Om een of andere reden denkt Maga dat Trump de volledige controle heeft over de oorlog in Oekraïne.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze discussie kunnen we beter hier voortzetten.
Dus:
Hoezo zou Zelensky een functie elders krijgen? Van wie? Hoe?
Nou ja, niet te serieus nemen die post svp; we zaten daar met z'n allen te dollen. Maar goed wat ik begrijp wil Trump gewoon de geldkraan dichtdraaien richting Oekraine en moet de zaak daar worden afgekaart. Daarnaast vernam ik dat Trump Zelensky niet helemaal serieus neemt. Onder die omstandigheden zou je als Zelensky beter een functie elders kunnen zoeken, want zijn komende succesagenda ziet er niet goed uit dus.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:20 schreef xpompompomx het volgende:
Deze discussie kunnen we beter hier voortzetten.
Dus:
Hoezo zou Zelensky een functie elders krijgen? Van wie? Hoe?
Ja, Zelensky heeft meer ballen dan de verkrachtende broekpoeper. En dat steekt.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, niet te serieus nemen die post svp; we zaten daar met z'n allen te dollen. Maar goed wat ik begrijp wil Trump gewoon de geldkraan dichtdraaien richting Oekraine en moet de zaak daar worden afgekaart. Daarnaast vernam ik dat Trump Zelensky niet helemaal serieus neemt. Onder die omstandigheden zou je als Zelensky beter een functie elders kunnen zoeken, want zijn komende succesagenda ziet er niet goed uit dus.
En nu hou ik er over op, want ik heb niet zo veel met dit topic hier.
Maar nu doe je de aanname dat Zelensky volledig afhankelijk is van Trump.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, niet te serieus nemen die post svp; we zaten daar met z'n allen te dollen. Maar goed wat ik begrijp wil Trump gewoon de geldkraan dichtdraaien richting Oekraine en moet de zaak daar worden afgekaart. Daarnaast vernam ik dat Trump Zelensky niet helemaal serieus neemt. Onder die omstandigheden zou je als Zelensky beter een functie elders kunnen zoeken, want zijn komende succesagenda ziet er niet goed uit dus.
En nu hou ik er over op, want ik heb niet zo veel met dit topic hier.
Ja, je kan het altijd postitief bekijken.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Opinie van Koos Colijn.
https://www.nu.nl/spannin(...)-oekraine.html#nujij
Als je het zo bekijkt heeft Biden het goed gedaan.
Haha jawel.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar nu doe je de aanname dat Zelensky volledig afhankelijk is van Trump.
En dat is bij lange na niet zo.
Dan moet Putin eerst zijn troepen terugtrekken.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:47 schreef xzaz het volgende:
Zal ook wel eens tijd worden voor verkiezingen in Oekraïne
Dan moet Poetin eerst opdonderen.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:47 schreef xzaz het volgende:
Ja je kan hoog en laag springen maar Oekraïne is dat land gewoon kwijt.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dan moet Poetin eerst opdonderen.
NAVO en EU niet uit elkaar kunnen houdenquote:Op maandag 20 januari 2025 21:54 schreef xzaz het volgende:
Nadeel daarvan is is dat ze niet in de eu kunnen.
Waarom?quote:Op maandag 20 januari 2025 21:47 schreef xzaz het volgende:
Niet echt verbazend, gezien de argumentatie.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
NAVO en EU niet uit elkaar kunnen houden
Ja maar Oekraïne is hier al sinds het begin van de oorlog de redenatie... Nee daar kom je verder mee.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet echt verbazend, gezien de argumentatie.
Die opmerking raakt kant noch wal.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja maar Oekraïne is hier al sinds het begin van de oorlog de redenatie... Nee daar kom je verder mee.
Ik voel je pijnquote:Op maandag 20 januari 2025 08:49 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De "defensie expert" die in geen dag van zijn leven bij defensie heeft gewerkt.
Volgens mij loopt zijn termijn gewoon nog volgens normale omstandigheden tot 2024. en hoe wil je verkiezingen houden als hele steden kapot gebombadeerd zijn en mensen niet eens kunnen stemmen?quote:Op maandag 20 januari 2025 21:47 schreef xzaz het volgende:
Het begint bij de Russen te dagen dat het misschien toch niet zo makkelijk is......quote:Russian propaganda TV acknowledges that Ukrainian defense isn't 'falling apart' like they expected.
"Still, no matter how much they tell us that the Ukrainian defense is about to collapse, for some reason, it does not collapse or crumble in any way."
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lg66cjzos22g
Als dat op een propaganda kanaal verschijnt dan heeft dat een bedoeling. Wellicht de geesten rijp maken voor een wapenstilstand, dus het narratief aan de Russische bevolking dat de oorlog voor Rusland een eitje is verminderen?quote:Op maandag 20 januari 2025 22:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het begint bij de Russen te dagen dat het misschien toch niet zo makkelijk is......
Je bedoelt dat ze zich moeten voorbereiden op het verlies van Koersk?quote:Op maandag 20 januari 2025 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als dat op een propaganda kanaal verschijnt dan heeft dat een bedoeling. Wellicht de geesten rijp maken voor een wapenstilstand, dus het narratief aan de Russische bevolking dat de oorlog voor Rusland een eitje is verminderen?
Ze moet maar gauw naar Assad gaan, daar zal ze wel geen belangstelling meer voor hebbenquote:
quote:Als bestuurslid van de actiegroep Stop de Bezetting zette ze zich in voor de Palestijnse zaak.
Daarnaast was ze onder meer woordvoerder van het Comité Syrian Nederland, waarmee ze in 2016 een 'Mars voor Syrië' organiseerde in Den Haag, uit solidariteit met het volk van Syrië en de Syrische regering van president Assad.
Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat uitpakken. Maar als er een wapenstilstand of ander akkoord komt moet dat wel aan het Russische publiek verkocht worden. Dat tot voor kort nog dacht dat de overwinning voor het grijpen lag.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze zich moeten voorbereiden op het verlies van Koersk?
Mooi.quote:Good morning Dear World ✊
🔥 The Kazan Aircraft Plant, where Tu-160 and Tu-22M3M/Tu-22M3 are manufactured and repaired, was attacked.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lg5v44sqmk2v
Maar dat doet Poetin alleen maar als hij snapt dat hij niet kan winnen. Dus Rusland geeft hier zwakte toe. Dan denk ik dat we Oekraïne meer moeten steunen zodat ze van die Russische zwakte gebruik kunnen maken om er een betere deal uit te halen.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat uitpakken. Maar als er een wapenstilstand of ander akkoord komt moet dat wel aan het Russische publiek verkocht worden. Dat tot voor kort nog dacht dat de overwinning voor het grijpen lag.
Putin weet dat. Dus een deal is voor hem aantrekkelijk. Het meest optimale voor vrede en stabiliteit is echter een gebalanceerde deal. Nog los van de onzekerheid en de prijs om deze oorlog nog verder te verlengen.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat doet Poetin alleen maar als hij snapt dat hij niet kan winnen. Dus Rusland geeft hier zwakte toe. Dan denk ik dat we Oekraïne meer moeten steunen zodat ze van die Russische zwakte gebruik kunnen maken om er een betere deal uit te halen.
Het meest optimale is terugtrekking van de Russen. En aangezien Poetin zijn eigen zwakte nu dus openbaar maakt is het het het beste om Oekraïne daarmee te helpen. Stort Rusland of het regime vervolgens in elkaar is dat het probleem van Moskou. Wij zijn Poetin niets schuldig, wat kan ons het bommen wat er met zijn regime gebeurt?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Putin weet dat. Dus een deal is voor hem aantrekkelijk. Het meest optimale voor vrede en stabiliteit is echter een gebalanceerde deal. Nog los van de onzekerheid en de prijs om deze oorlog nog verder te verlengen.
quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lg7cpvnfzk2g
Airstrike with AASM Hammer bombs on a Russian position.
Hopla. Triple-tap volgens mij.quote:💥 Russia: Ukraine struck the already-burning oil depot in Voronezh region again. It's now been on fire for 5 days.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lg7cgmj5es26
Daar gaat het niet om. Punt is dat je een vredesakkoord wil dat duurzaam is zodat we over 20 jaar niet opnieuw oorlog hebben en dat we tot die tijd in een soort koude oorlog leven met gigantische budgetten voor bewapening.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het meest optimale is terugtrekking van de Russen. En aangezien Poetin zijn eigen zwakte nu dus openbaar maakt is het het het beste om Oekraïne daarmee te helpen. Stort Rusland of het regime vervolgens in elkaar is dat het probleem van Moskou. Wij zijn Poetin niets schuldig, wat kan ons het bommen wat er met zijn regime gebeurt?
De definitiefste manier om te voorkomen dat Rusland het weer flikt is zorgen dat Rusland uit elkaar dondert. Dat dat land helemaal kapot gaat. Dan heb je de meeste kans dat ze het niet eens kunnen doen.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Punt is dat je een vredesakkoord wil dat duurzaam is zodat we over 20 jaar niet opnieuw oorlog hebben en dat we tot die tijd in een soort koude oorlog leven met gigantische budgetten voor bewapening.
Kijk, now we're talking.quote:Russia's ammunition use has been cut nearly in half amid the long-term impacts of Ukrainian strikes on Russian military targets, Commander-in-Chief Oleksandr Syrskyi said in an interview with the Ukrainian news outlet TSN on Jan. 19.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lg773v2tfs24
er is geen duurzaam vredesakkoord, want poetin zijn doelstellingen zijn onverenigbaar met onze europese vrijheid.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Punt is dat je een vredesakkoord wil dat duurzaam is zodat we over 20 jaar niet opnieuw oorlog hebben en dat we tot die tijd in een soort koude oorlog leven met gigantische budgetten voor bewapening.
Onrealistisch en levensgevaarlijkquote:Op maandag 20 januari 2025 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
De definitiefste manier om te voorkomen dat Rusland het weer flikt is zorgen dat Rusland uit elkaar dondert. Dat dat land helemaal kapot gaat. Dan heb je de meeste kans dat ze het niet eens kunnen doen.
Doel je op de baltische staten? Die vallen onder de NAVO paraplu. Putin kan daarvan vinden wat hij wil, die landen zijn voorgoed buiten zijn bereik. Hij weet heel goed dat het einde van zijn regime is wanneer hij zich daaraan vergrijpt.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
er is geen duurzaam vredesakkoord, want poetin zijn doelstellingen zijn onverenigbaar met onze europese vrijheid.
Wat bedoel ik hiermee: Poetin is vanmening dat Navo grondgebied en tevens EU grondgebied aan hem toe behoort, en of hij dit nu morgen wel of niet kan innemen. Er is niet de luxe om dit maar af te wachten, dus zul je wapen wedloop hebben.
Een grote oorlog ala WO2 is onmogelijk door de aanwezigheid van nucleaire wapens (wederzijdse afschrikking).quote:Op maandag 20 januari 2025 23:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
er is geen duurzaam vredesakkoord, want poetin zijn doelstellingen zijn onverenigbaar met onze europese vrijheid.
Wat bedoel ik hiermee: Poetin is vanmening dat Navo grondgebied en tevens EU grondgebied aan hem toe behoort, en of hij dit nu morgen wel of niet kan innemen. Er is niet de luxe om dit maar af te wachten, dus zul je wapen wedloop hebben.
Hoezo gevaarlijk? Gaat Rusland dan agressief doen?quote:
Je weet dat een stuk van een land met nukes nu bezet is en dat er geen atoombommen zijn gegooid?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:27 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Een grote oorlog ala WO2 is onmogelijk door de aanwezigheid van nucleaire wapens (wederzijdse afschrikking).
Europees grondgebied zal nooit in handen komen van een bepaalde grote mogendheid.
Alleen relatief kleine oorlogjes zoals Gaza-Israel en Oekraïne-Rusland zijn nog mogelijk. En oorlogjes in Afrika.
Niemand wil dat Rusland ‘in elkaar dondert’ en desintegreert. Dat wordt dan een probleem voor ons allen. Temeer daar het kernwapens heeft. Idealiter wordt dit conflict in de ijskast gezet totdat putin van het toneel verdwenen is en komen er daarna hervormingenquote:Op maandag 20 januari 2025 23:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo gevaarlijk? Gaat Rusland dan agressief doen?
Ik wel. Dat het mag vergaan tot stof.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand wil dat Rusland ‘in elkaar dondert’ en desintegreert. Dat wordt dan een probleem voor ons allen. Temeer daar het kernwapens heeft. Idealiter wordt dit conflict in de ijskast gezet totdat putin van het toneel verdwenen is en komen er daarna hervormingen
De USSR had ook nukes, Hoeveel zijn er kwijtgeraakt?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand wil dat Rusland ‘in elkaar dondert’ en desintegreert. Dat wordt dan een probleem voor ons allen. Temeer daar het kernwapens heeft. Idealiter wordt dit conflict in de ijskast gezet totdat putin van het toneel verdwenen is en komen er daarna hervormingen
Oekraïne is geen NAVO of EU lid.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je weet dat een stuk van een land met nukes nu bezet is en dat er geen atoombommen zijn gegooid?
Dat is niet relevant.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wel. Dat het mag vergaan tot stof.
Dus? Die mogen zonder consequenties stukken Rusland bezetten?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:31 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Oekraïne is geen NAVO of EU lid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |