quote:Automobilist rijdt in op kerstmarkt Maagdenburg, vermoedelijk aanslag
Op de kerstmarkt in de Duitse stad Maagdenburg is een automobilist ingereden op een groep mensen. De bestuurder is aangehouden.
De deelstaatregering in Saksen-Anhalt gaat ervan uit dat het een aanslag was, zegt een woordvoerder tegen Duitse media. De regionale zender MDR meldde kort na het incident op basis van de politie dat er zeker één dode was. Dagblad Bild heeft het inmiddels over elf doden. Dat aantal is niet door officiële bronnen bevestigd.
Ook zijn er berichten dat tussen de 60 en 80 mensen gewond zijn geraakt.
De auto reed naar verluidt recht in op het publiek in de richting van het stadhuis. Er gaan niet-geverifieerde beelden rond op sociale media waarop te zien is dat er mensen op de grond liggen.
'Man uit Saudi-Arabië'
Volgens ooggetuigen die spraken met de lokale krant Mitteldeutsche Zeitung reed de bestuurder in een zwarte SUV. Hij reed door afzettingen om de markt op te komen en ging toen zigzaggen, ogenschijnlijk om zo veel mogelijk slachtoffers te maken, zeggen ze. Toen hij probeerde om te keren, werd hij door politieagenten tegengehouden en gearresteerd.
De krant Die Welt meldt op basis van veiligheidskringen dat de arrestant een man uit Saudi-Arabië is, geboren in 1974. Hij zou de auto kort voor de aanval hebben gehuurd.
De Duitse bondskanselier Scholz zegt in een verklaring op X dat de berichten uit Maagdenburg "op iets slechts duiden". Zijn gedachten zijn bij de slachtoffers en hun families. "Mijn dank gaat uit naar de toegewijde reddingswerkers in deze angstige uren."
'Oorlogsachtige omstandigheden'
De organisator van de kerstmarkt heeft mensen opgeroepen de binnenstad van Maagdenburg te verlaten. De premier van de deelstaat is onderweg naar Maagdenburg. Hij spreekt van een "verschrikkelijke gebeurtenis".
Een man die twee kraampjes uitbaatte op de kerstmarkt, meldt aan de Mitteldeutsche Zeitung dat de automobilist direct langs zijn hamburgerkraam reed en de toonbank omverreed. Hij spreekt van "oorlogsachtige omstandigheden".
De dappere dodo.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Vergeet vooral ook Pim Fortuyn niet! Maar gelukkig is die doodvermoord door een koene linkse ridder.
Dit is nu juist wat je niet moet doen.quote:
Maar dat is ook maar een paar keer per winter en zo veel grote wedstrijden zijn er niet meer daar.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is nu juist wat je niet moet doen.
Erfurt is trouwens ook de enige plaats in die klotedeelstaat waar nog wat te beleven valt.
Dat staat voor Joop.nl.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De witteonderbroek? Is dat een nog onbekend naampje voor iets of wat?
quote:In 2017 publiceerde de website GeenStijl een audiobestand waarin een vrouw Van Jole confronteerde met een vermeend geval van aanranding dat zich enkele jaren eerder zou hebben voorgedaan.[11] De vrouw beschrijft hoe Van Jole haar, toen zij 23 jaar oud was, tegen haar wil zoende en enkel gekleed in een witte onderbroek op haar ging liggen.
Joop.nl niet kennen.....quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De witteonderbroek? Is dat een nog onbekend naampje voor iets of wat?
En zonder eten naar bed.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:39 schreef Jahr00n het volgende:
Echt erg dit
Deze persoon moeten ze gelijk gevangen nemen
Gelijk met een tank overrijden bedoel je. Totdat hij zo plat is als een dubbeltje.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:39 schreef Jahr00n het volgende:
Echt erg dit
Deze persoon moeten ze gelijk gevangen nemen
Wat wil je nog meer zien?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja die heb ik al gezien, dat is die pixelbrei die ik bedoel.
Dat ken ik wel, maar ik ken niet alle geuzennamen en scheldnaampjes en dergelijken. Als ik het over Joop.nl of GeenStijl.nl ofzo heb zeg ik meestal Joop.nl of GeenStijl.nl ofzo, is wat duidelijker.quote:
Het was een verwarde persoon, heeft hulp nodig, het is de schuld van de duitsers, ze hebben hem niet goed geintegreerd, etc etcquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Ik klop dat even af hier op mijn tafel.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:45 schreef Jahr00n het volgende:
Misschien kunnen de duitsers eens bij onze politie en aivd komen kijken hoe we die terroristen opsporen en verijdelen
hier gebeurd het gelukkig bijna nooit
Gaat verder alles goed?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:45 schreef roos94 het volgende:
We gaan toch allemaal dood. Straks gooit IS gewoon een allesvernietigende bom op de aarde en dan is t maar opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |