https://www.telegraaf.nl/(...)n-ronduit-misleidendquote:Cijfers blijken lang niet altijd feiten
Critici zetten vraagtekens bij genocide-beschuldiging Isral: ’Cijfers zijn ronduit misleidend’
Niet minder dan twintigduizend Hamas-terroristen zijn inmiddels gedood door de IDF, meldde Isral afgelopen week. Tegelijk zou de teller van het totaalaantal sinds 7 oktober gesneuvelde Gazanen de 42.000 ruim zijn gepasseerd. Steeds luider klinken beschuldigingen dat Isral genocide pleegt, maar hoe hard zijn de onderliggende cijfers? En is werkelijk driekwart van de Palestijnse slachtoffers vrouw of kind?
quote:Gaza: 64,000 deaths due to violence between October 2023 and June 2024, analysis suggests
10 January 2025
Study estimates Palestinian Ministry of Health underreported deaths due to violence by 41% and that 3% of the population has died due to violence
Bovendien heeft Hamas er belang bij om de cijfers flink op te blazen. Zo wordt een 22 jarige gewoon meegeteld als baby. Die lijsten zitten vol fouten.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:20 schreef HeatWave het volgende:
"Suggests" en "estimates" verzetten een hoop werk in dat stukje propaganda.
Wetenschappelijke terminologie gebruiken is propaganda?quote:Op zondag 26 januari 2025 16:20 schreef HeatWave het volgende:
"Suggests" en "estimates" verzetten een hoop werk in dat stukje propaganda.
quote:Op zondag 26 januari 2025 16:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wetenschappelijke terminologie gebruiken is propaganda?
Je snapt de betekenis niet van de zinnen die je leest. Kan gebeuren.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Wel als het "misschien, we weten het niet zeker, we schatten maar wat en je moet ons maar geloven" is.
Blijf jij je wereldbeeld maar baseren op de "estimates" van een groep die Taqiyya als volkssport nummer 2, na jodenhaten, beoefent, dan zal je vast aan de goeie kant staan hoorquote:Op zondag 26 januari 2025 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je snapt de betekenis niet van de zinnen die je leest. Kan gebeuren.
Onderzoek The Lancetquote:Op zondag 26 januari 2025 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien heeft Hamas er belang bij om de cijfers flink op te blazen. Zo wordt een 22 jarige gewoon meegeteld als baby. Die lijsten zitten vol fouten.
Sws Hamas geloven.
Een lijst zonder fouten zou helemaal ongeloofwaardig zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien heeft Hamas er belang bij om de cijfers flink op te blazen. Zo wordt een 22 jarige gewoon meegeteld als baby. Die lijsten zitten vol fouten.
Sws Hamas geloven.
Maar propaganda roepen is ook een goed argument! Hoef je het onderzoek niet eens voor te lezen laat staan begrijpen.quote:Research published in the Lancet medical journal estimates that the death toll in Gaza during the first nine months of the Israel-Hamas war was about 40% higher than numbers recorded by the Palestinian territory’s health ministry.
The peer-reviewed statistical analysis was conducted by academics at the London School of Hygiene & Tropical Medicine, Yale University and other institutions, using a statistical method called capture-recapture analysis.
Niks "voor het gemak". Er zijn tal van onderzoeken gedaan naar de dodencijfers in Gaza en die wijzen vrijwel allemaal op een onderschatting van de 40-45.000 die genoemd is tot dusver.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:01 schreef HeatWave het volgende:
OK, we nemen even voor het gemak aan dat de cijfers kloppen.
quote:Op zondag 26 januari 2025 17:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niks "voor het gemak". Er zijn tal van onderzoeken gedaan naar de dodencijfers in Gaza en die wijzen vrijwel allemaal op een onderschatting van de 40-45.000 die genoemd is tot dusver.
Ja, dit is het. Zie de vele getuigenissen daarover van artsen, observators, en de vele oproepen daarvoor van Isralische politici en betrokkenen. Lees de genociderapporten die door steeds meer mensenrechtenorganisaties - vol met onderzoeken naar incidenten - zijn gepubliceerd.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:01 schreef HeatWave het volgende:
Waarom komt het dan dat er zoveel burgerdoden vallen, is het dat IDF dat doelbewust burgers afknalt
Nee, waarom zou ik iets zeggen dat nergens op slaat? Isral is zelf verantwoordelijk voor zijn oorlogsmisdaden en zijn militaire keuzes om vooral burgers te treffen.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[..].
En nu? Ga je nog toegeven dat dat voornamelijk door Hamas komt?
Ik gok van niet
quote:Op zondag 26 januari 2025 17:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dit is het. Zie de vele getuigenissen daarover van artsen, observators, en de vele oproepen daarvoor van Isralische politici en betrokkenen. Lees de genociderapporten die door steeds meer mensenrechtenorganisaties - vol met onderzoeken naar incidenten - zijn gepubliceerd.
Isral is in de Gazastrook om Palestijnen te doden en het leven daar onmogelijk te maken en te vernietigen. Daarom vallen er zoveel burgerdoden. Dat is ook waarom er zoveel kritiek is op Isral, omdat ze zo misdadig bezig zijn.
We zijn wel klaar, dit is geen discussie, dit is door jou herhaaldelijk Hamaspropaganda herkauwen. Moet je helemaal zelf weten hoor, maar tegen zoveel indoctrinatie is niet op te posten.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik iets zeggen dat nergens op slaat? Isral is zelf verantwoordelijk voor zijn oorlogsmisdaden en zijn militaire keuzes om vooral burgers te treffen.
Volgens dat telegraaf artikel zijn er 20.000 hamasstijders onder die doden.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:01 schreef HeatWave het volgende:
OK, we nemen even voor het gemak aan dat de cijfers kloppen.
Waarom komt het dan dat er zoveel burgerdoden vallen, is het dat IDF dat doelbewust burgers afknalt of is het Hamas zelf dat zich bedekt met een mantel gemaakt van baby's als menselijk schild, het opslaan van wapens in een ziekenhuis of het opsluiten van gijzelaars in VN-kampen?
Vragen, vragen.
Hoe je ook blijft draaien, verdraaien, taqiyyaen etc, ik zie nog steeds op geen enkele wijze een reden om dan maar enorm veel medelijden te hebben met Palestijnen. Dat zielige, onderdrukte, uitgehongerde is nergens terug te vinden bij die vieringen om een staakt het vuren. Er is alleen maar meer haat en agressie te zien.
Zeker als je dus mee moet rekenen dat een heleboel burgerdoden te voorkomen waren geweest als Hamas ze niet als menselijk schild had ingezet.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens dat telegraaf artikel zijn er 20.000 hamasstijders onder die doden.
Een ratio 1:1 met burgerdoden ongeveer. En dat schijnt best netjes te zijn voor urban combat.
Maar het aantal slachtoffers is veel hoger dan 40.000, zoals blijkt uit onderzoek. En waar is je bron over die Hamasstrijders eigenlijk?quote:Op zondag 26 januari 2025 17:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens dat telegraaf artikel zijn er 20.000 hamasstijders onder die doden.
Een ratio 1:1 met burgerdoden ongeveer. En dat schijnt best netjes te zijn voor urban combat.
Juist.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zeker als je dus mee moet rekenen dat een heleboel burgerdoden te voorkomen waren geweest als Hamas ze niet als menselijk schild had ingezet.
Etnische zuivering want dat is het ook.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
Wat vinden we van het plan van Trump om de Gazanen op te laten vangen door Egypte en Jordani?
1 a 1,5 miljoen mensen.
[ x ]
Als Isral geen grootschalige oorlogsmisdaden had uitgevoerd ook.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Sws als Hamas die pogrom in Isral niet gedaan had. En geen gijzelaars genomen zou hebben. Had heel veel leed gescheeld.
Aangezien Hamas beweert dat alle gedode "strijders" alweer vervangen zijn door nieuwe kan je een redelijke conclusie trekken dat er nog genoeg animo is onder de door jou zo genoemde zielige burgerbevolkingquote:Op zondag 26 januari 2025 17:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het aantal slachtoffers is veel hoger dan 40.000, zoals blijkt uit onderzoek. En waar is je bron over die Hamasstrijders eigenlijk?
De fuck zeg. In het artikel waar ik het de hele tijd over heb.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het aantal slachtoffers is veel hoger dan 40.000, zoals blijkt uit onderzoek. En waar is je bron over die Hamasstrijders eigenlijk?
Dat je de statistiek eromheen verder niet begrijpt wil niet zeggen dat je dergelijke bronnen doodleuk mag negeren.quote:Analysis estimates death toll by end of June was 64,260, with 59% being women, children and people over 65
Isral mag dus onbeperkt Palestijnen vermoorden omdat Hamas zegt dat ze er niet minder populair van zijn geraakt?quote:Op zondag 26 januari 2025 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aangezien Hamas beweert dat alle gedode "strijders" alweer vervangen zijn door nieuwe kan je een redelijke conclusie trekken dat er nog genoeg animo is onder de door jou zo genoemde zielige burgerbevolking.
Die mensen verdienen zoveel sympathie.
Nee, en dat doen ze dus ook niet, of is een staakt het vuren nog steeds onbeperkt pallies slachten?quote:Op zondag 26 januari 2025 17:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Isral mag dus onbeperkt Palestijnen vermoorden omdat Hamas zegt dat ze er niet minder populair van zijn geraakt?
Is dat je logica? Ik dacht trouwens dat Hamas propaganda verspreidde en niet geloofd mocht worden.
Wappies gonna wap.quote:Op zondag 26 januari 2025 14:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zag het toevallig vandaag weer ergens langskomen, maar blijf het fascinerend vinden dat je een racist zou zijn wanneer je niet pro Palestina bent.
Vooral omdat anderhalf jaar geleden bijna niemand het verschil zou zien tussen een Israelir en een Palestijn (en in de meeste gevallen nu zelfs niet).
Soms wil ik weleens in een line-up gaan staan om te zien hoe deze types mij zouden inschatten
quote:Op zondag 26 januari 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
Wat vinden we van het plan van Trump om de Gazanen op te laten vangen door Egypte en Jordani?
1 a 1,5 miljoen mensen.
[ x ]
quote:Op zondag 26 januari 2025 16:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Daar zitten ook wat haken en ogen aan. Ten eerste moet je Jordani en Egypte hier iets voor in ruil geven. Een simpele zak met geld gaan ze nooit aannemen, wat dan wel? Ten tweede moeten de Gazanen hier ook mee instemmen, en als ze dat niet doen moet je ze dwingen. Naast de vraag wie die verantwoordelijkheid dan op zich moet nemen, vind ik het onthemen van een bevolking op zijn zachts gezegd nogal pervers. Ten derde moet je zien te voorkomen dat de Gazanen in die landen weer voor nieuwe problemen gaan zorgen. Ik zie het nog wel gebeuren dat ze de regeringen van Jordani en Egypte weten af te zetten. Dan ben je verder van huis.
Het lijkt me allemaal wat realistischer om de gesprekken met de Palestijnse Autoriteit weer op te zetten om Hamas te ondermijnen.
Omdat er mensen op straat juichen mogen 2 miljoen Gazanen dood?quote:Op zondag 26 januari 2025 17:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aangezien ze massaal op straat stonden te feesten naast Hamas is het een redelijke aanname, maar toegegeven, het was deze keer geen 100% bewezen feit, nou heb je me tuk.
Omdat er mensen op straat juichen verdienen ze in mijn ogen geen sympathie. Dat ze dood moeten maak jij ervanquote:Op zondag 26 januari 2025 17:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat er mensen op straat juichen mogen 2 miljoen Gazanen dood?
Die mensen op straat ongetwijfeld niet. En de 2 miljoen mensen die je niet ziet en ook door Isral worden gedood?quote:Op zondag 26 januari 2025 17:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat er mensen op straat juichen verdienen ze in mijn ogen geen sympathie. Dat ze dood moeten maak jij ervan.
Gedood door een staakt het vuren?quote:Op zondag 26 januari 2025 17:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die mensen op straat ongetwijfeld niet. En de 2 miljoen mensen die je niet ziet en ook door Isral worden gedood?
Gedood door Israls massaslachtingen het afgelopen jaar.quote:
Het scala aan opgestelde genociderapporten en onderzoeken naar Israls optreden - zowel voor losse incidenten als overkoepelend - in Gaza leert dat dit niet klopt. Wat vind je daar dan van?quote:Niemand hoeft van mij dood en als je geen Hamas bent en Hamas je niet als menselijk schild inzet zal je ook niet zo snel dood geschoten worden ook.
Die 2 miljoen mensen die ik niet zie zijn vermoord in massaslachtingen door Israel? Dat is nieuw voor mijquote:Op zondag 26 januari 2025 17:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gedood door Israls massaslachtingen het afgelopen jaar.
[..]
Het scala aan opgestelde genociderapporten en onderzoeken naar Israls optreden - zowel voor losse incidenten als overkoepelend - in Gaza leert dat dit niet klopt. Wat vind je daar dan van?
Ah, alleen de mensen die jij zag juichen zijn gedood? Nee he. Zo zeg je dat, als er geen merkbaar onderscheid is tussen twee groepen. Ik had al verwacht dat je dit semantische truukje ging proberen, je moet wat als je Israls massamoorden wil verdoezelen.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die 2 miljoen mensen die ik niet zie zijn vermoord in massaslachtingen door Israel? Dat is nieuw voor mij.
Dat wil niet zeggen dat elke onschuldige dode het gevolg is daarvan. Sterker nog, uit de vele rapporten en onderzoeken die al zijn verschenen blijkt dat het vooral ligt aan het IDF en hun manier van handelen dat er zoveel slachtoffers vallen. Vandaar ook de vele beschuldigingen van oorlogsmisdaden en de genociderapporten.quote:Nogmaals, ik vind dat er niemand dood moet, maar dat Hamas gebruik maakt van menselijke schilden is weldegelijk bewezen lijkt me.
Je moet je eigen posts eens beter doorlezen man. Je beweert letterlijk dat de 2 miljoen mensen die niet stonden te juichen zijn vermoord in massaslachtingen:quote:Op zondag 26 januari 2025 18:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, alleen de mensen die jij zag juichen zijn gedood? Nee he. Zo zeg je dat, als er geen merkbaar onderscheid is tussen twee groepen. Ik had al verwacht dat je dit semantische truukje ging proberen, je moet wat als je Israls massamoorden wil verdoezelen.
[..]
Dat wil niet zeggen dat elke onschuldige dode het gevolg is daarvan. Sterker nog, uit de vele rapporten en onderzoeken die al zijn verschenen blijkt dat het vooral ligt aan het IDF en hun manier van handelen dat er zoveel slachtoffers vallen. Vandaar ook de vele beschuldigingen van oorlogsmisdaden en de genociderapporten.
Je moet per keer aantonen dat het lag aan menselijke schilden. Je kan niet zomaar stellen dat vrijwel alle burgerdoden het gevolg zijn van menselijke schilden - en opmerken dat er menselijke schilden zijn is ook geen vrijbrief om die schilden te doden, ook dat moet je per geval beargumenteren als noodzakelijk en onoverkomelijk.
quote:Op zondag 26 januari 2025 17:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
En de 2 miljoen mensen die je niet ziet en ook door Isral worden gedood?
Dat is gewoon totale fantasie. En mensen die staan te juichen zijn overduidelijk niet gedood, ook een mooie van je.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gedood door Israls massaslachtingen het afgelopen jaar.
En als je er iets anders mee wil zeggen dan doe je dat dus niet heel erg duidelijk.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, alleen de mensen die jij zag juichen zijn gedood?
Nee. Het betekent dat de 2 miljoen mensen die jij niet ziet ook worden gedood. Dwz dat er net zo goed doden in die groep van 2 miljoen vallen als in die andere groep van juichenden.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je moet je eigen posts eens beter doorlezen man. Je beweert letterlijk dat de 2 miljoen mensen die niet stonden te juichen zijn vermoord in massaslachtingen:
Oh, wanneer gebeurt dat precies? Kan ik het even in de agenda zetten.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee. Het betekent dat de 2 miljoen mensen die jij niet ziet ook worden gedood. Dwz dat er net zo goed doden in die groep van 2 miljoen vallen als in die andere groep van juichenden.
Het gaat niet gebeuren en Trump is een halve gare, maar er is in elk geval imand die nadenkt over een langetermijnoplossing.quote:Op zondag 26 januari 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
1 a 1,5 miljoen mensen.
[ x ]
Ja uiteindelijk moet je toch richting Endlsung.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat niet gebeuren en Trump is een halve gare, maar er is in elk geval imand die nadenkt over een langetermijnoplossing.
Verder alles goed?quote:Op zondag 26 januari 2025 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk moet je toch richting Endlsung.
Jij begint over drastische oplossingen die het probleem voor eens en voor altijd oplossen.quote:
quote:Op zondag 26 januari 2025 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk moet je toch richting Endlsung.
Nee hoor, dat is jouw interpretatie. Waar het hoofd van vol is, enzo. Maar waar jij je fijn bij voelt, hoor.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij begint over drastische oplossingen die het probleem voor eens en voor altijd oplossen.
Gewoon normaal samenleven lijkt me beter dan deporteren of land inpikken of welke 'totaaloplossing' dan ook.
Wat snap je niet aan het concept dat er doden vallen onder die 2 miljoen mensen.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, wanneer gebeurt dat precies? Kan ik het even in de agenda zetten.
Ligt daar ook nog iets van verantwoordelijkheid bij islamisten en Hamas?quote:Op zondag 26 januari 2025 18:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij begint over drastische oplossingen die het probleem voor eens en voor altijd oplossen.
Gewoon normaal samenleven lijkt me beter dan deporteren of land inpikken of welke 'totaaloplossing' dan ook.
Een langetermijnoplossing in de vorm van etnische zuivering. Wat is daar goed aan?quote:Op zondag 26 januari 2025 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat niet gebeuren en Trump is een halve gare, maar er is in elk geval imand die nadenkt over een langetermijnoplossing.
wie heeft het over etnische zuivering? Kom eens uit die hamas bubbelquote:Op zondag 26 januari 2025 18:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een langetermijnoplossing in de vorm van etnische zuivering. Wat is daar goed aan?
Zeg dat ook tegen de islamofascisten die al een driekwarteeuw daarmee bezig zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een langetermijnoplossing in de vorm van etnische zuivering. Wat is daar goed aan?
quote:POTUS: They can take people. I'd like Egypt to take people. I'm meeting with - I'm talking with General El-Sisi tomorrow sometime.
And I'd like Egypt to take people and I'd like Jordan to take people. I can you're talking about a million and a half people and we just clean out that whole thing. You know it's - Over the centuries, many, many conflicts, that site.
And I don't know, something has to happen but it's literally a demolition site right now.
Almost everything's demolished and people are dying there so I'd rather get involved with some of the Arab nations and build housing in a different location where I think they could maybe live in peace for a change.
[crosstalk]
POTUS: Could be either - could be temporary, could be long- term.
Ja precies de helft.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ligt daar ook nog iets van verantwoordelijkheid bij islamisten en Hamas?
Dus als je als land eerst op systematische en misdadige wijze alles vernietigd in een gebied, mag je vervolgens samen met je bondgenoten bepalen dat de inwoners van het gebied eruit moeten.quote:
Wat zie jij als oplossing voor de lange termijn?quote:Op zondag 26 januari 2025 19:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus als je als land eerst op systematische en misdadige wijze alles vernietigd in een gebied, mag je vervolgens samen met je bondgenoten bepalen dat de inwoners van het gebied eruit moeten.
Ophouden met elkaar uitmoorden is een leuk begin. Niet elk probleem heeft een oplossing. Sommige problemen kun je alleen minimaliseren.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zie jij als oplossing voor de lange termijn?
Voorlopig ben jij hier de enige die de hele tijd over etnische zuiveringen begint.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg mensenrechtenorganisaties die dat al zeggen.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig ben jij hier de enige die de hele tijd over etnische zuiveringen begint.
Affijn, wat moet Isral doen?quote:Op zondag 26 januari 2025 19:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg mensenrechtenorganisaties die dat al zeggen.
Maar het kamp dat de hele tijd schermt met de Holocaust als argument om Isral zijn oorlogsmisdaden te laten begaan, blijkt toch ook weer niet zoveel te geven om concepten als etnische zuivering dat ze een nieuwe willen voorkomen als die zich presenteert. Verrassend.
Of je leest er overheen. Voor sommige problemen is geen oplossing. Sommige problemen kun je slechts minimaliseren.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Affijn, wat moet Isral doen?
Op die vraag, of die van Janneke of Capricia, komt nooit antwoord.
Toe, vertel: wat is de oplossing.
Dat VoMy nooit reageert op dergelijke vragen zegt genoeg.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of je leest er overheen. Voor sommige problemen is geen oplossing. Sommige problemen kun je slechts minimaliseren.
Vooropgesteld vind ik het meer dan bespottelijk dat je iemand vraagt om 'met iets beters' te komen tegenover een plan dat bestaat uit het gedwongen deporteren van 2 miljoen mensen. Ik heb overigens in dit draadje al wel eens eerder een schets gegeven van wat opties voor de situatie, maar voor elk scenario geldt natuurlijk dat we niet weten wat haalbaar is omdat we niet weten waar onder andere het bestuur van Isral mee instemt. Ik hoef ook geen beter plan te hebben om dit plan af te keuren.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een zin die je vaak aan haalt, maar heb je ook ergens een bron dat mensen dat vinden? Ik heb buiten Isral namelijk nog nooit iemand dat horen beweren.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn veel problemen die moeten worden opgelost, en een heleboel van die problemen worden gevormd door de rotsvaste overtuiging dat Isralische levens ... belangrijker zijn dan die van andere mensen die daar wonen en geboren worden.
Ik haak inquote:Op zondag 26 januari 2025 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
‘ I can you're talking about a million and a half people and we just clean out that whole thing.’quote:Op zondag 26 januari 2025 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig ben jij hier de enige die de hele tijd over etnische zuiveringen begint.
Wat korte quotes.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een zin die je vaak aan haalt, maar heb je ook ergens een bron dat mensen dat vinden? Ik heb buiten Isral namelijk nog nooit iemand dat horen beweren.
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:
wat dan? deenige manier lijkt me dan om nog meer alles dicht te gooien
quote:
Het (met militaire macht) hermetisch afsluiten van een gebied met 2 miljoen mensen, is 'aanvallen voorkomen' en 'vrede bewaren'. Dat is geen vrede bewaren, want je weet dat het ten koste gaat van de 2 miljoen mensen die in het afgesloten gebied zitten en feitelijk zijn overgeleverd aan de Isralische nukken.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:50 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
om aanvallen te voorkomen, en de vrede te bewaren.
quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je vraagt je af hoe lang het duurt voordat Israel de afspraak breekt en verder gaat met hun genocide. Ze hadden even niks meer te bombarderen nu 70% van Gaza platligt en Trump wilde graag even vrede bij zijn inauguratie.
Maar na een kleine pauze en wat uitwisseling van gijzelaars is er weinig wat het conflict nog tegenhoud.
Hamas zaait in jouw ogen 'dood en verderf' met hun aanslagen en dat dat stopt is minstens net zo relevant als Isral dat het afgelopen jaar een kleine honderdduizend Palestijnen heeft gedood, waarover talrijke rapportages zijn opgesteld die het beschuldigen van genocide, van grootschalige oorlogsmisdaden, etcetera. Maar het bestaan en de acties van Hamas zijn minstens net zo relevant. Daar zit geen gelijkheid in, daar zit een weging in dat mensen die omkomen bij aanslagen van Hamas meer te betreuren zijn dan mensen die omkomen tijdens een genocide en oorlogsmisdaden van Isral - want van die laatsten zijn er veel meer.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij vraagt je dan niet af hoe lang terroristische organisatie Hamas nog dood en verderf kan zaaien met hun aanslagen? Minstens net zo relevant.
Ah, je gaat zelfs mij in de schoenen schuiven dat ik doe alsof Isralische levens belangrijker zijn dan Palestijnse. Nogal het oprekken van de waarheid, zo ver dat de waarheid niet eens meer in zicht is. Behoorlijk Trumpiaans van je, toevallig fan van die man?quote:Op zondag 26 januari 2025 20:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat korte quotes.
Laatst nog over barrires en het afsluiten van de Gazastrook.
[..]
[..]
[..]
Het (met militaire macht) hermetisch afsluiten van een gebied met 2 miljoen mensen, is 'aanvallen voorkomen' en 'vrede bewaren'. Dat is geen vrede bewaren, want je weet dat het ten koste gaat van de 2 miljoen mensen die in het afgesloten gebied zitten en feitelijk zijn overgeleverd aan de Isralische nukken.
Maar ook je eigen opmerking laatst:
[..]
[..]
Hamas zaait in jouw ogen 'dood en verderf' met hun aanslagen en dat dat stopt is minstens net zo relevant als Isral dat het afgelopen jaar een kleine honderdduizend Palestijnen heeft gedood, waarover talrijke rapportages zijn opgesteld die het beschuldigen van genocide, van grootschalige oorlogsmisdaden, etcetera. Maar het bestaan en de acties van Hamas zijn minstens net zo relevant. Daar zit geen gelijkheid in, daar zit een weging in dat mensen die omkomen bij aanslagen van Hamas meer te betreuren zijn dan mensen die omkomen tijdens een genocide en oorlogsmisdaden van Isral - want van die laatsten zijn er veel meer.
En zo heb je wel vaker geprobeerd te zeggen dat Hamas pas echt erg is, alsof een dode pas een echte dode is als de dader Hamas is en niet is omgekomen bij een door het IDF-uitgevoerde bombardement op een woontoren omdat het kan.
Feit is dat er decennialang veel meer doden zijn gevallen door de Isralische terreur richting Palestijnen, dan andersom. Daar zijn altijd weer excuses voor (ach, die jongen met die vlieger die is neergeschoten, ja kan gebeuren, de wind stond verkeerd), maar de tendens is onmiskenbaar: Palestijnen mogen at random sterven voor de vermeende veiligheid van de Isralirs aan de inschattingen van de soldaten. De onzekerheid wordt afgewenteld op de Palestijnse levens - bij twijfel, schieten. En dan hebben we het nog niet eens over of het wel echt bij twijfel is, of gewoon staand beleid om in bepaalde gebieden te schieten op alles, zoals genoeg getuigenverklaringen vanuit de Gazastrook lijken te bevestigen.
Het blijven zeggen dat Hamas terroristisch is om hun doden extra cachet te geven, gumt de doden veroorzaakt door Isral niet uit en maakt ze ook niet minder talrijk, niet minder willekeurig, maakt de familieleden van hun slachtoffers er niet minder treurig om, het doet precies niets.
Dat werkt natuurlijk twee kanten op; ook de pro-Isralische user besteedt meer aandacht aan Isral dan aan, ik noem maar wat, Myanmar. Het antwoord is ook niet zo ingewikkeld, de Irakoorlog, Vietnam en Zuid-Afrika kregen indertijd ook meer aandacht dan Congo, Papua of Ethiopi.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:05 schreef Eagles89 het volgende:
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij hoe mensen hier zo geobsedeerd anti Israel kunnen zijn. Dat landje is zo ontzettend klein, we kennen allemaal hun geschiedenis waarom ze dat landje kregen en de duizenden jaren geschiedenis die ze daar al hadden. En hoe extreem groot het Islamitische rijk is zoals ik het even simpel noem, en hoe enorm veel aantallen doden daar al zijn gevallen en momenteel vallen, dan heb je het in Sudan alleen al over honderdduizenden, in Nigeria, in Syrie, in Libanon, in Iran, in Egypte, in Libi, in Somali, en de lijst gaat door en door…en in dat piepkleine landje Israel waar 1,5 milioen moslims vredig kunnen leven en zelfs stemmen etc, dt is de grote duivel en dt moet kapot. Het lijkt bijna een soort van demonisch, een geestelijke strijd, want qua logica is het echt totaal niet te begrijpen, dan zou je veel en veel meer energie in de 2 miljoen Oegoeren in China moeten steken, of in de Islamtische landen die ik net noemde, die 1450x groter (!) dan Israel zijn. Wie legt het me uit.
Hoezo, zelfs? Dat was hiervoor al mijn observatie en je vroeg me die toe te lichten. Vanwaar je verbazing?quote:Op zondag 26 januari 2025 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, je gaat zelfs mij in de schoenen schuiven dat ik doe alsof Isralische levens belangrijker zijn dan Palestijnse.
Ja, je vind het vervelend om te horen want je wil jezelf kunnen vertellen dat je tijdens het goedpraten van tienduizenden gedode Palestijnen om een aanslag te voorkomen net zoveel gegeven hebt over de gedode Palestijnen als om de eventuele levens die gered zijn. Maar dat vind je niet. Je vindt misschien dat je ieder leven gelijke waarde toe zou moeten kennen, maar in je uitspraken schemert door dat dat niet het geval is. Ik kan er verder ook niet zoveel aan doen.quote:Nogal het oprekken van de waarheid, zo ver dat de waarheid niet eens meer in zicht is. Beetje Trumpiaans van je.
Hoezo, geen enkele bron. Ik geef twee voorbeelden van een denktrant waarin veiligheid wordt gelijkgesteld aan veiligheid voor Isral, waarin tenminste zoveel belang wordt gehecht aan het bestrijden van Hamas als aan het stoppen van godbetert een genocide. Maar je ziet nog steeds niet dat dat impliceert dat Palestijnse levens minder waard zijn?quote:Daarnaast doe je alsof je mensen hun gedachten kunt lezen en beter weet wat ze denken dan zij zelf, vrij idioot.
En je hebt verder dus geen enkele bron.
Don Ceder die stond te juichen toen er 200 Palestijnen waren gedood bij een IDF-operatie voor het redden van 1 gijzelaar die niet eens in acuut levensgevaar was. Weet je dat nog? Hoeveel gaf die om de omgekomen 200 mensen denk je? Precies evenveel als om de geredde gijzelaar denk je? Waarom was ie dan in zo'n feeststemming als er net 200 mensen waren omgekomen waar hij zo ontzettend veel om gaf?quote:Wil je die nogal wilde bewering dan voortaan achterwege laten en zeker niemand meer in de mond leggen?
Dat je zegt dat sommigen het voortbestaan van het land Isral belangrijker vinden dan het voortbestaan Palestina (voor de duidelijkheid, daar ben ik het niet mee eens, beide zijn even belangrijk, er zijn ook mensen die Isral willen opheffen), dat kan nog. Maar dat mensen doen alsof het ene mensenleven meer waard is dan het andere is gewoon een enorm grove leugen.
Je leugens over Ceder mogen wel eens stoppen, daar ben je ook door mods al meerdere keren op aangesproken.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoezo, zelfs? Dat was hiervoor al mijn observatie en je vroeg me die toe te lichten. Vanwaar je verbazing?
[..]
Ja, je vind het vervelend om te horen want je wil jezelf kunnen vertellen dat je tijdens het goedpraten van tienduizenden gedode Palestijnen om een aanslag te voorkomen net zoveel gegeven hebt over de gedode Palestijnen als om de eventuele levens die gered zijn. Maar dat vind je niet. Je vindt misschien dat je ieder leven gelijke waarde toe zou moeten kennen, maar in je uitspraken schemert door dat dat niet het geval is. Ik kan er verder ook niet zoveel aan doen.
[..]
Hoezo, geen enkele bron. Ik geef twee voorbeelden van een denktrant waarin veiligheid wordt gelijkgesteld aan veiligheid voor Isral, waarin tenminste zoveel belang wordt gehecht aan het bestrijden van Hamas als aan het stoppen van godbetert een genocide. Maar je ziet nog steeds niet dat dat impliceert dat Palestijnse levens minder waard zijn?
[..]
Don Ceder die stond te juichen toen er 200 Palestijnen waren gedood bij een IDF-operatie voor het redden van 1 gijzelaar die niet eens in acuut levensgevaar was. Weet je dat nog? Hoeveel gaf die om de omgekomen 200 mensen denk je? Precies evenveel als om de geredde gijzelaar denk je? Waarom was ie dan in zo'n feeststemming als er net 200 mensen waren omgekomen waar hij zo ontzettend veel om gaf?
Waarom denk je dat je je zo druk maakt om het terugdringen van aanslagen van Hamas, en beduidend minder druk maakt om de tienduizenden gedode Palestijnen, de kinderen die zonder verdoving amputaties hebben gehad na Isralische bombardementen omdat Isral de gezondheidszorg in de Gazastrook vernietigt? Denk je dat dat is omdat je om ieders leven en levensgeluk precies evenveel geeft?
Er is niets gelogen aan, hij was euforisch toen er 200 Palestijnen waren gedood tijdens een reddingsoperatie van gegijzelden.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je leugens over Ceder mogen wel eens stoppen, daar ben je ook door mods al meerdere keren op aangesproken.
Ik ga af op je uitspraken hier, op je standpunten hier. Tenzij je een act opvoert lijkt me dat voldoende aangezien je genoeg gezegd hebt.quote:En ja, blijkbaar doelde je zelfs op mij, nogal idioot.Dan weet je dus letterlijk 0% van mij.
Nee want je vindt het belangrijker dat Hamas stopt dan dat de veel dodelijkere genocide stopt. Dat is niet exact evenveel geven, dat is de levens van Isralische kinderen hoger aanslaan dan dat van Palestijnse.quote:Ja, ik geef om kinderen die omkomen bij de wekelijkse aanslagen van hamas (en ja, ook na het staakt het vuren waren er nog aanslagen).
Exact evenveel als om de kinderen die in Palestina omkomen.
Ten eerste lieg ik nergens, ten tweede is het doneren aan de slachtoffers een maat van niks. Als je om mensen geeft, wil je dat ze geen onnodig slachtoffer zijn, dat is iets anders dat je ze een aalmoes toestopt nadat je hebt beargumenteerd dat het belangrijker is dat Isral veilig is dan dat zij een ongeschonden leven kunnen leven.quote:Ik heb zelf behoorlijk gedoneerd, maar ook gezorgd dat er 25.000 euro van onze kerk naar hulp aan Gaza gaat, wat heb jij gedaan behalve liegen op het internet?
Sinds wanneer is 'net zo relevant' belangrijker? Terug naar groep 5 van de basisschool voor wat lesjes Nederlands. Ik kies mijn woorden met zorg, er staat net zo dus bedoel ik net zo.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee want je vindt het belangrijker dat Hamas stopt dan dat de veel dodelijkere genocide stopt. Dat is niet exact evenveel geven, dat is de levens van Isralische kinderen hoger aanslaan dan dat van Palestijnse.
Ah, jij hebt dus niks gedaan, behalve een forumtopic verknallen met pure leugens. Zo kennen we je weer. Ga je maar schamen.quote:[..]
Ten eerste lieg ik nergens, ten tweede is het doneren aan de slachtoffers een maat van niks. Als je om mensen geeft, wil je dat ze geen onnodig slachtoffer zijn, dat is iets anders dat je ze een aalmoes toestopt
Dat zul je dan ook nergens van mij vinden. Het enige wat je misschien van mij kun vinden dat ik geen fan ben van terroristen die kinderen opblazen, mensen gijzelen en zich vervolgens verstoppen in tentenkampen waar vluchtelingen wonen.quote:nadat je hebt beargumenteerd dat het belangrijker is dat Isral veilig is dan dat zij een ongeschonden leven kunnen leven.
Er staat minstens net zo. Je kiest je woorden met zorg, als het net zo was had je minstens wel weggelaten.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 'net zo relevant' belangrijker? Terug naar groep 5 van de basisschool voor wat lesjes Nederlands. Ik kies mijn woorden met zorg, er staat net zo dus bedoel ik net zo.
Zoals ik al zei lieg ik nergens en ik hoef me niet te schamen dat ik me uit spreek tegen genocide.quote:[..]
Ah, jij hebt dus niks gedaan, behalve een forumtopic verknallen met pure leugens. Zo kennen we je weer. Ga je maar schamen.
Je brengt dit alsof dit een hele prestatie maar niemand is fan van dergelijke zaken. Maar ik ben ook geen fan van legers die kinseren opblazen, dokters executeren, een hongersnood veroorzaken, woontorens opblazen, vluchtelingenkampen bombarderen, duizenden mensen gijzelen in concentratiekampen. En ik ben ook geen fan van mensen die doen alsof dat allemaal verklaarbaar of uitlegbaar of van minder belang is vanwege die eerder genoemde terroristen.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zul je dan ook nergens van mij vinden. Het enige wat je misschien van mij kun vinden dat ik geen fan ben van terroristen die kinderen opblazen, mensen gijzelen en zich vervolgens verstoppen in tentenkampen waar vluchtelingen wonen.
Als je probeert te stellen dat Isralische levens belangrijker zijn dan Palestijnse levens dan klopt dat ja.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat korte quotes.
[..]
[..]
[..]
Het (met militaire macht) hermetisch afsluiten van een gebied met 2 miljoen mensen, is 'aanvallen voorkomen' en 'vrede bewaren'. Dat is geen vrede bewaren, want je weet dat het ten koste gaat van de 2 miljoen mensen die in het afgesloten gebied zitten en feitelijk zijn overgeleverd aan de Isralische nukken.
Maar ook je eigen opmerking laatst:
[..]
[..]
Hamas zaait in jouw ogen 'dood en verderf' met hun aanslagen en dat dat stopt is minstens net zo relevant als Isral dat het afgelopen jaar een kleine honderdduizend Palestijnen heeft gedood, waarover talrijke rapportages zijn opgesteld die het beschuldigen van genocide, van grootschalige oorlogsmisdaden, etcetera. Maar het bestaan en de acties van Hamas zijn minstens net zo relevant. Daar zit geen gelijkheid in, daar zit een weging in dat mensen die omkomen bij aanslagen van Hamas meer te betreuren zijn dan mensen die omkomen tijdens een genocide en oorlogsmisdaden van Isral - want van die laatsten zijn er veel meer.
En zo heb je wel vaker geprobeerd te zeggen dat Hamas pas echt erg is, alsof een dode pas een echte dode is als de dader Hamas is en niet is omgekomen bij een door het IDF-uitgevoerde bombardement op een woontoren omdat het kan.
Feit is dat er decennialang veel meer doden zijn gevallen door de Isralische terreur richting Palestijnen, dan andersom. Daar zijn altijd weer excuses voor (ach, die jongen met die vlieger die is neergeschoten, ja kan gebeuren, de wind stond verkeerd), maar de tendens is onmiskenbaar: Palestijnen mogen at random sterven voor de vermeende veiligheid van de Isralirs aan de inschattingen van de soldaten. De onzekerheid wordt afgewenteld op de Palestijnse levens - bij twijfel, schieten. En dan hebben we het nog niet eens over of het wel echt bij twijfel is, of gewoon staand beleid om in bepaalde gebieden te schieten op alles, zoals genoeg getuigenverklaringen vanuit de Gazastrook lijken te bevestigen.
Het blijven zeggen dat Hamas terroristisch is om hun doden extra cachet te geven, gumt de doden veroorzaakt door Isral niet uit en maakt ze ook niet minder talrijk, niet minder willekeurig, maakt de familieleden van hun slachtoffers er niet minder treurig om, het doet precies niets.
Nee hoor, het is allemaal reactie op die bizar felle anti Israel retoriek. Als er niet zulke felle reacties waren en media aandacht, was er ook geen pro Israel aandacht. Dan was het zoals ieder ander conflict in de wereld geweest, waar er helaas tallozen van zijn, een paar dagen in het nieuws en we gaan weer over tot de orde van de dag. Je ziet het zelfs aan het Rusland-Oekraine conflict, daar zijn al een miljoen doden te betreuren, nota bene op ons eigen continent vlak bij ons in de buurt, maar er is minder aandacht voor dan de 10,20,30, 40 duizend slachtoffers in Israel/Gaza.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk twee kanten op; ook de pro-Isralische user besteedt meer aandacht aan Isral dan aan, ik noem maar wat, Myanmar. Het antwoord is ook niet zo ingewikkeld, de Irakoorlog, Vietnam en Zuid-Afrika kregen indertijd ook meer aandacht dan Congo, Papua of Ethiopi.
andere opties zijn er niet meer. als je iets weet, laat maar horen. toen israel de grenzen open hield, waren er constant zelfmoordaanslagen in israel, door mensen die de grens overstaken en zich gingen opblazen in israel.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat korte quotes.
[..]
[..]
[..]
Nou, dat doet het dus wel. Anders zou het gebruiken van menselijk schild namelijk beloond worden. Dan krijg je een situatie waarbij n partij kan toeslaan en vervolgens immuniteit creren door zich te verschuilen tussen en onder de eigen burgers.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je brengt dit alsof dit een hele prestatie maar niemand is fan van dergelijke zaken. Maar ik ben ook geen fan van legers die kinseren opblazen, dokters executeren, een hongersnood veroorzaken, woontorens opblazen, vluchtelingenkampen bombarderen, duizenden mensen gijzelen in concentratiekampen. En ik ben ook geen fan van mensen die doen alsof dat allemaal verklaarbaar of uitlegbaar of van minder belang is vanwege die eerder genoemde terroristen.
Populaire talking points als Hamas verstopt zich onder de mensen zijn overigens alleen per situatie geldig en kunnen niet generiek gebruikt worden om het bombarderen van wooneenheden of tenten te rechtvaardigen. Idem voor het vernietigen van ziekenhuizen en het doorzeven van ambulances met kogels - ook daar moet per geval rechtvaardiging worden gevonden, en verklaringen worden gestaafd met bronnen. Al het andere is topicvervuilende ruis en grofweg propaganda.
In Dresden zijn de geallieerden wat mij en de meeste historici betreft toch echt wel te ver gegaan (brandbommen die zelfs slachtoffers maakten in schuilkelders). Maar dat constateren hoeft niet direct te betekenen dat je je ogen sluit voor wandaden aan de andere kant.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat doet het dus wel. Anders zou het gebruiken van menselijk schild namelijk beloond worden. Dan krijg je een situatie waarbij n partij kan toeslaan en vervolgens immuniteit creren door zich te verschuilen tussen en onder de eigen burgers.
Hierbij moeten we ook nog in ogenschouw nemen dat Isral nog relatief precies probeert te zijn in het bombarderen. Dit maakt het bijvoorbeeld anders dan het 'strategic & morale bombing' principe van Arthur Harris tijdens de Tweede Wereldoorlog. En we willen toch niet beweren dat de geallieerden genocide hebben gepleegd op de Duitsers?
Het gaat niet alleen om Dresden maar om veel meer steden, zowel in Duitsland als bijvoorbeeld in Japan. En daar is helemaal geen consensus over dat dit per definitie verkeerd was. Het wordt immers nog altijd als iets positiefs gezien dat deze oorlogen zijn gewonnen door de geallieerden dan wel de VS.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Dresden zijn de geallieerden wat mij en de meeste historici betreft toch echt wel te ver gegaan (brandbommen die zelfs slachtoffers maakten in schuilkelders). Maar dat constateren hoeft niet direct te betekenen dat je je ogen sluit voor wandaden aan de andere kant.
Zo is constateren dat Isral te ver gaat geen enkele reden om Hamas niet verschrikkelijk te vinden en te willen dat die terroristische organisatie verdwijnt.
quote:Op maandag 27 januari 2025 15:56 schreef HeatWave het volgende:
Heel simpel, als Hamas geen wapens meer heeft is alleen Hamas weg, als Isral geen wapens meer heeft is elke Isralir dood.
En de wereld heeft nou eenmaal meer aan een land met (deels noodgedwongen) wetenschap, industrie, innovatie en helaas wapenontwikkeling dan aan de zoveelste groep doorgeslagen geloofsfanatici.
Soms is het echt zo simpel ja.
Ben je nou serieus?quote:Op maandag 27 januari 2025 18:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Zodra Hamas geen wapens meer heeft zijn alle Palestijnen dood. Zodra Israel geen wapens meer heeft is het vrede in de regio. Een land dat zo gewillig genocide pleegt heeft geen bestaansrecht. Israel heeft geen bestaansrecht. Wat dat betreft is het niet meer dan logisch dat over een jaar of 20 er weer een vrijheidsstrijd tegen Israel zal losbreken.
Doorgeslagen geloofsfanatici heb je aan beide kanten, overduidelijk zitten er veel meer aan Israelische kant.
Ja? Genocidale landen hebben geen bestaansrecht. Dat ze iets willen ontlenen aan een heilig boekje zegt mij ook helemaal niks als seculier. Het is toch overduidelijk dat in Israel bijna al de bevolking nog leeft na dit conflict. Bij Gaza niet. Maar in dit topic doen mensen net alsof Israel bijna uitgemoord is en Gaza nog heel.quote:
Isral is uiteraard geen genocidaal land. Waar dit wel leeft is in de Palestijnse samenleving en dan vooral bij de Palestijnse terreurgroeperingen, je hebt dus zojuist een fantastisch argument gemaakt waarom er voorlopig geen Palestijnse staat zou moeten komen.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja? Genocidale landen hebben geen bestaansrecht. Dat ze iets willen ontlenen aan een heilig boekje zegt mij ook helemaal niks als seculier. Het is toch overduidelijk dat in Israel bijna al de bevolking nog leeft na dit conflict. Bij Gaza niet. Maar in dit topic doen mensen net alsof Israel bijna uitgemoord is en Gaza nog heel.
Nou, blijkbaar wel, want in het geval van de Palestijnen (voor 99% Arabische moslims) die op basis van religieuze en etnische suprematie, een alleenrecht claimen op dit gebied, ga je in er in mee.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja? Genocidale landen hebben geen bestaansrecht. Dat ze iets willen ontlenen aan een heilig boekje zegt mij ook helemaal niks als seculier. Het is toch overduidelijk dat in Israel bijna al de bevolking nog leeft na dit conflict. Bij Gaza niet. Maar in dit topic doen mensen net alsof Israel bijna uitgemoord is en Gaza nog heel.
Gaat het nou om het heilige boekje of om het gedrag?quote:Op maandag 27 januari 2025 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beide. Nazi Duitsland had ook geen bestaansrecht. Zo heeft dit Israel dat ook verspeeld met hun genocide. Het land is gestoeld op ideologie die vreedzaam samenleven met de omgeving onmogelijk maakt.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Gaat het nou om het heilige boekje of om het gedrag?
Dat kan, maar het waarom ze Israel willen vernietigen is uiteraard dat Israel continue dood en verderf zaait. Wat dat betreft is dat sentiment wat ze oogsten. Als Israel zich zou ontwapenen zou de haat richting hun land verdwijnen als sneeuw voor de zon. Juist door te doen alsof alleen extreem buitensporig geweld Israel veilig houdt is er geen duurzame verandering in het conflict mogelijk.quote:Ten eerste zijn er meerdere partijen in de regio die er openlijk voor uit komen dat ze Isral en haar bevolking willen vernietigen, dus als Isral zich ontwapent acht ik de kans op vrede nogal klein.
Ik snap dit argument niet echt. Wat is het punt. Over het algemeen zullen die landen moeten veranderen weg van het barbarisme om te blijven bestaan. Dat is ook de opgave voor Israel.quote:Ten tweede barst het van de landen met een geschiedenis van oorlogsmisdaden en ander barbaars gedrag die men gewoon heeft laten bestaan.
Dit zou een goed argument zijn, ware het niet dat geweld jegens Joden in deze regio al stamt van ver voordat Isral berhaupt was opgericht. Denk bijvoorbeeld aan de vele pogroms jegens Joden in het begin van de 20e eeuw zoals de pogroms in 1834 in meerdere steden zoals Nablus, Hebron, Bethlehem and Safed, de pogrom van 1838 in Safed, de pogrom van Jerusalem in 1920, de pogrom van Jaffa in 1921 of natuurlijk de bekende pogrom van 1929 in Hebron.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beide. Nazi Duitsland had ook geen bestaansrecht. Zo heeft dit Israel dat ook verspeeld met hun genocide. Het land is gestoeld op ideologie die vreedzaam samenleven met de omgeving onmogelijk maakt.
Dat ze ook bestaansrecht ontlenen uit een fantasieboekje is weinig relevant.
Israel zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden willen ze hun bestaansrecht rechtvaardigen. Maar voorlopig is er niets dat aanduidt dat er iets geleerd wordt van een geschiedenis met permanent conflict met elk buurland.
[..]
Dat kan, maar het waarom ze Israel willen vernietigen is uiteraard dat Israel continue dood en verderf zaait. Wat dat betreft is dat sentiment wat ze oogsten. Als Israel zich zou ontwapenen zou de haat richting hun land verdwijnen als sneeuw voor de zon. Juist door te doen alsof alleen extreem buitensporig geweld Israel veilig houdt is er geen duurzame verandering in het conflict mogelijk.
[..]
Ik snap dit argument niet echt. Wat is het punt. Over het algemeen zullen die landen moeten veranderen weg van het barbarisme om te blijven bestaan. Dat is ook de opgave voor Israel.
Goh... die omringende landen voeren al decennia strijd tegen Isral vanwege een ander heilig boekje. Een paar van die landen financieren ook al even lang allerlei religieus extremisme, ook bij ons. Daar nog wat over te zeggen?quote:Op maandag 27 januari 2025 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beide. Nazi Duitsland had ook geen bestaansrecht. Zo heeft dit Israel dat ook verspeeld met hun genocide. Het land is gestoeld op ideologie die vreedzaam samenleven met de omgeving onmogelijk maakt.
Dat ze ook bestaansrecht ontlenen uit een fantasieboekje is weinig relevant.
Israel zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden willen ze hun bestaansrecht rechtvaardigen. Maar voorlopig is er niets dat aanduidt dat er iets geleerd wordt van een geschiedenis met permanent conflict met elk buurland.
[..]
Dat kan, maar het waarom ze Israel willen vernietigen is uiteraard dat Israel continue dood en verderf zaait. Wat dat betreft is dat sentiment wat ze oogsten. Als Israel zich zou ontwapenen zou de haat richting hun land verdwijnen als sneeuw voor de zon. Juist door te doen alsof alleen extreem buitensporig geweld Israel veilig houdt is er geen duurzame verandering in het conflict mogelijk.
[..]
Ik snap dit argument niet echt. Wat is het punt. Over het algemeen zullen die landen moeten veranderen weg van het barbarisme om te blijven bestaan. Dat is ook de opgave voor Israel.
Is de strijd om een heilig boekje?quote:Op maandag 27 januari 2025 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh... die omringende landen voeren al decennia strijd tegen Isral vanwege een ander heilig boekje. Een paar van die landen financieren ook al even lang allerlei religieus extremisme, ook bij ons. Daar nog wat over te zeggen?
Een hoop claims met weinig onderbouwing.quote:Tegelijkertijd is het gros van Isral seculier, gevolgd door liberalen, met op grote afstand de orthodoxen en op nog grotere afstand de extremisten - die doorgaans dan weer anti-Isral zijn. Zoveel Joden die actief het geloof van dat heilig boek belijden zijn er dus niet eens. Daarom is er gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in Isral en worden homo's niet gexecuteerd. Dat dan weer i.t.t. een hoop van die omringende landen. Maar kennelijk heb je een soort automatische boner voor die oh zo exotische want vooral niet-Westerse gebieden.
Je naviteit en je onwetendheid zijn hilarisch.
https://www.amnesty.nl/en(...)n-homofobie-homohaatquote:In ten minste zeven landen kun je de doodstraf krijgen voor vrijwillige seks tussen volwassenen van hetzelfde geslacht: Brunei, Iran, Mauritani, een deel van Nigeria, Saudi-Arabi, Jemen en Oeganda. In vijf andere landen – Afghanistan, Pakistan, Qatar, Somali en de Verenigde Arabische Emiraten – kan ook de doodstraf voor homoseksualiteit opgelegd worden, maar is de wet hier minder duidelijk over.
Waarom zou een land dat een genocide uitvoert het recht hebben om dat te blijven doen?quote:
Er is door Isral geen sprake van genocide en ook geen sprake van gewelddadig racisme.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zou een land dat een genocide uitvoert het recht hebben om dat te blijven doen?
Er moet duidelijk iets veranderen in de Isralische structuur - er moet op wat voor manier dan ook een ommezwaai komen zodat het misdadig, gewelddadige racisme dat daar de politieke boventoon voert, onschadelijk worden gemaakt.
En het is niet zo dat je dat zomaar kan oplossen met een net iets andere verkiezingsuitslag en dan zal het wel weer goed zijn. Er moet iets structureels wijzigen om het niet te stuiten genocidale gedachtegoed in de Isralische politiek terug te dringen. Een tijd lang onder bewind plaatsen zoals met nazi-Duitsland ook gebeurde zou bijvoorbeeld kunnen helpen - dan komt er misschien ook een moment van bezinning en reflectie.
zal maar even negeren wat je hier eigenlijk zegt, hele landen bestaansrecht ontkennen, wut..quote:Op maandag 27 januari 2025 18:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Zodra Hamas geen wapens meer heeft zijn alle Palestijnen dood. Zodra Israel geen wapens meer heeft is het vrede in de regio. Een land dat zo gewillig genocide pleegt heeft geen bestaansrecht. Israel heeft geen bestaansrecht. Wat dat betreft is het niet meer dan logisch dat over een jaar of 20 er weer een vrijheidsstrijd tegen Israel zal losbreken.
Doorgeslagen geloofsfanatici heb je aan beide kanten, overduidelijk zitten er veel meer aan Israelische kant.
Waarom zou je dat negeren, dat is juist een van de belangrijke zaken die we in het Westen moeten erkennen. Israel heeft geen bestaansrecht net als nazi Duitsland geen bestaansrecht had.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zal maar even negeren wat je hier eigenlijk zegt, hele landen bestaansrecht ontkennen, wut..
Dat is uiteraard je reinste geschiedvervalsing. Israel heeft nooit netjes en proportioneel gereageerd, heeft wel altijd de strijd gewonnen en geweldige deals voor zichzelf gesloten die het conflict voor de toekomst verzekerden.quote:verder krijg je gewoon waar je om vraagt. al 60 jaar proberen de palestijnen onafgebroken israel aan te vallen, met als doel het weg te vagen. israel heeft daar altijd heel netjes en proportioneel op gereageert. maar na de laatste slachting op 7 october is er iets geknapt bij hen.
Israel is een land dat gebouwd is op onderdrukking van de andere bewoners in dat gebied. Dat kan Hamas of de Palestijnen uiteraard niet voor ze goedmaken. Israel zou kunnen beginnen de verantwoordelijkheid voor alle schade in Gaza op zich te nemen. De illegale nederzettingen op de West-Bank te verlaten. Maar het voornaamste wat ze zullen moeten doen is het loslaten van zionisme, tot die tijd kan er geen vrede zijn in de regio. Ja tenzij ze hun genocide afmaken.quote:dus ja, triest allemaal, maar het enige wat er nu anders is, is dat israel zich steeds meer ook gaat gedragen als hun tegenstander.
en toch is de volgende positieve stap heel simpel eigenlijk. als hamas al die gijzelaars even vrij laat en zich over geeft. dan heeft israel geen reden meer om zo te doen, en dan zijn de palestijnen bevrijd van de onderdrukking en kunnen ze kiezen voor een betere weg.
dat zeg je niet, je zegt israel. dus duitsland. heeft geen bestaansrecht. niet nazi-duitsland. je ontkent een nationaliteit het recht een eigen land te hebben. de joden. zal wel weer iets antisemitisch zijn misschien.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou je dat negeren, dat is juist een van de belangrijke zaken die we in het Westen moeten erkennen. Israel heeft geen bestaansrecht net als nazi Duitsland geen bestaansrecht had.
[..]
[..]jij moet nog even een beetje bij leren over wat er werkelijk gebeurd is. ja, ze hebben altijd gewonnen. maar letterlijk elke keer dat er strijd kwam, was dat omdat de palestijnen of eigenlijk heel arabie ze pprobeerde te vernietigen. over genocide gesproken. helaas voor hen, kon israel zichzelf verdedigen. voor het eerst in de geschiedenis. ik snap dat ze daarover boos zijn, dat het ze niet is gelukt israel te vernietigen. of eigenlijk, snap ik dat niet. want dat is een totaal verwerpelijk doel, en elk normaal mens zou na wat reflexie moeten denken dat dat niet okee was.quote:Dat is uiteraard je reinste geschiedvervalsing. Israel heeft nooit netjes en proportioneel gereageerd, heeft wel altijd de strijd gewonnen en geweldige deals voor zichzelf gesloten die het conflict voor de toekomst verzekerden.
Je oogst wat je zaait en 7 oktober was een vervelende oogst voor Israel. In de toekomst gaan ze uiteraard nog wel gruwelijker oogsten krijgen na deze genocide.
israel onderdrukt niemand. de palestijnen laten zichzelf onderdrukken door hun extremisten. die leiden ze keer op keer de dood in. er had allang vrede kunnen zijn, sinds 1948. als de palestijnen gewoon, net als de joden, hadden geaccepteerd dat ze in twee staten naast elkaar kunnen leven. maar dat willen ze niet...quote:Israel is een land dat gebouwd is op onderdrukking van de andere bewoners in dat gebied. Dat kan Hamas of de Palestijnen uiteraard niet voor ze goedmaken. Israel zou kunnen beginnen de verantwoordelijkheid voor alle schade in Gaza op zich te nemen. De illegale nederzettingen op de West-Bank te verlaten. Maar het voornaamste wat ze zullen moeten doen is het loslaten van zionisme, tot die tijd kan er geen vrede zijn in de regio. Ja tenzij ze hun genocide afmaken.
Joden is geen nationaliteit. Verder zegt ie de hele tijd nazi-Duitsland, dat lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat zeg je niet, je zegt israel. dus duitsland. heeft geen bestaansrecht. niet nazi-duitsland. je ontkent een nationaliteit het recht een eigen land te hebben. de joden. zal wel weer iets antisemitisch zijn misschien.
hij zegt niet zionist israel of netanyahu israel heeft geen bestaansrecht, hij zegt israel.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Joden is geen nationaliteit. Verder zegt ie de hele tijd nazi-Duitsland, dat lijkt me duidelijk.
Serieuze vraag, is dit hoe ze tegenwoordig in linkse kringen in het algemeen over Isral denken of zijn deze user (en VoMy bv) outliers? Mag hopen van niet want dit is toch echt wel een hele blinde en eenzijdige (hatelijke) kijk op de zaak.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou je dat negeren, dat is juist een van de belangrijke zaken die we in het Westen moeten erkennen. Israel heeft geen bestaansrecht net als nazi Duitsland geen bestaansrecht had.
[..]
Dat is uiteraard je reinste geschiedvervalsing. Israel heeft nooit netjes en proportioneel gereageerd, heeft wel altijd de strijd gewonnen en geweldige deals voor zichzelf gesloten die het conflict voor de toekomst verzekerden.
Je oogst wat je zaait en 7 oktober was een vervelende oogst voor Israel. In de toekomst gaan ze uiteraard nog wel gruwelijker oogsten krijgen na deze genocide.
[..]
Israel is een land dat gebouwd is op onderdrukking van de andere bewoners in dat gebied. Dat kan Hamas of de Palestijnen uiteraard niet voor ze goedmaken. Israel zou kunnen beginnen de verantwoordelijkheid voor alle schade in Gaza op zich te nemen. De illegale nederzettingen op de West-Bank te verlaten. Maar het voornaamste wat ze zullen moeten doen is het loslaten van zionisme, tot die tijd kan er geen vrede zijn in de regio. Ja tenzij ze hun genocide afmaken.
Nee dat is echt quatsch. Je hebt +-200 nationaliteiten in de wereld en die zijn stuk voor stuk gekoppeld aan het land dat de nationaliteit verstrekt.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en er is wel degelijk een joodse nationaliteit.
ja of jij weet niet wat het woord betekend...quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee dat is echt quatsch. Je hebt +-200 nationaliteiten in de wereld en die zijn stuk voor stuk gekoppeld aan het land dat de nationaliteit verstrekt.
Dat mensen zich misschien zo voelen moeten ze zelf weten maar het heeft geen enkele staatsrechtelijke grondslag.
de palestijnse nationaliteit bestaat ookquote:Op woensdag 29 januari 2025 00:48 schreef BlackLining het volgende:
Ja hoor. Palestijn bestaat niet als nationaliteit maar Jood wel.![]()
Die tweede definitie heeft geen enkele waarde behalve voor de personen die deze graag voor zichzelf hanteren. Er is ook geen Baskische nationaliteit, en geen Friese, niets van dat. Van mij mag je alles een nationaliteit noemen, verzin er eentje voor als je uit Woerden komt voor mijn part, maar zonder achterliggende staat zegt het niets en je kunt ook niet eisen van anderen dat ze daarin meegaan in hun bewoordingen en ze van antisemitisme beschuldigen als ze dat niet doen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 02:50 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja of jij weet niet wat het woord betekend...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaliteit
Nationaliteit heeft een tweeledige betekenis:
Het bezit van het staatsburgerschap van een land of meer landen;
Het op grond van herkomst of afstamming behoren tot een bepaald etniciteit en (indien aanwezig) de natie; nationaliteit staat in deze definitie los van het staatsburgerschap.
dan vind je vast ook dat er geen palestijnse nationaliteit is.. okee..quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die tweede definitie heeft geen enkele waarde behalve voor de personen die deze graag voor zichzelf hanteren. Er is ook geen Baskische nationaliteit, en geen Friese, niets van dat. Van mij mag je alles een nationaliteit noemen, verzin er eentje voor als je uit Woerden komt voor mijn part, maar zonder achterliggende staat zegt het niets en je kunt ook niet eisen van anderen dat ze daarin meegaan in hun bewoordingen en ze van antisemitisme beschuldigen als ze dat niet doen.
makkelijk praten als je geen onderdrukte minderheid bentquote:De staat Isral staat, zoals elke staat dat staat, los van een of andere joodse nationaliteit. Sowieso snap ik die zwaar racistische obsessie niet dat een bepaald volk 'een eigen staat' moet hebben. Lekkere jaren '30 gedachtegang, maar het pro-Isralische, pro-genocide kamp bediend zich voortdurend van fascistische leuzen en dit is er natuurlijk een van.
30%van israel is arabisch/ palestijns. die zijn volledig veilig en gelijk. jij bedoelt de bezette gebieden, die hebben een speciale status, toegewezen door de VN.quote:Elk land moet er zijn voor voor iedere inwoner van dat land. Iedereen moet in elk land veilig kunnen leven, ongeacht welke bevolkingsgroep ze bij horen. Het normaal vinden dat er een land is dat gebouwd is op racisme en discriminatie onder de noemer 'veiligheid' zou niet normaal moeten zijn.
Er is een erkende staat genaamd Palestina. Dus waarom zou ik dat vinden? Wat snap je niet aan het concept 'natie' in combinatie met 'nationaliteit'?quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:10 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dan vind je vast ook dat er geen palestijnse nationaliteit is.. okee..
Precies. Gelijk hebben vs. gelijk krijgen. Als de andere partij zijn reet afveegt met het oorlogsrecht, dan ben je toch gekke Henkie als jij wel gedwongen wordt je bij elke zucht en scheet netjes te gedragen? Dan kun je je beter direct overgeven en je volk laten uitmoorden. Dat is helemaal geen vrijbrief om maar alle remmen los te gooien, maar je moet die oorlog wel kunnen winnen.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om Dresden maar om veel meer steden, zowel in Duitsland als bijvoorbeeld in Japan. En daar is helemaal geen consensus over dat dit per definitie verkeerd was. Het wordt immers nog altijd als iets positiefs gezien dat deze oorlogen zijn gewonnen door de geallieerden dan wel de VS.
Maar wat er is veranderd in het Westen in de decennia na de Tweede Wereldoorlog is hoe veel mensen zijn gaan kijken naar nieuwe conflicten en oorlogen. Daarbij is een utopie de normen geworden waarbij men denkt dat dat eigenlijk elke oorlog wel kan worden uitgepraat of dat als er gevochten moet worden er zoiets bestaat als morele oorlogsvoering.
Alleen dit is ook letterlijk een utopie. Oorlogen gaan immers over leven en dood en zijn daardoor per definitie verschrikkelijk en destructief. Stel dat het Westen in de (nabije) toekomst nog in een daadwerkelijk conflict komt met Rusland, de Russen gaan dat spelletje hard spelen, als het Westen dan vooral bezig is met het proberen van het voorkomen van burgerslachtoffers aan Russische zijde, zal het heel moeilijk worden om zo'n oorlog te winnen.
Ik vind daarom ook niet dat er iets mis was met hoe de Tweede Wereldoorlog is gewonnen en ook niet hoe Isral oorlog voert. In beide gevallen is er namelijk sprake van een kwaadaardige tegenpartij, die eigenlijk alleen maar uit is op vernietiging.
En natuurlijk heb je liever geen oorlog en dat iedereen in vrede met elkaar samen kan leven, maar zo werkt de wereld niet. Er zijn altijd schurken(staten) geweest en die zullen er blijven zijn, in een situatie van oorlog moeten die worden verslagen.
lol erkend? de staat palestina bestaat niet. in tegenstelling to israel.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is een erkende staat genaamd Palestina. Dus waarom zou ik dat vinden? Wat snap je niet aan het concept 'natie' in combinatie met 'nationaliteit'?
Niemand zegt dat Israel niet bestaat, dus daar zit helemaal geen tegenstelling. Tegelijkertijd erkennen bijna 150 landen de staat Palestina wel degelijk, ook hebben ze paspoorten en officile vertegenwoordigers. Het is in die zin gewoon een land en daar hoort ook een nationaliteit bij.quote:Op woensdag 29 januari 2025 13:00 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lol erkend? de staat palestina bestaat niet. in tegenstelling to israel.
de joodse nationaliteit heeft als thuisland israel, nogal simpel.quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niemand zegt dat Israel niet bestaat, dus daar zit helemaal geen tegenstelling. Tegelijkertijd erkennen bijna 150 landen de staat Palestina wel degelijk, ook hebben ze paspoorten en officile vertegenwoordigers. Het is in die zin gewoon een land en daar hoort ook een nationaliteit bij.
Hoe anders is dat met je joodse nationaliteit. Er is geen Jodium, of hoe het bijbehorende land dan ook moet heten.
Helaas wel. IndoctrinatieGODEN.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:26 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Serieuze vraag, is dit hoe ze tegenwoordig in linkse kringen in het algemeen over Isral denken of zijn deze user (en VoMy bv) outliers? Mag hopen van niet want dit is toch echt wel een hele blinde en eenzijdige (hatelijke) kijk op de zaak.
Landen zullen toch echt moeten voldoen aan de criteria die zijn opgesteld in het Montevideo Verdrag. Een Palestijnse staat voldoet daar op geen enkele manier aan.quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niemand zegt dat Israel niet bestaat, dus daar zit helemaal geen tegenstelling. Tegelijkertijd erkennen bijna 150 landen de staat Palestina wel degelijk, ook hebben ze paspoorten en officile vertegenwoordigers. Het is in die zin gewoon een land en daar hoort ook een nationaliteit bij.
Hoe anders is dat met je joodse nationaliteit. Er is geen Jodium, of hoe het bijbehorende land dan ook moet heten.
Gezien de overweldigende meerderheid van de staten Palestina gewoon erkend hoeft dat helemaal niet.quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Landen zullen toch echt moeten voldoen aan de criteria die zijn opgesteld in het Montevideo Verdrag. Een Palestijnse staat voldoet daar op geen enkele manier aan.
Dat zou mooi zijn, even zo'n internationaal verdrag aan de kant schuiven. Dat klopt natuurlijk niet, nu ook niet.quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gezien de overweldigende meerderheid van de staten Palestina gewoon erkend hoeft dat helemaal niet.
proest...quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die tweede definitie heeft geen enkele waarde behalve voor de personen die deze graag voor zichzelf hanteren. Er is ook geen Baskische nationaliteit, en geen Friese, niets van dat. Van mij mag je alles een nationaliteit noemen, verzin er eentje voor als je uit Woerden komt voor mijn part, maar zonder achterliggende staat zegt het niets en je kunt ook niet eisen van anderen dat ze daarin meegaan in hun bewoordingen en ze van antisemitisme beschuldigen als ze dat niet doen.
De staat Isral staat, zoals elke staat dat staat, los van een of andere joodse nationaliteit. Sowieso snap ik die zwaar racistische obsessie niet dat een bepaald volk 'een eigen staat' moet hebben. Lekkere jaren '30 gedachtegang, maar het pro-Isralische, pro-genocide kamp bediend zich voortdurend van fascistische leuzen en dit is er natuurlijk een van.
Elk land moet er zijn voor voor iedere inwoner van dat land. Iedereen moet in elk land veilig kunnen leven, ongeacht welke bevolkingsgroep ze bij horen. Het normaal vinden dat er een land is dat gebouwd is op racisme en discriminatie onder de noemer 'veiligheid' zou niet normaal moeten zijn.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:26 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Serieuze vraag, is dit hoe ze tegenwoordig in linkse kringen in het algemeen over Isral denken of zijn deze user (en VoMy bv) outliers? Mag hopen van niet want dit is toch echt wel een hele blinde en eenzijdige (hatelijke) kijk op de zaak.
VoMy en Ronddraai behoren tot de True Believers.quote:Op woensdag 29 januari 2025 17:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Helaas wel. IndoctrinatieGODEN.
De grote schender van het oorlogsrecht - en uberhaupt grootste uitvoerder van misdaden tegen de menselijkheid - in dit conflict is Isral.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:54 schreef Andromache het volgende:
[..]
Precies. Gelijk hebben vs. gelijk krijgen. Als de andere partij zijn reet afveegt met het oorlogsrecht, dan ben je toch gekke Henkie als jij wel gedwongen wordt je bij elke zucht en scheet netjes te gedragen?
Ik haalde uit je post dat Isral fundamenteel geen bestaansrecht zou hebben, maar ik lijk nu dus te lezen dat je vindt dat het land wel bestaansrecht heeft maar dan in een andere vorm. Dat maakt het wel een ander verhaal. Hoe zie je dit voor je?quote:Op maandag 27 januari 2025 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zionisme was aanvankelijk een behoorlijk seculier verhaal.quote:Dat ze ook bestaansrecht ontlenen uit een fantasieboekje is weinig relevant.Israel zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden willen ze hun bestaansrecht rechtvaardigen. Maar voorlopig is er niets dat aanduidt dat er iets geleerd wordt van een geschiedenis met permanent conflict met elk buurland.
Dat durf ik te betwijfelen gezien het Iraanse regime zijn bestaansrecht ontleent aan de vernietiging van Isral.quote:Dat kan, maar het waarom ze Israel willen vernietigen is uiteraard dat Israel continue dood en verderf zaait. Wat dat betreft is dat sentiment wat ze oogsten. Als Israel zich zou ontwapenen zou de haat richting hun land verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ik heb in dit topic juist eerder gesteld dat Isral moet gaan onderhandelen met de PA. Dus ik ben niet aan het doen alsof het gedrag dat men heeft laten zien in Gaza normaal is. Wel moet Isral de mogelijkheden houden om zichzelf te verdedigen.quote:Juist door te doen alsof alleen extreem buitensporig geweld Israel veilig houdt is er geen duurzame verandering in het conflict mogelijk.
Want jij bent rechter bij het Internationaal Gerechtshof? En je kijkt verschrikkelijk eenzijdig.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
De grote schender van het oorlogsrecht - en uberhaupt grootste uitvoerder van misdaden tegen de menselijkheid - in dit conflict is Isral.
Niks niet: hullie doen het ook. Isral doet het. Bewust, met als doel het uitmoorden van Palestijnen. Hamas speelt daar geen rol in.
Het uitvoeren van genocide heeft ook niets met "oorlog" te maken, zoals deze hele exercitie van bommengooien op ontheemde kleuterklassen niet zoveel met oorlog te maken heeft. Het is eerst en vooral gericht op het vernietigen van Palestijnse levens. Het winnen van de oorlog is dan ook geen moment dichterbij gekomen.
je kan alleen maar concluderen dat de palestijnen nogal wat landen hebben overtuigd dat israel weg moet, of onrechtmatig is. uiteraard klopt dat niet en moet dat helemaal niet.quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gezien de overweldigende meerderheid van de staten Palestina gewoon erkend hoeft dat helemaal niet.
dat is het matratje dat men blijft herhalen, hopend dat het opeens waar wordt. ziek.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
De grote schender van het oorlogsrecht - en uberhaupt grootste uitvoerder van misdaden tegen de menselijkheid - in dit conflict is Isral.
Niks niet: hullie doen het ook. Isral doet het. Bewust, met als doel het uitmoorden van Palestijnen. Hamas speelt daar geen rol in.
Het uitvoeren van genocide heeft ook niets met "oorlog" te maken, zoals deze hele exercitie van bommengooien op ontheemde kleuterklassen niet zoveel met oorlog te maken heeft. Het is eerst en vooral gericht op het vernietigen van Palestijnse levens. Het winnen van de oorlog is dan ook geen moment dichterbij gekomen.
Beter is om dat hele UNWRA op te doeken. Waarom moet er een speciale VN organisatie zijn speciaal voor de Palestijnen terwijl dat voor geen enkel ander volk ter wereld bestaat. Als er hulp nodig is vanuit de VN dat zijn daar gewoon de normale organisaties voor zoals de UNHCR.quote:
Als achtereenvolgende Isralische regeringen vanaf 1948 op een correcte wijze met de rechtmatig in Palestina levende Palestijnen waren omgegaan, dan waren deze problemen die door Israel zijn gecreerd niet aan de orde geweest.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:45 schreef mackinac het volgende:
[..]
Beter is om dat hele UNWRA op te doeken. Waarom moet er een speciale VN organisatie zijn speciaal voor de Palestijnen terwijl dat voor geen enkel ander volk ter wereld bestaat. Als er hulp nodig is vanuit de VN dat zijn daar gewoon de normale organisaties voor zoals de UNHCR.
We kunnen niet tot in het oneindige de scholing, het eten en de infrastructuur van de Palestijnen blijven betalen. Zeker niet aangezien ze de hoogste bevolkingsgroei ter wereld hebben en er alleen maar meer geld nodig is.
Er is niet speciaals aan de Palestijnen en het is zinloos om in het verleden te blijven hangen. Er zijn talloze regio’s waar mensen moeten vluchten of onderdrukt worden. De Yezidis in Syria, Christenen in Irak, Soedan, Tibet, Nieuw Guiana, en zo kan ik de hele dag nog wel doorgaan. En er zijn ook genoeg volkeren die nooit meer kunnen terugkeren naar hun geboorte streek. Allemaal geen speciale UN organisatie voor.quote:
quote:Vier Amerikaanse artsen die tijdens de oorlog in Gaza hebben gewerkt, zeggen dat 2500 kinderen daar dringend gevacueerd moeten worden. Anders lopen ze het risico dat ze binnen een paar weken sterven. "Sommigen sterven nu, anderen morgen, weer anderen de volgende dag", zei de Californische traumachirurg Feroze Sidwa.
Niet al die kinderen hoeven ingewikkelde operaties te ondergaan. Het probleem is dat de ziekenhuizen in Gaza in de oorlog zo veel schade hebben opgelopen dat ook relatief simpele behandelingen niet gedaan kunnen worden. De artsen zeggen dat de bestandsafspraken medische evacuaties mogelijk maken, maar dat die moeten nog worden uitgewerkt.
De artsen richtten hun oproep tot VN-secretaris-generaal Guterres. Die schaart zich erachter, maar wil van Isral de garantie dat de kinderen na behandeling terug kunnen naar hun families in Gaza.
Een van de artsen zegt dat ook meer dan 20.000 zieke en gewonde mannen en vrouwen snel een behandeling nodig hebben die in Gaza niet mogelijk is. "Het is triest om te zeggen, maar zij zullen moeten wachten. We moeten beginnen met de kinderen."
Tsja dat jongetje verdient het. Zijn familie of een (vette) buurman heeft sympathie voor Hamas dus dan mag hij doodquote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:43 schreef VoMy het volgende:
Van de NOS-blog.
[..]
[ afbeelding ]
Duizenden kinderen die acuut gered moeten worden omdat Isral met de volle steun van Nederland en een groot deel van de TK onder de noemer """oorlogsvoering""" het afgelopen jaar vrijwel alle medische infrastructuur in de Gazastrook heeft vernietigd en medisch personeel als doelwit heeft aangemerkt.
Maar ja, Palestijnse kleuters die omkomen door Israls oorlogsmisdaden zijn geen gijzelaars dus daar hoefden de steunpilaren van Israls genocide zich niet druk over te maken.
Op de Westelijke Jordaanoever zijn nog wel ziekenhuizen. En is het Isralische leger ook actief geworden de laatste weken. Om de politici in de Knesset tevreden te houden heeft het leger een deel van het vermoorden van Palestijnse burgers verplaatst van de Gazastrook naar daar. Wet van behoud van bloedvergieten. Uiteraard zonder enige vorm van gevolgen voor de staat Isral - het zijn toch maar Palestijnen die ze doden.
[ x ]
Natuurlijk geen toeval, het neerschieten van Palestijnse kinderen is staand beleid binnen het IDF. Dat maakt ze niet minder geliefd bij hun supporters hier in Nederland, overigens. Waarom zou dat toch zijn? Wat zou het kunnen zijn, dat verschil in ophef over de slachtoffers van terreur afhankelijk van de achtergrond van de daders en de achtergrond van de slachtoffers. Lastig om direct aan te wijzen wat voor dit verschil zorgt. Erg lastig.
The IDF Fired Over 20 Bullets at the Asous Family's West Bank Homes. One of Them Killed Two-year-old Laila
Two Young Children Were Getting Ready for School. An IDF Drone Killed Them
The IDF Will Shoot Children in the West Bank, So Long as There's a Sham Investigation
Wapens blijven sturen! Die kinderen gaan zichzelf niet executeren, daar moet je tijd en moeite in stoppen!
volgens mij kunnen die kinderen, dat cijfer klopt vast niet, gewoon worden geevacueerd nu. als je goed leest zie je dat de VN baas nu de boel tegen houdt, omdat hij garanties wil afdwingen over de rug van de gewonde kinderen...quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:43 schreef VoMy het volgende:
Van de NOS-blog.
[..]
[ afbeelding ]
Duizenden kinderen die acuut gered moeten worden omdat Isral met de volle steun van Nederland en een groot deel van de TK onder de noemer """oorlogsvoering""" het afgelopen jaar vrijwel alle medische infrastructuur in de Gazastrook heeft vernietigd en medisch personeel als doelwit heeft aangemerkt.
Maar ja, Palestijnse kleuters die omkomen door Israls oorlogsmisdaden zijn geen gijzelaars dus daar hoefden de steunpilaren van Israls genocide zich niet druk over te maken.
Op de Westelijke Jordaanoever zijn nog wel ziekenhuizen. En is het Isralische leger ook actief geworden de laatste weken. Om de politici in de Knesset tevreden te houden heeft het leger een deel van het vermoorden van Palestijnse burgers verplaatst van de Gazastrook naar daar. Wet van behoud van bloedvergieten. Uiteraard zonder enige vorm van gevolgen voor de staat Isral - het zijn toch maar Palestijnen die ze doden.
[ x ]
Natuurlijk geen toeval, het neerschieten van Palestijnse kinderen is staand beleid binnen het IDF. Dat maakt ze niet minder geliefd bij hun supporters hier in Nederland, overigens. Waarom zou dat toch zijn? Wat zou het kunnen zijn, dat verschil in ophef over de slachtoffers van terreur afhankelijk van de achtergrond van de daders en de achtergrond van de slachtoffers. Lastig om direct aan te wijzen wat voor dit verschil zorgt. Erg lastig.
The IDF Fired Over 20 Bullets at the Asous Family's West Bank Homes. One of Them Killed Two-year-old Laila
Two Young Children Were Getting Ready for School. An IDF Drone Killed Them
The IDF Will Shoot Children in the West Bank, So Long as There's a Sham Investigation
Wapens blijven sturen! Die kinderen gaan zichzelf niet executeren, daar moet je tijd en moeite in stoppen!
beetje ouderwets dit. al in 2006 of zoiets had israel en de PLO bijna een deal waarin land werd geruild voor het opgeven van de eis van terugkeer. dat was eigenlijk gewoon geregeld, als de palestijnen hadden getekend.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:52 schreef Pegos het volgende:
[..]
Als achtereenvolgende Isralische regeringen vanaf 1948 op een correcte wijze met de rechtmatig in Palestina levende Palestijnen waren omgegaan, dan waren deze problemen die door Israel zijn gecreerd niet aan de orde geweest.
In 1948 besloot de toenmalige Isralische regering onder leiding van Ben Goerion om de helft van de Palestijnen het land met grof militair geweld uit te jagen. Daartoe had ze geen enkel recht. Het was een zware oorlogsmisdaad van ethnic cleansing. Ondanks diverse VN resoluties om hen terug te laten keren naar hun bezittingen en hun bestaan hebben de Isralische regeringen nooit gehoor aan deze resoluties gegeven, waardoor de Palestijnen in een vluchtelingenstatus in omringende landen verbleven waar ze in vrijwel alle landen geen burgerrechten verkregen. Ze mogen er niet werken, geen bezittingen opbouwen, etc.
Vanwege het onrechtmatig handelen van de Isralische regeringen werden ze gedwongen om de vluchtelingen uit hun land te onderhouden. Na vele jaren had Israel daar genoeg van en weigerde nog langer voor hun inwoners in de vluchtelingenkampen in andere landen te betalen. Toen heeft de VN dat overgenomen.
Dat is de ontstaansgeschiedenis die nog steeds voortduurt, omdat Israel nog steeds weigert haar voormalige inwoners terug naar hun land te laten keren en ze ook nauwelijks in staat worden gesteld om een normaal zelfvoorzienend bestaan op te bouwen
Naast dat de situatie al niet zou moeten zijn dat Isral vrijwel elk ziekenhuis in de Gazastrook had vernietigd zodat medische vluchten nodig zijn, is dat natuurlijk ook niet het verhaal. Isral controleert eerst en vooral de grenzen - de kinderen zouden ook gewoon in Isral geholpen kunnen worden als het een beschaafd land was geweest (is het niet, het is een fascistode apartheidsstaat met een genocidale regering en bijbehorend beleid).quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgens mij kunnen die kinderen, dat cijfer klopt vast niet, gewoon worden geevacueerd nu. als je goed leest zie je dat de VN baas nu de boel tegen houdt, omdat hij garanties wil afdwingen over de rug van de gewonde kinderen...
dat kan wel wezen, maar er is een tijd en plek voor alles. ik lees daar gewoon dat de VN de evacuatie tegenhoudt, omdat ze garanties willen. dat is niet israel's schuld he. maar ze maken er weer een anti israelisch verhaaltje van, zo te zien.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Naast dat de situatie al niet zou moeten zijn dat Isral vrijwel elk ziekenhuis in de Gazastrook had vernietigd zodat medische vluchten nodig zijn, is dat natuurlijk ook niet het verhaal. Isral controleert eerst en vooral de grenzen - de kinderen zouden ook gewoon in Isral geholpen kunnen worden als het een beschaafd land was geweest (is het niet, het is een fascistode apartheidsstaat met een genocidale regering en bijbehorend beleid).
En bij die grenscontrole hoort dat ze bepalen wie erin mag en wie eruit mag. Dus dan is het niet zo heel vreemd dat functionarissen argwanend zijn of kinderen wel het recht krijgen om terug te keren naar hun familie nadat ze op een vliegtuig stappen - de geschiedenis van Isral leert dat dat soort vragen gerechtvaardigd zijn.
Welke rol Isral zelf speelt mag geen verbazing wekken:
This toddler has days to live, doctors warn. But Israel has paused her medical evacuation from Gaza
[ afbeelding ]
en dit; je verhaaltjes worden echt niet beter als je dit soort achterlijke slogans maar blijft herhalen. je uitkomst is al bekend voordat je er een voorbeeld bij zoekt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Naast dat de situatie al niet zou moeten zijn dat Isral vrijwel elk ziekenhuis in de Gazastrook had vernietigd zodat medische vluchten nodig zijn, is dat natuurlijk ook niet het verhaal. Isral controleert eerst en vooral de grenzen - de kinderen zouden ook gewoon in Isral geholpen kunnen worden als het een beschaafd land was geweest (is het niet, het is een fascistode apartheidsstaat met een genocidale regering en bijbehorend beleid).
Ik vraag me af wat de toekomst voor Gaza en de inwoners gaat zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:08 schreef Eagles89 het volgende:
Deze mevrouw lijkt me ook iemand die we in Nederland uitstekend kunnen gebruiken:
[ x ]
Ongelofelijk dat je hier nog steeds mensen vindt die dit volk als de grote onschuldigen ziet. Ik moet dan ook altijd denken aan die statistiek van gevluchte Palestijnen naar Denemarken in de jaren 90. Ongeveer 70% bleek na 10 jaar in aanraking te zijn geweest met Justitie.
Ik denk dat het Palestijnse volk uiteindelijk alleen goed terecht kan komen als Hamas en hun giftige propaganda weg zijn. En ja, dat betekent misschien wel dat je eerst decennia-lang een VN regering met VN leger neer moet zetten, oid. Je ziet dat met Palestijnen die elders wonen, ook in Isral, die zijn lang niet zo haatdragend.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de toekomst voor Gaza en de inwoners gaat zijn.
Als ik ook zie hoe de gijzelaars, die vrij gelaten worden, door massa's woedende mensen gesleept worden, zie ik het somber in voor dat volk.
Ik kan het niet goed inschatten maar ik heb de indruk dat Hamas (en het gedachtengoed) daar overal aanwezig is. Door de hele Gazaanse bevolking heen. Zelfs op scholen wordt de haat voor joden er in gestamp.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat het Palestijnse volk uiteindelijk alleen goed terecht kan komen als Hamas en hun giftige propaganda weg zijn. En ja, dat betekent misschien wel dat je eerst decennia-lang een VN regering met VN leger neer moet zetten, oid. Je ziet dat met Palestijnen die elders wonen, ook in Isral, die zijn lang niet zo haatdragend.
Ja, daarom wat ik zeg. De VN moet daar heen en dan accepteren dat ze misschien wel 50 jaar aanwezig moeten zijn. Maar ja, de VN zelf is verdeeld in dit geval. Terwijl 'we accepteren geen terrorisme' toch een nobrainer zou moeten zijn. Ik denk dan ook niet dat dit conflict ooit stopt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed inschatten maar ik heb de indruk dat Hamas (en het gedachtengoed) daar overal aanwezig is. Door de hele Gazaanse bevolking heen. Zelfs op scholen wordt de haat voor joden er in gestamp.
Hamas weg is wel de eerste stap ja. En dan alles onder internationaal toezicht. Ook het onderwijs. En gericht op samen leven. En niet op haat. En dat gaat heel lang duren om dat om te vormen. Als dat al lukt.
dat is ook zo, maar ook dat is onderdeel van hamas propaganda. iedereen laten denken dat ze sterk en onverzetbaar zijn en de gehele bevolking hen steunt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed inschatten maar ik heb de indruk dat Hamas (en het gedachtengoed) daar overal aanwezig is. Door de hele Gazaanse bevolking heen. Zelfs op scholen wordt de haat voor joden er in gestamp.
Hamas weg is wel de eerste stap ja. En dan alles onder internationaal toezicht. Ook het onderwijs. En gericht op samen leven. En niet op haat. En dat gaat heel lang duren om dat om te vormen. Als dat al lukt.
Geen genocide en geen apartheid zouden ook een nobrainer moeten zijn. Of geen terrorisme vanuit de staat.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daarom wat ik zeg. De VN moet daar heen en dan accepteren dat ze misschien wel 50 jaar aanwezig moeten zijn. Maar ja, de VN zelf is verdeeld in dit geval. Terwijl 'we accepteren geen terrorisme' toch een nobrainer zou moeten zijn. Ik denk dan ook niet dat dit conflict ooit stopt.
Terroristische aanslagen door de dodelijkste terroristische organisatie van het moment zijn een minimaal probleem... besef je dan echt niet wat je zegt?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geen genocide en geen apartheid zouden ook een nobrainer moeten zijn. Of geen terrorisme vanuit de staat.
Maar voor de verdedigers van Isral is terreur enkel een probleem als Isralirs slachtoffer zijn.
Terrorisme vanuit Hamas is een relatief minimaal probleem in dit conflict. Veel erger is de door rassenhaat gedreven volkerenmoord met uitgebreide westerse steun gericht op de Palestijnen na een halve eeuw aan eveneens gesteunde staatsterreur vanuit Isral.
Sterker nog, Isralische Arabieren zijn optimistischer over vrede en staan meer open voor verschillende vredesplannen dan elke andere groep (Isralische Joden, Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza). Zie bijvoorbeeld deze survey van vorig jaar: http://www.pcpsr.org/en/node/989quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je ziet dat met Palestijnen die elders wonen, ook in Isral, die zijn lang niet zo haatdragend.
Ja, de hoop moet eigenlijk bij die groep vandaan komen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Sterker nog, Isralische Arabieren zijn optimistischer over vrede en staan meer open voor verschillende vredesplannen dan elke andere groep (Isralische Joden, Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza). Zie bijvoorbeeld deze survey van vorig jaar: http://www.pcpsr.org/en/node/989
Alleen heeft die groep geen politieke wil en macht om ook maar iets te verzetten. Misschien als Israel eerst de alsmaar groeiende misdaadcijfers onder arabieren onder controle weet te krijgen en de arabische partijen zich weer gaan verenigen, hebben ze een kans om invloed uit te oefenen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de hoop moet eigenlijk bij die groep vandaan komen.
We accepteren geen gedwongen volksverhuizing of bezetting is ook een no-brainer, maar daar veegt men ook hun reet mee af. Dus tja...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daarom wat ik zeg. De VN moet daar heen en dan accepteren dat ze misschien wel 50 jaar aanwezig moeten zijn. Maar ja, de VN zelf is verdeeld in dit geval. Terwijl 'we accepteren geen terrorisme' toch een nobrainer zou moeten zijn. Ik denk dan ook niet dat dit conflict ooit stopt.
Eens dat de resoluties tegen Isral ook eens gevolgen moeten hebben. Maar dan nog is Hamas opruimen net zo logisch als Al Quaida aanvallen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We accepteren geen gedwongen volksverhuizing of bezetting is ook een no-brainer, maar daar veegt men ook hun reet mee af. Dus tja...
Is het niet, leuke leugen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Terroristische aanslagen door de dodelijkste terroristische organisatie van het moment zijn een minimaal probleem...
Niet "ook". De door de christenunie toegejuichde genocide is ht grote probleem. De racistische staat Isral die een halve eeuw lang Palestijnen heeft mogen martelen, terroriseren, naar willekeur uitmoorden, is ht grote probleem. Wil je vrede? Beteugel Isral,dat zou de eerste stap moeten zijn.quote:besef je dan echt niet wat je zegt?
Ja, Isral is ook verschrikkelijk.
Je beroepen op je eigen onwetendheid is geen argument. Zeker als je enkel informatie toelaat die door een meters dik pantser van racisme moet doordringen. Je argumenten zijn verder drogredeneringen, maar dat is eigenlijk altijd als je deze volkerenmoord probeert goed te praten. Omdat je inhoudelijk niets hebt.quote:Maar in Isral zag ik nog allerlei protesten die opriepen de oorlog te stoppen. Echt blij met de oorlog leek niet echt iemand. In Palestina lijkt er nu niemand boos te zijn op de terroristen van Hamas die hun land een oorlog in hebben gesleept.
Dat je zo ongelooflijk vol zit met minachting voor Palestijnse levens dat je alles bij elkaar verzint om genocide maar geen genocide te noemen op basis van, ja, niets behalve de wens om het maar gewoon niet zo te noemen. Racisme doet iets geks met mensen. Je 'argumenten' zijn echt verdorven en weerzinwekkend verder, naast dat ze incorrect zijn. De Duitsers hadden het oom allemaal sneller en effectiever kunnen werken, mooi staaltje goedpraten!quote:Nee, ze juichen ze toe. Echt idioot. En daardoor onoplosbaar.
Daarnaast kun je stoppen met het woord genocide, nu de dodencijfers wel redelijk vast liggen. 60.000 doden is belachelijk veel en echt onverdedigbaar, maar op 2 miljoen mensen natuurlijk geen genocide.
Het zijn teveel doden. Veel teveel. Maar als Isral genocide had willen plegen, waren er nu wel een miljoen doden te betreuren.
Die tunnelclaims die we al meer dan een jaar horen, waar amper iets van bewijs over getoond is, terwijl er 30 ziekenhuizen zijn gebombardeerd, artsen worden gexecuteerd, ambulances onder vuur worden genomen. Bewijs komt per geval. Voor elk geval waar geen bewijs van geleverd is, is er geen bewijs. Een tunnel ergens bewijst precies niets voor alle gevallen waar geen tunnel als bewijs is getoond. Helemaal niets.quote:En ook bij het aantal doden is het goed om naar de feiten te kijken.
De tunnels onder de ziekenhuizen die bewijzen dat Hamas ze gebruikte als terroristische locaties bijvoorbeeld. Je kunt niet ontkennen dat bijvoorbeeld Al-Shifa zo werd misbruikt.
Ok doe nu de overige 70% van de gebouwen die Isral gebombardeerd heeft, met proportionaliteitsargumenten erbij.quote:Blijft dat Isral daar voorzichtiger had kunnen en moeten zijn, maar Hamas had dat ziekenhuis nooit zo mogen gebruiken en dan waren er ook minder doden.
Isral kan inderdaad genocide uitvoeren waarop hun racistische steunpilaren hier in Nederland hun hekel aan Palestijnen kunnen omvormen tot het uitkramen van drogredeneringen en leugens.quote:Maar we zien nu hoe het komt dat Hamas dat zo kon.
Genocide is ook populair in Isral en bij hun fans van de ChristenUnie. Waarom denk je dat de Holocaust zo'n succes was in Europa? Omdat dezelfde rassenhaat die je nodig hebt om het uitmoorden van Palestijnen goed te praten, ook gebruikt kan worden tegen andere volken en groepen.quote:Ik dacht nog dat veel Palestijnen onderdrukt werden door Hamas en niet tegen hen durfden op te staan, maar ze blijken razend populair.
Stukje feitenvrije drek op het einde waarbij je nog even negeert dat Isral toch enkel bombardeert om Palestijnen te doden en het allemaal bijzonder weinig met Hamas te maken heeft.quote:Ja, dan kun je je dus schuil houden tussen de bevolking zonder bang te zijn dat zij aan de Israli's aangeven waar je zit.
Nee daarbij zijn de slachtoffers Palestijnen dus dat is juist goed!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We accepteren geen gedwongen volksverhuizing of bezetting is ook een no-brainer, maar daar veegt men ook hun reet mee af. Dus tja...
Wat mij betreft moet Netanyahu inderdaad naar Den Haag. En daar zal hij dan denk ik inderdaad veroordeeld kunnen worden: voor oorlogsmisdaden, niet voor genocide. Al gaat de rechter daar uiteraard over.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel bijzonder als je claimt dat Hamas een gevaarlijker terroristische organisatie is dan Israel. Dan ben je wel ver buiten de realiteit. Israel is veel beter bewapend en maakt veel meer doden zeker in het buitenland.
Dat men in Gaza niet massaal de straat op ging om te demonstreren lijkt me logisch, dat zou nogal dodelijk zijn.
Als er geen genocide plaatsvond, kan Israel Netanyahu toch met een gerust hart in Den Haag laten berechten?
Of geloven de pro Israel mensen dat ICC in een of ander ani-joods complot zit ofzo?
Klopt, Turkije krijgt verrassend weinig slack over hun bezetting van Syri en verdrijvingen van Koerden.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoor je jezelf? Ook eens gevolgen. Die zijn er al decennia niet. Los van Hamas.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat de resoluties tegen Isral ook eens gevolgen moeten hebben. Maar dan nog is Hamas opruimen net zo logisch als Al Quaida aanvallen.
Open er een topic over.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, Turkije krijgt verrassend weinig slack over hun bezetting van Syri en verdrijvingen van Koerden.
Wie is 'we'?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou het toejuichen, maar Gazanen gaan niet minder achter Hamas staan als je ze hiervoor niet iets in ruil geeft. Een VN-bezetting is nog steeds een bezetting. Dit zou gecombineerd moeten worden met het (geleidelijk) loslaten van de blokkade en bezetting, inclusief de Westbank. Laat zien dat samenleven en deradicaliseren loont.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe zie jij die mensen met elkaar samenleven dan?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook eindelijk eens gevolgen dan. Nee, ik ben geen Isral liefhebber. En Netanyahu had al jaren in een gevangenis moeten zitten. Maar dat maakt Hamas niet minder terroristisch en minder gevaarlijk, die vallen nota bene een internationaal muziekfestival (iets waar degenen waarvan ze zeggen dat het hun vijanden zijn, de orthodoxe Joden, nooit heen zullen gaan) aan.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoor je jezelf? Ook eens gevolgen. Die zijn er al decennia niet. Los van Hamas.
Ja, natuurlijk, de Westbank is Palestijns, niet Isralisch. Je zit alleen met het in beide landen hun ogen ondeelbare Jeruzalem, de heilige stad voor Joden, moslims en een deel van de christenen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zou het toejuichen, maar Gazanen gaan niet minder achter Hamas staan als je ze hiervoor niet iets in ruil geeft. Een VN-bezetting is nog steeds een bezetting. Dit zou gecombineerd moeten worden met het (geleidelijk) loslaten van de blokkade en bezetting, inclusief de Westbank. Laat zien dat samenleven en deradicaliseren loont.
Maar Netanyahu wordt beschermd door een aantal Westerse landen. Dus laten we even ophouden met deze poppenkast er wordt namelijk heel veel tegengas gegeven op partijen als Hamas. En terecht, maar laten we het nu eens hebben over de andere olifant in de kamer.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft moet Netanyahu inderdaad naar Den Haag. En daar zal hij dan denk ik inderdaad veroordeeld kunnen worden: voor oorlogsmisdaden, niet voor genocide. Al gaat de rechter daar uiteraard over.
En de staat Isral is geen terroristische organisatie. Hamas, die niet de rechtmatige regering is van een land, wel. Gewoon vergelijkbaar met Al Quaida, waarom is dat zo moeilijk om te erkennen?
Niet door gedwongen volksverhuizingen in ieder geval. Mij lijkt het volledig terugtrekken van Isral tot achter de door VN bepaalde linie, een belangrijke voorwaarde. Net als een volledige ontwapening van Hamas en een internationale vredesmacht in de Palestijnse gebieden om daar de orde te bewaken.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe zie jij die mensen met elkaar samenleven dan?
Zoals ze samenleven in Tel Aviv. 75% Joods, 20% Arabisch. Er staan 400 moskeen in Isral. Het kan dus op zich prima, een groot deel van de Joden en moslims wil dat ook gewoon. Alleen wat orthodoxe Joden en wat Hamasfiguren die allebei helaas nogal veel macht hebben en de boel indoctrineren niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe zie jij die mensen met elkaar samenleven dan?
Nee klopt. Irrelevant voor dit topic namelijk, jij wel, dus open er een topic over.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het interesseert je verrassend genoeg geen reet.
De enige reden waarom er hier juist steeds aangegeven wordt dat Hamas slecht is, is omdat een aantal dat weigeren te erkennen en nogal aanwezig zijn. Ik heb vanaf het begin gezegd dat er in deze strijd geen goede kant was. En dat een kant kiezen hier dus altijd het kiezen van een slechte kant is.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar Netanyahu wordt beschermd door een aantal Westerse landen. Dus laten we even ophouden met deze poppenkast er wordt namelijk heel veel tegengas gegeven op partijen als Hamas. En terecht, maar laten we het nu eens hebben over de andere olifant in de kamer.
Kanttekening is dat de Isralische Arabieren degenen zijn die er geen moeite mee hadden om zich op te laten nemen in de staat Isral.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ze samenleven in Tel Aviv. 75% Joods, 20% Arabisch. Er staan 400 moskeen in Isral. Het kan dus op zich prima, een groot deel van de Joden en moslims wil dat ook gewoon. Alleen wat orthodoxe Joden en wat Hamasfiguren die allebei helaas nogal veel macht hebben en de boel indoctrineren niet.
Dus omdat het irrelevant is voor dit topic boeit het je niet? Nogal selectief.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee klopt. Irrelevant voor dit topic namelijk, jij wel, dus open er een topic over.
Er zijn er ook een aantal die dat over Netanyahu beweren. Sterker nog, er zijn complete westerse landen die zich achter hem scharen. En schijt hebben aan het internationaal strafhof. Lijkt me een tikje gewichtiger dan die paar forumleden hier.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige reden waarom er hier juist steeds aangegeven wordt dat Hamas slecht is, is omdat een aantal dat weigeren te erkennen en nogal aanwezig zijn. Ik heb vanaf het begin gezegd dat er in deze strijd geen goede kant was. En dat een kant kiezen hier dus altijd het kiezen van een slechte kant is.
Klinkt als een goede interim oplossing. Dit is echter nog steeds geen samenleving. Hoe zie je het over 10-15 jaar voor je?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet door gedwongen volksverhuizingen in ieder geval. Mij lijkt het volledig terugtrekken van Isral tot achter de door VN bepaalde linie, een belangrijke voorwaarde. Net als een volledige ontwapening van Hamas en een internationale vredesmacht in de Palestijnse gebieden om daar de orde te bewaken.
Klopt, daar ben je niet anders in. Het interesseert je namelijk alleen omdat je dan denkt de aandacht daarmee weer af te kunnen leiden van dit specifieke conflict. Maar zo werkt dat niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus omdat het irrelevant is voor dit topic boeit het je niet? Nogal selectief.
Dat hangt helemaal samen met wie er aan de macht is in de Palestijnse gebieden en Isral l.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klinkt als een goede interim oplossing. Dit is echter nog steeds geen samenleving. Hoe zie je het over 10-15 jaar voor je?
In werkelijkheid zijn al deze conflicten nogal abstract voor mij en zie ik geen reden om het n erger dan het ander te vinden. Wat mij betreft stoppen ze allemaal vandaag nog.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, daar ben je niet anders in. Het interesseert je namelijk alleen omdat je dan denkt de aandacht daarmee weer af te kunnen leiden van dit specifieke conflict. Maar zo werkt dat niet natuurlijk.
Als dat werkelijk zo was, dan had je wel een topic daarover geopend toch. En niet louter tijdens een discussie over Israel en volksverhuizingen. Het leek erg op een 'maar hunnie doen het ook'.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In werkelijkheid zijn al deze conflicten nogal abstract voor mij en zie ik geen reden om het n erger dan het ander te vinden. Wat mij betreft stoppen ze allemaal vandaag nog.
Wie zouden er aan beide kanten aan de macht moeten zijn voor een succesvolle oplossing?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal samen met wie er aan de macht is in de Palestijnse gebieden en Isral l.
Ik kaart het vaak genoeg aan in het Syri topic als de hypocriete Slayage weer eens los gaat.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat werkelijk zo was, dan had je wel een topic daarover geopend toch. En niet louter tijdens een discussie over Israel en volksverhuizingen. Het leek erg op een 'maar hunnie doen het ook'.
De vraag is of dat iets uitmaakt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zouden er aan beide kanten aan de macht moeten zijn voor een succesvolle oplossing?
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ze samenleven in Tel Aviv. 75% Joods, 20% Arabisch. Er staan 400 moskeen in Isral. Het kan dus op zich prima, een groot deel van de Joden en moslims wil dat ook gewoon. Alleen wat orthodoxe Joden en wat Hamasfiguren die allebei helaas nogal veel macht hebben en de boel indoctrineren niet.
quote:In a 2015 survey, 79% of Arabs say there is a lot of discrimination against Muslims in Israel. 38% of Muslims report having experienced at least one incident of discrimination within 12 months, including being questioned by security officials (17%), being prevented from traveling (15%), physically threatened or attacked (15%), or having suffered property damage (13%) because of their religion.
The survey also asked about positive interactions, slightly more than a quarter (26%) of Arab Muslims saying a Jew has expressed concern or sympathy toward them in the past year because of their religious identity.[16]
Jewish public opinion is divided on whether Israel can serve as a homeland for Jews while also accommodating the country’s Arab minority. Nearly half (48%) of Israeli Jews say Arabs should be expelled or transferred from Israel, including roughly one-in-five Jewish adults who strongly agree with this position.[16]
Waarom zou het niks uitmaken?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag is of dat iets uitmaakt.
In ieder geval gematigde figuren. Die even iets verder kijken dan hun neus lang is. Dat gaat heel wat jaren kosten, zeker nu na dit conflict er weer een generatie een trauma heeft opgelopen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zouden er aan beide kanten aan de macht moeten zijn voor een succesvolle oplossing?
Das prima dat je het daar aankaart, ik zit nu niet in dat topic. Je conclusies over mij zijn dan ook nogal voorbarig. In de context van dit topic is het gewoon niet interessant dat er een ander land iets anders achterlijks doet in weer een ander land. Of moeten het hier ook over China en Tibet hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kaart het vaak genoeg aan in het Syri topic als de hypocriete Slayage weer eens los gaat.
Ik trek in twijfel of jij het algehele principe wel zo erg vindt en daarom stel ik je de vraag. Je mag mij terug in twijfel trekken hoor maar ik ben vrij rechtlijnig.
Ik gun Isralirs, Palestijnen en Koerden hun land en hun vrede. Wat mij betreft sturen we Netanyahu, Ben Gvir en de Hamas top naar Den Haag.
Maar dat streven naar een gezuiverde staat is niet zo erg, want dat zou toch enkel Palestijnen treffen! Andersom is het natuurlijk wel erg!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
Nearly half (48%) of Israeli Jews say Arabs should be expelled or transferred from Israel, including roughly one-in-five Jewish adults who strongly agree with this position.
Isral is een democratie dus als die gematigde figuren willen heb ik daar wel vertrouwen. Als ze dat willen dan he.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In ieder geval gematigde figuren. Die even iets verder kijken dan hun neus lang is. Dat gaat heel wat jaren kosten, zeker nu na dit conflict er weer een generatie een trauma heeft opgelopen.
Mohammad Shtayyeh, tot vorig jaar de echte regeringsleider van Palestina, is bijvoorbeeld best gematigd. Helaas heeft ook hij geen grip op Hamas. Verkiezingen houdt Palestina al sinds 2006 niet meer, maar het is natuurlijk niet zo dat alleen verkiezingen goede regeringsleiders kunnen opleveren.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Isral is een democratie dus als die gematigde figuren willen heb ik daar wel vertrouwen. Als ze dat willen dan he.
Bij de Palestijnen heb ik meer twijfels over het proces. Hoe wordt Hamas ontwapend? Hamas gaat zichzelf niet ontwapenen. Isral kreeg het niet voor elkaar maar wie dan wel? In principe komt er een burgeroorlog als iemand het probeert me dunkt.
Dat is dus de verkeerde instelling. Israel moet. Democratie of geen democratie. Je hebt je te houden aan het internationaal recht.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:57 schreef Richestorags het volgende:
Isral is een democratie dus als die gematigde figuren willen heb ik daar wel vertrouwen. Als ze dat willen dan he.
Dit geldt eveneens voor de Palestijnen. Anders worden ze maar geforceerd ontwapend. Dat moet Isral niet doen, maar dat moet in internationaal verband gebeuren.quote:Bij de Palestijnen heb ik meer twijfels over het proces. Hoe wordt Hamas ontwapend? Hamas gaat zichzelf niet ontwapenen. Isral kreeg het niet voor elkaar maar wie dan wel? In principe komt er een burgeroorlog als iemand het probeert me dunkt.
Dat is natuurlijk niet alleen het westen die daar niks om geeft. Als je hoort dat er zelfs gegijzelden in gebouwen van de VN zaten, hoeveel vertrouwen kan Isral dan in de VN hebben? Andersom ook: in Libanon viel Isral gewoon de VN aan, dus hoe veilig is de VN in dat gebied?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus de verkeerde instelling. Israel moet. Democratie of geen democratie. Je hebt je te houden aan het internationaal recht.
[..]
Dit geldt eveneens voor de Palestijnen. Anders worden ze maar geforceerd ontwapend. Dat moet Isral niet doen, maar dat moet in internationaal verband gebeuren.
Maar ja, aangezien iedereen en zijn moeder geen reet geeft om internationale afspraken...
quote:“I am saying here to the citizens of Lebanon, I already see the citizens in Gaza walking with white flags along the
coast... If Hezbollah makes mistakes of this kind, the ones who will pay the price are first of all the citizens of
Lebanon. What we are doing in Gaza, we know how to do in Beirut.”
quote:Eight coalition members said the IDF's strategy was ineffective in defeating Hamas, demanding the army purge northern Gaza of residents by use of sieges, infrastructure destruction and 'killing anyone without a white flag.' The policy should be used in other parts of Gaza, they said
Topcomment:quote:Have you shown a liberal, friend or random, who's a strong supporter of Israel, videos of war crimes by the IDF, and genocide of the Palestinians & Lebanese?
How do they react? Have they actually dismiss them as "lies", "propaganda" or "conspiracies"?
Guttegut wat herkenbaar.quote:They do one of two things.
They say Israel has a right to defend itself and war is ugly but Hezbollah and Hamas are terrorists. Or, when that isn’t relevant,
They blame Netanyahu and say atrocities are abhorrent and oh if only someone else were in charge things would be better.
Ach ach ach. Alle 'argumenten' voor Israel, ze zijn allemaal zo leeg, zo lui, zo alleen maar bezig om wat overduidelijk fout is te verdedigen omdat je het niet echt fout vindt omdat je de slachtoffers nou eenmaal minderwaardig vindt.quote:Minimum number of victims
Applicable law does not require a minimum number of victims.[112][113] Neither the Genocide Convention nor ICJ jurisprudence requires a minimum number of victims to establish genocide. Rather, genocide is established when qualified acts are committed against either a "reasonably significant number" or "a significant section of the group, such as its leadership".[114] In the Gambia v Myanmar Rohingya genocide case, France and the United Kingdom (among others) affirmed that the "number of victims killed" is not a "focus" of the assessment, given that "circumstances may be such that the perpetrator cannot, or decides not to, avail itself of the fastest or most direct means" of destruction.[114]
Is zeker niet alleen het Westen. Alleen hebben wij er wel de mond vol van. Wij zijn toch de hoeders van mensenrechten? Wij zijn het voorbeeld, we wijzen anderen erop dat ze ons moeten volgen. We geven om elk mens, ongeacht. Dat maskertje is nu wel verdwenen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet alleen het westen die daar niks om geeft. Als je hoort dat er zelfs gegijzelden in gebouwen van de VN zaten, hoeveel vertrouwen kan Isral dan in de VN hebben? Andersom ook: in Libanon viel Isral gewoon de VN aan, dus hoe veilig is de VN in dat gebied?
Hier lijkt de VN helaas tandeloos. En de Afrikaanse Unie lijkt ook niet neutraal genoeg om de rol over te nemen. Net zo min als de EU trouwens.
Wie gaat Isral dwingen voor een "gematigde" regering te kiezen en wat zijn de criteria daarvoor?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus de verkeerde instelling. Israel moet. Democratie of geen democratie. Je hebt je te houden aan het internationaal recht.
Welk land gaat zijn leger sturen om Hamas te ontwapenen? En hoe gaan de Palestijnen dat ooit accepteren nadat Isral ze al helemaal de moeder in heeft gebombardeerd? Ik zie dat echt niet gebeuren. Dat lijkt me een recept voor nog meer onrust.quote:Dit geldt eveneens voor de Palestijnen. Anders worden ze maar geforceerd ontwapend. Dat moet Isral niet doen, maar dat moet in internationaal verband gebeuren.
Vandaar mijn punt over Turkije. Dat gaf men voor Isral dit gebied introk namelijk ook al niet.quote:Maar ja, aangezien iedereen en zijn moeder geen reet geeft om internationale afspraken...
Je 'hoort'. Ja, dan zal het wel waar zijn! Snel alles bombarderen! Laten we het over de feiten hebben, dat je iets hoort is bewijs genoeg om alles te vernietigen ondanks dat iedere betrokkene zegt dat het niet waar is. Wat maakt het allemaal toch uit, als het niet klopt gaan er alleen maar ontzettend veel Palestijnen dood, niet waar!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet alleen het westen die daar niks om geeft. Als je hoort dat er zelfs gegijzelden in gebouwen van de VN zaten, hoeveel vertrouwen kan Isral dan in de VN hebben?
Hou toch op, dit zeiden de gegijzelden zelf zonder enige aanleiding. Ga gewoon weg uit dit topic als je het nieuws niet volgt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je 'hoort'. Ja, dan zal het wel waar zijn! Snel alles bombarderen! Laten we het over de feiten hebben, dat je iets hoort is bewijs genoeg om alles te vernietigen...
Had je ooit wel vertrouwen in dat maskertje dan? Arabieren zeggen zoiets als: ik en mijn broer tegen mijn neef. Ik, mijn broer en mijn neef tegen de rest. Elke familie zorgt goed voor elkaar en binnen de familie nog beter voor de inner circle. In Europa zorg(d)en we goed voor onze Europese familie. Je moet kijken naar acties en niet naar woorden. Woorden en acties zijn wat dat betreft nooit overeengekomen. Zoals je zelf laatst al aangaf Frankrijk in Algerije en Frankrijk en Spanje in Marokko.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is zeker niet alleen het Westen. Alleen hebben wij er wel de mond vol van. Wij zijn toch de hoeders van mensenrechten? Wij zijn het voorbeeld, we wijzen anderen erop dat ze ons moeten volgen. We geven om elk mens, ongeacht. Dat maskertje is nu wel verdwenen natuurlijk.
Dat maakt het ook een lastig probleem. In de realiteit lijkt niemand zich er aan te willen branden. Ook de "broeders" van de Palestijnen in het MO niet. Niet dat Isral ooit een Arabisch leger Hamas zou laten ontwapenen.quote:En het klopt ook dat de VN een tandeloze tijger is. En dat een internationale vredesmacht helaas een utopie is. Mijn oplossing is dan ook vooral gebaseerd op wensdenken.
Kassen zijn Hamas! Landbouw is Hamas! Het is allemaal Hamas. Heb ik gehoord, dus logisch dat het allemaal vernietigd wordt door Israel.quote:• We assessed the impact of the Israel–Hamas conflict on agricultural land use in Gaza
• A harmonic model was applied to PlanetScope imagery to detect damage to tree crops
• The Segment Anything Model was utilized to identify individual greenhouses
• By September 2024, 64–70% of tree crop fields and 58% of greenhouses were damaged
• Our results align with UNOSAT's findings but offer greater and more accurate details
Ik lever hier nog wel eens bronnen aan met nieuwsberichten. Jouw bijdrage bestaat uit het verspreiden van leugenachtige propaganda, argumentsloze drogredenen, fantaseren over de noodzaak van etnische zuivering, en verder niets dat met bronnen of iets basaals als menselijkheid te maken heeft.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hou toch op, dit zeiden de gegijzelden zelf zonder enige aanleiding. Ga gewoon weg uit dit topic als je het nieuws niet volgt.
Hoe weet je dan dat niemand zich eraan wil branden als Israel het nooit zou toestaan.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat maakt het ook een lastig probleem. In de realiteit lijkt niemand zich er aan te willen branden. Ook de "broeders" van de Palestijnen in het MO niet. Niet dat Isral ooit een Arabisch leger Hamas zou laten ontwapenen.
Welk land heeft aangeboden Hamas te willen ontwapenen?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat niemand zich eraan wil branden als Israel het nooit zou toestaan.
En waarom zou Israel dat mogen bepalen?
Welk land zou dat moeten aanbieden volgens jou? Je zegt zelf al dat Israel het niet gaat accepteren, waarom zouden ze daar dan moeite in stoppen? En mag dat land dan ook Israel ontwapenen?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welk land heeft aangeboden Hamas te willen ontwapenen?
Hmm......
Vorig jaar waren er onderhandelingen tussen Israel, Amerika en Arabische landen over een internationale coalitie die gaza deels zou besturen na de oorlog. Een aantal Arabische landen waren positief, op voorwaarde dat toegewerkt zou worden naar een Palestijnse staat. Israel wou dat niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welk land heeft aangeboden Hamas te willen ontwapenen?
Hmm......
Gek he, dat Isral geen Arabisch leger op haar grondgebied accepteert gezien alle geschiedenis?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welk land zou dat moeten aanbieden volgens jou? Je zegt zelf al dat Israel het niet gaat accepteren, waarom zouden ze daar dan moeite in stoppen? En mag dat land dan ook Israel ontwapenen?
Is politiek gezien zeer lastig te verkopen na de ongekende brute terreuraanslag van de Palestijnen. Het zou gezien worden als een cadeau voor terreur.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:58 schreef oblo het volgende:
[..]
Vorig jaar waren er onderhandelingen tussen Israel, Amerika en Arabische landen over een internationale coalitie die gaza deels zou besturen na de oorlog. Een aantal Arabische landen waren positief, op voorwaarde dat toegewerkt zou worden naar een Palestijnse staat. Israel wou dat niet.
Hou toch eens op met het aanvallen van users. En als ze iets terug zeggen snel een TR plaatsten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik lever hier nog wel eens bronnen aan met nieuwsberichten. Jouw bijdrage bestaat uit het verspreiden van leugenachtige propaganda, argumentsloze drogredenen, fantaseren over de noodzaak van etnische zuivering, en verder niets dat met bronnen of iets basaals als menselijkheid te maken heeft.
Er zijn meer dan 30 ziekenhuizen in de Gazastrook vernietigd. Jij komt met een, niet onderbouwd, voorbeeld over een ziekenhuis dat gebruikt zou zijn door Hamas (dixit Israel en eigenlijk alleen Israel). Hoe zit het met de andere 29, meneer de "nieuwsvolger". Heb je daar ook harde bewijzen voor gezien? Heb je harde bewijzen gezien waarom medisch personeel gexecuteerd mag worden? Heb je gezien waarom artsen in concentratiekampen van Israel mogen omkomen?
Heb je al eens een verslag van Amnesty gelezen? Of van HRW? Van Artsen zonder Grenzen? De vele verslagen van artsen en dokters uit het gebied over het bewust neerschieten van kinderen? Heb je de vele filmpjes gezien van Israelische soldaten die oorlogsmisdaden begaan?
Ik had hierboven een paar linkjes geplaatst waar op regelmatige basis beelden van Israels wandaden geplaatst worden? Heb je het allemaal al gezien, of is dat niet het soort nieuws dat je wil zien? Hou je het liever bij eventjes kijken binnen de eigen fuik wat er staat dat Israel gezegd heeft en huppatee, we kunnen weer een maandje Palestijnen uitroeien want Israel zei dat het eigenlijk allemaal heel logisch en verklaarbaar was. Dat laatste he.
Ik weet niet of je de Isralische politiek hebt gevolgd de afgelopen 2 jaar, maar politieke beslissingen verkopen aan het publiek is maar een bijzaak. De enige twee relevante vragen zijn: is Netanyahu het er mee eens en kan hij het bewerkstelligen zonder dat het kabinet valt?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is politiek gezien zeer lastig te verkopen na de ongekende brute terreuraanslag van de Palestijnen. Het zou gezien worden als een cadeau voor terreur.
Isral heeft een heel ander type samenleving dan wij. En waar het vaderland dienen en de militaire cultuur hoog in het aanzien staat. Martelaars dus ook. Ik denk dat het toewerken naar een Palestijnse staat nog even in de ijskast moet worden gezet totdat we een paar jaar verder zijn en er in de tussentijd met interimoplossingen moet worden aangemodderd.
En hoe groot schat jij de kans in dat het kabinet bij elkaar blijft als er nu wordt gepraat over een Isralische staat?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de Isralische politiek hebt gevolgd de afgelopen 2 jaar, maar politieke beslissingen verkopen aan het publiek is maar een bijzaak. De enige twee relevante vragen zijn: is Netanyahu het er mee eens en kan hij het bewerkstelligen zonder dat het kabinet valt?
Heel erg klein. Smotrich zou gelijk opstappen en dan verliest de coalitie de meerderheid in de knesset. Als er daarna nog ministers van Likud en de ultra-orthodoxe partijen opstappen is het voorbij.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En hoe groot schat jij de kans in dat het kabinet bij elkaar blijft als er nu wordt gepraat over een Isralische staat?
Daarom. Los van het feit dat de bevolking -ook aan de linkerzijde- het voorlopig niet wil, ondanks dat ze wat meer gesidelined zijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:56 schreef oblo het volgende:
[..]
Heel erg klein. Smotrich zou gelijk opstappen en dan verliest de coalitie de meerderheid in de knesset. Als er daarna nog ministers van Likud en de ultra-orthodoxe partijen opstappen is het voorbij.
Ontzettend veel van die mensen zaten levenslange gevangenisstraffen uit voor aanslagen en verkrachtingen van onschuldige burgers. Ik snap heel goed dat als jij je verkrachtter of de moordenaar of beiden van je zusje of dochter ziet feestvieren je daar absoluut geen zin in hebt en dat het leger voor hun eigen burgers opkomt is een zegen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:12 schreef VoMy het volgende:
Palestinian prisoners’ families say their houses were raided by Israeli forces
Israel says it will prevent ‘public displays of joy’ by families when Palestinians are released as part of Gaza ceasefire
Wat een cultuur. Duizenden mensen zomaar ontvoeren en gijzelen, jarenlang opsluiten in martelkampen en als je ze dan vrij moet laten eerst nog even de huizen van de familieleden die al die tijd hun geliefden moesten missen overhoop halen met machtsvertoon.
Dat er enkele Palestijnen zijn die dit zeggen is niet relevant. Dit vormt namelijk geen enkel bewijs voor zulke aantijgingen. Binnen de Palestijnse samenleving wordt wel meer gezegd dat niet waar is, zoals dat dit gebied exclusief hun land zou zijn, Joden hier niet mogen leven, Hamas slechts een verzetsbeweging is en 7 oktober gerechtvaardigd is.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:12 schreef VoMy het volgende:
Palestinian prisoners’ families say their houses were raided by Israeli forces
Israel says it will prevent ‘public displays of joy’ by families when Palestinians are released as part of Gaza ceasefire
Wat een cultuur. Duizenden mensen zomaar ontvoeren en gijzelen, jarenlang opsluiten in martelkampen en als je ze dan vrij moet laten eerst nog even de huizen van de familieleden die al die tijd hun geliefden moesten missen overhoop halen met machtsvertoon.
Correct.quote:Op zondag 2 februari 2025 01:40 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ontzettend veel van die beesten zaten levenslange gevangenisstraffen uit voor aanslagen en verkrachtingen van onschuldige burgers. Ik snap heel goed dat als jij je verkrachtter of de moordenaar of beiden van je zusje of dochter ziet feestvieren je daar absoluut geen zin in hebt en dat het leger voor hun eigen burgers opkomt is een zegen.
Van al die terroristen die gisteren zijn vrijgelaten zat bijna tweederde al ruim een jaar gevangen zonder een veroordeling....quote:Op zondag 2 februari 2025 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er enkele Palestijnen zijn die dit zeggen is niet relevant. Dit vormt namelijk geen enkel bewijs voor zulke aantijgingen. Binnen de Palestijnse samenleving wordt wel meer gezegd dat niet waar is, zoals dat dit gebied exclusief hun land zou zijn, Joden hier niet mogen leven, Hamas slechts een verzetsbeweging is en 7 oktober gerechtvaardigd is.
Het is daarom ook opvallend dat een krant zoals The Guardian zulke stukken plaatst alsof het onomstreden feiten waren. Daarentegen zagen we iets totaal anders toen er tijdens 7 oktober vele Isralische vrouwen bruut verkracht. Toen hield men een slag om de arm, want ja, er was geen bewijs.
Er lijkt hier dus een dubbele standaard te worden gehanteerd. Een claim van Palestijnse zijde is per definitie waar en iets dat van Isralische zijde komt moet eerst worden geverifieerd.
[..]
Correct.
Palestijnen die zich schuldig hebben gemaakt aan terrorisme en zitten om deze reden vast. Ik had hier een tijd terug ook al enkele voorbeelden van gepost, dan zie je dat sommigen bijvoorbeeld proberen Isralische agenten neer te steken of banden hebben met terreurbewegingen. Blijkbaar is dit allemaal 'onschuldig' volgens sommigen in het Westen.
ik vind de media behoorlijk pro palestijns.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van al die terroristen die gisteren zijn vrijgelaten zat bijna tweederde al ruim een jaar gevangen zonder een veroordeling....
Als elke Palestijn een terrorist wordt genoemd verliest het woord een deel van zijn waarde
Ondertussen wordt bijna dagelijks door kolonisten een Palestijns dorp aangevallen waarbij Palestijnen vanwege hun niet-Joodse identiteit fysiek met wapens worden aangevallen en gebouwen of auto's in de fik worden gestoken. Zonder ingrijpen of maar half ingrijpen van de lokale autoriteiten zoals de politie of het leger..... In westerse media lezen we hier bijzonder weinig over. Zou het andersom zijn en Palestijnen zouden een Joods dorp in de West Bank aanvallen onder toeziend oog van de politie en leger dan horen we dat op zeker. Dat is ook die dubbele standaard
Natuurlijk klopt het dat er een verdenking is en dat ze uiteindelijk toch wel veroordeeld gaan worden (paar jaar geleden nog een 99,7% veroordelingspercentage). Ik ga in op de frame.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vind de media behoorlijk pro palestijns.
en dat mensen zonder veroordeling worden vastgehouden, betekend niet dat ze niets gedaan hebben. zoek maar eens op waarvoor ze worden vastgehouden.
mensen onderschatten zwaar hoe ver de palestijnse zijde gaat in het opzetten van informatie, met het doel israel te beschadigen. het is letterlijk een van hun grootste wapens.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt het dat er een verdenking is en dat ze uiteindelijk toch wel veroordeeld gaan worden (paar jaar geleden nog een 99,7% veroordelingspercentage). Ik ga in op de frame.
Net zoals de frame dat er een terrorist getoond wordt die zich ook als 'journalist' bezig houdt en dit iets zegt over alle journalisten in Gaza. Of moordenaars die volgens westerse media omschreven worden als 'onschuldig'. We gaan nooit zien wie 'die westerse media' zijn of 'dat er ooit over bericht is', het is gewoon een frame.
Het is haar enige wapen en een groep is bereid er alles voor op te geven (vaders die kind van tien richting idf duwen). Ik heb hier op fok niet de indruk dat fokkers onderschatten hoe ver Palestijnen daar in gaan, eerder andersom (alles is een leugen tenzij bewegend beeld het zonder twijfel bewijst)quote:Op zondag 2 februari 2025 15:02 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
mensen onderschatten zwaar hoe ver de palestijnse zijde gaat in het opzetten van informatie, met het doel israel te beschadigen. het is letterlijk een van hun grootste wapens.
Er is wel degelijk een verschil.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:21 schreef mackinac het volgende:
[..]
Er is niet speciaals aan de Palestijnen en het is zinloos om in het verleden te blijven hangen. Er zijn talloze regio’s waar mensen moeten vluchten of onderdrukt worden. De Yezidis in Syria, Christenen in Irak, Soedan, Tibet, Nieuw Guiana, en zo kan ik de hele dag nog wel doorgaan. En er zijn ook genoeg volkeren die nooit meer kunnen terugkeren naar hun geboorte streek. Allemaal geen speciale UN organisatie voor.
mensen in het algemeen en een aantal hier, die de palestijnen alleen maar als slachtoffers zien. wat wel klopt, alleen ook heel erg slachtoffer van hun eigen extremistenquote:Op zondag 2 februari 2025 16:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is haar enige wapen en een groep is bereid er alles voor op te geven (vaders die kind van tien richting idf duwen). Ik heb hier op fok niet de indruk dat fokkers onderschatten hoe ver Palestijnen daar in gaan, eerder andersom (alles is een leugen tenzij bewegend beeld het zonder twijfel bewijst)
Oh zo eentje ben ik ook.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
mensen in het algemeen en een aantal hier, die de palestijnen alleen maar als slachtoffers zien. wat wel klopt, alleen ook heel erg slachtoffer van hun eigen extremisten
En wat is dan de reden dat geen van de andere buren zich wil branden aan de Palestijnen?quote:Op zondag 2 februari 2025 16:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh zo eentje ben ik ook.
De Palestijnen zijn slachtoffer van zichzelf (en dat bevalt ze) en ze zijn ook slachtoffer van hun kwade buurman. De buurman is de meest redelijke, zonder twijfel, maar de buurman is er ook met een plan en dat plan dat zien toch vele hier niet.
Dat ze al 100.000den vluchtelingen opvangen. Egypte zo'n 800.000, Libanon 1.5 miljoen en hun economie is ook niet heel chill. Niet alsof wij in Nederland staan te trappelen om migranten op die manier op te vangen.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat is dan de reden dat geen van de andere buren zich wil branden aan de Palestijnen?
Wie is de grootste macht in die regio en hoeveel heeft die er opgevangen?quote:Op zondag 2 februari 2025 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat ze al 100.000den vluchtelingen opvangen. Egypte zo'n 800.000, Libanon 1.5 miljoen en hun economie is ook niet heel chill. Niet alsof wij in Nederland staan te trappelen om migranten op die manier op te vangen.
Israel en niet veel.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie is de grootste macht in die regio en hoeveel heeft die er opgevangen?
Diverse redenen waaronder dat de Palestijn zich al diverse malen als een agressief onbetrouwbaar volk heeft laten zien. Ook die moslim landen zijn bekend met Hamas, PIJ en andere levensgevaarlijke idioten die meekomen. Verder hebben al die landen ok dit moment al meer dan genoeg moeite het hoofd boven water te houden, er is geen ruimte om miljoenen vluchtelingen erbij te nemen.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat is dan de reden dat geen van de andere buren zich wil branden aan de Palestijnen?
En Saudi Arabi is ook een zeer grote macht daar. Neemt ook maar weinig Palestijnen op.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel en niet veel.
https://reporting.unhcr.org/operational/operations/israel
Het zal toch vooral van Israel moeten komen. Zij hebben Gaza onbewoonbaar gebombardeerd in hun bloedlust. Dat S-A een kutland is waar je niks aan hebt mag duidelijk zijn. Het grootste probleem zal nog zijn dat als een land Palestijnse vluchtelingen aanneemt dat een vrijbrief is voor Israel om dat land binnen te vallen wanneer ze maar uitkomt.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
En Saudi Arabi is ook een zeer grote macht daar. Neemt ook maar weinig Palestijnen op.
Voor iedere oplossing zul je met die grote regionale spelers moeten werken. En ik zie daar vandaan ook maar weinig enthousiasme richting de Gazanen.
Ik mis bij Isral de laatste twintig jaar simpelweg het beleid van een wortel. Je ziet vooral dat Isral iedere keer reageert op geweld en terreur van de Palestijnen, maar organisaties zoals de PA, waar van alles mis mee is maar wel copereert met Isral, daarvoor niet worden beloond. Organisaties binnen Isral die serieus werk proberen te maken van dialoog worden eerder de voet dwars gezeten dan aangemoedigd.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, de Westbank is Palestijns, niet Isralisch.
Ook dat moet niet onmogelijk zijn, tijdens Camp David waren ze er bijna uit.quote:Je zit alleen met het in beide landen hun ogen ondeelbare Jeruzalem, de heilige stad voor Joden, moslims en een deel van de christenen.
Dit is gewoon een bloedsprookje dat hier ophoest.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zal toch vooral van Israel moeten komen. Zij hebben Gaza onbewoonbaar gebombardeerd in hun bloedlust. Dat S-A een kutland is waar je niks aan hebt mag duidelijk zijn. Het grootste probleem zal nog zijn dat als een land Palestijnse vluchtelingen aanneemt dat een vrijbrief is voor Israel om dat land binnen te vallen wanneer ze maar uitkomt.
Geen veroordeling is geen bewijs van onschuld. Dat zijn toch echt mensen die verdacht zijn van terreur.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van al die terroristen die gisteren zijn vrijgelaten zat bijna tweederde al ruim een jaar gevangen zonder een veroordeling....
Als elke Palestijn een terrorist wordt genoemd verliest het woord een deel van zijn waarde
Ondertussen wordt bijna dagelijks door kolonisten een Palestijns dorp aangevallen waarbij Palestijnen vanwege hun niet-Joodse identiteit fysiek met wapens worden aangevallen en gebouwen of auto's in de fik worden gestoken. Zonder ingrijpen of maar half ingrijpen van de lokale autoriteiten zoals de politie of het leger..... In westerse media lezen we hier bijzonder weinig over. Zou het andersom zijn en Palestijnen zouden een Joods dorp in de West Bank aanvallen onder toeziend oog van de politie en leger dan horen we dat op zeker. Dat is ook die dubbele standaard
Uiteindelijk willen de Joden en vooral Amerikaanse christenen (maar hier ook wel een deel, vooral SGP) de derde tempel bouwen, bovenop waar nu de voor de Rotskoepel staat. De Al Aqsa moskee zou met goede afspraken net gespaard worden, die staat op een paar meter van het tempelterrein, maar niet iedere Jood is het daar mee eens. Maar ook de Rotskoepel is een islamitische gedenkplaats en al 1300 jaar oud. Dat zal altijd problemen geven.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ook dat moet niet onmogelijk zijn, tijdens Camp David waren ze er bijna uit.
De Rotskoepel is een product van de Islamtische veroveringen van dit gebied en doelbewust gebouwd op grond die heilig is voor Joden en Christenen. De Islam komt dan ook niet uit de Levant maar kent de oorsprong in het Arabisch Schiereiland.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uiteindelijk willen de Joden en vooral Amerikaanse christenen (maar hier ook wel een deel, vooral SGP) de derde tempel bouwen, bovenop waar nu de voor de Rotskoepel staat. De Al Aqsa moskee zou met goede afspraken net gespaard worden, die staat op een paar meter van het tempelterrein, maar niet iedere Jood is het daar mee eens. Maar ook de Rotskoepel is een islamitische gedenkplaats en al 1300 jaar oud. Dat zal altijd problemen geven.
En de rode koeien voor het inwijden van die tempel, de menorah, het altaar en ook hout e.d. zijn al aanwezig voor de start van de bouw. De rode koeien waren het moeilijkst, maar dat is sinds 2024 geregeld. Dus de plannen zijn echt wel meer dan alleen fantasien.
Je kunt huidige moslims niet verwijten dat een kalief (trouwens een kalief die eerst Mohammed wilde vermoorden) ergens tussen 600 en 650 daar al een moskee had neergezet en dat uiteindelijk rond 690 deze rotskoepel daar is gebouwd.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Rotskoepel is een product van de Islamtische veroveringen van dit gebied en doelbewust gebouwd op grond die heilig is voor Joden en Christenen. De Islam komt dan ook niet uit de Levant maar kent de oorsprong in het Arabisch Schiereiland.
Het is daarom ook zo bizar dat moslims een claim leggen op dit gebied. Het benadrukt de expansionistische natuur van de Islam. Want in de cht radicale kringen, rekent men ook zelfs Spanje nog tot 'hun' grondgebied.
Een oplossing zou zijn: Joden en Christenen dit gebied, de moslims hun eigen gebied in het Arabisch Schiereiland. Maar dat gaat dus niet, want moslims willen alles.
Niemand verwijt dit moslims van nu, maar men zou wel moeten concluderen dat dit hun gebied simpelweg niet is. Zo heeft het Westen heeft ook ingezien dat kolonialisme en het opdringen van de eigen cultuur in andere gebieden niet een erg netjes idee was. In Islamtische kringen had men echter stug vast aan deze overtuigingen.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt huidige moslims niet verwijten dat een kalief ergens tussen 400 en 500 daar al een moskee had neergezet en dat uiteindelijk rond 690 deze rotskoepel daar is gebouwd.
Ook de moslims verwachten de wederkomst van Jezus, met Mohammed, in Jeruzalem op die plek en daarom staat hij daar.
Aantal 'gevluchte'.Palestijnen zonder formele verblijfsrechten of status. Vaak statenloos.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
En Saudi Arabi is ook een zeer grote macht daar. Neemt ook maar weinig Palestijnen op.
Voor iedere oplossing zul je met die grote regionale spelers moeten werken. En ik zie daar vandaan ook maar weinig enthousiasme richting de Gazanen.
voor israel kan je zeggen dat een deel zo'n plan wel ziet zitten. vrij klein deel eigenlijk, maar wel redelijk machtig vanwege hun positie in de politiek.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh zo eentje ben ik ook.
De Palestijnen zijn slachtoffer van zichzelf (en dat bevalt ze) en ze zijn ook slachtoffer van hun kwade buurman. De buurman is de meest redelijke, zonder twijfel, maar de buurman is er ook met een plan en dat plan dat zien toch vele hier niet.
Die Palestijnen in Saoedi Arabi is echt wel weer apart. Van wiki:quote:Op zondag 2 februari 2025 19:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aantal 'gevluchte'.Palestijnen zonder formele verblijfsrechten of status. Vaak statenloos.
Saoedi Arabi 280.000
Egypte 200.000
Libanon 250.000
Jordanie 370.000
Daarnaast herbergen de landen ook Palestijnen die wel en status of paspoort hebben gekregen. Jordani telt er bijna 3 miljoen, maar niet allemaal 'gewenst'.
Zie bijvoorbeeld onderstaand verhaal om een iets beter beeld te krijgen bij het verhaal dat er na 50 jaar nog zoveel Palestijnse 'vluchtelingen' zijn
https://www.mo.be/reporta(...)n-de-staatloze-salim
https://nl.m.wikipedia.or(...)geling%20uitgesloten.quote:In Saoedi-Arabi mogen buitenlanders die 10 jaar in het land wonen het staatsburgerschap van Saoedi-Arabi aanvragen. Palestijnen zijn van deze regeling uitgesloten.
Bij zowel Egypte als Saudi-Arabi speelt naast dat ze inderdaad liever geen Hamas binnen halen ook gewoon dat ze Amerika niet voor hun hoofd willen stoten. Saudi-Arabi had nu toch ook al weer 600 miljard aan investeringen beloofd aan Trump? En Egypte is niet voor niets naast Isral de enige uitzondering qua bevriezen van het American Aid fonds.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Palestijnen in Saoedi Arabi is echt wel weer apart. Van wiki:
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)geling%20uitgesloten.
En dat is dus precies wat ik bedoel. De serieus regionale spelers zijn helemaal niet zo pro Palestijns. En ook in Egypte krijgen zij geen volledige burgerrechten.
Ja. Wat een beelden h. Die zijn de hele wereld over gegaan. En dat Hamas deze mensen nog veilig moest houden, voor de angry Palestijnse mob.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:11 schreef Eagles89 het volgende:
Lekker vanuit het verre Nederland op Fok Hamas steunen kots:
[ x ]
Ze houden sowieso niet van vluchtelingen. Dat ze (Egypte) nu uit Gaza 'niemand' opvangen is omdat ze bang zijn dat ze daarna permanent met die mensen zitten opgezadeld. Voor die vier landen is dit niet hun probleem maar dat van Isral en anders het westen. De angst dat het permanente opvang wordt lijkt me terecht. Wat jij?quote:Op zondag 2 februari 2025 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Palestijnen in Saoedi Arabi is echt wel weer apart. Van wiki:
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)geling%20uitgesloten.
En dat is dus precies wat ik bedoel. De serieus regionale spelers zijn helemaal niet zo pro Palestijns. En ook in Egypte krijgen zij geen volledige burgerrechten.
quote:Op zondag 2 februari 2025 17:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is gewoon een bloedsprookje dat hier ophoest.
Het is niet eens meer opmerkelijk hoe hij de racisme kaart trekt terwijl iedereen de enorme verwoesting daar gezien heeft. De verwoesting die aangekondigd was en regelmatig beloofd werd door beleidsmakers, prominenten, media, intellectuelen of militairen. Gewoon ontkennen en racisme schreeuwenquote:Op zondag 2 februari 2025 20:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch bijzonder dat je al zoveel posts totale onzin in dit topic hebt gemaakt en zelfs dit soort basale feitjes probeert te ontkennen.
en dus houdt men die zogenaamde gevangenis gesloten. de enige uitweg die die mensen hadden om te vluchten voor een oorlog. dat is nogal wat he..quote:Op zondag 2 februari 2025 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze houden sowieso niet van vluchtelingen. Dat ze (Egypte) nu uit Gaza 'niemand' opvangen is omdat ze bang zijn dat ze daarna permanent met die mensen zitten opgezadeld. Voor die vier landen is dit niet hun probleem maar dat van Isral en anders het westen. De angst dat het permanente opvang wordt lijkt me terecht. Wat jij?
Waarom zouden Palestijnen moeten vluchten uit het land waar ze wonen?quote:Op zondag 2 februari 2025 22:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en dus houdt men die zogenaamde gevangenis gesloten. de enige uitweg die die mensen hadden om te vluchten voor een oorlog. dat is nogal wat he..
mensen willen vluchten voor een oorlog die komt. dat gebeurt bij elke oorlog.quote:Op zondag 2 februari 2025 22:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zouden Palestijnen moeten vluchten uit het land waar ze wonen?
Ohja, omdat Isral ze uitmoord. Dat is ook zo.
Gaza is verder een openluchtgevangenis omdat Isral dat wil, die willen de grenzen controleren en afknijpen en dat doen ze ook.
En al dat moorden en controleren kan Isral doen omdat wij ze daarin steunen, want voor velen zijn Palestijnen untermenschen die je prima mag uitroeien en permanent in een openluchtgevangenis mag vastzetten.
Als een volk een hele samenleving compleet inricht voor antisemitisch en Islamitisch terrorisme en een land op brute wijze gaat aanvallen met de bedoeling zoveel mogelijk mensen om het leven te brengen, dan kan het maar zo dat er hard gaat worden teruggeslagen. Nu wat heeft dit te maken met 'bloedlust'?quote:Op zondag 2 februari 2025 20:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch bijzonder dat je al zoveel posts totale onzin in dit topic hebt gemaakt en zelfs dit soort basale feitjes probeert te ontkennen.
De verwoestingen daar zijn volledig het resultaat van het gedrag van de Palestijnen.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is niet eens meer opmerkelijk hoe hij de racisme kaart trekt terwijl iedereen de enorme verwoesting daar gezien heeft. De verwoesting die aangekondigd was en regelmatig beloofd werd door beleidsmakers, prominenten, media, intellectuelen of militairen. Gewoon ontkennen en racisme schreeuwen
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-20415675.amp
https://www.theguardian.c(...)easefire-in-pictures
https://www.bbc.com/news/articles/cn8x00mgjxmo.amp
Nee hoor, de Gazastrook is geen openluchtgevangenis en zoals ik hierboven al uitleg zijn die checkpoints en muur er met een reden. Dat komt door het gedrag van de Palestijnen, de obsessieve antisemitische terreurzucht jegens Isral en voorheen de Joodse gemeenschappen in de regio. Dit stamt namelijk al van voordat Isral berhaupt was opgericht.quote:Op zondag 2 februari 2025 22:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zouden Palestijnen moeten vluchten uit het land waar ze wonen?
Ohja, omdat Isral ze uitmoord. Dat is ook zo.
Gaza is verder een openluchtgevangenis omdat Isral dat wil, die willen de grenzen controleren en afknijpen en dat doen ze ook.
En al dat moorden en controleren kan Isral doen omdat wij ze daarin steunen, want voor velen zijn Palestijnen untermenschen die je prima mag uitroeien en permanent in een openluchtgevangenis mag vastzetten.
Tijdens de oorlog zijn ook kinderen gewond geraakt. Soms dermate ernstig dat ze in andere landen behandeld moesten worden of omdat de plaatselijke zorg het niet meer aan kon. Je mag drie keer raden welke partij toestemming moest geven of die kinderen het gebied mochten verlaten en of die toestemming er ook kwam.quote:Op zondag 2 februari 2025 22:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en dus houdt men die zogenaamde gevangenis gesloten. de enige uitweg die die mensen hadden om te vluchten voor een oorlog. dat is nogal wat he..
Wat geeft Isral het recht om Palestijnen weg te jagen? Wat doen ze daar berhaupt, die Israli? Landjepik, inderdaad.quote:Op maandag 3 februari 2025 00:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
mensen willen vluchten voor een oorlog die komt. dat gebeurt bij elke oorlog.
israel heeft de mensen zelfs ruim van tevoren gewaarschuwd dat die oorlog kwam. iets wat jij waarschijnlijk uitlegd als deportatie.
Je kunt deze leugen blijven herhalen maar het blijft gelogen. De grens naar egypte kan niet open omdat Isral dat niet wil. Als de grens open zou zijn zou het fascistische apartheidsstaatje permanent de grens bombardeerde onder de noemer "veiligheid". Isral controleert de grenzen van Gaza volledig en gebruikt zeer dodelijke middelen om die controle in stand te houden. Allemaal met goedkeuring van de racisten in het westen, uiteraard.quote:en israel controlleert zijn eigen grenzen, tegen mensen die israel binnensluipen om aanslagen te plegen. de enige grens die dan overblijft is die met egypte.
Daarnet ontkende je de verwoesting nog en speelde je de racisme kaart en nu ga je me vertellen dat de burgers het verdiend hebben om dakloos gemaakt te worden plus het vernietigen alle overige gebouwen zoals scholen en gebedshuizen.quote:Op maandag 3 februari 2025 06:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een volk een hele samenleving compleet inricht
De verwoestingen daar zijn volledig het resultaat van het gedrag van de Palestijnen.
Waren zij niet overgegaan tot de aanslagen en gijzelingen van 7 oktober, was dit niet gebeurd. Er zo zit het natuurlijk wel met meer dingen. Waren de Palestijnen niet al vaker overgegaan tot terrorisme gericht op Isralirs, dan was er geen muur rond de Gazastrook of checkpoints in de Westelijke Jordaanoever.
Het blijft bijzonder dat sommigen schijnbaar denken dat er een systematische terreurcampagne jegens een land en diens burgers kan worden gevoerd met de bedoeling het te vernietigen en dat dit zonder gevolgen zou blijven.
israel heeft niks te zeggen over de egyptische grens.quote:Op maandag 3 februari 2025 07:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tijdens de oorlog zijn ook kinderen gewond geraakt. Soms dermate ernstig dat ze in andere landen behandeld moesten worden of omdat de plaatselijke zorg het niet meer aan kon. Je mag drie keer raden welke partij toestemming moest geven of die kinderen het gebied mochten verlaten en of die toestemming er ook kwam.
Verder bestaat er nog een landsgrens en ook nog een zee naar internationaal water. Die werden ook gesloten gehouden.....
gevalletje van het nooit goed kunnen doen. als ze mensen niet zeggen dat ze moeten evacueren, gaan ze allemaal dood in bombardementen. zeg je het wel, dan noemen mensen als jij het deportatie. zo kan je alles naar je eigen smaak verdraaien.quote:Op maandag 3 februari 2025 07:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat geeft Isral het recht om Palestijnen weg te jagen? Wat doen ze daar berhaupt, die Israli? Landjepik, inderdaad.
[..]
wat een onzin. je verzint gewoon dat israel die grens zou gaan bombarderen. egypte houdt die grens gesloten, niet israel.quote:Je kunt deze leugen blijven herhalen maar het blijft gelogen. De grens naar egypte kan niet open omdat Isral dat niet wil. Als de grens open zou zijn zou het fascistische apartheidsstaatje permanent de grens bombardeerde onder de noemer "veiligheid". Isral controleert de grenzen van Gaza volledig en gebruikt zeer dodelijke middelen om die controle in stand te houden. Allemaal met goedkeuring van de racisten in het westen, uiteraard.
Gaza is een openluchtgevangenis omdat Isral dat wil en wij dat toestaan. Het heeft niets met Egypte te maken.
Dat is incorrect. Isral had voor 7 oktober geen direct controle inderdaad. Alleen Isral had wel invloed. Isral wilde niet dat bepaalde materialen (wapens of dual use materials zoals beton, cement, hout, couveuses of onzin zoals bijv. koriander) Gaza in of uit (landbouw) kon en die wens volgende Egypte. Egypte had diverse redenen om Israels wensen te volgen namelijk: stabiliteit in de regio, Isral is een betrouwbare (handels)partner (Gaza tegenovergestelde), 20 jaar financile afspraak met de VS waarbij de VS Egypte elk jaar 1 of 1,5 miljard betaald en zie onder.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:33 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
israel heeft niks te zeggen over de egyptische grens.
de zeegrens, ja dat klopt.
Lekker wapens blijven sturen, met de welgemeende aanmoedigingen van Don Ceder en co! Dit is natuurlijk geen echt belangrijke terreur want het treft slechts Palestijnen. Fantastisch staaltje cultuur ook waar dit uit voortkomt, superleuk volk moet dat zijn. Ik snap wel dat ze zich bij de ChristenUnie, SGP en PVV hiermee verbonden voelen, het moet toch heerlijk zijn om een in jouw ogen minderwaardige menssoort met dodelijk geweld te verdrijven van waar ze wonen.quote:Frederieke (40) uit Tilburg zag het met eigen ogen: ‘De Isralische bezetting is gewelddadiger dan ooit’
TILBURG - In Gaza gingen Palestijnen feestend de straat op vanwege een staakt-het-vuren. Ondertussen is volgens de Tilburgse Frederieke van Dongen de bezetting van de Westelijke Jordaanoever gewelddadiger dan ooit. ,,Het leven wordt hen geheel onmogelijk gemaakt.”
,,Palestijnen worden gewoon bedreigd”, vertelt Van Dongen. ,,Kolonisten zetten een geweer tegen hun hoofd en zeggen: als je niet binnen 24 uur vertrekt, doden we jou en je familie.” Toch is het gebied nog lang niet uitgestorven. ,,De mensen die er nu nog wonen zeggen: dit is ons land. Wij vertrekken niet.”
zo zit het: https://en.wikipedia.org/(...)sing#2021_to_presentquote:Op maandag 3 februari 2025 09:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is incorrect. Isral had voor 7 oktober geen direct controle inderdaad. Alleen Isral had wel invloed. Isral wilde niet dat bepaalde materialen (wapens of dual use materials zoals beton, cement, hout, couveuses of onzin zoals bijv. koriander) Gaza in of uit (landbouw) kon en die wens volgende Egypte. Egypte had diverse redenen om Israels wensen te volgen namelijk: stabiliteit in de regio, Isral is een betrouwbare (handels)partner (Gaza tegenovergestelde), 20 jaar financile afspraak met de VS waarbij de VS Egypte elk jaar 1 of 1,5 miljard betaald en zie onder.
artikel van france24 die context geeft bij de Rafah grensovergang gaza-egypte
https://www.france24.com/(...)-not-a-normal-border
Na 7 oktober lijkt me toch wel duidelijk dat Isral de controle had. Daar kan toch geen misverstand over zijn lijkt me
quote:In October 2023 with the start of the 2023 Israel–Hamas war, the crossing was again effectively sealed. Various sources reported that for several weeks, the Egyptian government had refused to allow either Gazans or foreign nationals to exit Gaza via the Rafah crossing,[55][56] despite intensive international efforts to secure a window of time for the Rafah crossing to open to foreigners who want to exit the Strip.[57][58][59] However, the Egyptian government, maintains that it has always kept the Rafah Border Crossing open for humanitarian aid coming in and foreign nationals coming out during the Israel–Hamas war, instead blaming four consecutive Israeli air strikes on the Gazan side for keeping the border crossing closed.[60][56] On 21 October, the border opened for humanitarian aid to enter Gaza.[61] On 1 November, a limited number of foreign nationals and wounded began being allowed to use the crossing to exit Gaza.[62]
The crossing was seized by Israel in 2024 during the Rafah offensive.[63] In reply Egypt closed off the crossing and rejected an Israeli proposal to coordinate the reopening of the Rafah border crossing insisting that the crossing should be managed only by Palestinian authorities. [64]
En die grens is ook al langer gesloten dan vandaag, al jaren zijn er sluitingen. En daar heeft Egypte zo zijn redenen voor. Die hebben ook geen zin in meer onrust en ellende.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
gevalletje van het nooit goed kunnen doen. als ze mensen niet zeggen dat ze moeten evacueren, gaan ze allemaal dood in bombardementen. zeg je het wel, dan noemen mensen als jij het deportatie. zo kan je alles naar je eigen smaak verdraaien.
[..]
wat een onzin. je verzint gewoon dat israel die grens zou gaan bombarderen. egypte houdt die grens gesloten, niet israel.
Die reden is dat de fascistische heilstaat Isral dat wil en met geweld de sluiting kan afdwingen en daarom is ie dicht.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:37 schreef capricia het volgende:
[..]
En die grens is ook al langer gesloten dan vandaag, al jaren zijn er sluitingen. En daar heeft Egypte zo zijn redenen voor. Die hebben ook geen zin in meer onrust en ellende.
Ik weet niet zo goed wat je probeert aan te geven of waar je mijn vertroebelde blik probeert te corrigerenquote:Op maandag 3 februari 2025 12:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zo zit het: https://en.wikipedia.org/(...)sing#2021_to_present
[..]
Isral heeft nooit toegestaan dat de grens gewoon open is en daarom is ie dus ook niet open. Jammer voor alle genocide-fanboys&girls die er een soort teken in zien, maar het is echt volledig Isral dat hier voor zorgt. Net als dat Isral ook de terroritoriale wateren rond Gaza afknijpt en vissers doodschiet die te dicht bij de grens komen in hun ogen - omdat Isral de controle over de grenzen heeft van Gaza en Palestijnen altijd met elk excuus mogen worden vermoord door Isral.quote:By September 2005, after withdrawing from the Gaza Strip, Israel declared that Palestinians would not have control of their side of the crossing, and the Rafah crossing should be closed. During the rest of the year Egypt opened and closed the crossing intermittently. In November 2005, two agreements between Israel and the Palestinian Authority permitted the reopening of the crossing with third-party European Union assistance. However, the movement of people were very restricted and goods would use the Kerem Shalom crossing, under the supervision of Israelis and monitored by EU monitors. In 2006, the Rafah crossing was opened to June. During the rest of the year it was open during 31 days at random.[6]
In June 2007, Hamas took over the Gaza Strip. Following the takeover, Egypt and Israel largely sealed their border crossings with Gaza, on the grounds that the Palestinian Authority had fled and was no longer providing security on the Palestinian side.[7] The Karni and Rafah checkpoints were closed again, resulting in "severe personal and economic hardship for Gaza's 1.4 million population", according to OCHA. Thousands of travelers have been stranded on both sides of the border.[6]
jij legt het accent op dat israel schuldig is, egypte's acties voorheen vrijwel controlleerde samen met de VS. ik wil maar even aangeven dat egypte een volwassen land is en zijn eigen keuzes maakt over de grensovergang, en vooral de aplestijnen en hamas buiten wil houden. som is waarschijnlijk hetzelfde; isael en egypte samen sluitend de hele tent af. maar je hoort vrijwel alleen dat isael dat doet en de palestijnen zo af knijpt of wil uitroeien. het ligt iets anders.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat je probeert aan te geven of waar je mijn vertroebelde blik probeert te corrigeren
Wat Isral daar doet? Het vormt een thuisland en veilige basis voor de inheemse bewoners van deze regio: Joden.quote:Op maandag 3 februari 2025 07:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat geeft Isral het recht om Palestijnen weg te jagen? Wat doen ze daar berhaupt, die Israli? Landjepik, inderdaad.
[..]
Je kunt deze leugen blijven herhalen maar het blijft gelogen. De grens naar egypte kan niet open omdat Isral dat niet wil. Als de grens open zou zijn zou het fascistische apartheidsstaatje permanent de grens bombardeerde onder de noemer "veiligheid". Isral controleert de grenzen van Gaza volledig en gebruikt zeer dodelijke middelen om die controle in stand te houden. Allemaal met goedkeuring van de racisten in het westen, uiteraard.
Gaza is een openluchtgevangenis omdat Isral dat wil en wij dat toestaan. Het heeft niets met Egypte te maken.
nogmaals, israel houdt zijn eigen grens gesloten. dat lijkt me toch logisch, met een vijandige schurkenstaat die je wil vernietigen.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Isral heeft nooit toegestaan dat de grens gewoon open is en daarom is ie dus ook niet open. Jammer voor alle genocide-fanboys&girls die er een soort teken in zien, maar het is echt volledig Isral dat hier voor zorgt. Net als dat Isral ook de terroritoriale wateren rond Gaza afknijpt en vissers doodschiet die te dicht bij de grens komen in hun ogen - omdat Isral de controle over de grenzen heeft van Gaza en Palestijnen altijd met elk excuus mogen worden vermoord door Isral.
Ze leggen nog maar eens uit waarom, als je je persoonlijke mening over het conflict aan de kant schuift en gewoon puur naar de feiten kijkt, Israel een apartheids-staat is en genocide pleegt.quote:Yanis Varoufakis speaks with Francesca Albanese, United Nations Special Rapporteur on the Occupied Palestinian Territories, about the latest ceasefire between Hamas and Israel, the deepening humanitarian catastrophe in Gaza, and the broader implications for the West Bank and East Jerusalem. With precise legal insight, Albanese explains why Israel's actions constitute genocide, exposing the international community's complicity and failure to act.
They analyse the role of U.S. policy--past, present, and future--while dissecting the legal and financial systems that uphold oppression. As the discussion unfolds, they confront the failures of global governance, the UN's limitations, and the geopolitical stakes for Western powers. The conversation closes with a powerful call to action, urging individuals and policymakers to reject apathy and stand firm for justice in Palestine.
https://en.wikipedia.org/(...)_of_anti-Israel_biasquote:Op maandag 3 februari 2025 20:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Ze leggen nog maar eens uit waarom, als je je persoonlijke mening over het conflict aan de kant schuift en gewoon puur naar de feiten kijkt, Israel een apartheids-staat is en genocide pleegt.
quote:Accusations of anti-Israel bias
In February 2023, 18 members of the United States Congress called for Albanese to be removed from her position saying that she has demonstrated a consistent bias against Israel.[32]
In July 2024, UN Watch director Hillel Neuer requested the UN High Commissioner for Human Rights Volker Trk to investigate Albanese's trip to Australia and whether flights during that trip were funded by pro-Palestinian groups: Australian Friends of Palestine Association, Australian Friends of Palestine Association, Free Palestine Melbourne, and Australian Palestinian Advocacy Network.[33][34][35][4]
Responding to two reports presented to the United nations in October 2024, the World Jewish Congress accused Albanese of repeatedly engaging in Holocaust inversion by drawing comparisons between Israel and Nazi Germany, calling her statements "not only deeply offensive, but a gross distortion of history."[36] U.S. Ambassador to the UN Linda Thomas-Greenfield posted on X the U.S. belief that Albanese is "unfit for her role. The United Nations should not tolerate antisemitism from a UN-affiliated official hired to promote human rights".[37]
Wat wil je zeggen? Amerika is niet echt een betrouwbare bron, die waren ook ziedend op het ICC. Dat comments offensive zouden zijn maakt ze niet gelogen.quote:Op maandag 3 februari 2025 23:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_of_anti-Israel_bias
[..]
Dat zou te gebalanceerd zijn ofzo?quote:Support for Albanese
In December 2022, sixty-five scholars of antisemitism, the Holocaust, and Jewish studies stated: "It is evident that the campaign against [Albanese] is not about combating today's antisemitism. It is essentially about efforts to silence her and to undermine her mandate as a senior UN official reporting about Israel's violations of human rights and international law."[14]
In January 2023, a statement was issued in defence of Albanese by a number of human rights organizations, academic institutions, and other civil society organizations. The statement concluded by stating: "We commend UNSR Francesca Albanese’s tireless efforts toward the protection of human rights in the OPT[a] and in raising awareness of the alarming daily violations of Palestinian rights. We call on third States to strongly condemn this politically-motivated attack on the Special Rapporteur's mandate and to compel Israel to comply with its obligations under the Charter of the United Nations."[38][39]
Amid continuing efforts to have Albanese removed from her post, on 26 April 2023, Amnesty International Italy published a letter of support signed by dozens of Italian rights groups, MPs, jurists and academics. On 27 April, three former holders of the position publicly urged the UN to defend Albanese and said that she has been "the target of attacks that have been 'slanderous' and 'personal'". On 3 May, Albanese tweeted that she "saw too many deaths [of Palestinians], too much arbitrariness, zero accountability" and faced accusations for her work in addressing these abuses.
Ze houden dus ook de grenzen van Gaza gesloten.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ook willen ze voorkomen dat hamas via egypte wapens binnenhaalt en op hun loslaat.
waar is je kruistocht tegen egypte dan?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze houden dus ook de grenzen van Gaza gesloten.
Openluchtgevangenis, goed gezien.
ik laat zien dat er ernstig getwijfeld wordt aan haar integriteit. en met goede reden, ze krijgt letterlijk geld van palestijnse organisaties. dat heet corruptie.quote:Op maandag 3 februari 2025 23:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen? Amerika is niet echt een betrouwbare bron, die waren ook ziedend op het ICC. Dat comments offensive zouden zijn maakt ze niet gelogen.
Ze maakt de vergelijking met de holocaust ook helemaal niet in het filmpje dat ik plaats. Ze legt juist uit dat holocaust niet de genocide benchmark is.
De reflex om alles wat kritisch is op Israel als antisemitisme weg te zetten is vrij typisch. Compleet onlogisch de Israel verstehers beweren altijd bij hoog en laag dat het zon seculiere staat is.
Waarom ook wat eronder staat niet erbij zetten?
[..]
Dat zou te gebalanceerd zijn ofzo?
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 01:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik laat zien dat er ernstig getwijfeld wordt aan haar integriteit. en met goede reden, ze krijgt letterlijk geld van palestijnse organisaties. dat heet corruptie.
ze trekt het historisch belang van de holocaust in twijfel. kom op zeg, lijkt me toch duidelijk.
Die is er niet want zoals je zelf aangeeft is het Isral dat niet wil dat er dingen de Gazastrook in gaan en dus de grens dicht houdt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 01:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waar is je kruistocht tegen egypte dan?
Wie the fuck is Frederieke dan?quote:Op maandag 3 februari 2025 12:34 schreef VoMy het volgende:
https://www.bd.nl/tilburg(...)r-dan-ooit~adf245ed/
[..]
Lekker wapens blijven sturen, met de welgemeende aanmoedigingen van Don Ceder en co! Dit is natuurlijk geen echt belangrijke terreur want het treft slechts Palestijnen. Fantastisch staaltje cultuur ook waar dit uit voortkomt, superleuk volk moet dat zijn. Ik snap wel dat ze zich bij de ChristenUnie, SGP en PVV hiermee verbonden voelen, het moet toch heerlijk zijn om een in jouw ogen minderwaardige menssoort met dodelijk geweld te verdrijven van waar ze wonen.
Overigens worden die hier beschreven dreigementen ook voortdurend uitgevoerd - kolonisten en de daar aanwezige genocidale stoottroepen van het IDF vermoorden inderdaad aan de lopende band Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever.
Het is opmerkelijk dat je stelt dat Amerika niet betrouwbaar is en vervolgens aankomt met de mening van een radicaal linkse politicus uit Griekenland, die nogal bekend staat om zijn anti-Isral standpunten en Francesca Albanese, een pro-Palestijnse activiste in dienst van de VN die al meermaals discutabele uitspraken heeft gedaan over hoe 'de Joodse lobby' de VS en de EU zouden in hun macht zouden hebben. Wat simpelweg antisemitische complottheorien zijn.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze leggen nog maar eens uit waarom, als je je persoonlijke mening over het conflict aan de kant schuift en gewoon puur naar de feiten kijkt, Israel een apartheids-staat is en genocide pleegt.
ik geef zelf aan dat egypte de grens ook dicht wil houden. ze willen geen palestijnen binnen halen, en geen terrorisme.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 07:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die is er niet want zoals je zelf aangeeft is het Isral dat niet wil dat er dingen de Gazastrook in gaan en dus de grens dicht houdt.
Kinderen die doodbloeden omdat Isral ze dodelijk verwond heeft en zorgt dat er geen medisch materiaal het gebied in komt. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.quote:I had never imagined, when working as a professor of transplant surgery at a large teaching hospital in London, that one day I would find myself operating on an eight-year-old child who was bleeding to death, only to be told by the scrub nurse that there were no more gauze swabs available. But I found myself in that situation last August while operating at Nasser hospital in Gaza as a volunteer with Medical Aid for Palestinians (Map). Reduced to scooping out the blood with my hands, I felt an overwhelming wave of nausea – I was anxious that the child would not survive. Luckily she did, although many others did not.
Bewust medisch personeel beschieten, bombarderen, vermoorden. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.quote:From the moment we crossed into the territory and Sven, a large Swedish man in an incongruous flowery shirt leading the convoy of armoured UN Land Cruisers, exhorted us to “try not to get killed”, life became a bizarre, disorienting experience of extremes. Indeed, the same vehicles were fired on by the Israeli army a fortnight after we arrived. Gaza is the most dangerous place to work in the world, with more than 300 aid workers and 1,000 healthcare workers killed since the start of the war.
Een heel gebied essentile middelen ontzeggen zodat er meer doden vallen onder de Palestijnen. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.quote:Wards were overflowing, with beds rammed against each other in rooms and corridors, and spilling on to the open balconies, many surrounded by filthy mattresses on the floor where relatives slept in order to help the nurses care for the sick. Hygiene was nonexistent. Soap, shampoo and cleansing gel were often not allowed into Gaza, and medical supplies, which are also subject to import restrictions, were limited. On several occasions I inspected wound infections and found crawling maggots, and my Map colleague in intensive care had to remove maggots from a child’s throat when he found them clogging their ventilator. At various points we ran out of sterile gloves, gowns and drapes.
Talloze ziekenhuizen aanvallen om zo de toegang tot zorg na de vele tapijtbombardementen onmogelijk te maken en tegelijkertijd artsen en verplegers omleggen. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.quote:The hospital regularly shuddered from nearby bombs. Like most other hospitals, it had already been attacked, in February last year, with many staff and patients killed. Every day we received one or two mass casualty incidents that transformed the emergency department into a Dantean maelstrom of dead bodies, blood, tissue and screaming children, many of them missing limbs. Usually this would mean 10 to 15 dead, and 20 to 40 seriously injured.
Zevenjarige kinderen het graf in bombarderen en de overlevenden proberen af te maken met drones. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.quote:Looking back, it is the images of injured children that will never leave me. One evening, I operated on seven-year-old Amer, who had been shot by one of the drones that descend immediately after a bombing to pick off those who are running away, all civilians. He had sustained injuries to his liver, spleen and bowel, and had part of his stomach protruding through his chest. I was so glad to see him survive. But we saw patients like him every day, and most were not so lucky.
Vrouwen, kinderen, kortom, Palestijnse burgers neersniperen. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.quote:Most of the cases we treated were women and children, and particularly disturbing were the children with a single injury, a bullet to the head, which was clearly the result of deliberate sniper fire. Indeed, 30 UK doctors and nurses who had worked in Gaza last year wrote to Keir Starmer in August stating that they had regularly seen evidence of the deliberate targeting of children (as did 99 US health workers who wrote a similar letter to President Joe Biden in October).
quote:A large amount of evidence has been collected as part of the IDF's ongoing military campaign against Hamas in Gaza proving the indoctrination of children from a young age to hate Israel and Jews, as well as theoretical and practical military training.
The IDF published on Wednesday collated photos and videos showing children undergoing military training, posing with weapons, and even simulated drills in a mock tunnel.
niet dat ik vind dat de iFD die kinderen dan maar moet afschieten. als dit wel expres gebeurt dan hoop ik dat netayahu en zijn tuig hiervoor zullen boeten.quote:Hamas continues to utilize those underage for various tasks, including sending children to deliver both messages and ammunition. Prior intelligence from the IDF of one Hamas commander in the "Zeytoun" Battalion has demonstrated the logic behind Hamas's use of children in war beyond indoctrination.
Children are used to transfer ammunition with the understanding that the IDF will not harm them due to the Israeli military's compliance with international law. Examples include the transfer of explosives in vegetable bags by children in Gaza and the sending of children to combat zones after attacks in order to assess the damage and report it to Hamas terrorists who are hiding in shelters.
Israeli hostages who were released from Hamas captivity describe how some of them were also kept in the family homes of Gazans, which included children, who helped to attend to the hostages.
Hamas is also known to use children's schools and playgrounds as military infrastructure, including to hide weapons or as the entrance to tunnel shafts.
Ik zeg helemaal niks over joodse lobby die de macht in meerdere continenten zou hebben. Altijd weer de stroman he. Dat je vervolgens een persoon aanvalt omdat je geen argumenten hebt die weerleggen dat Israel een apartheidsstaat is die genocide pleegt is ook een herhaling van zetten.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 08:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is opmerkelijk dat je stelt dat Amerika niet betrouwbaar is en vervolgens aankomt met de mening van een radicaal linkse politicus uit Griekenland, die nogal bekend staat om zijn anti-Isral standpunten en Francesca Albanese, een pro-Palestijnse activiste in dienst van de VN die al meermaals discutabele uitspraken heeft gedaan over hoe 'de Joodse lobby' de VS en de EU zouden in hun macht zouden hebben. Wat simpelweg antisemitische complottheorien zijn.
Jij kijkt nooit naar feiten je ontkent zelfs dat Israel Gaza heeft platgebombardeerd. De feiten zijn klip en klaar, Israel is een apartheidsstaat en pleegt genocide.quote:Juist als we naar de feiten kijken is Isral gn apartheidsstaat en pleegt ook gn genocide. Wie daarentegen wl genocide zouden willen plegen maar hier de middelen niet voor hebben? De Palestijnse terreurbewegingen en Iran.
Acht wat een onzin.quote:De aanslagen van 7 oktober waren immers een poging tot genocide. Als de Palestijnen toen niet waren afgestopt waren zij van dorp naar dorp blijven gaan, Isralische burgers verkrachten, martelen en afslachten tot Isral zou capituleren.
Ik verdraai niks. Jij daarentegen. Je voorbeeld is uiteraard onzin. Oekraine zou zeker veilig zijn als zij wapens hadden en Rusland niet. Het probleem met Israel is dat het land een mindset heeft die niet van deze tijd is. 100 jaar geleden kon hun type imperialisme nog nu niet meer. Als het een legitiem land wil zijn zal Israel mensenrechten en internationaal recht respecteren. Tot die tijd moeten ze geen krokodillentranen huilen als er wel eens wat doden vallen door de vrijheidsstrijd van de groep die ze onderdrukken, genocideren en die ze nu blijkbaar even etnisch willen zuiveren.quote:Het is dan ook bizar om te zien hoe je de situatie telkens probeert om te draaien. Zo beweerde je recent ook al dat als Hamas geen wapens meer heeft zijn dit zou leiden tot de dood van alle Palestijnen. Maar als Isral geen wapens meer heeft, dit juist vrede brengt. Dat is zoiets als zeggen dat als Oekrane geen wapens meer heeft er vrede komt in de oorlog met Rusland.
Ja maar ze moeten wel. Hamas zijn beesten ofzo. Dus dan mag Israel zich nog slechter dan beesten gedragen, dat noemen we dan zelfverdediging. Maar ze zijn een heel legitiem en Westers land hoor. Als je je ogen volledig sluit voor de legio zaken die we compleet onacceptabel zouden vinden als ze waar dan ook binnen de EU gebeuren dan.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:11 schreef VoMy het volgende:
Lees het snel want de moderatie wil niet dat je dit kunt zien!
As a surgeon in Gaza, I witnessed hell visited on children. It shames me that Britain played a part in it
[..]
Kinderen die doodbloeden omdat Isral ze dodelijk verwond heeft en zorgt dat er geen medisch materiaal het gebied in komt. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.
[..]
Bewust medisch personeel beschieten, bombarderen, vermoorden. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.
[..]
Een heel gebied essentile middelen ontzeggen zodat er meer doden vallen onder de Palestijnen. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.
[..]
Talloze ziekenhuizen aanvallen om zo de toegang tot zorg na de vele tapijtbombardementen onmogelijk te maken en tegelijkertijd artsen en verplegers omleggen. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.
[..]
Zevenjarige kinderen het graf in bombarderen en de overlevenden proberen af te maken met drones. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.
[..]
Vrouwen, kinderen, kortom, Palestijnse burgers neersniperen. De normaalste zaak van de wereld voor Isral en haar supporters.
Blijven steunen hoor!
Ik heb dan ook helemaal niet gezegd dat jij dit zou zeggen. Ik had over de twee mensen die jij naar voren schuift als zogenaamd betrouwbare bronnen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niks over joodse lobby die de macht in meerdere continenten zou hebben. Altijd weer de stroman he. Dat je vervolgens een persoon aanvalt omdat je geen argumenten hebt die weerleggen dat Israel een apartheidsstaat is die genocide pleegt is ook een herhaling van zetten.
Alsof Griekse of linkse mensen geen objectieve blik kunnen hebben.Leuk hoe je je in de meest bizarre bochten wringt om maar de antisemitisme kaart te kunnen trekken. Dat joden een sterke lobby hebben is bepaald niet gelogen of antisemitisch.
Ik kijk juist wl naar de feiten en daaruit is op te maken dat Isral gn apartheidsstaat is en gn genocide pleegt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij kijkt nooit naar feiten je ontkent zelfs dat Israel Gaza heeft platgebombardeerd. De feiten zijn klip en klaar, Israel is een apartheidsstaat en pleegt genocide.
Nee hoor, de aanslagen van 7 oktober 2023 hebben bewezen dat dit geen onzin is.quote:
Een vrijheidstrijd?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik verdraai niks. Jij daarentegen. Je voorbeeld is uiteraard onzin. Oekraine zou zeker veilig zijn als zij wapens hadden en Rusland niet. Het probleem met Israel is dat het land een mindset heeft die niet van deze tijd is. 100 jaar geleden kon hun type imperialisme nog nu niet meer. Als het een legitiem land wil zijn zal Israel mensenrechten en internationaal recht respecteren. Tot die tijd moeten ze geen krokodillentranen huilen als er wel eens wat doden vallen door de vrijheidsstrijd van de groep die ze onderdrukken, genocideren en die ze nu blijkbaar even etnisch willen zuiveren.
Dat is het enige wat je heel onsuccesvol doet in dit topic. Je claimt telkens dat Palestijnen, Israelieten willen uitmoorden. Terwijl Palestijenen nog geen 2000 slachtoffers hebben gemaakt de afgelopen 1.5 jaar. De Israeliers zitten veel hoger op 50.000. Gaza is voor 60% platgebombardeerd, Jerusalem voor 0%. Maar Israel verdedigde zich 1.5 jaar lang hoor. Kom op wie denk je dat je voor de gek houd met dat soort onzin. Als Israel een maandje had huisgehouden had je zoiets misschien kunnen verkondigen. Nu is het compleet debiel.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder dit, van daders slachtoffers maken, de intenties van de daders projecteren op de slachtoffers
Onontkenbaar wat er gebeurd is en wat Israel ook nog steeds wil. Niet voor niks begint Trump over het verder etnisch zuiveren van Gaza. Daarom is het ook zaak te zorgen dat als er hulp komt bij de wederopbouw van Gaza dat we ook zorgen dat de Palestijnen zich in de toekomst kunnen verdedigen. Nu waren ze afhankelijk van wat Iraanse troep.quote:genocide
the deliberate killing of a large number of people from a particular nation or ethnic group with the aim of destroying that nation or group.
Het aantal slachtoffers is geen vertaling van de intenties aan beide zijde. Anders zouden we ook moeten concluderen dat in de oorlog tussen Oekrane en Rusland, eigenlijk Oekrane de daders is want er zijn meer Russen omgekomen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is het enige wat je heel onsuccesvol doet in dit topic. Je claimt telkens dat Palestijnen, Israelieten willen uitmoorden. Terwijl Palestijenen nog geen 2000 slachtoffers hebben gemaakt de afgelopen 1.5 jaar. De Israeliers zitten veel hoger op 50.000. Gaza is voor 60% platgebombardeerd, Jerusalem voor 0%. Maar Israel verdedigde zich 1.5 jaar lang hoor. Kom op wie denk je dat je voor de gek houd met dat soort onzin. Als Israel een maandje had huisgehouden had je zoiets misschien kunnen verkondigen. Nu is het compleet debiel.
Er wordt openlijk gepraat om 1.5 miljoen Palestijnen te etnisch zuiveren maar jij doet net alsof de Israelieten voor hun land moeten vrezen. Toch zie ik werkelijk niemand suggereren dat de Israeliers de oorzaak van het conflict maar eens uit de regio moeten wieberen.
Hmm, dan steek je je kop in het zand. De legitimiteit van Isral wordt herhaaldelijk in twijfel getrokken. Denk alleen al aan de slogans 'From the River to the Sea'. Je hebt hier nota bene zelf herhaaldelijk gesteld dat Isral geen bestaansrecht heeft:quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er wordt openlijk gepraat om 1.5 miljoen Palestijnen te etnisch zuiveren maar jij doet net alsof de Israelieten voor hun land moeten vrezen. Toch zie ik werkelijk niemand suggereren dat de Israeliers de oorzaak van het conflict maar eens uit de regio moeten wieberen.
quote:Op maandag 27 januari 2025 18:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Nee hoor. De Palestijnen hebben met hun aanhoudende terreur voor zichzelf een onhoudbare situatie gecreerd. En dit stamt zoals je ook al vaker is uitgelegd nog van voordat Isral berhaupt was opgericht.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Onontkenbaar wat er gebeurd is en wat Israel ook nog steeds wil. Niet voor niks begint Trump over het verder etnisch zuiveren van Gaza. Daarom is het ook zaak te zorgen dat als er hulp komt bij de wederopbouw van Gaza dat we ook zorgen dat de Palestijnen zich in de toekomst kunnen verdedigen. Nu waren ze afhankelijk van wat Iraanse troep.
jij zou het gedrag van hamas natuurlijk wel acceptabel vinden als dat binnen de EU sou gebeuren?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar ze moeten wel. Hamas zijn beesten ofzo. Dus dan mag Israel zich nog slechter dan beesten gedragen, dat noemen we dan zelfverdediging. Maar ze zijn een heel legitiem en Westers land hoor. Als je je ogen volledig sluit voor de legio zaken die we compleet onacceptabel zouden vinden als ze waar dan ook binnen de EU gebeuren dan.
Ja. Ik wilde het net posten. Dat gezicht van Bibi. De woorden van Trump zijn als muziek in zijn oren.quote:
Als een kind in een snoepwinkel.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik wilde het net posten. Dat gezicht van Bibi.
[ x ]
De VS gooit iedereen eruit, maar de buurlanden moeten niet moeilijk doen, en maar even iedereen "permanent" opnemen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 05:31 schreef Het_Bokje het volgende:
Dus iedereen moet weg uit Gaza, maar waarheen ... Geen idee.
Wat een ontzettende shitshow zeg.
Nou, Palestijnen hebben al een stukje land.quote:Op woensdag 5 februari 2025 05:31 schreef Het_Bokje het volgende:
Dus iedereen moet weg uit Gaza, maar waarheen ... Geen idee.
Wat een ontzettende shitshow zeg.
America First, baby.quote:Op woensdag 5 februari 2025 07:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De VS gooit iedereen eruit, maar de buurlanden moeten niet moeilijk doen, en maar even iedereen "permanent" opnemen.
Alsof er maar twee opties zijn....quote:Op woensdag 5 februari 2025 08:19 schreef Janneke141 het volgende:
Het alternatief is dat de Palestijnen de Gazastrook zelfstandig weer op gaan bouwen. Dat gaat vast helemaal goedkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |