Gezien de overweldigende meerderheid van de staten Palestina gewoon erkend hoeft dat helemaal niet.quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Landen zullen toch echt moeten voldoen aan de criteria die zijn opgesteld in het Montevideo Verdrag. Een Palestijnse staat voldoet daar op geen enkele manier aan.
Dat zou mooi zijn, even zo'n internationaal verdrag aan de kant schuiven. Dat klopt natuurlijk niet, nu ook niet.quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gezien de overweldigende meerderheid van de staten Palestina gewoon erkend hoeft dat helemaal niet.
proest...quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die tweede definitie heeft geen enkele waarde behalve voor de personen die deze graag voor zichzelf hanteren. Er is ook geen Baskische nationaliteit, en geen Friese, niets van dat. Van mij mag je alles een nationaliteit noemen, verzin er eentje voor als je uit Woerden komt voor mijn part, maar zonder achterliggende staat zegt het niets en je kunt ook niet eisen van anderen dat ze daarin meegaan in hun bewoordingen en ze van antisemitisme beschuldigen als ze dat niet doen.
De staat Israël staat, zoals elke staat dat staat, los van een of andere joodse nationaliteit. Sowieso snap ik die zwaar racistische obsessie niet dat een bepaald volk 'een eigen staat' moet hebben. Lekkere jaren '30 gedachtegang, maar het pro-Israëlische, pro-genocide kamp bediend zich voortdurend van fascistische leuzen en dit is er natuurlijk een van.
Elk land moet er zijn voor voor iedere inwoner van dat land. Iedereen moet in elk land veilig kunnen leven, ongeacht welke bevolkingsgroep ze bij horen. Het normaal vinden dat er een land is dat gebouwd is op racisme en discriminatie onder de noemer 'veiligheid' zou niet normaal moeten zijn.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:26 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Serieuze vraag, is dit hoe ze tegenwoordig in linkse kringen in het algemeen over Israël denken of zijn deze user (en VoMy bv) outliers? Mag hopen van niet want dit is toch echt wel een hele blinde en eenzijdige (hatelijke) kijk op de zaak.
VoMy en Ronddraai behoren tot de True Believers.quote:Op woensdag 29 januari 2025 17:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Helaas wel. IndoctrinatieGODEN.
De grote schender van het oorlogsrecht - en uberhaupt grootste uitvoerder van misdaden tegen de menselijkheid - in dit conflict is Israël.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:54 schreef Andromache het volgende:
[..]
Precies. Gelijk hebben vs. gelijk krijgen. Als de andere partij zijn reet afveegt met het oorlogsrecht, dan ben je toch gekke Henkie als jij wel gedwongen wordt je bij elke zucht en scheet netjes te gedragen?
Ik haalde uit je post dat Israël fundamenteel geen bestaansrecht zou hebben, maar ik lijk nu dus te lezen dat je vindt dat het land wel bestaansrecht heeft maar dan in een andere vorm. Dat maakt het wel een ander verhaal. Hoe zie je dit voor je?quote:Op maandag 27 januari 2025 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beide. Nazi Duitsland had ook geen bestaansrecht. Zo heeft dit Israel dat ook verspeeld met hun genocide. Het land is gestoeld op ideologie die vreedzaam samenleven met de omgeving onmogelijk maakt.
Zionisme was aanvankelijk een behoorlijk seculier verhaal.quote:Dat ze ook bestaansrecht ontlenen uit een fantasieboekje is weinig relevant.Israel zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden willen ze hun bestaansrecht rechtvaardigen. Maar voorlopig is er niets dat aanduidt dat er iets geleerd wordt van een geschiedenis met permanent conflict met elk buurland.
Dat durf ik te betwijfelen gezien het Iraanse regime zijn bestaansrecht ontleent aan de vernietiging van Israël.quote:Dat kan, maar het waarom ze Israel willen vernietigen is uiteraard dat Israel continue dood en verderf zaait. Wat dat betreft is dat sentiment wat ze oogsten. Als Israel zich zou ontwapenen zou de haat richting hun land verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ik heb in dit topic juist eerder gesteld dat Israël moet gaan onderhandelen met de PA. Dus ik ben niet aan het doen alsof het gedrag dat men heeft laten zien in Gaza normaal is. Wel moet Israël de mogelijkheden houden om zichzelf te verdedigen.quote:Juist door te doen alsof alleen extreem buitensporig geweld Israel veilig houdt is er geen duurzame verandering in het conflict mogelijk.
Want jij bent rechter bij het Internationaal Gerechtshof? En je kijkt verschrikkelijk eenzijdig.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
De grote schender van het oorlogsrecht - en uberhaupt grootste uitvoerder van misdaden tegen de menselijkheid - in dit conflict is Israël.
Niks niet: hullie doen het ook. Israël doet het. Bewust, met als doel het uitmoorden van Palestijnen. Hamas speelt daar geen rol in.
Het uitvoeren van genocide heeft ook niets met "oorlog" te maken, zoals deze hele exercitie van bommengooien op ontheemde kleuterklassen niet zoveel met oorlog te maken heeft. Het is eerst en vooral gericht op het vernietigen van Palestijnse levens. Het winnen van de oorlog is dan ook geen moment dichterbij gekomen.
je kan alleen maar concluderen dat de palestijnen nogal wat landen hebben overtuigd dat israel weg moet, of onrechtmatig is. uiteraard klopt dat niet en moet dat helemaal niet.quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gezien de overweldigende meerderheid van de staten Palestina gewoon erkend hoeft dat helemaal niet.
dat is het matratje dat men blijft herhalen, hopend dat het opeens waar wordt. ziek.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
De grote schender van het oorlogsrecht - en uberhaupt grootste uitvoerder van misdaden tegen de menselijkheid - in dit conflict is Israël.
Niks niet: hullie doen het ook. Israël doet het. Bewust, met als doel het uitmoorden van Palestijnen. Hamas speelt daar geen rol in.
Het uitvoeren van genocide heeft ook niets met "oorlog" te maken, zoals deze hele exercitie van bommengooien op ontheemde kleuterklassen niet zoveel met oorlog te maken heeft. Het is eerst en vooral gericht op het vernietigen van Palestijnse levens. Het winnen van de oorlog is dan ook geen moment dichterbij gekomen.
Beter is om dat hele UNWRA op te doeken. Waarom moet er een speciale VN organisatie zijn speciaal voor de Palestijnen terwijl dat voor geen enkel ander volk ter wereld bestaat. Als er hulp nodig is vanuit de VN dat zijn daar gewoon de normale organisaties voor zoals de UNHCR.quote:
Als achtereenvolgende Israëlische regeringen vanaf 1948 op een correcte wijze met de rechtmatig in Palestina levende Palestijnen waren omgegaan, dan waren deze problemen die door Israel zijn gecreëerd niet aan de orde geweest.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:45 schreef mackinac het volgende:
[..]
Beter is om dat hele UNWRA op te doeken. Waarom moet er een speciale VN organisatie zijn speciaal voor de Palestijnen terwijl dat voor geen enkel ander volk ter wereld bestaat. Als er hulp nodig is vanuit de VN dat zijn daar gewoon de normale organisaties voor zoals de UNHCR.
We kunnen niet tot in het oneindige de scholing, het eten en de infrastructuur van de Palestijnen blijven betalen. Zeker niet aangezien ze de hoogste bevolkingsgroei ter wereld hebben en er alleen maar meer geld nodig is.
Er is niet speciaals aan de Palestijnen en het is zinloos om in het verleden te blijven hangen. Er zijn talloze regio’s waar mensen moeten vluchten of onderdrukt worden. De Yezidis in Syria, Christenen in Irak, Soedan, Tibet, Nieuw Guiana, en zo kan ik de hele dag nog wel doorgaan. En er zijn ook genoeg volkeren die nooit meer kunnen terugkeren naar hun geboorte streek. Allemaal geen speciale UN organisatie voor.quote:
quote:Vier Amerikaanse artsen die tijdens de oorlog in Gaza hebben gewerkt, zeggen dat 2500 kinderen daar dringend geëvacueerd moeten worden. Anders lopen ze het risico dat ze binnen een paar weken sterven. "Sommigen sterven nu, anderen morgen, weer anderen de volgende dag", zei de Californische traumachirurg Feroze Sidwa.
Niet al die kinderen hoeven ingewikkelde operaties te ondergaan. Het probleem is dat de ziekenhuizen in Gaza in de oorlog zo veel schade hebben opgelopen dat ook relatief simpele behandelingen niet gedaan kunnen worden. De artsen zeggen dat de bestandsafspraken medische evacuaties mogelijk maken, maar dat die moeten nog worden uitgewerkt.
De artsen richtten hun oproep tot VN-secretaris-generaal Guterres. Die schaart zich erachter, maar wil van Israël de garantie dat de kinderen na behandeling terug kunnen naar hun families in Gaza.
Een van de artsen zegt dat ook meer dan 20.000 zieke en gewonde mannen en vrouwen snel een behandeling nodig hebben die in Gaza niet mogelijk is. "Het is triest om te zeggen, maar zij zullen moeten wachten. We moeten beginnen met de kinderen."
Tsja dat jongetje verdient het. Zijn familie of een (vette) buurman heeft sympathie voor Hamas dus dan mag hij doodquote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:43 schreef VoMy het volgende:
Van de NOS-blog.
[..]
[ afbeelding ]
Duizenden kinderen die acuut gered moeten worden omdat Israël met de volle steun van Nederland en een groot deel van de TK onder de noemer """oorlogsvoering""" het afgelopen jaar vrijwel alle medische infrastructuur in de Gazastrook heeft vernietigd en medisch personeel als doelwit heeft aangemerkt.
Maar ja, Palestijnse kleuters die omkomen door Israëls oorlogsmisdaden zijn geen gijzelaars dus daar hoefden de steunpilaren van Israëls genocide zich niet druk over te maken.
Op de Westelijke Jordaanoever zijn nog wel ziekenhuizen. En is het Israëlische leger ook actief geworden de laatste weken. Om de politici in de Knesset tevreden te houden heeft het leger een deel van het vermoorden van Palestijnse burgers verplaatst van de Gazastrook naar daar. Wet van behoud van bloedvergieten. Uiteraard zonder enige vorm van gevolgen voor de staat Israël - het zijn toch maar Palestijnen die ze doden.
[ x ]
Natuurlijk geen toeval, het neerschieten van Palestijnse kinderen is staand beleid binnen het IDF. Dat maakt ze niet minder geliefd bij hun supporters hier in Nederland, overigens. Waarom zou dat toch zijn? Wat zou het kunnen zijn, dat verschil in ophef over de slachtoffers van terreur afhankelijk van de achtergrond van de daders en de achtergrond van de slachtoffers. Lastig om direct aan te wijzen wat voor dit verschil zorgt. Erg lastig.
The IDF Fired Over 20 Bullets at the Asous Family's West Bank Homes. One of Them Killed Two-year-old Laila
Two Young Children Were Getting Ready for School. An IDF Drone Killed Them
The IDF Will Shoot Children in the West Bank, So Long as There's a Sham Investigation
Wapens blijven sturen! Die kinderen gaan zichzelf niet executeren, daar moet je tijd en moeite in stoppen!
volgens mij kunnen die kinderen, dat cijfer klopt vast niet, gewoon worden geevacueerd nu. als je goed leest zie je dat de VN baas nu de boel tegen houdt, omdat hij garanties wil afdwingen over de rug van de gewonde kinderen...quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:43 schreef VoMy het volgende:
Van de NOS-blog.
[..]
[ afbeelding ]
Duizenden kinderen die acuut gered moeten worden omdat Israël met de volle steun van Nederland en een groot deel van de TK onder de noemer """oorlogsvoering""" het afgelopen jaar vrijwel alle medische infrastructuur in de Gazastrook heeft vernietigd en medisch personeel als doelwit heeft aangemerkt.
Maar ja, Palestijnse kleuters die omkomen door Israëls oorlogsmisdaden zijn geen gijzelaars dus daar hoefden de steunpilaren van Israëls genocide zich niet druk over te maken.
Op de Westelijke Jordaanoever zijn nog wel ziekenhuizen. En is het Israëlische leger ook actief geworden de laatste weken. Om de politici in de Knesset tevreden te houden heeft het leger een deel van het vermoorden van Palestijnse burgers verplaatst van de Gazastrook naar daar. Wet van behoud van bloedvergieten. Uiteraard zonder enige vorm van gevolgen voor de staat Israël - het zijn toch maar Palestijnen die ze doden.
[ x ]
Natuurlijk geen toeval, het neerschieten van Palestijnse kinderen is staand beleid binnen het IDF. Dat maakt ze niet minder geliefd bij hun supporters hier in Nederland, overigens. Waarom zou dat toch zijn? Wat zou het kunnen zijn, dat verschil in ophef over de slachtoffers van terreur afhankelijk van de achtergrond van de daders en de achtergrond van de slachtoffers. Lastig om direct aan te wijzen wat voor dit verschil zorgt. Erg lastig.
The IDF Fired Over 20 Bullets at the Asous Family's West Bank Homes. One of Them Killed Two-year-old Laila
Two Young Children Were Getting Ready for School. An IDF Drone Killed Them
The IDF Will Shoot Children in the West Bank, So Long as There's a Sham Investigation
Wapens blijven sturen! Die kinderen gaan zichzelf niet executeren, daar moet je tijd en moeite in stoppen!
beetje ouderwets dit. al in 2006 of zoiets had israel en de PLO bijna een deal waarin land werd geruild voor het opgeven van de eis van terugkeer. dat was eigenlijk gewoon geregeld, als de palestijnen hadden getekend.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:52 schreef Pegos het volgende:
[..]
Als achtereenvolgende Israëlische regeringen vanaf 1948 op een correcte wijze met de rechtmatig in Palestina levende Palestijnen waren omgegaan, dan waren deze problemen die door Israel zijn gecreëerd niet aan de orde geweest.
In 1948 besloot de toenmalige Israëlische regering onder leiding van Ben Goerion om de helft van de Palestijnen het land met grof militair geweld uit te jagen. Daartoe had ze geen enkel recht. Het was een zware oorlogsmisdaad van ethnic cleansing. Ondanks diverse VN resoluties om hen terug te laten keren naar hun bezittingen en hun bestaan hebben de Israëlische regeringen nooit gehoor aan deze resoluties gegeven, waardoor de Palestijnen in een vluchtelingenstatus in omringende landen verbleven waar ze in vrijwel alle landen geen burgerrechten verkregen. Ze mogen er niet werken, geen bezittingen opbouwen, etc.
Vanwege het onrechtmatig handelen van de Israëlische regeringen werden ze gedwongen om de vluchtelingen uit hun land te onderhouden. Na vele jaren had Israel daar genoeg van en weigerde nog langer voor hun inwoners in de vluchtelingenkampen in andere landen te betalen. Toen heeft de VN dat overgenomen.
Dat is de ontstaansgeschiedenis die nog steeds voortduurt, omdat Israel nog steeds weigert haar voormalige inwoners terug naar hun land te laten keren en ze ook nauwelijks in staat worden gesteld om een normaal zelfvoorzienend bestaan op te bouwen
Naast dat de situatie al niet zou moeten zijn dat Israël vrijwel elk ziekenhuis in de Gazastrook had vernietigd zodat medische vluchten nodig zijn, is dat natuurlijk ook niet het verhaal. Israël controleert eerst en vooral de grenzen - de kinderen zouden ook gewoon in Israël geholpen kunnen worden als het een beschaafd land was geweest (is het niet, het is een fascistoïde apartheidsstaat met een genocidale regering en bijbehorend beleid).quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgens mij kunnen die kinderen, dat cijfer klopt vast niet, gewoon worden geevacueerd nu. als je goed leest zie je dat de VN baas nu de boel tegen houdt, omdat hij garanties wil afdwingen over de rug van de gewonde kinderen...
dat kan wel wezen, maar er is een tijd en plek voor alles. ik lees daar gewoon dat de VN de evacuatie tegenhoudt, omdat ze garanties willen. dat is niet israel's schuld he. maar ze maken er weer een anti israelisch verhaaltje van, zo te zien.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Naast dat de situatie al niet zou moeten zijn dat Israël vrijwel elk ziekenhuis in de Gazastrook had vernietigd zodat medische vluchten nodig zijn, is dat natuurlijk ook niet het verhaal. Israël controleert eerst en vooral de grenzen - de kinderen zouden ook gewoon in Israël geholpen kunnen worden als het een beschaafd land was geweest (is het niet, het is een fascistoïde apartheidsstaat met een genocidale regering en bijbehorend beleid).
En bij die grenscontrole hoort dat ze bepalen wie erin mag en wie eruit mag. Dus dan is het niet zo heel vreemd dat functionarissen argwanend zijn of kinderen wel het recht krijgen om terug te keren naar hun familie nadat ze op een vliegtuig stappen - de geschiedenis van Israël leert dat dat soort vragen gerechtvaardigd zijn.
Welke rol Israël zelf speelt mag geen verbazing wekken:
This toddler has days to live, doctors warn. But Israel has paused her medical evacuation from Gaza
[ afbeelding ]
en dit; je verhaaltjes worden echt niet beter als je dit soort achterlijke slogans maar blijft herhalen. je uitkomst is al bekend voordat je er een voorbeeld bij zoekt.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Naast dat de situatie al niet zou moeten zijn dat Israël vrijwel elk ziekenhuis in de Gazastrook had vernietigd zodat medische vluchten nodig zijn, is dat natuurlijk ook niet het verhaal. Israël controleert eerst en vooral de grenzen - de kinderen zouden ook gewoon in Israël geholpen kunnen worden als het een beschaafd land was geweest (is het niet, het is een fascistoïde apartheidsstaat met een genocidale regering en bijbehorend beleid).
Ik vraag me af wat de toekomst voor Gaza en de inwoners gaat zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:08 schreef Eagles89 het volgende:
Deze mevrouw lijkt me ook iemand die we in Nederland uitstekend kunnen gebruiken:
[ x ]
Ongelofelijk dat je hier nog steeds mensen vindt die dit volk als de grote onschuldigen ziet. Ik moet dan ook altijd denken aan die statistiek van gevluchte Palestijnen naar Denemarken in de jaren 90. Ongeveer 70% bleek na 10 jaar in aanraking te zijn geweest met Justitie.
Ik denk dat het Palestijnse volk uiteindelijk alleen goed terecht kan komen als Hamas en hun giftige propaganda weg zijn. En ja, dat betekent misschien wel dat je eerst decennia-lang een VN regering met VN leger neer moet zetten, oid. Je ziet dat met Palestijnen die elders wonen, ook in Israël, die zijn lang niet zo haatdragend.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de toekomst voor Gaza en de inwoners gaat zijn.
Als ik ook zie hoe de gijzelaars, die vrij gelaten worden, door massa's woedende mensen gesleept worden, zie ik het somber in voor dat volk.
Ik kan het niet goed inschatten maar ik heb de indruk dat Hamas (en het gedachtengoed) daar overal aanwezig is. Door de hele Gazaanse bevolking heen. Zelfs op scholen wordt de haat voor joden er in gestamp.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat het Palestijnse volk uiteindelijk alleen goed terecht kan komen als Hamas en hun giftige propaganda weg zijn. En ja, dat betekent misschien wel dat je eerst decennia-lang een VN regering met VN leger neer moet zetten, oid. Je ziet dat met Palestijnen die elders wonen, ook in Israël, die zijn lang niet zo haatdragend.
Ja, daarom wat ik zeg. De VN moet daar heen en dan accepteren dat ze misschien wel 50 jaar aanwezig moeten zijn. Maar ja, de VN zelf is verdeeld in dit geval. Terwijl 'we accepteren geen terrorisme' toch een nobrainer zou moeten zijn. Ik denk dan ook niet dat dit conflict ooit stopt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed inschatten maar ik heb de indruk dat Hamas (en het gedachtengoed) daar overal aanwezig is. Door de hele Gazaanse bevolking heen. Zelfs op scholen wordt de haat voor joden er in gestamp.
Hamas weg is wel de eerste stap ja. En dan alles onder internationaal toezicht. Ook het onderwijs. En gericht op samen leven. En niet op haat. En dat gaat heel lang duren om dat om te vormen. Als dat al lukt.
dat is ook zo, maar ook dat is onderdeel van hamas propaganda. iedereen laten denken dat ze sterk en onverzetbaar zijn en de gehele bevolking hen steunt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed inschatten maar ik heb de indruk dat Hamas (en het gedachtengoed) daar overal aanwezig is. Door de hele Gazaanse bevolking heen. Zelfs op scholen wordt de haat voor joden er in gestamp.
Hamas weg is wel de eerste stap ja. En dan alles onder internationaal toezicht. Ook het onderwijs. En gericht op samen leven. En niet op haat. En dat gaat heel lang duren om dat om te vormen. Als dat al lukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |