SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yea, she's on crack.
Dat zal ook niemand letterlijk nemen. Maar ik denk dat Trump met een bepaalde insteek het wel in enkele maanden tot een stilstand zou kunnen krijgen. Een die enorm kut is voor Oekraine, dat wel.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het is populisme vs realiteit
Eenieder die een beetje kan nadenken snapt dat je dit conflict niet in 1 dag oplost.
Nee, en dat weet het Trump kamp.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zal ook niemand letterlijk nemen. Maar ik denk dat Trump met een bepaalde insteek het wel in enkele maanden tot een stilstand zou kunnen krijgen. Een die enorm kut is voor Oekraine, dat wel.
Het is echter helemaal niet onaantrekkelijk voor de VS als deze oorlog nog eventjes voortduurt. Dus stelt Trump het gewoon uit tot St Juttemis.
Ik ben wel teleurgesteld in Rusland dat ze Armenie hebben laten vallen, althans zo komt het op mij over. En dat ze nu - blijkbaar/schijnbaar - de inwoners van Pidnestrovie - vrij letterlijk - in de kou laten zitten.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, en dat weet het Trump kamp.
Daarom wordt er nu gezegd dat het minstens 6 maanden gaat duren.
Rusland heeft in essentie geen belang bij een diplomatieke oplossing.
Die heeft genoeg mensenlevens om in de meatgrinder te werpen en weet zich nog aardig staande te houden.
Dit is een strijd van de lange adem. En Rusland weet dat het westen niet bereid is tot grote offers voor Oekraïne, en dat Oekraïne op zijn laatste benen staat.
Over 6 maanden kunnen de kaarten weer anders liggen.
Rusland merkt economisch steeds meer van de oorlog, en gaat gestaag ook richting het punt dat ze op hun laatste benen staat
Kijk naar Armenië. Rusland heeft ze laten vallen, en Armenië plaatst zichzelf steeds meer in de westerse invloedsfeer.
Kijk naar Syrië, waar Rusland Assad niet langer kon bijstaan.
Is dat niet iets wat de meeste totalitaire/dictatoriale regimes doen?quote:Op zondag 19 januari 2025 12:49 schreef sp3c het volgende:
Rusland helpt haar vrienden enkel wanneer het uitkomt
Volgens mij nietquote:Op zondag 19 januari 2025 12:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Is dat niet iets wat de meeste totalitaire/dictatoriale regimes doen?
Haal het gewoon weg.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nu dit weer, wat een hemeltergend vermoeiend kanjertopic is dit geworden. Dit gebeurt in Nederland ook als je je dientsplicht ontwijkt. dan ga je gewoon de cel in. Tientallen keren besproken inmiddels.
Bekijk ook de rest eens van dat account, dan had je al aan kunnen zien komen dat dit opruiende bagger is.
quote:Op zondag 19 januari 2025 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
https://x.com/MyLordBebo/status/1878706308259729449
We moeten kritisch zijn of deze beelden integer zijn. Maar als dit waar is, dan is dit een horreur.
Ik vraag mij dan ook ten zeerste af waarom de NOS dit niet laat zien.
Ga als moderatie nou eens met de billen bloot en verwijder de trollberichten.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nu dit weer, wat een hemeltergend vermoeiend kanjertopic is dit geworden. Dit gebeurt in Nederland ook als je je dientsplicht ontwijkt. dan ga je gewoon de cel in. Tientallen keren besproken inmiddels.
Bekijk ook de rest eens van dat account, dan had je al aan kunnen zien komen dat dit opruiende bagger is.
Het is een kwestie van onvoldoende middelen hebben om op meerdere borden tegelijk te schaken.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben wel teleurgesteld in Rusland dat ze Armenie hebben laten vallen, althans zo komt het op mij over. En dat ze nu - blijkbaar/schijnbaar - de inwoners van Pidnestrovie - vrij letterlijk - in de kou laten zitten.
Wellicht hebben ze de mankracht niet, ik heb - in tegenstelling tot menigeen hier denkt - geen directe telefoonlijn met het Kremlin en ik kan ze hun motivatie niet direct vragen. Ik zou een brief kunnen schrijven.
Ik hoorde dat er in LA vila's van 16 oekrainse generaals waren afgebrand.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Nu nog over de kleren van Zelensky beginnen en de cirkel is weer rond![]()
En dat terwijl er een verbod was op villa's voor Oekraïense generaalsquote:Op zondag 19 januari 2025 13:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik hoorde dat er in LA vila's van 16 oekrainse generaals waren afgebrand.
Moderator, modereer!quote:Op zondag 19 januari 2025 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vervelend he?quote:Op zondag 19 januari 2025 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een filmpje svp waar dit ook hier gebeurt.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hebben in NL geen opkomstplicht meer he.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een filmpje svp waar dit ook hier gebeurt.
Een filmpje.
1
Ja ik duik even het nationaal archief in om te kijken of ik een filmpje uit 1940 kan vinden waarin exact dit scenario zich heeft afgespeeld.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een filmpje.
1
Spreekt boekdelen dat je dan terug moet naar de 40 jarigen.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja ik duik even het nationaal archief in om te kijken of ik een filmpje uit 1940 kan vinden waarin exact dit scenario zich heeft afgespeeld.
Dit meen je niet toch?quote:Op zondag 19 januari 2025 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Spreekt boekdelen dat je dan terug moet naar de 40 jarigen.
Ik wil alleen het ethische aspect hier benadrukken.
Is mijn oom overkomen, die werd door de marechaussee thuis opgehaald omdat hij niet was komen opdagen.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een filmpje.
1
?quote:
En dat was dienstplicht, geen mobilisatie nav een oorlog.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is mijn oom overkomen, die werd door de marechaussee thuis opgehaald omdat hij niet was komen opdagen.
En dat was in de jaren vijftig.
Ben je echt zo achterlijk?quote:Op zondag 19 januari 2025 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een filmpje.
1
Dit is wat er gebeurt. Hier moeten we het over hebben. https://nos.nl/nieuwsuur/(...)j-een-trollenfabriekquote:Op zondag 19 januari 2025 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
Wtf die verzoeken om dat te moderen.
Dit is gewoon wat er gebeurt. Daar mogen eee het best over hebbem.
Kom op man.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Wat daar gebeurt is niet normaal. Dat laat ik met dat filmpje zien.
Dit gebeurt ook uit onze naam.
Alleen dat dit gebeurt komt nauwelijks in de media. Het mag niet zichtbaar zijn.
Ik snap dat er gemobiliseerd wordt. Maar wat je hier ziet is hemeltergend, jonge gasten die van de straat getrokken worden om nog een aantal maanden te leven in een trench.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kom op man.
En je wil gewoon niet in zien en toegeven dat je er helemaal naast zit. Dit gebeurt in elk land met een dienstplicht en al helemaal als het land gemobiliseerd is, vandaar mijn 40'er opmerking. De kans is veel groter dat mensen hun plicht ontwijken als het er echt om gaat.
Dan moet je beter lezen, er zijn genoeg (jank) verhalen over/van Oekraieners die niet willen en vluchten, ook in ons land.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap dat er gemobiliseerd wordt. Maar wat je hier ziet is hemeltergend, jonge gasten die van de straat getrokken worden om nog een aantal maanden te leven in een trench.
Daarom geef ik ook aan waarom dit zo zinloos is. Geen enkel perspectief. En de media rapporteert daar nauwelijks over.
quote:Op zondag 19 januari 2025 13:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap dat er gemobiliseerd wordt. Maar wat je hier ziet is hemeltergend, jonge gasten die van de straat getrokken worden om nog een aantal maanden te leven in een trench.
Daarom geef ik ook aan waarom dit zo zinloos is. Geen enkel perspectief. En de media rapporteert daar nauwelijks over.
Nee daar plukken ze nachtclubs leeg en frommelden ze studenten uit donker afrika de oorlog in.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:45 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens zal dit in Rusland ook gebeuren met beroepssopdaten die’m smeren.
Media is meervoud, dwarrel. Media rapporteren. En wat je zegt is ook onzin. Er wordt wel degelijk over bericht, ook door de NOS.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij kan die oorlog niet stoppen zonder partij te kiezen voor Rusland.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zal ook niemand letterlijk nemen. Maar ik denk dat Trump met een bepaalde insteek het wel in enkele maanden tot een stilstand zou kunnen krijgen. Een die enorm kut is voor Oekraine, dat wel.
Het is echter helemaal niet onaantrekkelijk voor de VS als deze oorlog nog eventjes voortduurt. Dus stelt Trump het gewoon uit tot St Juttemis.
Dat is ook fout als dat gebeurt.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee daar plukken ze nachtclubs leeg en frommelden ze studenten uit donker afrika de oorlog in.
Aha, ja, wat ben je toch een ethicusquote:Op zondag 19 januari 2025 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Spreekt boekdelen dat je dan terug moet naar de 40 jarigen.
Ik wil alleen het ethische aspect hier benadrukken.
https://nos.nl/artikel/25(...)p-meer-van-consulaatquote:Op zondag 19 januari 2025 13:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Media is meervoud, dwarrel. Media rapporteren. En wat je zegt is ook onzin. Er wordt wel degelijk over bericht, ook door de NOS.
Wat Norks.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:
Maar zijn er nog dingen opgeblazen in mordor vannacht?
quote:Servicemen of Ukraine's 95th Brigade destroying North Korean mercenary cannon fodder in the Kursk operational zone.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lg3ttxu6g22m
Waarom wil je er dan zo graag op wijzen dat Oekraine ''fout'' bezig is terwijl het een hele normale gang van zaken is itt de streken die Rusland uitvoert?quote:Op zondag 19 januari 2025 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is ook fout als dat gebeurt.
We horen het wel wanneer je bent gesneuveld namens Rusland aan het front.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. De discussies zijn wel gevoerd.
Tot over een periode dat er weer wat te melden is.
Dit is dan ook weer niet nodig.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
We horen het wel wanneer je bent gesneuveld namens Rusland aan het front.
Omdat rus de libs owned. En als ze winnen, dan verdwijnt al die woke' onzin vanzelf.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom wil je er dan zo graag op wijzen dat Oekraine ''fout'' bezig is terwijl het een hele normale gang van zaken is itt de streken die Rusland uitvoert?
Ja dat binaire spelletje kennen we inmiddels wel. Kapstokmentaliteit. Als Biden/''de libs'' vol tegen steun waren geweest was de situatie omgekeerd. Zo simpel werkt dat blijkbaar.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat rus de libs owned. En als ze winnen, dan verdwijnt al die woke' onzin vanzelf.
Oh ja, dat is waar. Koersk moet morgen vrij zijn van Oekraïners had Poetin bevolen. Zonder dat kan Trump natuurlijk geen staakt-het-vuren afdwingen.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lg3pkubnkk2v
Less than 24 hours remain until Putin’s so-called “liberation” of the Kursk region, yet Russians panic over reports of Ukraine assembling a strike group near Sudzha with no less than 3 BTGs and NATO equipment. Are they preparing the public for another “gesture of goodwill”?
Reken er maar niet op.quote:
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 19 januari 2025 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom wil je er dan zo graag op wijzen dat Oekraine ''fout'' bezig is terwijl het een hele normale gang van zaken is itt de streken die Rusland uitvoert?
Ik mag van de mods niet persoonlijk zijn. Maar de diaree die uit jouw posts komt niet NWS waardig. Ga gewoon naar BNW.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
Wtf die verzoeken om dat te moderen.
Dit is gewoon wat er gebeurt. Daar mogen eee het best over hebbem.
quote:Op zondag 19 januari 2025 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
terwijl het een hele normale gang van zaken is
Jij snapt er sowieso niets van.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijf lekker in die waan.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij snapt er sowieso niets van.
Ik heb een uitstekend weekend, ik laat mijn weekend niet verpesten door een stel westenhatende kneuzen die niets beters te doen hebben dan een topic te vergallen.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:51 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Blijf lekker in die waan.
Dan zal ik wel doen alsof ik niet denk dat jij gewoon een kut weekend hebt en daarom 'aanslaat' of gewoon ordinair aan het werk gezet wordt door de groengele circle jerk hiero.
Een terugkerend patroon
quote:Op zondag 19 januari 2025 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb een uitstekend weekend, ik laat mijn weekend niet verpesten door een stel westenhatende kneuzen die niets beters te doen hebben dan een topic te vergallen.
Jouw agenda was vanaf de eerste post al duidelijk hoor. Maak je geen illusies.
Ik heb zo mijn twijfels als ik het zo lees.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb een uitstekend weekend, ik laat mijn weekend niet verpesten door een stel westenhatende kneuzen die niets beters te doen hebben dan een topic te vergallen.
Jouw agenda was vanaf de eerste post al duidelijk hoor. Maak je geen illusies.
Nee..quote:Op zondag 19 januari 2025 14:57 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
[..]
Ik heb zo mijn twijfels als ik het zo lees.
Mijn 'haat' voor het westen is lang niet zo groot als de westerse zelfhaat.
Ben ik een klootzak omdat ik dit aankaart? Prima hoor.
Perfect omschreven.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:55 schreef havanagila het volgende:
Tegen een invasie zijn waarbij ook nog eens bewust burgerdoelen bestookt worden heeft niks met circlejerk te maken.
Jezelf verlekkeren bij ieder beetje nieuws dat positief uitpakt voor een dictatuur daarintegen.......
Dat betaalt tenminste.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:06 schreef TwenteFC het volgende:
Wat russen doen met de lichamen van Oekraïners die ze gevangen nemen.. en de pro russen hier liepen te huilen over verdragen wanneer Oekraïne een interview afneemt met een koreaan.
[ afbeelding ]
En dit valt dan nog mee.... Stelletje barbaren.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:06 schreef TwenteFC het volgende:
Wat russen doen met de lichamen van Oekraïners die ze gevangen nemen.. en de pro russen hier liepen te huilen over verdragen wanneer Oekraïne een interview afneemt met een koreaan.
Kortom, alles wat je eerder typte heeft hooguit 50% kans om waar te zijn.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:26 schreef Peppert het volgende:
[..]
Een tweede punt: voorzichtig zijn met wat je op internet ziet en leest. Hoe weten we zeker dat het een echte foto is (goed mogelijk) en niet een nepperd gegenereerd door AL of in elkaar geknutseld door een of andere persoon (goed mogelijk). Ik neem de foto 50% serieus zonder bewijs. Het zou goed zijn als men vanuit de EU een keurmerk invoert om echte foto's en video's te onderscheiden van nepperds/twijfelgevallen.
Als tegenreactie ga je daarop dan maar een volk afslachten dat niet eens tot het boze Westen behoort met horigen uit het Aziatische deel van je rijk. Klinkt inderdaad als een goede methode om het boze Westen te laten zien hoe jij het beter doet.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:27 schreef Peppert het volgende:
[..]
Aap ziet, aap doet. Je moet geen normen van fatsoen verwachten van tegenpartijen als je zelf als een wilde beest tekeer gaat door de jaren heen. Je kunt dan wel roepen ''liberal rules based world order'' en ''ICC'' maar de wereld werkt niet op de manier dat een partij lekker kan slachten en anderen kan tegenwerken/vernietigen/in het nauw brengen en dat anderen dat niet zien en daarop nooit zullen reageren.
Oekraïne slacht krijgsgevangen af?quote:Op zondag 19 januari 2025 15:27 schreef Peppert het volgende:
[..]
Aap ziet, aap doet. Je moet geen normen van fatsoen verwachten van tegenpartijen als je zelf als een wilde beest tekeer gaat door de jaren heen Je kunt dan wel roepen ''liberal rules based world order'' en ''ICC'' maar de wereld werkt niet op de manier dat een partij lekker kan slachten en anderen kan tegenwerken/vernietigen/in het nauw brengen en dat anderen dat niet zien en daarop nooit zullen reageren.
Hihiquote:Op zondag 19 januari 2025 13:50 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Aha, ja, wat ben je toch een ethicus
Selection bias. Je vindt ze veel online.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:33 schreef havanagila het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor de toekomst. Als er zoveel van dit soort figuren rondlopen..
Dit zijn toch geen meningen of discussie meer?
Linkse humor, gieren en brullen geblazenquote:Op zondag 19 januari 2025 15:44 schreef Digi2 het volgende:
Frontpage: Charlie Hebdo trollt Elon Musk op X
Ben benieuwd hoe snel Charlie Hebdo zijn X account kwijtraakt
Je beseft waarschijnlijk wel dat, wanneer het voorbij is met die "westerse zelfhaat", het ook voorbij is met jouw comfortabele leventje in vrijheid in het door jou zo gehate westen. Het is natuurlijk kinderlijk naïef om te verwachten dat het westen vijandige elementen in zijn samenlevingen laat voortwoekeren.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:57 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
[..]
Ik heb zo mijn twijfels als ik het zo lees.
Mijn 'haat' voor het westen is lang niet zo groot als de westerse zelfhaat.
Ben ik een klootzak omdat ik dit aankaart? Prima hoor.
Maak dit eens concreetquote:Op zondag 19 januari 2025 15:47 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je beseft waarschijnlijk wel dat, wanneer het voorbij is met die "westerse zelfhaat", het ook voorbij is met jouw comfortabele leventje in vrijheid in het door jou zo gehate westen. Het is natuurlijk kinderlijk naïef om te verwachten dat het westen vijandige elementen in zijn samenlevingen laat voortwoekeren.
In de tijd van de industrialisatie werd ingezet op spoorlijnen, ontginning van kool en infrastructuur gebouwd door slavenpolitieke gevangenen en industrialisatie van de wodkaproductie. Alles gericht op domme arbeid en het koesthouden van het volk door middel van alcohol.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:49 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De russen zijn heer en meester in het doden van onschuldigen.
Lol, ga dat eens op straat vragen. En hoe zit de VS achter de SMO. Lachwekkend dat gehaat.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:48 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Er vechten genoeg Amerikanen mee in Oekraïne en zo'n beetje elke brandhaard ter wereld. Toegegeven, elke dag gelukkig een aantal minder. Daarnaast is de oorlog in Oekraïne mede mogelijk gemaakt door het Amerikaans buitenlands beleid.
Mag jij je afvragen waarom dat volk overal ter wereld steeds meer gehaat wordt.
quote:Op zondag 19 januari 2025 15:48 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Er vechten genoeg Amerikanen mee in Oekraïne en zo'n beetje elke brandhaard ter wereld. Toegegeven, elke dag gelukkig een aantal minder. Daarnaast is de oorlog in Oekraïne mede mogelijk gemaakt door het Amerikaans buitenlands beleid.
Mag jij je afvragen waarom dat volk overal ter wereld steeds meer gehaat wordt.
Kijk, het duurde even maar nu komen jullie er tenminste voor uit. En weet je, ik kan me best voorstellen dat je een hekel aan de VS hebt, maar om dan maar randzaken erbij te halen om je gram te halen is heel tekenend voor jullie als persoon.quote:
Daar helpt een beetje modereren op een internetforum ook niet meer tegen, de oplossing van dit probleem hoort een taak van een inlichtingen- en veiligheidsdiensten te zijn. Vrijheid is niet alleen gebaat bij meer tanks en jachtvliegtuigen, maar ook bij een samenleving die bereid is nietsontziend op te treden tegen interne vijanden.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:33 schreef havanagila het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor de toekomst. Als er zoveel van dit soort figuren rondlopen..
Dit zijn toch geen meningen of discussie meer?
Doe maar niet. Er zijn geen objectieve criteria daarvoor vast te stellen en veel grijze gebieden. Het zet ook de deur open naar gigantische staatsrepressie.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:02 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Daar helpt een beetje modereren op een internetforum ook niet meer tegen, de oplossing van dit probleem hoort een taak van een inlichtingen- en veiligheidsdiensten te zijn. Vrijheid is niet alleen gebaat bij meer tanks en jachtvliegtuigen, maar ook bij een samenleving die bereid is nietsontziend op te treden tegen interne vijanden.
Ik denk dat je zelf prima in staat bent je een voorstelling te maken hoe e.e.a. geconcretiseerd zou kunnen worden.quote:
Tsja, wanneer we niet bereid zijn om vuile handen te maken om onze samenleving te beschermen dan kunnen we beter meteen de witte vlag hijsen.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Doe maar niet. Er zijn geen objectieve criteria daarvoor vast te stellen en veel grijze gebieden. Het zet ook de deur open naar gigantische staatsrepressie.
Ik wil niet in een Engeland leven waar ik kan worden opgepakt omdat de overheid mijn tweets niet bevalt. Als de overheid eenmaal die macht heeft, zal elke politieke kleur die daarna aan de macht is ook die mogelijkheden hebben.
Er zit veel ruimte tussen niks doen en paardenmiddelen inzetten.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:08 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Tsja, wanneer we niet bereid zijn om vuile handen te maken om onze samenleving te beschermen dan kunnen we beter meteen de witte vlag hijsen.
Welke randzaken?quote:Op zondag 19 januari 2025 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Kijk, het duurde even maar nu komen jullie er tenminste voor uit. En weet je, ik kan me best voorstellen dat je een hekel aan de VS hebt, maar om dan maar randzaken erbij te halen om je gram te halen is heel tekenend voor jullie als persoon.
Ik ben juist benieuwd naar jouw voorstelling als geboren Nederlander. Ik waardeer die Hollandse directheid.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf prima in staat bent je een voorstelling te maken hoe e.e.a. geconcretiseerd zou kunnen worden.
Sja het alternatief is dat die lui hier onweersproken hun onzin spammen dag in dag uit.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:36 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom gaan we dan toch continu de discussie aan? Terwijl we weten dat het onmogelijk is?
dat houden we zelf dus alleen maar in standquote:Op zondag 19 januari 2025 16:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja het alternatief is dat die lui hier onweersproken hun onzin spammen dag in dag uit.
Inderdaad. Zelf benoem ik wat ze doen en daarna negeer ik ze.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:36 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom gaan we dan toch continu de discussie aan? Terwijl we weten dat het onmogelijk is?
Als niemand ze weerspreekt dan kunnen ze ongestoord hun vunzigheid aan de man brengen hier.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:48 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dat houden we zelf dus alleen maar in stand
dat doen ze toch alquote:Op zondag 19 januari 2025 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als niemand ze weerspreekt dan kunnen ze ongestoord hun vunzigheid aan de man brengen hier.
Wanneer we, zoals nu, niets blijven doen zullen we uiteindelijk vanzelf paardenmiddelen in moeten gaan zetten.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zit veel ruimte tussen niks doen en paardenmiddelen inzetten.
Aan de andere kant, als we ze gewoon negeren is het spelletje natuurlijk een stuk minder leuk…quote:Op zondag 19 januari 2025 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als niemand ze weerspreekt dan kunnen ze ongestoord hun vunzigheid aan de man brengen hier.
Klopt ook.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als we ze gewoon negeren is het spelletje natuurlijk een stuk minder leuk…
Google even naar de intimidatiecampagnes zoals deze o.a. door de Stasi gevoerd werden en wat de impact daarvan op de levens van betroffenen en hun familieleden was. En dan waren dat voor het overgrote merendeel onschuldigen ipv collaborateurs en landverraders...quote:Op zondag 19 januari 2025 16:36 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik ben juist benieuwd naar jouw voorstelling als geboren Nederlander. Ik waardeer die Hollandse directheid.
Dan spuien ze hun pro-Russische diarree even goed. Doodzwijgen werkte bij jihadronselaars ook niet zo goed.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als we ze gewoon negeren is het spelletje natuurlijk een stuk minder leuk…
Ik ben geen Rob Jetten.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daarmee praat je het afslachten van Oekraïeners goed
Rusland is in het 3e jaar van de oorlog juist niet meer gebaat bij de lange adem.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:42 schreef Wantie het volgende:
Dit is een strijd van de lange adem. En Rusland weet dat het westen niet bereid is tot grote offers voor Oekraïne, en dat Oekraïne op zijn laatste benen staat.
Over 6 maanden kunnen de kaarten weer anders liggen.
Rusland merkt economisch steeds meer van de oorlog, en gaat gestaag ook richting het punt dat ze op hun laatste benen staat
Zo zien wij dat.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Rusland is in het 3e jaar van de oorlog juist niet meer gebaat bij de lange adem.
Ze houden deze oorlog economisch niet nog een jaar vol. De langdurige gevolgen zijn al een tijdje merkbaar in hun samenleving en over een half jaar moeten ze wel snijden in hun defensiebudget.
Jij wilt geen vrede. Jij wilt dat Rusland zijn buren straffeloos kan terroriseren met Oekraïne voorop. En Oekraïne bepaalt zijn eigen koers en niet een megalomane haatdwerg uit Moskou.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben geen Rob Jetten.
Ik wil namelijk vrede.
Bij vrede wordt er niemand meer afgeslacht. Geen Russen en geen Oekrainers en ook geen Amerikanen en geen Duitsers meer (die er officieel niet zitten, maar de werkelijkheid blijkt anders).
Oekraine niet bij de NAVO. Niet bij de EU.
Oekraine echt onafhankelijk van welke politieke macht dan ook. Ook van Rusland. Net als voor 2014.
Geen Russische inmenging, geen Europese en geen Amerikaanse inmenging en geen gekke kleurenrevoluties meer.
Vrede.
Mir-o-mir i druzbha, tawarietsj.
Lijkt me dat je hiermee dan ook direct het probleem van zulke maatregelen blootlegt: de willekeur, het zonder enige vorm van proces kapotmaken van mensen op basis van onduidelijke criteria m.b.t. wat ze nu precies misdaan hebben.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Google even naar de intimidatiecampagnes zoals deze o.a. door de Stasi gevoerd werden en wat de impact daarvan op de levens van betroffenen en hun familieleden was. En dan waren dat voor het overgrote merendeel onschuldigen ipv collaborateurs en landverraders...
Die hebben we:quote:Op zondag 19 januari 2025 17:46 schreef kibo het volgende:
Mss een apart topic starten "Dispuut Oekraine <> Rusland" waar de notoire trollen (en hun reactoren) los kunnen gaan, zodat dit topic niet volgebaggerd wordt.
Mods moeten dan onverbiddelijk hier afkappen en doorverwijzen.
dan ga he lekker door met deze eindloze, nutteloze 'discussie'quote:Op zondag 19 januari 2025 17:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dan spuien ze hun pro-Russische diarree even goed. Doodzwijgen werkte bij jihadronselaars ook niet zo goed.
4 idioten vergallen dit topic. Ik voel me geroepen tegengas te geven omdat hun onzin anders hier onbestraft blijft staan. Ze verneuken wel mijn weekend.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:48 schreef fjs het volgende:
Al een tijdje niet meer hier geweest. Maar wat een schijt topic is dit geworden zeg. Ik heb nog nooit zoveel bagger gehoord. Hoop echt dat als het uitloopt op een Europese oorlog dat van sommige mensen de ip adressen goed bewaard zijn door de AIVD. Heb het gevoel dat deze mensen werkelijk aanslagen zouden plegen in NL om hun geliefde Rusland te helpen.
Je geeft ze wat ze willenquote:Op zondag 19 januari 2025 17:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
4 idioten vergallen dit topic. Ik voel me geroepen tegengas te geven omdat hun onzin anders hier onbestraft blijft staan. Ze verneuken wel mijn weekend.
Dit topic vind ik van levensbelang. Ik denk dat we aan de vooravond staan van een Derde Wereldoorlog waarbij Iran, Rusland en Noord-Korea onze vijanden zijn. Ik wil Russische desinformatie hier blijven debunken.quote:
Ik heb griep, dus kan sowieso niet veelquote:Op zondag 19 januari 2025 18:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan moet je wat anders gaan doen. Hier hangen hoort leuk te zijn.
Effectief optreden van @Straatcommando. deze middag, vind je ook niet?quote:Op zondag 19 januari 2025 17:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
4 idioten vergallen dit topic. Ik voel me geroepen tegengas te geven omdat hun onzin anders hier onbestraft blijft staan. Ze verneuken wel mijn weekend.
Toch lees ik nooit oproepen 5je richting Rusland om de strijd te staken en Oekraïne te verlatenquote:Op zondag 19 januari 2025 17:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben geen Rob Jetten.
Ik wil namelijk vrede.
Bij vrede wordt er niemand meer afgeslacht. Geen Russen en geen Oekrainers en ook geen Amerikanen en geen Duitsers meer (die er officieel niet zitten, maar de werkelijkheid blijkt anders).
Kijk naar andere Europese landen die onderdeel waren van de Sovjet Unie of Warschau Pact, en nu lid van de NAVO: die kennen sinds het uiteenvallen van de Sovjet Unie vrede. Stuk voor stuk.quote:Oekraine niet bij de NAVO. Niet bij de EU.
Oekraine echt onafhankelijk van welke politieke macht dan ook. Ook van Rusland. Net als voor 2014.
Revoluties zijn een binnenlandse aangelegenheid, en voor een land dat bijna zijn hele geschiedenis gebukt is gegaan onder Russische overheersing is het niet zo vreemd dat die op zoek gaat naar de eigen identiteit als soeverein land.quote:Geen Russische inmenging, geen Europese en geen Amerikaanse inmenging en geen gekke kleurenrevoluties meer.
Vrede.
Mir-o-mir i druzbha, tawarietsj.
Met alle respect hoor, maar Fok is een redelijk marginaal Nederlands internetforum. Je geeft aan dat vier mensen hier volgens jou dit topic vergallen.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dit topic vind ik van levensbelang. Ik denk dat we aan de vooravond staan van een Derde Wereldoorlog waarbij Iran, Rusland en Noord-Korea onze vijanden zijn. Ik wil Russische desinformatie hier blijven debunken.
Ja precies. Al die zogenaamde vredesduiven willen gewoon Oekraïense capitulatie. Hoe egoïstisch en laf ben je dan.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij wilt geen vrede. Jij wilt dat Rusland zijn buren straffeloos kan terroriseren met Oekraïne voorop. En Oekraïne bepaalt zijn eigen koers en niet een megalomane haatdwerg uit Moskou.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 19 januari 2025 19:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja precies. Al die zogenaamde vredesduiven willen gewoon Oekraïense capitulatie. Hoe egoïstisch en laf ben je dan.
En dat omdat het westen (Amerika) dan gezichtsverlies lijdtquote:Op zondag 19 januari 2025 19:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja precies. Al die zogenaamde vredesduiven willen gewoon Oekraïense capitulatie. Hoe egoïstisch en laf ben je dan.
hoe vaak zijn we nou al tot deze conclusie gekomen..quote:Op zondag 19 januari 2025 19:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bij dat gewauwel over havermelk latte van de Starbucks ben ik gestopt met lezenquote:Op zondag 19 januari 2025 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat omdat het westen (Amerika) dan gezichtsverlies lijdt
Een tweetraps raket van sneuheid.
Het is ook elke keer hetzelfde verhaal. Als het gaat over het adequaat bewapenen en bijstaan van UA dan ben je een oorlogshitser, maar als je suggereert dat Rusland zich ook simpelweg kan terugtrekken dan is dat ineens “niet realistisch”.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:15 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
hoe vaak zijn we nou al tot deze conclusie gekomen..
Het is echt wer-ke-lijk elke keer hetzelfde ook. Het zou super grappig zijn als het niet zo achterlijk was.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bij dat gewauwel over havermelk latte van de Starbucks ben ik gestopt met lezen
Ik denk oprecht dat aantal professionele trollen zijn, omdat ze heel stabiel de zelfde onzin blijven herhalen, ook als het met keiharde feiten wordt voorgelegd.quote:Op zondag 19 januari 2025 20:22 schreef Parafernalia het volgende:
Precies, en ze zetten zichzelf al zo ontzettend voor schut.. Daar hoeven we niet eens meer op te reageren.. Toch?
Als iemand getrol en desinformatie serieus neemt, ben jij het wel.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar Fok is een redelijk marginaal Nederlands internetforum. Je geeft aan dat vier mensen hier volgens jou dit topic vergallen.
Maar je vindt dit topic "van levensbelang" en voert naar eigen zeggen een soort strijd tegen "Russische desinformatie". Het gaat zelfs zover dat het je weekend blijkt te verneuken.
Ik ben bang dat je het dan allemaal echt veel te serieus neemt en je eigen rol en impact hiervan op de samenleving schromelijk overschat. Dit is echt geen aanval hoor, maar het is mijns inziens niet erg gezond om je weekend of wellicht zelfs je leven te laten domineren of vergallen door een discussie tussen een handjevol users op Fok!, waarvan het bereik op de maatschappij zo goed als nihil is.
Uiteraard moet je zelf lekker weten wat je doet, maar wellicht kan enig realisme geen kwaad.
Nee. We hebben het hier niet (alleen) over hobby trollen. We hebben het over professionele trol-acties (wellicht uitgevoerd door useful idiots) die doelbewust desinformatie verspreiden en discussies saboteren. Dat gebeurd hier op FOK! al sinds de Arabische Lente en we weten nog steeds niet goed hoe we daar mee om moeten gaan.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:48 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dat houden we zelf dus alleen maar in stand
Daar ging de opmerking over "serieus nemen" niet over. Maar je bent het weer even kwijt, fijn.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als iemand getrol en desinformatie serieus neemt, ben jij het wel.
Ik snap prima dat mijn reactie jou niet uitkomt.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Daar ging de opmerking over "serieus nemen" niet over. Maar je bent het weer even kwijt, fijn.
Waarom zou die mij niet uitkomen? Ik reageer slechts op iemand die het wat mij betreft allemaal wat te serieus neemt als hij zijn weekend door een discussie op Fok! laat verneuken en dit topic als "van levensbelang" ziet, waarin hij vindt dat hij dapper moet blijven strijden tegen Russische desinformatie. Terwijl 99,999999999% van de maatschappij nooit een woord zal lezen van wat een mannetje of 20/30 (waaronder ikzelf) op Fok! forum met elkaar bediscussiëren, laat staan dat zij zich er door laten beïnvloeden.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik snap prima dat mijn reactie jou niet uitkomt.
Doe maar ff een slotje 24uur.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja alsof het al niet genoeg een shitshow is hier. Kom op heren
Nee hoor, ik ben gewoon een doorsnee Nederlands staatsburger die in zijn vrije tijd een beetje discussieert op Fok! als tijdverdrijf en om wat meningen van anderen te lezen. Niets meer, niets minder. Als ik morgen weer gewoon naar mijn werk ga, heb ik geen moment het idee dat mijn posts hier ook maar enige maatschappelijke relevantie of invloed hebben. Sterker nog: dan ben ik er totaal niet mee bezig.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij bent zo een trol, dus blijkbaar neem jij FOK! en de maatschappelijke relevantie daarvan serieus.
Ben erg benieuwd.quote:
Voldoende. Dit incident is bijvoorbeeld redelijk goed gedocumenteerd:quote:Op zondag 19 januari 2025 15:37 schreef havanagila het volgende:
En hoeveel berichten over gemartelde en vermoorde Russische krijgsgevangenen heb jij gezien?
Goh dat weet ik nietquote:Op maandag 20 januari 2025 00:12 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd.
Een betere onderhandelingspositie gaat Oekranie in ieder geval niet snel meer krijgen.
De "defensie expert" die in geen dag van zijn leven bij defensie heeft gewerkt.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Opinie van Koos Colijn.
https://www.nu.nl/spannin(...)-oekraine.html#nujij
Als je het zo bekijkt heeft Biden het goed gedaan.
het lijken af en toe net botsquote:Op zondag 19 januari 2025 20:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat aantal professionele trollen zijn, omdat ze heel stabiel de zelfde onzin blijven herhalen, ook als het met keiharde feiten wordt voorgelegd.
Het is een beetje het niveau van discussie voeren, stelling: Een steen valt naar beneden. zij hebben dan standaard aantal reacties: 'Ja, nou amerika dan' of 'dat is slechts een mening', 'de waarheid ligt in het midden...' Of 'nou er valt ook wel eens een tak naar beneden...'of 'Niet alle stenen vallen even hard hoor'...
dan heeft het al helemaal geen zin om erop te reageren, maar goedquote:Op zondag 19 januari 2025 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. We hebben het hier niet (alleen) over hobby trollen. We hebben het over professionele trol-acties (wellicht uitgevoerd door useful idiots) die doelbewust desinformatie verspreiden en discussies saboteren. Dat gebeurd hier op FOK! al sinds de Arabische Lente en we weten nog steeds niet goed hoe we daar mee om moeten gaan.
Ook zonder weerwoord zullen dit soort acties doorgaan.
Ow, ik ken er wel wat uit deze topic die dat dan waarschijnlijk zouden gaan doen. Want de dictator owned de libs immers zo fijn.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:02 schreef michaelmoore het volgende:
soloslof is nog gekker dan gek ,hij wil nu serieus werk maken van de verovering van europa en de bewoners gaan de russen begroeten met bloemen
Bekijk deze YouTube-video
Ja hoor, we tyfen het gewoon wegquote:Op maandag 20 januari 2025 11:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mag dit soort flauwekul uit dit topic blijven?
Sonja van den Ende is geen journalist.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het is gewoon een artikel van de Nederlandse journaliste Sonja van den Ende.
Waar kennen we dit nog meer vanquote:Op zondag 19 januari 2025 12:49 schreef sp3c het volgende:
Rusland helpt haar vrienden enkel wanneer het uitkomt
quote:Op maandag 20 januari 2025 13:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sonja van den Ende
Paspoort afpakken en persona non grata verklaren graag.
quote:Publicaties (selectie)
Boeken
De dwaze moeders van Odessa. Brave New Books, 2017. ISBN 9789402167221
Hoe Syrië de oorlog won van het westen. Brave New Books, 2023. ISBN 9789402191219
Van de vorige 1075 topics waar ideologisch bezeten figuren hun kop niet konden houden over "jamaar Amerika he".quote:
Van een stuk of 4 poetinpijpertjes bedoel je zeker.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:50 schreef Discombobulate het volgende:
Al tijdje niet zo actief hier, maar wat is dit een echokamer geworden zeg.
What goes around comes aroundquote:Op maandag 20 januari 2025 13:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Van de vorige 1075 topics waar ideologisch bezeten figuren hun kop niet konden houden over "jamaar Amerika he".
Twee topics / vier dagen geleden nog actief.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:50 schreef Discombobulate het volgende:
Al tijdje niet zo actief hier, maar wat is dit een echokamer geworden zeg.
Vertelquote:
Zelensky wilde niet eens wat aardigs over Putin zeggenquote:Op maandag 20 januari 2025 14:06 schreef TwenteFC het volgende:
17 minuten aan zelfpijperij omdat mensen hem zagen voor wat hij is; Kontenlikkertje van Putler.
Iedereen die het niet met hem eens is online is een bot, want zijn vrienden vonden het allemaal een heel goed interview
En aub kapot HIMARSen.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sonja van den Ende
Paspoort afpakken en persona non grata verklaren graag.
Omg hahaha.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zelensky wilde niet eens wat aardigs over Putin zeggen
Thuiswerken heeft zo zijn voordelen.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:40 schreef Korenfok het volgende:
Nieuws uit rusland:
https://bsky.app/profile/(...)zogk26?ref_src=embed
toch erg bijzonder dit soort incidenten.
Ja, hij is een shitcoin begonnen.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:35 schreef havanagila het volgende:
Heeft de grote oranje clown zijn plan al voorgedragen trouwens?
Het midden oostenquote:
MAGAJ!quote:Op maandag 20 januari 2025 14:35 schreef havanagila het volgende:
Toevallig net een paar van die dingen gekocht samen met wat vrienden.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, hij is een shitcoin begonnen.
En zijn hulpje is bezig zichzelf te promoten als de beste gamer ter wereld. Helaas hopeloos en hilarisch door de mand gevallen.
Welkom bij 4 jaar vol drama.
Ik ben op zich een fan van het hele Bitcoin idee, maar dit is toch echt wel een shitcoin hoor.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toevallig net een paar van die dingen gekocht samen met wat vrienden.
Waarschijnlijk zijn we ons geld binnenkort kwijt maar niet geschoten is altijd mis.
Het laatste wat ik hoorde was dat het wel een paar maanden ging duren.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:35 schreef havanagila het volgende:
Die zien tenminste wat Maga niet ziet: veel beloftes, maar niets uitvoeren.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:45 schreef oheng het volgende:
Hier is wat de russiche kranten van Trump denken.
Neeee, niet "plots". Ze hebben tussendoor ook nog 100 dagen gezegd.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:02 schreef Parafernalia het volgende:
Aha, 24 uur is plots 6 maanden geworden
Een mes in de rug voor de Trumpies!
Hé! Een uur per maand is ook 24 uur.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:02 schreef Parafernalia het volgende:
Aha, 24 uur is plots 6 maanden geworden
Een mes in de rug voor de Trumpies!
Hé 14,4 minuten per dag is ook 24 uur!quote:Op maandag 20 januari 2025 17:09 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Neeee, niet "plots". Ze hebben tussendoor ook nog 100 dagen gezegd.
Dus al 3 oplopende deadlines en Trump is nog niet eens ingezegend..quote:Op maandag 20 januari 2025 17:09 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Neeee, niet "plots". Ze hebben tussendoor ook nog 100 dagen gezegd.
Laten we het dan zombie-lines noemenquote:Op maandag 20 januari 2025 17:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus al 3 oplopende deadlines en Trump is nog niet eens ingezegend..
Dat komen ongetwijfeld nog meer uitgestelde deadlines bij.
Tja.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus al 3 oplopende deadlines en Trump is nog niet eens ingezegend..
Dat komen ongetwijfeld nog meer uitgestelde deadlines bij.
Als een president elect zelf met harde deadlines komt, dan lijkt me dat vrij logisch.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Tja.
Daarom snap ik ook die discussies over wat Trump wel/niet zou gaan doen ook niet, de afgelopen maanden.
'het was een grapje'quote:Op maandag 20 januari 2025 18:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als een president elect zelf net harde deadlines komt, dan lijkt me dat vrij logisch.
En toen werd dat met luid applaus ontvangen en gepropageerd door Maga.
En nu zegt diezelfde Maga dat het niet zo bedoeld was...
Deze discussie kunnen we beter hier voortzetten.quote:
Om een of andere reden denkt Maga dat Trump de volledige controle heeft over de oorlog in Oekraïne.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze discussie kunnen we beter hier voortzetten.
Dus:
Hoezo zou Zelensky een functie elders krijgen? Van wie? Hoe?
Nou ja, niet te serieus nemen die post svp; we zaten daar met z'n allen te dollen. Maar goed wat ik begrijp wil Trump gewoon de geldkraan dichtdraaien richting Oekraine en moet de zaak daar worden afgekaart. Daarnaast vernam ik dat Trump Zelensky niet helemaal serieus neemt. Onder die omstandigheden zou je als Zelensky beter een functie elders kunnen zoeken, want zijn komende succesagenda ziet er niet goed uit dus.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:20 schreef xpompompomx het volgende:
Deze discussie kunnen we beter hier voortzetten.
Dus:
Hoezo zou Zelensky een functie elders krijgen? Van wie? Hoe?
Ja, Zelensky heeft meer ballen dan de verkrachtende broekpoeper. En dat steekt.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, niet te serieus nemen die post svp; we zaten daar met z'n allen te dollen. Maar goed wat ik begrijp wil Trump gewoon de geldkraan dichtdraaien richting Oekraine en moet de zaak daar worden afgekaart. Daarnaast vernam ik dat Trump Zelensky niet helemaal serieus neemt. Onder die omstandigheden zou je als Zelensky beter een functie elders kunnen zoeken, want zijn komende succesagenda ziet er niet goed uit dus.
En nu hou ik er over op, want ik heb niet zo veel met dit topic hier.
Maar nu doe je de aanname dat Zelensky volledig afhankelijk is van Trump.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, niet te serieus nemen die post svp; we zaten daar met z'n allen te dollen. Maar goed wat ik begrijp wil Trump gewoon de geldkraan dichtdraaien richting Oekraine en moet de zaak daar worden afgekaart. Daarnaast vernam ik dat Trump Zelensky niet helemaal serieus neemt. Onder die omstandigheden zou je als Zelensky beter een functie elders kunnen zoeken, want zijn komende succesagenda ziet er niet goed uit dus.
En nu hou ik er over op, want ik heb niet zo veel met dit topic hier.
Ja, je kan het altijd postitief bekijken.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Opinie van Koos Colijn.
https://www.nu.nl/spannin(...)-oekraine.html#nujij
Als je het zo bekijkt heeft Biden het goed gedaan.
Haha jawel.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar nu doe je de aanname dat Zelensky volledig afhankelijk is van Trump.
En dat is bij lange na niet zo.
Dan moet Putin eerst zijn troepen terugtrekken.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:47 schreef xzaz het volgende:
Zal ook wel eens tijd worden voor verkiezingen in Oekraïne
Dan moet Poetin eerst opdonderen.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:47 schreef xzaz het volgende:
Ja je kan hoog en laag springen maar Oekraïne is dat land gewoon kwijt.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dan moet Poetin eerst opdonderen.
NAVO en EU niet uit elkaar kunnen houdenquote:Op maandag 20 januari 2025 21:54 schreef xzaz het volgende:
Nadeel daarvan is is dat ze niet in de eu kunnen.
Waarom?quote:Op maandag 20 januari 2025 21:47 schreef xzaz het volgende:
Niet echt verbazend, gezien de argumentatie.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
NAVO en EU niet uit elkaar kunnen houden
Ja maar Oekraïne is hier al sinds het begin van de oorlog de redenatie... Nee daar kom je verder mee.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet echt verbazend, gezien de argumentatie.
Die opmerking raakt kant noch wal.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja maar Oekraïne is hier al sinds het begin van de oorlog de redenatie... Nee daar kom je verder mee.
Ik voel je pijnquote:Op maandag 20 januari 2025 08:49 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De "defensie expert" die in geen dag van zijn leven bij defensie heeft gewerkt.
Volgens mij loopt zijn termijn gewoon nog volgens normale omstandigheden tot 2024. en hoe wil je verkiezingen houden als hele steden kapot gebombadeerd zijn en mensen niet eens kunnen stemmen?quote:Op maandag 20 januari 2025 21:47 schreef xzaz het volgende:
Het begint bij de Russen te dagen dat het misschien toch niet zo makkelijk is......quote:Russian propaganda TV acknowledges that Ukrainian defense isn't 'falling apart' like they expected.
"Still, no matter how much they tell us that the Ukrainian defense is about to collapse, for some reason, it does not collapse or crumble in any way."
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lg66cjzos22g
Als dat op een propaganda kanaal verschijnt dan heeft dat een bedoeling. Wellicht de geesten rijp maken voor een wapenstilstand, dus het narratief aan de Russische bevolking dat de oorlog voor Rusland een eitje is verminderen?quote:Op maandag 20 januari 2025 22:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het begint bij de Russen te dagen dat het misschien toch niet zo makkelijk is......
Je bedoelt dat ze zich moeten voorbereiden op het verlies van Koersk?quote:Op maandag 20 januari 2025 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als dat op een propaganda kanaal verschijnt dan heeft dat een bedoeling. Wellicht de geesten rijp maken voor een wapenstilstand, dus het narratief aan de Russische bevolking dat de oorlog voor Rusland een eitje is verminderen?
Ze moet maar gauw naar Assad gaan, daar zal ze wel geen belangstelling meer voor hebbenquote:
quote:Als bestuurslid van de actiegroep Stop de Bezetting zette ze zich in voor de Palestijnse zaak.
Daarnaast was ze onder meer woordvoerder van het Comité Syrian Nederland, waarmee ze in 2016 een 'Mars voor Syrië' organiseerde in Den Haag, uit solidariteit met het volk van Syrië en de Syrische regering van president Assad.
Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat uitpakken. Maar als er een wapenstilstand of ander akkoord komt moet dat wel aan het Russische publiek verkocht worden. Dat tot voor kort nog dacht dat de overwinning voor het grijpen lag.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze zich moeten voorbereiden op het verlies van Koersk?
Mooi.quote:Good morning Dear World ✊
🔥 The Kazan Aircraft Plant, where Tu-160 and Tu-22M3M/Tu-22M3 are manufactured and repaired, was attacked.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lg5v44sqmk2v
Maar dat doet Poetin alleen maar als hij snapt dat hij niet kan winnen. Dus Rusland geeft hier zwakte toe. Dan denk ik dat we Oekraïne meer moeten steunen zodat ze van die Russische zwakte gebruik kunnen maken om er een betere deal uit te halen.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat uitpakken. Maar als er een wapenstilstand of ander akkoord komt moet dat wel aan het Russische publiek verkocht worden. Dat tot voor kort nog dacht dat de overwinning voor het grijpen lag.
Putin weet dat. Dus een deal is voor hem aantrekkelijk. Het meest optimale voor vrede en stabiliteit is echter een gebalanceerde deal. Nog los van de onzekerheid en de prijs om deze oorlog nog verder te verlengen.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat doet Poetin alleen maar als hij snapt dat hij niet kan winnen. Dus Rusland geeft hier zwakte toe. Dan denk ik dat we Oekraïne meer moeten steunen zodat ze van die Russische zwakte gebruik kunnen maken om er een betere deal uit te halen.
Het meest optimale is terugtrekking van de Russen. En aangezien Poetin zijn eigen zwakte nu dus openbaar maakt is het het het beste om Oekraïne daarmee te helpen. Stort Rusland of het regime vervolgens in elkaar is dat het probleem van Moskou. Wij zijn Poetin niets schuldig, wat kan ons het bommen wat er met zijn regime gebeurt?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Putin weet dat. Dus een deal is voor hem aantrekkelijk. Het meest optimale voor vrede en stabiliteit is echter een gebalanceerde deal. Nog los van de onzekerheid en de prijs om deze oorlog nog verder te verlengen.
quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lg7cpvnfzk2g
Airstrike with AASM Hammer bombs on a Russian position.
Hopla. Triple-tap volgens mij.quote:💥 Russia: Ukraine struck the already-burning oil depot in Voronezh region again. It's now been on fire for 5 days.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lg7cgmj5es26
Daar gaat het niet om. Punt is dat je een vredesakkoord wil dat duurzaam is zodat we over 20 jaar niet opnieuw oorlog hebben en dat we tot die tijd in een soort koude oorlog leven met gigantische budgetten voor bewapening.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het meest optimale is terugtrekking van de Russen. En aangezien Poetin zijn eigen zwakte nu dus openbaar maakt is het het het beste om Oekraïne daarmee te helpen. Stort Rusland of het regime vervolgens in elkaar is dat het probleem van Moskou. Wij zijn Poetin niets schuldig, wat kan ons het bommen wat er met zijn regime gebeurt?
De definitiefste manier om te voorkomen dat Rusland het weer flikt is zorgen dat Rusland uit elkaar dondert. Dat dat land helemaal kapot gaat. Dan heb je de meeste kans dat ze het niet eens kunnen doen.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Punt is dat je een vredesakkoord wil dat duurzaam is zodat we over 20 jaar niet opnieuw oorlog hebben en dat we tot die tijd in een soort koude oorlog leven met gigantische budgetten voor bewapening.
Kijk, now we're talking.quote:Russia's ammunition use has been cut nearly in half amid the long-term impacts of Ukrainian strikes on Russian military targets, Commander-in-Chief Oleksandr Syrskyi said in an interview with the Ukrainian news outlet TSN on Jan. 19.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lg773v2tfs24
er is geen duurzaam vredesakkoord, want poetin zijn doelstellingen zijn onverenigbaar met onze europese vrijheid.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Punt is dat je een vredesakkoord wil dat duurzaam is zodat we over 20 jaar niet opnieuw oorlog hebben en dat we tot die tijd in een soort koude oorlog leven met gigantische budgetten voor bewapening.
Onrealistisch en levensgevaarlijkquote:Op maandag 20 januari 2025 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
De definitiefste manier om te voorkomen dat Rusland het weer flikt is zorgen dat Rusland uit elkaar dondert. Dat dat land helemaal kapot gaat. Dan heb je de meeste kans dat ze het niet eens kunnen doen.
Doel je op de baltische staten? Die vallen onder de NAVO paraplu. Putin kan daarvan vinden wat hij wil, die landen zijn voorgoed buiten zijn bereik. Hij weet heel goed dat het einde van zijn regime is wanneer hij zich daaraan vergrijpt.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
er is geen duurzaam vredesakkoord, want poetin zijn doelstellingen zijn onverenigbaar met onze europese vrijheid.
Wat bedoel ik hiermee: Poetin is vanmening dat Navo grondgebied en tevens EU grondgebied aan hem toe behoort, en of hij dit nu morgen wel of niet kan innemen. Er is niet de luxe om dit maar af te wachten, dus zul je wapen wedloop hebben.
Een grote oorlog ala WO2 is onmogelijk door de aanwezigheid van nucleaire wapens (wederzijdse afschrikking).quote:Op maandag 20 januari 2025 23:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
er is geen duurzaam vredesakkoord, want poetin zijn doelstellingen zijn onverenigbaar met onze europese vrijheid.
Wat bedoel ik hiermee: Poetin is vanmening dat Navo grondgebied en tevens EU grondgebied aan hem toe behoort, en of hij dit nu morgen wel of niet kan innemen. Er is niet de luxe om dit maar af te wachten, dus zul je wapen wedloop hebben.
Hoezo gevaarlijk? Gaat Rusland dan agressief doen?quote:
Je weet dat een stuk van een land met nukes nu bezet is en dat er geen atoombommen zijn gegooid?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:27 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Een grote oorlog ala WO2 is onmogelijk door de aanwezigheid van nucleaire wapens (wederzijdse afschrikking).
Europees grondgebied zal nooit in handen komen van een bepaalde grote mogendheid.
Alleen relatief kleine oorlogjes zoals Gaza-Israel en Oekraïne-Rusland zijn nog mogelijk. En oorlogjes in Afrika.
Niemand wil dat Rusland ‘in elkaar dondert’ en desintegreert. Dat wordt dan een probleem voor ons allen. Temeer daar het kernwapens heeft. Idealiter wordt dit conflict in de ijskast gezet totdat putin van het toneel verdwenen is en komen er daarna hervormingenquote:Op maandag 20 januari 2025 23:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo gevaarlijk? Gaat Rusland dan agressief doen?
Ik wel. Dat het mag vergaan tot stof.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand wil dat Rusland ‘in elkaar dondert’ en desintegreert. Dat wordt dan een probleem voor ons allen. Temeer daar het kernwapens heeft. Idealiter wordt dit conflict in de ijskast gezet totdat putin van het toneel verdwenen is en komen er daarna hervormingen
De USSR had ook nukes, Hoeveel zijn er kwijtgeraakt?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand wil dat Rusland ‘in elkaar dondert’ en desintegreert. Dat wordt dan een probleem voor ons allen. Temeer daar het kernwapens heeft. Idealiter wordt dit conflict in de ijskast gezet totdat putin van het toneel verdwenen is en komen er daarna hervormingen
Oekraïne is geen NAVO of EU lid.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je weet dat een stuk van een land met nukes nu bezet is en dat er geen atoombommen zijn gegooid?
Dat is niet relevant.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wel. Dat het mag vergaan tot stof.
Dus? Die mogen zonder consequenties stukken Rusland bezetten?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:31 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Oekraïne is geen NAVO of EU lid.
Volgens mij is dat onduidelijkquote:Op maandag 20 januari 2025 23:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
De USSR had ook nukes, Hoeveel zijn er kwijtgeraakt?
Je bent zelf niet relevant.quote:
Oekraïne vs Rusland is zonder nukes realistisch uit te vechten.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus? Die mogen zonder consequenties stukken Rusland bezetten?
Nee, Rusland heeft als doctrine dat ze nukes gebruiken in bepaalde omstandigheden. Onafhankelijk van de tegenstander.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:35 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Oekraïne vs Rusland is zonder nukes realistisch uit te vechten.
Rusland vs EU/navo zonder nukes niet.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, Rusland heeft als doctrine dat ze nukes gebruiken in bepaalde omstandigheden. Onafhankelijk van de tegenstander.
Tja, deze discussie werd in 2022 al gevoerd. Rusland gaat geen nukes inzetten. Dan hadden ze het al gedaan.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:41 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Als je aan de verliezende hand bent, en vol met haat en woede en frustratie, wat gaat er dan gebeuren?
Ook het feit dat de Sovjet-Unie na WO2 niet het westerse blok heeft aangevallen, is een goede voorspelling voor de toekomst.
Een grootschalige oorlog ala WO2 is onmogelijk en gaat niet gebeuren.
Helaas pindakaas, testosteron kezen
Waarom zou je dat risico willen lopen en sowieso de prijs van honderdduizenden doden aan beide kanten willen lopen als je ook het conflict in de ijskast kunt zetten en kunt wachten tot je de situatie op een betere manier kunt oplossen? Rusland kan geen kant op realistisch gezien. Op middellange termijn is Rusland al afhankelijk van import en verlichting van de sancties. Daarmee houd je ze in toom. Is veel intelligenter en menselijker dan nog twee jaar doorvechten. En minder risicovol dus.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, Rusland heeft als doctrine dat ze nukes gebruiken in bepaalde omstandigheden. Onafhankelijk van de tegenstander.
Het voortbestaan van Rusland is nog geen moment in gevaar geweest. Dat is het echte criterium.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, deze discussie werd in 2022 al gevoerd. Rusland gaat geen nukes inzetten. Dan hadden ze het al gedaan.
Poetin gaat niets in de koelkast zetten,quote:Op maandag 20 januari 2025 23:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou je dat risico willen lopen en sowieso de prijs van honderdduizenden doden aan beide kanten willen lopen als je ook het conflict in de ijskast kunt zetten en kunt wachten tot je de situatie op een betere manier kunt oplossen? Rusland kan geen kant op realistisch gezien. Op middellange termijn is Rusland al afhankelijk van import en verlichting van de sancties. Daarmee houd je ze in toom. Is veel intelligenter en menselijker dan nog twee jaar doorvechten. En minder risicovol dus.
Precies, dat gaat ook niet gebeuren. Ze blijven kloten met drones.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland gaat geen nukes inzetten. Dan hadden ze het al gedaan.
De ambities van die knettergekke poetin die gaan veeeeel verder dan Oekrainequote:Op maandag 20 januari 2025 23:45 schreef Nexum het volgende:
Ik word zo moe van die bangmakerij in het nieuws en op social mediaRusland kan zich geen grootschalige oorlog met Europa riskeren. Daar is het militair veels te zwak voor.
Hoe sneller mensen begrijpen dat Putin ons wilt forceren om Oekraïne op te geven door ons financieel en moreel te verzwakken en op te splitsen hoe sneller mensen doorhebben waar dit conflict echt om draait. Oekraïne is slechts een middel om ons cultureel en moreel te verzwakken. Dat is het sinds het begin van de invasie al geweest.
Dat dachten ze over WO2 zelf ook... toch?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:41 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Als je aan de verliezende hand bent, en vol met haat en woede en frustratie, wat gaat er dan gebeuren?
Ook het feit dat de Sovjet-Unie na WO2 niet het westerse blok heeft aangevallen, is een goede voorspelling voor de toekomst.
Een grootschalige oorlog ala WO2 is onmogelijk en gaat niet gebeuren.
Helaas pindakaas, testosteron kezen
En de Oekraïners in de bezette gebieden hebben pech?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou je dat risico willen lopen en sowieso de prijs van honderdduizenden doden aan beide kanten willen lopen als je ook het conflict in de ijskast kunt zetten en kunt wachten tot je de situatie op een betere manier kunt oplossen? Rusland kan geen kant op realistisch gezien. Op middellange termijn is Rusland al afhankelijk van import en verlichting van de sancties. Daarmee houd je ze in toom. Is veel intelligenter en menselijker dan nog twee jaar doorvechten. En minder risicovol dus.
Voordat WO2 begon waren er geen nucleaire wapens. Die atoombom is een totale game changer.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:47 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat dachten ze over WO2 zelf ook... toch?
Exact. We kunnen Rusland niet verslaan, niet echt in ieder geval. Er zullen nooit tanks naar Moskou rijden.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het voortbestaan van Rusland is nog geen moment in gevaar geweest. Dat is het echte criterium.
Het ineenstorten van de Russische Federatie garandeert vrede voor de rest van Europa.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar is toch niets over gezegd? Wie zegt dat de frontlijn de demarcatielijn wordt? Of dat Putin Oekraïners mag blijven gijzelen? Over hoeveel mensen hebben we het überhaupt?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de Oekraïners in de bezette gebieden hebben pech?
Nee.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het ineenstorten van de Russische Federatie garandeert vrede voor de rest van Europa.
Wat Putin doet is onrealistisch en levensgevaarlijk. Hij moet gestopt worden.quote:
als palantir door Trump ook moet afhaken dan zal t snel gebeurt zijnquote:Op maandag 20 januari 2025 23:46 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Precies, dat gaat ook niet gebeuren. Ze blijven kloten met drones.
Bekijk deze YouTube-videoquote:The integration of Palantir's VNav software and the use of Warp Speed advances Red Cat's mission
Ja. Maar hoe? Dat is de vraagquote:Op maandag 20 januari 2025 23:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat Putin doet is onrealistisch en levensgevaarlijk. Hij moet gestopt worden.
En dan gaat Trump dat Palantir schadeloos stellen?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als palantir door Trump ook moet afhaken dan zal t snel gebeurt zijn
Het voortbestaan van Rusland is nu in het geding.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het voortbestaan van Rusland is nog geen moment in gevaar geweest. Dat is het echte criterium.
Zorgen dat zijn rijk uit elkaar dondert.quote:
Rusland vernietigd zichzelf. Ze gaan kapot aan de oorlog in Ukraine zoals de Sovjet-Unie kapot ging aan Afghanistan.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:48 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Exact. We kunnen Rusland niet verslaan, niet echt in ieder geval. Er zullen nooit tanks naar Moskou rijden.
Ukraine volop blijven steunen en sancties handhaven tot alle Russische troepen Ukraine uit zijn. Inclusief Krim en Donbass.quote:
Dat gaat nooit gebeurenquote:Op maandag 20 januari 2025 23:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine volop blijven steunen en sancties handhaven tot alle Russische troepen Ukraine uit zijn. Inclusief Krim en Donbass.
Dan staat Rusland nog altijd met zijn leger 1 meter van Oekraïne. Tactisch gezien is er dan nauwelijks iets veranderd.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine volop blijven steunen en sancties handhaven tot alle Russische troepen Ukraine uit zijn. Inclusief Krim en Donbass.
Tuurlijk wel. Ukraine staat dan vol met wapens en buitenlandse militairen. Wat mij betreft worden ze zo snel mogelijk lid van NATO. De veiligheidsgaranties aan Ukraine zullen hard gemaakt moeten worden. En dan stort de Russische economie in en kunnen ze voorlopig geen leger meer opbouwen. Dan is alles anders.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 00:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan staat Rusland nog altijd met zijn leger 1 meter van Oekraïne. Tactisch gezien is er dan nauwelijks iets veranderd.
Baltische staten en wat ander oostblokgruis zoals moldavie.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De ambities van die knettergekke poetin die gaan veeeeel verder dan Oekraine
Wie zegt dat Poetin's cronies er niet mee doorgaan als hij weg is?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 00:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Baltische staten en wat ander oostblokgruis zoals moldavie.
Gaat hem alleen niet lukken. Hij bijt zich al stuk op ukraine. Stel hij wint, dan duurt het nog zeker 10 jaar voordat rusland weer een beetje op kracht is.
Dan is putler nog ouder en verrotter. Het is nu of nooit.
Drone uit de lucht geschotenquote:Smolensk Aircraft Plant under attack
die kunnen verhuizen, netals jijquote:Op maandag 20 januari 2025 23:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de Oekraïners in de bezette gebieden hebben pech?
al die dictators bezoeken van de heel goede artsen in dubai , daardoor leven die klootzakken zo lang , worden allemaal dik in de 90 , net als Mugabe ,quote:Op dinsdag 21 januari 2025 00:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Baltische staten en wat ander oostblokgruis zoals moldavie.
Gaat hem alleen niet lukken. Hij bijt zich al stuk op ukraine. Stel hij wint, dan duurt het nog zeker 10 jaar voordat rusland weer een beetje op kracht is.
Dan is putler nog ouder en verrotter. Het is nu of nooit.
Het avontuur in Afghanistan was inderdaad een tactische blunder. Afghanistan werd wel geholpen door de VS, de Taliban werd toen als vriend gezien door de VS en zwaar bewapend. Daardoor genieten vrouwen nu veel vrijheid *kuch* in Afghanistan doordat de VS dat land overspoeld hebben met wapens.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland vernietigd zichzelf. Ze gaan kapot aan de oorlog in Ukraine zoals de Sovjet-Unie kapot ging aan Afghanistan.
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 02:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die kunnen verhuizen, netals jij
Eerst moeten de eieren nog goedkoper gemaakt worden!!!quote:
Nee, want trump zegt dat putin helemaal geen staakt het vuren wil. En heeft het over 1 miljoen rus KIA. Hij denkt dat putin bezig is met rusland vernietigen.quote:
Misschien moet je je dosis een beetje verhogen… waarom denk je dat alle voormalige soviet staten als een malle naar het westen gekeerd zijn? Hint, dat was niet omdat ze het zo naar hun zin hadden in de Sovjet-Uniequote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het avontuur in Afghanistan was inderdaad een tactische blunder. Afghanistan werd wel geholpen door de VS, de Taliban werd toen als vriend gezien door de VS en zwaar bewapend. Daardoor genieten vrouwen nu veel vrijheid *kuch* in Afghanistan doordat de VS dat land overspoeld hebben met wapens.
De USSR was daar op uitnodiging van de Communisten in Afghanistan, maar ze hadden zich inderdaad beter afzijdig kunnen houden.
Het boek 'De vliegeraar' vertelt heel mooi over de communistische tijden in Afghanistan die helaas van korte duur waren en hoe het land weer in een zwarte deken daarna van de fundamentalistische Islam gewikkeld raakte nadien (tot op de dag van vandaag).
De oorlog tegen 'terreur' onder Bush en tegen Osama - die ze zelf dus in de 80's bewapend hadden - is een van de meest hypocriete ooit.
Als de USSR niet in elkaar gestort was, was er nu vrede in Oekraine. Was de Krim nooit een probleem geweest, want dan was de USSR een soort EU geweest zonder daadwerkelijke landsgrenzen, met een munt en zonder allerlei conflicten (zoals ook Azerbeijan en Armenie bijvoorbeeld dat nog altijd niet opgelost is, dit was nooit een probleem geweest in de USSR-tijd, of diverse maffe enclaves, exclaves e.d. in Tadjikistan en Kirgizie, Uzbekistan bijvoorbeeld, waar ook veel gerommel is).
Gelukkig zijn de VS altijd eerlijk en betrouwbaar en liegen ze nooit. Weapons of mass destruction.
Vuurwerkquote:🇺🇦 🚀 Russia: Looks like 3 Ukrainian HIMARS launching 14 GMLRS missiles, reportedly from inside Kursk region under Ukrainian control.
2 HIMARS appear to launch 6 missiles each nearly synchronously, followed by 2 more missiles from a 3rd launcher.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lgafznirzk27
Dat is met een volk van leugenaars en bedriegers als de Russen helaas niet mogelijk. De enige wijze waarop afgedwongen kan worden dat de Russen zich aan verdragen houden is juist met gigantische budgetten voor de Europese verdediging en eeuwigdurende sancties tegen Rusland.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Draadje.quote:https://bsky.app/profile/united24media.com/post/3lg7brqraqc2c
Andrii Turas, a Ukrainian soldier, survived Russia’s attack on Olenivka that killed 54 POWs and wounded 130.
While in captivity, he met Steven Seagal, and this encounter ended with Andrii being tortured.
1/3
Voor iemand die er zo prat op gaat realiteitszin te hebben heb je echt een kinderlijk naïef beeld van Rusland, na het Poetin regime wordt gewoon weer de volgende oorlogszuchtige dictator op de troon gehesen. Dat is immers de ideologische motor waarop Rusland al eeuwen draait; beestachtig gedrag en oorlog, liefst in combinatie met elkaar.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook volstrekt onzinnig om dat te suggereren, want die ambitie hebben Europa en/of de NAVO nooit gehad en die ambitie zullen ze ook nooit hebben.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:48 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Exact. We kunnen Rusland niet verslaan, niet echt in ieder geval. Er zullen nooit tanks naar Moskou rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |