Het gaat mij nog niet eens zozeer om goed of fout, maar om brede maatschappelijke ontwikkelingen. Conservatisme is een legitieme politieke stroming, aanhangers zullen er altijd zijn, en daar is verder ook niet veel mis mee.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En in die tijd werden de bovengenoemde mensen gewoon verdreven, uit huis gegooid of de kinderen zelf ontvluchtten het huis. Dahmer heeft daar bijvoorbeeld gretig gebruik van gemaakt. Toch denk ik dat we in ieder geval een behoorlijke tijd nu veel stappen terug gaan zetten ivm het opkomende conservatisme. Conservatief zijn hoeft geen probleem te zijn, behalve als je zo ver gaat de vrijheid van andere mensen te beperken, zodat jij jezelf beter voelt. Iedereen 'keihard aanpakken', behalve als het om jezelf gaat. Nergens heeft zo iemand ook maar enigszins last van een transgender, maar het zal een heerlijk gevoel geven om te vermoeden dat die mensen weer weggedrukt worden.
Zie alleen al die school shootings, weet ik veel hoeveel er per jaar gebeuren. Dan was er een gerucht dat EEN daarvan was gedaan door een transgender en meteen kwamen de 'vechters van de vrijheid en VVMU' aanzetten dat het bewees dat transgenders een gevaar vormen voor de samenleving. Op zo'n manier denken getuigd wel van heel erg weinig denkvermogen, empathie en eerlijk redeneren.
'je' kan ook in het algemeen zijn. Ik weet niet of jij voor Trump zou kiezen, kijk nog eens naar mijn comment en zie dat ik het over pleiters van Trump in het algemeen heb. Ik vat 'het terugdringen van Woke' ook niet persoonlijk op.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien iets minder persoonlijk maken?
Het punt is dat die denkrichting neerkomt op een terugkeer naar een samenleving die is geweest. Deze denkrichting doet een beroep op waarden die in het verleden dominant en heersend waren.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een intellectuele armoe wat je hier neerplempt. Conservatisme of progressivisme hebben helemaal niks te maken met verleden of toekomst. Het zijn denkrichtingen voor hoe je tegen een samenleving aan kan kijken. Als wij spreken over het "romantische" denken van een Roussou uit de 18e eeuw dan bedoelen wij wat we nu hedendaags woke noemen.
Er is noodzakelijkerwijs bij progressief/conservatief een hang naar het verleden of toekomst. Leuk dat je Erdo aanhaalt in deze discussie, maar daar doe ik niets mee.
Dat kunnen we over een tijdje pas zeggen.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef byah het volgende:
Is vandaag dan ook formeel het einde van de democratie in de VS?
Ja, en waarom geeft hij precies deze mensen gratie? Neem bijvoorbeeld Fauci, waarom heeft Biden hem gratie verleend?quote:Op maandag 20 januari 2025 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En nog meer pardons van de meest populaire, competente en vooral integere president ooit.
Voor iedereen een pardon al hebben ze allen niets fouts gedaan toch?
Of misschien is Biden daar toch niet zo zeker van dat alles netjes is verlopen.
Wie zal het zeggen, zand erover dan maar en doorrrrrrr.
Ik schat zo in dat de democratische instituties aldaar het nog wel een keer een ronde overleven. Het land zit enorm complex in elkaar en dat werp je niet zomaar omver. Maar als er na Trump weer zo'n zelfde figuur aan de macht komt zie ik het somber in. Trump zelf komen we op gegeven moment wel van af, vroeg of laat gaat ie immers de pijp uit.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef byah het volgende:
Is vandaag dan ook formeel het einde van de democratie in de VS?
Maar hij doet alsof zijn ideeën niks, nada, noppes, met conservatisme te maken hebben.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Het conservatisme dat jij voorstaat is het ontkennen van de realiteit, het is jezelf verliezen in een sprookje.
Vraag het aan Biden of misschien zelfs aan Fauci zelf. Zolang Fauci niets verkeerds heeft gedaan dan kunnen ze hem toch ook niets maken toch?quote:Op maandag 20 januari 2025 13:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en waarom geeft hij precies deze mensen gratie? Neem bijvoorbeeld Fauci, waarom heeft Biden hem gratie verleend?
Koekoek!quote:Op maandag 20 januari 2025 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vraag het aan Biden of misschien zelfs aan Fauci zelf. Zolang Fauci niets verkeerds heeft gedaan dan kunnen ze hem toch ook niets maken toch?
Zo werkt het nu eenmaal in een rechtsstaat, als het vertrouwen in de rechtsstaat zo klein is dat je preventieve pardons moet geven dan legitimeer je het kritiek van Trump dat er politiek gemotiveerde onderzoeken jegens hem hebben plaatsgevonden.
Of je gelooft in de rechtsstaat of je hebt de afgelopen 4 jaar als president zijnde keihard zitten liegen over diezelfde rechtsstaat.
Mooie Non sequitur.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:42 schreef Chivaz het volgende:
Zo werkt het nu eenmaal in een rechtsstaat, als het vertrouwen in de rechtsstaat zo klein is dat je preventieve pardons moet geven dan legitimeer je het kritiek van Trump dat er politiek gemotiveerde onderzoeken jegens hem hebben plaatsgevonden.
Je hebt na de benoeming van Trump toegang tot een paradijs, in welke staat ga je wonen?quote:Op maandag 20 januari 2025 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vraag het aan Biden of misschien zelfs aan Fauci zelf. Zolang Fauci niets verkeerds heeft gedaan dan kunnen ze hem toch ook niets maken toch?
Of je gelooft in de rechtsstaat of je hebt de afgelopen 4 jaar als president zijnde keihard zitten liegen over diezelfde rechtsstaat.
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan? Je tikt dit met zoveel zelfvertrouwen neer dat het lijkt dat je meer weet.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Koekoek!
Fauci heeft gewoon advies gegeven vanuit zijn expertise, is door Trump en zijn domme minions als schurk neergezet. Maar ja, Fauci kan Trujmp dan weer niet aanklagen.
Maar jeetje, wat een hypocrisie die je hier weer tentoonstelt.
Navalny was natuurlijk ook geen lieverdje.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie Non sequitur.
Voorsoorteren op dat de donnie stupide vermeende tegenstanders gaat vervolgen is geen bewijs dat het hem zelf overkomen is.
quote:Op maandag 20 januari 2025 13:47 schreef Chivaz het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan?
Als ambtenaren niet goed hun werkt doen, heb je altijd de mogelijkheid om ze te ontslaan.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:47 schreef Chivaz het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat Fauci niets fout heeft gedaan?
Het is uiteraard volstrekt normaal om pardons uit te geven als je gelooft dat deze mensen niets fouts hebben gedaan.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie Non sequitur.
Voorsoorteren op dat de donnie stupide vermeende tegenstanders gaat vervolgen is geen bewijs dat het hem zelf overkomen is.
Dat is wel de nieuwe normaal inderdaad.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is uiteraard volstrekt normaal om pardons uit te geven als je gelooft dat deze mensen niets fouts hebben gedaan.
Wie begon daar precies mee?quote:Op maandag 20 januari 2025 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is uiteraard volstrekt normaal om pardons uit te geven als je gelooft dat deze mensen niets fouts hebben gedaan.
Hij heeft advies gegeven vanuit zijn expertise, Trump zelf was verantwoordelijk voor het beleid en heeft een smeercampagne gevoerd tegen hem. Dát is echt de enige reden dat bijvoorbeeld jij Fauci als een schurk ziet. Dus met andere woorden, je ziet ze vliegen, precies zoals in mijn afbeelding.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |