Ik zat toevallig pas een documentaire te kijken over de USA die per ongeluk een Iraans passagiersvliegtuig uit de lucht schoot.quote:Op dinsdag 31 december 2024 10:24 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Rusland heeft net even iets teveel ongelukjes. Wat zijn het toch een pechvogels.
Benieuwd wat het nieuwe presidentschap zal betekenen voor dit zinloos conflict.quote:
Ik denk wel dat hij een einde aan het conflict gaat maken.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Benieuwd wat het nieuwe presidentschap zal betekenen voor dit zinloos conflict.
Dat we onze hoop op realistische redelijkheid in de handen van Trump moeten leggen
Hij staat voor moeilijke zoniet onmogelijke keuze.
Damned if he does, damned if he doesnt
Rusland neemt tenminste betere beslissingen om Iran te weerhouden om een nucleaire bom te ontwikkelen, iets wat Rusland geneigd is af te wenden -denk ik-quote:Op maandag 20 januari 2025 19:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hij een einde aan het conflict gaat maken.
Maar ik denk dat Iran de lul is en Iran en Rusland hebben een militair verbond gesloten.
De westerse leiders draaien als een blad aan een boom indien nodig.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusland neemt tenminste betere beslissingen om Iran te weerhouden om een nucleaire bom te ontwikkelen, iets wat Rusland geneigd is af te wenden -denk ik-
De druk die Trump uitgevoerd heeft om het staakt-het-vuren in israel te bewerkstelligen geeft mij een sprankeltje hoop dat hij zich niet voor israel's kar zal laten spannen tot een oorlog met Iran.
Maar hoe gaat hij een einde aan het oekraine conflict stellen? Elke beslissinh zal hem kwalijk genomen door het merendeel van westerse leiders die een eindeloze voortzetting van het conflict willen, tot de laatste oekrainer, zoals wij hier al zolang zeggen.
Kloptquote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De westerse leiders draaien als een blad aan een boom indien nodig.
Maar wat gaat de deep state doen?
Die hebben miljarden in Oekraïne gepompt en die willen daar wat voor terug.
Ik denk ook dat ze weinig meer kunnen doen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Klopt
Maar wat kunnen ze doen ? Nog wat wapens sturen ?![]()
Boots on the ground krijgen ze nooit verkocht in eigen land.
De VS en zelensky hebben gegokt ... en verloren.
En onze vrees ivm de lange afstandsraketten blijkt achteraf ook ongegrond... wat een farce.
En ondertussen is het gebied met de grote lithium voorraden ook al kwijt gespeeld.
Hoe langer we de oorlog blijven pushen, hoe meer oekraine verliest
Ja Biden wou ntl de MIC kassa blijven laten rinkelen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:06 schreef Candymannetje het volgende:
Ik denk ook dat ze weinig meer kunnen doen.
Biden wilde de Oekraïense leeftijd voor mobilisatie omlaag brengen naar 18 maar dat is geweigerd dacht ik.
Sja de VS zal ergens moeten toegeven dat ze verloren hebben. En dat gaat Trumps ego aantasten tenzij hij de schuld bij Biden legt, wat ook zo is ntlquote:Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren en wat voor deal Trump gaat sluiten.
True. Maar blijkbaar zijn wij daar uitzondering in.quote:Zolang ze stoppen met elkaar te vermoorden is het al positief.
Feit is dat zelenky nooit akkoord zal gaan met een eventuele deal tussen Trump & Putin.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:06 schreef Candymannetje het volgende:
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren en wat voor deal Trump gaat sluiten.
quote:Op maandag 20 januari 2025 19:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Benieuwd wat het nieuwe presidentschap zal betekenen voor dit zinloos conflict.
Dat we onze hoop op realistische redelijkheid in de handen van Trump moeten leggen
Hij staat voor moeilijke zoniet onmogelijke keuze.
Damned if he does, damned if he doesnt
quote:Op maandag 20 januari 2025 19:24 schreef Candymannetje het volgende:
Ik denk wel dat hij een einde aan het conflict gaat maken.
quote:Tijdens het tekenen van decreten in de Oval Office zei de kersverse Amerikaanse president Donald Trump dat Vladimir Poetin "Rusland verwoest door een akkoord in Oekraïne te weigeren". Trump deed de uitspraak tegen verslaggevers die bij hem waren.
,,Ik denk dat hij een deal moet sluiten'', zei Trump over Poetin. En: ,,Rusland komt zo in grote problemen.'' De economie van het land wordt volgens de Republikein hard geraakt. Trump zei dat hij van plan is de Russische president te ontmoeten, maar onduidelijk is nog wanneer.
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky wil volgens Trump wel een deal sluiten om de oorlog in zijn land te beëindigen. Trump heeft in zijn campagne beloofd snel een einde te maken aan de strijd.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-weigeren~ac216f8f/
Zelensky heeft niks te vertellen, hij zal een uitweg aangeboden krijgen maar als hij dwars gaat liggen wordt hij gewoon gewipt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Feit is dat zelenky nooit akkoord zal gaan met een eventuele deal tussen Trump & Putin.
Dus ik vrees dat we kortelings nog een escalatie mogen verwachten van oekraine om deze mogelijke deal te saboteren. Zoals gezegd is het zelensky van levensbelang dat de oorlog blijft voortduren, voor zn eigen amibities en financieel gewin, het land oekraine ten spijt.
Een dirty bomb met chemisch of radio-actief materiaal blijft tot de geruchten behoren, om dan natuurlijk met de vinger naar Rusland te wijzen. (alsof die dat nodig hebben nu ze de oorlog aan het winnen zijn)
Ik verwacht alleszins een wanhopige poging om een deal tussen Trump & Putin te boycotten.
Er is een kans dat de oorlog in Oekraïne dit jaar zal stoppen, maar tegelijkertijd is er een grote kans dat er nieuwe gewapende conflicten tussen Westerse staten zullen ontstaan. Volgens het WEF kunnen we ons maar vast beter voorbereiden op nieuwe oorlog.quote:Deskundigen zien oorlog dit jaar als grootste risico: ’Spanningen nemen toe en landen raken steeds meer verdeeld’
De kans dat er dit jaar een nieuwe oorlog uitbreekt, is reëel. Ook met een grote milieuramp tussen nu en 2026 moet serieus rekening gehouden worden. Dat valt op te maken uit het Global Risks Report, waaraan meer dan 900 deskundigen uit de hele wereld hebben meegewerkt.
De analyse wordt ieder jaar gemaakt in opdracht van het World Economic Forum en brengt de risico’s voor overheden en bedrijven over de hele wereld in kaart.
Vergeleken met het Global Risks Report van twee jaar geleden zijn de zorgen over de toekomst sterk toegenomen. Volberda: „Een kwart van de deskundigen beschouwt gewapende conflicten tussen staten nu als het grootste risico. Twee jaar geleden werd dit nog nauwelijks als een risico voor de korte termijn gezien.”
https://www.telegraaf.nl/(...)steeds-meer-verdeeld
quote:Een zitting met een bijzondere mededeling van de rechter in mijn rechtszaak tegen Rutte en de NAVO. Zo omschrijft juridisch adviseur Karim Aachboun zijn zaak tegen de oud-premier die maandag diende bij het Hof van Beroep in Brussel.
De rechter heeft aangegeven dat de NAVO, buiten de rechtszaak om, magistraten heeft aangeschreven en deze gang van zaken heeft de rechter als een ‘poging tot beïnvloeding’ ervaren, laat Aachboun weten.
Verdere acties
Naar aanleiding van deze mededeling overweegt hij verdere acties te ondernemen. Het Hof van Beroep doet op 3 februari uitspraak.
Aachboun, die een crowdfunding heeft opgestart, eist schorsing van Rutte als NAVO-topman in verband met rechtszaken tegen hem in Nederland. De NAVO en Rutte zijn van mening dat hun immuniteit belangrijker is dan Aachbouns recht op een eerlijk proces.
Niet acceptabel
“Ik ben van mening dat de immuniteit niet onbeperkt van toepassing zou moeten zijn en zeker niet als het recht op een eerlijk proces in het gedrang komt, gelet op mijn rechtszaken tegen Rutte bij de rechtbank Den Haag wegens Gaza en de toeslagenaffaire.”
“Rutte is tegenwoordig de NAVO-topman, ondanks dat hij vele families in Nederland financieel en emotioneel grote schade heeft toegebracht. Dit is voor mij als trotse Nederlander niet acceptabel!” stelt Aachboun.
Owquote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is een kans dat de oorlog in Oekraïne dit jaar zal stoppen, maar tegelijkertijd is er een grote kans dat er nieuwe gewapende conflicten tussen Westerse staten zullen ontstaan. Volgens het WEF kunnen we ons maar vast beter voorbereiden op nieuwe oorlog.
Spectaculaire titelquote:Rusland zit met een drugsprobleem: cocaïnesmokkel vertienvoudigd sinds begin van oorlog
https://www.hln.be/buiten(...)van-oorlog~a2b848c4/
Dus er kwam voordien massaal cocaine naar Europa via oekraine ...quote:Sinds het begin van de oorlog in februari 2022 zijn verschillende internationale smokkelroutes veranderd. Door de sluiting van de haven in de Oekraïense stad Odessa, een gevolg van de Russische invasie, moesten smokkelaars hun drugs via Rusland transporteren. Daardoor is het land een belangrijke “toegangspoort” tot de rest van Europa geworden. Het grootste deel van de cocaïne die Rusland binnenkomt is immers bestemd voor andere Europese landen.
Ik heb al wat filmpjes gezien van gasten die daar met hun containers vol dope gepakt werden.quote:Op woensdag 22 januari 2025 14:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Spectaculaire titel
Maar wat blijkt :
[..]
Dus er kwam voordien massaal cocaine naar Europa via oekraine ...
Misschien daarom dat de EU zoveel investeert in de oorlog daar ... om de cocaine handel op peil te houden
Of het is de privé levering voor zelensky...die zal er wel wat doorsnuiven sinds het begin van het conflict...en $$$ genoeg nuquote:Op woensdag 22 januari 2025 14:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb al wat filmpjes gezien van gasten die daar met hun containers vol dope gepakt werden.
quote:De Amerikaanse president Donald Trump zegt dat Rusland te maken zal krijgen met 'hoge belastingen, tarieven en sancties' als president Vladimir Poetin de oorlog in Oekraïne niet snel beëindigt.
'Het wordt alleen maar erger. Als we niet snel een deal sluiten, heb ik geen andere keus dan hoge belastingen, tarieven en sancties op te leggen aan alles wat Rusland verkoopt aan de Verenigde Staten en verschillende andere deelnemende landen', schreef Trump in een bericht op zijn platform Truth Social. 'Het is tijd om een deal te sluiten. Er mogen geen levens meer verloren gaan', voegde hij eraan toe.
Trump gaf niet aan welke landen hij als deelnemers beschouwt.
Ruslands plaatsvervangend VN-gezant zei in een reactie dat 'we moeten afwachten wat Trump denkt dat een deal betekent' maar gaf tegelijkertijd aan dat de nieuwe Amerikaanse president 'de macht heeft om 'kwaadaardig Amerikaans beleid in Oekraïne te stoppen'.
https://www.ad.nl/buitenl(...)kyiv-sluit~ac216f8f/
Kan jij mij eens één voorbeeld geven van een succesvolle zaak van deze Karim Aachboun?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:30 schreef Candymannetje het volgende:
Kijk hoe betrouwbaar de NAVO is.
Zogenaamd een defensieve organisatie.
Maar Fleur Agema heeft al laten weten dat de NAVO direct betrokken is bij het zorg beleid in Nederland en nu proberen ze ook al rechters te beinvloeden.
https://www.ninefornews.n(...)nvloeding-door-navo/
[..]
Ik ken die hele vent nietquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:59 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kan jij mij eens één voorbeeld geven van een succesvolle zaak van deze Karim Aachboun?
Waarom zou je dan zulke conclusies trekken?quote:
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:30 schreef Candymannetje het volgende:
Kijk hoe betrouwbaar de NAVO is.
Zogenaamd een defensieve organisatie.
Maar Fleur Agema heeft al laten weten dat de NAVO direct betrokken is bij het zorg beleid in Nederland en nu proberen ze ook al rechters te beinvloeden.
https://www.ninefornews.n(...)nvloeding-door-navo/
[..]
Omdat de rechter dat heeft gezegd.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Waarom zou je dan zulke conclusies trekken?
[..]
Zegt wie? Of wat? Waar kan ik dat lezen?quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat de rechter dat heeft gezegd.
Ik weet dat die kerel Mark Rutte aan het aanklagen is maar weet niks van zijn verleden verder, boeit me ook totaal niet.
Staat allemaal in de bronvermeldingquote:Op donderdag 23 januari 2025 17:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zegt wie? Of wat? Waar kan ik dat lezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |