abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2025 @ 16:50:17 #201
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216896216
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het aantal geruchten zegt niets over hoe haalbaar iets is.
Nee, maar er zijn duidelijke aanknopingspunten:

1) Zelenski reisde af naar Washington, dat is niet zonder reden.
2) Ook na het Trumpo-Zelenskiaanse conflict wilde Zelenski verder praten.
3) Direct na het conflict komt een Franco-Angelicaans vredesvoorstel op tafel.

Door de animositeit is een vrede lastig, maar goed, een andere oplossing is er niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216896303
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:50 schreef BlaZ het volgende:

Door de animositeit is een vrede lastig, maar goed, een andere oplossing is er niet.
Jawel. Rusland verslaan. Of dat nou primair op het slagveld gebeurt of dat het land in een economische afgrond sodemietert en zo implodeert of dat er muiterijen en opstanden en misschien een burgeroorlog uitbreekt net als in 1917 is onbelangrijk.
We moeten af van het "Rusland moet blijven bestaan en Poetin moet een eervolle uitweg hebben" denken. En volgens mij is dat er nu wel in Europa.
  zondag 2 maart 2025 @ 16:57:54 #203
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216896309
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:37 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vance had zijn arrogante toontje moeten matigen en die dombos die over de kledingkeuze van Zelensky liepen te mekkeren snappen niet hoezeer Zelensky achter zijn volk staat,en zich niet opdoft omdat zijn land in oorlog is.
Dit heerschap, Brian Glenn, is niet geheel toevallig onderdeel van de instroom van MAGA journalisten/fanboys/influencer in het Witte Huis en dus de Oval Office. Hij is ook nog eens de partner van Marjorie Taylor Greene, een radicaal-rechtse complotdenker en lid van het Huis van Afgevaardigden.

Glenn beseft heel goed hoe slecht Oekraine en zijn volk ervoor staat, deze vraag was gewoon een ordinaire mafioso-style hit ten koste van Zelensky en Oekraïne. Onderdeel van het schouwspel die middag om Zelensky 'op z'n plek te zetten'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 02-03-2025 17:18:37 ]
pi_216896323
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als Trump dat als reden ziet het te torpederen.
100%. Trump is een narcist dus die gaat nooit andermans vredesplan accepteren.
pi_216896330
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Dit heerschap, Brian Glenn, is niet geheel toevallig onderdeel van de instroom van MAGA journalisten/fanboys/influencer in het Witte Huis en dus de Oval Office. Hij is ook nog eens de partner van Marjorie Taylor Greene.
Hij beseft heel goed hoe slecht het Oekraine en zijn volk ervoor staat, deze vraag was gewoon een ordinaire mafioso-style hit ten koste van Zelensky en Oekraïne. Onderdeel van het schouwspel die middag om Zelensky 'op z'n plek te zetten'.
En wat op een spectaculaire manier in het gezicht van Trump ontploft.
pi_216896335
Te gast bij kelder is prof. dr. Han Bouwmeester, hoogleraar Militair-Operationele Wetenschappen bij de Nederlandse Defensie Academie.

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216896353
Rutte is echt een hoertje geworden. Totaal nog niet geschikt voor die functie eerlijk gezegd. En dat had ik niet gedacht na z'n staat van dienst hier in Nederland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216896379
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:01 schreef Discombobulate het volgende:
Rutte is echt een hoertje geworden. Totaal nog niet geschikt voor die functie eerlijk gezegd. En dat had ik niet gedacht na z'n staat van dienst hier in Nederland.
Hoertje van wie?
  zondag 2 maart 2025 @ 17:09:36 #209
56749 BlaZ
pi_216896459
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jawel. Rusland verslaan. Of dat nou primair op het slagveld gebeurt of dat het land in een economische afgrond sodemietert en zo implodeert of dat er muiterijen en opstanden en misschien een burgeroorlog uitbreekt net als in 1917 is onbelangrijk.
We moeten af van het "Rusland moet blijven bestaan en Poetin moet een eervolle uitweg hebben" denken. En volgens mij is dat er nu wel in Europa.
Op internationaal vlak is er geen steun voor een dergelijke extreme lijn.

De consensus is:
1) Oekraïne kan de oorlog niet winnen dus onderhandelingen zijn noodzakelijk, wel moet Oekraïne gesteund blijven worden zodat het vanuit een machtspositie kan onderhandelen.
2) Instabiliteit van de Russische staat is onwenselijk doordat het een enorm gevaar voor de wereld is gezien de mogelijke verspreiding van kernwapens.
3) Inzet van kernwapens moet ten alle koste voorkomen worden.
  zondag 2 maart 2025 @ 17:11:25 #210
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216896478
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:44 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat arrogante toontje van Vance daar heeft de wereld het mee te doen, de komende vier jaar. Tenzij hem een skateboard ongeluk overkomt wat hem door hersenletsel het lulletje van het Congres maakt,
? :D
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 2 maart 2025 @ 17:15:31 #211
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216896512
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De consensus is:
1) Oekraïne kan de oorlog niet winnen dus onderhandelingen zijn noodzakelijk, wel moet Oekraïne gesteund blijven worden zodat het vanuit een machtspositie kan onderhandelen.
2) Instabiliteit van de Russische staat is onwenselijk doordat het een enorm gevaar voor de wereld is gezien de mogelijke verspreiding van kernwapens.
Zijn jullie allemaal bots? :@
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216896516
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:01 schreef Discombobulate het volgende:
Wat moet de secretaris generaal van de Navo anders doen dan?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zondag 2 maart 2025 @ 17:16:51 #213
56749 BlaZ
pi_216896526
quote:
Based on statements before the summit, the parties are likely to try and help Ukraine stay on good terms with Washington – Starmer said he had a phone call with Trump after the Friday debacle, while Italian Prime Minister Giorgia Meloni – who has been on relatively good terms with Trump and also held a phone call with him after Friday – cautioned against “risk that the West divides” after meeting with Starmer before the summit.

Starmer also said a ceasefire plan is being worked out with France and Ukraine to be presented to Trump – which could be interpreted as an attempt to appease the US leader after what happened.
Een punt waar Rusland en de VS het niet eens zijn:

quote:
UK and France have voiced openness to send troops to Ukraine as security guarantees – an idea backed by Trump but rejected by Moscow. This might be discussed at the summit with other countries.
https://www.kyivpost.com/post/48133
pi_216896537
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De consensus is:
Punt 1 volgt uit toegeven aan punt 2. En punt 2 is een chantagemiddel van Rusland. "Als wij verliezen raken we atoombommen kwijt". Ja, doei. Dat hoorden we in de jaren negentig ook om de haverklap. En wij Rusland maar helpen. Je ziet het resultaat.
pi_216896549
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:11 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
? :D
Hij was gay waarom is gay zo populair tegenwoordig!

https://www.advocate.com/election/jd-vance-gay-name-change

Zou die een dubbele nationaliteit hebben, met zijn andere naam op zijn ID? In die kringen zo geregeld.

Als er eentje dat woke-gedoe heeft gebruikt om carrière te maken, dan is het Vance wel.
pi_216896629
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik weet niet wie Vance is daar, maar helemaal niemand lijkt te kunnen skiën.
pi_216896642
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:57 schreef Ulx het volgende:
We moeten af van het "Rusland moet blijven bestaan en Poetin moet een eervolle uitweg hebben" denken.
Een land met 6.000. nukes opdelen. Goed idee. Ga jij je wagen aan het trekken van de lijntjes met de garantie dat het goed gaat komen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216896657
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:17 schreef Ulx het volgende:
En punt 2 is een chantagemiddel van Rusland. "Als wij verliezen raken we atoombommen kwijt".
Que? Het punt is dat die 'wij' vervalt in allerlei wij-tjes, en het probleem is dat al die wijtjes prima in staat zullen blijken om die atoombommen te vinden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216896702
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Que? Het punt is dat die 'wij' vervalt in allerlei wij-tjes, en het probleem is dat al die wijtjes prima in staat zullen blijken om die atoombommen te vinden.
En die wij-tjes -ik neem aan lokale warlords- hebben allemaal onderling oorlog, en zijn dus easy pickings.
pi_216896751
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
En die wij-tjes -ik neem aan lokale warlords- hebben allemaal onderling oorlog, en zijn dus easy pickings.
En jij denkt dat onze veiligheid daarmee gewaarborgd zal zijn :+?
pi_216896762
Frankrijk die Europa gaat redden. :') We zijn echt verloren
  zondag 2 maart 2025 @ 17:37:24 #222
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216896786
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:35 schreef tralalala het volgende:
Die kunnen hun interne vijand nog niet eens de baas. Net als alle EU landen trouwens EN de UK.
pi_216896788
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:35 schreef Akathisia het volgende:

[..]
En jij denkt dat onze veiligheid daarmee gewaarborgd zal zijn :+?
Jij denkt dat je een Russische atoombom kunt pakken en die even kunt afsteken?
pi_216896807
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:35 schreef tralalala het volgende:
Het is nu anders de VS die hard wegrent.
  zondag 2 maart 2025 @ 17:44:07 #225
56749 BlaZ
pi_216896879
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jij denkt dat je een Russische atoombom kunt pakken en die even kunt afsteken?
Dat is het gevaar ook niet, het grote gevaar is verkoop van dergelijke wapens aan extremistische partijen die er wel wat mee kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')