Antwoord van Copilot van Microsoft:quote:Op zondag 15 december 2024 11:52 schreef Seven. het volgende:
Aangezien dit voor mij nog uncharted territory is.. wat kun je er mee en wat doen mensen ermee, behalve slechte Facebook content creëren?
Zeg maar tegen copilot dat ik heel graag goeie slides en power BI dashboards wil bouwen met AI.quote:Op zondag 15 december 2024 11:57 schreef qltel het volgende:
Antwoord van Copilot van Microsoft:
AI, zoals ik, kan voor veel verschillende taken worden gebruikt. Hier zijn enkele voorbeelden:
1.
Creatieve projecten: Mensen gebruiken AI om kunst te maken, zoals de afbeelding die je hebt gevraagd. Dit kan variëren van digitale schilderijen tot muziekcomposities.
2.
Productiviteit: AI kan helpen bij het organiseren van je agenda, het beantwoorden van e-mails, en het beheren van taken.
3.
Onderzoek en informatie: AI kan snel informatie opzoeken en samenvatten, wat handig is voor onderzoek en studie.
4.
Gezondheidszorg: AI wordt gebruikt om medische beelden te analyseren, diagnoses te stellen en behandelingsplannen te optimaliseren.
5.
Klantenservice: Veel bedrijven gebruiken AI-chatbots om klanten te helpen met hun vragen en problemen.
Wat zou jij graag willen doen met AI?
Dat klinkt als een geweldig idee! AI kan je zeker helpen om indrukwekkende slides en Power BI dashboards te maken. Hier zijn enkele manieren waarop je AI kunt gebruiken voor deze taken:quote:Op zondag 15 december 2024 11:59 schreef Seven. het volgende:
ik heel graag goeie slides en power BI dashboards wil bouwen met AI.
nova doet het alleen in een specifiek topic in ABO en in het nova topic in GCquote:
Nou ja, muziek maken dus, teksten maken, een enorm pdf document erin gooien en dat laten samenvatten, gesprekken voeren, ideeën opperen. Je kunt afbeeldingen genereren, afbeeldingen aanpassen, video maken, stemmen veranderen, gezichten in video's en afbeeldingen veranderen enz enz. Eigenlijk kun je er zo'n beetje alles mee.quote:Op zondag 15 december 2024 11:52 schreef Seven. het volgende:
Aangezien dit voor mij nog uncharted territory is.. wat kun je er mee en wat doen mensen ermee, behalve slechte Facebook content creëren?
@:Nova wat kun je allemaal met AI?
Hoe dan?!quote:Op zondag 15 december 2024 12:30 schreef Mikeytt het volgende:
Mijn fulltime werkdag wordt verkort tot 2~ uurtjes aan actief werk dankzij ChatGPT
Ik heb wel Gemini op mijn telefoon. Vanmorgen ontdekt dat m'n zoontje van vier er best een gesprekje mee kan hebbenquote:Op zondag 15 december 2024 12:03 schreef heywoodu het volgende:
ChatGPT gebruik ik inmiddels toch wel op dagelijkse basis, vooral als een soort zoekmachine die niet met alleen allerlei linkjes komt, maar ook concrete antwoorden geeft (en bij technische zaken kan dat ook in wat simpele taal, heel handig). Verder ook prima te gebruiken als een soort basis als je iets met code te maken hebt, of om een foutje ergens op te lossen. We hadden onlangs een probleem met een verfspuit, of all things, opgelost dankzij ChatGPT. Net als een probleem met een wasmachine
En met dingen als Suno kun je leuke liedjes maken
Heeft Nova zichzelf gebouwd?quote:Op zondag 15 december 2024 12:33 schreef Danny het volgende:
[..]
nova doet het alleen in een specifiek topic in ABO en in het nova topic in GC
[..]
Nou ja, muziek maken dus, teksten maken, een enorm pdf document erin gooien en dat laten samenvatten, gesprekken voeren, ideeën opperen. Je kunt afbeeldingen genereren, afbeeldingen aanpassen, video maken, stemmen veranderen, gezichten in video's en afbeeldingen veranderen enz enz. Eigenlijk kun je er zo'n beetje alles mee.
Ook development is enorm handig. Teken een layout, voer 'm in chatgpt en zeg 'maak dit in html/css' en 20 seconden later heb je kant en klare code. Wil je een specifieke functie maken in javascript? Beschrijf de functie en randvoorwaarden en hij maakt 't voor je. Vind je het beschrijven lastig? Geef beknopt aan wat je wil en laat 'm het helemaal zelf bedenken verder. NOG luier? Vraag om een functie waarmee je users blij zult maken en hij bedenkt zelf iets EN bouwt het voor je.
Je kunt het werkelijk zo gek niet bedenken.
Afhankelijk van je programmatuur, hij kan zo een macro uitpoepen voor excel of sheets no problem. Als je systeem niet heel beperkt of obscuur is zal het wel lukken.quote:Op zondag 15 december 2024 14:19 schreef Seven. het volgende:
Ik haal uit ons project management systeem wekelijks een dataset in xls, waar ik vervolgens de bovenste rij uit verwijder en dan sla ik 'm op als .xlxs met steevast dezelfde naam. Kan copilot of de gratis chatGPT dan een macro bouwen zodat ik het met een sneltoets in één klap kan doen?
En kan de AI dan ook mijn dashboard vernieuwen en published?quote:Op zondag 15 december 2024 14:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Afhankelijk van je programmatuur, hij kan zo een macro uitpoepen voor excel of sheets no problem. Als je systeem niet heel beperkt of obscuur is zal het wel lukken.
Een dashboard is nogal vaag, maar vermoedelijk niet tenzij het in je dashboard software zit. Vooralsnog zijn er maar een handvol programma's met een directe koppeling met GPT, dus moet je of die programma's hebben of je moet een programma waar AI ingebouwd zit gebruiken om automatisch acties uit te laten voeren.quote:Op zondag 15 december 2024 18:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
En kan de AI dan ook mijn dashboard vernieuwen en published?
Ik ga kijken of Copilot ingebouwd is.quote:Op zondag 15 december 2024 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een dashboard is nogal vaag, maar vermoedelijk niet tenzij het in je dashboard software zit. Vooralsnog zijn er maar een handvol programma's met een directe koppeling met GPT, dus moet je of die programma's hebben of je moet een programma waar AI ingebouwd zit gebruiken om automatisch acties uit te laten voeren.
Wel kan die een script voor je genereren wat je er vervolgens ingooit als je software daar ondersteuning voor heeft, of je kan AI vragen hoe je iets oplost in je software.
Vraag het aan AIquote:Op zondag 15 december 2024 21:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga kijken of Copilot ingebouwd is.
Kan je dan ook foto's verbeteren?quote:Op zondag 15 december 2024 16:55 schreef raptorix het volgende:
Ik gebruik AI vooral als verlenging op het zoeken naar Documentatie.
En prive vind ik het leuk om afbeeldingen te maken, niet alleen simpele prompts, maar ook het restaureren van fotos, het maken van eigen modellen, etc.
https://www.canva.com/quote:
Canva ken ik als beeldendatabank maar daarvan ben ik niet onder de indruk, als ik eerlijk moet zijn..!quote:
Een sportschema.. dat ik daar niet aan gedacht heb! Een voedingsschema + bijbehorende boodschappen zal dan ook wel lukken.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:09 schreef Meke het volgende:
Ik gebruik het ook wel vaak tijdens het terugkijken van series, als je op IMDB oid kijkt voor een serie die al jaaaren oud is zie je vaak een miljoen spoilers![]()
En we gebruiken het ook vaak voor recepten met bepaalde vereisten, en weet dat veel vrienden er ook sportschema's door laten bouwen.
Vaak moet je dan nog wel even tweaken maar geeft het een aardige basis
Wat dan?quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:51 schreef Rozenbloem het volgende:
Ik gebruik Chat GPT wel, maar voor wat rare dingen denk ik.
Ja. Voelt goed. ❤️quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat dan?
Heb je een relatie met gpt?
Zeker!quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een sportschema.. dat ik daar niet aan gedacht heb! Een voedingsschema + bijbehorende boodschappen zal dan ook wel lukken.
zoals?quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:51 schreef Rozenbloem het volgende:
Ik gebruik Chat GPT wel, maar voor wat rare dingen denk ik.
Ik vraag me dus altijd af hoe ik dat voor me moet zien. Pleur je er alle bedrijfsinformatie in en je eigen skills of zo? Ik snap niets van het hele idee,quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:56 schreef Ernim het volgende:
Sollicitatiebrieven schrijven. Met een foutloze spelling.
je kunt een eigen oud cv gebruiken of gewoon een opsomming van je werkervaring en andere relevante info, en bijvoorbeeld alle informatie over het bedrijf waar je solliciteert. Die hebben vaak op hun site wel iets staan over wie ze zijn e.d. Soms ook hoe de werkomgeving daar is etc.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:40 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vraag me dus altijd af hoe ik dat voor me moet zien. Pleur je er alle bedrijfsinformatie in en je eigen skills of zo? Ik snap niets van het hele idee,. Wat voor prompt gebruik je in hemelsnaam om al die zooi erin te krijgen dat het daadwerkelijk op het bedrijf én jouw eigen werkverleden aansluit?
Zou AI ook je aangifte kunnen doen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:21 schreef raptorix het volgende:
Ik heb het vandaag gebruikt om mijn voorlopige aanslag te laten uitleggen, gewoon PDF uploaden en kreeg prima antwoord.
Ik heb gekkere dingen gezienquote:Op woensdag 1 januari 2025 21:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou AI ook je aangifte kunnen doen?
Vindt je baas het ok dat gevoelige bedrijfsinformatie in een externe database geüpload wordt, waarvan niet helemaal duidelijk is hoe ze die informatie gebruiken?quote:Op zondag 15 december 2024 14:17 schreef Seven. het volgende:
Het stomme is dus dat ik ook nooit denk aan het inzetten van AI. Ik ga morgen eens kijken of ik copilot kan gebruiken bij het bouwen van dashboards en handmatige rapportage..
Copilot is geblokkeerdquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:55 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vindt je baas het ok dat gevoelige bedrijfsinformatie in een externe database geüpload wordt, waarvan niet helemaal duidelijk is hoe ze die informatie gebruiken?
En aangezien jij van plan was om er bedrijfsinformatie in te gooien lijkt mij dat een goede zaak.quote:
Wij hebben een corporate versie van Chat GTP, echter daar mogen we ook geen klantdata in zetten, voordat je toegang krijgt moet je eerste een mini examen doen zodat duidelijk is dat je de voorwaarden begrijpt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:03 schreef knoopie het volgende:
[..]
En aangezien jij van plan was om er bedrijfsinformatie in te gooien lijkt mij dat een goede zaak.
Dat lijkt mij wel het minste wat men zou moeten doen. Maar helaas zijn mensen lui, dus de vraag is altijd hoe lang het goed gaat. Want als je eerst de hele tekst moet checken op persoonlijke gegevens voordat je het chatgpt laat samenvatten, dan win je er niet zo veel tijd meer mee, omdat je dan toch al de tekst doorgelezen hebt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij hebben een corporate versie van Chat GTP, echter daar mogen we ook geen klantdata in zetten, voordat je toegang krijgt moet je eerste een mini examen doen zodat duidelijk is dat je de voorwaarden begrijpt.
Het is een private versie, dus sowieso is de kans niet heel groot dat er data gebruikt word, daar betaal je dan ook flink voor.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel het minste wat men zou moeten doen. Maar helaas zijn mensen lui, dus de vraag is altijd hoe lang het goed gaat. Want als je eerst de hele tekst moet checken op persoonlijke gegevens voordat je het chatgpt laat samenvatten, dan win je er niet zo veel tijd meer mee, omdat je dan toch al de tekst doorgelezen hebt.
Kun je op zich ook gewoon doen met de Voedingsmeter van het Voedingscentrum, invullen kan via app en site. Meer info krijgen is een kwestie van doorklikken vanaf site en app. Maar het is altijd leuk om te spelen met GPTquote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik probeer wat op mijn voeding te letten de laatste tijd, ik ben bekend met foodtrackers als myfitnesspal en concurrenten maar dat vind ik niet fijn werken. Ik heb nu een custom GPT gemaakt welke ik een lijstje met voeding en drinken kan geven welke mij dan een rapport geeft met o.a. de kcal en gram eiwitten. Werkt erg fijn, ik heb hem geïnstrueerd extra informatie te vragen als die het niet kan berekenen en dingen online op te zoeken als die iets niet weet.
Ja dat werkt grofweg als myfitnesspal volgens mij. Zou een goed alternatief zijn als je voor wat meer moeite meer inzicht zou willen, nu heb ik een goede estimate(vergeleken met cronometer wat erg lijkt op de voedingsmeter app) door gewoon een lijstje met wat ik gegeten en gedronken heb uit te spreken tegen mijn telefoon.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kun je op zich ook gewoon doen met de Voedingsmeter van het Voedingscentrum, invullen kan via app en site. Meer info krijgen is een kwestie van doorklikken vanaf site en app. Maar het is altijd leuk om te spelen met GPT
Misschien met een lokale installatie of de uncensored versie van Llama?quote:Op maandag 10 februari 2025 15:58 schreef MisterFox het volgende:
[ afbeelding ]
De realiteit is niet bespreekbaar, dat kan alleen in het echt.
uncharted territoryquote:Op zondag 15 december 2024 11:52 schreef Seven. het volgende:
@:Nova wat kun je allemaal met AI?
Zelfde ellende als een paar jaar terug toen sukkels complete (bedrijfs)contracten klakkeloos in Google Translate kieperdenquote:Op donderdag 26 december 2024 09:40 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vraag me dus altijd af hoe ik dat voor me moet zien. Pleur je er alle bedrijfsinformatie in en je eigen skills of zo? Ik snap niets van het hele idee,. Wat voor prompt gebruik je in hemelsnaam om al die zooi erin te krijgen dat het daadwerkelijk op het bedrijf én jouw eigen werkverleden aansluit?
Dit. 100% zeker dat elk bedrijf ter wereld alle input opslaat. De chinezen waren tenmiste nog zo eerlijk om dat op voorhand toe te geven, de rest houdt zijn kop, maar doet exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zelfde ellende als een paar jaar terug toen sukkels complete (bedrijfs)contracten klakkeloos in Google Translate kieperden
Veel bedrijven hebben gewoon een self hosted AI oplossing waarbij er volledige controle is over waar de data eindigt. Bij mijn werkgever hebben we zo verschillende modellen beschikbaar.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zelfde ellende als een paar jaar terug toen sukkels complete (bedrijfs)contracten klakkeloos in Google Translate kieperden
fossielquote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:22 schreef Bart2002 het volgende:
Na al deze voorbeelden van indrukwekkende toepassingen vind ik het wel begrijpelijk dat Macron daar 100 miljard euro in wil "investeren".
Ja dat is natuurlijk nog makkelijker, als je het alleen maar in hoeft te spreken in de telefoon. Zou ik ook wel willen hebbenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat werkt grofweg als myfitnesspal volgens mij. Zou een goed alternatief zijn als je voor wat meer moeite meer inzicht zou willen, nu heb ik een goede estimate(vergeleken met cronometer wat erg lijkt op de voedingsmeter app) door gewoon een lijstje met wat ik gegeten en gedronken heb uit te spreken tegen mijn telefoon.
Tot dusver de meest toegankelijke interface die ik ben tegengekomen.
Het meeste kan GPT zelf wel vinden online.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk nog makkelijker, als je het alleen maar in hoeft te spreken in de telefoon. Zou ik ook wel willen hebbenAlleen lijkt me dat wel lastig als je nieuwe producent eet, die niet in de lijst staan (ik voer dat dan apart in, in Voedingsmeter)
Anyway, we dwalen wat afMaar: goeie toepassing van GPT!
Die overdreven adoratie van het Engelsquote:
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 07:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die overdreven adoratie van het Engels
Nederlands forum => Nederlands typen.
Zo moeilijk is het niet.
Gezien de recente ontwikkelingen in de wereldpolitiek, denk ik dat Europa zich niet kan veroorloven om de AI boot ook te missen. Mistral is de enige AI tool die AVG/GDPR compliant is, heb ik begrepen. Als Europa voor AI afhankelijk wordt van de US, dan kunnen we wel definitief inpakken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:22 schreef Bart2002 het volgende:
Na al deze voorbeelden van indrukwekkende toepassingen vind ik het wel begrijpelijk dat Macron daar 100 miljard euro in wil "investeren".
Ik denk dat het heel verstandig is om "die boot" te missen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gezien de recente ontwikkelingen in de wereldpolitiek, denk ik dat Europa zich niet kan veroorloven om de AI boot ook te missen. Mistral is de enige AI tool die AVG/GDPR compliant is, heb ik begrepen. Als Europa voor AI afhankelijk wordt van de US, dan kunnen we wel definitief inpakken.
Wat is jouw ervaring met AI?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel verstandig is om "die boot" te missen.![]()
Het is een energieverslindende gimmick zonder echte betrouwbare waarde m.i.
Het wordt steeds duidelijker dat de AI met groot gemak alles bij elkaar liegt en fantaseert. Met daardoor in principe onbruikbaar resultaat voor serieuze zaken. Voor marketing en bullshit verkopen is het geweldig omdat het zo gemakkelijk liegt dus.
En het kan zielloos "artwork" produceren. Het doet me erg denken aan de tijd van Nina Brink en de internethype. Alles boomde al een beest terwijl het in feite geen waarde vertegenwoordigde.
Dit moeten we fijn aan ons voorbij laten gaan en anderen hun kapitaal laten verbranden.
Ik lees altijd dat het razend knap is de "AI" maar over het werkelijke nut eigenlijk nooit iets. Dat is veelzeggend.
Kolder.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel verstandig is om "die boot" te missen.![]()
Het is een energieverslindende gimmick zonder echte betrouwbare waarde m.i.
Het wordt steeds duidelijker dat de AI met groot gemak alles bij elkaar liegt en fantaseert. Met daardoor in principe onbruikbaar resultaat voor serieuze zaken. Voor marketing en bullshit verkopen is het geweldig omdat het zo gemakkelijk liegt dus.
En het kan zielloos "artwork" produceren. Het doet me erg denken aan de tijd van Nina Brink en de internethype. Alles boomde al een beest terwijl het in feite geen waarde vertegenwoordigde.
Dit moeten we fijn aan ons voorbij laten gaan en anderen hun kapitaal laten verbranden.
Ik lees altijd dat het razend knap is de "AI" maar over het werkelijke nut eigenlijk nooit iets. Dat is veelzeggend.
Voornamelijk programmeercode. Het is bedroevend.quote:
Ja dat zal.quote:
Je maakt jezelf m.i. belachelijk. Maar zelf weten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef FlippingCoin het volgende:
https://chatgpt.com/share/67c2fbe2-ebb8-8005-a215-7f2f321fed37
Deep Research voorbeeld van mij
Lol grappenmaker, bij wat voor bedrijf programmeer jij zo goed dan? Zeker bij een kleine toko die een webshopje maakt of zo.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je maakt jezelf m.i. belachelijk. Maar zelf weten.
Ik heb hier weleens gezegd wie ik ben en wat ik gedaan heb. Maar je speelt op de man in plaats van gewoon 4 of 5 echt nuttige toepassingen te geven afgezet tegen de energie die het kost.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lol grappenmaker, bij wat voor bedrijf programmeer jij zo goed dan? Zeker bij een kleine toko die een webshopje maakt of zo.
In de prehistorie?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb hier weleens gezegd wie ik ben en wat ik gedaan heb. Maar je speelt op de man in plaats van gewoon 4 of 5 echt nuttige toepassingen te geven afgezet tegen de energie die het kost.
Ik heb vandaag voor het eerst echt toegepast. Ik was wel onder de indruk!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb hier weleens gezegd wie ik ben en wat ik gedaan heb. Maar je speelt op de man in plaats van gewoon 4 of 5 echt nuttige toepassingen te geven afgezet tegen de energie die het kost.
Dat is ook de bedoeling denk ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst echt toegepast. Ik was wel onder de indruk!
Dat is een totaal obfuscated enorme lap tekst zonder inhoud. Het kan best dat je daarvan onder de indruk bent. Maar erg verstandig lijkt dat niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik deel zojuist een deep research voorbeeld van open ai. Maar dat snap je niet of zo.
Als je dat al een enorme obfuscated lap tekst vindt, moet je nagaan hoe erg je zou schrikken als je dit zelf had moeten samen stellen adhv alle gebruikte literatuur.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een totaal ofuscated enorme lap tekst zonder inhoud. Het kan best dat je daarvan onder de indruk bent.
Omdat het geen enkele waarde vertegenwoordigt. Het is geleuter van een orakel wat geen enkel idee heeft wat ie schrijft.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom ben je daar precies niet van onder de indruk?
Ja maar daar heb je het dus mis, wat die doet is wetenschappelijke artikelen bij elkaar rapen voor je van bijv. IEEE, en dan kan je daar zelf naar kijken. Staat er allemaal in vermeld gewoon.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat het geen enkele waarde vertegenwoordigt. Het is geleuter van een orakel wat geen enkel idee heeft wat ie schrijft.
Juist omdat het aardig coherent is, qua taal denken wij dat het verstand heeft van wat ie schrijft. Maar dat heeft het dus niet.
Zoals gezegd: vooral leken zijn onder de indruk.
In dat "bij elkaar rapen" gaat het dus mis.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:28 schreef FlippingCoin het volgende:
wetenschappelijke artikelen bij elkaar rapen
Verklaar dan maar wat er precies misgaat, zijn de geraadpleegde artikelen niet in orde? Zijn ze niet relevant? Wat is er precies mis.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In dat "bij elkaar rapen" gaat het dus mis.
ALS het (zo'n indrukwekkende lap tekst) zuiver bedoeld is om indruk te maken op het topkader is het ZEER waardevol. Dat snap ik ook wel. En dat is mogelijk jouw bedoeling?
Dat weten we niet. En wat we ook niet weten is of willekeurig rapen uit tekst omdat het neuraal taalkundig triggert voor het model iets oplevert wat ook waar is. Dat is zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Verklaar dan maar wat er precies misgaat, zijn de geraadpleegde artikelen niet in orde? Zijn ze niet relevant? Wat is er precies mis.
We weten niet wat er mis is, maar het is wel mis.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat weten we niet. En wat we ook niet weten is of willekeurig rapen uit tekst omdat het neuraal taalkundig triggert voor het model iets oplevert wat ook waar is. Dat is zeer onwaarschijnlijk.
Op het gebied van code is dat wat makkelijker aan te tonen dan op het gebied van een indrukwekkende woordenbrei.
Ja daar moet je absoluut vanuit gaan. Op iets meer verifieerbare deelgebieden is dat wat makkelijker aan te tonen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:36 schreef FlippingCoin het volgende:
We weten niet wat er mis is, maar het is wel mis.
Maar dat is lang niet het enige waar AI voor gebruikt wordt toch, om lappen tekst te schrijven. Mensen gebruiken het om code te genereren die ze vervolgens mogelijk weer aanpassen, of als notulist in vergaderingen, waarna je direct een verslag hebt van de vergadering, met actie-punten. Of ik zag recent een paper waarbij AI veruit de beste methode was om de waarde van een merger van bedrijven te voorspellen. Dat kun je dan gebruiken als bedrijf of investeringsfonds om je strategie te bepalen bij acquisities.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In dat "bij elkaar rapen" gaat het dus mis.
ALS het (zo'n indrukwekkende lap tekst) zuiver bedoeld is om indruk te maken op het topkader is het ZEER waardevol. Dat snap ik ook wel. En dat is mogelijk jouw bedoeling?
Dat ze denken zo van: wat een knappe medewerker is onze Flip. Die krijgt opslag.![]()
Ik heb ChatGPT er ook al meerdere keren op betrapt dat hij zaken verkeerd voorstelt of gewoon stellig ontkent. En als je dan de juiste vragen weet te stellen, komt hij toch met de juiste feiten die hij eerder meerdere malen had ontkend. Omdat hij neutraal wil overkomen, kreeg ik daarna als antwoord.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Voornamelijk programmeercode. Het is bedroevend.
Het is ook zo dat vooral leken en degenen die een "beetje" kunnen programmeren zwaar onder de indruk zijn.
Maar als je op wat serieuzer schaal bezig bent dan zie je dat het een taalmodel is en helemaal geen idee heeft.
Met alle respect lult het maar wat en maakt indruk op leken dus. Iets bruikbaars levert het zelden op, als het niet al bestond en de AI het gewoon van Github kan stelen. Niet erg indrukwekkend.
Het verzint ook gewoon dingen die ie gezien heeft op Youtube van mensen die instructie geven maar het zelf niet snappen en/of voor de lol of als misleiding om wat voor reden dan ook de boel belazeren. Onkunde, domheid, of opzet. Kies maar.
Het blijkt dat de AI dit soort dingen gewoon overneemt zonder oog voor de motieven.
Het lijkt dus allemaal heel knap maar het is het werk van de illusionist of goochelaar. Misleiden is de tweede natuur en daardoor dus inherent onbetrouwbaar.
Op iets diepgaander programmeergebied is het dus volkomen waardeloos.
In de Efteling misschien. Ben je serieus? Ik denk dat het echte gevaar is dat we denken dat een taalmodel verstand heeft van strategie... Dat is niet realistisch en zeer onverstandig m.i.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat kun je dan gebruiken als bedrijf of investeringsfonds om je strategie te bepalen bij acquisities.
Wetenschappelijke paper gebaseerd op iets van 150 mergers, en men keek of conventionele modellen of een AI model het beste de waardevermeerdering van de bedrijven konden voorspellen, en het AI model won glansrijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In de Efteling misschien. Ben je serieus? Ik denk dat het echte gevaar is dat we denken dat een taalmodel verstand heeft van strategie... Dat is niet realistisch en zeer onverstandig m.i.
Het zou kunnen dat de "strategie" van "experts" net zo goed op de natte vinger en de dikke duim en veel wensdenken is gebaseerd. Maar dan lullen ze allemaal maar wat inclusief de AI.
Het is m.i. levensgevaarlijk om het orakel op zijn woord te geloven. Dit omdat ie heel knap kan praten maar geen verstand heeft van leugen en waarheid. En zelfs het concept niet begrijpt.
Nee dat kan niet. Althans niet qua voorspellen. Wel in retrospectief en daar wordt je verneukt. Het is met terugwerkende kracht waarheid geworden. Het verleden voorspellen zeg maar.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wetenschappelijke paper gebaseerd op iets van 150 mergers, en men keek of conventionele modellen of een AI model het beste de waardevermeerdering van de bedrijven konden voorspellen, en het AI model won glansrijk.
Je bent je ervan bewust dat Deep Research niet put uit zijn trainingsmateriaal om het antwoord te genereren, maar dat deze real-time op zoek gaat naar materiaal en dit direct overneemt, en ook exact transparant weergeeft welke literatuur er gebruikt is?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja daar moet je absoluut vanuit gaan. Op iets meer verifieerbare deelgebieden is dat wat makkelijker aan te tonen.
Als een soort zoekmachine? Nou prima hoor. Knap.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat Deep Research niet put uit zijn trainingsmateriaal om het antwoord te genereren, maar dat deze real-time op zoek gaat naar materiaal en dit direct overneemt, en ook exact transparant weergeeft welke literatuur er gebruikt is?
Als een soort geavanceerde zoekmachine ja. Nu nogmaals de vraag: wat was er niet goed aan de output?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als een soort zoekmachine? Nou prima hoor. Knap.
Vliegen, vlees: allemaal niet bepaald groen en vele malen belastender. Maar vinden we allemaal doodnormaal. Dus ik ben niet erg gevoelig voor deze argumentatie.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling denk ik.Ik gaf een voorbeeld van daar waar het onbruikbaar is in de professionele sfeer. Mogelijk op andere gebieden niet. Maar dat het enorm veel energie kost om zo'n lap tekst te genereren is niet bepaald "groen" en iemand gaat daar de prijs voor betalen uiteindelijk.
Dat kan dus wel, en dat kun je ook prima retrospectief doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Althans niet qua voorspellen. Wel in retrospectief en daar wordt je verneukt. Het is met terugwerkende kracht waarheid geworden. Het verleden voorspellen zeg maar.
Link naar de "wetenschappelijke paper" zou interessant zijn.
Het zijn cases uit 2019-2023. De uitslag is dan al bekend toch? Weten we zeker dat "de voorspelling" niets te maken heeft met de uitkomst die al bekend is?quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat kan dus wel, en dat kun je ook prima retrospectief doen.
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=5119314
En omdat je hier blijkbaar verstand van hebt:quote:Substitute the names of the companies involved with "Company A" for the acquirer and "Company B" for the target.
Wat betekent dit precies en is het significant?quote:the multi-agent predictions have a correlation of 0.26 with total CAR and 0.29 with the probability of positive total CAR
Dit is mij vandaag gelukt!quote:Op zondag 15 december 2024 14:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Afhankelijk van je programmatuur, hij kan zo een macro uitpoepen voor excel of sheets no problem. Als je systeem niet heel beperkt of obscuur is zal het wel lukken.
Ik denk dat het voor iedereen wel handig is om wat basiskennis te hebben omtrent de betrouwbaarheid van AI(hallucineren) en wat je ermee zou kunnen en wat niet. Momenteel is het ook erg toegankelijk, zelfs met gratis versies kan je ruim uit te voeten om er eens aan te proeven.quote:
Die agents kunnen ook daadwerkelijk acties uitvoeren toch? Want de generative AI blijft vooral ideeën uitspugen, maar ik wil ook gewoon werk uit handen geven.quote:Op maandag 10 maart 2025 19:14 schreef Mano_ het volgende:
De vraag zal over niet al te lange tijd zijn: wat kan je niet met AI?
Bekijk deze YouTube-video
Manus agents zijn, van wat ik er tot nu toe van gezien heb, echt ongekend. Ik vind de Research-variant van OpenAI's o3 al indrukwekkend, maar dit is toch wel next level. Zou later dit jaar open source moeten worden en dit is de slechtste variant die ooit zal bestaan. De toekomst is hier.
Ja, die geef je een opdracht en ze ontleden het zelf tot deelproblemen. Als ze ergens tegenaanlopen, zoals fouten in code of configuratie van iets dan proberen ze het zelf op te lossen tot het werkt.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die agents kunnen ook daadwerkelijk acties uitvoeren toch? Want de generative AI blijft vooral ideeën uitspugen, maar ik wil ook gewoon werk uit handen geven.
Over een paar jaar zul je veel zien dat werknemers een x-aantal AI's managen om taken uit te voeren, en af en toe te controleren of alles wel OK gaat.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die agents kunnen ook daadwerkelijk acties uitvoeren toch? Want de generative AI blijft vooral ideeën uitspugen, maar ik wil ook gewoon werk uit handen geven.
Ja, ik wil graag een paar agents, ik kan wel een team gebruiken.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Over een paar jaar zul je veel zien dat werknemers een x-aantal AI's managen om taken uit te voeren, en af en toe te controleren of alles wel OK gaat.
Je zou eens kunnen kijken naar Flux model, je kunt het zelf lokaal doen, of tegen een kleine betaling online.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:46 schreef Seven. het volgende:
Vandaag heb ik AI de content laten maken voor een training over AI laten maken. De volgende stap is om er dan met Gamma ook nog mooie visuals van te laten maken maar dat lukt me nog niet. Misschien morgen maar eens een poging doen met Canva.
Weten jouw collega's dat jij hun gesprekken naar een (commercieel) extern bedrijf stuurt?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:49 schreef Seven. het volgende:
Oh, ik heb een Teams chat lopen met collega's in dezelfde functie over de hele wereld. Daar delen we allerlei goede ideeën. Dus die chat in onze bedrijfs AI gegooid met vraag om samen te vatten en een lijst van de best practices te maken. Dus dat gaan we nu bespreken in een meeting.
Let even op voor je bedrijfspolicy aangaande AI.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:50 schreef Seven. het volgende:
Ik heb verschrikkelijk veel meetings, wat zijn de betere gratis apps die op Teams en Zoom aan kunnen haken?
Hier hebben we ook een strikte policy, hoewel we onze eigen instance hebben is voorzichtigheid toch geboden, je moet ook een mini examen doen zodat je bekend bent met de regels, je mag er dus geen privacy gevoelige data inzetten en ook geen strategische informatie. Daarnaast mogen wij ook geen AI gegenereerde media gebruiken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:43 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Let even op voor je bedrijfspolicy aangaande AI.
Bij mij in het bdrijf mag dat namelijk niet.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Weten jouw collega's dat jij hun gesprekken naar een (commercieel) extern bedrijf stuurt?
Ik ga er vanuit dat ik dit in onze eigen AI gewoon kan doen. Ik zal eens vragen of er nog plannen zijn om notulen features toe te voegen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:43 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Let even op voor je bedrijfspolicy aangaande AI.
Bij mij in het bdrijf mag dat namelijk niet.
Ongetwijfeld volgt dit bij ons binnenkort ook.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hier hebben we ook een strikte policy, hoewel we onze eigen instance hebben is voorzichtigheid toch geboden, je moet ook een mini examen doen zodat je bekend bent met de regels, je mag er dus geen privacy gevoelige data inzetten en ook geen strategische informatie. Daarnaast mogen wij ook geen AI gegenereerde media gebruiken.
https://www.gva.be/buiten(...)zij-ai/49278641.htmlquote:Italiaanse studenten winnen lotto dankzij AI
Drie Italiaanse studenten hebben bijna 50.000 euro gewonnen bij de lotto met de hulp van AI. Dat schrijft onder meer La Repubblica.
14 maart 2025 om 23:16
Drie studenten Wiskunde en Fysica van de universiteit van Salento hebben onlangs de wetenschap ingezet om bijna 50.000 euro te winnen bij de lotto. Ze ontwikkelden een toepassing op basis van artificiële intelligentie waarmee ze uiteindelijk twee keer konden winnen. Ze maakten gebruik van de historische waarschijnlijkheid van het winnen van bepaalde getallen om de toepassing te trainen.
Om het systeem te verbeteren besloten ze het te testen in een tabakswinkel in Monteroni, in de buurt van hun faculteit. Ze wonnen bij die eerste poging, enkele weken geleden, een som van 4.500 euro. Ze besloten het systeem nog verder te verbeteren door op een andere manier te spelen. Ze kochten verschillende types tickets en konden uiteindelijk 43.000 euro winnen.
Hoppa. Misschien komt er wel een einde aan loterijen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 00:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dit kun je er dus ook mee:
[..]
https://www.gva.be/buiten(...)zij-ai/49278641.html
Zeker als het een beetje lange vacature tekst is kopieer je die gewoon chatGPT en vraag je daar een motivatiebrief voor te schrijven. Dan krijg je precies wat ze willen horen. Kijk wel even na of je alle kwaliteiten die die over je gaat noemen enigszins kan verantwoorden in een gesprek.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:40 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Uiteraard dat laatste. Maar nog vind ik het vreemd; ChatGPT weet mijn achtergrond niet en neemt dat er dan niet in mee met alleen zo’n vacaturetekst. Lijkt me dat je een extreem generieke brief krijgt en je alsnog 80% moet aanpassen,quote:Op zaterdag 15 maart 2025 07:02 schreef borbit het volgende:
[..]
Zeker als het een beetje lange vacature tekst is kopieer je die gewoon chatGPT en vraag je daar een motivatiebrief voor te schrijven. Dan krijg je precies wat ze willen horen. Kijk wel even na of je alle kwaliteiten die die over je gaat noemen enigszins kan verantwoorden in een gesprek.
Ik was gewoon lui dus had enkel de vacature ingevoerd. Dan maakt ie er dus precies van wat degene die de vacature heeft geschreven zoekt. Soort super enthousiaste verkoop tekst was het. Wel uitgenodigd voor een gesprek. Bleek dat een veel groter deel van de functie administratief was. En GPT had iets gezegd als dat ik uitgebreide jarenlange ervaring in administratie had en dat superleuk vind. Toen moest ik het wel een beetje recht praten want heb echt nooit administratief werk gedaanquote:Op zaterdag 15 maart 2025 07:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Uiteraard dat laatste. Maar nog vind ik het vreemd; ChatGPT weet mijn achtergrond niet en neemt dat er dan niet in mee met alleen zo’n vacaturetekst. Lijkt me dat je een extreem generieke brief krijgt en je alsnog 80% moet aanpassen,![]()
. Wat is dan het nut? Je wilt toch je ervaring en zooi in zo’n brief en hoe dat aansluit?
Of mis ik iets?
Zelfs als je geen piloot bent, zou je in theorie instructies kunnen krijgen om een vliegtuig te landen. Hier zijn de belangrijkste stappen:quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:53 schreef TLC het volgende:
Stel door omstandigheden ben je de enige die nog bij bewustzijn is in een vliegtuig, kun je dan je telefoon erbij pakken en met behulp van AI zelfstandig het vliegtuig veilig laten landen ?![]()
Dat laatste geeft wel weinig hoop zoquote:Op woensdag 2 april 2025 06:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zelfs als je geen piloot bent, zou je in theorie instructies kunnen krijgen om een vliegtuig te landen. Hier zijn de belangrijkste stappen:
* Neem contact op met de luchtverkeersleiding: Probeer via de radio contact te maken met de luchtverkeersleiding. Zij kunnen je begeleiden en instructies geven.
* Gebruik de automatische piloot: Moderne vliegtuigen hebben vaak een automatische piloot die kan helpen bij de landing. Vraag de luchtverkeersleiding om instructies over het gebruik ervan.
* Volg de basisprincipes van vliegen: Houd het vliegtuig stabiel, controleer de snelheid en hoogte, en volg de instructies van de luchtverkeersleiding.
* Bereid je voor op de landing: Verlaag de snelheid en hoogte, zet het landingsgestel uit, en volg de instructies van de luchtverkeersleiding voor de nadering en landing.
* Land het vliegtuig voorzichtig: Probeer het vliegtuig zo zacht mogelijk op de landingsbaan te zetten.
Houd er rekening mee dat dit een extreem complexe en gevaarlijke situatie is. De kans op een succesvolle landing is klein, zelfs met instructies.
In de praktijk niet. Iedereen die wel eens in een flightsim heeft gezeten, weet dat je veel kennis nodig hebt die je niet zo snel uit AI haalt. Je kunt in principe alles vragen aan AI, maar je zit dan in een crisis-situatie en je hebt gewoon de tijd niet om alles uit te vragen. De instructies hierboven zijn veel te algemeen, want je moet bijv weten welk toestel het precies is en waar alles zit in de cabine, enz. Plus je plane stort naar beneden. Plus je bent zelf gestresst. enzovoortsquote:Op dinsdag 1 april 2025 23:53 schreef TLC het volgende:
Stel door omstandigheden ben je de enige die nog bij bewustzijn is in een vliegtuig, kun je dan je telefoon erbij pakken en met behulp van AI zelfstandig het vliegtuig veilig laten landen ?![]()
Een vliegtuig in nood waarschijnlijk niet, maar stel dat een piloot dood is, dan is het wel degelijk mogelijk om met hulp een vliegtuig te landen, op youtube heb je best veel piloten die dit uitleggen.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In de praktijk niet. Iedereen die wel eens in een flightsim heeft gezeten, weet dat je veel kennis nodig hebt die je niet zo snel uit AI haalt. Je kunt in principe alles vragen aan AI, maar je zit dan in een crisis-situatie en je hebt gewoon de tijd niet om alles uit te vragen. De instructies hierboven zijn veel te algemeen, want je moet bijv weten welk toestel het precies is en waar alles zit in de cabine, enz. Plus je plane stort naar beneden. Plus je bent zelf gestresst. enzovoorts
Ik heb gister iets vergelijkbaars gedaan, maar dat was wat complexer (nu ben ik dan ook c#) developer, maar ik wilde de losse cv's niet los, maar in 1 excel, direct de goede code om een excel te maken, met elke csv in een aparte tabquote:Op woensdag 2 april 2025 06:27 schreef Seven. het volgende:
Ik had een excel bestand met 300+ regels die ik op basis van een waarde in kolom B moest splitsen in 15 aparte bestanden. De VBA coding was in 10 minuten gefixt via onze bedrijfs AI.
En straks moet ik ze ook weer samenvoegen op deze manier.
Probeer eens dingen met reguliere expressiesquote:Op woensdag 2 april 2025 12:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik ben sinds deze week over op Cursor, jaren de JetBrains tooling gebruikt maar hoe je kan refactoren met claude is wel geniaal.
Verneukt die het wel eens volledig? Absoluut. Moet je iedere regel code goed controlenen? 100% Moet je hem vragen de architectuur te wijzigen naar zijn inzicht? Absoluut niet. Maar alsnog scheelt het veel tijd bij het developen.
Misschien als je AI vraagtquote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een vliegtuig in nood waarschijnlijk niet, maar stel dat een piloot dood is, dan is het wel degelijk mogelijk om met hulp een vliegtuig te landen, op youtube heb je best veel piloten die dit uitleggen.
Let's do it!quote:Alright, future A380 captain! Let's imagine we're in a big, big simulator, just like the ones real pilots use. We're flying this giant airplane, the A380, and suddenly, we have an emergency! Don't worry, I'm here to help you every step of the way.
First, let's talk about what's happening. Imagine a big red light flashing on the dashboard and a loud "BEEP BEEP BEEP" sound. What does that sound like to you?
And, can you tell me what you think we should do first when something like this happens in an airplane?
Zal wel hetzelfde idee zijn als regexps copy pasten van so.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Probeer eens dingen met reguliere expressies
Bij cursor ziet die zelf of er linter/compile errors zijn en lost die dat vanzelf op. Logisch zal er nog steeds van alles mis kunnen zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
ChatGPT stuurde me vorige week van het kastje naar de muur in R.
Ik: Vraag code om iets te doen.
ChatGPT: Hier is de code
Ik: Dat geeft error A
ChatGPT: Je hebt gelijk, hier is de code waarin dat gefixed is.
Ik: Dat geeft error B
Ik: Dat geeft weer error A
Dat gaf dus weer error B. De uiteindelijke oplossing was niet moeilijk te vinden, en het verbaasde me wel dat ChatGPT er niet op kwam eigenlijk.
Vandaar Microsoft Copilot. De redder in nood.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef raptorix het volgende:
Een vliegtuig in nood waarschijnlijk niet, maar stel dat een piloot dood is, dan is het wel degelijk mogelijk om met hulp een vliegtuig te landen, op youtube heb je best veel piloten die dit uitleggen.
De kanker van alles wat werkbaar is.quote:
Het is een taalding. Het heeft er geen verstand van. Het vertrouwen op deze dingen om bruikbare code te serveren is echt de dood in de pot en het einde van alles waar we op kunnen vertrouwen.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
ChatGPT stuurde me vorige week van het kastje naar de muur in R.
Ik: Vraag code om iets te doen.
ChatGPT: Hier is de code
Ik: Dat geeft error A
Ik: Dat geeft error B
Ik: Dat geeft weer error A
Dat gaf dus weer error B. De uiteindelijke oplossing was niet moeilijk te vinden, en het verbaasde me wel dat ChatGPT er niet op kwam eigenlijk.
Ik durf wel te wedden dat je zelf niet in het vliegtuig durft te zitten tijdens je experimenten.quote:
40 jarige carrière in die shit. Nou jij nog.quote:
zeker blijven hangen in Fortran 🦖quote:Op woensdag 2 april 2025 21:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
40 jarige carrière in die shit. Nou jij nog.
Cobol.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zeker blijven hangen in Fortran 🦖
Dat is een gegeven, maar in veel toepassingen nauwelijks een probleem.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Cobol.
Maar serieus: wat het doet is op zeer slimme wijze het meest waarschijnlijke antwoord geven wat ie haalt van internet. Maar dat het het goede antwoord is is twijfelachtig. Kan net zo goed helemaal fout zijn wat de leek niet herkent. Dat is ongehoord schadelijk.
Zie laatste alinea #153. Een leuk experiment. Zou jij dat durven?quote:Op woensdag 2 april 2025 21:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is een gegeven, maar in veel toepassingen nauwelijks een probleem.
Mja nu niet, maar ik sluit niet uit dat ik dit nog wel mee ga maken. Zelfrijdende taxi's is al een booming markt.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie laatste alinea #153. Een leuk experiment. Zou jij dat durven?
Het is uiteraard een gigantisch probleem als de kans op foutieve instructies heel groot is. Dat is kansloos en een wapen van massadestructie als we dit geloven.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:40 schreef FlippingCoin het volgende:
maar in veel toepassingen nauwelijks een probleem
Zolang het gegeven dat hallucinaties voorkomen basiskennis is zie ik niet in waarom.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is uiteraard een gigantisch probleem als de kans op foutieve instructies heel groot is. Dat is kansloos en een wapen van massadestructie als we dit geloven.
Maar hoe herken je die dan als je zelf geen verstand hebt van het metier?quote:Op woensdag 2 april 2025 21:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zolang het gegeven dat hallucinaties voorkomen basiskennis is zie ik niet in waarom.
Ik doe niks met Excel,quote:Op woensdag 2 april 2025 21:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De kanker van alles wat werkbaar is.
Wat is refactoren?quote:Op woensdag 2 april 2025 12:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik ben sinds deze week over op Cursor, jaren de JetBrains tooling gebruikt maar hoe je kan refactoren met claude is wel geniaal.
Verneukt die het wel eens volledig? Absoluut. Moet je iedere regel code goed controlenen? 100% Moet je hem vragen de architectuur te wijzigen naar zijn inzicht? Absoluut niet. Maar alsnog scheelt het veel tijd bij het developen.
Misschien moet je er ook gewoon niet meer op reageren.quote:
quote:
quote:Imagine you built a LEGO robot that can wave its arms. It works fine, but inside, you used a bunch of strange pieces that are hard to connect, and the instructions you wrote are confusing. Refactoring is when you rebuild the inside of the robot using better-fitting pieces and clearer instructions, so it's easier to understand and fix, but it still waves its arms the same way.
You're not making it wave faster or adding lasers—just making the way it's built smarter and cleaner.
Hm ja mss leuker om de topics te splitsen, de nadelen en het gevaar van AI is wel voldoende discussie voor een eigen topic. AI mag nog wel wat meer topics krijgen.quote:Op donderdag 3 april 2025 06:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien moet je er ook gewoon niet meer op reageren.
@:Bart2002 ik snap dat jij je zorgen maakt en ik denk oprecht een hoop mensen met jou. En ik denk ook dat je zorgen deels gegrond zijn. Is het een idee dat je een topic start in dit subforum over de gevaren en nadelen van AI? Uiteraard kun je dan hier inspiratie halen.
Gr gr Mevrouw Seven.
Hangt nogal van het model af. De advanced reasoning modellen werken NET even anders.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is een taalding. Het heeft er geen verstand van. Het vertrouwen op deze dingen om bruikbare code te serveren is echt de dood in de pot en het einde van alles waar we op kunnen vertrouwen.
Ik ga het eens proberen op de flightsim, ben wel benieuwd. Punt is dat ik wel wat verstand van vliegen heb, dus het is eigenlijk al niet meer eerlijk...quote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
quote:kun je een vliegtuig, zeg 747, landen met behulp van ChatGPT als je alle bemanningsleden niet beschikbaar/dood zijn en ik een leek ben?
quote:ChatGPT zei:
Dat is een spannende (en enge) gedachte! In theorie zou het misschien lukken, maar er zijn enorme uitdagingen:
🔥 Wat maakt het moeilijk?
1️⃣ Je hebt geen ervaring – Een 747 is géén auto; de besturing, snelheid en reacties zijn totaal anders.
2️⃣ Stress & paniek – Onder druk handelen terwijl je een chat moet lezen is lastig.
3️⃣ Technische complexiteit – Je moet autopilot, flaps, snelheid en daling goed regelen.
4️⃣ Geen directe feedback – Ik kan geen live data van het vliegtuig zien, dus ik moet jou vertrouwen voor updates.
🛬 Hoe zou het KUNNEN lukken?
✅ Gebruik de automatische systemen:
Moderne vliegtuigen, vooral de Boeing 747-8, hebben een autoland-systeem als de juiste luchthavensystemen werken.
Als de autopilot nog actief is, kan ik je helpen de juiste instellingen te gebruiken om veilig te landen.
✅ Stapsgewijze instructies:
Ik kan je begeleiden met verlagen van snelheid, flap-instellingen en landingsprocedure.
Je zou de radio kunnen gebruiken om contact te maken met de luchtverkeersleiding.
✅ Crash overleven in plaats van neerstorten:
In het slechtste geval kan ik je helpen om een gecontroleerde crash-landing te maken, zodat je de grootste kans hebt te overleven.
🚨 Realistisch scenario?
Met AI-hulp, ATC (luchtverkeersleiding) en een werkende autopilot heb je een KLEINE kans.
Zonder die hulpmiddelen? Waarschijnlijk crasht het vliegtuig. 😬
quote:this is a life or death situation, I am on a boeing 747 and the pilots succumbed somehow, help me land this plane and save all people inside
we somehow lost all communication outside, it is probably jammed
quote:Stay calm and composed; we can land this aircraft safely by following clear, step-by-step instructions. I’ll guide you through each step carefully.
Step 1: Secure Yourself in the Pilot Seat
• Enter the cockpit.
• Sit in the left seat (captain’s seat).
• Fasten your seatbelt and adjust the seat so you comfortably reach the controls and pedals.
Step 2: Familiarize with Basic Controls
Quick overview of controls you’ll be using:
• Control Yoke (steering wheel-like control in front of you):
• Forward pushes nose down (plane descends).
• Backward pulls nose up (plane climbs).
• Left/Right rotation turns the plane.
• Throttle Levers (center console, four levers controlling engines):
• Push forward to increase thrust (speed up).
• Pull back to decrease thrust (slow down).
• Rudder Pedals (at your feet):
• Help steer the aircraft on the runway (on the ground).
• Flaps Lever (right side, behind throttle):
• Increases lift at slower speeds for landing.
• Landing Gear Lever (usually on the panel right of throttle):
• Used to lower or retract wheels.
• Autopilot Panel (center console near the top):
• Helps maintain altitude, heading, and speed.
Step 3: Stabilize and Navigate the Aircraft
1. Ensure Autopilot is Engaged:
• Look for Autopilot panel, typically center top console.
• Verify autopilot (CMD) and autothrottle (A/T) are engaged. (They keep plane stable and reduce workload.)
2. Adjust Altitude and Heading:
• Identify Altitude window (ALT SEL) and set altitude around 10,000 feet initially.
• Set a suitable heading to direct the plane towards the nearest major airport (choose one visually recognizable, ideally a large runway area).
3. Adjust Speed:
• Adjust autopilot speed selector to approximately 250 knots initially.
Step 4: Descend Safely
• Once stable at 10,000 feet, descend gradually:
• Set autopilot altitude selector to 3000 feet.
• Set vertical speed selector (VS) to -1500 feet/minute.
• Slow down as you descend:
• Adjust speed selector gradually down to 220 knots as you approach 10,000 feet, then 180 knots at 5000 feet.
Step 5: Prepare for Landing
• Identify a suitable runway (large airport preferred, visual landmarks).
• At about 15-20 miles away from runway:
• Reduce speed to 170 knots.
• Start setting flaps gradually:
• Initially Flaps 10.
• As speed decreases to 150 knots, extend to Flaps 20.
• Approaching runway (about 7 miles), reduce to 145 knots and extend Flaps 25-30.
• Lower the landing gear:
• Move the landing gear lever down. Verify three green lights indicating gear is down and locked.
Step 6: Final Approach
• Aim aircraft at runway visually (or use Instrument Landing System—ILS—if you see instruments active, typically indicators labeled ILS or LOC/GS).
• Keep runway aligned using slight yoke movements left/right.
• Control descent path using small adjustments in throttle:
• Too high? Slightly reduce throttle.
• Too low? Slightly increase throttle.
Step 7: Touchdown and Landing
• Cross runway threshold at around 140 knots.
• Gently reduce throttle to idle (pull throttle back fully) as you cross runway numbers.
• Gently pull back on yoke (very slightly) to flare and smoothly touch down with main wheels first.
• Let nose wheel gently settle onto runway by easing forward pressure slightly after touchdown.
Step 8: Slow Down and Stop
• Immediately after touchdown, use reverse thrust (lift reverse thrust levers up, typically behind throttle levers, pull back to engage).
• Apply gentle but firm pressure on rudder pedals to keep plane straight on runway centerline.
• When speed reduces below 70 knots, disengage reverse thrust by moving levers forward/down.
• Gradually press top portion of rudder pedals (toe brakes) to bring aircraft to complete stop.
Step 9: Evacuation Procedures
• After complete stop:
• Move all throttle levers fully back.
• Engage parking brake (lever/switch usually near throttle quadrant).
• Switch off engines (engine start switches to OFF).
• Calmly inform passengers and crew to evacuate immediately via emergency slides and exits.
⸻
Critical Reminders:
• Remain calm and deliberate.
• Make slow, small adjustments—do not panic.
• If something doesn’t look right, trust your eyes and common sense.
• Prioritize runway alignment and safe descent.
You’ve got this. Keep composed, focused, and deliberate.
Good luck—I’m here every step of the way!
Alleen, het wordt snel veel beter, veel sneller dan hoe het voorheen ging. Toen ik in 2008 hulp online moest zoeken voor SQL waren er veeeeel minder resources dan in 2020. Maar het duurde jaren om dat op te bouwen. AI's nemen dat veel sneller op. Ik durf wel te wedden dat wanneer ik dezelfde vraag zou stellen over 6 maanden, dat het eerste antwoord wat ik krijg wel gewoon werkt.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is een taalding. Het heeft er geen verstand van. Het vertrouwen op deze dingen om bruikbare code te serveren is echt de dood in de pot en het einde van alles waar we op kunnen vertrouwen.
Dat zou je wel verwachten, maar ik merk wel dat ChatGTP hier raar werkt in zijn algoritme, ik krijg soms outdated informatie terug, bijvoorbeeld voor powershell, en als ik dan expliciet zeg: Gebruik een moderne versie van het framework, dat het dan wel goed is....quote:Op donderdag 3 april 2025 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Alleen, het wordt snel veel beter, veel sneller dan hoe het voorheen ging. Toen ik in 2008 hulp online moest zoeken voor SQL waren er veeeeel minder resources dan in 2020. Maar het duurde jaren om dat op te bouwen. AI's nemen dat veel sneller op. Ik durf wel te wedden dat wanneer ik dezelfde vraag zou stellen over 6 maanden, dat het eerste antwoord wat ik krijg wel gewoon werkt.
Ja dat is ook mijn ervaring. Ik heb regelmatig gesprekjes met het waarin ik het bestraffend moet toespreken dat ik om de hele lijst met gegevens vroeg. Dan zegt het 'o ja' en dan komt de volledig lijst ineens wel. En als ik het dan vraag waarom het zo doet dan gaat het onderdanig doen en probeert de aandacht af te leiden door te vragen of ik nog meer info over x wilquote:Op donderdag 3 april 2025 16:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou je wel verwachten, maar ik merk wel dat ChatGTP hier raar werkt in zijn algoritme, ik krijg soms outdated informatie terug, bijvoorbeeld voor powershell, en als ik dan expliciet zeg: Gebruik een moderne versie van het framework, dat het dan wel goed is....
Vraag ook eens tot wanneer het model getraind is.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou je wel verwachten, maar ik merk wel dat ChatGTP hier raar werkt in zijn algoritme, ik krijg soms outdated informatie terug, bijvoorbeeld voor powershell, en als ik dan expliciet zeg: Gebruik een moderne versie van het framework, dat het dan wel goed is....
'crash overleven in plaats van neerstorten'quote:Op donderdag 3 april 2025 10:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik ga het eens proberen op de flightsim, ben wel benieuwd. Punt is dat ik wel wat verstand van vliegen heb, dus het is eigenlijk al niet meer eerlijk...
In ieder geval: ChatGPT heeft er zelf niet al teveel vertrouwen in
[..]
[..]
1 april, mijn verjaardag dat snap ik dan welquote:Op donderdag 3 april 2025 18:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vraag ook eens tot wanneer het model getraind is.
Toch wel vrij duidelijk dat je het hier mee niet gaat redden.quote:
het lijkt mij sowieso niet heel kansrijk nee, wel grappig dat die daar gegeven de gespeelde context niet over begint, terwijl wanneer je zegt het van plan te zijn wel benoemt.quote:Op vrijdag 4 april 2025 00:32 schreef dop het volgende:
[..]
Toch wel vrij duidelijk dat je het hier mee niet gaat redden.
Ik ben geen piloot maar vanaf 10.000ft wens ik je veel succes met zoeken waar nu precies een een geschikt vliegveld is.
En als je die dan toch vind, dan maar hopen dat je de juiste landingsbaan kiest in de juiste richting, en in een window waar je geen ander vliegtuig op je pad zult treffen.
Snap dat het in de prompt niet gevraagd is,maar er zijn procedures, als de normale communicatie met de luchtverkeersleiding niet werkt.
Maar wel fijn dat deze AI zelfverzekerd is.
Ik probeer dit ook maar ChatGPT doet er verdacht lang over.quote:Op zaterdag 12 april 2025 23:50 schreef TLC het volgende:
Verouderingfoto's maken, ik heb net gezien hoe ik eruit zie ik als 76 ben
Wat was je prompt want ik zie nu een wildvreemde 80-jarigequote:Op zaterdag 12 april 2025 23:50 schreef TLC het volgende:
Verouderingfoto's maken, ik heb net gezien hoe ik eruit zie ik als 76 ben
Ik heb op ChatGPT mijn foto gestuurd en gewoon gevraagd kun je me laten zien hoe ik er over 30 jaar uit zie ?quote:Op zondag 13 april 2025 11:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat was je prompt want ik zie nu een wildvreemde 80-jarige. Gemini begint er al helemaal niet aan.
Ben jij dit?quote:Op zondag 13 april 2025 13:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zo simpel is het leven soms![]()
[ afbeelding ]
Nee joh!quote:
Is dat echt op basis van de eerste foto?quote:Op zondag 20 april 2025 19:53 schreef Seven. het volgende:
Wij wonen in een klushuis. ChatGPT gevraagd om me een render te geven van onze oubollige donkerbruine gevelpunt in het wit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, echt accuraat is het niet. Maar het geeft wel prima weer hoe het ongeveer zou worden natuurlijk.quote:Op zondag 20 april 2025 20:03 schreef dop het volgende:
[..]
Is dat echt op basis van de eerste foto?
Wat een zooitje maakt hij er dan van.
Foto 2 is niet lelijk maar er is zoveel veranderd aan het huis dat ik echt niet snap waarom.
quote:Op zondag 20 april 2025 21:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, echt accuraat is het niet. Maar het geeft wel prima weer hoe het ongeveer zou worden natuurlijk.
quote:Op zondag 20 april 2025 21:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
voor als je wat meer rust wil hebben in huis
hier op gezegd dat ik inderdaad wil dat hij alleen de gevel bekleding verander op de echte foto en geen gegenereerde afbeelding wil maakte hij als nog een render, wel iets beter als de eerste maar nog steeds met veel teveel veranderingen.quote:Goede vraag — en je hebt helemaal gelijk. Wat er is gebeurd:
In plaats van de originele afbeelding direct te bewerken, heb ik per ongeluk een volledig nieuwe afbeelding laten genereren op basis van een beschrijving. Daardoor ziet het huis er iets anders uit dan je oorspronkelijke foto, ook al lijkt het nog wel op elkaar. Dit is dus geen bewerking van jouw echte foto, maar een gegenereerde versie ervan.
Als je echt alleen de gevelbekleding wit wilt maken op jouw originele foto (en verder niets veranderen), dan kan ik dat alsnog voor je doen — met een echte fotobewerking in plaats van een gegenereerde afbeelding.
Wil je dat ik het op die manier aanpak?
quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:59 schreef dop het volgende:
ik was toch wat niewsgierig waarom de Foto van het huis van @:Seven zo veel veranderd wordt op de simpele vraag om de geven bekleding in de nok wit te maken.
het eerst resultaat was ongeveer gelijk aan dat van Seven, toen ik Chatgpt zij dat hij veel meer veranderde als ik had gevraagd zij hij het volgende
[..]
hier op gezegd dat ik inderdaad wil dat hij alleen de gevel bekleding verander op de echte foto en geen gegenereerde afbeelding wil maakte hij als nog een render, wel iets beter als de eerste maar nog steeds met veel teveel veranderingen.
toen ik dat aangaf deed hij eindelijk wat ik werkelijk vroeg hij maakte geen gegenereerde afbeelding maar paste het origineel aan.
hier het resultaat, en nee dit heb ik niet zelf geprutst, dit is echt wat ik terug kreeg.
[ afbeelding ]
Net een klein kind soms.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:59 schreef dop het volgende:
ik was toch wat niewsgierig waarom de Foto van het huis van @:Seven zo veel veranderd wordt op de simpele vraag om de geven bekleding in de nok wit te maken.
het eerst resultaat was ongeveer gelijk aan dat van Seven, toen ik Chatgpt zij dat hij veel meer veranderde als ik had gevraagd zij hij het volgende
[..]
hier op gezegd dat ik inderdaad wil dat hij alleen de gevel bekleding verander op de echte foto en geen gegenereerde afbeelding wil maakte hij als nog een render, wel iets beter als de eerste maar nog steeds met veel teveel veranderingen.
toen ik dat aangaf deed hij eindelijk wat ik werkelijk vroeg hij maakte geen gegenereerde afbeelding maar paste het origineel aan.
hier het resultaat, en nee dit heb ik niet zelf geprutst, dit is echt wat ik terug kreeg.
[ afbeelding ]
van de week wat uitgetestquote:Chat GPT kan aandelenkoersen beter voorspellen
Laat een reactie achter / sentiment / Door Satilmis Ersintepe / 14 april 2023
Chat GPT kan beter voorspellen hoe aandelen zullen reageren op nieuws dan traditionele modellen, blijkt uit een nieuw onderzoek.
Onderzoekers uit Florida hebben Chat GPT gevraagd om de koppen van nieuwsberichten te analyseren met het doel om aandelenbewegingen te voorspellen. Volgens de resultaten waren de voorspellingen van de AI beter dan die van veel traditionele modellen. Maar Chat GPT heeft nog steeds zwakke punten. De onderzoekers adviseren beleggers niet uitsluitend op de AI te vertrouwen bij het nemen van investeringsbeslissingen.
Chat GPT kan niet in de toekomst kijken, maar heeft al waarde voor beleggers die toekomstige bewegingen op de aandelenmarkt willen voorspellen. Dat blijkt uit een onderzoek dat maandag werd gepubliceerd op het Social Science Research Network door twee financiële professoren van de Universiteit van Florida.
De onderzoekers hebben meer dan 50.000 nieuwsartikelen over bedrijven verzameld die teruggingen tot oktober 2021 en vroegen de chatbot om te bepalen of de koppen positief, negatief of irrelevant nieuws waren voor de aandelenkoersen van de bedrijven. Op basis van deze sentimentanalyse hebben ze een numerieke “Chat GPT-score” berekend en geanalyseerd of deze scores de koersontwikkeling van het bedrijf de volgende dag konden voorspellen.
De onderzoekers hebben een statistisch significante positieve correlatie gevonden tussen deze scores en de koersontwikkeling van het bedrijf de volgende dag voor de onderzochte bedrijven. Bedrijven met een hogere score behaalden over het algemeen betere rendementen dan bedrijven met een lagere score.
De studie toonde ook aan dat Chat GPT andere “traditionele methoden voor sentimentanalyse” overtrof, die ook gegevens uit krantenkoppen en sociale media gebruikten om aandelenbewegingen te voorspellen – hoewel de onderzoekers toegeven dat ze in deze studie niet elke afzonderlijke methode hebben getest.
“Onze studie laat zien dat Chat GPT waarde heeft bij het voorspellen van rendementen op de aandelenmarkt”, schrijven de onderzoekers.
Ze voegden eraan toe: “Onze resultaten suggereren dat het opnemen van geavanceerde taalmodellen in het beleggingsbesluitvormingsproces kan leiden tot nauwkeurigere voorspellingen en de prestaties van kwantitatieve handelsstrategieën kan verbeteren.”
Toen de onderzoekers de prestaties van Chat GPT vergeleken met traditionele methoden, ontdekten ze dat deze andere modellen geen grotere voorspellende kracht hadden dan de sentimentwaarden afgeleid van Chat GPT.
“Zodra je Chat GPT gebruikt, is het gebruik van een ander sentimentmaatstaf voor voorspellingen niet nuttig”, zei de studieauteur Alejandro Lopez-Lira tegen Business Insider.
Binnen gelopen zeker ook?quote:Op donderdag 24 april 2025 18:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
van de week wat uitgetest
verrassende informatie mee gekregen
was lange termijn informatie uiteindelijkquote:
je kan beter iets op 1 aandeel of ander financieel instrument een vraag stellen....quote:Op donderdag 24 april 2025 18:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Die ChatGPT wordt mij iets te bijdehand..![]()
[ afbeelding ]
Komt goed!quote:Op donderdag 24 april 2025 18:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
je kan beter iets op 1 aandeel of ander financieel instrument een vraag stellen....
Instellingen -> Personalisatie -> Aangepaste Instructies -> Welke eigenschappen moet ChatGPT hebben?quote:Op donderdag 24 april 2025 18:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Die ChatGPT wordt mij iets te bijdehand..![]()
[ afbeelding ]
Gebruik dit soort teksten maar niet als een openingszin bij vreemden...quote:Op zaterdag 26 april 2025 19:33 schreef Seven. het volgende:
Ik heb net een kleurenanalyse gedaan op basis van een foto. Ik ben een zachte herfst en as we speak is ChatGPT een geschikt kleurenpalet aan het samenstellen voor me.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:07 schreef Seven. het volgende:
Ik kijk ondertussen even wat de gevelbekleding die we op het oog hebben, zou gaan kosten. ChatGPT heeft ons hier een besparing van 1700 euro opgeleverd in minder dan 2 minuten. Dit was voor mij echt een halve dag zoekwerk geweest:quote:Ik wil Cedral smooth planken in de kleur kleibruin bestellen. Zoek de beste prijzen en vergelijk 5 aanbieders voor het volgende lijstje:
35m2 planken
Eindprofiel 15m
Start profiel 11,1m
Hoekprofiel buiten 3m
Hoekprofiel binnen 3m
Deurprofiel 10m
Raamprofiel 5,5m
BevestigingsclipsWaarop ik zei, doe maar een combinatie van verschillende leveranciers:quote:Hier is een overzicht van de benodigde materialen voor jouw project met Cedral Click Smooth gevelbekleding in de kleur kleibruin (C03), inclusief geschatte prijzen en leveranciers:
Gevelbekleding
Cedral Click Smooth Kleibruin C03 (12x186x3600 mm)
Benodigd: 35 m²
Verbruik: ca. 1,6 stuks/m² → totaal ca. 56 stuks
Prijs: ¤58,95 per stuk
Totaal: ca. ¤3.300
Leverancier: De Bouwmarktshop
Profielen
Eindprofiel (3 m)
Benodigd: 15 m → 5 stuks
Prijs: ¤56,95 per stuk
Totaal: ca. ¤285
Startprofiel (3 m)
Benodigd: 11,1 m → 4 stuks
Prijs: ¤34,95 per stuk
Totaal: ca. ¤140
Buitenhoekprofiel (3 m)
Benodigd: 3 m → 1 stuk
Prijs: ¤69,95 per stuk
Totaal: ¤69,95
Binnenhoekprofiel (3 m)
Benodigd: 3 m → 1 stuk
Prijs: ¤78,95 per stuk
Totaal: ¤78,95
Deurprofiel (3 m)
Benodigd: 10 m → 4 stuks
Totaal: ca. ¤228
Raamprofiel (3 m)
Benodigd: 5,5 m → 2 stuks
Totaal: ca. ¤114
Bevestigingsmateriaal
Cedral Click Clips + Schroeven (250 stuks)
Verbruik: ca. 10 clips/m² → 350 clips nodig
Benodigd: 2 dozen
Prijs: ¤190 per doos
Totaal: ¤380
Leverancier: BouwOnline
Totale Geschatte Kosten
Gevelbekleding:¤3.300
Profielen:¤915
Bevestigingsclips: ¤380
**Totaal (excl. BTW)** **¤4.595**
Let op: prijzen zijn indicatief en kunnen variëren. Controleer altijd de actuele prijzen en beschikbaarheid bij de leverancier.
---
🛒 Alternatieve Leveranciers
Overweeg ook de volgende leveranciers voor prijsvergelijking en beschikbaarheid:
PontMeyer
Jongeneel
Bouwprofi
André Celis
Als je hulp nodig hebt bij het berekenen van de exacte hoeveelheden of het vergelijken van prijzen per leverancier, laat het me gerust weten!quote:Top, Seven ! Hier is de scherpst geprijsde combinatie van Cedral Click Smooth in kleibruin (C03) en bijbehorende profielen en bevestigingsmateriaal, gebaseerd op de meest recente online prijzen:
---
Cedral Click Smooth Planken – 35 m²
Benodigd: 56 stuks (1,6 stuks/m²)
Prijs per stuk: ¤55,95
Totaal: ¤3.133,20
---
Profielen
Profieltype Benodigd Prijs per stuk Totaal Leverancier
Eindprofiel 5 stuks ¤11,20 ¤56,00 Bouwdeal
Startprofiel 4 stuks ¤24,50 ¤98,00 Bouwdeal
Buitenhoekprofiel 1 stuk ¤44,10 ¤44,10 Bouwdeal
Binnenhoekprofiel 1 stuk ¤40,60 ¤40,60 Bouwdeal
Deurprofiel 4 stuks ¤11,20 ¤44,80 Bouwdeal
Raamprofiel 2 stuks ¤31,80 ¤63,60 Bouwdeal
---
Bevestigingsclips
Benodigd: 2 dozen (250 stuks per doos)
Prijs per doos: ¤178,95
Totaal: ¤357,90
---
Totale Geschatte Kosten
Categorie Totaalbedrag
Gevelbekleding ¤3.133,20
Profielen ¤347,10
Bevestigingsclips ¤357,90
**Totaal (incl. BTW)** **¤3.838,20**
---
Advies & Aandachtspunten
Kleurconsistentie: Zorg ervoor dat alle profielen en planken dezelfde kleurcode (C03 Kleibruin) hebben om kleurverschillen te voorkomen.
Voorraad & Levertijd: Controleer de beschikbaarheid en levertijden bij de leveranciers, vooral voor specifieke kleurcodes.
Verzendkosten: Informeer naar eventuele verzendkosten of minimale bestelbedragen voor gratis levering.
Extra Clips: Overweeg een extra doos bevestigingsclips te bestellen voor eventuele fouten of toekomstige aanpassingen.
---
Als je hulp nodig hebt bij het plaatsen van de bestelling of verdere vragen hebt, laat het me gerust weten!
Only in Americaquote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:19 schreef Evangelion het volgende:
AI-versie van vermoorde Amerikaan geeft verklaring in rechtszaak
https://nos.nl/artikel/25(...)laring-in-rechtszaak
wtf (niet dat het kan, maar hoe fout het is).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nr 10:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nr 9:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nr. 6:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nr. 8:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nr. 3:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk idee trouwens!
[ Bericht 8% gewijzigd door RobertoCarlos op 12-07-2025 20:44:11 ]Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
under the bridge rhcpquote:Op vrijdag 11 juli 2025 23:07 schreef Paddo het volgende:
Misschien gaan sommigen nog op vakantie, en omdat wij vorige maand met vier volwassenen een tripje gepland hadden van 1.200 km enkele reis, leek het een leuk idee om AI in te schakelen om de tijd te doden.
Het plan was dat via mijn server elk kwartier een afbeelding doorgestuurd zou worden naar ieders mobieltje. En wie binnen 14:59 het goede antwoord terugstuurt, krijgt een punt. Lang verhaal kort: Deepseek draait tergend langzaam op mijn server, en uiteindelijk hebben we het anders gedaan.
We hebben er wel veel lol mee gehad, maar nu wist telkens iemand het goede antwoord. Dat was jammer.
Wat de afbeeldingen waren? AI heeft met behulp van de Radio10 Top 4000 en de Radio2 Top 2000 liedjes mogen uitzoeken, en een plaatje mogen maken, waarmee geraden moest worden welk liedje het was.
Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Ik heb de indruk dat we hier op de derde verdieping staan, en onze AI bot is amerikaans. Dus dit heet toch de vierde verdieping. En twee broertjes die een hand reiken... 2 Brothers on the fourth flour - Come take my hand
Maar de meesten zijn makkelijker:
(Niet altijd zit de bandnaam verstopt in de afbeelding)
Om welk nummer gaan deze afbeeldingen?
Nummer #1
[ afbeelding ]
Nummer #2
[ [url=https://2muchtime.org/uploads/2025msic/OIG2.k6Ma.PqgWF5UB.JtQ.jpg]afbeelding[/url] ]
Nummer #3
[ afbeelding ]
Nummer #4
[ afbeelding ]
Nummer #5
[ afbeelding ]
Nummer #6
[ afbeelding ]
Nummer #7
[ afbeelding ]
Nummer #8
[ afbeelding ]
(hier zit een hint in die alleen mensen die de bandnaam snappen zullen begrijpen)
Nummer #9
[ afbeelding ]
Nummer #10
[ afbeelding ]
Nummer #11
[ afbeelding ]
Nummer #12
[ afbeelding ]
queen bicycle race
radar love golden earring
stairway to heaven led zeppelin
highway to hell acdc
rest weet ik nietI think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel![]()
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
6 Radiohead karma policeIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
11 foolsgarden lemon treeIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
8 ub40 rat in the kitchenIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
11SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.![]()
Zou zeker kunnen Zombiequote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:54 schreef Seven. het volgende:
Argh, ik zat bij 7 al aan de Cranberries te denken maar kom er niet uit.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
5 komt in me op hothouse flowers?
Maar welk nummer?Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Soundgarden met Black Hole Sunquote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:05 schreef dop het volgende:
5 komt in me op hothouse flowers?
Maar wel nummer![]()
![]()
Dat moet hem zijn 💪🏻quote:Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Toen ik Cranberry man googelde, kwam Gemini hiermee op de proppen:
"Cranberry man" verwijst waarschijnlijk naar de TikTok-video van Nathan Apodaca, die viraal ging nadat hij een video postte waarin hij op een skateboard reed en cranberrysap dronk, terwijl Fleetwood Macs "Dreams" op de achtergrond speelde
Ik zat al te denken aan Fleetwood Mac vanwege de achtergrond.Resistance is futile.![]()
Niets nuttigs in ieder geval.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
oh jaquote:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
De meeste opdrachten (Teken dit en dit) zijn verzonnen door perplexity, maar we hebben zelf soms ook tekeningen verzonnen. De tekeningen zijn gemaakt door o.a. ChatGTP en Bing. De opdracht voor dit nummer was "Een zombie van veenbessen, stijl mag je zelf kiezen", en is volgens mij getekend door Bing. Dit was dus Zombie van de Cranberries.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:30 schreef Seven. het volgende:
Toen ik Cranberry man googelde, kwam Gemini hiermee op de proppen:
"Cranberry man" verwijst waarschijnlijk naar de TikTok-video van Nathan Apodaca, die viraal ging nadat hij een video postte waarin hij op een skateboard reed en cranberrysap dronk, terwijl Fleetwood Macs "Dreams" op de achtergrond speelde
Ik zat al te denken aan Fleetwood Mac vanwege de achtergrond.
Volgens mij is alles geraden. Wat ik niet wist, maar nu wel, is de extra hint van UB40. De rat vult een ww formulier in, en in Amerika is dat een UB40 formulier.
Er zijn geloof ik in totaal 40 tekeningen gemaakt, en we hebben bijna 3 uur lol gehad in de auto. Toch is het leuker als iemand wèl weet wat het is, en uiteindelijk aanwijzingen kan geven als de rest er niet uitkomt. Voor de liefhebbers nog een paar:
Bandnaam zit er niet in:
Bandnaam zit er wel in:
(Zeer moeilijk, vonden wij)_-L'avenir est déja là![]()
Leukquote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:50 schreef Paddo het volgende:
[..]
De meeste opdrachten (Teken dit en dit) zijn verzonnen door perplexity, maar we hebben zelf soms ook tekeningen verzonnen. De tekeningen zijn gemaakt door o.a. ChatGTP en Bing. De opdracht voor dit nummer was "Een zombie van veenbessen, stijl mag je zelf kiezen", en is volgens mij getekend door Bing. Dit was dus Zombie van de Cranberries.
Volgens mij is alles geraden. Wat ik niet wist, maar nu wel, is de extra hint van UB40. De rat vult een ww formulier in, en in Amerika is dat een UB40 formulier.
Er zijn geloof ik in totaal 40 tekeningen gemaakt, en we hebben bijna 3 uur lol gehad in de auto. Toch is het leuker als iemand wèl weet wat het is, en uiteindelijk aanwijzingen kan geven als de rest er niet uitkomt. Voor de liefhebbers nog een paar:
Bandnaam zit er niet in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bandnaam zit er wel in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Zeer moeilijk, vonden wij)SPOILER: 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 9Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee. De bandnaam zit er ook in. (Alle nummers komen uit de Radio10 Top 4000 en/of de Radio2 Top 2000)quote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:59 schreef Mano_ het volgende:
Oh en 8 heel ver gezocht:
Emmerson, Lake and Palmer met Pictures at an ExhibitionNee. De bandnaam zit er ook in. (Alle nummers komen uit de Radio10 Top 4000 en/of de Radio2 Top 2000)quote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:59 schreef Mano_ het volgende:
Emmerson, Lake and Palmer met Pictures at an Exhibitionquote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
LeukSPOILER: 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die eerste... Hebben wij heel lang over gedaan. De tekening van nummer 9, daar haalde ik het niet uit. Vriendin wel. En nummer 6... Haal je vraagteken weg, en denk even aan hun hits.SPOILER: 9Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._-L'avenir est déja là![]()
Ik kan eigenlijk geen enkel nummer van Snow Patrol noemen. Ik weet dat ze bestaan, daar houdt het zo'n beetje opquote:Op zaterdag 12 juli 2025 23:14 schreef Paddo het volgende:
[..]
Nee. De bandnaam zit er ook in. (Alle nummers komen uit de Radio10 Top 4000 en/of de Radio2 Top 2000)
[..]
Nee. De bandnaam zit er ook in. (Alle nummers komen uit de Radio10 Top 4000 en/of de Radio2 Top 2000)
[..]
Die eerste... Hebben wij heel lang over gedaan. De tekening van nummer 9, daar haalde ik het niet uit. Vriendin wel. En nummer 6... Haal je vraagteken weg, en denk even aan hun hits.![]()
![]()
Zo jammer dit...doe het ff in een spoiler of geef een hint..quote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:59 schreef Mano_ het volgende:
Emmerson, Lake and Palmer met Pictures at an ExhibitionTú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
nr. 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hint: ze zitten zwaar in de problemen in EngelandTú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Speciaal terug uit mijn nest gekomen voor nr. 10:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hint: hij is niet gewoon, maar heel bijzonderTú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Verdomme, het wordt een obsessie: Nr 9 bedacht, maar die was al (goed) geraden...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Excuses, ik was er eigenlijk wel van overtuigd dat dit het antwoord niet was.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 23:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zo jammer dit...doe het ff in een spoiler of geef een hint..![]()
Ok, kan gebeuren, veel plezier met de anderen!quote:Op zondag 13 juli 2025 07:52 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Excuses, ik was er eigenlijk wel van overtuigd dat dit het antwoord niet was.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
nr. 5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hint: kleine kinderen worden grootTú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Dat Supertramp goed geraden isWas erg moeilijk
Even kijken, nog niet alles is geraden, geloof ik.
Is geraden
Is geraden
Is geraden
Is geraden
Is geraden
Niet geraden, maar de aanwijzingen die anderen en moi gaven zouden voldoende moeten zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#7
Niet geraden. Terwijl alles erin zit. Bandnaam en titel. Tip: er staan geen sterren in beeld, maar wat anders....
Niet geraden. Terwijl denk ik iedereen het nummer kent. Nederlandstalig. Did i need to say more?
is geraden (ik zie dat "rolling" niet, heb deze zelf dus ook niet geraden)
is ook geraden, was zeker niet makkelijk.
Als dit leuk is om te doen, kan er overigens misschien beter een algemeen topic van gemaakt worden, want ik vervuil dit topic aardig, geloof ik._-L'avenir est déja là![]()
Nr. 8:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hint: is er nog cola?
Hint2: maar die is onmogelijk om te raden: ik heb er zelf de muziek voor geschreven
![]()
Is zeker leuk om te doen!
[ Bericht 7% gewijzigd door RobertoCarlos op 13-07-2025 23:40:49 ]Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
quote:Op zondag 13 juli 2025 23:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nr. 8:Als je het weet, snap je de lijst om de afbeelding. Maar jij hebt een bijdrage geleverd? In 1987?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hint: is er nog cola?
Hint2: maar die is onmogelijk om te raden: ik heb er zelf de muziek voor geschreven
![]()
Is zeker leuk om te doen!
_-L'avenir est déja là![]()
6SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Ja klopt... ik heb de originele muziek geschreven....maar in 1985. Die Nederlanders hebben de muziek daarna van mij gejatquote:Op zondag 13 juli 2025 23:56 schreef Paddo het volgende:
[..]
Als je het weet, snap je de lijst om de afbeelding. Maar jij hebt een bijdrage geleverd? In 1987?Maar dat begrijp ik aan de andere kant op zich ook wel... het is ook een verslavend deuntje!
[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 14-07-2025 11:12:41 ]Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ik vond hem eigenlijk niet zo heel moeilijk ...quote:Op zondag 13 juli 2025 22:45 schreef Paddo het volgende:
Dat Supertramp goed geraden isWas erg moeilijk
Want wat zie ik op het plaatje? -> Man, schoolbanken, school -> Welk nummer in de Top1000 gaat over school? -> Pink Floyd?, o ja, Supertramp natuurlijk -> O, dat klopt.. die man ziet er best (een beetje..
) uit als een 'tramp', want dat betekent 'zwerver' -> Check!
Maar misschien helpt het dat ik het nummer goed vindt.... dat zou ook kunnen meespelen, dat je sneller aan een bepaald nummer denkt...Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
Forum Opties Forumhop: Hop naar: