Hoppa. Misschien komt er wel een einde aan loterijen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 00:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dit kun je er dus ook mee:
[..]
https://www.gva.be/buiten(...)zij-ai/49278641.html
Zeker als het een beetje lange vacature tekst is kopieer je die gewoon chatGPT en vraag je daar een motivatiebrief voor te schrijven. Dan krijg je precies wat ze willen horen. Kijk wel even na of je alle kwaliteiten die die over je gaat noemen enigszins kan verantwoorden in een gesprek.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:40 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vraag me dus altijd af hoe ik dat voor me moet zien. Pleur je er alle bedrijfsinformatie in en je eigen skills of zo? Ik snap niets van het hele idee,. Wat voor prompt gebruik je in hemelsnaam om al die zooi erin te krijgen dat het daadwerkelijk op het bedrijf én jouw eigen werkverleden aansluit?
Uiteraard dat laatste. Maar nog vind ik het vreemd; ChatGPT weet mijn achtergrond niet en neemt dat er dan niet in mee met alleen zo’n vacaturetekst. Lijkt me dat je een extreem generieke brief krijgt en je alsnog 80% moet aanpassen,quote:Op zaterdag 15 maart 2025 07:02 schreef borbit het volgende:
[..]
Zeker als het een beetje lange vacature tekst is kopieer je die gewoon chatGPT en vraag je daar een motivatiebrief voor te schrijven. Dan krijg je precies wat ze willen horen. Kijk wel even na of je alle kwaliteiten die die over je gaat noemen enigszins kan verantwoorden in een gesprek.
Ik was gewoon lui dus had enkel de vacature ingevoerd. Dan maakt ie er dus precies van wat degene die de vacature heeft geschreven zoekt. Soort super enthousiaste verkoop tekst was het. Wel uitgenodigd voor een gesprek. Bleek dat een veel groter deel van de functie administratief was. En GPT had iets gezegd als dat ik uitgebreide jarenlange ervaring in administratie had en dat superleuk vind. Toen moest ik het wel een beetje recht praten want heb echt nooit administratief werk gedaanquote:Op zaterdag 15 maart 2025 07:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Uiteraard dat laatste. Maar nog vind ik het vreemd; ChatGPT weet mijn achtergrond niet en neemt dat er dan niet in mee met alleen zo’n vacaturetekst. Lijkt me dat je een extreem generieke brief krijgt en je alsnog 80% moet aanpassen,![]()
. Wat is dan het nut? Je wilt toch je ervaring en zooi in zo’n brief en hoe dat aansluit?
Of mis ik iets?
Zelfs als je geen piloot bent, zou je in theorie instructies kunnen krijgen om een vliegtuig te landen. Hier zijn de belangrijkste stappen:quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:53 schreef TLC het volgende:
Stel door omstandigheden ben je de enige die nog bij bewustzijn is in een vliegtuig, kun je dan je telefoon erbij pakken en met behulp van AI zelfstandig het vliegtuig veilig laten landen ?![]()
Dat laatste geeft wel weinig hoop zoquote:Op woensdag 2 april 2025 06:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zelfs als je geen piloot bent, zou je in theorie instructies kunnen krijgen om een vliegtuig te landen. Hier zijn de belangrijkste stappen:
* Neem contact op met de luchtverkeersleiding: Probeer via de radio contact te maken met de luchtverkeersleiding. Zij kunnen je begeleiden en instructies geven.
* Gebruik de automatische piloot: Moderne vliegtuigen hebben vaak een automatische piloot die kan helpen bij de landing. Vraag de luchtverkeersleiding om instructies over het gebruik ervan.
* Volg de basisprincipes van vliegen: Houd het vliegtuig stabiel, controleer de snelheid en hoogte, en volg de instructies van de luchtverkeersleiding.
* Bereid je voor op de landing: Verlaag de snelheid en hoogte, zet het landingsgestel uit, en volg de instructies van de luchtverkeersleiding voor de nadering en landing.
* Land het vliegtuig voorzichtig: Probeer het vliegtuig zo zacht mogelijk op de landingsbaan te zetten.
Houd er rekening mee dat dit een extreem complexe en gevaarlijke situatie is. De kans op een succesvolle landing is klein, zelfs met instructies.
In de praktijk niet. Iedereen die wel eens in een flightsim heeft gezeten, weet dat je veel kennis nodig hebt die je niet zo snel uit AI haalt. Je kunt in principe alles vragen aan AI, maar je zit dan in een crisis-situatie en je hebt gewoon de tijd niet om alles uit te vragen. De instructies hierboven zijn veel te algemeen, want je moet bijv weten welk toestel het precies is en waar alles zit in de cabine, enz. Plus je plane stort naar beneden. Plus je bent zelf gestresst. enzovoortsquote:Op dinsdag 1 april 2025 23:53 schreef TLC het volgende:
Stel door omstandigheden ben je de enige die nog bij bewustzijn is in een vliegtuig, kun je dan je telefoon erbij pakken en met behulp van AI zelfstandig het vliegtuig veilig laten landen ?![]()
Een vliegtuig in nood waarschijnlijk niet, maar stel dat een piloot dood is, dan is het wel degelijk mogelijk om met hulp een vliegtuig te landen, op youtube heb je best veel piloten die dit uitleggen.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In de praktijk niet. Iedereen die wel eens in een flightsim heeft gezeten, weet dat je veel kennis nodig hebt die je niet zo snel uit AI haalt. Je kunt in principe alles vragen aan AI, maar je zit dan in een crisis-situatie en je hebt gewoon de tijd niet om alles uit te vragen. De instructies hierboven zijn veel te algemeen, want je moet bijv weten welk toestel het precies is en waar alles zit in de cabine, enz. Plus je plane stort naar beneden. Plus je bent zelf gestresst. enzovoorts
Ik heb gister iets vergelijkbaars gedaan, maar dat was wat complexer (nu ben ik dan ook c#) developer, maar ik wilde de losse cv's niet los, maar in 1 excel, direct de goede code om een excel te maken, met elke csv in een aparte tabquote:Op woensdag 2 april 2025 06:27 schreef Seven. het volgende:
Ik had een excel bestand met 300+ regels die ik op basis van een waarde in kolom B moest splitsen in 15 aparte bestanden. De VBA coding was in 10 minuten gefixt via onze bedrijfs AI.
En straks moet ik ze ook weer samenvoegen op deze manier.
Probeer eens dingen met reguliere expressiesquote:Op woensdag 2 april 2025 12:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik ben sinds deze week over op Cursor, jaren de JetBrains tooling gebruikt maar hoe je kan refactoren met claude is wel geniaal.
Verneukt die het wel eens volledig? Absoluut. Moet je iedere regel code goed controlenen? 100% Moet je hem vragen de architectuur te wijzigen naar zijn inzicht? Absoluut niet. Maar alsnog scheelt het veel tijd bij het developen.
Misschien als je AI vraagtquote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een vliegtuig in nood waarschijnlijk niet, maar stel dat een piloot dood is, dan is het wel degelijk mogelijk om met hulp een vliegtuig te landen, op youtube heb je best veel piloten die dit uitleggen.
Let's do it!quote:Alright, future A380 captain! Let's imagine we're in a big, big simulator, just like the ones real pilots use. We're flying this giant airplane, the A380, and suddenly, we have an emergency! Don't worry, I'm here to help you every step of the way.
First, let's talk about what's happening. Imagine a big red light flashing on the dashboard and a loud "BEEP BEEP BEEP" sound. What does that sound like to you?
And, can you tell me what you think we should do first when something like this happens in an airplane?
Zal wel hetzelfde idee zijn als regexps copy pasten van so.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Probeer eens dingen met reguliere expressies
Bij cursor ziet die zelf of er linter/compile errors zijn en lost die dat vanzelf op. Logisch zal er nog steeds van alles mis kunnen zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
ChatGPT stuurde me vorige week van het kastje naar de muur in R.
Ik: Vraag code om iets te doen.
ChatGPT: Hier is de code
Ik: Dat geeft error A
ChatGPT: Je hebt gelijk, hier is de code waarin dat gefixed is.
Ik: Dat geeft error B
Ik: Dat geeft weer error A
Dat gaf dus weer error B. De uiteindelijke oplossing was niet moeilijk te vinden, en het verbaasde me wel dat ChatGPT er niet op kwam eigenlijk.
Vandaar Microsoft Copilot. De redder in nood.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef raptorix het volgende:
Een vliegtuig in nood waarschijnlijk niet, maar stel dat een piloot dood is, dan is het wel degelijk mogelijk om met hulp een vliegtuig te landen, op youtube heb je best veel piloten die dit uitleggen.
De kanker van alles wat werkbaar is.quote:
Het is een taalding. Het heeft er geen verstand van. Het vertrouwen op deze dingen om bruikbare code te serveren is echt de dood in de pot en het einde van alles waar we op kunnen vertrouwen.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
ChatGPT stuurde me vorige week van het kastje naar de muur in R.
Ik: Vraag code om iets te doen.
ChatGPT: Hier is de code
Ik: Dat geeft error A
Ik: Dat geeft error B
Ik: Dat geeft weer error A
Dat gaf dus weer error B. De uiteindelijke oplossing was niet moeilijk te vinden, en het verbaasde me wel dat ChatGPT er niet op kwam eigenlijk.
Ik durf wel te wedden dat je zelf niet in het vliegtuig durft te zitten tijdens je experimenten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |