abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2025 @ 18:54:47 #201
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_217458238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:32 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
je kan beter iets op 1 aandeel of ander financieel instrument een vraag stellen....
Komt goed! :)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 19:00:33 #202
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_217458285
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Die ChatGPT wordt mij iets te bijdehand.. }:|

[ afbeelding ]
Instellingen -> Personalisatie -> Aangepaste Instructies -> Welke eigenschappen moet ChatGPT hebben?

Lekker uitgebreid als een prompt invullen. Have fun :)
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  zaterdag 26 april 2025 @ 19:33:10 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217473914
Ik heb net een kleurenanalyse gedaan op basis van een foto. Ik ben een zachte herfst en as we speak is ChatGPT een geschikt kleurenpalet aan het samenstellen voor me.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 april 2025 @ 20:01:36 #204
124676 RobertoCarlos
pi_217474074
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 april 2025 19:33 schreef Seven. het volgende:
Ik heb net een kleurenanalyse gedaan op basis van een foto. Ik ben een zachte herfst en as we speak is ChatGPT een geschikt kleurenpalet aan het samenstellen voor me.
Gebruik dit soort teksten maar niet als een openingszin bij vreemden... ;)
pi_217617695
AI-versie van vermoorde Amerikaan geeft verklaring in rechtszaak
https://nos.nl/artikel/25(...)laring-in-rechtszaak

wtf (niet dat het kan, maar hoe fout het is).
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:11:02 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217730544
Crosspost:

quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:07 schreef Seven. het volgende:
Ik kijk ondertussen even wat de gevelbekleding die we op het oog hebben, zou gaan kosten. ChatGPT heeft ons hier een besparing van 1700 euro opgeleverd in minder dan 2 minuten. Dit was voor mij echt een halve dag zoekwerk geweest:

quote:
Ik wil Cedral smooth planken in de kleur kleibruin bestellen. Zoek de beste prijzen en vergelijk 5 aanbieders voor het volgende lijstje:

35m2 planken
Eindprofiel 15m
Start profiel 11,1m
Hoekprofiel buiten 3m
Hoekprofiel binnen 3m
Deurprofiel 10m
Raamprofiel 5,5m
Bevestigingsclips
quote:
Hier is een overzicht van de benodigde materialen voor jouw project met Cedral Click Smooth gevelbekleding in de kleur kleibruin (C03), inclusief geschatte prijzen en leveranciers:

Gevelbekleding

Cedral Click Smooth Kleibruin C03 (12x186x3600 mm)
Benodigd: 35 m²
Verbruik: ca. 1,6 stuks/m² → totaal ca. 56 stuks

Prijs: ¤58,95 per stuk
Totaal: ca. ¤3.300
Leverancier: De Bouwmarktshop

Profielen

Eindprofiel (3 m)
Benodigd: 15 m → 5 stuks
Prijs: ¤56,95 per stuk
Totaal: ca. ¤285

Startprofiel (3 m)
Benodigd: 11,1 m → 4 stuks
Prijs: ¤34,95 per stuk
Totaal: ca. ¤140

Buitenhoekprofiel (3 m)
Benodigd: 3 m → 1 stuk
Prijs: ¤69,95 per stuk
Totaal: ¤69,95

Binnenhoekprofiel (3 m)
Benodigd: 3 m → 1 stuk
Prijs: ¤78,95 per stuk
Totaal: ¤78,95

Deurprofiel (3 m)
Benodigd: 10 m → 4 stuks
Totaal: ca. ¤228

Raamprofiel (3 m)
Benodigd: 5,5 m → 2 stuks
Totaal: ca. ¤114

Bevestigingsmateriaal

Cedral Click Clips + Schroeven (250 stuks)
Verbruik: ca. 10 clips/m² → 350 clips nodig
Benodigd: 2 dozen
Prijs: ¤190 per doos
Totaal: ¤380
Leverancier: BouwOnline

Totale Geschatte Kosten

Gevelbekleding:¤3.300
Profielen:¤915
Bevestigingsclips: ¤380
**Totaal (excl. BTW)** **¤4.595**

Let op: prijzen zijn indicatief en kunnen variëren. Controleer altijd de actuele prijzen en beschikbaarheid bij de leverancier.

---

🛒 Alternatieve Leveranciers

Overweeg ook de volgende leveranciers voor prijsvergelijking en beschikbaarheid:

PontMeyer
Jongeneel
Bouwprofi
André Celis

Als je hulp nodig hebt bij het berekenen van de exacte hoeveelheden of het vergelijken van prijzen per leverancier, laat het me gerust weten!
Waarop ik zei, doe maar een combinatie van verschillende leveranciers:

quote:
Top, Seven ! Hier is de scherpst geprijsde combinatie van Cedral Click Smooth in kleibruin (C03) en bijbehorende profielen en bevestigingsmateriaal, gebaseerd op de meest recente online prijzen:

---

Cedral Click Smooth Planken – 35 m²

Benodigd: 56 stuks (1,6 stuks/m²)
Prijs per stuk: ¤55,95
Totaal: ¤3.133,20

---

Profielen

Profieltype Benodigd Prijs per stuk Totaal Leverancier

Eindprofiel 5 stuks ¤11,20 ¤56,00 Bouwdeal
Startprofiel 4 stuks ¤24,50 ¤98,00 Bouwdeal
Buitenhoekprofiel 1 stuk ¤44,10 ¤44,10 Bouwdeal
Binnenhoekprofiel 1 stuk ¤40,60 ¤40,60 Bouwdeal
Deurprofiel 4 stuks ¤11,20 ¤44,80 Bouwdeal
Raamprofiel 2 stuks ¤31,80 ¤63,60 Bouwdeal

---

Bevestigingsclips

Benodigd: 2 dozen (250 stuks per doos)
Prijs per doos: ¤178,95
Totaal: ¤357,90

---

Totale Geschatte Kosten

Categorie Totaalbedrag

Gevelbekleding ¤3.133,20
Profielen ¤347,10
Bevestigingsclips ¤357,90
**Totaal (incl. BTW)** **¤3.838,20**

---

Advies & Aandachtspunten

Kleurconsistentie: Zorg ervoor dat alle profielen en planken dezelfde kleurcode (C03 Kleibruin) hebben om kleurverschillen te voorkomen.

Voorraad & Levertijd: Controleer de beschikbaarheid en levertijden bij de leveranciers, vooral voor specifieke kleurcodes.

Verzendkosten: Informeer naar eventuele verzendkosten of minimale bestelbedragen voor gratis levering.

Extra Clips: Overweeg een extra doos bevestigingsclips te bestellen voor eventuele fouten of toekomstige aanpassingen.

---

Als je hulp nodig hebt bij het plaatsen van de bestelling of verdere vragen hebt, laat het me gerust weten!
Resistance is futile.
pi_217813526
Hier voorlopig weinig qua werk, meer qua entertainment, bijv een video samenvatten en verdiepingsvragen stellen. Al wat meer nuttig is om hem patronen te vragen in reacties/reviews.

Ik heb hem ook wel eens gebruikt voor rollenspellen om bepaalde communicatietechnieken te oefenen. Nadeel is wel dat je niet te situatie specifiek wil zijn (aangezien je niet weet wat er met de informatie gebeurt), maar je kan wel nuances aanbrengen in communicatiemodellen of settings die je graag zou willen oefenen (vb, sollicitatiegesprek, een recruiter die eigenlijk niet geinteresseerd is). Ook kan je AI meerdere rollen laten aannemen en zelf in de rol gaan zitten die je zou willen oefenen. Het sluit zelden aan op de praktijk, maar is meestal wel een goede bron voor inspiratie.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 23:38:08 #208
124676 RobertoCarlos
pi_217813673
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:19 schreef Evangelion het volgende:
AI-versie van vermoorde Amerikaan geeft verklaring in rechtszaak
https://nos.nl/artikel/25(...)laring-in-rechtszaak

wtf (niet dat het kan, maar hoe fout het is).
Only in America :P -O- Echt fout inderdaad...
  zaterdag 5 juli 2025 @ 05:37:59 #209
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218125506
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  vrijdag 11 juli 2025 @ 17:22:06 #210
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218186135

Deep Research
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:45:28 #211
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218188682
Titel — Herrie in de Lucht (maar dan op de Grond) — Touristeneditie

Nieuwe premisse

Toeristenoverschot? Check. Overdosis broodkruimels? Dubbel-check. In het idyllische Flapfloria loopt Mr. Pigeon zó volgevreten rond dat hij bij elk flap-experiment klinkt als een straaljager die z’n motoren verliest. De grootste schuldige blijkt géén gemene mastermind, maar één bijzonder enthousiaste vakantieganger…

Rollen (met update!)

Rol Naam Komische eigenaardigheden
Probleem-duif Mr. Pigeon Gespekt tot Michelin-ballon; elke mislukte opstijgpoging produceert een oorverdovend WOEF-WOEF-WOEF-THUMP.
Onbedoelde saboteur Lotte Broodkruim Goedhartige, mollige toerist uit “Hapstad” die gelooft dat “een broodje voor elke snavel” haar motto is. Vult selfie-albums én duivenbuiken onafgebroken.
Spa-ondernemer Mevr. Stilte-Deluxe Wil een ultrastille zen-spa bouwen op Mr. Pigeons bankje; spreekt in gefluisterd marketingsjargon.
Eigenlijk-dief Graaf Ruigoorn Klokkenfanaat die Mr. Pigeons lawaai gebruikt als dekmantel om antieke uurwerken te jatten.

Verhaal in 5 lekker brokkelige akten
1. Brood & Bombarie
• Lotte arriveert met een rolkoffer vol vloerbrood (“Vakantie-all-inclusive voor de duifjes!”).
• Mr. Pigeon krijgt gratis onbeperkt buffet, groeit uit tot wandelende boulangerie en blokkeert zelfs de fontein.
• Mevr. Stilte-Deluxe ziet haar spa-plannen ondermijnd door elke flap-explosie die auto-alarmen af laat gaan.
2. Rust gezocht, ruis gevonden
• Het gemeentebestuur dreigt Mr. Pigeon te verplaatsen naar “Geluidstuin” buiten de stad.
• Lotte, geschrokken, neemt zich voor nog méér brood te strooien “tegen de stress” — wat uiteraard averechts werkt.
• Graaf Ruigoorn merkt dat de herrie perfecte achtergrond is voor zijn klok-smokkeloperatie.
3. Het Grote Kruimel-Complot
• Lotte koopt lokaal “SuperMaïsMix XL” (met knetter-suikerlaag) en geeft party-pakketjes aan ALLE duiven. Binnen een dag waggelt het plein als een gelatinetrampoline.
• Mr. Pigeon probeert een record-sprong… en veroorzaakt decibel-pieken die zelfs het seismisch station registreren.
• Ruigoorn smokkelt klok #5 weg terwijl omstanders video’s posten met de hashtag #Duifdonder.
4. Zen versus Zwaartekracht
• Bij de glamoureuze “Stilte-Demo-Dag” van Mevr. Stilte-Deluxe krijgt iedere gast een gratis geurende rijstwafel (die in feite super-luid kraakt).
• Lotte ruilt rijstwafels voor brood en stopt ze stiekem in Mr. Pigeons veren om “later op te eten”. Het gewicht duwt hem nog verder richting aarde.
• Wanneer de spa-gong plechtig slaat, schrikt Mr. Pigeon, doet een wanhopige opstijgpoging — het mega-flap-geluid laat de gestolen klokken in Ruigoorns jas mee-bimbammen. Iedereen hoort het, zelfs mediterende geiten drie dorpen verder.
5. Een Lawaaierige Ontknoping
• Ruigoorn wordt gepakt met klok en klepel; Mevr. Stilte-Deluxe besluit vrijwillig geluidsisolatie te verhuren aan de stad.
• Lotte beseft eindelijk haar “voedsel-liefde” rampzalig was. Ze start een nieuwe traditie: Selfies-zónder-brood — toeristen voeren in plaats daarvan virtuele kruimels in een donatie-app voor vogelopvang.
• Mr. Pigeon krijgt een loopband-abonnement (gesponsord door de spa). Zijn eerste succesvolle mini-vlucht eindigt in een zachte landing… en beschaafd applaus in plaats van sirenes.

Extra komische details om in scènes te stoppen
• Brood-Selfiestick 3000™ – Lotte’s selfiestick heeft een ingebouwd broodkorstklemmetje dat overal kruimels laat vallen.
• Duif-Dieetposter – Spa-personeel hangt posters op: “Think Thin, Flap Finn!” Mr. Pigeon gebruikt ze als servetten.
• Decibel-Derby – Lokale radio houdt weddenschappen hoeveel autolarmen afgaan na ieder flap-incident.
• Glazen Stilte-Koepel – Demo-model spat uit elkaar door de luchtverplaatsing van Mr. Pigeons mega-slagen.

Met Lotte als goedbedoelende, maar o zo domme (en broodrijke) toerist krijgt de herrie-komedie nog meer kruimel-chaos: één vrouw, één koffer vol carbs en een duif die liever rolt dan vliegt — tot de decibellen uiteindelijk de boef ontmaskeren!
pi_218188865

[ Bericht 25% gewijzigd door Paddo op 11-07-2025 23:07:46 ]
_-L'avenir est déja là
pi_218188887
Misschien gaan sommigen nog op vakantie, en omdat wij vorige maand met vier volwassenen een tripje gepland hadden van 1.200 km enkele reis, leek het een leuk idee om AI in te schakelen om de tijd te doden.

Het plan was dat via mijn server elk kwartier een afbeelding doorgestuurd zou worden naar ieders mobieltje. En wie binnen 14:59 het goede antwoord terugstuurt, krijgt een punt. Lang verhaal kort: Deepseek draait tergend langzaam op mijn server, en uiteindelijk hebben we het anders gedaan.

We hebben er wel veel lol mee gehad, maar nu wist telkens iemand het goede antwoord. Dat was jammer.

Wat de afbeeldingen waren? AI heeft met behulp van de Radio10 Top 4000 en de Radio2 Top 2000 liedjes mogen uitzoeken, en een plaatje mogen maken, waarmee geraden moest worden welk liedje het was.

Voorbeeld:

Ik heb de indruk dat we hier op de derde verdieping staan, en onze AI bot is amerikaans. Dus dit heet toch de vierde verdieping. En twee broertjes die een hand reiken... 2 Brothers on the fourth flour - Come take my hand

Maar de meesten zijn makkelijker:
(Niet altijd zit de bandnaam verstopt in de afbeelding)

Om welk nummer gaan deze afbeeldingen?

Nummer #1

Nummer #2

Nummer #3

Nummer #4

Nummer #5

Nummer #6

Nummer #7

Nummer #8

(hier zit een hint in die alleen mensen die de bandnaam snappen zullen begrijpen)
Nummer #9

Nummer #10

Nummer #11

Nummer #12
_-L'avenir est déja là
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:07:15 #214
124676 RobertoCarlos
pi_218193734
Ik neem aan dat we dit zonder AI moeten oplossen? ;)
Ik zet ze maar even in een spoiler dat is wel zo leuk voor anderen... :s)

Nr 4:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nr 10:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nr 9:
SPOILER
Nr. 6:
SPOILER
Nr. 8:
SPOILER
Nr. 3:
SPOILER
Leuk idee trouwens! ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door RobertoCarlos op 12-07-2025 20:44:11 ]
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:09:53 #215
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218193752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 23:07 schreef Paddo het volgende:
Misschien gaan sommigen nog op vakantie, en omdat wij vorige maand met vier volwassenen een tripje gepland hadden van 1.200 km enkele reis, leek het een leuk idee om AI in te schakelen om de tijd te doden.

Het plan was dat via mijn server elk kwartier een afbeelding doorgestuurd zou worden naar ieders mobieltje. En wie binnen 14:59 het goede antwoord terugstuurt, krijgt een punt. Lang verhaal kort: Deepseek draait tergend langzaam op mijn server, en uiteindelijk hebben we het anders gedaan.

We hebben er wel veel lol mee gehad, maar nu wist telkens iemand het goede antwoord. Dat was jammer.

Wat de afbeeldingen waren? AI heeft met behulp van de Radio10 Top 4000 en de Radio2 Top 2000 liedjes mogen uitzoeken, en een plaatje mogen maken, waarmee geraden moest worden welk liedje het was.

Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Ik heb de indruk dat we hier op de derde verdieping staan, en onze AI bot is amerikaans. Dus dit heet toch de vierde verdieping. En twee broertjes die een hand reiken... 2 Brothers on the fourth flour - Come take my hand

Maar de meesten zijn makkelijker:
(Niet altijd zit de bandnaam verstopt in de afbeelding)

Om welk nummer gaan deze afbeeldingen?

Nummer #1
[ afbeelding ]
Nummer #2
[ [url=https://2muchtime.org/uploads/2025msic/OIG2.k6Ma.PqgWF5UB.JtQ.jpg]afbeelding[/url] ]
Nummer #3
[ afbeelding ]
Nummer #4
[ afbeelding ]
Nummer #5
[ afbeelding ]
Nummer #6
[ afbeelding ]
Nummer #7
[ afbeelding ]
Nummer #8
[ afbeelding ]
(hier zit een hint in die alleen mensen die de bandnaam snappen zullen begrijpen)
Nummer #9
[ afbeelding ]
Nummer #10
[ afbeelding ]
Nummer #11
[ afbeelding ]
Nummer #12
[ afbeelding ]
under the bridge rhcp
queen bicycle race
radar love golden earring
stairway to heaven led zeppelin
highway to hell acdc

rest weet ik niet
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:10:09 #216
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218193755
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:49:53 #217
545 dop
:copyright: dop
pi_218194758
6 Radiohead karma police
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:51:32 #218
545 dop
pi_218194766
11 foolsgarden lemon tree
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:52:59 #219
545 dop
pi_218194773
8 ub40 rat in the kitchen
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:53:42 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218194778
11

SPOILER
6

SPOILER
Resistance is futile.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:54:53 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218194788
Argh, ik zat bij 7 al aan de Cranberries te denken maar kom er niet uit.
Resistance is futile.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:59:09 #222
545 dop
pi_218194831
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:54 schreef Seven. het volgende:
Argh, ik zat bij 7 al aan de Cranberries te denken maar kom er niet uit.
Zou zeker kunnen Zombie
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:05:27 #223
545 dop
pi_218194898
5 komt in me op hothouse flowers?
Maar welk nummer?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:08:18 #224
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_218194920
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:05 schreef dop het volgende:
5 komt in me op hothouse flowers?
Maar wel nummer
Soundgarden met Black Hole Sun :)
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:09:17 #225
545 dop
pi_218194933
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:08 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Soundgarden met Black Hole Sun :)
Dat moet hem zijn 💪🏻
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')