Geen genocide en geen apartheid zouden ook een nobrainer moeten zijn. Of geen terrorisme vanuit de staat.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daarom wat ik zeg. De VN moet daar heen en dan accepteren dat ze misschien wel 50 jaar aanwezig moeten zijn. Maar ja, de VN zelf is verdeeld in dit geval. Terwijl 'we accepteren geen terrorisme' toch een nobrainer zou moeten zijn. Ik denk dan ook niet dat dit conflict ooit stopt.
Terroristische aanslagen door de dodelijkste terroristische organisatie van het moment zijn een minimaal probleem... besef je dan echt niet wat je zegt?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geen genocide en geen apartheid zouden ook een nobrainer moeten zijn. Of geen terrorisme vanuit de staat.
Maar voor de verdedigers van Israël is terreur enkel een probleem als Israëliërs slachtoffer zijn.
Terrorisme vanuit Hamas is een relatief minimaal probleem in dit conflict. Veel erger is de door rassenhaat gedreven volkerenmoord met uitgebreide westerse steun gericht op de Palestijnen na een halve eeuw aan eveneens gesteunde staatsterreur vanuit Israël.
Sterker nog, Israëlische Arabieren zijn optimistischer over vrede en staan meer open voor verschillende vredesplannen dan elke andere groep (Israëlische Joden, Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza). Zie bijvoorbeeld deze survey van vorig jaar: http://www.pcpsr.org/en/node/989quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je ziet dat met Palestijnen die elders wonen, ook in Israël, die zijn lang niet zo haatdragend.
Ja, de hoop moet eigenlijk bij die groep vandaan komen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Sterker nog, Israëlische Arabieren zijn optimistischer over vrede en staan meer open voor verschillende vredesplannen dan elke andere groep (Israëlische Joden, Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza). Zie bijvoorbeeld deze survey van vorig jaar: http://www.pcpsr.org/en/node/989
Alleen heeft die groep geen politieke wil en macht om ook maar iets te verzetten. Misschien als Israel eerst de alsmaar groeiende misdaadcijfers onder arabieren onder controle weet te krijgen en de arabische partijen zich weer gaan verenigen, hebben ze een kans om invloed uit te oefenen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de hoop moet eigenlijk bij die groep vandaan komen.
We accepteren geen gedwongen volksverhuizing of bezetting is ook een no-brainer, maar daar veegt men ook hun reet mee af. Dus tja...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daarom wat ik zeg. De VN moet daar heen en dan accepteren dat ze misschien wel 50 jaar aanwezig moeten zijn. Maar ja, de VN zelf is verdeeld in dit geval. Terwijl 'we accepteren geen terrorisme' toch een nobrainer zou moeten zijn. Ik denk dan ook niet dat dit conflict ooit stopt.
Eens dat de resoluties tegen Israël ook eens gevolgen moeten hebben. Maar dan nog is Hamas opruimen net zo logisch als Al Quaida aanvallen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We accepteren geen gedwongen volksverhuizing of bezetting is ook een no-brainer, maar daar veegt men ook hun reet mee af. Dus tja...
Is het niet, leuke leugen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Terroristische aanslagen door de dodelijkste terroristische organisatie van het moment zijn een minimaal probleem...
Niet "ook". De door de christenunie toegejuichde genocide is hét grote probleem. De racistische staat Israël die een halve eeuw lang Palestijnen heeft mogen martelen, terroriseren, naar willekeur uitmoorden, is hét grote probleem. Wil je vrede? Beteugel Israël,dat zou de eerste stap moeten zijn.quote:besef je dan echt niet wat je zegt?
Ja, Israël is ook verschrikkelijk.
Je beroepen op je eigen onwetendheid is geen argument. Zeker als je enkel informatie toelaat die door een meters dik pantser van racisme moet doordringen. Je argumenten zijn verder drogredeneringen, maar dat is eigenlijk altijd als je deze volkerenmoord probeert goed te praten. Omdat je inhoudelijk niets hebt.quote:Maar in Israël zag ik nog allerlei protesten die opriepen de oorlog te stoppen. Echt blij met de oorlog leek niet echt iemand. In Palestina lijkt er nu niemand boos te zijn op de terroristen van Hamas die hun land een oorlog in hebben gesleept.
Dat je zo ongelooflijk vol zit met minachting voor Palestijnse levens dat je alles bij elkaar verzint om genocide maar geen genocide te noemen op basis van, ja, niets behalve de wens om het maar gewoon niet zo te noemen. Racisme doet iets geks met mensen. Je 'argumenten' zijn echt verdorven en weerzinwekkend verder, naast dat ze incorrect zijn. De Duitsers hadden het oom allemaal sneller en effectiever kunnen werken, mooi staaltje goedpraten!quote:Nee, ze juichen ze toe. Echt idioot. En daardoor onoplosbaar.
Daarnaast kun je stoppen met het woord genocide, nu de dodencijfers wel redelijk vast liggen. 60.000 doden is belachelijk veel en echt onverdedigbaar, maar op 2 miljoen mensen natuurlijk geen genocide.
Het zijn teveel doden. Veel teveel. Maar als Israël genocide had willen plegen, waren er nu wel een miljoen doden te betreuren.
Die tunnelclaims die we al meer dan een jaar horen, waar amper iets van bewijs over getoond is, terwijl er 30 ziekenhuizen zijn gebombardeerd, artsen worden geëxecuteerd, ambulances onder vuur worden genomen. Bewijs komt per geval. Voor elk geval waar geen bewijs van geleverd is, is er geen bewijs. Een tunnel ergens bewijst precies niets voor alle gevallen waar geen tunnel als bewijs is getoond. Helemaal niets.quote:En ook bij het aantal doden is het goed om naar de feiten te kijken.
De tunnels onder de ziekenhuizen die bewijzen dat Hamas ze gebruikte als terroristische locaties bijvoorbeeld. Je kunt niet ontkennen dat bijvoorbeeld Al-Shifa zo werd misbruikt.
Ok doe nu de overige 70% van de gebouwen die Israël gebombardeerd heeft, met proportionaliteitsargumenten erbij.quote:Blijft dat Israël daar voorzichtiger had kunnen en moeten zijn, maar Hamas had dat ziekenhuis nooit zo mogen gebruiken en dan waren er ook minder doden.
Israël kan inderdaad genocide uitvoeren waarop hun racistische steunpilaren hier in Nederland hun hekel aan Palestijnen kunnen omvormen tot het uitkramen van drogredeneringen en leugens.quote:Maar we zien nu hoe het komt dat Hamas dat zo kon.
Genocide is ook populair in Israël en bij hun fans van de ChristenUnie. Waarom denk je dat de Holocaust zo'n succes was in Europa? Omdat dezelfde rassenhaat die je nodig hebt om het uitmoorden van Palestijnen goed te praten, ook gebruikt kan worden tegen andere volken en groepen.quote:Ik dacht nog dat veel Palestijnen onderdrukt werden door Hamas en niet tegen hen durfden op te staan, maar ze blijken razend populair.
Stukje feitenvrije drek op het einde waarbij je nog even negeert dat Israël toch enkel bombardeert om Palestijnen te doden en het allemaal bijzonder weinig met Hamas te maken heeft.quote:Ja, dan kun je je dus schuil houden tussen de bevolking zonder bang te zijn dat zij aan de Israëli's aangeven waar je zit.
Nee daarbij zijn de slachtoffers Palestijnen dus dat is juist goed!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We accepteren geen gedwongen volksverhuizing of bezetting is ook een no-brainer, maar daar veegt men ook hun reet mee af. Dus tja...
Wat mij betreft moet Netanyahu inderdaad naar Den Haag. En daar zal hij dan denk ik inderdaad veroordeeld kunnen worden: voor oorlogsmisdaden, niet voor genocide. Al gaat de rechter daar uiteraard over.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel bijzonder als je claimt dat Hamas een gevaarlijker terroristische organisatie is dan Israel. Dan ben je wel ver buiten de realiteit. Israel is veel beter bewapend en maakt veel meer doden zeker in het buitenland.
Dat men in Gaza niet massaal de straat op ging om te demonstreren lijkt me logisch, dat zou nogal dodelijk zijn.
Als er geen genocide plaatsvond, kan Israel Netanyahu toch met een gerust hart in Den Haag laten berechten?
Of geloven de pro Israel mensen dat ICC in een of ander ani-joods complot zit ofzo?
Klopt, Turkije krijgt verrassend weinig slack over hun bezetting van Syrië en verdrijvingen van Koerden.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoor je jezelf? Ook eens gevolgen. Die zijn er al decennia niet. Los van Hamas.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat de resoluties tegen Israël ook eens gevolgen moeten hebben. Maar dan nog is Hamas opruimen net zo logisch als Al Quaida aanvallen.
Open er een topic over.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, Turkije krijgt verrassend weinig slack over hun bezetting van Syrië en verdrijvingen van Koerden.
Wie is 'we'?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou het toejuichen, maar Gazanen gaan niet minder achter Hamas staan als je ze hiervoor niet iets in ruil geeft. Een VN-bezetting is nog steeds een bezetting. Dit zou gecombineerd moeten worden met het (geleidelijk) loslaten van de blokkade en bezetting, inclusief de Westbank. Laat zien dat samenleven en deradicaliseren loont.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe zie jij die mensen met elkaar samenleven dan?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook eindelijk eens gevolgen dan. Nee, ik ben geen Israël liefhebber. En Netanyahu had al jaren in een gevangenis moeten zitten. Maar dat maakt Hamas niet minder terroristisch en minder gevaarlijk, die vallen nota bene een internationaal muziekfestival (iets waar degenen waarvan ze zeggen dat het hun vijanden zijn, de orthodoxe Joden, nooit heen zullen gaan) aan.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoor je jezelf? Ook eens gevolgen. Die zijn er al decennia niet. Los van Hamas.
Ja, natuurlijk, de Westbank is Palestijns, niet Israëlisch. Je zit alleen met het in beide landen hun ogen ondeelbare Jeruzalem, de heilige stad voor Joden, moslims en een deel van de christenen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zou het toejuichen, maar Gazanen gaan niet minder achter Hamas staan als je ze hiervoor niet iets in ruil geeft. Een VN-bezetting is nog steeds een bezetting. Dit zou gecombineerd moeten worden met het (geleidelijk) loslaten van de blokkade en bezetting, inclusief de Westbank. Laat zien dat samenleven en deradicaliseren loont.
Maar Netanyahu wordt beschermd door een aantal Westerse landen. Dus laten we even ophouden met deze poppenkast er wordt namelijk heel veel tegengas gegeven op partijen als Hamas. En terecht, maar laten we het nu eens hebben over de andere olifant in de kamer.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft moet Netanyahu inderdaad naar Den Haag. En daar zal hij dan denk ik inderdaad veroordeeld kunnen worden: voor oorlogsmisdaden, niet voor genocide. Al gaat de rechter daar uiteraard over.
En de staat Israël is geen terroristische organisatie. Hamas, die niet de rechtmatige regering is van een land, wel. Gewoon vergelijkbaar met Al Quaida, waarom is dat zo moeilijk om te erkennen?
Niet door gedwongen volksverhuizingen in ieder geval. Mij lijkt het volledig terugtrekken van Israël tot achter de door VN bepaalde linie, een belangrijke voorwaarde. Net als een volledige ontwapening van Hamas en een internationale vredesmacht in de Palestijnse gebieden om daar de orde te bewaken.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe zie jij die mensen met elkaar samenleven dan?
Zoals ze samenleven in Tel Aviv. 75% Joods, 20% Arabisch. Er staan 400 moskeeën in Israël. Het kan dus op zich prima, een groot deel van de Joden en moslims wil dat ook gewoon. Alleen wat orthodoxe Joden en wat Hamasfiguren die allebei helaas nogal veel macht hebben en de boel indoctrineren niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe zie jij die mensen met elkaar samenleven dan?
Nee klopt. Irrelevant voor dit topic namelijk, jij wel, dus open er een topic over.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het interesseert je verrassend genoeg geen reet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |