SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kukelecucktsju10 op 13-12-2024 11:18:44 ]Yea, she's on crack.
Nee, komt goed. Met mijn command & conquer skills klik ik wel op tijd op je hoofd, en stuur ik je terug naar achter de linies.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef LethalNinja het volgende:
Ik heb vroeger veel call of duty gedaan. Als ze mij een goede sniper geven dan maak ik wel lekker veel headshots ja toch. Moet nog even kijken hoe het werkt als ik word neergeschoten, ik verwacht wel een fijne en snelle respawn. Met behoud van statistieken etc.
Nice, hier heb ik wat aan, jij hebt dan het mooie overzicht en weet waar ik kan gaan zitten met mijn sniper en zakken chips en flessen coca cola. Ik heb er al zin in. Ik vertrouw op je "Commander skills" van Command & Conquer. Als je daar goed in bent ben je sowieso een solide generaal.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, komt goed. Met mijn command & conquer skills klik ik wel op tijd op je hoofd, en stuur ik je terug naar achter de linies.
vroeger ja? Call of Duty is soo overrated...quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef LethalNinja het volgende:
Ik heb vroeger veel call of duty gedaan. Als ze mij een goede sniper geven dan maak ik wel lekker veel headshots ja toch. Moet nog even kijken hoe het werkt als ik word neergeschoten, ik verwacht wel een fijne en snelle respawn. Met behoud van statistieken etc.
Wat zag de wereld er toen veelbelovend uit…quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Remember 1990...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echte bazen speelden Commandos.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
vroeger ja? Call of Duty is soo overrated...
Echte bikkels speelden nog Battlefield 1942 of Medal of Honor Allied Assault of Return to Castle Wolvenstein jonguh
"Brainwave overload!"quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, komt goed. Met mijn command & conquer skills klik ik wel op tijd op je hoofd, en stuur ik je terug naar achter de linies.
Medal of Honor was wel een toppertje ja, vele uurtjes plezier aan beleeft.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Echte bikkels speelden nog Battlefield 1942 of Medal of Honor Allied Assault of Return to Castle Wolvenstein jonguh
Hehe die heb ik laatst weer gekocht op een van die sites waar je voor weinig klassieke ouwe games kan kopen, Commando's 2 en 3 in een bundeltje zeg maar. Wel effe schrikken hoor als je ineens weer met outdated graphics te maken krijgt.quote:
Mohaa en sharkenquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat was het zekerquote:Op vrijdag 13 december 2024 13:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Mohaa en sharkenleuke clan communities, clanbase etc. mooie tijd was dat.
Why don't you lead an army instead of poking me!quote:
En starcaftquote:
Borscht, natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:08 schreef Parafernalia het volgende:
Wat gaan jullie vanavond eten boys?
shoarmaquote:Op vrijdag 13 december 2024 15:08 schreef Parafernalia het volgende:
Geroerbakte gemengde groenten met een beetje saus, pasta en gehakt-schnitzel.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:08 schreef Parafernalia het volgende:
Sudden Strike heb ik nu nog geinstalleerd staan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:14 schreef Ulx het volgende:
Uiteraard was het gewoon Blitzkrieg en Sudden Strike.
"Oh? Heb je een bunker? Stoer! Ik heb een Sturmtiger."
Niks, ik trek zo een Chardonnay open en ga vanavond met een stuk in mijn kraag mijn mand in.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:08 schreef Parafernalia het volgende:
ik heb engels geleerd aan de hand van maniac mansion en leisure suit larry en shitquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sudden Strike heb ik nu nog geinstalleerd staan.![]()
Ik ben wel een beetje een sucker voor ouwe games, zo heb ik bv ook nog steeds Settlers 2 geinstalleerd, en das een fossiel van voor er uberhaupt Windows was.
Haha hier deels, met Kings Quest hadden ze het over Acorns die uit de bomen konden vallen, kreeg ik een Eikel op me kop en was ik doodquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb engels geleerd aan de hand van maniac mansion en leisure suit larry en shit
maniac mansion (days of the tentacle) heb ik nog steeds op de playstation, iedere keer als ik het weer speel heb ik nog steeds tutorial nodig
van Larry snap ik nu dat dat een hele slechte grap was van mijn moeder
maar toch grappig
quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hehe die heb ik laatst weer gekocht op een van die sites waar je voor weinig klassieke ouwe games kan kopen, Commando's 2 en 3 in een bundeltje zeg maar. Wel effe schrikken hoor als je ineens weer met outdated graphics te maken krijgt.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:16 schreef sp3c het volgende:
ooeeeeeh speelde iemand cannon fodder?
pooooootver, ff zoeken of er een mobile versie is nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:31 schreef ExTec het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:16 schreef sp3c het volgende:
ooeeeeeh speelde iemand cannon fodder?
pooooootver, ff zoeken of er een mobile versie is nu
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!quote:
Ik denk het niet. Dit zijn de devs.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:39 schreef sp3c het volgende:
3X gekeken
die gozer die dat half opgerookte peukje oprookt
military life ... @:achja weet precies wat hier aan de hand is
Ze hebben een HD-remaster gekregen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hehe die heb ik laatst weer gekocht op een van die sites waar je voor weinig klassieke ouwe games kan kopen, Commando's 2 en 3 in een bundeltje zeg maar. Wel effe schrikken hoor als je ineens weer met outdated graphics te maken krijgt.
Noem je lichting plus dienstjaren en laat me lachen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:13 schreef kibo het volgende:
Al die spelletjes gastjes hier![]()
En nooit in dienst gezeten
logbat?quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:13 schreef kibo het volgende:
ws zat jij toen nog met een grote snotkegel in de zandbak met je plastic soldaatjes te spelen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Noem je lichting plus dienstjaren en laat me lachen.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:05 schreef Hathor het volgende:
Ze zijn met een nieuwe bezig, Commandos: Originsquote:Op vrijdag 13 december 2024 17:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ze hebben een HD-remaster gekregen.
Was jij het niet die tijdens een wachtdienst van mij om stickers kwam bedelen bij de poort?quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:37 schreef kibo het volgende:
ws zat jij toen nog met een grote snotkegel in de zandbak met je plastic soldaatjes te spelen.
Het is al bijna geen nieuws meer. Moest al een stukje naar beneden scrollen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:41 schreef luxerobots het volgende:
Smerige Russen teisteren nog steeds de Oekraïense burgerbevolking.
En dan moeten er straks vredesbesprekingen komen...
Nu.nl: Grote Russische aanval op Oekraïens energienet, F-16's halen raketten neer
Tja, waarom denk je dat de wereld alleen uit NAVO en Rusland bestaat.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat Rus nu bijna door alle voorraden heen is en bijna blut en vlg jaar moet opgeven lees ik vaak.
Maar dit staat haaks op de oproep van de navo om ons op te maken voor een oorlog de komende jaren.
Zou Rusland met bondgenoten misschien sterker/gevaarlijker zijn dan media ons doet geloven?
En zoniet dan waarschuwde de navo dus voor niks.
Tja, volgens de Russische logica, die aanhangers hier op Fok ook verdedigden, heeft Rusland geen rechten meer in Syrië sinds de val van Assad.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:55 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ld6qp7udk22v
De Russen halen de S400 weg uit Syrië. Dat zouden denk ik niet doen als ze die basis zouden houden.
Ik had het ook al eens elders gepost.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat Rus nu bijna door alle voorraden heen is en bijna blut en vlg jaar moet opgeven lees ik vaak.
Maar dit staat haaks op de oproep van de navo om ons op te maken voor een oorlog de komende jaren.
Zou Rusland met bondgenoten misschien sterker/gevaarlijker zijn dan media ons doet geloven?
Pesten, treiteren? In wat voor universum leeft die gastquote:Op vrijdag 13 december 2024 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik had het ook al eens elders gepost.
Maar de huidige oorlog is nagenoeg verloren, zowel technisch als moreel. De wereld ziet dat de keizer geen kleren meer aan heeft. Elke investering (we moeten zeker ook opschalen) die we nu doen hebben we over 4 - 9 jaar pas wat aan.
De EU gaat de Russen pesten, treiteren, en andere rottigheid uithalen. Daarom worden wij voorbereid om ons "weerbaar" te maken. Het betekent gewoon dat wij klappen moeten opvangen omdat wij die ook gaan uitdelen.
Rusland is de pestkop, en die krijgt er flink van langs in Oekraïne.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik had het ook al eens elders gepost.
Maar de huidige oorlog is nagenoeg verloren, zowel technisch als moreel. De wereld ziet dat de keizer geen kleren meer aan heeft. Elke investering (we moeten zeker ook opschalen) die we nu doen hebben we over 4 - 9 jaar pas wat aan.
De EU gaat de Russen pesten, treiteren, en andere rottigheid uithalen. Daarom worden wij voorbereid om ons "weerbaar" te maken. Het betekent gewoon dat wij klappen moeten opvangen omdat wij die ook gaan uitdelen.
Die heeft nu eenmaal de kant van Poetin gekozen, en kan niet meer terug.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:34 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Pesten, treiteren? In wat voor universum leeft die gast
*proest*quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland is de pestkop, en die krijgt er flink van langs in Oekraïne.
Die gaat de EU zeker op korte termijn niet pesten, treiteren, uitdagen en rottigheid uithalen.
Op de langere termijn is dat onzeker..
Kijk naar het getreiter van Rusland in diverse landen.
Wat ons dat geleerd heeft is dat we ons beter moeten beschermen tegen een dergelijke schurkenstaat.
Onzin. Als ik had kunnen kiezen had ik al voor 02-2022 een deal gemaakt. Dan was er geen oorlog.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die heeft nu eenmaal de kant van Poetin gekozen, en man niet meer terug.
Ja, een pro-Poetin deal.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
*proest*
[..]
Onzin. Als ik had kunnen kiezen had ik al voor 02-2022 een deal gemaakt. Dan was er geen oorlog.
Jammer dat je alleen maar oppervlakkig kan discussieren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, een pro-Poetin deal.
Bedankt voor je bevestiging.
Met iemand die pro Poetin is valt geen diepgaande discussie te voeren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jammer dat je alleen maar oppervlakkig kan discussieren.
Een heel interessant universum, dat wel.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:34 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Pesten, treiteren? In wat voor universum leeft die gast
https://www.telegraph.co.(...)n-as-sanctions-bite/quote:Putin abandons Arctic gas production as sanctions bite
Collapse in demand for Russian fuel leaves world’s largest LNG plant redundant
Als je doelt op munitievoorraden en dergelijke: Zit je er liever mee verlegen of zit je er liever om verlegen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Van mijn part stoppen ze >6% bbp in munitie hier.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je doelt op munitievoorraden en dergelijke: Zit je er liever mee verlegen of zit je er liever om verlegen?
Het leven is geen Hearts of Iron of Civilization, maar als ik Rusland zou spelen en ik zag mijn CSTO alliantie uit elkaar vallen, de vijandelijke alliantie tot aan de grenzen uitbreiden met Finland en Zweden, mijn strategische postitie in MO verdampen inclusief de mogelijkheid mijn afrikakorps te ondersteunen, één van mijn belangrijkste partners verschrompelen onder de bombardementen van een ministaat en overall mijn hard power zag eroderen in een totale afhankelijkheid van mijn Chinese "vriend" dan zou ik proberen de "1 turn before Ukraine invasion" save file te laden..quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:34 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws. So much winning, de laatste tijd.
[..]
https://www.telegraph.co.(...)n-as-sanctions-bite/
We spelen op iron man save gamequote:Op vrijdag 13 december 2024 20:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het leven is geen Hearts of Iron of Civilization, maar als ik Rusland zou spelen en ik zag mijn CSTO alliantie uit elkaar vallen, de vijandelijke alliantie tot aan de grenzen uitbreiden met Finland en Zweden, mijn strategische postitie in MO verdampen inclusief de mogelijkheid mijn afrikakorps te ondersteunen, één van mijn belangrijkste partners verschrompelen onder de bombardementen van een ministaat en overall mijn hard power zag eroderen in een totale afhankelijkheid van mijn Chinese "vriend" dan zou ik proberen de "1 turn before Ukraine invasion" save file te laden..
Als dat zou kunnen dan zou putin dat zeker doenquote:Op vrijdag 13 december 2024 20:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het leven is geen Hearts of Iron of Civilization, maar als ik Rusland zou spelen en ik zag mijn CSTO alliantie uit elkaar vallen, de vijandelijke alliantie tot aan de grenzen uitbreiden met Finland en Zweden, mijn strategische postitie in MO verdampen inclusief de mogelijkheid mijn afrikakorps te ondersteunen, één van mijn belangrijkste partners verschrompelen onder de bombardementen van een ministaat en overall mijn hard power zag eroderen in een totale afhankelijkheid van mijn Chinese "vriend" dan zou ik proberen de "1 turn before Ukraine invasion" save file te laden..
Tuurlijk, je gaat voor die achievementsquote:Op vrijdag 13 december 2024 20:04 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
We spelen op iron man save game
Ik zie de Russische Federatie hetzelfde doen als de Sovjet Unie, 35 jaar geleden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie Rusland eerlijk gezegd altijd wel vervelend blijven. Zo'n groot verlies als wat met Assad gebeurd is zie ik in Rusland niet gebeuren. Ze verliezen hier en daar wat, maar ik zie ze echt nog wel de komende twintig jaar hetzelfde doen als wat ze nu doen.
Nou we gaan het zien.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie de Russische Federatie hetzelfde doen als de Sovjet Unie, 35 jaar geleden.
Hey... lag niet aan mij, ik was zelfs vrijwilliger voor Libanon. Mocht alleen niet vanwege strafblad, blijkbaar hebben ze liever pencilpushers.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:13 schreef kibo het volgende:
Rusland zit nu met een oorlogseconomie, om die draaiende te houden moeten raketten/pantservoertuigen/artillerie geproduceerd worden. Daar gaat Putin dus niet mee ophouden, of ie Oekraïne behoudt of niet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom sta je er dan zo zenuwachtig in? Als ik jou zo begrijp hoef je alleen maar te wachten en trekken ze zich vanzelf wel terug.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie de Russische Federatie hetzelfde doen als de Sovjet Unie, 35 jaar geleden.
Plus, je zit al 30+ beurten vast in een oorlog met een klein buurland.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Voor de kwaliteit zal het weinig uitmaken. Rusland leverde al uit Oekraïne geroofd graan.quote:🇺🇦🇸🇾 Ukraine is ready to supply food to Syria following the fall of Bashar al-Assad, Ukrainian Agriculture Minister Vitaliy Koval told Reuters
❗️Russian wheat supplies to Syria had been suspended over uncertainty about the new government and payment delays.
Ik ben gewoon ongeduldig, het mag van mij allemaal wat sneller.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom sta je er dan zo zenuwachtig in? Als ik jou zo begrijp hoef je alleen maar te wachten en trekken ze zich vanzelf wel terug.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ld7ju2cakk2m
Ukraine’s military leadership has fired the commander who oversaw its operations in the eastern Donetsk region, where Kyiv’s defences are buckling as Russia advances westward. A Ukrainian official confirmed to me that Oleksandr Lutsenko had been removed from his post... https://on.ft.com/4fgxsMb
Ze kunnen niet stoppen inderdaad. Als men nu stopt klapt alles. Enige alternatief is de bevolking tot de laatste cent laten leegbloeden met weer hetzelfde eindresultaat. Uitstel van executie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:35 schreef havanagila het volgende:
[..]
Rusland zit nu met een oorlogseconomie, om die draaiende te houden moeten raketten/pantservoertuigen/artillerie geproduceerd worden. Daar gaat Putin dus niet mee ophouden, of ie Oekraïne behoudt of niet.
En we hebben gezien wat Rusland doet als ze denken in het voordeel te zijn.
Maar het is natuurlijk niet houdbaar. Als de geldpers aanzetten, en dat geld gebruiken om mensen te betalen metalen dozen in elkaar te lassen een werkbaar economisch model was, deed iedereen het.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:35 schreef havanagila het volgende:
Rusland zit nu met een oorlogseconomie, om die draaiende te houden moeten raketten/pantservoertuigen/artillerie geproduceerd worden. Daar gaat Putin dus niet mee ophouden, of ie Oekraïne behoudt of niet.
Dat gebeurt niet door maar af te wachten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom sta je er dan zo zenuwachtig in? Als ik jou zo begrijp hoef je alleen maar te wachten en trekken ze zich vanzelf wel terug.
Bekijk deze YouTube-videoquote:russian soldiers are sad and scared because now they will be deployed to Ukraine in the meat grinder war.
Ik pak jullie allemaal aan in Tarkov.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Want? Leg eens uit.quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
China noemde Rutte een Amerikaanse ja-knikker. Daar hebben ze wel gelijk in.
En net als in civ1 verlies ik telkens mijn musketeer tegen een militiaquote:Op vrijdag 13 december 2024 20:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Plus, je zit al 30+ beurten vast in een oorlog met een klein buurland.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
Xi kan zoveel zeggen.quote:
Zou Poetin Assad als wisselgeld aanbieden aan het ICJ? Hij heeft een grote troefkaart in handen. Het is gewoon wachten op die aanklacht. Wie durft, of wiens handen zijn schoon genoeg?quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, volgens de Russische logica, die aanhangers hier op Fok ook verdedigden, heeft Rusland geen rechten meer in Syrië sinds de val van Assad.
Wat zou het ICC moeten geven dan?quote:Op zaterdag 14 december 2024 01:29 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Zou Poetin Assad als wisselgeld aanbieden aan het ICJ? Hij heeft een grote troefkaart in handen. Het is gewoon wachten op die aanklacht. Wie durft, of wiens handen zijn schoon genoeg?
quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Zoveelste bewijs dat militaire kracht het beste antwoord is op de russische barbarij.
Onzin.quote:
Wat is er met de himars gebeurd?quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
De alternatieve mobilisatie in werking.quote:
2025 gaat het jaar van de faillissementen worden. Wat moet je ook als bedrijf als je >20% financieringsrente over je schulden moet betalen. Gewoon einde business en einde civiele economie.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De alternatieve mobilisatie in werking.
En tot (en na) die ineenstorting zullen veel mannen niet veel andere opties hebben dan een contract te tekenen bij het Russische leger. Vraag is hoe lang het Kremlin betalingen aan de overlevers overeind kan houden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:18 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
2025 gaat het jaar van de faillissementen worden. Wat moet je ook als bedrijf als je >20% financieringsrente over je schulden moet betalen. Gewoon einde business en einde civiele economie.
Ja, vergeet 100% rente op een hypotheek niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:18 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
2025 gaat het jaar van de faillissementen worden. Wat moet je ook als bedrijf als je >20% financieringsrente over je schulden moet betalen. Gewoon einde business en einde civiele economie.
Ik zou echt willen dat jij aan de knoppen van Nederland zou zitten. Dan kon het geld naar zinnige dingen, in plaats van defensie.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, vergeet 100% rente op een hypotheek niet.
Koop je een woning van 300K, maandje later, 600K schuld
Begin te denken dat rus spectaculair gaat vallen aankomend jaar.
Economie grondig naar de gallemiezen, torenhoge inflatie, and rising, want de geldpersen zijn aangezet, mevrouw de centrale bankier Nabiullina moet maar ophoepelen, want die wil alleen maar degelijk beleid, sovjet oorlogsvoorraden beginnen uitgeput te raken, overal en nergens geluiden dat mensen niet meer betaald worden, strontfonteinen in steden vanwege uitblijvend infrastructuur onderhoud.
'91 redux, coming to a russia near you soon.
?quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat is er met de himars gebeurd?
Als zo'n scenario zich zou voltrekken, en ik achter de knoppen zat, gingen er alsnog bakken geld naar defensie.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou echt willen dat jij aan de knoppen van Nederland zou zitten. Dan kon het geld naar zinnige dingen, in plaats van defensie.
Je wil wel mensen hebben met vecht-moraal. Een leger vol mensen die eigenlijk niet willen vechten, is nogal contraproductief.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als zo'n scenario zich zou voltrekken, en ik achter de knoppen zat, gingen er alsnog bakken geld naar defensie.
Mijn takeaway van deze oorlog is niet zozeer mannetjes, we hebben mensen zat, en zelfs de grootste narcistische dodo wordt gewoon een soldaat van gemaakt, onder dienstplicht, maar materiel.
Als je wapentuig nodig hebt, is het niet te krijgen. Daar moeten we riante voorraden van gaan aanhouden, dus.
De ronduit debiele hoeveelheden geld die we die kant op duwen, zijn wmb kandidaat om 1 op 1 door te schuiven naar defensie.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
kappen met bullshit als stikstof,
Je wil geen mensen die al te fanatiek rondlopen met een ik wil schieten mentaliteit. Dat zijn medaillejagers.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je wil wel mensen hebben met vecht-moraal. Een leger vol mensen die eigenlijk niet willen vechten, is nogal contraproductief.
Kan je nog beter minder poppetjes hebben. Precies de reden waarom men helemaal niet zo staat te springen om dienstplicht.
Da's gewoon allemaal onzin.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je wil wel mensen hebben met vecht-moraal. Een leger vol mensen die eigenlijk niet willen vechten, is nogal contraproductief.
Kan je nog beter minder poppetjes hebben. Precies de reden waarom men helemaal niet zo staat te springen om dienstplicht.
Welke miljarden? Die voor de veevoer industrie? Het is ook niet echt een moraalboost voor dienstplichtigen om te horen te krijgen dat ze die boeren moeten beschermen opdat er meer dood land is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
De ronduit debiele hoeveelheden geld die we die kant op duwen, zijn wmb kandidaat om 1 op 1 door te schuiven naar defensie.
Ik ga echt niet vechten voor Nederland (meeste mensen) - Ik wil schieten.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je wil geen mensen die al te fanatiek rondlopen met een ik wil schieten mentaliteit. Dat zijn medaillejagers.
Het is een frame geworden dat geld naar stikstof onzin is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
De ronduit debiele hoeveelheden geld die we die kant op duwen, zijn wmb kandidaat om 1 op 1 door te schuiven naar defensie.
Net zo hard kan de zelfverklaarde stoere strijder breken als er een paar dagen granaten naar zijn hoofd worden gesmeten. Je weet het niet. Er zijn veel te veel variabelen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ga echt niet vechten voor Nederland (meeste mensen) - Ik wil schieten.
Daar een middenweg tussen is het beste. Maar je zit met heel veel mensen die bij hert eerste horen, als je dienstplicht hebt.
Als je dat niet wil kun je net zo goed in Rusland gaan wonen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een frame geworden dat geld naar stikstof onzin is.
Maar uiteindelijk is het ook gewoon prettiger leven in een land met schone natuur, schone lucht en schoon drinkwater.
Het gaat niet om 'breken'. Het gaat erom of je het in eerste instantie uberhaupt wil.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net zo hard kan de zelfverklaarde stoere strijder breken als er een paar dagen granaten naar zijn hoofd worden gesmeten. Je weet het niet. Er zijn veel te veel variabelen.
Als je geen zin hebt maak je maar zin.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'breken'. Het gaat erom of je het in eerste instantie uberhaupt wil.
En in China starten ze nog ff een kolen elektriciteitscentrale op.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een frame geworden dat geld naar stikstof onzin is.
Maar uiteindelijk is het ook gewoon prettiger leven in een land met schone natuur, schone lucht en schoon drinkwater.
Ja. Zo werkt dat dus niet. Als mensen een absolute aversie hebben tegen vechten, gaan ze dat niet doen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt maak je maar zin.
Wat heeft een Chinese kolencentrale te maken met de verzadiging van de Nederlandse grond met allerlei meststoffen?quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En in China starten ze nog ff een kolen elektriciteitscentrale op.
Denk dat we zeer nuchter moeten afwegen, dat wat wij in het miniscule NL precies kunnen, en hoeveel wij daar aan moeten willen besteden.
Ik heb wat dingen over je gehoord. Laten we het erop houden dat je een te grote broek aantrekt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, je hebt echt totaal geen clou, zullen we het daar op houden?
Ik neem aan dat jij het over jezelf hebt, dus je zou gaan muiten? Maar dan moet je of je wapen gebruiken maar dan tegen je landgenoten, of je gaat gewoon de cel in en komt er uit als theunderdog, lafbek en landverrader.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Zo werkt dat dus niet. Als mensen een absolute aversie hebben tegen vechten, gaan ze dat niet doen.
De vechtbereidheid in Nederland is onwijs laag.
Nee, ik kan het e.e.a. wat ik verkondig ook nog vanuit de praktijk bevestigen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb wat dingen over je gehoord. Laten we het erop houden dat je een te grote broek aantrekt.
Daar is gewoon onderzoek naar gedaan. Uiteraard is dat sociaal-wetenschappelijk onderzoek, met vragenlijsten enz. Dus heel nauwkeurig is dat niet. Maar dat is wat wij hebben. En daaruit blijkt dat de overgrote meerderheid niet bereid is om te vechten voor Nederland.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij het over jezelf hebt, dus je zou gaan muiten? Maar dan moet je of je wapen gebruiken maar dan tegen je landgenoten, of je gaat gewoon de cel in en komt er uit als theunderdog, lafbek en landverrader.
"Recent wetenschappelijk onderzoek toont aan dat...."quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar is gewoon onderzoek naar gedaan. Uiteraard is dat sociaal-wetenschappelijk onderzoek, met vragenlijsten enz. Dus heel nauwkeurig is dat niet. Maar dat is wat wij hebben. En daaruit blijkt dat de overgrote meerderheid niet bereid is om te vechten voor Nederland.
https://www.nporadio1.nl/(...)n-ontzettend-verwendquote:Op zaterdag 14 december 2024 12:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Recent wetenschappelijk onderzoek toont aan dat...."
Da's een klassieker. Helemaal zonder links naar het onderzoek of artikelen in de pers.
NL staat gewoon niet onder druk.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar is gewoon onderzoek naar gedaan. Uiteraard is dat sociaal-wetenschappelijk onderzoek, met vragenlijsten enz. Dus heel nauwkeurig is dat niet. Maar dat is wat wij hebben. En daaruit blijkt dat de overgrote meerderheid niet bereid is om te vechten voor Nederland.
Het is ook nog eens een zelfgecreëerde crisis.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je jarenlang niets doet omdat je besloten hebt dat pappen en nathouden de weg voorwaarts is krijg je vanzelf je crisis. Zo gaat dat. En dan kun je nu met een plan aankomen dat samen te vatten is als 'ogen dicht, handen op de oren en keihard LALALALAAAAAA roepen" maar ook dat gaat de oplossing niet zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is ook nog eens een zelfgecreëerde crisis.
Een land in puin is altijd erger dus eens.
Je moet eerst terug naar het probleem, dit benoemen en analyseren en vervolgens de oplossing. Het begint met het probleem, afgezien van wat meer bramen en brandnetels naast akkers is er niks aan de hand. Het is gewoon verzonnen en door malafide milieu bureaus verder aangewakkerd in opdracht van politici.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je jarenlang niets doet omdat je besloten hebt dat pappen en nathouden de weg voorwaarts is krijg je vanzelf je crisis. Zo gaat dat. En dan kun je nu met een plan aankomen dat samen te vatten is als 'ogen dicht, handen op de oren en keihard LALALALAAAAAA roepen" maar ook dat gaat de oplossing niet zijn.
Welke malafide milieu bureaus? En in opdracht van welke politici?quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet eerst terug naar het probleem, dit benoemen en analyseren en vervolgens de oplossing. Het begint met het probleem, afgezien van wat meer bramen en brandnetels naast akkers is er niks aan de hand. Het is gewoon verzonnen en door malafide milieu bureaus verder aangewakkerd in opdracht van politici.
Vervuiling goedpratenquote:Op zaterdag 14 december 2024 12:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet eerst terug naar het probleem, dit benoemen en analyseren en vervolgens de oplossing. Het begint met het probleem, afgezien van wat meer bramen en brandnetels naast akkers is er niks aan de hand. Het is gewoon verzonnen en door malafide milieu bureaus verder aangewakkerd in opdracht van politici.
Mooi probleem, niemand heeft er last van, niemand ziet het, de natuur heeft er eigenlijk ook geen last van, maar ze vertellen je dat het een groot probleem is.
Brussel om op welke manier dan ook invloed te krijgen in de lidstatenquote:Op zaterdag 14 december 2024 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welke malafide milieu bureaus? En in opdracht van welke politici?
Dat onze bio-industrie grote problemen met stikstof en ammoniak met zich meebrengt zien we al tientallen jaren. Dat was er echt niet opeens.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Brussel om op welke manier dan ook invloed te krijgen in de lidstaten
Door regels op te stellen waar wij ons aan moeten houden en die we zelf in Brussel geaccordeerd hebben
Regels voor natuur behoud , daar kan toch niemand op tegen zijn??
dus aanwijzen welke natuur lidstaten hebben, die natuurstukken noemen we Natura 2000 gebied en er op toezien dat het niet achteruit gaat in biodiversiteit
Ok nou daar doken de natuur waanzinnigen en provincies bovenop
En toen waren we de sjaak
toen konden ze opeens woningbouw en spoorwegen en electriciteitshuisjes , schiphol, Lelystad en meer tegenhouden vanwege stikstof
Toen had de landbouw het opeens gedaan
knettergek
Een Zerg rush? Banelings everywhere! En dan maar wachten op het "Carrier has arrived / Battlecruiser operational"quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:29 schreef ExTec het volgende:
Norks doen een zerg rush, in de buurt van pokrovsk.
[ x ]
Het is niet voor niets een opinie.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Onbegrijpelijk dat De Volkskrant deze onzin plaatst in de krant. https://www.volkskrant.nl(...)oor-oorlog~bd2309b6/
quote:Guido van Leemput is auteur van het boek De gelaagde oorlog in Oekraïne en de botsing van grootmachten en is betrokken bij de Nieuwe Vredesbeweging.
Je vergeet voor het gemak de snel verslechterde grondwater kwaliteit.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooi probleem, niemand heeft er last van, niemand ziet het, de natuur heeft er eigenlijk ook geen last van, maar ze vertellen je dat het een groot probleem is.
Kwam dat niet omdat de consument ook in de winter sla en sperziebonen wil eten? Dat las ik tien jaar geleden altijd.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Brussel om op welke manier dan ook invloed te krijgen in de lidstaten
Door regels op te stellen waar wij ons aan moeten houden en die we zelf in Brussel geaccordeerd hebben
Regels voor natuur behoud , daar kan toch niemand op tegen zijn??
dus aanwijzen welke natuur lidstaten hebben, die natuurstukken noemen we Natura 2000 gebied en er op toezien dat het niet achteruit gaat in biodiversiteit
Ok nou daar doken de natuur waanzinnigen en provincies bovenop
En toen waren we de sjaak
toen konden ze opeens woningbouw en spoorwegen en electriciteitshuisjes , schiphol, Lelystad en meer tegenhouden vanwege stikstof
Toen had de landbouw het opeens gedaan
knettergek
VK management en hoofdredactie zou moeten bepalen wat journalisten opschrijven?quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Onbegrijpelijk dat De Volkskrant deze onzin plaatst in de krant. https://www.volkskrant.nl(...)oor-oorlog~bd2309b6/
Als je het zelf geloofd is het goed.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak de snel verslechterde grondwater kwaliteit.
Letterlijk al die stront sijpelt door, bemesting is goed maar niet 1m3 per m2.
ochja het nieuwe stokpaardje wat je dan moet geloven. Al is er een strenge en al jaren slinkende mestquota ineens is het een huge probleem voor het drinkwater.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies! Net zoals al die mensen op de katoenplantages, of al die mensen uit Afrika.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt maak je maar zin.
Dat is met elke plicht zo. Belasting? Slavernij. Maximale snelheid? Slavernij. Verplicht privé-gegevens beschermen want Algemene VERORDENING? Slavernij.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:20 schreef Kickinalfa het volgende:
plicht is hetzelfde als slavernij.
Over onzin uitgaven gesproken zeg. Defensie is weggegooid geld, geld naar milieu in welke vorm dan ook is altijd goed besteed.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Stikstof is geen BS. Dienstplicht is absoluut onzin. Bezorgdheid is niet nodig, is nergens goed voor.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Wakker worden, kappen met bullshit als stikstof, dienstplicht weer erin, bezorgdheid terug, normaal doen en hard werken.
Als krant heb je een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Het is onbegrijpelijk dat dat zo'n dwaallicht zijn onzin kan spuien terwijl er een reëel gevaar is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is niet voor niets een opinie.
[..]
Nergens daar wordt je geacht je leven op te geven en te sterven.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is met elke plicht zo. Belasting? Slavernij. Maximale snelheid? Slavernij. Verplicht privé-gegevens beschermen want Algemene VERORDENING? Slavernij.
dat komt door die drugsafval niet door koeienstrontquote:Op zaterdag 14 december 2024 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
klopt zoquote:Op zaterdag 14 december 2024 14:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Stikstof is geen BS. Dienstplicht is absoluut onzin. noodzaak Bezorgdheid is niet nodig
Omdat er een horde Russische barbaren op plundertocht is gegaan en als je dat vrolijk gaat negeren ze ineens hier kunnen staan samen met hun matties. Misschien denk je dat als je met een Russisch vlaggetje en bos bloemen langs de weg gaat staan ze dan aardig zijn, maar dat hoeft helemaal niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nergens daar wordt je geacht je leven op te geven en te sterven.
Ik snap werkelijk ook niet waarom je over iemand anders zijn leven zou willen beslissen.
Iedereen kan zelf kiezen of hij/zij wilt vechten, vluchten of hopen op het beste.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat er een horde Russische barbaren op plundertocht is gegaan en als je dat vrolijk gaat negeren ze ineens hier kunnen staan samen met hun matties. Misschien denk je dat als je met een Russisch vlaggetje en bos bloemen langs de weg gaat staan ze dan aardig zijn, maar dat hoeft helemaal niet.
Het is niet voor niets dat ook jij en je kinderen 'onderdanen' zijn van de Nederlandse staat. En ja, als haar voortbestaan wordt bedreigd zal ze jou komen opeisen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Iedereen kan zelf kiezen of hij/zij wilt vechten, vluchten of hopen op het beste.
Ik snap gewoon niet zo goed waarom iemand wilt beslissen over die keuze, of waarom jij het recht hebt om te kiezen dat ik mijn kinderen maar naar het front moet sturen.
Maar dat beantwoordt nog steeds niet de vraag waarom jij over iemand anders zijn leven wilt beslissen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat ook jij en je kinderen 'onderdanen' zijn van de Nederlandse staat. En ja, als haar voortbestaan wordt bedreigd zal ze jou komen opeisen.
Dat is de grote mensenwereld.
Er zijn professionals voor om daar over te beslissen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dat beantwoordt nog steeds niet de vraag waarom jij over iemand anders zijn leven wilt beslissen.
Volgens mij wordt die verplichting niet opgelegd noch afgedwongen door welk individu dan ook. De overheid als orgaan bepaalt dat. Dat je als individu vindt dat een ander zich ook maar moet melden is verder niet zo relevant. Ik snap je punt niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dat beantwoordt nog steeds niet de vraag waarom jij over iemand anders zijn leven wilt beslissen.
Die keus is er niet als je wordt aangevallen, je kunt voortijds al vluchten of vechten voor je land.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In zoverre zijn wij zelf de overheid maar in zoverre heb je gelijk dat het geen individu is die het kiest.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die verplichting niet opgelegd noch afgedwongen door welk individu dan ook. De overheid als orgaan bepaalt dat. Dat je als individu vindt dat een ander zich ook maar moet melden is verder niet zo relevant. Ik snap je punt niet.
Dan stem je op een partij die het uit de grondwet wil halen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In zoverre zijn wij zelf de overheid maar in zoverre heb je gelijk dat het geen individu is die het kiest.
Echter is het wel zo in mijn ogen dat zodra je voor de dienstplicht bent je het OK vindt dat iemand anders kan beslissen over je eigen/iemand anders zijn leven.
Naar mijn mening heeft niemand, inclusief de overheid het recht niet om voor mij of jou te beslissen dat we moeten vechten tot de dood in een loopgraaf of dat ik mijn kinderen moet opofferen voor iets.
Sitting ducks aan de grens met Polen soonquote:Op zaterdag 14 december 2024 14:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Die Koreanen zijn sitting ducks.
In drie dagen zeker.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:54 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Sitting ducks aan de grens met Polen soon
Dat begint bij diegene die de oorlog begint. Niet bij diegene die zich verdedigen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nergens daar wordt je geacht je leven op te geven en te sterven.
Ik snap werkelijk ook niet waarom je over iemand anders zijn leven zou willen beslissen.
Zo ver vliegt een kapotgeschoten romp niet....... Volgens mij staat het record op naam van een Russische geschutskoepel.quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:54 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Sitting ducks aan de grens met Polen soon
Ik vind het bijna even verwerpelijk, verplicht worden om je leven te geven voor een idioot die een ander land aanvalt of verplicht worden je leven te geven omdat een willekeurige politiek leider in de tweede kamer dit vindt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat begint bij diegene die de oorlog begint. Niet bij diegene die zich verdedigen.
Dus wanneer we aangevallen worden vind jij het verwerpelijk als we ons gaan verdedigen?quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het bijna even verwerpelijk, verplicht worden om je leven te geven voor een idioot die een ander land aanvalt of verplicht worden je leven te geven omdat een willekeurige politiek leider in de tweede kamer dit vindt.
Beetje hetzelfde als je een gezin hebt, iemand met een wapen valt je kind aan en jij rent weg want je vind dat belachelijk.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het bijna even verwerpelijk, verplicht worden om je leven te geven voor een idioot die een ander land aanvalt of verplicht worden je leven te geven omdat een willekeurige politiek leider in de tweede kamer dit vindt.
Ja en die worden al jaren met voeten getreden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je het zelf geloofd is het goed.
[..]
ochja het nieuwe stokpaardje wat je dan moet geloven. Al is er een strenge en al jaren slinkende mestquota ineens is het een huge probleem voor het drinkwater.
Toch maar mooi je leven gewaagd voor de grote leiders.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Die Koreanen zijn sitting ducks.
Ze zijn met al hun macht letterlijk maanden bezig om Pokrovsk in te nemen, een dorpje van een paar duizend inwoners. En als ze dat hebben dan stoten ze zo door naar Praag, Berlijn, Brussel en “kunnen ze hier ineens staan”? Onzin.quote:Op zaterdag 14 december 2024 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat er een horde Russische barbaren op plundertocht is gegaan en als je dat vrolijk gaat negeren ze ineens hier kunnen staan samen met hun matties. Misschien denk je dat als je met een Russisch vlaggetje en bos bloemen langs de weg gaat staan ze dan aardig zijn, maar dat hoeft helemaal niet.
Rare vergelijking.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als je een gezin hebt, iemand met een wapen valt je kind aan en jij rent weg want je vind dat belachelijk.
Als er niemand voor optie 1 kiest bestaat er geen optie 2.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:41 schreef Candymannetje het volgende:
Rare vergelijking.
Jij als man staat aan het hoofd van je gezin.
Het land waar je in woont wordt aangevallen.
Optie 1: je gaat strijden voor het land waar je woont, de kans is groot dat je komt te overlijden en je gezin in de problemen komt.
Optie 2: je blijft bij je gezin en zorgt dat ze veilig zijn en te eten hebben.
Nee absoluut niet, ik vind het verwerpelijk dat iemand het recht heeft/iemand anders dwingt om zijn leven te geven.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dus wanneer we aangevallen worden vind jij het verwerpelijk als we ons gaan verdedigen?
Wat is jouw alternatief dan?quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Nee absoluut niet, ik vind het verwerpelijk dat iemand het recht heeft/iemand anders dwingt om zijn leven te geven.
In mijn ogen heeft niks of niemand die bevoegdheid.
Nee dat is niet dezelfde situatie.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als je een gezin hebt, iemand met een wapen valt je kind aan en jij rent weg want je vind dat belachelijk.
Je hebt een beroepsleger welke verantwoordelijk is voor defensie.quote:
Goed verhaal, henk.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:52 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten gewoon allemaal tegelijk aan de XTC op aarde dan hebben we iig geen defensie meer nodig.
Klopt ook daarom ook alle respect voor defensie en vooral voor degene die bereid zijn om de kastanjes uit het vuur te halen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als er niemand voor optie 1 kiest bestaat er geen optie 2.
Heeft hij gehoord van zijn vriendin Ingrid. Want Wilders doet echt goede dingen met die mensenquote:
Correct, net zoals we t/m 1997 een kader (beroeps) / militie (diensplichtigen) leger hadden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:51 schreef Kickinalfa het volgende:
Je hebt een beroepsleger welke verantwoordelijk is voor defensie.
Dus anderen mogen het vuile werk opknappen en als je dan na de oorlog terugkomt heb jij natuurlijk in het verzet gezeten ofzo toch?quote:En als die het niet redden moet iedereen zelf de keuze maken of hij/zij vrijwillig de wapens opppakt, vlucht naar het buitenland of hoopt op het beste.
Dit is nogal krom denken, ten eerste word niemand gedwongen zijn leven te geven en ten tweede, ook al ben ik een ouwe zak, ik zal waar mogelijk mijn steentje bijdragen en niet lekker achterover zitten terwijl het Nederlands leger vecht voor onze vrijheid en die van onze familie.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nee absoluut niet, ik vind het verwerpelijk dat iemand het recht heeft/iemand anders dwingt om zijn leven te geven.
In mijn ogen heeft niks of niemand die bevoegdheid.
Ja als jij die keuze maakt is dat jouw goed recht, inclusief het waarde oordeel wat je hecht aan iemand die een andere keuze maakt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit is nogal krom denken, ten eerste word niemand gedwongen zijn leven te geven en ten tweede, ook al ben ik een ouwe zak, ik zal waar mogelijk mijn steentje bijdragen en niet lekker achterover zitten terwijl het Nederlands leger vecht voor onze vrijheid en die van onze familie.
Misschien ben ik wel gek maar ik zou niet zomaar achterover kunnen leunen, ik zou me zelfs doodschamen.
Ik weet niet hoe oud je nu bent maar je bent tot je 45e oproepbaar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:59 schreef Candymannetje het volgende:
Klopt ook daarom ook alle respect voor defensie en vooral voor degene die bereid zijn om de kastanjes uit het vuur te halen.
Daar mag je begrip voor hebben hoor maar die vlieger gaat simpelweg niet meer op als de dreiging dusdanig gaat worden dat de opkomstplicht gereactiveerd wordt. Dan ben je er gewoon van en dan is het leuk dat je denkt er tussenuit te knijpen maar dat hebben tienduizenden voor jou ook geprobeerd en in 99.9% van de gevallen zonder succes.quote:Maar ook alle begrip voor de mensen die zeggen: bekijk het maar, ik ga geen kogels koppen voor een land wat schijt heeft aan de cultuur en normen en waarden waar ik voor sta en waar mijn voorouders voor hebben gestreden.
Dienstplicht moet gewoon weer terugkomen, klaar.quote:
Je gaat gewoon dienen en vechten ongeacht wat je zelf allemaal wil. Zo simpel is het gewoon.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja als jij die keuze maakt is dat jouw goed recht, inclusief het waarde oordeel wat je hecht aan iemand die een andere keuze maakt.
In mijn ogen staat die keuzevrijheid alleen ver boven een dienstplicht waarvoor iemand anders je dwingt om te kiezen voor de "vechten voor Nederland" optie.
Of je het vuil werk, nobele verdediging wilt noemen of mensen die vluchten lafaards wilt noemen is allemaal prima.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, net zoals we t/m 1997 een kader (beroeps) / militie (diensplichtigen) leger hadden.
Een beroepskern aangevuld met dienstplichtigen om de noodzakelijke aantallen te halen.
[..]
Dus anderen mogen het vuile werk opknappen en als je dan na de oorlog terugkomt heb jij natuurlijk in het verzet gezeten ofzo toch?
Komt niet aan he?quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je gaat gewoon dienen en vechten ongeacht wat je zelf allemaal wil. Zo simpel is het gewoon.
Wat je vindt heeft defensie niet heel veel boodschap aan. Los van het feit dat je alles wat je vindt naar de marechaussee moet brengen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Of je het vuil werk, nobele verdediging wilt noemen of mensen die vluchten lafaards wilt noemen is allemaal prima.
Ik vind alleen dat die keuzevrijheid ver boven een dienstplicht moet staan.
Staat "keuzevrijheid" bij jou soms ook 'ver boven' de plicht om die blauwe enveloppen te betalen....?quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik vind alleen dat die keuzevrijheid ver boven een dienstplicht moet staan.
.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:19 schreef ExTec het volgende:
Staat "keuzevrijheid" bij jou soms ook 'ver boven' de plicht om die blauwe enveloppen te betalen....?
Dat is de consequentie van deze lijn vasthouden, ja..quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
.
Het begint al aardig naar "autonomen" en "soevereinen" te ruiken...
Ik acht die kans nihil, zelfs in Oekraïne is er al controverse rondom de mobilisatie plicht.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je gaat gewoon dienen en vechten ongeacht wat je zelf allemaal wil. Zo simpel is het gewoon.
Nee wat een nonsens.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Staat "keuzevrijheid" bij jou soms ook 'ver boven' de plicht om die blauwe enveloppen te betalen....?
Dat dachten er ook heel veel in bv. WW2 en tijdens de operaties Product en Kraai... Toch gingen ze.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik acht die kans nihil, zelfs in Oekraïne is er al controverse rondom de mobilisatie plicht.
Wedden dat je gewoon gaat?quote:Ze zien me staan, vader van jonge kinderen die met het pistool op het hoofd door de marechaussee gedwongen wordt om een loopgraaf in te gaan.
We leven niet meer in de sovjet tijd.
Zit wat in. Hebben de jongelui alvast een basisopleiding in de krijgsmacht achter de rug, en de basis van een specialisatie. Ik bedoel: administratieve ondersteuning, verbindingen, en geneeskundige troepen, die heb je dan snel opgetrommeld en zijn niet geheel blanco.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dienstplicht moet gewoon weer terugkomen, klaar.
Zijn we van dit soort geneuzel af.
Ik ben niet oproepbaar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je nu bent maar je bent tot je 45e oproepbaar.
[..]
Daar mag je begrip voor hebben hoor maar die vlieger gaat simpelweg niet meer op als de dreiging dusdanig gaat worden dat de opkomstplicht gereactiveerd wordt. Dan ben je er gewoon van en dan is het leuk dat je denkt er tussenuit te knijpen maar dat hebben tienduizenden voor jou ook geprobeerd en in 99.9% van de gevallen zonder succes.
Sorry, maar dat is jouw zelfoverschatting.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Ze zien me staan, vader van jonge kinderen die met het pistool op het hoofd door de marechaussee gedwongen wordt om een loopgraaf in te gaan.
We leven niet meer in de sovjet tijd.
Er zijn warme lichamen nodig over de volle breedte dus bij de gevechts- en ondersteunende ehdn.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:26 schreef yessie234 het volgende:
Zit wat in. Hebben de jongelui alvast een basisopleiding in de krijgsmacht achter de rug, en de basis van een specialisatie. Ik bedoel: administratieve ondersteuning, verbindingen, en geneeskundige troepen, die heb je dan snel opgetrommeld en zijn niet geheel blanco.
Ik heb het over de dienstplicht in Nederland, niet in Oekraiene.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:27 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben niet oproepbaar.
Maar mocht het land waar ik me thuis en veilig voel in de problemen komen zou ik me vrijwillig aanmelden.
Ben fit en getraind genoeg.
Maar in Nederland hebben ze liever rare labiele kwibussen die nationalisme slecht vinden, nou succes ermee.
En er zijn genoeg mannen Oekraïne ontvlucht dus die 99,9% klopt niet.
Als je zelfs te slecht was voor de IBC dan mocht je naar de werktroepen...quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:27 schreef ExTec het volgende:
Als je, ondanks alle druk die feitelijk op je uitgeoefend wordt tijdens je militaire opleiding, blijft weigeren, gefeliciteerd, mag je voor de rest van je periode jerrycans in een vrachtwagen laden.
Ik wil die weddenschap best aangaan, het hele idee van het dwingen van mensen tot het maken van keuzes/hun leven laten opgeven omdat iemand anders dat voor ze bepaald staat me echt op tot het diepste in mijn hart tegen, dus als ik niet weg ben zal ik vast voor dienstweigering of desertie in de bak eindigen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dachten er ook heel veel in bv. WW2 en tijdens de operaties Product en Kraai... Toch gingen ze.
[..]
Wedden dat je gewoon gaat?
Of kon je hofmeester worden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je zelfs te slecht was voor de IBC dan mocht je naar de werktroepen...
Hee, de infrarood kijker.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn warme lichamen nodig over de volle breedte dus bij de gevechts- en ondersteunende ehdn.
En wat vind jij er zelf van? Dus zonder dat je lijk terugvalt op de militaire doctrine.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zovelen die dit hebben gezegd en net zoveel gingen toch op de bus naar Seedorf oid.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik wil die weddenschap best aangaan, het hele idee van het dwingen van mensen tot het maken van keuzes/hun leven laten opgeven omdat iemand anders dat voor ze bepaald staat me echt op tot het diepste in mijn hart tegen, dus als ik niet weg ben zal ik vast voor dienstweigering of desertie in de bak eindigen.
Hopelijk komen we er nooit achter.
hospik ben je nu al, kan je jezelf behandelen als ware het warm lichaamquote:Op zaterdag 14 december 2024 20:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of kon je hofmeester worden.
En dat klinkt heel tof, tenzij je weet wat het inhoud.
Hoe ziet dat eruit, een oorlog niet voorkomen ''omwille van trots en de grootte van de penis''?quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Nederlandse overheid bezuinigt decennia op defensie/beroepsleger, Nederlandse regering/tweede kamer kan een oorlog met Rusland voorkomen maar doet dat niet omwille van trots en de grootte van de penis.
Nou, nee, ik was verbindelaar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:35 schreef yessie234 het volgende:
[..]
hospik ben je nu al, kan je jezelf behandelen als ware het warm lichaam
Je gaat niet in op het keiharde gegeven dat het ook Oekraine niet echt lukt om massaal te mobiliseren. Zelfs USA ziet dat en "maant" dan maar 18 jarige te gaan oproepen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zovelen die dit hebben gezegd en net zoveel gingen toch op de bus naar Seedorf oid.
Ja.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
En wat vind jij er zelf van? Dus zonder dat je lijk terugvalt op de militaire doctrine.
Ik heb een casus voor je.
Nederlandse overheid bezuinigt decennia op defensie/beroepsleger, Nederlandse regering/tweede kamer kan een oorlog met Rusland voorkomen maar doet dat niet omwille van trots en de grootte van de penis.
Vind jij dat mensen gedwongen moeten worden om te vechten?
Russische trollen in de Eftelingquote:Op zaterdag 14 december 2024 20:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe ziet dat eruit, een oorlog niet voorkomen ''omwille van trots en de grootte van de penis''?
Dat is een keuze van Oekraiene zelf. Als Zelensky anders bepaalt gaat het circus gewoon naar het front.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:36 schreef phpmystyle het volgende:
Je gaat niet in op het keiharde gegeven dat het ook Oekraine niet echt lukt om massaal te mobiliseren. Zelfs USA ziet dat en "maant" dan maar 18 jarige te gaan oproepen.
De mentaliteit is echt anders.
Uhu. Denk dat Zelensky best zou willen, maar dat hij het niet gedaan krijgt. En in Oekraiene is de mentaliteit een stuk harder dan hier.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is een keuze van Oekraiene zelf. Als Zelensky anders bepaalt gaat het circus gewoon naar het front.
Met al jouw rechten waar je gebruik van maakt in een land komen ook plichten. De moeder kan de kinderen wel opvoeden, die willen ook geen laffe vader die thuis zit, je gaat gewoon het gevecht aan.quote:
Het is simpelweg een keuze. Nu kiezen ze (UKR regering) er niet voor maar dat kan veranderen en dan kunnen ze allemaal een grote bek hebben en proberen te deserteren maar zo makkelijk gaat dat allemaal niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
Uhu. Denk dat Zelensky best zou willen, maar dat hij het niet gedaan krijgt. En in Oekraiene is de mentaliteit een stuk harder dan hier.
Ik denk dat veel bruikbare krachten al het land uit zijn...quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is simpelweg een keuze. Nu kiezen ze er niet voor maar dat kan veranderen en dan kunnen ze allemaal een grote bek hebben en deserteren maar zo makkelijk gaat dat allemaal niet.
Is al langs gekomen, dat oa Polen mss mensen in bepaalde leeftijds categorie terug gaat sturen, bv. Maar oekraine zelf geeft daar geen gas op. En dat kan, idd, rap veranderen, als er in oekraine politieke wil voor bestaat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is simpelweg een keuze. Nu kiezen ze (UKR regering) er niet voor maar dat kan veranderen en dan kunnen ze allemaal een grote bek hebben en proberen te deserteren maar zo makkelijk gaat dat allemaal niet.
In de dienstplichttijd heb ik dit soort retoriek zo vaak gehoord. En als de heren dan afgeleverd werden op de kazerne draaiden ze vrij rap bij om vervolgens bij het afzwaaien met de tranen in de ogen te staan.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat veel bruikbare krachten al het land uit zijn...
Gaat in Nederland al helemaal niet gebeuren, zeker als het een niet extitentiele oorlog betreft.
Gold day in hell dat Nederlandse mannen massaal naar het front gaan omdat Timmermans en Jetten dat graag willen. Die worden dan zelf gelynched.
Verplicht naar een warme kazerne in een land dat niet in oorlog is is natuurlijk niet te vergelijken als verplicht worden om deel te nemen in een oorlog waar de casualty rate ontzettend hoog ligt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de dienstplichttijd heb ik dit soort retoriek zo vaak gehoord. En als de heren dan afgeleverd werden op de kazerne draaiden ze vrij rap bij om vervolgens bij het afzwaaien met de tranen in de ogen te staan.
Jawel, maar ook niemand, behalve jij, heeft het over scenario's waar timmermans & jetten wel ff de oorlog verklaren aan een niet nader genoemd land.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
Verplicht naar een warme kazerne in een land dat niet in oorlog is is natuurlijk niet te vergelijken
De dienstplichttijd was natuurlijk ook wel een andere tijd dan nu.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de dienstplichttijd heb ik dit soort retoriek zo vaak gehoord. En als de heren dan afgeleverd werden op de kazerne draaiden ze vrij rap bij om vervolgens bij het afzwaaien met de tranen in de ogen te staan.
Jij en volwassenheid.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel, maar ook niemand, behalve jij, heeft het over scenario's waar timmermans & jetten wel ff de oorlog verklaren aan een niet nader genoemd land.
De andere mensen alhier, zitten wat volwassener in de materie, en snappen dat mocht het zover komen, we het over een vele malen grootschaliger conflict hebben.
In veruit de meeste landen op deze aardkloot, heb je nog gewoon dienstplicht.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De dienstplichttijd was natuurlijk ook wel een andere tijd dan nu.
Zie het antwoord van @ExTec en daarbij start je militaire avontuur altijd op een kazerne he? Je wordt bij je "eerste oefening" (de feitelijke dienstplichttijd van zeg 9-12 maanden) opgeleid om in oorlogstijd je opgedragen taak uit te kunnen voeren.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
Verplicht naar een warme kazerne in een land dat niet in oorlog is is natuurlijk niet te vergelijken als verplicht worden om deel te nemen in een oorlog waar de casualty rate ontzettend hoog ligt.
Al die blanken lijken natuurlijk op elkaar. Ik begrijp wel dat dat mis kan gaan.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldc2xqs4nk2y
🚨 Russia: North Korean soldiers opened fire on Kadyrov's Akhmat 'special forces' convoy killing at least 8 Chechens in Kursk region. — GUR
So far, North Korea has suffered around 200 casualties in the war according to Ukrainian intelligence.
Ja gelukkig zijn we er vanaf gestapt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
In veruit de meeste landen op deze aardkloot, heb je nog gewoon dienstplicht.
Ja leuke theorie allemaal.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie het antwoord van @:extec en daarbij start je militaire avontuur altijd op een kazerne he? Je wordt bij je "eerste oefening" (de feitelijke dienstplichttijd van zeg 9-12 maanden) opgeleid om in oorlogstijd je opgedragen taak uit te kunnen voeren.
Theoretisch niet, hij is opgeschort. En kan dus geactiveerd worden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja gelukkig zijn we er vanaf gestapt.
Zelfs in vredestijd hebben we geen eens genoeg man om de grens te bewaken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja leuke theorie allemaal.
Zou vast beginnen met het opzetten van een hele grote marechaussee om al die deserteurs te gaan vangen voor het geval de stront de ventilator raakt.
Zo te lezen ben jij nog nooit Israelische dienstweigeraars tegen gekomen. In Israel kan je als dienstplichtige ten minste ook kennis maken met echte gevechtshandelingen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat willen die deserteurs gaan doen dan? Met zijn allen onderduiken? Succes met het vinden van een plek.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja leuke theorie allemaal.
Zou vast beginnen met het opzetten van een hele grote marechaussee om al die deserteurs te gaan vangen voor het geval de stront de ventilator raakt.
Ik ben op tijd weg hoor. Maak je geen zorgen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat willen die deserteurs gaan doen dan? Met zijn allen onderduiken? Succes met het vinden van een plek.
Ah, je wordt gelukszoeker.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben op tijd weg hoor. Maak je geen zorgen.
LOL.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is een keuze.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs in vredestijd hebben we geen eens genoeg man om de grens te bewaken.
Ja, en figuren zoals jij denken dat als we aan de vooravond van WO3 staan, je nog weg kan komenquote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die landen verklaren Nederland gewoon veilig en sturen hem terug.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en figuren zoals jij denken dat als we aan de vooravond van WO3 staan, je nog weg kan komen![]()
Misschien als je met een bootje naar zuid-amerika gaat, anders dus gewoon niet.
Figuren zoals ik zijn op tijd weg hoor. WO3 start niet zomaar ineens, daar gaan weken aan escalatie aan vooraf die steeds heftiger worden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en figuren zoals jij denken dat als we aan de vooravond van WO3 staan, je nog weg kan komen![]()
Misschien als je met een bootje naar zuid-amerika gaat, anders dus gewoon niet.
Jij denkt dat de jongeren in de tijd van de dienstplicht een gedwee en slaafs clubje waren??? Dienstweigeren had men tot kunst verheven in die tijd (met dank aan de VvdM etc), alles wat jij nu denkt te verzinnen is al honderden keren geprobeerd...quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:
De dienstplichttijd was natuurlijk ook wel een andere tijd dan nu.
Iedereen wist tijdens de koude oorlog dat als de stront de ventilator ging raken je rapidos naar de Noord-Duitse laagvlakte werd getransporteerd om je al duizend keer ingemeten stelling achter het Elbe-Seitenkanal te betrekken en het WP leger 48 uur te vertragen zodat de Amerikanen voor de tegenaanval (REFORGER) ingekruid konden worden.quote:En er zit nog wel een verschil in trainen in de bossen bij Amersfoort of het vechten in een loopgraaf in prokovsk terwijl er al wordt gesproken over het onderhandelen met je tegenstander.
Nope, de opkomstplicht is opgeschort, dat is wel wat anders.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja gelukkig zijn we er vanaf gestapt.
Neuh. Bedruip me zelf wel.quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
Figuren zoals ik zijn op tijd weg hoor.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is jouw zelfoverschatting.
Maar je bent hier nog?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
Figuren zoals ik zijn op tijd weg hoor. WO3 start niet zomaar ineens, daar gaan weken aan escalatie aan vooraf die steeds heftiger worden.
Weer een medaille erbij!quote:Maar succes met vechten in een modderput. Ook voor jou zal er een mooie herdenkingsplaat zijn. Of niet.
Nee, dat doe je dan niet. Want je bent dienstweigeraar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neuh. Bedruip me zelf wel.
En als de wolken zijn opgetrokken kom ik wel weer terug.
Ga zelf vechten als je dat leuk vindt.quote:
Blijf eens on-topic, ipv ineens op de man te gaan spelenquote:Op zaterdag 14 december 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga zelf vechten als je dat leuk vindt.
Wat doe je hier überhaupt nog? Oekraïne heeft ook een vreemdelingen bataljon.
Ik vind jouw zorgen om mij lief, maar no worry
Beantwoord de vraag maar eens waarom jij niet gaat vechten?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijf eens on-topic, ipv ineens op de man te gaan spelen
Welnee, ook na wo2 is iedereen teruggekeerd.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat doe je dan niet. Want je bent dienstweigeraar.
Je hebt dan je keuze gemaakt, en mag de rest van je dagen slijten in het 3de wereld shithole waar je naar toe gevlucht bent.
Op zich vergroot elke soldaat minder de kans op het verliezen van de oorlog. Dus het zou zo maar kunnen dat hij wèl welkom is. Zeker als hij Russisch heeft geleerd.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt dan je keuze gemaakt, en mag de rest van je dagen slijten in het 3de wereld shithole waar je naar toe gevlucht bent.
Er is voorshands geen oorlog.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar je bent hier nog?
[..]
Weer een medaille erbij!
Als marketentster dan toch!quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kom wel to the rescue hoor heren
Dat is toch iemand zijn eigen keuze, ik ben oprecht wel nieuwsgierig waarom jij vindt dat iemand die keuze niet zelf mag gaan maken en aan het front moet gaan staan.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben daarom ook benieuwd wat Extec zelf gaat opofferen en waarom hij nog niet vecht.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is toch iemand zijn eigen keuze, ik ben oprecht wel nieuwsgierig waarom jij vindt dat iemand die keuze niet zelf mag gaan maken en aan het front moet gaan staan.
Waarom ben jij bereid iemand anders op te offeren tegen zijn wil in?
Waarom ga jij niet vechten voor rus?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag maar eens waarom jij niet gaat vechten?
Heb je deze al beantwoord?:quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is toch iemand zijn eigen keuze, ik ben oprecht wel nieuwsgierig waarom jij vindt dat iemand die keuze niet zelf mag gaan maken en aan het front moet gaan staan.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moest even googlen maar dat kan ik welquote:Op zaterdag 14 december 2024 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als marketentster dan toch!
[ afbeelding ]
Een oorlog gaat een heel land en al zijn inwoners aan, niet alleen de beroepsmilitairen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom ben jij bereid iemand anders op te offeren tegen zijn wil in?
Een wedervraag stellen komt niet altijd slim over. Nogmaals, ben jij bereid te gaan? Of misschien zelfs nu wel als vrijwilliger?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom ga jij niet vechten voor rus?
Zelfs ik kan me blijkbaar gewoon nuttig makenquote:Op zaterdag 14 december 2024 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een oorlog gaat een heel land en al zijn inwoners aan, niet alleen de beroepsmilitairen.
Neem wel vers paspoort mee, worden nl niet bij alle ambassades verlengd igv oorlog en onttrekking aan de krijgsdienst. Ik weet niet of een bitcoin betaling je verder gaat helpen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, op de man gaan spelen als mensen je wijzen op je schrijnende zelfoverschatting ook niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
Een wedervraag stellen komt niet altijd slim over.
Ik ben niet van de marine maar gewoon dit:quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
Een wedervraag stellen komt niet altijd slim over. Nogmaals, ben jij bereid te gaan? Of misschien zelfs nu wel als vrijwilliger?
Al lang, een totaal onzinnige vergelijking verder.quote:
Dienstplicht...quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Al lang, een totaal onzinnige vergelijking verder.
Als je hier woont ben je verplicht belasting te betalen, als ik dat niet wil dan moet ik maar verhuizen.
Ondertussen 1000en euro's, als ik me paypal bekijk.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben daarom ook benieuwd wat Extec zelf gaat opofferen
quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, op de man gaan spelen als mensen je wijzen op je schrijnende zelfoverschatting ook niet.
Werkelijk hequote:Op zaterdag 14 december 2024 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dienstplicht...
Staat gewoon in het wetboek he.
Weet je al of jij gaat vechten dan...?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]![]()
Weet je al of je gaat vechten?
Joh wat denk je van al die miljoenen allochtonen hier met een dubbel paspoort, die gaan echt niet strijden voor nl.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |