abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219440069
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:11 schreef Candymannetje het volgende:

Op zich wel gunstig toch?
Hopelijk want minder conflicten.
Goh als je het zou interpreteren met een dubbele roze-glazen bril, zou je kunnen geloven dat de VS zich wil terug trekken uit bepaalde conflicten en continenten (Europa bijv) en terug stabiliteit brengen in de relatie met Rusland.

De opmerkingen over Europa vond ik anders wel frappant. Een continent in verval, een instortende economie en beschaving. Hoe "westers" zal Europa nog zijn binnen x-aantal jaren ? Wie gaat er zich nog westers voelen in Europa ? Ik vermoed dat de nieuwe europeanen niet dezelfde bezorgdheden zullen hebben als wij momenteel.

Maar nogmaals, ik geloof niet echt in de positiviteit van dit document. Al zeker niet van een hegemoon die een naamsverandering "Departmen of War" doorvoert en tegelijk doet alsof het overal vrede wil bereiken.
Net als in oekraine waar ze nog dagelijks intel leveren en doelen aanvallen diep in Rusland (met hun eigen wapens). En dan zeggen dat je vrede nastreeft ...
Plus het komt van Trump ... say no more ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219441708
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 09:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Goh als je het zou interpreteren met een dubbele roze-glazen bril, zou je kunnen geloven dat de VS zich wil terug trekken uit bepaalde conflicten en continenten (Europa bijv) en terug stabiliteit brengen in de relatie met Rusland.

De opmerkingen over Europa vond ik anders wel frappant. Een continent in verval, een instortende economie en beschaving. Hoe "westers" zal Europa nog zijn binnen x-aantal jaren ? Wie gaat er zich nog westers voelen in Europa ? Ik vermoed dat de nieuwe europeanen niet dezelfde bezorgdheden zullen hebben als wij momenteel.

Maar nogmaals, ik geloof niet echt in de positiviteit van dit document. Al zeker niet van een hegemoon die een naamsverandering "Departmen of War" doorvoert en tegelijk doet alsof het overal vrede wil bereiken.
Net als in oekraine waar ze nog dagelijks intel leveren en doelen aanvallen diep in Rusland (met hun eigen wapens). En dan zeggen dat je vrede nastreeft ...
Plus het komt van Trump ... say no more ...
De USA is onder Trump ook bezig met een hele andere strategie.
Eigen volk en cultuur eerst terwijl de EU het tegenovergestelde doet/wilt.

En terwijl de oorlog tussen Oekraïne en Rusland is veroorzaakt door de USA komt de meeste verzoening nu uit de USA en de escalatie uit de EU.

Zo te zien willen ze het hele buitenland beleid over een andere boeg gaan gooien en dat lijkt mij op zich wel positief.

Binnenlands zijn ze ook goed bezig, hopelijk gaat de EU er een voorbeeld aan nemen.
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 14:38:07 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219442370
is het veroorzaakt door de usa of heeft deusa het laten gebeuren?qq
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219442479
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:53 schreef Candymannetje het volgende:
De USA is onder Trump ook bezig met een hele andere strategie.
Ik was oorspronkelijk ook van het idee dat Trump "verandering" ging brengen, maar die hoop heb ik ondertussen redelijk laten varen. Just more of the same. Een president blijft -volgens mij- maar een puppet, achter de schermen worden beslissingen genomen.

quote:
En terwijl de oorlog tussen Oekraïne en Rusland is veroorzaakt door de USA komt de meeste verzoening nu uit de USA en de escalatie uit de EU.
Zoals ik postte... kan je van -echte- verzoening spreken als je nog steeds zelf aanvallen plant op Rusland ? Ik heb het gevoel dat dit nieuw plan Rusland een wortel voorhoudt om hen (opnieuw) in de val te doen trappen, a la Minsk.
Niet aansturen op definitieve vrede maar op staakthetvuren, invoering europese troepen en herbewapening oekraine tot zij klaar met China, en de boel hervatten. Tenzij ze zich idd mss tevreden met het resultaat van deze opoffering van oekraine, en Rusland beschouwen als tijdelijk geen bedreiging meer als hegemonie-concurrent. (Extending Russia 2019)
Zelfde met Europa, ook zij mogen niet teveel groeien qua economie en macht. Maar dat lijkt zeker geen probleem te zijn :')

quote:
Zo te zien willen ze het hele buitenland beleid over een andere boeg gaan gooien en dat lijkt mij op zich wel positief.
Mja vooral China en Zuid-Amerika blijven toch geviseerd volgens mij. Maar dit wordt ntl volledig overschaduwd door de zogezegde vredesinitiatieven in oekraine. Ik vermoed dat ze BRICS zullen blijven dwarsbomen, waarbij ze -bij hen- vooral Brazilie zullen "aanpakken". Aan de andere kant, hoe meer ze BRICS tegenwerken en andere landen beperkingen opleggen wat betreft bijv handel ed., hoe meer landen zich zullen verenigen buiten de VS om.

Positief buitenlands beleid ? Waarom dan Department of War ipv Defense ?

quote:
Binnenlands zijn ze ook goed bezig, hopelijk gaat de EU er een voorbeeld aan nemen.
Daar volg ik je ook in.
En Europa is een vogel voor de kat. We hebben onze economische groei gestagneerd door onze goedkope energie af te snijden, we gooien onze nationaliteit en cultuur te grabbel en leggen onrealistische prioriteiten. Onze economieen hebben het moeilijk maar we willen 100'en miljarden uitgeven aan een ten dode opgeschreven corrupt land waar ons geld verdwijnt in suitcases en gouden wc-potten.
BNWmode : maar dat was wsl ook het (Kalergi) plan. Migranten overload als gevolg van de vluchtelingenstromen nav de VS regime changes aka arabische lentes.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219442735
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik was oorspronkelijk ook van het idee dat Trump "verandering" ging brengen, maar die hoop heb ik ondertussen redelijk laten varen. Just more of the same. Een president blijft -volgens mij- maar een puppet, achter de schermen worden beslissingen genomen.
[..]
Zoals ik postte... kan je van -echte- verzoening spreken als je nog steeds zelf aanvallen plant op Rusland ? Ik heb het gevoel dat dit nieuw plan Rusland een wortel voorhoudt om hen (opnieuw) in de val te doen trappen, a la Minsk.
Niet aansturen op definitieve vrede maar op staakthetvuren, invoering europese troepen en herbewapening oekraine tot zij klaar met China, en de boel hervatten. Tenzij ze zich idd mss tevreden met het resultaat van deze opoffering van oekraine, en Rusland beschouwen als tijdelijk geen bedreiging meer als hegemonie-concurrent. (Extending Russia 2019)
Zelfde met Europa, ook zij mogen niet teveel groeien qua economie en macht. Maar dat lijkt zeker geen probleem te zijn :')
[..]
Mja vooral China en Zuid-Amerika blijven toch geviseerd volgens mij. Maar dit wordt ntl volledig overschaduwd door de zogezegde vredesinitiatieven in oekraine. Ik vermoed dat ze BRICS zullen blijven dwarsbomen, waarbij ze -bij hen- vooral Brazilie zullen "aanpakken". Aan de andere kant, hoe meer ze BRICS tegenwerken en andere landen beperkingen opleggen wat betreft bijv handel ed., hoe meer landen zich zullen verenigen buiten de VS om.

Positief buitenlands beleid ? Waarom dan Department of War ipv Defense ?
[..]
Daar volg ik je ook in.
En Europa is een vogel voor de kat. We hebben onze economische groei gestagneerd door onze goedkope energie af te snijden, we gooien onze nationaliteit en cultuur te grabbel en leggen onrealistische prioriteiten. Onze economieen hebben het moeilijk maar we willen 100'en miljarden uitgeven aan een ten dode opgeschreven corrupt land waar ons geld verdwijnt in suitcases en gouden wc-potten.
BNWmode : maar dat was wsl ook het (Kalergi) plan. Migranten overload als gevolg van de vluchtelingenstromen nav de VS regime changes aka arabische lentes.
Trump kan wel vrede willen maar het kapitaal regeert.
https://nl.marketscreener(...)ten-ce7d58d3d88cf72c
quote:
Zelenskiy had ontmoetingen met vertegenwoordigers van bedrijven als Amazon, Bank of America, Chemours, Citi, CRH, Fairfax, GE Vernova, Hogan Lovells, Jacobs, JPMorgan Chase, Lazard, Logistics Plus, Marsh McLennan, TechMet en Westinghouse, aldus zijn kantoor.

Sommige van deze bedrijven zijn al actief in of investeren reeds in Oekraïne. Zelenskiy gaf aan dat Kyiv bereid is nieuwe sectoren open te stellen voor partnerschappen en investeringen.
pi_219442871
quote:
88s.gif Op maandag 8 december 2025 14:38 schreef sp3c het volgende:
is het veroorzaakt door de usa of heeft deusa het laten gebeuren?qq
Ik ben van mening dat het is veroorzaakt door de USA en dan met name door George W Bush die Oekraine en Georgie per se bij de NAVO wilde trekken.
Tijdens de NAVO top van Boekarest in 2008 heeft het Kremlin al aangegeven dat ze dat als een militaire dreiging zouden zien.
Daarna begon het gezeik.
pi_219443055
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 15:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat het is veroorzaakt door de USA en dan met name door George W Bush die Oekraine en Georgie per se bij de NAVO wilde trekken.
Tijdens de NAVO top van Boekarest in 2008 heeft het Kremlin al aangegeven dat ze dat als een militaire dreiging zouden zien.
Daarna begon het gezeik.
De VS wist idd maar al te goed hoe Rusland zou reageren. Dat was dan ook de bedoeling.
Maar imperialistische Putin klinkt ntl veel spannender.
  maandag 8 december 2025 @ 17:56:47 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219443874

[ Bericht 100% gewijzigd door phpmystyle op 08-12-2025 18:01:42 (foute topic) ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219443909
quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2025 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

-edit- laat dan maar
  maandag 8 december 2025 @ 18:03:00 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219443913
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Welke aflevering is het?
https://www.nporadio1.nl/(...)elingstafel-oekraine
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219444405
Ben deze aant kijken.

Bekijk deze YouTube-video

Hij stelt dat prioritaire bedreiging voor de VS momenteel China is.
De nieuwe strategie werd opgesteld omdat VS momenteel niet klaar is voor een economische en/of militaire oorlog uit te vechten.
Daarom gaan ze zich momenteel focussen op dominantie van Zuid-Amerika, wat zij beschouwen als hun "sphere of influence" (Monroe doctrine) Ook weer iets dat enkel zij mogen.
Banden met Rusland terug aanhalen, maar dan met de bedoeling Rusland (terug) af te scheiden van China.

Klinkt ook redelijk plausibel.

[ Bericht 7% gewijzigd door UncleScorp op 08-12-2025 19:28:37 ]
pi_219445020
Wel straf dat een land zulk document publiceert.
Stel je voor dat Rusland zo'n document uitgeeft waarin het stelt dat zij het recht hebben de Baltische staten te domineren, laat staan de hele wereld.
En toch blijft iedereen de VS adoreren. Nu even iets minder vanwege Trump, maar toch. "Jamaar Murica!!!!!"
Soit, de toon is weeral gezet.
pi_219448215
quote:
Zelensky ontmoet paus Leo XIV

Dinsdagochtend had de Oekraïense president Volodymyr Zelensky een ontmoeting met paus Leo XIV in de pauselijke residentie in Castel Gandolfo. De twee leiders spraken ongeveer een half uur met elkaar.

https://www.hln.be/buiten(...)~a2c6d779/?slug_rd=1
Daar kan hij geld vinden. Die hebben meer dan genoeg.
:Y

quote:
Zeker veertien gewonden bij Oekraïense aanval op Russische stad Tsjeboksary

Volgens het Oekraïense medium The New Voice of Ukraine voerde Kiev aanvallen uit op VNIIR Progress, een onderzoeksinstituut dat elektronica voor militaire en oorlogsdoeleinden ontwikkelt.

Brokstukken van de drone kwamen echter neer op een woongebouw op enkele honderden meters van het bedrijf. Veertien mensen, onder wie een kind, raakten gewond.
Omgekeerd zou in de westerse berichtgeving verzwegen worden dat er een onderzoeksinstituut geraakt werd (of nog maar in de buurt gelegen is) en dat Rusland woongebouwen viseert.
O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')