quote:Automobilist rijdt in op kerstmarkt Maagdenburg, vermoedelijk aanslag
Op de kerstmarkt in de Duitse stad Maagdenburg is een automobilist ingereden op een groep mensen. De bestuurder is aangehouden.
De deelstaatregering in Saksen-Anhalt gaat ervan uit dat het een aanslag was, zegt een woordvoerder tegen Duitse media. De regionale zender MDR meldde kort na het incident op basis van de politie dat er zeker n dode was. Dagblad Bild heeft het inmiddels over elf doden. Dat aantal is niet door officile bronnen bevestigd.
Ook zijn er berichten dat tussen de 60 en 80 mensen gewond zijn geraakt.
De auto reed naar verluidt recht in op het publiek in de richting van het stadhuis. Er gaan niet-geverifieerde beelden rond op sociale media waarop te zien is dat er mensen op de grond liggen.
'Man uit Saudi-Arabi'
Volgens ooggetuigen die spraken met de lokale krant Mitteldeutsche Zeitung reed de bestuurder in een zwarte SUV. Hij reed door afzettingen om de markt op te komen en ging toen zigzaggen, ogenschijnlijk om zo veel mogelijk slachtoffers te maken, zeggen ze. Toen hij probeerde om te keren, werd hij door politieagenten tegengehouden en gearresteerd.
De krant Die Welt meldt op basis van veiligheidskringen dat de arrestant een man uit Saudi-Arabi is, geboren in 1974. Hij zou de auto kort voor de aanval hebben gehuurd.
De Duitse bondskanselier Scholz zegt in een verklaring op X dat de berichten uit Maagdenburg "op iets slechts duiden". Zijn gedachten zijn bij de slachtoffers en hun families. "Mijn dank gaat uit naar de toegewijde reddingswerkers in deze angstige uren."
'Oorlogsachtige omstandigheden'
De organisator van de kerstmarkt heeft mensen opgeroepen de binnenstad van Maagdenburg te verlaten. De premier van de deelstaat is onderweg naar Maagdenburg. Hij spreekt van een "verschrikkelijke gebeurtenis".
Een man die twee kraampjes uitbaatte op de kerstmarkt, meldt aan de Mitteldeutsche Zeitung dat de automobilist direct langs zijn hamburgerkraam reed en de toonbank omverreed. Hij spreekt van "oorlogsachtige omstandigheden".
De dappere dodo.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Vergeet vooral ook Pim Fortuyn niet! Maar gelukkig is die doodvermoord door een koene linkse ridder.
Dit is nu juist wat je niet moet doen.quote:
Maar dat is ook maar een paar keer per winter en zo veel grote wedstrijden zijn er niet meer daar.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is nu juist wat je niet moet doen.
Erfurt is trouwens ook de enige plaats in die klotedeelstaat waar nog wat te beleven valt.
Dat staat voor Joop.nl.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De witteonderbroek? Is dat een nog onbekend naampje voor iets of wat?
quote:In 2017 publiceerde de website GeenStijl een audiobestand waarin een vrouw Van Jole confronteerde met een vermeend geval van aanranding dat zich enkele jaren eerder zou hebben voorgedaan.[11] De vrouw beschrijft hoe Van Jole haar, toen zij 23 jaar oud was, tegen haar wil zoende en enkel gekleed in een witte onderbroek op haar ging liggen.
Joop.nl niet kennen.....quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De witteonderbroek? Is dat een nog onbekend naampje voor iets of wat?
En zonder eten naar bed.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:39 schreef Jahr00n het volgende:
Echt erg dit
Deze persoon moeten ze gelijk gevangen nemen
Gelijk met een tank overrijden bedoel je. Totdat hij zo plat is als een dubbeltje.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:39 schreef Jahr00n het volgende:
Echt erg dit
Deze persoon moeten ze gelijk gevangen nemen
Wat wil je nog meer zien?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja die heb ik al gezien, dat is die pixelbrei die ik bedoel.
Dat ken ik wel, maar ik ken niet alle geuzennamen en scheldnaampjes en dergelijken. Als ik het over Joop.nl of GeenStijl.nl ofzo heb zeg ik meestal Joop.nl of GeenStijl.nl ofzo, is wat duidelijker.quote:
Het was een verwarde persoon, heeft hulp nodig, het is de schuld van de duitsers, ze hebben hem niet goed geintegreerd, etc etcquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Ik klop dat even af hier op mijn tafel.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:45 schreef Jahr00n het volgende:
Misschien kunnen de duitsers eens bij onze politie en aivd komen kijken hoe we die terroristen opsporen en verijdelen
hier gebeurd het gelukkig bijna nooit
Gaat verder alles goed?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:45 schreef roos94 het volgende:
We gaan toch allemaal dood. Straks gooit IS gewoon een allesvernietigende bom op de aarde en dan is t maar opgelost.
Gewoon duidelijk beelden vanaf de straat ipv een beveiligingscamera op een km afstand.quote:
Overdrijven is een kunst nauurlijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:42 schreef Oud_student het volgende:
alleen de AfD kan Duitsland misschien nog redden
De lijken zijn nog niet eens koud.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Gewoon duidelijk beelden vanaf de straat ipv een beveiligingscamera op een km afstand.
is al 30 keer gepost en staat in de OPquote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef HSG het volgende:
Verdachte is een man uit Saoedi-Arabi.
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
"Een zelfrijdende auto nam mogelijk een afslag te vroeg."quote:
Moet jij weten.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
is al 30 keer gepost en staat in de OP
Dus toch geen Syri! Mondjes gesnoerd.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef HSG het volgende:
Verdachte is een man uit Saoedi-Arabi.
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Ja de Gebrenpresse (lgenpresse) is uiterst links, dus het kost even tijd om weer te wennen aan de realiteit.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
De “Eilemeldung” op 1 heeft het over einen Toten, om 10 uur een nieuwsuitzending.
ja ik snap dat er duidelijkere beelden zouden kunnen zijn, maar wat voegt het toe ten opzichte van deze informatie?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Gewoon duidelijk beelden vanaf de straat ipv een beveiligingscamera op een km afstand.
Blijft een moslim waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus toch geen Syri! Mondjes gesnoerd.
Nee uit een dat wij zien als vriend en bondgenoot. Dus mondje dicht want olie en gas.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een grote teleurstelling voor velen hier.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heftige reactie weer Harvest89.. er zijn daar gewone burgers dood gegaan en je loopt het nu alweer te betuttelen. Links blijft maar kop in zand stoppen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Overdrijven is een kunst nauurlijk.
Er zijn een paar doden. Wat natuurlijk vreselijk is. Maar in verhouding met de populatie stelt dit natuurlijk weinig voor.
Daar komt bij dat geen enkele Duitse politieke partij deze actie top zal vinden.
Potato potatoquote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
What authoraties think might be an attackquote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
"Een zelfrijdende auto nam mogelijk een afslag te vroeg."
En dit is dan de bron der bronnen voor een goeddeel van het medialandschap.
Echt...quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een grote teleurstelling voor velen hier.
Marco Bakker: Hij stond in de sportstand !quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik betuttel niets.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:51 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Heftige reactie weer Harvest89.. er zijn daar gewone burgers dood gegaan en je loopt het nu alweer te betuttelen. Links blijft maar kop in zand stoppen.
Man uit Saudi?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:50 schreef tesssssssss het volgende:
Steve zegt dat de dader in Saudi-Arabi geboren is, en de auto heeft gehuurd.
Dat dusquote:Op vrijdag 20 december 2024 21:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
What authoraties think might be an attack
De religie van de vrede.quote:
Wat een voorspelbaarheid weer.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Man uit Saudi?
Tijd om Irak binnen te vallen.
Gewoon normaal gebracht dus.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
In het begin konden ze goed met elkaar overweg. Voor de buhne.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Nazi duitsland en Rusland waren vijanden
Walgelijke reactie om zo te downplayen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zijn een paar doden. Wat natuurlijk vreselijk is. Maar in verhouding met de populatie stelt dit natuurlijk weinig voor.
Daar komt bij dat geen enkele Duitse politieke partij deze actie top zal vinden.
Dat mensen die nu extreem rechts gaan stemmen,dom en achterlijk zijn is al net zo'n zwaar idiote opmerking...quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik betuttel niets.
Maar stellen dat een gedrocht zoals AFD Duitsland enigste redding is dat is natuurlijk een zwaar idiote opmerking.
Probeer toch maar. Moet vast lukken.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:54 schreef Ama het volgende:
Verschrikkelijk. Kan er niks anders over zeggen.
De enige oplossing is EU opheffen en dat landen voorzichzelf mogen beslissen, de EU veroorzaakt dit soort aanslagen allemaal door allemaal rare immigratieregels te verplichten aan de EU landen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik betuttel niets.
Maar stellen dat een gedrocht zoals AFD Duitsland enigste redding is dat is natuurlijk een zwaar idiote opmerking.
Nee waarom zal ik.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Probeer toch maar. Moet vast lukken.
Moest DL niet eerst het door Russisch bezette deel van Polen voordat ze de Rusland zelf konden binnenvallen?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Nazi Duitsland heeft helemaal niet samen met de Russen wo2 veroorzaakt. Nazi duitsland en Rusland waren vijanden en Duitsland is zelfs Rusland binnen gevallen. Misschien ben je in de war met Japan.
Het is maar wat je prioriteiten zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:51 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Heftige reactie weer Harvest89.. er zijn daar gewone burgers dood gegaan en je loopt het nu alweer te betuttelen. Links blijft maar kop in zand stoppen.
Tip 1; log uitquote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al wordt dat hier nog 100 keer gepost, kan je het niet hebben? Laten we de feiten vooral niet gaan verbloemen, want het is gewoon weer een moslim die een aanslag pleegt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
is al 30 keer gepost en staat in de OP
En Afghanistan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Man uit Saudi?
Tijd om Irak binnen te vallen.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik betuttel niets.
Kijk, DIT is een zwaar idiote opmerking.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Deze dude vergelijkt het aantal doden ook met de populatie. Wat hij zei moeten doen is het aantal doden dat zo iemand vanuit zijn populatie zaait, vergelijken met andere populaties. Dus hoeveel slachtoffers er in Duitsland vallen doornaanslagen door autochtonen, Chinezen, Koreanen, weet ik veel wat.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Walgelijke reactie om zo te downplayen.
Ja laten we het vooral bagatelliseren deze aanslagen, want dit is de enige die gebeurt is de afgelopen 2 jaar.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
PVV, de partij vol met incompetente idioten maken er een tyfuszooi van, dus is het nu allemaal de schuld van de EU.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige oplossing is EU opheffen en dat landen voorzichzelf mogen beslissen, de EU veroorzaakt dit soort aanslagen allemaal door allemaal rare immigratieregels te verplichten aan de EU landen.
Mensen zoals Von der Leyen die niet eens verkozen zijn maar wel alles bepalen in Europa.
Merkel and von der Leyen: Two long-time companions guiding Europe
Tijd dat alle landen Engeland volgen en de EU disbanden.
Je ziet het nu ook dat PVV helemaal niets kan door het dictatoriale EU regiem en Brussel.
Elon Musk approves.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:42 schreef Oud_student het volgende:
Het partijkartel van de Bondsrepubliek zal het wel uitleggen als een verkiezings stunt van de AfD.![]()
Wanneer gan de ogen en oren nu eens open, alleen de AfD kan Duitsland misschien nog redden
De Brexit heeft in geen enkel opzicht (financieel, sociaal, immigratie) iets opgeleverd voor de UK.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tijd dat alle landen Engeland volgen en de EU disbanden.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Kijk, DIT is een zwaar idiote opmerking.
Volgens mij bedoeld hij dit als reactie op dat sommige mensen bij de doden in Gaza iets vergelijkbaars zeggen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:57 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tip 1; log uit
Tip 2; meld je bij je begeleider
Is ook wel enigzins om te voorkomen dat jij, op dat moment hoog in de emotie, zes cobras aan Jerrycan taped en naar binnen mietert bij de lokale moskee.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:58 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Al wordt dat hier nog 100 keer gepost, kan je het niet hebben? Laten we de feiten vooral niet gaan verbloemen, want het is gewoon weer een moslim die een aanslag pleegt.
Het opvallende is dat Nederlandse media bij dit soort buitenlands nieuws vrijwel altijd de achtergrond van de dader vermelden, maar zodra zoiets in Nederland gebeurt de achtergrond van de dader niet wordt genoemd (of gewoon wordt verzwegen). Stel je voor dat we het beestje bij de naam gaan noemen.... Roepen straks alle linkse deugers dat die rechtspopulisten weer discrimineren.
Dus het was een islamist zonder strafblad? Begrijp ik dat goed?quote:
Je bedoelt bedoelt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:00 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij bedoeld hij dit als reactie op dat sommige mensen bij de doden in Gaza iets vergelijkbaars zeggen.
Gut ja, laten we dat erbij halen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:00 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij bedoeld hij dit als reactie op dat sommige mensen bij de doden in Gaza iets vergelijkbaars zeggen.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mwa, ik verwacht dat het geen populaire reactie zal worden. Omdat het nieuws en de schok vers is.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Walgelijke reactie om zo te downplayen.
Hahaha🤣quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:00 schreef Wotte het volgende:
[..]
Is ook wel enigzins om te voorkomen dat jij, op dat moment hoog in de emotie, zes cobras aan Jerrycan taped en naar binnen mietert bij de lokale moskee.
Hij was niet op de rader bij de inlichtingendiensten.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus het was een islamist zonder strafblad? Begrijp ik dat goed?
Wat stel je voor ?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:57 schreef Cuendillar het volgende:
Elf onschuldige mensen dood omdat iemand dacht dat zijn onzichtbare tovervriendje in de lucht het wel een goed idee zou vinden.
En die iemand is niet helemaal alleen op dat idiote idee gekomen.
Het wordt toch tijd voor ingrijpen.
Je bent gewoon een zuiger.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mwa, ik verwacht dat het geen populaire reactie zal worden. Omdat het nieuws en de schok vers is.
Maar het klopt gewoon wat ik zeg. Het is nergens voor nodig om vanwege 1 deus te gaan grijpen naar AFD en die verrotte club neer te zetten als een reddende engel.
1 jaar cel en een taakstraf van 160 uur, dat zal hem leren.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:01 schreef Stupidisco het volgende:
Nieuwe beelden van de aanhouding
[ x ]
Roept wel de vraag op hoeveel meer niet eens in beeld zijn die dit soort dingen plannen..quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij was niet op de rader bij de inlichtingendiensten.
Met andere woorden hebben die gefaald. Of hij was net in Du om die reden.
Trouwens is alleen bekend gemaakt dat hij in Saudi Arabi is geboren. Op Bild stond eerst dat het een Syrir was. Misschien is hij via die weg binnengeraakt. Dat gebeurt veel. Maar is wel speculatie:
Nazi Duitsland heeft helemaal niet samen met de Russen wo2 veroorzaakt. Nazi duitsland en Rusland waren vijanden en Duitsland is zelfs Rusland binnen gevallen. Misschien ben je in de war met Japan.quote:vrijdag 20 december 2024 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
quote][ afbeelding ] Op vrijdag 20 december 2024 21:33 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jij weet het beter? Dan leg maar uit.
Ja dat is onhoudbaar natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:05 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Roept wel de vraag op hoeveel meer niet eens in beeld zijn die dit soort dingen plannen..
quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nazi Duitsland heeft helemaal niet samen met de Russen wo2 veroorzaakt. Nazi duitsland en Rusland waren vijanden en Duitsland is zelfs Rusland binnen gevallen. Misschien ben je in de war met Japan.
quote:De gearresteerde verdachte in Maagdenburg was volgens informatie uit veiligheidskringen tot nu toe niet als islamist bekend bij de Duitse autoriteiten. Volgens eerste bevindingen zou de man ongeveer 50 jaar oud zijn en afkomstig uit Saoedi-Arabi. Volgens informatie van BILD werkte hij als arts in het Klinikum Magdeburg.
Integendeel. Ze zetten stappen en proberen stappen te zetten die de afgelopen decennia niet gezet zijn. Als er al 1 van de 100’dingen lukt is dat vooruitgang. Als het ze niet lukt ligt het niet aan hem maar aan het feit dat er nog net wat teveel de boel zitten te traineren vanuit de EU, NSC of de oppositie. Dat kun je dan moeilijk de PVV aanrekenen. Zorgt wel dat als het klapt ze de volgende keer alleen mogen regeren.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
PVV, de partij vol met incompetente idioten maken er een tyfuszooi van, dus is het nu allemaal de schuld van de EU.![]()
Is toch weer eens iets anders dan de schuld van Wouter Bos.
Dus al die doktors en chirurgen en tandartsen zijn ook al niet te vertrouwen.quote:
Ik geef mijn mening op een discussieforum.quote:
Die whatsapp screenshot waarop 'de dader' te zien was, ging dus om een heel ander persoon. Andere omgeving ook..quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:01 schreef Stupidisco het volgende:
Nieuwe beelden van de aanhouding
[ x ]
Misschien je conversietherapie wat minder etalerenquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening op een discussieforum.
Deal with it. Ga misschien eerst ergens even uit huilen zodat je weer met wat minder emotie kunt reageren.
duizenden gewonden? Het gaat tot nu toe om 80 gewonden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
Duizendenden gewonden en waarschijnlijk meerdere doden en ze kunnen niets uitsluiten, alles is nu nog speculatie (zit ik even simultaan 1 te vertalen.
Je was erbij?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
duizenden gewonden? Het gaat tot nu toe om 80 gewonden.
Dan is het eigenlijk nog erger als hij een arts is.quote:
Laat alleen maar weer zien dat het niets met uitzichtloosheid te maken heeft, maar gewoon met pure haat.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel weer opvallend, je verwacht eerder iemand zonder werk etc.
Voor de buhne wel.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
In den beginne waren het nog partners/concollegas
ik volg Bildquote:
Klopt dat maakt het alleen maar religieuzer.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan is het eigenlijk nog erger als hij een arts is.
Werkt goed die vrouwen aan de leiding.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:08 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen Merkel en von de Leyen die Europa in deze nachtmerrie hebben gebracht.
#disbandEU
quote:Pas gisteren herdacht Berlijn de slachtoffers van Breitscheidplatz
Gisteren was het precies acht jaar geleden dat de verschrikkelijke aanslag op de kerstmarkt op de Berlijnse Breitscheidplatz plaatsvond. Tijdens een oecumenische kerkdienst in en voor de kerk herdachten nabestaanden en politieke vertegenwoordigers de doden en gewonden. In 2016 pleegde de islamist Anis Amri een aanslag op de nabijgelegen kerstmarkt, waarbij twaalf mensen omkwamen – een ander slachtoffer bezweek later aan zijn verwondingen
Eerst is de “uiterst linkse” 1 te links, en nu … ik heb duidelijk tuzenden gehoord.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
duizenden gewonden? Het gaat tot nu toe om 80 gewonden.
In den beginne waren het nog partners/concollegas. Pas vanaf 1942 verklaarden ze elkaar de oorlog.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Goed opgelet wel bij geschiedenis. Wel eens van het Nazi-Sovjetpact gehoord?
Een arts zou mensen juist moeten genezen, niet vermoorden, bedoel ik. Ook nog.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Klopt dat maakt het alleen maar religieuzer.
Het is namelijk geen islamiet met PTSS.
Blijkbaar zegt het Molotov-Ribbentroppact je niets. Ik zou me, als ik jou was, even inlezen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Nazi Duitsland heeft helemaal niet samen met de Russen wo2 veroorzaakt. Nazi duitsland en Rusland waren vijanden en Duitsland is zelfs Rusland binnen gevallen. Misschien ben je in de war met Japan.quote:[ afbeelding ] Op vrijdag 20 december 2024 21:33 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jij weet het beter? Dan leg maar uit.
Goed verhaal.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:00 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn dozijnenquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Eerst is de “uiterst linkse” 1 te links, en nu … ik heb duidelijk tuzenden gehoord.
Maar das werd jetzt im Moment alles geprft.
Weer een of ander nieuw zelfverzonnen woord op de ETTO bingolijst.quote:
Flikker toch op, geef liever Assad de schuld.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:08 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen Merkel en von de Leyen die Europa in deze nachtmerrie hebben gebracht.
#disbandEU
Dit is vooral Merkel's ellende.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:08 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
#disbandEU
Geen enkele media geven duizenden gewonden aan... 80 is momenteel wat alle grote media posten, sommigen 'minstens 50'quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Eerst is de “uiterst linkse” 1 te links, en nu … ik heb duidelijk tuzenden gehoord.
Maar das werd jetzt im Moment alles geprft.
Bron: Bildquote:Haseloff: Twee doden, waaronder een klein kind
De premier van Saksen-Anhalt, Reiner Erich Haseloff (CDU), heeft aangekondigd dat er minstens twee doden zijn gevallen, waaronder, volgens hem, een klein kind.
Dus er was al snel een dokter ter plaatse. Dat scheelt weer.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
Een dokter/arts uit SaoudiArabi.
Dutzenden is tientallen (of zo iets)quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
Duizendenden gewonden en waarschijnlijk meerdere doden en ze kunnen niets uitsluiten, alles is nu nog speculatie (zit ik even simultaan 1 te vertalen.
Blijft verrassend dat zelfs mensen die nog best wat verstand hebben toch gelovig kunnen zijn. Zodra je vandaag de dag betrokken bent bij wetenschap zou je toch niet meer zo achterlijk moeten zijn om zo fundamentalistisch een religie aan te hangen.quote:
De auto was verder leeg.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:11 schreef LaDaDiDa het volgende:
Hoe weten ze zo snel dat hij alleen gehandeld zou hebben?
Dat zeg ik, dozijnenquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dutzenden is tientallen (of zo iets)
Allemaal verschillen nieuwszenders en kranten die iets anders zeggen...quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:12 schreef LaDaDiDa het volgende:
2 doden tot nu toe, geen 11. Wel veel zwaargewonden..
Ah we hebben een insider!quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:12 schreef LaDaDiDa het volgende:
Dan kan al dat Merkel wir schaffen das gebash ook weer de prullenbak in.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:08 schreef Droopie het volgende:
Was de man sinds 2004 in Duitsland en sinds 2006 als dokter werkzaam.
Dat zeiden ze zodat mensen niet denken dat er nu, as we speak, een andere dader rondloopt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:11 schreef LaDaDiDa het volgende:
Hoe weten ze zo snel dat hij alleen gehandeld zou hebben?
Over bingolijsten gesproken.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan kan al dat Merkel wir schaffen das gebash ook weer de prullenbak in.
Belachelijk altijd als mensen hun hele onderbuik met haat legen in dit soort topics voordat het hele verhaal bekend is.
Bild heeft een half uurtje terug ''11'' ook weggehaald uit hun nieuwsbericht en nu staat er weer 'minstens 2'quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Allemaal verschillen nieuwszenders en kranten die iets anders zeggen...
Media heeft het over 11, er is nog veel onduidelijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:12 schreef LaDaDiDa het volgende:
Is vaak zo, in dit stadium van een aanslag of ramp. Maar even afwachten tot de rook letterlijk en figuurlijk is opgetrokken.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Allemaal verschillen nieuwszenders en kranten die iets anders zeggen...
Ik snap niet dat ze jou zo lang op dit forum laten trollen. Als het aan mij lag had jij echt al heel lang een ban gehad.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Belachelijk altijd als mensen hun hele onderbuik met haat legen in dit soort topics voordat het hele verhaal bekend is.
quote:Scholz and Faeser travel to the scene of accident
Federal Chancellor Olaf Scholz and Minister of the Interior Nancy Faeser will travel to Magdeburg on BILD information on the site of the accident on Saturday.
Een klein kind. In tegenstelling tot een groot kind. Zoals die Harvester of zoiets hier.quote:
In den beginne waren het nog partners/concollegas. Pas vanaf 1942 verklaarden ze elkaar de oorlog.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Goed opgelet wel bij geschiedenis. Wel eens van het Nazi-Sovjetpact gehoord?
In veel media is dat weer verwijderd.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:14 schreef Jippie het volgende:
Media heeft het over 11, er is nog veel onduidelijk.
quote:Saxony-Anhalt's Prime Minister Reiner Erich Haseloff (CDU) has announced that there should have been at least two deaths – including a toddler, including an infant.
Ook in topics over rellen in Frankrijk of de aanslag in Isral staat deze man steevast aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Het zou evengoed een troll kunnen zijn. Maargoed, het geeft wel leven in de brouwerij. Ik denk eerlijk gezegd dat hij zichzelf kan identificeren met deze public enemies en het daarom altijd voor ze opneemt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze jou zo lang op dit forum laten trollen.
Alleen was deze man blijkbaar al jaren in Duitsland en stond niet bekend als anti-westers? Maar tch niet te vertrouwen dus…quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zoiets dus
[ afbeelding ]
Disclaimer: uiteraard doel ik niet op de goede fijne vredelievende moslims, maar de kwaadwillende en anti-Westerse 🙂
quote:Citizen telephone for those affected and relatives
The Magdeburg police have set up a Brgertelefon under the phone number 0391 – 546 1690 – exclusively for those affected and relatives.
Ja, okee, maar andere mensen krijgen een ban voor een scheet.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:17 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ook in topics over rellen in Frankrijk of de aanslag in Isral staat deze man steevast aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Het zou evengoed een troll kunnen zijn. Maargoed, het geeft wel leven in de brouwerij.
Dat doen anderen ook.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als het aan mij lag kregen andere users een ban. Zo gaat dat nu eenmaal.
Ik gedraag me gewoon netjes. Troll niet, geef gewoon mijn mening.
Waarom heb je trouwens bij deze niet je default PI? Volgens mij ben je vergeten je hartje aan te zetten.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In veel media is dat weer verwijderd.
Nu staat er weer dit:
[..]
heb mijn default PI even aangepast naar de blauwe omdat t wat ongepast leek.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom heb je trouwens bij deze niet je default PI? Volgens mij ben je vergeten je hartje aan te zetten.
De islam te verbieden in de westerse wereld, te beginnen in de Europese Unie.quote:
Dat wel ja, ik zie alleen geen oplossing.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens de deugbrigade is dit allemaal gelul.
En zelfs nu kijken ze nog weg.
Nadat al dat moordende islamtuig terug is gestuurd, moeten we wat met die 5de colonne doen.
Levens gevaarlijk, zoals we dat continu zien.
Grappig om iemands geschiedenis kennis bedroevend te noemen en dan deze post te maken. Rusland heeft de herbewapening van Duitsland mogelijk gemaakt en de oorlog is gestart met een gezamenlijke en afgesproken invasie van Polen. Dat Duitsland de Russen als eerste heeft verraden doet niks af aan het feit dat ze aan de start van WW2 bondgenoten waren. Vandaar ook dat het zo tenenkrommend is dat ze zo dwepen met hun strijd tegen fascisme.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat ze die er maar gauw onderuit halen dan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:20 schreef MissButterflyy het volgende:
In ieder geval een kind onder de doden volgens nu.nl.
Het is vooral Merkel die de poorten voor al die moslimterroristen en Arabische clans wagenwijd open gezet heeft.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Flikker toch op, geef liever Assad de schuld.
Een groot probleem is dat het radicale door het andere deel niet geuit wordt maar wel zwijgzaam goedgekeurd. Daarom is er uit eigen islamitische hoek geen zelfreinigend vermogen of verlichting. Dat maakt de groep als geheel vrij onvoorspelbaar en onwenselijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De islam te verbieden in de westerse wereld, te beginnen in de Europese Unie.
De aanslagen op onschuldige mensen komen voort uit beginselen van die religie. Intolerantie voor anders- en ongelovigen, narcisme en de heilige opdracht tot wereldoverheersing. De radicale variant van deze beginselen wordt door veel moslims niet gedeeld in het westen, maar door teveel wel.
Er vallen doden. Dat moet stoppen.
Het in de islam ingebouwde narcisme voorkomt dat je ze genoeg kunt veranderen om het risico op deze aanslagen weg te nemen. Daarom moet de eerste stap zijn om deze religie te verbieden en zij die niet willen bekeren of de islam willen afzweren, uit de EU te zetten.
Opzich geen slecht idee, alleen hoe wil je dat voor elkaar krijgen ?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De aanslagen op onschuldige mensen komen voort uit beginselen van die religie. Intolerantie voor anders- en ongelovigen, narcisme en de heilige opdracht tot wereldoverheersing. De radicale variant van deze beginselen wordt door veel moslims niet gedeeld in het westen, maar door teveel wel.
Het in de islam ingebouwde narcisme voorkomt dat je ze genoeg kunt veranderen om het risico op deze aanslagen weg te nemen. Daarom moet de eerste stap zijn om deze religie te verbieden en zij die niet willen bekeren of de islam willen afzweren, uit de EU te zetten.
"Dutzende" zijn dozijnen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dutzenden is tientallen (of zo iets)
Ah natuurlijk, een blond Arisch wijffie.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zoiets dus
[ afbeelding ]
Disclaimer: uiteraard doel ik niet op de goede fijne vredelievende moslims, maar de kwaadwillende en anti-Westerse 🙂
Ja, en zo had Duitsland wel meer bondgenoten.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Grappig om iemands geschiedenis kennis bedroevend te noemen en dan deze post te maken. Rusland heeft de herbewapening van Duitsland mogelijk gemaakt en de oorlog is gestart met een gezamenlijke en afgesproken invasie van Polen. Dat Duitsland de Russen als eerste heeft verraden doet niks af aan het feit dat ze aan de start van WW2 bondgenoten waren. Vandaar ook dat het zo tenenkrommend is dat ze zo dwepen met hun strijd tegen fascisme.
Dit doet mij denken aan het wereldbeeld dat Adolf droomde.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ze hebben niet samen wo2 veroorzaakt, dat beweerde iemand eerder in deze topicreeks.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In den beginne waren het nog partners/concollegas. Pas vanaf 1942 verklaarden ze elkaar de oorlog.
Alleen waren Joden geen terroristische aanslagen aan het plegen op willekeurige onschuldige Duitsers vanuit een barbaarse enge ideologie.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:24 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Dit doet mij denken aan het wereldbeeld dat Adolf droomde.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:27 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Nou, afwachten maar tot Nederlandse moslims zich straks bedreigd gaan voelen en een toename van ‘islamofobie’ zien. Want binnen een dag of twee zal het verhaal wel weer zo gedraaid zijn dat het de schuld van de racistische Europeanen is dat deze man tot een wanhoopsdaad kwam.
Super! Waarmee maak je dit soort plaatjes? Ik wil dit ookquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:08 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
#disbandEU
Islamofobie zou beleid moeten worden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:27 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Nou, afwachten maar tot Nederlandse moslims zich straks bedreigd gaan voelen en een toename van ‘islamofobie’ zien. Want binnen een dag of twee zal het verhaal wel weer zo gedraaid zijn dat het de schuld van de racistische Europeanen is dat deze man tot een wanhoopsdaad kwam.
Weet je wat pas drek is? Gezellig een rondje over een kerstmarkt lopen en toekijken hoe een 1 jarig kind onder een auto wordt meegesleurd door een debiel.quote:
I want what you’re having! 😅quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:26 schreef Viesdik het volgende:
Heeft extreem rechts hier het antwoord op?
Misschien.
Heeft extreem links hier het antwoord op?
Ja, want het ligt aan alles wat een blanke huidskleur heeft.
Heeft de rest hier het antwoord op????????????
NOOIT GEHAD
Je wordt vandaag wakker met een piri hoer die minister Faber voor rotte vis uitmaakt, terwijl minister faber op alle fronten wordt tegengewerkt (wie had dat niet van te voren zien aankomen????????), een claudia de breij die vindt dat de wereld moet zijn zoals de efteling en een voormalig Duitse kanselier die prijs krijgt.
Niet dat ik denk dat de PVV een antwoord heeft op dit probleem? Nee, ze zijn er te dom voor.
En mensen die onderdeel uitmaken van een systeem, die zijn zo fucking bang dat hun reputatie afbrokkelt als er ook maar een keertje iemand serieus met de vuist op tafel slaat.
En wie kreeg er vorige week ook alweer in Amsterdam erkenning? DIe dikke volgepropte 'wir schaffen das' bradwursthoer van een Merkel.
En ondertussen zijn de grootste **gezwellen die ons leven bepalen, voor ons aan het uitmaken wie de echte vijanden zijn.
JJAAAAAAAAAAAAA DAT IS RUSLAND.. Ze hacken onze systemmennnnnnn
JJAAAAAAAAAAAAA DAT IS RUSLAND.. Want zijn hebben het minst corrupte sprookjesparadijs op aarde aangevallen.
JJAAAAAAAAAAAAA DAT IS RUSLAND.. Want Putin is een soort Hitler
JAAAAAAAAAA Dat zijn een handjevol geiteneukende HAMASstrijders in een zandbak omdat ze een aantal mensen hebben ontvoerd!!!!
En de gevaccineerde brainwashslaven dansen al juichen mee in de leugenpolonaise.
Inderdaad, dat eeuwige gedram in zulke topics is vermoeiend. Elke keer weer die steeds op hoog volume klinkende langspeelplaatjes en dat gewelles/nietes.quote:
Het staat je vrij een anti-moslim partij of wat dan ook te starten. Of steek een moskee in de fik, roep er toe op. Ga je gang.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:27 schreef Cuendillar het volgende:
Het is een arts.
Het is geen idioot, niemand uit de onderlaag, niet een gestoorde.
Het gevaar is veel groter dan we ons beseffen.
Ik stel voor dat we de discussie nu gaan richten op hoe de islam te verbieden en hoe de moslims te bekeren of uit te zetten.
Ja, weet ik nu ook, mijn oprechte excuses, maar als je tegelijk luistert, vertaalt en schrijft gaat er wel eens iets mis. En aangezien de meesten hier noch Duits noch Frans begrijpen, vind ik dat ik niet letterlijk moet opschrijven wat ik hoor.quote:
Want Joden pleegden inderdaad aanslagen op onschuldige mensen omdat die niet Joods waren.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:24 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Dit doet mij denken aan het wereldbeeld dat Adolf droomde.
Uhmquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het staat je vrij een anti-moslim partij of wat dan ook te starten. Of steek een moskee in de fik, roep er toe op. Ga je gang.
Ik heb het plaatje niet gemaakt, maar als je het meisje wil framen als 'Arisch' dan is dat jouw beleving.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:23 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ah natuurlijk, een blond Arisch wijffie.
Goede reactie, missbutterflyy!quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het staat je vrij een anti-moslim partij of wat dan ook te starten. Of steek een moskee in de fik, roep er toe op. Ga je gang.
Gaat mij over dat offtopic geneuzel over WO2. Kan het een keer ontopic blijven?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:29 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Weet je wat pas drek is? Gezellig een rondje over een kerstmarkt lopen en toekijken hoe een 1 jarig kind onder een auto wordt meegesleurd door een debiel.
Ik vond je post zo achterlijk dat ik naar de start ben gegaan voor ik je een reactie gaf. Deze post ook weer. Echt bizar dat een zelfverklaarde geschiedeniskenner blijkbaar denkt dat de tweede wereld oorlog in 1941 is gestart. Het is dat of je weet zelf niet meer waar je nou over post in een post waarin je mij beschuldigd van niet teruglezen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en zo had Duitsland wel meer bondgenoten.
Nogmaals, ik haakte in op een post veel eerder in deze topicreeks.
In 1941 viel Duitsland al Rusland binnen.
Rationele angst is geen fobiequote:Op vrijdag 20 december 2024 22:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Islamofobie zou beleid moeten worden.
Nee.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat mij over dat offtopic geneuzel over WO2. Kan het een keer ontopic blijven?
Zoals je weet, zijn wij het niet vaak eens.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is inderdaad irritant.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:29 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Inderdaad, dat eeuwige gedram in zulke topics is vermoeiend. Elke keer weer die steeds op hoog volume klinkende langspeelplaatjes en dat gewelles/nietes.
Voor users die relevante info over een gebeurtenis willen posten en/of lezen boeit dat eeuwige genuil echt geen ene moer. En dit is pas #2 in de reeks... Wordt denk ik een vroege ram op de 'kuttopic'-knop deze keer.
Het is geen fobie (angst). Het is een gezonde en logische afkeer van een pseudo kankergezwel dat de samenleving infiltreerd. Fobie doet onterecht denken dat er een irreele en letterlijke angst is. Als jij zegt dat je liever niet overreden wordt door een vrachtwagen dan gaat niemand zeggen dat je een fobie daar voor hebt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat de tweede wereldoorlog in 1941 is gestart, kan je niet lezen?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vond je post zo achterlijk dat ik naar de start ben gegaan voor ik je een reactie gaf. Deze post ook weer. Echt bizar dat een zelfverklaarde geschiedeniskenner blijkbaar denkt dat de tweede wereld oorlog in 1941 is gestart. Het is dat of je weet zelf niet meer waar je nou over post in een post waarin je mij beschuldigd van niet teruglezen.
Wat drijft moslims toch om dit te doen? ken genoeg moslims en heb ook goede moslim vrienden. Maar het blijft keer op keer terugkomen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:27 schreef Cuendillar het volgende:
Het is een arts.
Het is geen idioot, niemand uit de onderlaag, niet een gestoorde.
Het gevaar is veel groter dan we ons beseffen.
Ik stel voor dat we de discussie nu gaan richten op hoe de islam te verbieden en hoe de moslims te bekeren of uit te zetten.
Dat zie ik niemand doen, als dat zo is mogen ze wag mij betreft ook een ban krijgen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is inderdaad irritant.
Toch is dit nog een van de weinige plekken waar je kunt zeggen wat je wil. Als iemand allerlei rechts extremistische haat of populistische bagger neergooit moet dat gewoon kunnen blijven staan.
Interpretatie van dat achterlijke boek van hun.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:34 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat drijft moslims toch om dit te doen? ken genoeg moslims en heb ook goede moslim vrienden. Maar het blijft keer op keer terugkomen.
Het is goed dat ik er bij zit. Want ik had zomaar ondersteboven kunnen lazeren van verbazing bij deze slimme en nuttige bijdrage van jou.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je hoorde waarschijnlijk 'Dutzende' wat dozijnen betekend.
Ja die heb ik ook wel eens geprobeerd bij onze islam wappies hier, maar ze doen dan net of ze het niet snappen.quote:
Maar dat is dus eigenlijk extra zorgwekkend. Ik denk dat heel goed naar de omgeving van deze man zal worden gekeken… was hij onder de invloed van bepaalde radicale imams gekomen? Zo ja, zijn moskee onmiddellijk sluiten en alle betrokkenen direct uitwijzen. Het risico is t groot aan het worden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als een Saoedische arts dan emigreert naar Duitsland om daar te werken, is er (denk ik) weinig reden om aan te nemen dat die 20 jaar later van plan is een aanslag te plegen.
Heb je ze al eens kritisch aangesproken op hun geloof? Kun je ze opnieuw leren kennen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:34 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat drijft moslims toch om dit te doen? ken genoeg moslims en heb ook goede moslim vrienden. Maar het blijft keer op keer terugkomen.
Soort 7 oktober 2022 gevoel qua Fok!quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:29 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Inderdaad, dat eeuwige gedram in zulke topics is vermoeiend. Elke keer weer die steeds op hoog volume klinkende langspeelplaatjes en dat gewelles/nietes.
Voor users die relevante info over een gebeurtenis willen posten en/of lezen boeit dat eeuwige genuil echt geen ene moer. En dit is pas #2 in de reeks... Wordt denk ik een vroege ram op de 'kuttopic'-knop deze keer.
Succes daarmee. Wat een idioot plan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:27 schreef Cuendillar het volgende:
een zieke hond ben jequote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat gaat zeker ook onderzocht worden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:36 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar dat is dus eigenlijk extra zorgwekkend. Ik denk dat heel goed naar de omgeving van deze man zal worden gekeken… was hij onder de invloed van bepaalde radicale imams gekomen? Zo ja, zijn moskee onmiddellijk sluiten en alle betrokkenen direct uitwijzen. Het risico is t groot aan het worden.
Hij mist z'n familie.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaat zeker ook onderzocht worden.
Ben dan ook benieuwd wat die idioot tot deze moordaanslag heeft doen komen.
Wat heeft dit nou te maken met allemaal andere artsen van bepaalde afkomsten die gewoon hun werk doen?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:39 schreef PzKpfw het volgende:
Maar dit soort artsen waren er allemaal nodig in de toekomst volgens bepaalde lieden.
Getalsmatig goochelen met het aantal slachtoffers en dat af doen als "stelt weinig voor" is bepaald niet netjes.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als het aan mij lag kregen andere users een ban. Zo gaat dat nu eenmaal.
Ik gedraag me gewoon netjes. Troll niet, geef gewoon mijn mening.
Er zijn daar nu inderdaad wel wat artsen nodig.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:39 schreef PzKpfw het volgende:
Maar dit soort artsen waren er allemaal nodig in de toekomst volgens bepaalde lieden.
Poging zoveel. De onderstaande twee feotem zijn beide waar:quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat de tweede wereldoorlog in 1941 is gestart, kan je niet lezen?
In 1941 viel Duitsland Rusland binnen.
Idd, maak het ze makkelijk. Kunnen "ons" in het ziekenhuis euthaniseren.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:39 schreef PzKpfw het volgende:
Niet alleen dat, het is een combinatie van factoren. Maar het is wel fascinerend. De meeste moslims bleven thuis, maar wat dreef al die duizenden islamieten destijds om naar het kalifaat te trekken en daar als IS de beest uit te hangen? Joden, christenen, boeddhisten, hindoes, etc., geen andere religie die dit soort gelovigen produceert.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:35 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Interpretatie van dat achterlijke boek van hun.
Deze aanslag spreekt dat anders wel tegen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou te maken met allemaal andere artsen van bepaalde afkomsten die gewoon hun werk doen?
Het is niet bepaald zo dat artsen van bepaalde afkomsten massaal aan het moorden slaan hier.
Ja zo kun je ook naar China en dan 10 Chinezen afknallen. Maar das niet erg hoor daar zijn er heel veel van! Procentueel merk je dat nauwelijksquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Getalsmatig goochelen met het aantal slachtoffers en dat af doen als "stelt weinigl voor" is bepaald niet netjes.
Je kunt draaien tot je een ons weegt met je deugende praatjes, je zou gewoon van dit forum geflikkerd moeten worden.
Wat was er op 7 oktober 2022 dan?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Soort 7 oktober 2022 gevoel qua Fok!
De eerste uren ging het daar nog over feiten, werd er stelling genomen qua meningen en dag in dag uit dezelfde puist uitknijperij van beide kanten.
Ja, zijn er meer artsen mee bezig dan?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Deze aanslag spreekt dat anders wel tegen.
Je bent alleen maar de ellende aan het minimaliseren. Het is er niet eentje. Het is aanslag na aanslag, Jodenjacht, rellen, kleinere criminaliteit, een grote meerderheid uit dezelfde hechte groep die alles gedoogd. Het is een immense botsing tussen culturen waarbij welvarende Westerse landen laatig gevallen worden met een achterlijk geloof en dito cultuur. Hou toch op met downplayen man.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Succes daarmee. Wat een idioot plan.
Miljoenen en miljoenen moslims, die geen vlieg kwaad doen en hun steentje bijdragen, en jij wilt ze allemaal uit zetten vanwege een debiel in een auto.
Dat sluit ik niet uit.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, zijn er meer artsen mee bezig dan?
Roy Donders en vriendin maakten toen bekend dat ze een meisje kregen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:42 schreef Justinn het volgende:
[..]
Wat was er op 7 oktober 2022 dan?
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Succes daarmee. Wat een idioot plan.
Miljoenen en miljoenen moslims, die geen vlieg kwaad doen en hun steentje bijdragen, en jij wilt ze allemaal uit zetten vanwege een debiel in een auto.
Grappig dat die linker nu waarschijnlijk zich door Mo en Ali laat volpompen lolquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zoiets dus
[ afbeelding ]
Grok op Twitter/X (gratis trouwens)quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Super! Waarmee maak je dit soort plaatjes? Ik wil dit ook
Veroordelen dat alle moslims gedeporteerd moeten worden vanwege een aanslag door 1 moslim is "ellende minimaliseren." Duidelijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:43 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Je bent alleen maar de ellende aan het minimaliseren. Het is er niet eentje. Het is aanslag na aanslag, Jodenjacht, rellen, kleinere criminaliteit, een grote meerderheid uit dezelfde hechte groep die alles gedoogd. Het is een immense botsing tussen culturen waarbij welvarende Westerse landen laatig gevallen worden met een achterlijk geloof en dito cultuur. Hou toch op met downplayen man.
Ik vind jou dom. Moslims plegen geen aanslagen als een collectief groepje. Of moeten we nu Nederlandse mannen verbieden, omdat er een hoop kleine kindjes neuken?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Want Joden pleegden inderdaad aanslagen op onschuldige mensen omdat die niet Joods waren.
Als je je nu wat dommig voelt... dat is terecht.
Hoogopgeleid, waarschijnlijk een meer dan prima salaris, dus de theorie dat het allemaal aan een "achtergestelde maatschappelijke positie" ligt kan de vuilnisbak in. Maar da's al langer bekend.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaat zeker ook onderzocht worden.
Ben dan ook benieuwd wat die idioot tot deze moordaanslag heeft doen komen.
Als je de Veiligheidskunde kent, die wordt toegepast is bedrijven met hoge risico’s dan geldt de belangrijkste regel.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:45 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Aan de andere kant: het zijn wel hl vaak moslims die dit soort dingen uithalen. En zeker in Duitsland zijn steekpartijen door moslims ook aan de orde van de dag. Op een gegeven moment wordt de vraag wat zwaarder moet wegen, individuele beoordeling van personen of collectieve veiligheid, wel relevant.
Het zou al heel veel helpen als er vanuit de moslimgemeenschap eens wat zelfreinigend vermogen werd getoond in plaats van meteen weer in de slachtofferrol kruipen en klagen over discriminatie.
Hmmm jammer dat ik twitter account heb, misschien toch maar aanmaken dan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:46 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Grok op Twitter/X (gratis trouwens)
Nee, met een fobie stel je dat ''angsten'', dan wel zorgelijkheden, ongegrond en irreel zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Weer gaslighten. Het gaat niet om 1 moslim. Waar haal je dat vandaan. Ik noem legio voorbeelden uit recente geschiedenis en dan noem ik nog maar het topje van de ijsberg.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veroordelen dat alle moslims gedeporteerd moeten worden vanwege een aanslag door 1 moslim is "ellende minimaliseren." Duidelijk.
Maar wie ga je dan uitzetten? Alle moslims of de moslims die aanslagen plegen?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:49 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Weer gaslighten. Het gaat niet om 1 moslim. Waar haal je dat vandaan. Ik noem legio voorbeelden uit recente geschiedenis en dan noem ik nog maar het topje van de ijsberg.
Had nooit gedacht aanslag en ‘1 moslim’ in dezelfde post te zien.
Dat zou buiten kijf moeten staan, maar helaas is dat niet het geval. Tragisch om zo snel na een aanslag te lezen dat mensen niet emotioneel moeten reageren omdat het aantal doden op de gehele populatie meevalt. Als ideologie je ertoe noopt om moord te bagatelliseren, dan zou je je eens achter de oren moeten krabben.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:33 schreef Repentless het volgende:
[..] Buiten kijf staat dat dit weer ongekend tragisch is.
Maar dit is een moslim. Als een moslim iets doet spreken we ze aan als 1 groep.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou me niks verbazen als er weer een verhaaltje achter zit dat deze meneer ontslagen was en z’n eer gekrenkt was en hij op wraak uit was.
Maar goed, dat is speculatie.
Dit is sowieso iemand die de letterlijke interpretatie van de islam heeft gebruikt om het feit dat zijn lontje (gekrenkte eer?) is aangestoken te botvieren op onschuldige ongelovigen. Wat kan het anders zijn? Ik zie een athest die haat jegens zijn ex heeft niet 100 mensen neermaaien op een kerstmarkt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou me niks verbazen als er weer een verhaaltje achter zit dat deze meneer ontslagen was en z’n eer gekrenkt was en hij op wraak uit was.
Maar goed, dat is speculatie.
Eerst beleid maken op basis van intolerantie voor intolerantie. Idealiter Europees. Immigratie van moslims stoppen, emigratie stimuleren (het belangrijkste, zeker in het begin), verbod op en sluiting van islamitische instellingen, daarna een ruime overbruggingstijd (denk aan jaren) om moslims de tijd te geven om hetzij te bekeren, hetzij hun geloof af te zweren hetzij te emigreren. Daarna volgt het onvermijdelijke: de vervolging en opsluiting van overgebleven moslims. Gedwongen emigratie indien er sprake is van meerdere paspoorten, anders de keuze: emigreren of opsluiten.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Opzich geen slecht idee, alleen hoe wil je dat voor elkaar krijgen ?
Exactquote:Op vrijdag 20 december 2024 22:49 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Weer gaslighten. Het gaat niet om 1 moslim. Waar haal je dat vandaan. Ik noem legio voorbeelden uit recente geschiedenis en dan noem ik nog maar het topje van de ijsberg.
Omg, ik hoop dat AIVD meeleest.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Eerst beleid maken op basis van intolerantie voor intolerantie. Idealiter Europees. Immigratie van moslims stoppen, emigratie stimuleren (het belangrijkste, zeker in het begin), verbod op en sluiting van islamitische instellingen, daarna een ruime overbruggingstijd (denk aan jaren) om moslims de tijd te geven om hetzij te bekeren, hetzij hun geloof af te zweren hetzij te emigreren. Daarna volgt het onvermijdelijke: de vervolging en opsluiting van overgebleven moslims. Gedwongen emigratie indien er sprake is van meerdere paspoorten, anders de keuze: emigreren of opsluiten.
Nee, geen "eindoplossing", want ja, die vraag wou je stellen en je moet je beseffen dat dat alleen maar contraproductief is. Opties kunnen door die (valse) vergelijking met het verleden niet meer overwogen worden - en nu zitten we in deze situatie. Joden, zigeuners en andere unerwnschten waren onschuldige slachtoffers van een waanzinnige (en intolerante) leer. Moslims hebben zelf een daadwerkelijke waanzinnige en intolerante leer. We nemen hiermee geen actie tegen de nieuwe Joden... maar tegen de nieuwe nazi's.
Dat is verkeerd, alleen is het wel weer een aanslag op een kerstmarkt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:51 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Maar dit is een moslim. Als een moslim iets doet spreken we ze aan als 1 groep.
Feit blijft dat de meerderheid zich gewoon gedraagt. En op basis van goed gedrag toch rechten worden ontnomen en gedeporteerd worden. Het is een ziek plan, en dat weet je zelf ook. Jij en die andere user zitten veel te hoog in de emotie om fatsoenlijk te kunnen reageren op dit onderwerp.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:49 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Had nooit gedacht aanslag en ‘1 moslim’ in dezelfde post te zien.
Alle moslims hangen wel dezelfde geschriften aan (waar een motivatie voor zulks geweld te vinden is) en alle moslims zien hun profeet, die zelf barbaars geweld ook niet schuwde, als perfect. En dit is gewoon weer de zoveelste moslim die daadwerkelijk de islamitische daad bij het islamitische woord voegt. En ook nu zal -voor de zoveelste keer- opnieuw eerst een oorverdovende stilte vanuit de moslimgemeenschap gaan, waarna de eerste geluiden zullen volgen, die zullen klinken als ''slachtofferschap''.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veroordelen dat alle moslims gedeporteerd moeten worden vanwege een aanslag door 1 moslim is "ellende minimaliseren." Duidelijk.
Jouw profeet neukte een kind. Denk daar eens rationeel over na.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ben je ook zo stoer over witte homoseksuele mannen die kindertjes doen? Of kun je dan wel rationeel denken?
Alles wat ook maar bij een fanatieke stroming zit in de moskee en de zandbak ideologie niet los kan laten voorbij de voordeur.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maar wie ga je dan uitzetten? Alle moslims of de moslims die aanslagen plegen?
Die laatste groep sowieso. Verder zouden de Duitsers ook eens kunnen beginnen met het deporteren van Arabische clans.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Omdat dat raakt. Het is een tijd van onschuld, gezelligheid, leuk met familie.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is verkeerd, alleen is het wel weer een aanslag op een kerstmarkt.
Waarom doen ze dat steeds? Moslims? Kan me voorstellen dat mensen daar bang van worden.
Zo werkt het niet. Als een Chinees morgen hetzelfde deed gaan we echt niet alle Chinezen aanspreken. Ik durf zelfs te wedden dat er ook Chinezen klaar staan op alles te veroordelen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:51 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Maar dit is een moslim. Als een moslim iets doet spreken we ze aan als 1 groep.
De user waar ik op reageerde had het over alle.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In die tijd neukte iedereen kinderen. Een beetje goedkoop om een discussie aan te gaan over normen uit 620.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jouw profeet neukte een kind. Denk daar eens rationeel over na.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:57 schreef Servieskast het volgende:
[..]
In die tijd neukte iedereen kinderen. Een beetje goedkoop om een discussie aan te gaan over normen uit 620.
Tegenwoordig is dat trouwens meer een blanke iets lijkt het wel.
Wat heeft het voor zin als je enkel daders hard aanpakt nadat ze een aanslag gepleegd hebben? Leuk voor wraak gevoelens, maar je wil dit toch voorkomen in de toekomst lijkt me.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:50 schreef mcmlxiv het volgende:
Geef je moslim-haat vooral ruimte wanneer dat oplucht. Mij lijkt het nog steeds nogal anti-grondwettelijk om willekeurig mensen te deporteren of erger omdat iemand uit dezelfde groep een vreselijke klootzak is.
Vergis je niet. Van mij mogen ze dit soort terroristen levenslang opsluiten, daarbij dagelijks vetmesten met spek, alcohol en ander niet halal voer, martelen en verminken en dat op TV uitzenden. En zodra hij dood is in een varkenshuid naaien, vooral niet begraven maar op een veldje laten verrotten. Dit soort vieze beesten moet gewoon weten dat er een hel is wanneer ze gepakt gaan worden, simpel zat.
Maar gedrag van tientallen projecteren op miljoenen is levensgevaarlijk. Dat geeft alleen maar als resultaat dat die tientallen zich gesterkt voelen dat ze op de goede weg zijn.
Jij snapt dat wel?quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:55 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Omdat dat raakt. Het is een tijd van onschuld, gezelligheid, leuk met familie.
Waarom hij het heeft gedaan weet ik niet. Waarom hij heeft gekozen voor een kerstmarkt snap ik wel.
Vooropgesteld, we weten nog niks zeker maar de kans is 95%, lijkt mij, dat het een islamitische aanslag is.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:52 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dit is sowieso iemand die de letterlijke interpretatie van de islam heeft gebruikt om het feit dat zijn lontje (gekrenkte eer?) is aangestoken te botvieren op onschuldige ongelovigen. Wat kan het anders zijn? Ik zie een athest die haat jegens zijn ex heeft niet 100 mensen neermaaien op een kerstmarkt.
Ik begrijp je volledig. Dat heb ik met blanke mannen. Na zoveel berichten over femicide en pedofiele viezigheid kan ik blanke mannen niet meer als onschuldig zien.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:55 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Als een Chinees morgen hetzelfde deed gaan we echt niet alle Chinezen aanspreken. Ik durf zelfs te wedden dat er ook Chinezen klaar staan op alles te veroordelen.
Als Chinezen elke maand aanslagen gaan plegen en de andere Chinezen gaan gebakjes uitdelen en met vlaggen zwaaien, en Chinezen plegen oo dagelijkse basis verkrachtingen en berovingen, dan hebben we een heel ander gesprek met ‘de Chinezen’.
Zie je hoe onwerkelijk dit klinkt? En hoe bizar het is dat moslims dit met z’n allen voor elkaar hebben gekregen? Ik zou als moslim mezelf schamen en zsm afstand doen van de groep en religie.
Prima dit.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Eerst beleid maken op basis van intolerantie voor intolerantie. Idealiter Europees. Immigratie van moslims stoppen, emigratie stimuleren (het belangrijkste, zeker in het begin), verbod op en sluiting van islamitische instellingen, daarna een ruime overbruggingstijd (denk aan jaren) om moslims de tijd te geven om hetzij te bekeren, hetzij hun geloof af te zweren hetzij te emigreren. Daarna volgt het onvermijdelijke: de vervolging en opsluiting van overgebleven moslims. Gedwongen emigratie indien er sprake is van meerdere paspoorten, anders de keuze: emigreren of opsluiten.
Nee, geen "eindoplossing", want ja, die vraag wou je stellen en je moet je beseffen dat dat alleen maar contraproductief is. Opties kunnen door die (valse) vergelijking met het verleden niet meer overwogen worden - en nu zitten we in deze situatie. Joden, zigeuners en andere unerwnschten waren onschuldige slachtoffers van een waanzinnige (en intolerante) leer. Moslims hebben zelf een daadwerkelijke waanzinnige en intolerante leer. We nemen hiermee geen actie tegen de nieuwe Joden... maar tegen de nieuwe nazi's.
Welnee. Het is echt een islamitisch iets, en dan het liefst in de kont. Alleen daar wordt alles goed achter de deur gehouden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:57 schreef Servieskast het volgende:
[..]
In die tijd neukte iedereen kinderen. Een beetje goedkoop om een discussie aan te gaan over normen uit 620.
Tegenwoordig is dat trouwens meer een blanke iets lijkt het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |