#hetnieuweoffensiefquote:Oekraïne heeft nieuwe aanvallen diep in Rusland gepland, meldt de Oekraïense president Volodymyr Zelensky op X. Hij werd zondag bijgepraat door legerleider Oleksandr Syrsky en schrijft dat de Russen flinke verliezen lijden aan het front.
,,De Russen hebben alleen al in de eerste acht maanden van dit jaar 290.000 soldaten verloren, dood of zwaargewond", aldus Zelensky. De meeste Russische militairen zouden worden uitgeschakeld in de oostelijke Donbas, met name rond de stad Pokrovsk. Daar heeft Rusland volgens Zelensky recent zo'n 100.000 manschappen verzameld. Zelensky stelt dat zij nog maar weinig bereiken.
Oekraïne voert regelmatig aanvallen uit op Russisch grondgebied en soms ook diep in het buurland. Zo zijn er af en toe droneaanvallen op Moskou, maar vooral energiefaciliteiten zijn het doelwit.
https://www.ad.nl/buitenl(...)nd-gepland~a3058446/
Boude uitspraak voor nen duitserquote:Duitse bondskanselier Merz haalt fel uit naar Poetin: “Hij is de ergste oorlogsmisdadiger van onze tijd”
quote:
"deep strikes"quote:
Ik gok zo dat die niet zo heel groot is in Oekraine.quote:Op donderdag 4 september 2025 16:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooi dansje was dat. Dit was kort voordat hij zich kandidaat stelde voor het presidentschap.
Waarschijnlijk heeft het hem een hoop extra stemmen opgeleverd. Vooral uit de LHBTQ gemeenschap.
De Franse financien staan op ontploffen. Dat is heel lang uit de reguliere media outlet gebleven, maar langzaam gaat ook de T erover berichten. Ik denk dat we voor de kerst al zitten met grote steunprogramma's of andere financiële escalaties.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:48 schreef Candymannetje het volgende:
Net een podcast van Arno Wellens geluisterd maar de meeste aanbestedingen van defensie gaan naar Israël en USA.
Terwijl de financiële gezondheid van Frankrijk in zwaar weer zit.
Ik zie toch weinig positieve dingen voor een gezonde EU.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |