liepen te mekkeren snappen niet hoezeer Zelensky achter zijn volk staat,en zich niet opdoft omdat zijn land in oorlog is.
Het aantal geruchten zegt niets over hoe haalbaar iets is.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:44 schreef BlaZ het volgende:
De laatste tijd gaan er dermate veel geruchten rond omtrent vredesplannen dat een akkoord wel eens dichtbij kan zijn.
"Waarom kan die Zelenskyy ons niet gewoon alles bij elkaar laten liegen?"quote:🤦♂️ Zelensky is like an ex who just wants to argue about everything you said 9 years ago instead of developing a relationship, — Waltz
"Zelensky is clearly focused on believing that he needs to fact-check and correct every little nuance," he added.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljfrf3ieck2y
Dat doen sommige X-kanalen ook. Nee, ik heb de puzzelprijs van de week gewonnen.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gooi je de hele tijd AI-teksten eruit? Je doet nogal ingewikkeld.
Dit had jaren eerder moeten gebeuren, en dat weet je zelf ook!quote:Op zondag 2 maart 2025 16:47 schreef Fok-it het volgende:
Ga je dat nou serieus weg lopen halen @:JIppie
Jullie zouden je beter eens kunnen richten op de users hier die de verkeerde belangen met zich meedragen
Nee, maar er zijn duidelijke aanknopingspunten:quote:Op zondag 2 maart 2025 16:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het aantal geruchten zegt niets over hoe haalbaar iets is.
Jawel. Rusland verslaan. Of dat nou primair op het slagveld gebeurt of dat het land in een economische afgrond sodemietert en zo implodeert of dat er muiterijen en opstanden en misschien een burgeroorlog uitbreekt net als in 1917 is onbelangrijk.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:50 schreef BlaZ het volgende:
Door de animositeit is een vrede lastig, maar goed, een andere oplossing is er niet.
Dit heerschap, Brian Glenn, is niet geheel toevallig onderdeel van de instroom van MAGA journalisten/fanboys/influencer in het Witte Huis en dus de Oval Office. Hij is ook nog eens de partner van Marjorie Taylor Greene, een radicaal-rechtse complotdenker en lid van het Huis van Afgevaardigden.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vance had zijn arrogante toontje moeten matigen en die dombos die over de kledingkeuze van Zelensky liepen te mekkeren snappen niet hoezeer Zelensky achter zijn volk staat,en zich niet opdoft omdat zijn land in oorlog is.
100%. Trump is een narcist dus die gaat nooit andermans vredesplan accepteren.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als Trump dat als reden ziet het te torpederen.
En wat op een spectaculaire manier in het gezicht van Trump ontploft.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit heerschap, Brian Glenn, is niet geheel toevallig onderdeel van de instroom van MAGA journalisten/fanboys/influencer in het Witte Huis en dus de Oval Office. Hij is ook nog eens de partner van Marjorie Taylor Greene.
Hij beseft heel goed hoe slecht het Oekraine en zijn volk ervoor staat, deze vraag was gewoon een ordinaire mafioso-style hit ten koste van Zelensky en Oekrane. Onderdeel van het schouwspel die middag om Zelensky 'op z'n plek te zetten'.
Hoertje van wie?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:01 schreef Discombobulate het volgende:
Rutte is echt een hoertje geworden. Totaal nog niet geschikt voor die functie eerlijk gezegd. En dat had ik niet gedacht na z'n staat van dienst hier in Nederland.
Op internationaal vlak is er geen steun voor een dergelijke extreme lijn.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel. Rusland verslaan. Of dat nou primair op het slagveld gebeurt of dat het land in een economische afgrond sodemietert en zo implodeert of dat er muiterijen en opstanden en misschien een burgeroorlog uitbreekt net als in 1917 is onbelangrijk.
We moeten af van het "Rusland moet blijven bestaan en Poetin moet een eervolle uitweg hebben" denken. En volgens mij is dat er nu wel in Europa.
?quote:Op zondag 2 maart 2025 16:44 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat arrogante toontje van Vance daar heeft de wereld het mee te doen, de komende vier jaar. Tenzij hem een skateboard ongeluk overkomt wat hem door hersenletsel het lulletje van het Congres maakt,
Zijn jullie allemaal bots?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op internationaal vlak is er geen steun voor een dergelijke extreme lijn.
De consensus is:
1) Oekrane kan de oorlog niet winnen dus onderhandelingen zijn noodzakelijk, wel moet Oekrane gesteund blijven worden zodat het vanuit een machtspositie kan onderhandelen.
2) Instabiliteit van de Russische staat is onwenselijk doordat het een enorm gevaar voor de wereld is gezien de mogelijke verspreiding van kernwapens.
3) Inzet van kernwapens moet ten alle koste voorkomen worden.
Wat moet de secretaris generaal van de Navo anders doen dan?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:01 schreef Discombobulate het volgende:
Rutte is echt een hoertje geworden. Totaal nog niet geschikt voor die functie eerlijk gezegd. En dat had ik niet gedacht na z'n staat van dienst hier in Nederland.
Een punt waar Rusland en de VS het niet eens zijn:quote:Based on statements before the summit, the parties are likely to try and help Ukraine stay on good terms with Washington – Starmer said he had a phone call with Trump after the Friday debacle, while Italian Prime Minister Giorgia Meloni – who has been on relatively good terms with Trump and also held a phone call with him after Friday – cautioned against “risk that the West divides” after meeting with Starmer before the summit.
Starmer also said a ceasefire plan is being worked out with France and Ukraine to be presented to Trump – which could be interpreted as an attempt to appease the US leader after what happened.
https://www.kyivpost.com/post/48133quote:UK and France have voiced openness to send troops to Ukraine as security guarantees – an idea backed by Trump but rejected by Moscow. This might be discussed at the summit with other countries.
Punt 1 volgt uit toegeven aan punt 2. En punt 2 is een chantagemiddel van Rusland. "Als wij verliezen raken we atoombommen kwijt". Ja, doei. Dat hoorden we in de jaren negentig ook om de haverklap. En wij Rusland maar helpen. Je ziet het resultaat.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De consensus is:
1) Oekrane kan de oorlog niet winnen dus onderhandelingen zijn noodzakelijk, wel moet Oekrane gesteund blijven worden zodat het vanuit een machtspositie kan onderhandelen.
2) Instabiliteit van de Russische staat is onwenselijk doordat het een enorm gevaar voor de wereld is gezien de mogelijke verspreiding van kernwapens.
Hij was gay waarom is gay zo populair tegenwoordig!quote:
Een land met 6.000. nukes opdelen. Goed idee. Ga jij je wagen aan het trekken van de lijntjes met de garantie dat het goed gaat komen?quote:Op zondag 2 maart 2025 16:57 schreef Ulx het volgende:
We moeten af van het "Rusland moet blijven bestaan en Poetin moet een eervolle uitweg hebben" denken.
Que? Het punt is dat die 'wij' vervalt in allerlei wij-tjes, en het probleem is dat al die wijtjes prima in staat zullen blijken om die atoombommen te vinden.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:17 schreef Ulx het volgende:
En punt 2 is een chantagemiddel van Rusland. "Als wij verliezen raken we atoombommen kwijt".
En die wij-tjes -ik neem aan lokale warlords- hebben allemaal onderling oorlog, en zijn dus easy pickings.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Que? Het punt is dat die 'wij' vervalt in allerlei wij-tjes, en het probleem is dat al die wijtjes prima in staat zullen blijken om die atoombommen te vinden.
En jij denkt dat onze veiligheid daarmee gewaarborgd zal zijnquote:Op zondag 2 maart 2025 17:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
En die wij-tjes -ik neem aan lokale warlords- hebben allemaal onderling oorlog, en zijn dus easy pickings.
Die kunnen hun interne vijand nog niet eens de baas. Net als alle EU landen trouwens EN de UK.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:35 schreef tralalala het volgende:
Frankrijk die Europa gaat redden.We zijn echt verloren
Jij denkt dat je een Russische atoombom kunt pakken en die even kunt afsteken?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
En jij denkt dat onze veiligheid daarmee gewaarborgd zal zijn?
Het is nu anders de VS die hard wegrent.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:35 schreef tralalala het volgende:
Frankrijk die Europa gaat redden.We zijn echt verloren
Dat is het gevaar ook niet, het grote gevaar is verkoop van dergelijke wapens aan extremistische partijen die er wel wat mee kunnen.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij denkt dat je een Russische atoombom kunt pakken en die even kunt afsteken?
Het idee van Ulx is niet het wegvallen van Poetin, maar de vernietiging van de Russische Federatie an sich:quote:Op zondag 2 maart 2025 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
Hoezo zou Rusland nou ineens uit elkaar vallen als Poetin wegvalt?
Poetin is al op hoge leeftijd, dus die valt vanzelf weg.quote:Jawel. Rusland verslaan. Of dat nou primair op het slagveld gebeurt of dat het land in een economische afgrond sodemietert en zo implodeert of dat er muiterijen en opstanden en misschien een burgeroorlog uitbreekt net als in 1917 is onbelangrijk.
We moeten af van het "Rusland moet blijven bestaan en Poetin moet een eervolle uitweg hebben" denken. En volgens mij is dat er nu wel in Europa.
Het kan gebeuren! En dan raken er atoombommen kwijt! En dus is het beter om Oekrane aan Rusland te geven! Want dan zijn de Russen blij met Poetin! En valt het land niet uit elkaar!quote:Op zondag 2 maart 2025 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
Hoezo zou Rusland nou ineens uit elkaar vallen als Poetin wegvalt?
Vernietigen nog wel. Toe maar.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee van Ulx is niet het wegvallen van Poetin, maar de vernietiging van de Russische Federatie an sich:
[..]
Poetin is al op hoge leeftijd, dus die valt vanzelf weg.
So what als de RF uit elkaar dondert? Het is toch alleen maar een imperialistisch koloniaal gedrocht.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee van Ulx is niet het wegvallen van Poetin, maar de vernietiging van de Russische Federatie an sich:
[..]
Poetin is al op hoge leeftijd, dus die valt vanzelf weg.
Elk gebied waar ze vandaan geknald kunnen worden heeft in principe de capaciteit.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is het gevaar ook niet, het grote gevaar is verkoop van dergelijke wapens aan extremistische partijen die er wel wat mee kunnen.
Net zoals in de jaren negentig onder Jeltsin ook niet gebeurde?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is het gevaar ook niet, het grote gevaar is verkoop van dergelijke wapens aan extremistische partijen die er wel wat mee kunnen.
Vergeet de rol van Nederland niet: Briefje aan Kok. Kwartje nu gevallen?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net zoals in de jaren negentig onder Jeltsin ook niet gebeurde?
https://en.wikipedia.org/(...)iet_Union_and_Russia
Omdat hij schizofreen is. Daar moeten pillen in, hij zit in een psychose.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Waarom refereert die halvegare in de derde persoon naar zichzelf of schrijft iemand anders dit soort berichten
In de bijbel zie je ook dat God over God spreekt omdat er sprake is van een Heilige Drie Eenheid.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Waarom refereert die halvegare in de derde persoon naar zichzelf of schrijft iemand anders dit soort berichten
Who cares? Die man komt er ineens achter dat hij minder relevant is dan hij dacht. Er zullen nog veel meer van dit soort berichten volgen.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Nadeel is dat hij gezegd heeft als ons bestaan bedreigd wordt hij 1500 lontjes gaat aansteken richting de agressorsquote:Op zondag 2 maart 2025 16:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel. Rusland verslaan. Of dat nou primair op het slagveld gebeurt of dat het land in een economische afgrond sodemietert en zo implodeert of dat er muiterijen en opstanden en misschien een burgeroorlog uitbreekt net als in 1917 is onbelangrijk.
Poetin roept zo veel.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Nadeel is dat hij gezegd heeft als ons bestaan bedreigd wordt hij 1500 lontjes gaat aansteken richting de agressors
Deze gast is echt padje af. Psychopaatquote:Op zondag 2 maart 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
quote:
Mooi gezegd Ursula...quote:Europeans need to work on “basically turning Ukraine into a steel porcupine that is indigestible for potential invaders.”
In hoeverre doet hij dat bewust, of is het aangeleerd, bijvoorbeeld door de opvoeding en kennis van de Amerikaanse variant van christendom.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
In de bijbel zie je ook dat God over God spreekt omdat er sprake is van een Heilige Drie Eenheid.
Waarschijnlijk is Trump ook dat aan het kopieeren.
Ja, het is etenstijd dus zij gaan nu ook aan de kroketten.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:02 schreef capricia het volgende:
Ja, ben nu aan het koken.
Houdt die man geen rekening met de gemiddelde NLse huisvrouw?
Ja, onder grote internationale inmenging.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net zoals in de jaren negentig onder Jeltsin ook niet gebeurde?
https://en.wikipedia.org/(...)iet_Union_and_Russia
Die denkwijze van Trump had ik dan toch mooi doorzien.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is echt heel raar, want de sabotage aan NS2 is juist heel gunstig voor de VS ( en Oekrane) en heel ongunstig voor met name Duitsland (en Nederland)quote:
Eerste termijn Trump tweets zijn geanalyseerd. Hij (of hij en een ander) stuurde berichten vanaf twee telefoons, en de ene poster leek de boze, de andere de wat vriendelijker Trump variant.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het is een typische schrijfstijl uit die periode, Caesar is het bekendste voorbeeld aangezien hij een boek over zijn veroveringen in Galli schrijft in de derde persoon.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
In de bijbel zie je ook dat God over God spreekt omdat er sprake is van een Heilige Drie Eenheid.
Waarschijnlijk is Trump ook dat aan het kopieeren.
Dit is rationeel en redelijk. Daar hoef je in dit topic eigenlijk niet mee aan te komen.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De consensus is:
Volgende level is dat Trump typt vanuit het perspectief van een Maga-fanboy.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een typische schrijfstijl uit die periode, Caesar is het bekendste voorbeeld aangezien hij een boek over zijn veroveringen in Galli schrijft in de derde persoon.
Dit is rationeel en redelijk. Daar hoef je in dit topic eigenlijk niet mee aan te komen.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De consensus is:
Dat Ulx dat vind is volkomen irrelevant. Dat kallas soortgelijks roept in haar functie als high representative maakt haar, en daarmee de EU, volkomen onmogelijk als gesprekspartner.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Heb op verschillende plaatsen wat aangepast /verwijderd.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:47 schreef Fok-it het volgende:
Ga je dat nou serieus weg lopen halen @:JIppie
Jullie zouden je beter eens kunnen richten op de users hier die de verkeerde belangen met zich meedragen
Opmerkelijk inderdaad. Hij volgde aangaande de N2 nota bene dezelfde doctrine als Obama en Biden. Sterker nog, hij claimde vier maanden geleden nog dat hij de constructie heeft tegengehouden.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:07 schreef LXIV het volgende:
Nu gaat trump iets voorstellen dat zijn eigen lng-handel in de wielen rijdt. Dit is niet Amerika first, maar Europe first.
Er zit een verschil tussen Rusland vernietigen en toekijken hoe de vermolmde boel daar in elkaar donderstraalt.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, onder grote internationale inmenging.
Het heeft verder niet zoveel zin hierover te discuteren aangezien je standpunt diplomatiek gezien geen aanhang heeft en dus niet relevant is.
Zo klinken mijn Zoom-meetings ook altijd.quote:
Russische hackersquote:
We horen duidelijk de NOS mic die ergens achterin de zaal staat, normaal pluggen ze in op een centrale feed die gebruik maakt van de mic op het katheder.quote:
heeft Orbn ook meer tijd om te golfen met Wildersquote:Op zondag 2 maart 2025 18:21 schreef Breekfast het volgende:
Goed zo, dingen regelen via een coalition of the willing. Hongarije mag niet meer de kans krijgen de boel tegen te houden.
Geen van beiden. Het is een wanhopige poging tot Russia first.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is echt heel raar, want de sabotage aan NS2 is juist heel gunstig voor de VS ( en Oekrane) en heel ongunstig voor met name Duitsland (en Nederland)
Nu gaat trump iets voorstellen dat zijn eigen lng-handel in de wielen rijdt. Dit is niet Amerika first, maar Europe first.
Misschien dat ie dat toch iets te gnant vindtquote:Op zondag 2 maart 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
En dus moeten wij ook gaan leveren.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dus zal NL al in de Coalition of the Willing zitten, of heeft Schoof dat gezag niet en moet het eerst langs de coalitiepartijen?
Uiteraard, dat zal voor iedereen gelden.quote:
Geert zit al in Coalition of the Killing.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dus zal NL al in de Coalition of the Willing zitten, of heeft Schoof dat gezag niet en moet het eerst langs de coalitiepartijen? (lees: Geert)
Tegen die tijd is US backing niets meer dan een garantie dat ze ons niet in de rug aanvallen denk ik.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Uiteraard, dat zal voor iedereen gelden.
Maar dat is twintig stappen vooruit, eerste voorwaarde is een vredesakkoord met veiligheidsafspraken en US backing.
Zoals blijkt uit het bericht van Trump, wil Trump indirecte veiligheidsgaranties geven doormiddel van economische betrokkenheid en is dit voor Zelenski onvoldoende.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:12 schreef Breekfast het volgende:
Het voornaamste probleem zijn de veiligheidsgaranties. Dat Oekrane het door Rusland veroverde gebied verliest is denk ik niet te voorkomen (als je tot een deal wilt komen). Maar dan vraagt Oekrane, terecht, om veiligheidsgaranties. En Europa kan die niet geven, de VS wil ze niet geven. Dat is het hele probleem.
Kijk je de persco? Starmer geeft aan dat hij die lijst niet opnoemt, dat is aan iedere regeringsleider om zelf de timing daarvan te bepalen.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:31 schreef Tengano het volgende:
Is er al een lijstje van de coolition of the willing?
Dankjewel. Zit hier met een koptelefoon op, want ik kan het nauwelijks verstaan.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Kijk je de persco? Starmer geeft aan dat hij die lijst niet opnoemt, dat is aan iedere regeringsleider om zelf de timing daarvan te bepalen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)rane-~1740641676930/quote:53 minuten geleden
Leslie Hodge
Oekraense betogers voeren actie in Brussel aan ambassade VS
Aan de Amerikaanse ambassade in Brussel hebben zo’n 250 demonstranten zich verzameld tijdens een pro-Oekrane betoging. Ze veroordelen de ruzie tussen de Oekraense president Volodymyr Zelensky en de Amerikaanse president Donald Trump vrijdag in het Witte Huis.
Organisator Promote Ukraine pleit dat Europa moet inzetten op militaire autonomie om Oekrane te blijven steunen in de oorlog met Rusland. "We zijn bang dat de VS in Russische propaganda is gaan geloven en zich aan de zijde van Rusland heeft geschaard”, zegt Liza Bezvershenko van Promote Ukraine. De betogers willen daarom "in het hart van Europa" het signaal geven dat Europa eensgezind moet zijn en blijven.
"Europa moet haar eigen defensie organiseren, die minstens even sterk moet zijn als de VS", klinkt het nog. "De Europese lidstaten moeten de wapenproductie opschalen en het leiderschap op zich nemen. Het is het moment."
En terecht. Amerikaanse betrokkenheid bij het delven van grondstoffen is geen veiligheidsgarantie. Niks staat de VS in de weg om bij een Russische aanval het Amerikaanse personeel dan simpelweg te evacueren en Oekrane in de steek te laten.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoals blijkt uit het bericht van Trump, wil Trump indirecte veiligheidsgaranties geven doormiddel van economische betrokkenheid en is dit voor Zelenski onvoldoende.
De "earth" leeg trekken en niet betalen.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoals blijkt uit het bericht van Trump, wil Trump indirecte veiligheidsgaranties geven doormiddel van economische betrokkenheid en is dit voor Zelenski onvoldoende.
De boel in de steek laten staan ze inmiddels om bekend.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En terecht. Amerikaanse betrokkenheid bij het delven van grondstoffen is geen veiligheidsgarantie. Niks staat de VS in de weg om bij een Russische aanval het Amerikaanse personeel dan simpelweg te evacueren en Oekrane in de steek te laten.
Kallas staat er niet dermate extreem in dacht ik. Dit standpunt kan ook op kritiek rekenen in de Oekranse dagbladen overigens. Natuurlijk wil Oekrane steun om sterk de onderhandelingen in te gaan en om terreinverlies te minimaliseren maar het niet in het Oekranse belang om de oorlog perspectiefloos voort te zetten; dat is dan enkel in het belang van Oost Europa.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:13 schreef LXIV het volgende:
Dat Ulx dat vind is volkomen irrelevant. Dat kallas soortgelijks roept in haar functie als high representative maakt haar, en daarmee de EU, volkomen onmogelijk als gesprekspartner.
Dat zo iemand op deze functie gezet is en blijft is bizar.
Mocht de situatie kritiek worden dan verwacht ik voldoende steun van China om enige instabiliteit tegen te gaan. China wil Taiwan en zal niet zijn eigen glazen ingooien door haar toegang tot goedkope grondstoffen te blokkeren.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen Rusland vernietigen en toekijken hoe de vermolmde boel daar in elkaar donderstraalt.
Ik hoor anders niemand meer piepen dat Poetin een uitweg moet krijgen behalve irrelevante figuren als Orban en Fico en zo. Ik zie niemand die zegt dat we alles moeten doen om te voorkomen dat Rusland instort. Jij wel? China heeft bijvoorbeeld al een optie genomen op Vladivostok. De aasgieren cirkelen al rond.
Je kan het gewoon afbranden, dat is makkelijker.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen van beiden. Het is een wanhopige poging tot Russia first.
Het is een teken dat Rusland echt gas moet gaan exporteren anders zullen ze de gasbronnen met beton moeten afsluiten. En dan zijn ze niet makkelijk meer te heropenen. Dan moeten ze nieuwe putten graven. En de leidingen lopen nu eenmaal naar Europa. Dit is een poging om populisten iets te geven waardoor ze weer stampij over gasprijzen kunnen maken in de hoop dat Europa zich toch nog tegen Oekraine keert en Poetin geld verdient en ons weer kan chanteren.
Het is een teken dat Rusland wankelt.
Dat is wel het probleem met alle veiligheidsgaranties natuurlijk. In dit geval is er tenminste nog een economisch motief.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En terecht. Amerikaanse betrokkenheid bij het delven van grondstoffen is geen veiligheidsgarantie. Niks staat de VS in de weg om bij een Russische aanval het Amerikaanse personeel dan simpelweg te evacueren en Oekrane in de steek te laten.
Kijken of hij morgen nog gaat reageren.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:48 schreef halfway het volgende:
Poetin gaat dit zien als een oorlogsverklaring.
We zijn dus in oorlog.
Of er helemaal niet aan beginnen als blijkt dat het daadwerkelijk ontginnen ervan lastiger en duurder is dan verwacht.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De "earth" leeg trekken en niet betalen.
Amerikaanse boots on the ground geeft de meest betrouwbare commitment, en anders in ieder geval concrete beloftes over wapenleveranties. Oekrane moet de kans krijgen om zich na een vredesakkoord tot de tanden toe te bewapenen. Anders geef je Poetin enkel de mogelijkheid om zich te hergroeperen voor een nieuwe poging.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wel het probleem met alle veiligheidsgaranties natuurlijk. In dit geval is er tenminste nog een economisch motief.
De vraag is dan welke veiligheidsgaranties wel voldoende zijn. Bij een aanval op NAVO-gebied kunnen lidstaten ook beslissen om niet in te grijpen en desnoods uit de NAVO te stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |