abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216365800
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En in die tijd werden de bovengenoemde mensen gewoon verdreven, uit huis gegooid of de kinderen zelf ontvluchtten het huis. Dahmer heeft daar bijvoorbeeld gretig gebruik van gemaakt. Toch denk ik dat we in ieder geval een behoorlijke tijd nu veel stappen terug gaan zetten ivm het opkomende conservatisme. Conservatief zijn hoeft geen probleem te zijn, behalve als je zo ver gaat de vrijheid van andere mensen te beperken, zodat jij jezelf beter voelt. Iedereen 'keihard aanpakken', behalve als het om jezelf gaat. Nergens heeft zo iemand ook maar enigszins last van een transgender, maar het zal een heerlijk gevoel geven om te vermoeden dat die mensen weer weggedrukt worden.

Zie alleen al die school shootings, weet ik veel hoeveel er per jaar gebeuren. Dan was er een gerucht dat EEN daarvan was gedaan door een transgender en meteen kwamen de 'vechters van de vrijheid en VVMU' aanzetten dat het bewees dat transgenders een gevaar vormen voor de samenleving. Op zo'n manier denken getuigd wel van heel erg weinig denkvermogen, empathie en eerlijk redeneren.
Het gaat mij nog niet eens zozeer om goed of fout, maar om brede maatschappelijke ontwikkelingen. Conservatisme is een legitieme politieke stroming, aanhangers zullen er altijd zijn, en daar is verder ook niet veel mis mee.

Maar Php denkt een soort terugkeer naar de conservatieve waarden van weleer te ontwaren, omdat Trump de verkiezingen wint en conservatief rechts in het westen bezig is aan een opmars. Het is duidelijk dat een deel van hun boodschap een groot aantal ontheemde kiezers aanspreekt, en er zullen best wat Php'jes zijn die heimwee hebben naar een westers verleden dat ze alleen kennen uit boeken en films (die niet altijd overeenkomen met hoe het daadwerkelijk was).

Deze toenemende populariteit van het conservatisme leidt naar mijn idee achter niet tot hun terugkeer naar vervolgen tijden. Simpelweg omdat je brede maatschappelijke ontwikkelingen niet (volledig) kunt keren, je krijgt de geest niet terug in de fles. Conservatieven kunnen er hooguit voor zorgen dat ze binnen de huidige maatschappij een hoekje voor zichzelf vinden waar zij die waarden menen terug te vinden.

In het boek 'Opstand' van Martijn Kruk verwijst hij naar de contrarevolutionairen die opkwamen na de vol van Napoleon. Die wilden terug naar het ancien regime, van voor de Verlichting. Dat verlangen probeerden ze erdoorheen te drukken, met behulp van de staat. Maar deze aanpak was gedoemd te mislukken. De geest was al uit de fles, de tijden waren definitief veranderd.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 20-01-2025 13:33:03 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 januari 2025 @ 13:25:03 #152
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216365828
Misschien iets minder persoonlijk maken?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 20 januari 2025 @ 13:26:33 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216365844
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien iets minder persoonlijk maken?
'je' kan ook in het algemeen zijn. Ik weet niet of jij voor Trump zou kiezen, kijk nog eens naar mijn comment en zie dat ik het over pleiters van Trump in het algemeen heb. Ik vat 'het terugdringen van Woke' ook niet persoonlijk op.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216365865
twitter

En nog meer pardons van de meest populaire, competente en vooral integere president ooit.
Voor iedereen een pardon al hebben ze allen niets fouts gedaan toch?
Of misschien is Biden daar toch niet zo zeker van dat alles netjes is verlopen.
Wie zal het zeggen, zand erover dan maar en doorrrrrrr.
pi_216365871
Is vandaag dan ook formeel het einde van de democratie in de VS?
pi_216365896
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat een intellectuele armoe wat je hier neerplempt. Conservatisme of progressivisme hebben helemaal niks te maken met verleden of toekomst. Het zijn denkrichtingen voor hoe je tegen een samenleving aan kan kijken. Als wij spreken over het "romantische" denken van een Roussou uit de 18e eeuw dan bedoelen wij wat we nu hedendaags woke noemen.

Er is noodzakelijkerwijs bij progressief/conservatief een hang naar het verleden of toekomst. Leuk dat je Erdo aanhaalt in deze discussie, maar daar doe ik niets mee.
Het punt is dat die denkrichting neerkomt op een terugkeer naar een samenleving die is geweest. Deze denkrichting doet een beroep op waarden die in het verleden dominant en heersend waren.

Laten we Orbans Hongarije onder de loep nemen, dat in zekere zin een voorbeeld is voor het nostalgisch nationalisme wat veel rechtsconservatieven op dit moment aanhangen.

Zij verlangen terug naar een monocultuur, met weinig tot geen immigranten en het christendom als leidende levensfilosofie, die een prominente rol inneemt in de samenleving. Geen homohuwelijk, lhbti-gedoe of andere 'decadente' uitwassen van het westen. Een traditionele rolverdeling tussen man en vrouw, waarbij de man het brood verdient, en de vrouw het huishouden bedient. Etc etc.

Dat kun je inderdaad zien als een 'denkrichting', maar het komt in de praktijk neer op een verlangen naar het verleden. Revoluties worden terzijde geschoven, 'oude tradities' worden weer omarmd.

Het is onzinnig, pathetisch. Vrouwen laten zich niet meer terug de keuken injagen en lhbti'ers willen zich niet langer verstoppen. Het conservatisme dat jij voorstaat is het ontkennen van de realiteit, het is jezelf verliezen in een sprookje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 januari 2025 @ 13:34:17 #157
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216365914
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef byah het volgende:
Dat kunnen we over een tijdje pas zeggen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 20 januari 2025 @ 13:37:15 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216365942
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En nog meer pardons van de meest populaire, competente en vooral integere president ooit.
Voor iedereen een pardon al hebben ze allen niets fouts gedaan toch?
Of misschien is Biden daar toch niet zo zeker van dat alles netjes is verlopen.
Wie zal het zeggen, zand erover dan maar en doorrrrrrr.
Ja, en waarom geeft hij precies deze mensen gratie? Neem bijvoorbeeld Fauci, waarom heeft Biden hem gratie verleend?
pi_216365943
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef byah het volgende:
Ik schat zo in dat de democratische instituties aldaar het nog wel een keer een ronde overleven. Het land zit enorm complex in elkaar en dat werp je niet zomaar omver. Maar als er na Trump weer zo'n zelfde figuur aan de macht komt zie ik het somber in. Trump zelf komen we op gegeven moment wel van af, vroeg of laat gaat ie immers de pijp uit.

En ik betwijfel ten zeerste of de verkiezingen van 2028 wel zo eerlijk gaan verlopen als de roodpetters zich door het hele land in de kiescommissies weten te wurmen. Ik denk dat het verstandig zou zijn als die verkiezingen zouden plaatsvinden onder VN toezicht :')

Ik zou de kans dat de Amerikaanse democratie dit gaat overleven schatten op zo'n 60%.

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 20-01-2025 13:42:51 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 20 januari 2025 @ 13:37:49 #160
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216365951
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Het conservatisme dat jij voorstaat is het ontkennen van de realiteit, het is jezelf verliezen in een sprookje.
Maar hij doet alsof zijn ideeën niks, nada, noppes, met conservatisme te maken hebben.

Making it up as we go along, vind meneer hier ter plekke een nieuwe stroming uit.

Terwijl mensen die wel een modicum aan opleiding hebben gevolgd, geen moeite hebben om de ideeën te identificeren en te plaatsen op de conservatieve as.
pi_216365987
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lg6do2tzi22x

President Biden issues pardon to Dr Fauci, Gen Mark Milley & members of Congress on the Jan 6 committee. “These public servants have served our nation with honor and distinction and do not deserve to be the targets of unjustified and politically motivated prosecutions.” www.cnn.com/2025/01/20/p...

Verstandig, met de idiote wraaklust van Trump weet je zeker dat ze last kregen. En onschuldig maar wel met een miljoenenschuld aan advocaatkosten, daar zit je niet op te wachten. Ik hoop dat hij eraan gedacht heeft ook voor Cassidy Hutchinson een pardon te regelen. Anders kan ze -net als Michael Cohen- beter emigreren.
pi_216366003
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, en waarom geeft hij precies deze mensen gratie? Neem bijvoorbeeld Fauci, waarom heeft Biden hem gratie verleend?
Vraag het aan Biden of misschien zelfs aan Fauci zelf. Zolang Fauci niets verkeerds heeft gedaan dan kunnen ze hem toch ook niets maken toch?
Zo werkt het nu eenmaal in een rechtsstaat, als het vertrouwen in de rechtsstaat zo klein is dat je preventieve pardons moet geven dan legitimeer je het kritiek van Trump dat er politiek gemotiveerde onderzoeken jegens hem hebben plaatsgevonden.
Of je gelooft in de rechtsstaat of je hebt de afgelopen 4 jaar als president zijnde keihard zitten liegen over diezelfde rechtsstaat.
pi_216366010
Als ik Fauci was had ik allang politiek asiel aangevraagd in Europa :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 20 januari 2025 @ 13:45:57 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216366033
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vraag het aan Biden of misschien zelfs aan Fauci zelf. Zolang Fauci niets verkeerds heeft gedaan dan kunnen ze hem toch ook niets maken toch?
Zo werkt het nu eenmaal in een rechtsstaat, als het vertrouwen in de rechtsstaat zo klein is dat je preventieve pardons moet geven dan legitimeer je het kritiek van Trump dat er politiek gemotiveerde onderzoeken jegens hem hebben plaatsgevonden.
Of je gelooft in de rechtsstaat of je hebt de afgelopen 4 jaar als president zijnde keihard zitten liegen over diezelfde rechtsstaat.
Koekoek!

Fauci heeft gewoon advies gegeven vanuit zijn expertise, is door Trump en zijn domme minions als schurk neergezet. Maar ja, Fauci kan Trujmp dan weer niet aanklagen.

Maar jeetje, wat een hypocrisie die je hier weer tentoonstelt. Je zou voor de grap eens moeten kijken in andere landen waar één iemand de 'onaantastbare baas' is, en hoe daar wordt omgegaan met 'eerlijke processen'.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:46:45 #165
6484 ExTec
pi_216366042
quote:
Mooie Non sequitur.

Voorsoorteren op dat de donnie stupide vermeende tegenstanders gaat vervolgen is geen bewijs dat het hem zelf overkomen is.
pi_216366057
quote:

[..]
Je hebt na de benoeming van Trump toegang tot een paradijs, in welke staat ga je wonen?
pi_216366059
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Koekoek!

Fauci heeft gewoon advies gegeven vanuit zijn expertise, is door Trump en zijn domme minions als schurk neergezet. Maar ja, Fauci kan Trujmp dan weer niet aanklagen.

Maar jeetje, wat een hypocrisie die je hier weer tentoonstelt.
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan? Je tikt dit met zoveel zelfvertrouwen neer dat het lijkt dat je meer weet.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:47:58 #168
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216366060
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mooie Non sequitur.

Voorsoorteren op dat de donnie stupide vermeende tegenstanders gaat vervolgen is geen bewijs dat het hem zelf overkomen is.
Navalny was natuurlijk ook geen lieverdje.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:49:03 #169
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216366068
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:47 schreef Chivaz het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan?
  maandag 20 januari 2025 @ 13:49:14 #170
6484 ExTec
pi_216366071
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:47 schreef Chivaz het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan?
Als ambtenaren niet goed hun werkt doen, heb je altijd de mogelijkheid om ze te ontslaan.
pi_216366083
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mooie Non sequitur.

Het is uiteraard volstrekt normaal om pardons uit te geven als je gelooft dat deze mensen niets fouts hebben gedaan.
pi_216366096
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Kortom je weet het niet lol.
pi_216366103
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is uiteraard volstrekt normaal om pardons uit te geven als je gelooft dat deze mensen niets fouts hebben gedaan.
Dat is wel de nieuwe normaal inderdaad.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:52:31 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216366115
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wie begon daar precies mee?
  maandag 20 januari 2025 @ 13:53:48 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216366126
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom je weet het niet lol.
Hij heeft advies gegeven vanuit zijn expertise, Trump zelf was verantwoordelijk voor het beleid en heeft een smeercampagne gevoerd tegen hem. Dát is echt de enige reden dat bijvoorbeeld jij Fauci als een schurk ziet. Dus met andere woorden, je ziet ze vliegen, precies zoals in mijn afbeelding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')