Goh als je het zou interpreteren met een dubbele roze-glazen bril, zou je kunnen geloven dat de VS zich wil terug trekken uit bepaalde conflicten en continenten (Europa bijv) en terug stabiliteit brengen in de relatie met Rusland.quote:Op zondag 7 december 2025 18:11 schreef Candymannetje het volgende:
Op zich wel gunstig toch?
Hopelijk want minder conflicten.
De USA is onder Trump ook bezig met een hele andere strategie.quote:Op maandag 8 december 2025 09:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goh als je het zou interpreteren met een dubbele roze-glazen bril, zou je kunnen geloven dat de VS zich wil terug trekken uit bepaalde conflicten en continenten (Europa bijv) en terug stabiliteit brengen in de relatie met Rusland.
De opmerkingen over Europa vond ik anders wel frappant. Een continent in verval, een instortende economie en beschaving. Hoe "westers" zal Europa nog zijn binnen x-aantal jaren ? Wie gaat er zich nog westers voelen in Europa ? Ik vermoed dat de nieuwe europeanen niet dezelfde bezorgdheden zullen hebben als wij momenteel.
Maar nogmaals, ik geloof niet echt in de positiviteit van dit document. Al zeker niet van een hegemoon die een naamsverandering "Departmen of War" doorvoert en tegelijk doet alsof het overal vrede wil bereiken.
Net als in oekraine waar ze nog dagelijks intel leveren en doelen aanvallen diep in Rusland (met hun eigen wapens). En dan zeggen dat je vrede nastreeft ...
Plus het komt van Trump ... say no more ...
Ik was oorspronkelijk ook van het idee dat Trump "verandering" ging brengen, maar die hoop heb ik ondertussen redelijk laten varen. Just more of the same. Een president blijft -volgens mij- maar een puppet, achter de schermen worden beslissingen genomen.quote:Op maandag 8 december 2025 12:53 schreef Candymannetje het volgende:
De USA is onder Trump ook bezig met een hele andere strategie.
Zoals ik postte... kan je van -echte- verzoening spreken als je nog steeds zelf aanvallen plant op Rusland ? Ik heb het gevoel dat dit nieuw plan Rusland een wortel voorhoudt om hen (opnieuw) in de val te doen trappen, a la Minsk.quote:En terwijl de oorlog tussen Oekraïne en Rusland is veroorzaakt door de USA komt de meeste verzoening nu uit de USA en de escalatie uit de EU.
Mja vooral China en Zuid-Amerika blijven toch geviseerd volgens mij. Maar dit wordt ntl volledig overschaduwd door de zogezegde vredesinitiatieven in oekraine. Ik vermoed dat ze BRICS zullen blijven dwarsbomen, waarbij ze -bij hen- vooral Brazilie zullen "aanpakken". Aan de andere kant, hoe meer ze BRICS tegenwerken en andere landen beperkingen opleggen wat betreft bijv handel ed., hoe meer landen zich zullen verenigen buiten de VS om.quote:Zo te zien willen ze het hele buitenland beleid over een andere boeg gaan gooien en dat lijkt mij op zich wel positief.
Daar volg ik je ook in.quote:Binnenlands zijn ze ook goed bezig, hopelijk gaat de EU er een voorbeeld aan nemen.
Trump kan wel vrede willen maar het kapitaal regeert.quote:Op maandag 8 december 2025 14:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik was oorspronkelijk ook van het idee dat Trump "verandering" ging brengen, maar die hoop heb ik ondertussen redelijk laten varen. Just more of the same. Een president blijft -volgens mij- maar een puppet, achter de schermen worden beslissingen genomen.
[..]
Zoals ik postte... kan je van -echte- verzoening spreken als je nog steeds zelf aanvallen plant op Rusland ? Ik heb het gevoel dat dit nieuw plan Rusland een wortel voorhoudt om hen (opnieuw) in de val te doen trappen, a la Minsk.
Niet aansturen op definitieve vrede maar op staakthetvuren, invoering europese troepen en herbewapening oekraine tot zij klaar met China, en de boel hervatten. Tenzij ze zich idd mss tevreden met het resultaat van deze opoffering van oekraine, en Rusland beschouwen als tijdelijk geen bedreiging meer als hegemonie-concurrent. (Extending Russia 2019)
Zelfde met Europa, ook zij mogen niet teveel groeien qua economie en macht. Maar dat lijkt zeker geen probleem te zijn
[..]
Mja vooral China en Zuid-Amerika blijven toch geviseerd volgens mij. Maar dit wordt ntl volledig overschaduwd door de zogezegde vredesinitiatieven in oekraine. Ik vermoed dat ze BRICS zullen blijven dwarsbomen, waarbij ze -bij hen- vooral Brazilie zullen "aanpakken". Aan de andere kant, hoe meer ze BRICS tegenwerken en andere landen beperkingen opleggen wat betreft bijv handel ed., hoe meer landen zich zullen verenigen buiten de VS om.
Positief buitenlands beleid ? Waarom dan Department of War ipv Defense ?
[..]
Daar volg ik je ook in.
En Europa is een vogel voor de kat. We hebben onze economische groei gestagneerd door onze goedkope energie af te snijden, we gooien onze nationaliteit en cultuur te grabbel en leggen onrealistische prioriteiten. Onze economieen hebben het moeilijk maar we willen 100'en miljarden uitgeven aan een ten dode opgeschreven corrupt land waar ons geld verdwijnt in suitcases en gouden wc-potten.
BNWmode : maar dat was wsl ook het (Kalergi) plan. Migranten overload als gevolg van de vluchtelingenstromen nav de VS regime changes aka arabische lentes.
quote:Zelenskiy had ontmoetingen met vertegenwoordigers van bedrijven als Amazon, Bank of America, Chemours, Citi, CRH, Fairfax, GE Vernova, Hogan Lovells, Jacobs, JPMorgan Chase, Lazard, Logistics Plus, Marsh McLennan, TechMet en Westinghouse, aldus zijn kantoor.
Sommige van deze bedrijven zijn al actief in of investeren reeds in Oekraïne. Zelenskiy gaf aan dat Kyiv bereid is nieuwe sectoren open te stellen voor partnerschappen en investeringen.
Ik ben van mening dat het is veroorzaakt door de USA en dan met name door George W Bush die Oekraine en Georgie per se bij de NAVO wilde trekken.quote:Op maandag 8 december 2025 14:38 schreef sp3c het volgende:
is het veroorzaakt door de usa of heeft deusa het laten gebeuren?qq
De VS wist idd maar al te goed hoe Rusland zou reageren. Dat was dan ook de bedoeling.quote:Op maandag 8 december 2025 15:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het is veroorzaakt door de USA en dan met name door George W Bush die Oekraine en Georgie per se bij de NAVO wilde trekken.
Tijdens de NAVO top van Boekarest in 2008 heeft het Kremlin al aangegeven dat ze dat als een militaire dreiging zouden zien.
Daarna begon het gezeik.
Daar kan hij geld vinden. Die hebben meer dan genoeg.quote:Zelensky ontmoet paus Leo XIV
Dinsdagochtend had de Oekraïense president Volodymyr Zelensky een ontmoeting met paus Leo XIV in de pauselijke residentie in Castel Gandolfo. De twee leiders spraken ongeveer een half uur met elkaar.
https://www.hln.be/buiten(...)~a2c6d779/?slug_rd=1
Omgekeerd zou in de westerse berichtgeving verzwegen worden dat er een onderzoeksinstituut geraakt werd (of nog maar in de buurt gelegen is) en dat Rusland woongebouwen viseert.quote:Zeker veertien gewonden bij Oekraïense aanval op Russische stad Tsjeboksary
Volgens het Oekraïense medium The New Voice of Ukraine voerde Kiev aanvallen uit op VNIIR Progress, een onderzoeksinstituut dat elektronica voor militaire en oorlogsdoeleinden ontwikkelt.
Brokstukken van de drone kwamen echter neer op een woongebouw op enkele honderden meters van het bedrijf. Veertien mensen, onder wie een kind, raakten gewond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |