het lijkt mij sowieso niet heel kansrijk nee, wel grappig dat die daar gegeven de gespeelde context niet over begint, terwijl wanneer je zegt het van plan te zijn wel benoemt.quote:Op vrijdag 4 april 2025 00:32 schreef dop het volgende:
[..]
Toch wel vrij duidelijk dat je het hier mee niet gaat redden.
Ik ben geen piloot maar vanaf 10.000ft wens ik je veel succes met zoeken waar nu precies een een geschikt vliegveld is.
En als je die dan toch vind, dan maar hopen dat je de juiste landingsbaan kiest in de juiste richting, en in een window waar je geen ander vliegtuig op je pad zult treffen.
Snap dat het in de prompt niet gevraagd is,maar er zijn procedures, als de normale communicatie met de luchtverkeersleiding niet werkt.
Maar wel fijn dat deze AI zelfverzekerd is.
Ik probeer dit ook maar ChatGPT doet er verdacht lang over.quote:Op zaterdag 12 april 2025 23:50 schreef TLC het volgende:
Verouderingfoto's maken, ik heb net gezien hoe ik eruit zie ik als 76 ben
Wat was je prompt want ik zie nu een wildvreemde 80-jarigequote:Op zaterdag 12 april 2025 23:50 schreef TLC het volgende:
Verouderingfoto's maken, ik heb net gezien hoe ik eruit zie ik als 76 ben
Ik heb op ChatGPT mijn foto gestuurd en gewoon gevraagd kun je me laten zien hoe ik er over 30 jaar uit zie ?quote:Op zondag 13 april 2025 11:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat was je prompt want ik zie nu een wildvreemde 80-jarige. Gemini begint er al helemaal niet aan.
Ben jij dit?quote:Op zondag 13 april 2025 13:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zo simpel is het leven soms![]()
[ afbeelding ]
Nee joh!quote:
Is dat echt op basis van de eerste foto?quote:Op zondag 20 april 2025 19:53 schreef Seven. het volgende:
Wij wonen in een klushuis. ChatGPT gevraagd om me een render te geven van onze oubollige donkerbruine gevelpunt in het wit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, echt accuraat is het niet. Maar het geeft wel prima weer hoe het ongeveer zou worden natuurlijk.quote:Op zondag 20 april 2025 20:03 schreef dop het volgende:
[..]
Is dat echt op basis van de eerste foto?
Wat een zooitje maakt hij er dan van.
Foto 2 is niet lelijk maar er is zoveel veranderd aan het huis dat ik echt niet snap waarom.
quote:Op zondag 20 april 2025 21:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, echt accuraat is het niet. Maar het geeft wel prima weer hoe het ongeveer zou worden natuurlijk.
quote:Op zondag 20 april 2025 21:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
voor als je wat meer rust wil hebben in huis
hier op gezegd dat ik inderdaad wil dat hij alleen de gevel bekleding verander op de echte foto en geen gegenereerde afbeelding wil maakte hij als nog een render, wel iets beter als de eerste maar nog steeds met veel teveel veranderingen.quote:Goede vraag — en je hebt helemaal gelijk. Wat er is gebeurd:
In plaats van de originele afbeelding direct te bewerken, heb ik per ongeluk een volledig nieuwe afbeelding laten genereren op basis van een beschrijving. Daardoor ziet het huis er iets anders uit dan je oorspronkelijke foto, ook al lijkt het nog wel op elkaar. Dit is dus geen bewerking van jouw echte foto, maar een gegenereerde versie ervan.
Als je echt alleen de gevelbekleding wit wilt maken op jouw originele foto (en verder niets veranderen), dan kan ik dat alsnog voor je doen — met een echte fotobewerking in plaats van een gegenereerde afbeelding.
Wil je dat ik het op die manier aanpak?
quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:59 schreef dop het volgende:
ik was toch wat niewsgierig waarom de Foto van het huis van @:Seven zo veel veranderd wordt op de simpele vraag om de geven bekleding in de nok wit te maken.
het eerst resultaat was ongeveer gelijk aan dat van Seven, toen ik Chatgpt zij dat hij veel meer veranderde als ik had gevraagd zij hij het volgende
[..]
hier op gezegd dat ik inderdaad wil dat hij alleen de gevel bekleding verander op de echte foto en geen gegenereerde afbeelding wil maakte hij als nog een render, wel iets beter als de eerste maar nog steeds met veel teveel veranderingen.
toen ik dat aangaf deed hij eindelijk wat ik werkelijk vroeg hij maakte geen gegenereerde afbeelding maar paste het origineel aan.
hier het resultaat, en nee dit heb ik niet zelf geprutst, dit is echt wat ik terug kreeg.
[ afbeelding ]
Net een klein kind soms.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:59 schreef dop het volgende:
ik was toch wat niewsgierig waarom de Foto van het huis van @:Seven zo veel veranderd wordt op de simpele vraag om de geven bekleding in de nok wit te maken.
het eerst resultaat was ongeveer gelijk aan dat van Seven, toen ik Chatgpt zij dat hij veel meer veranderde als ik had gevraagd zij hij het volgende
[..]
hier op gezegd dat ik inderdaad wil dat hij alleen de gevel bekleding verander op de echte foto en geen gegenereerde afbeelding wil maakte hij als nog een render, wel iets beter als de eerste maar nog steeds met veel teveel veranderingen.
toen ik dat aangaf deed hij eindelijk wat ik werkelijk vroeg hij maakte geen gegenereerde afbeelding maar paste het origineel aan.
hier het resultaat, en nee dit heb ik niet zelf geprutst, dit is echt wat ik terug kreeg.
[ afbeelding ]
van de week wat uitgetestquote:Chat GPT kan aandelenkoersen beter voorspellen
Laat een reactie achter / sentiment / Door Satilmis Ersintepe / 14 april 2023
Chat GPT kan beter voorspellen hoe aandelen zullen reageren op nieuws dan traditionele modellen, blijkt uit een nieuw onderzoek.
Onderzoekers uit Florida hebben Chat GPT gevraagd om de koppen van nieuwsberichten te analyseren met het doel om aandelenbewegingen te voorspellen. Volgens de resultaten waren de voorspellingen van de AI beter dan die van veel traditionele modellen. Maar Chat GPT heeft nog steeds zwakke punten. De onderzoekers adviseren beleggers niet uitsluitend op de AI te vertrouwen bij het nemen van investeringsbeslissingen.
Chat GPT kan niet in de toekomst kijken, maar heeft al waarde voor beleggers die toekomstige bewegingen op de aandelenmarkt willen voorspellen. Dat blijkt uit een onderzoek dat maandag werd gepubliceerd op het Social Science Research Network door twee financiële professoren van de Universiteit van Florida.
De onderzoekers hebben meer dan 50.000 nieuwsartikelen over bedrijven verzameld die teruggingen tot oktober 2021 en vroegen de chatbot om te bepalen of de koppen positief, negatief of irrelevant nieuws waren voor de aandelenkoersen van de bedrijven. Op basis van deze sentimentanalyse hebben ze een numerieke “Chat GPT-score” berekend en geanalyseerd of deze scores de koersontwikkeling van het bedrijf de volgende dag konden voorspellen.
De onderzoekers hebben een statistisch significante positieve correlatie gevonden tussen deze scores en de koersontwikkeling van het bedrijf de volgende dag voor de onderzochte bedrijven. Bedrijven met een hogere score behaalden over het algemeen betere rendementen dan bedrijven met een lagere score.
De studie toonde ook aan dat Chat GPT andere “traditionele methoden voor sentimentanalyse” overtrof, die ook gegevens uit krantenkoppen en sociale media gebruikten om aandelenbewegingen te voorspellen – hoewel de onderzoekers toegeven dat ze in deze studie niet elke afzonderlijke methode hebben getest.
“Onze studie laat zien dat Chat GPT waarde heeft bij het voorspellen van rendementen op de aandelenmarkt”, schrijven de onderzoekers.
Ze voegden eraan toe: “Onze resultaten suggereren dat het opnemen van geavanceerde taalmodellen in het beleggingsbesluitvormingsproces kan leiden tot nauwkeurigere voorspellingen en de prestaties van kwantitatieve handelsstrategieën kan verbeteren.”
Toen de onderzoekers de prestaties van Chat GPT vergeleken met traditionele methoden, ontdekten ze dat deze andere modellen geen grotere voorspellende kracht hadden dan de sentimentwaarden afgeleid van Chat GPT.
“Zodra je Chat GPT gebruikt, is het gebruik van een ander sentimentmaatstaf voor voorspellingen niet nuttig”, zei de studieauteur Alejandro Lopez-Lira tegen Business Insider.
Binnen gelopen zeker ook?quote:Op donderdag 24 april 2025 18:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
van de week wat uitgetest
verrassende informatie mee gekregen
was lange termijn informatie uiteindelijkquote:
je kan beter iets op 1 aandeel of ander financieel instrument een vraag stellen....quote:Op donderdag 24 april 2025 18:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Die ChatGPT wordt mij iets te bijdehand..![]()
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |