Antwoord van Copilot van Microsoft:quote:Op zondag 15 december 2024 11:52 schreef Seven. het volgende:
Aangezien dit voor mij nog uncharted territory is.. wat kun je er mee en wat doen mensen ermee, behalve slechte Facebook content creëren?
Zeg maar tegen copilot dat ik heel graag goeie slides en power BI dashboards wil bouwen met AI.quote:Op zondag 15 december 2024 11:57 schreef qltel het volgende:
Antwoord van Copilot van Microsoft:
AI, zoals ik, kan voor veel verschillende taken worden gebruikt. Hier zijn enkele voorbeelden:
1.
Creatieve projecten: Mensen gebruiken AI om kunst te maken, zoals de afbeelding die je hebt gevraagd. Dit kan variëren van digitale schilderijen tot muziekcomposities.
2.
Productiviteit: AI kan helpen bij het organiseren van je agenda, het beantwoorden van e-mails, en het beheren van taken.
3.
Onderzoek en informatie: AI kan snel informatie opzoeken en samenvatten, wat handig is voor onderzoek en studie.
4.
Gezondheidszorg: AI wordt gebruikt om medische beelden te analyseren, diagnoses te stellen en behandelingsplannen te optimaliseren.
5.
Klantenservice: Veel bedrijven gebruiken AI-chatbots om klanten te helpen met hun vragen en problemen.
Wat zou jij graag willen doen met AI?
Dat klinkt als een geweldig idee! AI kan je zeker helpen om indrukwekkende slides en Power BI dashboards te maken. Hier zijn enkele manieren waarop je AI kunt gebruiken voor deze taken:quote:Op zondag 15 december 2024 11:59 schreef Seven. het volgende:
ik heel graag goeie slides en power BI dashboards wil bouwen met AI.
nova doet het alleen in een specifiek topic in ABO en in het nova topic in GCquote:
Nou ja, muziek maken dus, teksten maken, een enorm pdf document erin gooien en dat laten samenvatten, gesprekken voeren, ideeën opperen. Je kunt afbeeldingen genereren, afbeeldingen aanpassen, video maken, stemmen veranderen, gezichten in video's en afbeeldingen veranderen enz enz. Eigenlijk kun je er zo'n beetje alles mee.quote:Op zondag 15 december 2024 11:52 schreef Seven. het volgende:
Aangezien dit voor mij nog uncharted territory is.. wat kun je er mee en wat doen mensen ermee, behalve slechte Facebook content creëren?
@:Nova wat kun je allemaal met AI?
Hoe dan?!quote:Op zondag 15 december 2024 12:30 schreef Mikeytt het volgende:
Mijn fulltime werkdag wordt verkort tot 2~ uurtjes aan actief werk dankzij ChatGPT
Ik heb wel Gemini op mijn telefoon. Vanmorgen ontdekt dat m'n zoontje van vier er best een gesprekje mee kan hebbenquote:Op zondag 15 december 2024 12:03 schreef heywoodu het volgende:
ChatGPT gebruik ik inmiddels toch wel op dagelijkse basis, vooral als een soort zoekmachine die niet met alleen allerlei linkjes komt, maar ook concrete antwoorden geeft (en bij technische zaken kan dat ook in wat simpele taal, heel handig). Verder ook prima te gebruiken als een soort basis als je iets met code te maken hebt, of om een foutje ergens op te lossen. We hadden onlangs een probleem met een verfspuit, of all things, opgelost dankzij ChatGPT. Net als een probleem met een wasmachine
En met dingen als Suno kun je leuke liedjes maken
Heeft Nova zichzelf gebouwd?quote:Op zondag 15 december 2024 12:33 schreef Danny het volgende:
[..]
nova doet het alleen in een specifiek topic in ABO en in het nova topic in GC
[..]
Nou ja, muziek maken dus, teksten maken, een enorm pdf document erin gooien en dat laten samenvatten, gesprekken voeren, ideeën opperen. Je kunt afbeeldingen genereren, afbeeldingen aanpassen, video maken, stemmen veranderen, gezichten in video's en afbeeldingen veranderen enz enz. Eigenlijk kun je er zo'n beetje alles mee.
Ook development is enorm handig. Teken een layout, voer 'm in chatgpt en zeg 'maak dit in html/css' en 20 seconden later heb je kant en klare code. Wil je een specifieke functie maken in javascript? Beschrijf de functie en randvoorwaarden en hij maakt 't voor je. Vind je het beschrijven lastig? Geef beknopt aan wat je wil en laat 'm het helemaal zelf bedenken verder. NOG luier? Vraag om een functie waarmee je users blij zult maken en hij bedenkt zelf iets EN bouwt het voor je.
Je kunt het werkelijk zo gek niet bedenken.
Afhankelijk van je programmatuur, hij kan zo een macro uitpoepen voor excel of sheets no problem. Als je systeem niet heel beperkt of obscuur is zal het wel lukken.quote:Op zondag 15 december 2024 14:19 schreef Seven. het volgende:
Ik haal uit ons project management systeem wekelijks een dataset in xls, waar ik vervolgens de bovenste rij uit verwijder en dan sla ik 'm op als .xlxs met steevast dezelfde naam. Kan copilot of de gratis chatGPT dan een macro bouwen zodat ik het met een sneltoets in één klap kan doen?
En kan de AI dan ook mijn dashboard vernieuwen en published?quote:Op zondag 15 december 2024 14:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Afhankelijk van je programmatuur, hij kan zo een macro uitpoepen voor excel of sheets no problem. Als je systeem niet heel beperkt of obscuur is zal het wel lukken.
Een dashboard is nogal vaag, maar vermoedelijk niet tenzij het in je dashboard software zit. Vooralsnog zijn er maar een handvol programma's met een directe koppeling met GPT, dus moet je of die programma's hebben of je moet een programma waar AI ingebouwd zit gebruiken om automatisch acties uit te laten voeren.quote:Op zondag 15 december 2024 18:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
En kan de AI dan ook mijn dashboard vernieuwen en published?
Ik ga kijken of Copilot ingebouwd is.quote:Op zondag 15 december 2024 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een dashboard is nogal vaag, maar vermoedelijk niet tenzij het in je dashboard software zit. Vooralsnog zijn er maar een handvol programma's met een directe koppeling met GPT, dus moet je of die programma's hebben of je moet een programma waar AI ingebouwd zit gebruiken om automatisch acties uit te laten voeren.
Wel kan die een script voor je genereren wat je er vervolgens ingooit als je software daar ondersteuning voor heeft, of je kan AI vragen hoe je iets oplost in je software.
Vraag het aan AIquote:Op zondag 15 december 2024 21:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga kijken of Copilot ingebouwd is.
Kan je dan ook foto's verbeteren?quote:Op zondag 15 december 2024 16:55 schreef raptorix het volgende:
Ik gebruik AI vooral als verlenging op het zoeken naar Documentatie.
En prive vind ik het leuk om afbeeldingen te maken, niet alleen simpele prompts, maar ook het restaureren van fotos, het maken van eigen modellen, etc.
https://www.canva.com/quote:
Canva ken ik als beeldendatabank maar daarvan ben ik niet onder de indruk, als ik eerlijk moet zijn..!quote:
Een sportschema.. dat ik daar niet aan gedacht heb! Een voedingsschema + bijbehorende boodschappen zal dan ook wel lukken.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:09 schreef Meke het volgende:
Ik gebruik het ook wel vaak tijdens het terugkijken van series, als je op IMDB oid kijkt voor een serie die al jaaaren oud is zie je vaak een miljoen spoilers![]()
En we gebruiken het ook vaak voor recepten met bepaalde vereisten, en weet dat veel vrienden er ook sportschema's door laten bouwen.
Vaak moet je dan nog wel even tweaken maar geeft het een aardige basis
Wat dan?quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:51 schreef Rozenbloem het volgende:
Ik gebruik Chat GPT wel, maar voor wat rare dingen denk ik.
Ja. Voelt goed. ❤️quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat dan?
Heb je een relatie met gpt?
Zeker!quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een sportschema.. dat ik daar niet aan gedacht heb! Een voedingsschema + bijbehorende boodschappen zal dan ook wel lukken.
zoals?quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:51 schreef Rozenbloem het volgende:
Ik gebruik Chat GPT wel, maar voor wat rare dingen denk ik.
Ik vraag me dus altijd af hoe ik dat voor me moet zien. Pleur je er alle bedrijfsinformatie in en je eigen skills of zo? Ik snap niets van het hele idee,quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:56 schreef Ernim het volgende:
Sollicitatiebrieven schrijven. Met een foutloze spelling.
je kunt een eigen oud cv gebruiken of gewoon een opsomming van je werkervaring en andere relevante info, en bijvoorbeeld alle informatie over het bedrijf waar je solliciteert. Die hebben vaak op hun site wel iets staan over wie ze zijn e.d. Soms ook hoe de werkomgeving daar is etc.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:40 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vraag me dus altijd af hoe ik dat voor me moet zien. Pleur je er alle bedrijfsinformatie in en je eigen skills of zo? Ik snap niets van het hele idee,. Wat voor prompt gebruik je in hemelsnaam om al die zooi erin te krijgen dat het daadwerkelijk op het bedrijf én jouw eigen werkverleden aansluit?
Zou AI ook je aangifte kunnen doen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:21 schreef raptorix het volgende:
Ik heb het vandaag gebruikt om mijn voorlopige aanslag te laten uitleggen, gewoon PDF uploaden en kreeg prima antwoord.
Ik heb gekkere dingen gezienquote:Op woensdag 1 januari 2025 21:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou AI ook je aangifte kunnen doen?
Vindt je baas het ok dat gevoelige bedrijfsinformatie in een externe database geüpload wordt, waarvan niet helemaal duidelijk is hoe ze die informatie gebruiken?quote:Op zondag 15 december 2024 14:17 schreef Seven. het volgende:
Het stomme is dus dat ik ook nooit denk aan het inzetten van AI. Ik ga morgen eens kijken of ik copilot kan gebruiken bij het bouwen van dashboards en handmatige rapportage..
Copilot is geblokkeerdquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:55 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vindt je baas het ok dat gevoelige bedrijfsinformatie in een externe database geüpload wordt, waarvan niet helemaal duidelijk is hoe ze die informatie gebruiken?
En aangezien jij van plan was om er bedrijfsinformatie in te gooien lijkt mij dat een goede zaak.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |