Of je laat het gewoon de komende jaren zo staan en ontkent iedere vorm van verkiezingsoverwinning van de ander...quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:36 schreef robdriessen het volgende:
Ik hoop dat er een mod is die maandag een uurtje heeft gereserveerd voor het ombouwen van de OP....
Ik zie dat als een mooie taak voor onze trumps fans hier zoals rnie, Howard en chivaz. Kom op heren laat eens zien dat het genuanceerd kan zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:36 schreef robdriessen het volgende:
Ik hoop dat er een mod is die maandag een uurtje heeft gereserveerd voor het ombouwen van de OP....
Dat wat genuanceerder kan zijn?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zie dat als een mooie taak voor onze trumps fans hier zoals rnie, Howard en chivaz. Kom op heren laat eens zien dat het genuanceerd kan zijn.
Geen idee waarom je een volidioot zou willen zijn door dat te doen, maar oke.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:15 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Of je laat het gewoon de komende jaren zo staan en ontkent iedere vorm van verkiezingsoverwinning van de ander...
Dat heeft ook gewerkt voor een hele groep volidioten de afgelopen 4 jaar
Ja, willen we dat?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:32 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand al de $TRUMP meme coin gekocht? Je wil onderdeel zijn van deze historische oplichterij.
Ik zou niet eens weten op welke exchange ik dat kan kopen en verkopen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:32 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand al de $TRUMP meme coin gekocht? Je wil onderdeel zijn van deze historische oplichterij.
Ach, Trump zou geen oorlogen maar starten maar sorteert toch alvast voor op Venezuela tot democratie bombarderen.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lg25s4wcbc2q
🇻🇪🇺🇸 The Trump administration has begun preparing for a change of power in Venezuela, — Axios
Trump's advisers say that a change of regime does not necessarily involve military intervention, but the goal is clear — removing Maduro.
"The US would not be against Maduro going to Moscow to Assad."
Ja maar, De Elite! Ze doen het om De Elite te verslaan! Weg met De Elite!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 08:50 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De enige aanwezigen nu zijn de rich en wealthy, terwijl de gewone man letterlijk in de kou staat. Ironisch doch gepast, mijns inziens.
Het zou ook wel enigszins hypocriet zijn om criminelen te weren bij de inauguratie van een crimineel.quote:
Pence zal wel spijt hebben van z'n toezegging te komen.quote:
Had hij maar een ruggengraat moeten hebben.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Pence zal wel spijt hebben van z'n toezegging te komen.
De natuurlijke staat waar de alfa mannetjes de niet woke en goed geindoctrineerde conservatieve jongens als kannonenvoer gebruikt kunnen worden. Ik snap niet dat mensen blij worden van zulke binair en eigenlijk sinds de vorige eeuw achterhaalde oorlogsretoriek.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:29 schreef Ludachrist het volgende:
Ah ja, de natuurlijke staat van machtsblokken en invloedssferen, jajajajajaja.
Mwah, in Hobbesiaanse zin klopt dat wel.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:29 schreef Ludachrist het volgende:
Ah ja, de natuurlijke staat van machtsblokken en invloedssferen, jajajajajaja.
Jamaar asielzoekers en de prijs van eieren.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De natuurlijke staat waar de alfa mannetjes de niet woke en goed geindoctrineerde conservatieve jongens als kannonenvoer gebruikt kunnen worden. Ik snap niet dat mensen blij worden van zulke binair en eigenlijk sinds de vorige eeuw achterhaalde oorlogsretoriek.
Trump is voor een hele eeuw herkozen ja?quote:Op zondag 19 januari 2025 09:25 schreef Bassie48 het volgende:
En vanaf maandag is het afgelopen met de internationale orde van recht, democratie en globalisering zoals wij die de afgelopen 40 jaar hebben gekend. We gaan weer terug naar de natuurlijke staat tussen naties van machtsblokken en invloedssferen, zo leert de geschiedenis. Er zal een hoge prijs voor worden betaald in termen van verminderde welvaart en grotere oorlogsdreiging.
Europa is zwak en houdt zich voornamelijk bezig met onbelangrijke zaken als woke, mensenrechten en klimaat. Militaire capaciteit en nationale veiligheid zijn een lachertje. We mogen straks kiezen: of we worden een vazalstaat van de VS of van die van China. Europa zal dan gedwongen worden te doen wat hun meester in het Westen of Oosten beveelt.
Het wordt geen fijne eeuw hier voor ons en onze kinderen.
Wel grappig vergeleken met de huidige veepquote:Op zondag 19 januari 2025 09:33 schreef Arcee het volgende:
Hebben we sinds de verkiezingen helemaal niets meer van vernomen, trouwens. Maar hij wordt vast een hele zichtbare veep.
Hij krijgt volgens mij vooral de rol toebedicht om te fungeren als tussenpersoon tussen Trump en huis / senaat. Trump heeft die natuurlijk voor heel veel zaken nodig, maar de marges van de Republikeinen zijn niet zo groot. Je hebt nog steeds met de Freedom Caucus een stel enorm puristische congresleden die voor veel zaken zoals een groot tekort zullen gaan liggen, in de senaat zitten nog genoeg Republikeinen die wel voorstander zijn van vrijhandel en niet van importheffingen en ga zo maar door.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:33 schreef Arcee het volgende:
Oh bah die vreselijke J.D. Vance wordt natuurlijk ook geïnaugureerd.
Hebben we sinds de verkiezingen helemaal niets meer van vernomen, trouwens. Maar hij wordt vast een hele zichtbare veep.
Johquote:Op zondag 19 januari 2025 12:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel grappig vergeleken met de huidige veep
En wanneer. Het lijkt me dat dat snel moet om te voorkomen dat bij de midterms de pleuris uitbreekt. Of juist wachten tot 2028 zodat men iets heeft om die kopers bang mee te maken.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:30 schreef Hexagon het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel MAGA idioten blut gaan aan die Trumpcoin.
Nee.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:39 schreef XDo het volgende:
[..]
Trump is voor een hele eeuw herkozen ja?
We kunnen ook gewoon weer ouderwets Europees gaan doen.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:42 schreef Bassie48 het volgende:
Maar nu is het te laat dus zullen we moeten kiezen - als we nog de mogelijkheid hebben om te kiezen - volgen we als horige woke-kneuzen baas USA of baas China
Hoe dan?quote:Op zondag 19 januari 2025 13:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon weer ouderwets Europees gaan doen.
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen: Geef je over.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hoe dan?
Militair stellen we geen ruk voor en tijd om een echt leger op te bouwen hebben we niet. Het is totale overgave of totale vernietiging.
Andere keuze hebben we niet. Dus leer Chinees of stel aan de VS voor dat Europa de zoveelste staat van de USA wordt.quote:
We kunnen gewoon uit het NPT stappen. Het bouwen van een nuke is niet heel moeilijk.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Andere keuze hebben we niet. Dus leer Chinees of stel aan de VS voor dat Europa de zoveelste staat van de USA wordt.
Volgens mij dacht Hobbes zelf niet echt in invloedssferen.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, in Hobbesiaanse zin klopt dat wel.
Wat een drama.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Andere keuze hebben we niet. Dus leer Chinees of stel aan de VS voor dat Europa de zoveelste staat van de USA wordt.
Die Europese revolutie is allang begonnen: https://www.trouw.nl/buit(...)n-nog-niet~b4be353a/quote:Op zondag 19 januari 2025 13:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
En de intercontinentale raketten die kernkoppen kunnen dragen? En de nucleaire onderzeeërs? En een gelijkwaardig GPS-systeem? En de productie van (zeer) hoogwaardige chips? En de beschikbaarheid van kritieke aardmetalen om het dodelijke wapentuig te produceren? Om maar wat materiële zaken te noemen.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
We kunnen gewoon uit het NPT stappen. Het bouwen van een nuke is niet heel moeilijk.
Straks worden Nederlandse vrouwen weggevoerd om de Chinese populatie in stand te houden want de demografische neergang daar is voor hen een groot probleem. En wij zijn zwak, ziek, misselijk en vooral woke dus we hebben niks te vertellen in een op macht gedomineerd wereldbestel. We zijn hulpeloos en kunnen alleen maar toekijken hoe de Westerse of Oosterse bazen ons gaan behandelen.quote:
Sub gespot.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Straks worden Nederlandse vrouwen weggevoerd om de Chinese populatie in stand te houden want de demografische neergang daar is voor hen een groot probleem. En wij zijn zwak, ziek, misselijk en vooral woke dus we hebben niks te vertellen in een op macht gedomineerd wereldbestel. We zijn hulpeloos en kunnen alleen maar toekijken hoe de Westerse of Oosterse bazen ons gaan behandelen.
The war of all against all ging over de strijd tussen individuen (en belangen) binnen een land zelf, maar het idee blijft natuurlijk hetzelfde: teneinde die rechteloze jungle te voorkomen zijn er in de 20 eeuw internationale instituties opgebouwd. Als je die ondermijnt en verzwakt en je reet met het VN-handvest afveegt gaan we terug naar die jungle, al mag je hopen dat de ervaring van internationale handel en daar de vruchten van zelfs de domrechtse leiders de weg van vreedzame cooperatie laat bewandelen.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij dacht Hobbes zelf niet echt in invloedssferen.
We hoeven niet terug te gaan naar de jungle, het recht van de sterkste, maar naar realisme van de internationale betrekkingen. Het is een wereldpolitiek van een voortdurende competitie tussen op eigenbelang gerichte staten die strijden om macht en positionering binnen een anarchistisch mondiaal systeem zonder gecentraliseerde autoriteit. Staten navigeren voortdurend in een systeem dat wordt gevormd door machtspolitiek, nationaal belang en een streven naar veiligheid en zelfbehoud.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
The war of all against all ging over de strijd tussen individuen (en belangen) binnen een land zelf, maar het idee blijft natuurlijk hetzelfde: teneinde die rechteloze jungle te voorkomen zijn er in de 20 eeuw internationale instituties opgebouwd. Als je die ondermijnt en verzwakt en je reet met het VN-handvest afveegt gaan we terug naar die jungle, al mag je hopen dat de ervaring van internationale handel en daar de vruchten van zelfs de domrechtse leiders de weg van vreedzame cooperatie laat bewandelen.
Voor vernietiging ben ik niet zo bang. Wat wel iets is, is die hele modern-middeleeuwse aanpak.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hoe dan?
Militair stellen we geen ruk voor en tijd om een echt leger op te bouwen hebben we niet. Het is totale overgave of totale vernietiging.
Zolang van je deze coin niet overeind houden.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wanneer. Het lijkt me dat dat snel moet om te voorkomen dat bij de midterms de pleuris uitbreekt. Of juist wachten tot 2028 zodat men iets heeft om die kopers bang mee te maken.
Lijkt me wel toch? Gewoon de Amerikaanse overheid er flink van laten inkopen.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zolang van je deze coin niet overeind houden.
https://www.nu.nl/tech/63(...)-dagen-uitstelt.htmlquote:De aankomende Amerikaanse president Donald Trump gaat een bevel uitvaardigen waardoor TikTok negentig dagen langer operationeel kan blijven. Hij wil dat bevel maandag, op de dag van zijn aantreden, al uitvaardigen.
Dat meldt hij zondag op zijn socialemediaplatform Truth Social. Daarbij zei hij ook dat dat de Verenigde Staten een eigendomspositie van 50 procent in een joint venture, een gezamenlijke samenwerking, in TikTok moeten verwerven.
Het Amerikaanse hooggerechtshof besloot vrijdag dat het verbod op TikTok kon doorgaan. De regering van Biden stelde vervolgens dat de uitvoering van de wet wordt overgelaten aan Trump, die maandag aantreedt als nieuwe president van de VS.
Sinds zaterdagavond (lokale tijd) staat in de app dat TikTok voorlopig niet te gebruiken is. "We zijn blij dat president Trump heeft aangegeven dat hij met ons wil samenwerken aan een oplossing om TikTok te herstellen zodra hij aantreedt", staat er ook.
Dat Trump dat maandag ook wil gaan doen, is een opvallende keuze. Door hem kwam het gesprek over een TikTok-verbod zo'n vier jaar geleden juist op gang. Het lukte hem toen niet om een verbod rond te krijgen. Inmiddels heeft Trump een draai gemaakt met zijn mening over TikTok. Een meerderheid van de jeugdstemmen tijdens de presidentsverkiezingen was volgens hem te danken aan campagnevoering via de app.
Moederbedrijf wilde Amerikaanse tak tot nu toe niet verkopen
TikTok kon het ingaan van het verbod op zondag zelf ook tegenhouden door de Amerikaanse tak van het platform te verkopen aan een Amerikaanse partij. Dat heeft het Chinese TikTok-moederbedrijf ByteDance altijd afgehouden.
Amerikaanse inlichtingendiensten noemen TikTok een gevaar voor de nationale veiligheid. Ze vrezen dat gegevens van Amerikaanse burgers worden doorgespeeld aan de Chinese overheid. Ook zijn de diensten bang dat China gebruikers via het platform beïnvloedt.
TikTok ontkent de beschuldigingen en zegt geen nauwe banden met de Chinese overheid te onderhouden. Daarnaast kun je TikTok volgens de makers niet eens Chinees noemen, omdat het voor het grootste deel in handen is van internationale investeerders.
Een Amerikaans verbod op TikTok betekent niet dat de app in Europa ook verbannen wordt. Nederlandse gebruikers behouden gewoon toegang tot de videoapp. Al zullen ze wel veel Amerikaanse filmpjes moeten missen.
Hopelijk wordt die hele handel dan verboden hier.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/tech/63(...)-dagen-uitstelt.html
Musk gaat instappen bij TikTok vrees ik. De concentratie van macht wordt echt gigantisch als dat doorgaat. Bij X waren het nog voornamelijk volwassenen die worden gehersenspoeld, straks is de jeugd aan de beurt.
Gaat lekker, alle Russische media verboden, TikTok verbieden, Twitter verbieden ik zie ook al stemmen op gaan om Facebook te verbieden.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopelijk wordt die hele handel dan verboden hier.
Het gaat niet alleen over vrijheid/censuur, maar ook om wat het algoritme aan je voedt in je tijdlijn. Maar goed, dat is een discussie voor het social media topic.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gaat lekker, alle Russische media verboden, TikTok verbieden, Twitter verbieden ik zie ook al stemmen op gaan om Facebook te verbieden.
Dit oproepen tot censuur moet echt stoppen, meeste mensen willen meer vrijheid alleen in Europa schreeuwt men om minder vrijheid.
Gewoon alle bedrijven van Musk verbieden in de EU. Zeker tiktok en X moet toch niet zo moeilijk zijn. Natuurlijk de wat slimmere internetters kunnen meestal wel om blokkades heen maar dan heb je al zo 90% winst.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/tech/63(...)-dagen-uitstelt.html
Musk gaat instappen bij TikTok vrees ik. De concentratie van macht wordt echt gigantisch als dat doorgaat. Bij X waren het nog voornamelijk volwassenen die worden gehersenspoeld, straks is de jeugd aan de beurt.
Uiteindelijk is het een illusie om te denken dat de hegemon zich laat temmen door verdragen en internationale instituties. Vroeg of laat zal hij zijn klauwen laten zien en zonodig zijn kleine (Westerse) vriendjes opeten. Dus realistische politiek is waar wij mee te maken krijgen en ons als Europese staten mee moeten verhouden. Ik ben zeer pessimistisch want het verdeelde Europa is behalve woke, mensenrechten en regulation nergens goed in, zeker niet in snel handelen en innovatie.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voor vernietiging ben ik niet zo bang. Wat wel iets is, is die hele modern-middeleeuwse aanpak.
Donald Trump Jr sturen voor een clowsschouw en met persoonlijke miljarden landen willen kopen en dan mogelijk met bakken met geld schijnprocedures starten en politieke partijen spekken om die voor je propagandakarretje te spannen.
Meer uitholling dan vernietiging.
Alle toekomst van generaties wordt meer dan onzeker om Musk en Trump uit de bak te houden en in 2027 Musk als eerste Trillionair te zien. Dat wordt de happening waar we de broekriem voor aan mogen spannen. En dat gaat ook niets doen met de prijzen van een dozijn eieren waar iedereen zogenaamd voor naar Maga liep.
De hegemon zal antwoorden met een importtarief van 100%. Tegen Putin zegt hij: bombardeer die kutlanden maar plat, ik trek mij terug from NATO. Wat wil je daar tegen doen?quote:Op zondag 19 januari 2025 18:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gewoon alle bedrijven van Musk verbieden in de EU. Zeker tiktok en X moet toch niet zo moeilijk zijn. Natuurlijk de wat slimmere internetters kunnen meestal wel om blokkades heen maar dan heb je al zo 90% winst.
Ik denk dat je de enige bent die kijkt.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:18 schreef Rnie het volgende:
Hebben we er een beetje zin in? Ik heb zojuist lekkere vegasnacks (toastjes met hummus) in huis gehaald om die tijdens de inauguratie te kijken.
Het is een maandag, beste vriend.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:18 schreef Rnie het volgende:
Hebben we er een beetje zin in? Ik heb zojuist lekkere vegasnacks (toastjes met hummus) in huis gehaald om die tijdens de inauguratie te kijken.
Ja prima hoor. Laat ze het maar proberen. Alsof Amerika lekker zal gaan op zo'n handelsoorlog. Ze importeren veel meer van ons dan wij van hun. Daarmee hebben ze dus vooral zichzelf. In elk geval zouden we dan ASML moeten verbieden nog die kant op te exporteren in China willen ze maar wat graag dat spul geloof ik.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:48 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De hegemon zal antwoorden met een importtarief van 100%. Tegen Putin zegt hij: bombardeer die kutlanden maar plat, ik trek mij terug from NATO. Wat wil je daar tegen doen?
Nee jongen, alleen een knechtenrol zal voor ons zijn weggelegd willen we nog overleven. Realistische politiek met nieuwe machtsblokken en invloedssferen vormen de nieuwe wereld.
De internet uitdagingen zijn het grootste probleem. Net als in Amerika trouwens. Zodra we stoppen onszelf in de voet schieten wordt de geopolitiek weer stukken simpeler.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
Dat Europa voor grote geopolitieke uitdagingen staat en we onzekere tijden tegemoet gaan, is evident. Maar de heer Bassie maakt er een karikatuur van en slaat daarmee z'n eigen discussie dood.
Ik houd er van zaken scherp neer te zetten, dat geeft duidelijkheid over keuzes die gemaakt moeten worden. Gaan we bijvoorbeeld verder met woke en China afranselen met 'mensenrechten' of kiezen we voor lijfsbehoud door verdere integratie en voorrang voor Europese big tech met zo min mogelijk regulatie. Maar linksen zijn vijanden van het bedrijfsleven en grootkapitaal dus als het aan hun ligt, winnen we zeker niet 'de oorlog'.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
Dat Europa voor grote geopolitieke uitdagingen staat en we onzekere tijden tegemoet gaan, is evident. Maar de heer Bassie maakt er een karikatuur van en slaat daarmee z'n eigen discussie dood.
Zou het?quote:Op zondag 19 januari 2025 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat je de enige bent die kijkt.
Toastjes op maandag not done?quote:Op zondag 19 januari 2025 19:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een maandag, beste vriend.
We hebben een kneitterrechtse regering en domrechts loopt nog steeds te huilen in de kroeldoek over links en woke?quote:Op zondag 19 januari 2025 19:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik houd er van zaken scherp neer te zetten, dat geeft duidelijkheid over keuzes die gemaakt moeten worden. Gaan we bijvoorbeeld verder met woke en China afranselen met 'mensenrechten' of kiezen we voor lijfsbehoud door verdere integratie en voorrang voor Europese big tech met zo min mogelijk regulatie. Maar linksen zijn vijanden van het bedrijfsleven en grootkapitaal dus als het aan hun ligt, winnen we zeker niet 'de oorlog'.
Je moet toch iets om de aandacht af te leiden van de tandeloze clusterfuck die het huidige kabinet is.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
We hebben een kneitterrechtse regering en domrechts loopt nog steeds te huilen in de kroeldoek over links en woke?
Ja dit is dus gigantisch dom. Europese tech gaat nooit wat worden zo lang je de monopolisten hun gang laat gaan zoals nu. Een zoekmachine ontwikkelen beter dan Google is peanuts. Er geld aan verdienen vrijwel onmogelijk want iedereen gebruikt Google. Mocht zon bedrijf toch iets presteren wordt het opgekocht door een tech reus.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik houd er van zaken scherp neer te zetten, dat geeft duidelijkheid over keuzes die gemaakt moeten worden. Gaan we bijvoorbeeld verder met woke en China afranselen met 'mensenrechten' of kiezen we voor lijfsbehoud door verdere integratie en voorrang voor Europese big tech met zo min mogelijk regulatie. Maar linksen zijn vijanden van het bedrijfsleven en grootkapitaal dus als het aan hun ligt, winnen we zeker niet 'de oorlog'.
Het lijkt mij dat we een van de meest gelukkige generaties zijn. Kan best dat we het verpesten, op dit moment ziet het er niet geweldig uit maar dat is toch eigenlijk altijd. Vind het nogal doemdenken om te doen alsof we aan de afgrond staan, is dat dan niet altijd het geval.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze Bassie heeft zeker een puntje, alleen zo jammer dat hij in al zijn angst en verwarring de clou weer eens niet zo goed begrepen heeft. Maar ja, daar heeft het type Bassie wel vaker last van.
Er is alle reden om ons zorgen te maken over de koers die de wereld is ingeslagen, er is alle reden om ons daar als werelddeel tegen te wapenen. Maar het is nogal zot om in de strijd om onze levensstandaard en onze manier van leven te verdedigen als eerste onze levensstandaard en onze manier van leven op te geven. Dat is als je auto aanbieden wanneer iemand je fiets tracht te stelen.
Meer onafhankelijkheid op allerlei gebieden, maar vooral op gebied van energievoorziening en defensie, meer eigen strategische industrieën, vasthouden van onze basiswaarden en vooral niet het huidige sentiment misbruiken om ons welzijn af te breken ten gunste van roof-kapitalisten zoals elders (China overigens inclusief, er is economisch werkelijks niets communistisch aan China).
De generaties na ons, die gaan het gewoon nog een beetje kutter krijgen dan al het geval was. Een nog waardelozer klimaat, nog meer vervuiling, nog meer vernietigde natuur met alle gevolgen van dien, nog meer natuurrampen en klimaatmigranten omdat (extreem/dom) rechts denkt dat elkaar bevechten op dit bolletje slim is en er voldoende bassies met sociale media zijn.
Hij is "onmenselijk" rationeel.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb het gevoel dat bassie zijn posts worden gemaakt met behulp van ai.
De manier van schrijven herken ik.
Als het useful-idiots nazisme de tegenhanger van de groter groeiende definitie van woke is en daartussen zit niets? Dan sta ik niet aan je kant wat politiek betreft. Ik denk dat het sowieso beter is dat er politieke partijen met visie opstaan en niet degenen die incompetent zijn en aan de noodrem hangen zoals PVVD-BBB.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je met een persoonlijke gift aan de president inkopen in de overheid, met een taxcut als beloning van de loyaliteit. Alle macht en geld naar de mensen die arbeiders uitpersen en onderbetalen en die arbeiders zelf maar juichen. Voelt als de eerste wereldoorlog, waar mensen massaal zin hadden in oorlog om vervolgens een keiharde deksel op de neus te krijgen. Oja, in tijden van inflatie en groeiende armoede veel geld pompen in het leger. Dat leger gaat natuurlijk óf heel veel geld voor niets kosten óf er worden avontuurtjes bedacht om het geld uit te kunnen geven. Zin hebben in een autocratie, blijkbaar hebben we weer een keiharde deksel nodig.quote:Op maandag 20 januari 2025 00:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als het useful-idiots nazisme de tegenhanger van de groter groeiende definitie van woke is en daartussen zit niets? Dan sta ik niet aan je kant wat politiek betreft. Ik denk dat het sowieso beter is dat er politieke partijen met visie opstaan en niet degenen die incompetent zijn en aan de noodrem hangen zoals PVVD-BBB.
Verder mag je je afvragen wat jij generaties kinderen zult adviseren. Ga het leger maar in, ga naar China en India. Ga Musk naar de mond praten in de VS. Wordt advocaat of rechter en vind de loopholes, want wij moeten op den duur ook maar naar een 'law of the land' systeem.
De hanencombo Musk-Trump zal iig van een betrekkelijk korte tijd zijn, zeker vergeleken met China en anderen. Dus daar valt ook nauwelijks op te anticiperen.
Ik ben natuurlijk al heel benieuwd of je over vier jaar weerom een feestje gaat vieren.quote:Op maandag 20 januari 2025 01:56 schreef Eagles89 het volgende:
HAPPY INAUGURATION DAY IEDEREEN
Wat een fantastische dag is aangebroken, dit zou ook in Europa en Nederland een feestdag moeten zijn vandaag. Ik vier vandaag een feestje
Over vier jaar hoop ik me helemaal nergens meer druk over te maken, misschien welke kleur zwembroek ik die dag aan zal doen, maar al zéér zeker niet over politiekquote:Op maandag 20 januari 2025 02:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk al heel benieuwd of je over vier jaar weerom een feestje gaat vieren.
Maar fijne dag gewenst.
Hoe dan?quote:Op maandag 20 januari 2025 00:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als het useful-idiots nazisme de tegenhanger van de groter groeiende definitie van woke is en daartussen zit niets? Dan sta ik niet aan je kant wat politiek betreft. Ik denk dat het sowieso beter is dat er politieke partijen met visie opstaan en niet degenen die incompetent zijn en aan de noodrem hangen zoals PVVD-BBB.
Verder mag je je afvragen wat jij generaties kinderen zult adviseren. Ga het leger maar in, ga naar China en India. Ga Musk naar de mond praten in de VS. Wordt advocaat of rechter en vind de loopholes, want wij moeten op den duur ook maar naar een 'law of the land' systeem.
De hanencombo Musk-Trump zal iig van een betrekkelijk korte tijd zijn, zeker vergeleken met China en anderen. Dus daar valt ook nauwelijks op te anticiperen.
Mensen die een feestje vieren vanwege de inwijding van een president moeten zichzelf eens laten nakijkenquote:Op maandag 20 januari 2025 01:56 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een fantastische dag is aangebroken, dit zou ook in Europa en Nederland een feestdag moeten zijn vandaag. Ik vier vandaag een feestje
Ik ben er van overtuigd dat Trump een einde maakt aan de invasie van immigranten in de VS.quote:Op maandag 20 januari 2025 05:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mensen die een feestje vieren vanwege de inwijding van een president moeten zichzelf eens laten nakijken
Dat was het punt niet.quote:Op maandag 20 januari 2025 06:48 schreef Bassie48 het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat Trump een einde maakt aan de invasie van immigranten in de VS.
Trump als lichtend voorbeeld voor Europa!
Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 20 januari 2025 06:48 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat Trump een einde maakt aan de invasie van immigranten in de VS.
Een ideologische geest is ook niet alles. Rationeel denken is beter.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen.
Wij hebben Faber.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:36 schreef Bassie48 het volgende:
Mijn punt is dat Europa een feestje kan vieren omdat eindelijk de geest rijp wordt gemaakt voor een extreem streng asielbeleid.
Het rare memorabele moment dat je beseft dat men in BNW-conspiracy-land op de tafels staat te juichen bij de gedachte dat privacy wordt bedreigd en opgegeven. Zombie nation.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:16 schreef Bassie48 het volgende:
De nieuwe Amerikaanse politiek gaat met alles wat ze hebben vol in op AI. Privacy was nooit zo vreselijk belangrijk voor Amerikaanse burgers, politici en beleidsmakers maar het belang ervan zal daar verdwijnen als sneeuw voor de zon. Waarom? Omdat de Amerikanen heel goed begrijpen dat privacy remmend werkt in de strijd om de hegemony van AI-technolgie. "Het voortbestaan van hun land staat op het spel."
Maar in Europa blijven we liever woke en zijn we voor een extreem strenge privacy wetgeving waardoor technologie en m.n. AI nauwelijks van de grond zal komen.
Zeg maar dag-met-je-handje met Europa.
Past mogelijk bij zijn 'I will be a dictator from day one' uitspraak.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:32 schreef Basp1 het volgende:
Op bnr had men het net over dat Trump vandag ook meteen 200 executive orders zou ondertekenen. Ik kan alleen neegens vinden welke of wat.
Ter vergelijking Biden heeft in 4 jaar er 160 getekend, en Trump in zijn eerste termijn 220.
Sterk spul gerookt?quote:Op maandag 20 januari 2025 08:16 schreef Bassie48 het volgende:
De nieuwe Amerikaanse politiek gaat met alles wat ze hebben vol in op AI. Privacy was nooit zo vreselijk belangrijk voor Amerikaanse burgers, politici en beleidsmakers maar het belang ervan zal daar verdwijnen als sneeuw voor de zon. Waarom? Omdat de Amerikanen heel goed begrijpen dat privacy remmend werkt in de strijd om de hegemony van AI-technolgie. "Het voortbestaan van hun land staat op het spel."
Maar in Europa blijven we liever woke en zijn we voor een extreem strenge privacy wetgeving waardoor technologie en m.n. AI nauwelijks van de grond zal komen.
Zeg maar dag-met-je-handje met Europa.
Heeft allemaal weinig met ideologisch te maken. Eerder met een gezonde dosis skepsis en die lijkt bij veel mensen afwezig.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Een ideologische geest is ook niet alles. Rationeel denken is beter.
Heeft niks te maken met complotten wel met gezond verstand, want:quote:Op maandag 20 januari 2025 08:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het rare memorabele moment dat je beseft dat men in BNW-conspiracy-land op de tafels staat te juichen bij de gedachte dat privacy wordt bedreigd en opgegeven. Zombie nation.
Goh privacy is nu ook al woke? Gvd héquote:Op maandag 20 januari 2025 08:16 schreef Bassie48 het volgende:
Deel met ons svp je adres en je creditcardnummer.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:58 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met complotten wel met gezond verstand, want:
A. de Chinezen doen 0,0 aan 'privacy'
B. privacy is remmend voor de AI-ontwikkeling
C. de AI-ontwikkeling is bepalend voor wie de nieuwe Hegemon wordt in de wereldpolitiek
D. De VS beseft dat en gaat er met gestrekt been in en heeft dus een goede kans om Hegemon te blijven
E. De EU reguleert dat zij een ons weegt, innoveert niet en vind technologie eng. Europeanen blijven geloven in een sprookjeswereld van rechtvaardigheid en mensenrechten en handelen daar uitsluitend naar. De EU is ook een losse verzameling van staten die het onderling vaak oneens zijn waardoor besluitvorming ontstellend langzaam is gezien de huidige internationale ontwikkelingen/dreigingen
F: Ik - als aanhanger van de theorie van de realistische politiek van internationale betrekkingen - voorspel dus het einde van de EU en alle Europese landen verliezen hun zelfbeschikkingsrecht.
Je gedroomde utopie zal nu echt aanbreken ja.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
De grote dag.
Goed at hij er komt. Het zal bijdragen om woke terug te dringen, antisemitische uitttingen op uni's, decadentie, en de hysterie rondom klimaat terug brengen naar behoorlijke proporties.
Maar voor de EU zal het moeilijk worden.
We zullen door een moeilijke periode gaan.
Het is niet rationeel om te denken dat ongeremde immigratie goed is voor een land.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heeft allemaal weinig met ideologisch te maken. Eerder met een gezonde dosis skepsis en die lijkt bij veel mensen afwezig.
Rationeel is ook gewoon een term die mensen hanteren als ze eigen bedoelen dat ze allerlei onderbuikredeneringen volgen, maar daar hebben we het al eens vaker over gehad.
Als je echt rationeel denkt zet je wel je vraagtekens bij niet alleen de haalbaarheid van plannen en de uitwerking ervan, maar bovenal ook bij de effecten van het radicaal terugdringen van migratie in de VS.
Zoals ik elders ook al stelde is de aversie tegen Amerikaanse migratie vanuit Nederland veelal projectie niet gehinderd door enige kennis van de Amerikaanse situatie.
Zal meevallen.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je gedroomde utopie zal nu echt aanbreken ja.
Het is precies dit soort zwakzinnig gezwets waar ik op doel. Nog afgezien van alles wat je mij denkt te moeten toeschrijven, heb je het hier over Nederlandse asielmigratie.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is niet rationeel om te denken dat ongeremde immigratie goed is voor een land.
Het is heel rationeel om te denken dat een gemanagede en beperkte immigratie wel goed is voor je land. Zo is het goed als veel kenniswerkers naar je land toekomen en is het zeer schadelijk als je vooral analfabete kleermakers uit Verwegistan binnenhaalt omdat zij 'op de vlucht zijn'. Maar dat begrijpen jullie toch niet want jullie zijn dol op ideologie.
Heb je lekkere snacks in huis gehaald voor zometeen?quote:Op maandag 20 januari 2025 01:56 schreef Eagles89 het volgende:
Goh, dus de wereld blijft hetzelfde? De EU zal zijn 'macht' dus kunnen blijven doorzetten?quote:Op maandag 20 januari 2025 09:00 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Goh privacy is nu ook al woke? Gvd hé
Maar goed, nog nooit van het Brussels effect gehoord? Voorbeeldje: De GDPR werd na invoering ook door de grote spelers (Microsoft, meta etc) op globaal niveau ingevoerd.
Wij hebben 2 opties:quote:Op maandag 20 januari 2025 09:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deel met ons svp je adres en je creditcardnummer.
Bij voorbaat dank.
Als jij zo op de MAGA-lijn ligt qua toelating van arbeidsimmigranten, waarom richt je je kritiek voor het niet willen inperken van arbeidsmigranten in NL dan niet gewoon op PVVD? Dan mag Bassie of Bassie Jr hier straks zelf de vuile klusjes komen opknappen.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is niet rationeel om te denken dat ongeremde immigratie goed is voor een land.
Wat is er mis om het eigen belang van een land voorop te stellen? Andere landen denken ook alleen maar aan zichzelf.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:06 schreef Basp1 het volgende:
Heel rationeel om uit ontwikkelingslanden de opgeleide bevolking in westerse landen aan te trekken en daarna te klagen dat ontwikkelingslanden niet ontwikkelen omdat er geen kennis aanwezig is. En dat er door de achterblijvende ontwikkeling mensen stromen op zoek naar een beter leven op gang komen is ook het logische gevolg.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik heb 100x liever een arbeidsmigrant dan een oplichter die zijn hand opsteekt en 'asiel' roept en vervolgens van alles en nog wat van ons eist als geld, een woning, zorg en onderwijs zonder dat hij ook maar iets terugdoet voor het land waar hij ongevraagd naar toe is gekomen.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij zo op de MAGA-lijn ligt qua toelating van arbeidsimmigranten, waarom richt je je kritiek voor het niet willen inperken van arbeidsmigranten in NL dan niet gewoon op PVVD? Dan mag Bassie of Bassie Jr hier straks zelf de vuile klusjes komen opknappen.
Want jonge, wat heb jij daar toch een last van. Verder, klagen over dat we teveel privacy hebben is natuurlijk achterlijk gezwets. En dan mensenrechten, waaronder privacy 'woke' noemen. Dan ben je echt een speciaal soort idioot.quote:Op maandag 20 januari 2025 06:48 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dus er moeten meer arbeidsmigranten naar de VS?quote:Op maandag 20 januari 2025 10:20 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik heb 100x liever een arbeidsmigrant dan een oplichter die zijn hand opsteekt en 'asiel' roept en vervolgens van alles en nog wat van ons eist als geld, een woning, zorg en onderwijs zonder dat hij ook maar iets terugdoet voor het land waar hij ongevraagd naar toe is gekomen.
Ja, alsof die niet ergens moeten wonen.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus er moeten meer arbeidsmigranten naar de VS?
In het geval van Eagles89 begrijp ik dat heel goed, die heeft een hele leegte in het leven op te vullen nu Kamphues en Doornbos niet langer te zien zijn bij het Ziggo Race Café.quote:Op maandag 20 januari 2025 05:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mensen die een feestje vieren vanwege de inwijding van een president moeten zichzelf eens laten nakijken
Ja, eerst hadden we goede moderators, nu is het toegestaan om BNW-onzin te uiten in POL. Welkom bij de nieuwe periode van 'het recht om een klootzak te zijn'. Dit is allemaal prachtig tot het tegen hen keert. De zelfverrijking onder het gejuich van mensen die dingen gaan roepen als 'we hebben veel te veel rechten als mens' krijgt vanzelf een lelijke knik.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is het jaar 2048, mensen reageren nog steeds op de fanfare van Clown Bassie.
Trump en Wilders zitten niet bepaald op dezelfde golflengte qua beleid. Soortgelijk (en bedenkelijk) is niet hetzelfde. En Bassie probeert het vierkantje toch door 't rondje te drukken..quote:Op maandag 20 januari 2025 10:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, alsof die niet ergens moeten wonen.
Zit je ergens klaar met een sniper oid?quote:Op maandag 20 januari 2025 10:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Vraagje voor de liefhebbers, er vindt straks kortstondig een bijzonder gegeven plaats, Vance wordt ingezworen als VP, met Biden als President totdat Trump de eed aflegt.
Stel dat Biden, dan nog als President, op dat moment omvalt, wordt Vance dan president? Of wordt Trump dan direct ingezworen zodat de VS zo kort mogelijk ''presidentloos'' is.
Het is natuurlijk een ultieme edge case, maar wellicht dat een van jullie dit weet.
Dat zou je wel denken hé. CIA wachtlist here I come...quote:Op maandag 20 januari 2025 10:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zit je ergens klaar met een sniper oid?![]()
Goede vragen, er zal vast een protocol voor zijn.
En anders is een gebeurtenis de start van een nieuw protocol, want er gebeuren wel eens dingen die je niet vooraf voorzien had. Wat doe je bijvoorbeeld als een avond voor de inauguratie de bijna-president aangeeft fraude te hebben gepleegd met de stemmen? Dat zou een maffe situatie zijn natuurlijk, maar wie weet dat het ooit nog voorkomt.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat zou je wel denken hé. CIA wachtlist here I come...
Ongetwijfeld dat er een bepaald protocol voor bestaat, je moet immers met alle scenario's rekening houden.
Famfare*quote:Op maandag 20 januari 2025 10:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is het jaar 2048, mensen reageren nog steeds op de fanfare van Clown Bassie.
Ken uw klassiekers inderdaad.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:08 schreef superniger het volgende:
[..]
Famfare*
KLB / Famfare die de buurt terroriseert
@:de_boswachter
Mensen die nog meer opgelicht willen worden kunnen nu ook terecht bij $MELANIA. Ook met de ondersteuning van Trump. Ik wacht zelf op $BARON want daar zit de echte groei.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:32 schreef Montov het volgende:
het is wél een keer gebeurd dat de president longontsteking kreeg na zijn inauguratie in de ijzige kou en na een maandje ziekbed overleed. de vicepresident nam het toen over. William Harrison was dat volgens mij. blijkbaar kent iemand binnen Trump zijn staf de geschiedenis goedquote:Op maandag 20 januari 2025 10:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat zou je wel denken hé. CIA wachtlist here I come...
Ongetwijfeld dat er een bepaald protocol voor bestaat, je moet immers met alle scenario's rekening houden.
Zou zeggen dat Vance dan tijdelijk president is. De vp neemt de taken van de president toch over al deze niet beschikbaar is?quote:Op maandag 20 januari 2025 10:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Vraagje voor de liefhebbers, er vindt straks kortstondig een bijzonder gegeven plaats, Vance wordt ingezworen als VP, met Biden als President totdat Trump de eed aflegt.
Stel dat Biden, dan nog als President, op dat moment omvalt, wordt Vance dan president? Of wordt Trump dan direct ingezworen zodat de VS zo kort mogelijk ''presidentloos'' is.
Het is natuurlijk een ultieme edge case, maar wellicht dat een van jullie dit weet.
Al kwam dat naar alle waarschijnlijk niet door de kou, maar door verontreinigd water wat Washington in die tijd teisterde. Ook James K Polk en Zachary Taylor kwamen daardoor voortijdig aan hun einde.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:56 schreef Sabata het volgende:
[..]
het is wél een keer gebeurd dat de president longontsteking kreeg na zijn inauguratie in de ijzige kou en na een maandje ziekbed overleed. de vicepresident nam het toen over. William Harrison was dat volgens mij. blijkbaar kent iemand binnen Trump zijn staf de geschiedenis goed
Veel van de zaken die jij hier noemt zijn onderdeel van een maatschappelijke ontwikkeling. Die hele lhbtq-beweging - om maar een voorbeeld te noemen - is de culminatie van een decennialange trend, je krijgt die geest niet meer in de fles.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
De grote dag.
Goed at hij er komt. Het zal bijdragen om woke terug te dringen, antisemitische uitttingen op uni's, decadentie, en de hysterie rondom klimaat terug brengen naar behoorlijke proporties.
Maar voor de EU zal het moeilijk worden.
We zullen door een moeilijke periode gaan.
En in die tijd werden de bovengenoemde mensen gewoon verdreven, uit huis gegooid of de kinderen zelf ontvluchtten het huis. Dahmer heeft daar bijvoorbeeld gretig gebruik van gemaakt. Toch denk ik dat we in ieder geval een behoorlijke tijd nu veel stappen terug gaan zetten ivm het opkomende conservatisme. Conservatief zijn hoeft geen probleem te zijn, behalve als je zo ver gaat de vrijheid van andere mensen te beperken, zodat jij jezelf beter voelt. Iedereen 'keihard aanpakken', behalve als het om jezelf gaat. Nergens heeft zo iemand ook maar enigszins last van een transgender, maar het zal een heerlijk gevoel geven om te vermoeden dat die mensen weer weggedrukt worden.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel van de zaken die jij hier noemt zijn onderdeel van een maatschappelijke ontwikkeling. Die hele lhbtq-beweging - om maar een voorbeeld te noemen - is de culminatie van een decennialange trend, je krijgt die geest niet meer in de fles.
Je verlangt terug naar geïdealiseerd en geromantiseerd verleden. Conservatieven zoals jij steken de kop in het zand en proberen de klok zeventig jaar terug te zetten, daarbij de tijdsgeest compleet negerend.
Een overheid kan 'woke' of het 'klimaatalarmisme' niet indammen. De staat kan transgenders het leven zuur maken, klimaatmaatregelen schrappen en homohuwelijken verbieden, maar dat zal maatschappelijke trends niet keren. Dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen.
Je ziet het in een land als Turkije. Erdogan doet er sinds 2003 alles aan om het land te re-islamiseren, maar intussen wordt Turkije meer seculier. De staat is sterk conservatief en draagt dat ook uit, maar op straat gaan de hoofddoeken af en wint het vrije denken terrein.
Conservatieven voeren een achterhoedegevecht, het zijn stuiptrekkingen van een beweging die is doordrenkt van misplaatste nostalgie.
Het is vrij basaal menselijk gedrag. Anderen de schuld geven van eigen ongeluk. En dan bij voorkeur iemand die anders is of niet bij de groep hoort.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En in die tijd werden de bovengenoemde mensen gewoon verdreven, uit huis gegooid of de kinderen zelf ontvluchtten het huis. Dahmer heeft daar bijvoorbeeld gretig gebruik van gemaakt. Toch denk ik dat we in ieder geval een behoorlijke tijd nu veel stappen terug gaan zetten ivm het opkomende conservatisme. Conservatief zijn hoeft geen probleem te zijn, behalve als je zo ver gaat de vrijheid van andere mensen te beperken, zodat jij jezelf beter voelt. Iedereen 'keihard aanpakken', behalve als het om jezelf gaat. Nergens heeft zo iemand ook maar enigszins last van een transgender, maar het zal een heerlijk gevoel geven om te vermoeden dat die mensen weer weggedrukt worden.
Urkers, kan ook.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is vrij basaal menselijk gedrag. Anderen de schuld geven van eigen ongeluk. En dan bij voorkeur iemand die anders is.
Migranten, transgenders, dat zij natuurlijk de perfecte zondebokken voor je eigen kutleven.
En dat zijn natuurlijk meestal mensen die zelf nogal onzeker zijn over hun seksualiteit.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
Nergens heeft zo iemand ook maar enigszins last van een transgender, maar het zal een heerlijk gevoel geven om te vermoeden dat die mensen weer weggedrukt worden.
Schijnbaar heeft Musk ontzettend veel last van transgenders, het woke virus heeft zijn zoon vermoord zegt hij….quote:Op maandag 20 januari 2025 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En in die tijd werden de bovengenoemde mensen gewoon verdreven, uit huis gegooid of de kinderen zelf ontvluchtten het huis. Dahmer heeft daar bijvoorbeeld gretig gebruik van gemaakt. Toch denk ik dat we in ieder geval een behoorlijke tijd nu veel stappen terug gaan zetten ivm het opkomende conservatisme. Conservatief zijn hoeft geen probleem te zijn, behalve als je zo ver gaat de vrijheid van andere mensen te beperken, zodat jij jezelf beter voelt. Iedereen 'keihard aanpakken', behalve als het om jezelf gaat. Nergens heeft zo iemand ook maar enigszins last van een transgender, maar het zal een heerlijk gevoel geven om te vermoeden dat die mensen weer weggedrukt worden.
Zie alleen al die school shootings, weet ik veel hoeveel er per jaar gebeuren. Dan was er een gerucht dat EEN daarvan was gedaan door een transgender en meteen kwamen de 'vechters van de vrijheid en VVMU' aanzetten dat het bewees dat transgenders een gevaar vormen voor de samenleving. Op zo'n manier denken getuigd wel van heel erg weinig denkvermogen, empathie en eerlijk redeneren.
Je kan al aan de namen van zijn kinderen zien hoeveel hij geeft om ze.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Schijnbaar heeft Musk ontzettend veel last van transgenders, het woke virus heeft zijn zoon vermoord zegt hij….
Beetje begrip mag wel hoor!
Stel dat Trump, nog niet ingezworen, een zware hartaanval of hersenbloeding krijgt van puur plezier…quote:Op maandag 20 januari 2025 10:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Neuh, trump kan blijkbaar tegenovergestelde van over z'n graf regeren (?), heeft de wet uitgesteld, en stelt voor dat iets of iemand 50% ervan koopt om zo aan de wet te voldoen.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
Is TikTok inmiddels weer terug? Zo ja, hoe dan? Een zak geld op persoonlijke titel?
Wat een intellectuele armoe wat je hier neerplempt. Conservatisme of progressivisme hebben helemaal niks te maken met verleden of toekomst. Het zijn denkrichtingen voor hoe je tegen een samenleving aan kan kijken. Als wij spreken over het "romantische" denken van een Roussou uit de 18e eeuw dan bedoelen wij wat we nu hedendaags woke noemen.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel van de zaken die jij hier noemt zijn onderdeel van een maatschappelijke ontwikkeling. Die hele lhbtq-beweging - om maar een voorbeeld te noemen - is de culminatie van een decennialange trend, je krijgt die geest niet meer in de fles.
Je verlangt terug naar geïdealiseerd en geromantiseerd verleden. Conservatieven zoals jij steken de kop in het zand en proberen de klok zeventig jaar terug te zetten, daarbij de tijdsgeest compleet negerend.
Een overheid kan 'woke' of het 'klimaatalarmisme' niet indammen. De staat kan transgenders het leven zuur maken, klimaatmaatregelen schrappen en homohuwelijken verbieden, maar dat zal maatschappelijke trends niet keren. Dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen.
Je ziet het in een land als Turkije. Erdogan doet er sinds 2003 alles aan om het land te re-islamiseren, maar intussen wordt Turkije meer seculier. De staat is sterk conservatief en draagt dat ook uit, maar op straat gaan de hoofddoeken af en wint het vrije denken terrein.
Conservatieven voeren een achterhoedegevecht, het zijn stuiptrekkingen van een beweging die is doordrenkt van misplaatste nostalgie.
quote:Op maandag 20 januari 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een intellectuele armoe wat je hier neerplempt.
Ik vind het ook niet erg intellectueel overkomen als je dan zou gaan voor juist die meneer die geen fuck om een ander geeft en alles alleen maar doet voor eigen gewin. Kijk bijvoorbeeld nu naar die twee cryptocurrencies, al dat geld dat op geen enkele manier belastingen gaat opleveren, maar alleen geld voor Trump en zijn vrouw.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een intellectuele armoe wat je hier neerplempt. Conservatisme of progressivisme hebben helemaal niks te maken met verleden of toekomst. Het zijn denkrichtingen voor hoe je tegen een samenleving aan kan kijken. Als wij spreken over het "romantische" denken van een Roussou uit de 18e eeuw dan bedoelen wij wat we nu hedendaags woke noemen.
Er is noodzakelijkerwijs bij progressief/conservatief een hang naar het verleden of toekomst. Leuk dat je Erdo aanhaalt in deze discussie, maar daar doe ik niets mee.
Dat gedoe met die coines is inderdaad proletengedrag. Laten we het maar zo noemen.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet erg intellectueel overkomen als je dan zou gaan voor juist die meneer die geen fuck om een ander geeft en alles alleen maar doet voor eigen gewin. Kijk bijvoorbeeld nu naar die twee cryptocurrencies, al dat geld dat op geen enkele manier belastingen gaat opleveren, maar alleen geld voor Trump en zijn vrouw.
Maar die culturele aspecten spelen zich niet in een vacuum af....quote:Op maandag 20 januari 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
De hele discussie gaat om het culturele aspect,
Mijn punt is juist dat die discussie geen reet waard is als je dan pleit voor een schurk als Trump. Het laat vooral zien dat mensen graag hun kontgat geven aan degene die hun het hardste gaat naaien. En dan kun je je afvragen hoe ver dit heeft kunnen komen en wat de verhalen over bijvoorbeeld 'woke' en 'hysterie rondom klimaat' daaraan hebben bijgedragen. En als dat veel is, moet je je eens afvragen waar dat sentiment precies werd gedeeld.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gedoe met die coines is inderdaad proletengedrag. Laten we het maar zo noemen.
De hele discussie gaat om het culturele aspect, niet over kleinburgerlijk economisch gewin.
Het gaat mij nog niet eens zozeer om goed of fout, maar om brede maatschappelijke ontwikkelingen. Conservatisme is een legitieme politieke stroming, aanhangers zullen er altijd zijn, en daar is verder ook niet veel mis mee.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zie alleen al die school shootings, weet ik veel hoeveel er per jaar gebeuren. Dan was er een gerucht dat EEN daarvan was gedaan door een transgender en meteen kwamen de 'vechters van de vrijheid en VVMU' aanzetten dat het bewees dat transgenders een gevaar vormen voor de samenleving. Op zo'n manier denken getuigd wel van heel erg weinig denkvermogen, empathie en eerlijk redeneren.
'je' kan ook in het algemeen zijn. Ik weet niet of jij voor Trump zou kiezen, kijk nog eens naar mijn comment en zie dat ik het over pleiters van Trump in het algemeen heb. Ik vat 'het terugdringen van Woke' ook niet persoonlijk op.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien iets minder persoonlijk maken?
Het punt is dat die denkrichting neerkomt op een terugkeer naar een samenleving die is geweest. Deze denkrichting doet een beroep op waarden die in het verleden dominant en heersend waren.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een intellectuele armoe wat je hier neerplempt. Conservatisme of progressivisme hebben helemaal niks te maken met verleden of toekomst. Het zijn denkrichtingen voor hoe je tegen een samenleving aan kan kijken. Als wij spreken over het "romantische" denken van een Roussou uit de 18e eeuw dan bedoelen wij wat we nu hedendaags woke noemen.
Er is noodzakelijkerwijs bij progressief/conservatief een hang naar het verleden of toekomst. Leuk dat je Erdo aanhaalt in deze discussie, maar daar doe ik niets mee.
Dat kunnen we over een tijdje pas zeggen.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef byah het volgende:
Is vandaag dan ook formeel het einde van de democratie in de VS?
Ja, en waarom geeft hij precies deze mensen gratie? Neem bijvoorbeeld Fauci, waarom heeft Biden hem gratie verleend?quote:Op maandag 20 januari 2025 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En nog meer pardons van de meest populaire, competente en vooral integere president ooit.
Voor iedereen een pardon al hebben ze allen niets fouts gedaan toch?
Of misschien is Biden daar toch niet zo zeker van dat alles netjes is verlopen.
Wie zal het zeggen, zand erover dan maar en doorrrrrrr.
Ik schat zo in dat de democratische instituties aldaar het nog wel een keer een ronde overleven. Het land zit enorm complex in elkaar en dat werp je niet zomaar omver. Maar als er na Trump weer zo'n zelfde figuur aan de macht komt zie ik het somber in. Trump zelf komen we op gegeven moment wel van af, vroeg of laat gaat ie immers de pijp uit.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef byah het volgende:
Is vandaag dan ook formeel het einde van de democratie in de VS?
Maar hij doet alsof zijn ideeën niks, nada, noppes, met conservatisme te maken hebben.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Het conservatisme dat jij voorstaat is het ontkennen van de realiteit, het is jezelf verliezen in een sprookje.
Vraag het aan Biden of misschien zelfs aan Fauci zelf. Zolang Fauci niets verkeerds heeft gedaan dan kunnen ze hem toch ook niets maken toch?quote:Op maandag 20 januari 2025 13:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en waarom geeft hij precies deze mensen gratie? Neem bijvoorbeeld Fauci, waarom heeft Biden hem gratie verleend?
Koekoek!quote:Op maandag 20 januari 2025 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vraag het aan Biden of misschien zelfs aan Fauci zelf. Zolang Fauci niets verkeerds heeft gedaan dan kunnen ze hem toch ook niets maken toch?
Zo werkt het nu eenmaal in een rechtsstaat, als het vertrouwen in de rechtsstaat zo klein is dat je preventieve pardons moet geven dan legitimeer je het kritiek van Trump dat er politiek gemotiveerde onderzoeken jegens hem hebben plaatsgevonden.
Of je gelooft in de rechtsstaat of je hebt de afgelopen 4 jaar als president zijnde keihard zitten liegen over diezelfde rechtsstaat.
Mooie Non sequitur.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:42 schreef Chivaz het volgende:
Zo werkt het nu eenmaal in een rechtsstaat, als het vertrouwen in de rechtsstaat zo klein is dat je preventieve pardons moet geven dan legitimeer je het kritiek van Trump dat er politiek gemotiveerde onderzoeken jegens hem hebben plaatsgevonden.
Je hebt na de benoeming van Trump toegang tot een paradijs, in welke staat ga je wonen?quote:Op maandag 20 januari 2025 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vraag het aan Biden of misschien zelfs aan Fauci zelf. Zolang Fauci niets verkeerds heeft gedaan dan kunnen ze hem toch ook niets maken toch?
Of je gelooft in de rechtsstaat of je hebt de afgelopen 4 jaar als president zijnde keihard zitten liegen over diezelfde rechtsstaat.
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan? Je tikt dit met zoveel zelfvertrouwen neer dat het lijkt dat je meer weet.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Koekoek!
Fauci heeft gewoon advies gegeven vanuit zijn expertise, is door Trump en zijn domme minions als schurk neergezet. Maar ja, Fauci kan Trujmp dan weer niet aanklagen.
Maar jeetje, wat een hypocrisie die je hier weer tentoonstelt.
Navalny was natuurlijk ook geen lieverdje.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie Non sequitur.
Voorsoorteren op dat de donnie stupide vermeende tegenstanders gaat vervolgen is geen bewijs dat het hem zelf overkomen is.
quote:Op maandag 20 januari 2025 13:47 schreef Chivaz het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan?
Als ambtenaren niet goed hun werkt doen, heb je altijd de mogelijkheid om ze te ontslaan.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:47 schreef Chivaz het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan?
Het is uiteraard volstrekt normaal om pardons uit te geven als je gelooft dat deze mensen niets fouts hebben gedaan.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie Non sequitur.
Voorsoorteren op dat de donnie stupide vermeende tegenstanders gaat vervolgen is geen bewijs dat het hem zelf overkomen is.
Dat is wel de nieuwe normaal inderdaad.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is uiteraard volstrekt normaal om pardons uit te geven als je gelooft dat deze mensen niets fouts hebben gedaan.
Wie begon daar precies mee?quote:Op maandag 20 januari 2025 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is uiteraard volstrekt normaal om pardons uit te geven als je gelooft dat deze mensen niets fouts hebben gedaan.
Hij heeft advies gegeven vanuit zijn expertise, Trump zelf was verantwoordelijk voor het beleid en heeft een smeercampagne gevoerd tegen hem. Dát is echt de enige reden dat bijvoorbeeld jij Fauci als een schurk ziet. Dus met andere woorden, je ziet ze vliegen, precies zoals in mijn afbeelding.quote:
Ja, oorzaak gevolg snap je idd niet.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
FORMULE1quote:Op maandag 20 januari 2025 10:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
In het geval van Eagles89 begrijp ik dat heel goed, die heeft een hele leegte in het leven op te vullen nu Kamphues en Doornbos niet langer te zien zijn bij het Ziggo Race Café.
Ik snap het zeer zeker, Fauci heeft iets gedaan wat niet door de beugel kon en Biden geeft hem een pardon. Hetzelfde geld voor al die andere mensen die zogenaamd niets fout hebben gedaan. Het is niet normaal om pardons uit te delen aan onschuldige mensen en de pogingen hier om recht te lullen wat krom is zijn ronduit lachwekkend.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, oorzaak gevolg snap je idd niet.
Zoals?quote:Op maandag 20 januari 2025 13:56 schreef Chivaz het volgende:
Ik snap het zeer zeker, Fauci heeft iets gedaan wat niet door de beugel kon
Nou kom maar op, wat dan.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:56 schreef Chivaz het volgende:
Fauci heeft iets gedaan wat niet door de beugel kon
Fauci is voor mij een schurk omdat hij vaccinaties en mondmaskers voor kinderen pushte terwijl die nauwelijks gevaar liepen voor COVID.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij heeft advies gegeven vanuit zijn expertise, Trump zelf was verantwoordelijk voor het beleid en heeft een smeercampagne gevoerd tegen hem. Dát is echt de enige reden dat bijvoorbeeld jij Fauci als een schurk ziet. Dus met andere woorden, je ziet ze vliegen, precies zoals in mijn afbeelding.
Och arme, je begrijpt het écht niet. Dacht dat je deed alsofquote:Op maandag 20 januari 2025 13:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik snap het zeer zeker, Fauci heeft iets gedaan wat niet door de beugel kon en Biden geeft hem een pardon.
Ah kijk, dan komen we weer bij 'advies geven vanuit zijn expertise'. En nadat je een antivaxxer op gezondheid verdedigde met 'sceptisch zijn tegen vaccins is goed' geeft mij juist aan dat de schurk hier juist de persoon is die doet alsof wetenschap ook maar een mening is.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Fauci is voor mij een schurk omdat hij vaccinaties en mondmaskers voor kinderen pushte terwijl die nauwelijks gevaar liepen voor COVID.
En Trump had toch een tip om bleekwater in te nemen… of zoiets???quote:Op maandag 20 januari 2025 13:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Fauci is voor mij een schurk omdat hij vaccinaties en mondmaskers voor kinderen pushte terwijl die nauwelijks gevaar liepen voor COVID.
Dat moet onderzocht worden maar dat kan dus blijkbaar niet meer want hij heeft preventief een pardon.quote:
Ook een mooie:quote:Op maandag 20 januari 2025 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah kijk, dan komen we weer bij 'advies geven vanuit zijn expertise'. En nadat je een antivaxxer op gezondheid verdedigde met 'sceptisch zijn tegen vaccins is goed' geeft mij juist aan dat de schurk hier juist de persoon is die doet alsof wetenschap ook maar een mening is.
[ afbeelding ]
Een rechtstaat waarbij een ex president staatsgeheimen in huis had, er tegen anderen over opschept. De overheid die deze terug vraagt waarna hij ontkent ze in huis te hebben maar bij een fbi inval alles gewoon op marLago rond slingert. Die rechtstaat die conservatieve verraders geen stro breed in de weg legt over die rechtstaat hebben we het.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan? Je tikt dit met zoveel zelfvertrouwen neer dat het lijkt dat je meer weet.
Je snapt dat Fauci slechts een adviserende rol bekleedde? De man had niet de bevoegdheid om zulke mandaten erdoorheen te drukken.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zijn echte wetenschappers gecensureerd die er andere opvattingen op nahielden.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah kijk, dan komen we weer bij 'advies geven vanuit zijn expertise'. En nadat je een antivaxxer op gezondheid verdedigde met 'sceptisch zijn tegen vaccins is goed' geeft mij juist aan dat de schurk hier juist de persoon is die doet alsof wetenschap ook maar een mening is.
[ afbeelding ]
Ja, en jij bent natuurlijk een "onafhankelijk denker".quote:Op maandag 20 januari 2025 14:08 schreef Chivaz het volgende:
Dit is nu precies het probleem met mensen zoals jij, zodra een persoon met autoriteit wat zegt volg je slaafs de aanwijzingen op zonder verder te kijken en zonder na te denken.
Eh nee, Trump had toen juist die autoriteit. Wel grappig dat je op Trump zijn woorden afgaat, terwijl een beetje denkend persoon weet dat Fauci advies gaf, niets meer, niets minder.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:08 schreef Chivaz het volgende:
Dit is nu precies het probleem met mensen zoals jij, zodra een persoon met autoriteit wat zegt volg je slaafs de aanwijzingen op zonder verder te kijken en zonder na te denken.
Whataboutism zoals gewoonlijk.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een rechtstaat waarbij een ex president staatsgeheimen in huis had, er tegen anderen over opschept. De overheid die deze terug vraagt waarna hij ontkent ze in huis te hebben maar bij een fbi inval alles gewoon op marLago rond slingert. Die rechtstaat die conservatieve verraders geen stro breed in de weg legt over die rechtstaat hebben we het.
Wie was het ook alweer die beloofde politieke tegenstanders te vervolgen als ie als president zou worden gekozen. Hmm, ik kom er even niet op.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Whataboutism zoals gewoonlijk.
Overigens wel leuk dat je hier in je heel domme Whataboutism erkent dat politiek gemotiveerde onderzoeken/rechtszaken gewoon bestaan in de VS. Dat was een jaar geleden nog ondenkbaar om dat uit een van de vaste stamgasten te horen.
Da's onzin, want je roept dit al jaren.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Whataboutism zoals gewoonlijk.
Overigens wel leuk dat je hier in je heel domme Whataboutism erkent dat politiek gemotiveerde onderzoeken/rechtszaken gewoon bestaan in de VS. Dat was een jaar geleden nog ondenkbaar om dat uit een van de vaste stamgasten te horen.
Dus waarom dan een pardon? Fauci is hartstikke onschuldig, is dit “abuse of power” of geloven jij en Biden erin dat de rechtsstaat niet zo stevig staat als men je wil laten geloven?quote:Op maandag 20 januari 2025 14:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eh nee, Trump had toen juist die autoriteit. Wel grappig dat je op Trump zijn woorden afgaat, terwijl een beetje denkend persoon weet dat Fauci advies gaf, niets meer, niets minder.
Daar komt Fauci goed mee weg.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En nog meer pardons van de meest populaire, competente en vooral integere president ooit.
Voor iedereen een pardon al hebben ze allen niets fouts gedaan toch?
Of misschien is Biden daar toch niet zo zeker van dat alles netjes is verlopen.
Wie zal het zeggen, zand erover dan maar en doorrrrrrr.
Hunter Biden!quote:Op maandag 20 januari 2025 14:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie was het ook alweer die beloofde politieke tegenstanders te vervolgen als ie als president zou worden gekozen. Hmm, ik kom er even niet op.
Als enige roepende in de woestijn, maar ik zie mijzelf niet als stamgast. Slechts die vervelende tjappie die even komt buurten om vervolgens weer huiswaarts te keren voordat de stoelen door de bar vliegen.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's onzin, want je roept dit al jaren.
Blackadder!!!quote:Op maandag 20 januari 2025 14:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie was het ook alweer die beloofde politieke tegenstanders te vervolgen als ie als president zou worden gekozen. Hmm, ik kom er even niet op.
Niet met de plannen van Trump, nee. Die vindt de Russische manier wel een mooi voorbeeld. Of een pardon dan nog zin heeft valt te bezien.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus waarom dan een pardon? Fauci is hartstikke onschuldig, is dit “abuse of power” of geloven jij en Biden erin dat de rechtsstaat niet zo stevig staat als men je wil laten geloven?
Dan zul je het er mee eens zijn dat Fauci nu een pardon krijgt om hem geen slachtoffer te maken van een politiek gedreven (show)proces.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als enige roepende in de woestijn, maar ik zie mijzelf niet als stamgast. Slechts die vervelende tjappie die even komt buurten om vervolgens weer huiswaarts te keren voordat de stoelen door de bar vliegen.
Zoals de wappies die massaal ivermectine en hydroxychloroquine begonnen te hamsteren toen de antivax-club suggereerde dat dit het wondermiddel was tegen corona?quote:Op maandag 20 januari 2025 14:08 schreef Chivaz het volgende:
Dat zou ik geloven was het niet dat Biden zelf verkondigde dat dit de VS is en dat er geen politiek gemotiveerde rechtszaken zijn. Dat werd dan weer eens herhaald door de media en uiteindelijk ook hier weer herhaald.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zul je het er mee eens zijn dat Fauci nu een pardon krijgt om hem geen slachtoffer te maken van een politiek gedreven (show)proces.
En als ik kroeguitbater zou zijn zou ik een dergelijke ruziezoekende tjappie niet eens binnenlaten trouwens.
Misschien dat biden die pardons niet uitgedeeld had als trump c.s. niet van de daken schreeuwden dat ze die mensen gaan vervolgen, voor welke misdaad dan - heb jij ook geen antwoord op.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:22 schreef Chivaz het volgende:
Dat zou ik geloven was het niet dat Biden zelf verkondigde dat dit de VS is en dat er geen politiek gemotiveerde rechtszaken zijn.
Enige wat een beetje hoop geeft is dat Musk en Trump als rijkeluis-manbabies met teveel macht straks mogen uitvinden wie er slimmer / dommer is dan de ander.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:18 schreef Basp1 het volgende:
Gaan er binnenkort in Amerika ook mensen uit ramen vallen is dan eerder de vraag.![]()
Ik denk dat Trump het jammer vind dat hij nu nog niet zijn grote geliefde vrienden Kim en Vlad bij zijn inauguratie kon uitnodigen.
Nee, trainwreck in slow motion is de omschrijving die het best past.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:39 schreef Rnie het volgende:
De gemoederen lopen langzamerhand hoog op in AMV. Zal het de zenuwen zijn vraag ik me af.
wie de slimste van die 2 is, is wel duidelijk maar of ze elkaar op de apenrots blijven tolereren is eerder de vraag.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Enige wat een beetje hoop geeft is dat Musk en Trump als rijkeluis-manbabies met teveel macht straks mogen uitvinden wie er slimmer / dommer is dan de ander.
Ho ho, even normaal doen met kwetsende koosnaampjes, nergens voor nodig.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, trainwreck in slow motion is de omschrijving die het best past.
Ik ben geen yank, en het zal me helemaal aan me reet roesten of die oranje clown dat land naar de verdommenis helpt.
Cry me a river.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ho ho, even normaal doen met kwetsende koosnaampjes, nergens voor nodig.
Expat studenten zijn altijd rijkeluiskindertjes, weer wat geleerd.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Enige wat een beetje hoop geeft is dat Musk en Trump als rijkeluis-manbabies met teveel macht straks mogen uitvinden wie er slimmer / dommer is dan de ander.
zwakte. woke.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ho ho, even normaal doen met kwetsende koosnaampjes, nergens voor nodig.
Ik vraag me af of je daar blij moet zijn als zoiets gaat gebeuren. Naar mijn idee is Vance veel conservatiever op bijv. een thema als abortus t.o.v. Trump.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Stel dat Trump, nog niet ingezworen, een zware hartaanval of hersenbloeding krijgt van puur plezier…
Dat moet je zelf weten natuurlijk, is geheel aan jou.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vereenzelvig me niet met amerikanen.
Aldus Biden die als voorvechter van de rechtsstaat op de stoel van de rechter gaat zitten en preventieve pardons uitdeelt.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
“President Biden on the pardons: "These are exceptional circumstances, and I cannot in good conscience do nothing."
"Even when individuals have done nothing wrong … and will ultimately be exonerated, the mere fact of being investigated or prosecuted can irreparably damage reputations and finances."
Kyle Griffin @:kylegriffin1.bsky.social
·
1h
BREAKING: President Biden just pardoned:
* General Mark Milley
* Dr. Anthony Fauci
* Jan. 6 Committee members of Congress and staffers
* The police officers who testified before the Jan. 6 Committee
Biden says these pardons are not an acknowledgment of wrongdoing.”
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lg6e5g7gvc2h
Wederom een whataboutism. Ik werd hier in dit topic verketterd als ik dat deed maar standaard vliegen ze bij mij om de oren.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:36 schreef ExTec het volgende:
Maar mss kan meneer chivaz ook even uitleggen wat die politieagenten van het Capitool misdaan hebben.
Vast niet, want wat fauci misdaan heeft kan die ook niet uitleggen.
Maar hij weet wel dat het onderzocht moet worden!
Nee, dat is geen whataboutism.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wederom een whataboutism. Ik werd hier in dit topic verketterd als ik dat deed maar standaard vliegen ze bij mij om de oren.
Dus Biden gelooft niet in de rechtsstaat is wat je eigenlijk zegt. Er zal toch eerst een misdaad/verdenking moeten zijn voor dat je iemand kan vervolgen.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien dat biden die pardons niet uitgedeeld had als trump c.s. niet van de daken schreeuwden dat ze die mensen gaan vervolgen, voor welke misdaad dan - heb jij ook geen antwoord op.
Zomaar een idee he.
En zijn er tot op heden dan verdenkingen?quote:Op maandag 20 januari 2025 15:00 schreef Chivaz het volgende:
Er zal toch eerst een misdaad/verdenking moeten zijn voor dat je iemand kan vervolgen.
Hij maakt alleen maar gebruik van functies die zijn toebedeelt aan de president. Op de stoel van de rechter zitten is niet waar.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Aldus Biden die als voorvechter van de rechtsstaat op de stoel van de rechter gaat zitten en preventieve pardons uitdeelt.
Ik snap wel dat Biden dat zegt hoor dat ze niets fouts hebben gedaan alleen is dat niet aan Biden maar aan de rechter om dat te beoordelen.
Abuse of power in volle glorie maar het is een democraat en dan is het goed ofzoiets lol.
Dat is totaal niet relevant het hoe of waarom. Het gaat hier over vertrouwen in de rechtsstaat.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat is geen whataboutism.
Leg nou gewoon eens uit waarom er blijkbaar meer onderzoek moet komen naar wat die mensen gedaan hebben, dan dat al gebeurt is.
Als je vooruit loopt op de zaken ga je wel degelijk op de stoel van de rechter zitten. Dat hij het recht heeft om dit te doen als president betekent nog niet dat hij het moet doen al is het alleen maar om recht te doen aan zijn eigen speech.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij maakt alleen maar gebruik van functies die zijn toebedeelt aan de president. Op de stoel van de rechter zitten is niet waar.
Ze hebben niets fout gedaan. Punt.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Aldus Biden die als voorvechter van de rechtsstaat op de stoel van de rechter gaat zitten en preventieve pardons uitdeelt.
Ik snap wel dat Biden dat zegt hoor dat ze niets fouts hebben gedaan alleen is dat niet aan Biden maar aan de rechter om dat te beoordelen.
Abuse of power in volle glorie maar het is een democraat en dan is het goed ofzoiets lol.
Dat is super relevant.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:08 schreef Chivaz het volgende:
Dat is totaal niet relevant het hoe of waarom.
Nee, da's jouw ding. Pardons, kun je wat van vinden, of niet, maar is redelijk normaal dat presidenten die uitdelen. Alle presidenten doen en deden dat.quote:Ik spreek jullie over vier jaar wel als jullie zitten te huilen dat Trump pardons heeft uitgedeeld en hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is etc etc.
Maar vorige ronde gaf trump gewoon pardons aan mensen die in bak zaten.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:09 schreef Chivaz het volgende:
Als je vooruit loopt op de zaken ga je wel degelijk op de stoel van de rechter zitten.
Geniet jij nou maar van je toastjes met hummus en maak geen vieze vlekken op je toetsenbord. Ik kijk ook nooit naar de troonrede of de beëdiging van Nederlandse staatshoofden, noch naar die van enig ander land. Ik zie wel een korte samenvatting op het journaal, dat vind ik meer dan genoeg.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:17 schreef Rnie het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)g-trump-om-17-47-uur
Donald Trump is aangekomen bij de kerk tegenover het Witte Huis om de dag van zijn inauguratie te beginnen met een dienst. St. Johns aan Lafayette Square staat bekend als de Church of the Presidents omdat presidenten er al sinds 1816 diensten bijwonen. Het is gebruikelijk dat de aankomend president hier zijn dag begint voor de
beëdiging.
Het selecte groepje bekende personen wat aanwezig is:
Former British Prime Minister Boris Johnson
Indian billionaire Mukesh Ambani
Meta CEO Mark Zuckerberg
Apple CEO Tim Cook
Amazon.com founder Jeff Bezos and his girlfriend Lauren Sanchez
Tesla and SpaceX CEO Elon Musk
Trump nominee for Surgeon General Janette Nesheiwat
Incoming National Security Adviser Mike Waltz
Zal het de zenuwen zijn. I.p.v. zullen het de zenuwen zijn.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:39 schreef Rnie het volgende:
De gemoederen lopen langzamerhand hoog op in AMV. Zal het de zenuwen zijn vraag ik me af.
En dan is dat allemaal de schuld van de linkse deepstate. Het is allemaal zo enorm voorspelbaarquote:Op maandag 20 januari 2025 15:19 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/snoozyq.bsky.social/post/3lg6gt3cths2k
Vandaag is wel een beetje een nulmeting hè...de hele economie kun je meten en ik ben benieuwd hoe deze onder Orange Reek zal zijn na twee jaar..laat staan over 4 jaar.
Hij zal nog eventjes profiteren van de flow van Biden maar ik verwacht dat het rap minder wordt.
En weet je nog hoe lastig het Speakertje kiezen was voor de GOP omdat ze elkaar de tent uit vochten...zoiets verwacht ik eigenlijk ook voor alle aanstellingen.
En ik verwacht de eerst 48 uur allerlei executive orders die de achterban laten huilen van geluk maar waar in de praktijk niks van terecht komt.
Ik voorzie vele megatonnen Schadenfreude aankomen eigenlijk
Een presidentschap van de miljardairs, voor de miljardairs. Leve de oligarchie!quote:Op maandag 20 januari 2025 15:17 schreef Rnie het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)g-trump-om-17-47-uur
Donald Trump is aangekomen bij de kerk tegenover het Witte Huis om de dag van zijn inauguratie te beginnen met een dienst. St. Johns aan Lafayette Square staat bekend als de Church of the Presidents omdat presidenten er al sinds 1816 diensten bijwonen. Het is gebruikelijk dat de aankomend president hier zijn dag begint voor de
beëdiging.
Het selecte groepje bekende personen wat aanwezig is:
Former British Prime Minister Boris Johnson
Indian billionaire Mukesh Ambani
Meta CEO Mark Zuckerberg
Apple CEO Tim Cook
Amazon.com founder Jeff Bezos and his girlfriend Lauren Sanchez
Tesla and SpaceX CEO Elon Musk
Trump nominee for Surgeon General Janette Nesheiwat
Incoming National Security Adviser Mike Waltz
Remember lock het up chants zonder enige verdachtmaking zelfs en dan zouden mensen 8 jaar later deze leugenaar opeens wel moeten vertrouwen dat hij niet vooruitloopt op de zaken.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je vooruit loopt op de zaken ga je wel degelijk op de stoel van de rechter zitten.
Dan maak je er een morele kwestie van. Is het netjes of is het niet netjes. Hij gaat in deze niet op de stoel van de rechter zitten, hij maakt gebruik van functies die hem als president zijn gegeven.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je vooruit loopt op de zaken ga je wel degelijk op de stoel van de rechter zitten. Dat hij het recht heeft om dit te doen als president betekent nog niet dat hij het moet doen al is het alleen maar om recht te doen aan zijn eigen speech.
Dat schitterende turkse gezegde:quote:Op maandag 20 januari 2025 15:19 schreef GarlandBriggs het volgende:
Totaal niet relevant, Biden vond dat de rechtspraak onafhankelijk is en dat daar niet aan getwijfeld mag worden.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is super relevant.
Was biden soms bezig met tegen justitie zeggen: je moet die en die onderzoeken, en je moet die en die onderzoeken?
Meestal in rechtsstaten heb je onafhankelijke functionarissen die bepalen of er onderzoek plaats moet vinden, of niet.
Maar de oranje idioot blaat uit dat er mensen vervolgt moeten worden! Want zoals we allemaal weten is de oranje idioot natuurlijk iemand die suma-cum laude een rechtenstudie heeft gevolgd, ofzo en hij heeft er echt wel zicht op![]()
[..]
Nee, da's jouw ding. Pardons, kun je wat van vinden, of niet, maar is redelijk normaal dat presidenten die uitdelen. Alle presidenten doen en deden dat.
Het is ook een morele kwestie dat maakt het ook zo belachelijk omdat Biden heeft beloofd het fatsoen terug te brengen.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan maak je er een morele kwestie van. Is het netjes of is het niet netjes. Hij gaat in deze niet op de stoel van de rechter zitten, hij maakt gebruik van functies die hem als president zijn gegeven.
Wederom een whataboutism en een hele slechte deze keer lol.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Remember lock het up chants zonder enige verdachtmaking zelfs en dan zouden mensen 8 jaar later deze leugenaar opeens wel moeten vertrouwen dat hij niet vooruitloopt op de zaken.
Dat het geen authentiek Turks gezegde is, mag de pret niet bederven.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat schitterende turkse gezegde:
Als een clown in een paleis gaat wonen, wordt hij geen koning. Het paleis wordt een circus.
Helemaal eens met dat gezegde en we hebben het kunnen zien afgelopen zomer toen de transgenders met blote tieten op het gazon van het Witte Huis stonden te dansen lol.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat schitterende turkse gezegde:
Als een clown in een paleis gaat wonen, wordt hij geen koning. Het paleis wordt een circus.
Moet jij weten.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik kijk ook nooit naar de troonrede of de beëdiging van Nederlandse staatshoofden, noch naar die van enig ander land. Ik zie wel een korte samenvatting op het journaal, dat vind ik meer dan genoeg.
Formuleer hem nog eens met de juiste interpunctie, wausquote:Op maandag 20 januari 2025 15:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zal het de zenuwen zijn. I.p.v. zullen het de zenuwen zijn.
Of de democraten kiezen een persoon die op democratische wijze wordt gekozen ipv iemand voor te dragen die vriendjes heeft in de top van de demquote:Op maandag 20 januari 2025 15:32 schreef Dutch_view het volgende:
Goede analyse op CNN over waarom Big-Tech is overgestapt van de Dems naar de Reps.
Daarmee impliceer je dat het gebruiken van presidentiële functies in dit geval ook immoreel is. Dat lijkt me niet.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ook een morele kwestie dat maakt het ook zo belachelijk omdat Biden heeft beloofd het fatsoen terug te brengen.
Ik zie mijn stelling weer eens bevestigd worden dat alle politici liegen en doen wat het beste is voor hun zelf.
Dit gebaar van Trump...is iig niet de schuld van linksquote:Op maandag 20 januari 2025 15:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan is dat allemaal de schuld van de linkse deepstate. Het is allemaal zo enorm voorspelbaar
Maar doel van regeringen is doorgaans wat meer dan alleen leuke PR momentjes genereren he.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Helemaal eens met dat gezegde en we hebben het kunnen zien afgelopen zomer toen de transgenders met blote tieten op het gazon van het Witte Huis stonden te dansen lol.
Ja, en het echte kwaad daar aan is dat biden zei dat je de rechtsstaat moet vertrouwen! En die jokte dus!quote:Op maandag 20 januari 2025 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Echt een dystopische werkelijkheid dat je als president nog even wat mensen gratie gaat geven voordat ze uberhaupt veroordeeld zijn of er uberhaupt een rechtszaak tegen is gevoerd.
Derdewereldland
Trump? Nee hoor, die staat derde van onderen tot nu toe. Ik neem wel aan dat hij in zijn nieuwe periode een goede kans maakt om alsnog op de laatste plaats te belanden.quote:
En waarom deze autocratische oligarchie onder een veroordeeld crimineel het beste alternatief isquote:Op maandag 20 januari 2025 15:32 schreef Dutch_view het volgende:
Goede analyse op CNN over waarom Big-Tech is overgestapt van de Dems naar de Reps.
Tja, handelstarieven en belastingverlaging voor de rijken zullen inflatoir gezien behoorlijk de pan uit rijzen.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:19 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/snoozyq.bsky.social/post/3lg6gt3cths2k
Vandaag is wel een beetje een nulmeting hè...de hele economie kun je meten en ik ben benieuwd hoe deze onder Orange Reek zal zijn na twee jaar..laat staan over 4 jaar.
Hij zal nog eventjes profiteren van de flow van Biden maar ik verwacht dat het rap minder wordt.
En weet je nog hoe lastig het Speakertje kiezen was voor de GOP omdat ze elkaar de tent uit vochten...zoiets verwacht ik eigenlijk ook voor alle aanstellingen.
En ik verwacht de eerst 48 uur allerlei executive orders die de achterban laten huilen van geluk maar waar in de praktijk niks van terecht komt.
En nu zijn liegende politici ineens niet meer erg, kortom de stelling die ik hier deponeerde en waar ik volop tegenstand voor kreeg daar was je het eigenlijk mee eens.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en het echte kwaad daar aan is dat biden zei dat je de rechtsstaat moet vertrouwen! En die jokte dus!
Alsdus meneer chivas.
He, wat? Dat het land idd afdaalt naar een 3de wereldland, dat boeit niet.
Gaat "om dat biden jokt!"
Trump en Biden komen beide niet eens in de buurt van slechtste presidenten ooit. Sws kun je pas na 20-25 jaar zeggen of het een slecht presidentschap is geweest.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Trump? Nee hoor, die staat derde van onderen tot nu toe. Ik neem wel aan dat hij in zijn nieuwe periode een goede kans maakt om alsnog op de laatste plaats te belanden.
Daar heb ik me helemaal niet over uitgelaten. Je hebt geen idee hoe ik daar inzit.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:41 schreef Chivaz het volgende:
Je vind het helemaal niet erg dat er gelogen word, nee nu is de zorg dat de VS een 3e wereldland word en daarom moeten we het liegen van de president door de vingers zien. Het word steeds gekker hier.
Het is maar wat je een leuk PR moment noemt. Vooral als je belofte was dat je het fatsoen terug zou brengen.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar doel van regeringen is doorgaans wat meer dan alleen leuke PR momentjes genereren he.
Een andere president vatte jouw stupiditeit bondig samen met de kreet: it's the economy stupid.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:43 schreef Chivaz het volgende:
Het is maar wat je een leuk PR moment noemt.
Als president zijnde moet je een afweging maken daarom is het belangrijk om de juiste persoon te kiezen voor de top. Maar als je belooft als president zijnde het fatsoen terug te brengen dan ben je als president verplicht om altijd de moreel juiste keuzes te maken.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daarmee impliceer je dat het gebruiken van presidentiële functies in dit geval ook immoreel is. Dat lijkt me niet.
Maar gaan we nou de komende 4 jaar alleen maar "JA MAAR BIDEN!quote:Op maandag 20 januari 2025 15:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als president zijnde moet je een afweging maken daarom is het belangrijk om de juiste persoon te kiezen voor de top. Maar als je belooft als president zijnde het fatsoen terug te brengen dan ben je als president verplicht om altijd de moreel juiste keuzes te maken.
Dat laatste lukt niet echt met Biden helaas.
Welk revolutie als vrijwel alles in Europa al beter is dan in Amerika?quote:Op maandag 20 januari 2025 15:43 schreef phpmystyle het volgende:
Nog eventjes en MAGA zwaait de scepter in het witte huis![]()
Tijd voor onze MEGA revolutie.
REVOLUTIE!
Trump zeker wel, dat is al uitgebreid onderzocht. Is ook niet zo lastig, verbijsterend slecht beleid met verbijsterend slechte uitkomsten en toen kwam Covid. Noord-Korea, klimaat/milieu, gezondheidzorg, werknemersrechten, vrouwenrechten, allemaal verneukt door de grote Donald.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:42 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Trump en Biden komen beide niet eens in de buurt van slechtste presidenten ooit. Sws kun je pas na 20-25 jaar zeggen of het een slecht presidentschap is geweest.
Om te beginnen dat de lefties het nu eens niet meer voor het zeggen.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welk revolutie als vrijwel alles in Europa al beter is dan in Amerika?
Ik sla jou toch nog hoger aan dan dit hoor. Jemig.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Om te beginnen dat de lefties het nu eens niet meer voor het zeggen.
Nu eens niet? In de meeste Europese landen, op de Scandinavische landen na, is rechts het meerendeel van de tijd aan de macht....quote:Op maandag 20 januari 2025 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet doen.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik sla jou toch nog hoger aan dan dit hoor.
Da's nergens voor nodig, zo blijkt.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik sla jou toch nog hoger aan dan dit hoor. Jemig.
quote:If there was ever any doubt as to who bears responsibility for the COVID pandemic, Biden’s pardon of Fauci forever seals the deal.
As Chairman of the Senate Homeland Security and Governmental Affairs Committee I will not rest until the entire truth of the coverup is exposed.
Fauci’s pardon will only serve as an accelerant to pierce the veil of deception.
Ignominious! Anthony Fauci will go down in history as the first government scientist to be preemptively pardoned for a crime.
Nog steeds?quote:Op maandag 20 januari 2025 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik sla jou toch nog hoger aan dan dit hoor. Jemig.
quote:
Php weet heus wel hoe het zit hoor. Jammer dat hij op ene plek wel serieus kan posten en nu hier loopt te trollen.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's nergens voor nodig, zo blijkt.
De lefties in de VS zijn voor de meeste punten nog rechtser als de VVD in NL.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, zo rollen we in dit topic toch?quote:Op maandag 20 januari 2025 15:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar gaan we nou de komende 4 jaar alleen maar "JA MAAR BIDEN!" van jou horen of niet?
Dat is helemaal niet zo.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, dit topic gaat over de VS' politiek.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, zo rollen we in dit topic toch?
wait wut.. erkennen ze dat er een Covid pandemie is geweest?quote:
Zijn covid beleid heeft hem z'n reelection gekost in 2020. Die geef ik aan je. De rest is onzin.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Trump zeker wel, dat is al uitgebreid onderzocht. Is ook niet zo lastig, verbijsterend slecht beleid met verbijsterend slechte uitkomsten en toen kwam Covid. Noord-Korea, klimaat/milieu, gezondheidzorg, werknemersrechten, vrouwenrechten, allemaal verneukt door de grote Donald.
Biden is gewoon alleszins redelijke middenmoot. Heeft behoorlijk wat geïnvesteerd in infrastructuur en ook verder redelijk wat beloftes nagekomen. Geen hoogvlieger, maar dat hoeft ook niet.
Trump 2 heeft alles in zich om Trump 1 volledig te overtreffen in stupiditeit en het leveren van een totale wanprestatie. Waar de eerste termijn er nog wat krachten waren die tegengas gaven, is dat nu grotendeels weggevallen.
Dan heet het in Amerikaanse (en heel misschien in de Brics) boeken straks de Gulf of America en verder nergens anders.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:06 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
WOOOOO! De golf van mexico wordt hernoemd!
Zoveel winning![]()
Kwestie van tijd voordat de boodschappen voor alle amerikanen goedkoper worden met dit soort doortastend beleid!
roze verpakking op schootquote:Op maandag 20 januari 2025 16:09 schreef Rnie het volgende:
Deze
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
Inauguratie perikelen.
Noemen wij het gewoon Golf van Nederland.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:06 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
WOOOOO! De golf van mexico wordt hernoemd!
Zoveel winning![]()
Kwestie van tijd voordat de boodschappen voor alle Amerikanen goedkoper worden met dit soort doortastend beleid!
Ja, met hummus, was het niet. Plantaardige rommel, wat ben je nou voor woke hippie figuur.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:09 schreef Rnie het volgende:
Deze
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
Inauguratie perikelen.
Oeps..quote:Op maandag 20 januari 2025 13:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en waarom geeft hij precies deze mensen gratie? Neem bijvoorbeeld Fauci, waarom heeft Biden hem gratie verleend?
zak chips is prima, vlees beter. Budweiser erbij. Rood petje op; liefst met spelfouten.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, met hummus, was het niet. Plantaardige rommel, wat ben je nou voor woke hippie figuur.EKTE mannen eten immers vlees, duuuuuh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |