De enige reden waarom er hier juist steeds aangegeven wordt dat Hamas slecht is, is omdat een aantal dat weigeren te erkennen en nogal aanwezig zijn. Ik heb vanaf het begin gezegd dat er in deze strijd geen goede kant was. En dat een kant kiezen hier dus altijd het kiezen van een slechte kant is.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar Netanyahu wordt beschermd door een aantal Westerse landen. Dus laten we even ophouden met deze poppenkast er wordt namelijk heel veel tegengas gegeven op partijen als Hamas. En terecht, maar laten we het nu eens hebben over de andere olifant in de kamer.
Kanttekening is dat de Israëlische Arabieren degenen zijn die er geen moeite mee hadden om zich op te laten nemen in de staat Israël.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ze samenleven in Tel Aviv. 75% Joods, 20% Arabisch. Er staan 400 moskeeën in Israël. Het kan dus op zich prima, een groot deel van de Joden en moslims wil dat ook gewoon. Alleen wat orthodoxe Joden en wat Hamasfiguren die allebei helaas nogal veel macht hebben en de boel indoctrineren niet.
Dus omdat het irrelevant is voor dit topic boeit het je niet? Nogal selectief.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee klopt. Irrelevant voor dit topic namelijk, jij wel, dus open er een topic over.
Er zijn er ook een aantal die dat over Netanyahu beweren. Sterker nog, er zijn complete westerse landen die zich achter hem scharen. En schijt hebben aan het internationaal strafhof. Lijkt me een tikje gewichtiger dan die paar forumleden hier.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige reden waarom er hier juist steeds aangegeven wordt dat Hamas slecht is, is omdat een aantal dat weigeren te erkennen en nogal aanwezig zijn. Ik heb vanaf het begin gezegd dat er in deze strijd geen goede kant was. En dat een kant kiezen hier dus altijd het kiezen van een slechte kant is.
Klinkt als een goede interim oplossing. Dit is echter nog steeds geen samenleving. Hoe zie je het over 10-15 jaar voor je?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet door gedwongen volksverhuizingen in ieder geval. Mij lijkt het volledig terugtrekken van Israël tot achter de door VN bepaalde linie, een belangrijke voorwaarde. Net als een volledige ontwapening van Hamas en een internationale vredesmacht in de Palestijnse gebieden om daar de orde te bewaken.
Klopt, daar ben je niet anders in. Het interesseert je namelijk alleen omdat je dan denkt de aandacht daarmee weer af te kunnen leiden van dit specifieke conflict. Maar zo werkt dat niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus omdat het irrelevant is voor dit topic boeit het je niet? Nogal selectief.
Dat hangt helemaal samen met wie er aan de macht is in de Palestijnse gebieden en Israël l.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klinkt als een goede interim oplossing. Dit is echter nog steeds geen samenleving. Hoe zie je het over 10-15 jaar voor je?
In werkelijkheid zijn al deze conflicten nogal abstract voor mij en zie ik geen reden om het één erger dan het ander te vinden. Wat mij betreft stoppen ze allemaal vandaag nog.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, daar ben je niet anders in. Het interesseert je namelijk alleen omdat je dan denkt de aandacht daarmee weer af te kunnen leiden van dit specifieke conflict. Maar zo werkt dat niet natuurlijk.
Als dat werkelijk zo was, dan had je wel een topic daarover geopend toch. En niet louter tijdens een discussie over Israel en volksverhuizingen. Het leek erg op een 'maar hunnie doen het ook'.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In werkelijkheid zijn al deze conflicten nogal abstract voor mij en zie ik geen reden om het één erger dan het ander te vinden. Wat mij betreft stoppen ze allemaal vandaag nog.
Wie zouden er aan beide kanten aan de macht moeten zijn voor een succesvolle oplossing?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal samen met wie er aan de macht is in de Palestijnse gebieden en Israël l.
Ik kaart het vaak genoeg aan in het Syrië topic als de hypocriete Slayage weer eens los gaat.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat werkelijk zo was, dan had je wel een topic daarover geopend toch. En niet louter tijdens een discussie over Israel en volksverhuizingen. Het leek erg op een 'maar hunnie doen het ook'.
De vraag is of dat iets uitmaakt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zouden er aan beide kanten aan de macht moeten zijn voor een succesvolle oplossing?
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ze samenleven in Tel Aviv. 75% Joods, 20% Arabisch. Er staan 400 moskeeën in Israël. Het kan dus op zich prima, een groot deel van de Joden en moslims wil dat ook gewoon. Alleen wat orthodoxe Joden en wat Hamasfiguren die allebei helaas nogal veel macht hebben en de boel indoctrineren niet.
quote:In a 2015 survey, 79% of Arabs say there is a lot of discrimination against Muslims in Israel. 38% of Muslims report having experienced at least one incident of discrimination within 12 months, including being questioned by security officials (17%), being prevented from traveling (15%), physically threatened or attacked (15%), or having suffered property damage (13%) because of their religion.
The survey also asked about positive interactions, slightly more than a quarter (26%) of Arab Muslims saying a Jew has expressed concern or sympathy toward them in the past year because of their religious identity.[16]
Jewish public opinion is divided on whether Israel can serve as a homeland for Jews while also accommodating the country’s Arab minority. Nearly half (48%) of Israeli Jews say Arabs should be expelled or transferred from Israel, including roughly one-in-five Jewish adults who strongly agree with this position.[16]
Waarom zou het niks uitmaken?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag is of dat iets uitmaakt.
In ieder geval gematigde figuren. Die even iets verder kijken dan hun neus lang is. Dat gaat heel wat jaren kosten, zeker nu na dit conflict er weer een generatie een trauma heeft opgelopen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zouden er aan beide kanten aan de macht moeten zijn voor een succesvolle oplossing?
Das prima dat je het daar aankaart, ik zit nu niet in dat topic. Je conclusies over mij zijn dan ook nogal voorbarig. In de context van dit topic is het gewoon niet interessant dat er een ander land iets anders achterlijks doet in weer een ander land. Of moeten het hier ook over China en Tibet hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kaart het vaak genoeg aan in het Syrië topic als de hypocriete Slayage weer eens los gaat.
Ik trek in twijfel of jij het algehele principe wel zo erg vindt en daarom stel ik je de vraag. Je mag mij terug in twijfel trekken hoor maar ik ben vrij rechtlijnig.
Ik gun Israëliërs, Palestijnen en Koerden hun land en hun vrede. Wat mij betreft sturen we Netanyahu, Ben Gvir en de Hamas top naar Den Haag.
Maar dat streven naar een gezuiverde staat is niet zo erg, want dat zou toch enkel Palestijnen treffen! Andersom is het natuurlijk wel erg!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
Nearly half (48%) of Israeli Jews say Arabs should be expelled or transferred from Israel, including roughly one-in-five Jewish adults who strongly agree with this position.
Israël is een democratie dus als die gematigde figuren willen heb ik daar wel vertrouwen. Als ze dat willen dan he.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In ieder geval gematigde figuren. Die even iets verder kijken dan hun neus lang is. Dat gaat heel wat jaren kosten, zeker nu na dit conflict er weer een generatie een trauma heeft opgelopen.
Mohammad Shtayyeh, tot vorig jaar de echte regeringsleider van Palestina, is bijvoorbeeld best gematigd. Helaas heeft ook hij geen grip op Hamas. Verkiezingen houdt Palestina al sinds 2006 niet meer, maar het is natuurlijk niet zo dat alleen verkiezingen goede regeringsleiders kunnen opleveren.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Israël is een democratie dus als die gematigde figuren willen heb ik daar wel vertrouwen. Als ze dat willen dan he.
Bij de Palestijnen heb ik meer twijfels over het proces. Hoe wordt Hamas ontwapend? Hamas gaat zichzelf niet ontwapenen. Israël kreeg het niet voor elkaar maar wie dan wel? In principe komt er een burgeroorlog als iemand het probeert me dunkt.
Dat is dus de verkeerde instelling. Israel moet. Democratie of geen democratie. Je hebt je te houden aan het internationaal recht.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:57 schreef Richestorags het volgende:
Israël is een democratie dus als die gematigde figuren willen heb ik daar wel vertrouwen. Als ze dat willen dan he.
Dit geldt eveneens voor de Palestijnen. Anders worden ze maar geforceerd ontwapend. Dat moet Israël niet doen, maar dat moet in internationaal verband gebeuren.quote:Bij de Palestijnen heb ik meer twijfels over het proces. Hoe wordt Hamas ontwapend? Hamas gaat zichzelf niet ontwapenen. Israël kreeg het niet voor elkaar maar wie dan wel? In principe komt er een burgeroorlog als iemand het probeert me dunkt.
Dat is natuurlijk niet alleen het westen die daar niks om geeft. Als je hoort dat er zelfs gegijzelden in gebouwen van de VN zaten, hoeveel vertrouwen kan Israël dan in de VN hebben? Andersom ook: in Libanon viel Israël gewoon de VN aan, dus hoe veilig is de VN in dat gebied?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus de verkeerde instelling. Israel moet. Democratie of geen democratie. Je hebt je te houden aan het internationaal recht.
[..]
Dit geldt eveneens voor de Palestijnen. Anders worden ze maar geforceerd ontwapend. Dat moet Israël niet doen, maar dat moet in internationaal verband gebeuren.
Maar ja, aangezien iedereen en zijn moeder geen reet geeft om internationale afspraken...
quote:“I am saying here to the citizens of Lebanon, I already see the citizens in Gaza walking with white flags along the
coast... If Hezbollah makes mistakes of this kind, the ones who will pay the price are first of all the citizens of
Lebanon. What we are doing in Gaza, we know how to do in Beirut.”
quote:Eight coalition members said the IDF's strategy was ineffective in defeating Hamas, demanding the army purge northern Gaza of residents by use of sieges, infrastructure destruction and 'killing anyone without a white flag.' The policy should be used in other parts of Gaza, they said
Topcomment:quote:Have you shown a liberal, friend or random, who's a strong supporter of Israel, videos of war crimes by the IDF, and genocide of the Palestinians & Lebanese?
How do they react? Have they actually dismiss them as "lies", "propaganda" or "conspiracies"?
Guttegut wat herkenbaar.quote:They do one of two things.
They say Israel has a right to defend itself and war is ugly but Hezbollah and Hamas are terrorists. Or, when that isn’t relevant,
They blame Netanyahu and say atrocities are abhorrent and oh if only someone else were in charge things would be better.
Ach ach ach. Alle 'argumenten' voor Israel, ze zijn allemaal zo leeg, zo lui, zo alleen maar bezig om wat overduidelijk fout is te verdedigen omdat je het niet echt fout vindt omdat je de slachtoffers nou eenmaal minderwaardig vindt.quote:Minimum number of victims
Applicable law does not require a minimum number of victims.[112][113] Neither the Genocide Convention nor ICJ jurisprudence requires a minimum number of victims to establish genocide. Rather, genocide is established when qualified acts are committed against either a "reasonably significant number" or "a significant section of the group, such as its leadership".[114] In the Gambia v Myanmar Rohingya genocide case, France and the United Kingdom (among others) affirmed that the "number of victims killed" is not a "focus" of the assessment, given that "circumstances may be such that the perpetrator cannot, or decides not to, avail itself of the fastest or most direct means" of destruction.[114]
Is zeker niet alleen het Westen. Alleen hebben wij er wel de mond vol van. Wij zijn toch de hoeders van mensenrechten? Wij zijn het voorbeeld, we wijzen anderen erop dat ze ons moeten volgen. We geven om elk mens, ongeacht. Dat maskertje is nu wel verdwenen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet alleen het westen die daar niks om geeft. Als je hoort dat er zelfs gegijzelden in gebouwen van de VN zaten, hoeveel vertrouwen kan Israël dan in de VN hebben? Andersom ook: in Libanon viel Israël gewoon de VN aan, dus hoe veilig is de VN in dat gebied?
Hier lijkt de VN helaas tandeloos. En de Afrikaanse Unie lijkt ook niet neutraal genoeg om de rol over te nemen. Net zo min als de EU trouwens.
Wie gaat Israël dwingen voor een "gematigde" regering te kiezen en wat zijn de criteria daarvoor?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus de verkeerde instelling. Israel moet. Democratie of geen democratie. Je hebt je te houden aan het internationaal recht.
Welk land gaat zijn leger sturen om Hamas te ontwapenen? En hoe gaan de Palestijnen dat ooit accepteren nadat Israël ze al helemaal de moeder in heeft gebombardeerd? Ik zie dat echt niet gebeuren. Dat lijkt me een recept voor nog meer onrust.quote:Dit geldt eveneens voor de Palestijnen. Anders worden ze maar geforceerd ontwapend. Dat moet Israël niet doen, maar dat moet in internationaal verband gebeuren.
Vandaar mijn punt over Turkije. Dat gaf men voor Israël dit gebied introk namelijk ook al niet.quote:Maar ja, aangezien iedereen en zijn moeder geen reet geeft om internationale afspraken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |