abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215866297
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar dat beantwoordt nog steeds niet de vraag waarom jij over iemand anders zijn leven wilt beslissen.
Er zijn professionals voor om daar over te beslissen.

Ik denk niet dat de user waar je op reageert er daar 1 van is.
pi_215866304
quote:

[..]
Maar dat beantwoordt nog steeds niet de vraag waarom jij over iemand anders zijn leven wilt beslissen.
Volgens mij wordt die verplichting niet opgelegd noch afgedwongen door welk individu dan ook. De overheid als orgaan bepaalt dat. Dat je als individu vindt dat een ander zich ook maar moet melden is verder niet zo relevant. Ik snap je punt niet.
pi_215866339
twitter

Die Koreanen zijn sitting ducks.
pi_215866457
quote:

[..]
Die keus is er niet als je wordt aangevallen, je kunt voortijds al vluchten of vechten voor je land.
Vakman pur sang
pi_215866764
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:46 schreef Confetti het volgende:

[..]
Volgens mij wordt die verplichting niet opgelegd noch afgedwongen door welk individu dan ook. De overheid als orgaan bepaalt dat. Dat je als individu vindt dat een ander zich ook maar moet melden is verder niet zo relevant. Ik snap je punt niet.
In zoverre zijn wij zelf de overheid maar in zoverre heb je gelijk dat het geen individu is die het kiest.

Echter is het wel zo in mijn ogen dat zodra je voor de dienstplicht bent je het OK vindt dat iemand anders kan beslissen over je eigen/iemand anders zijn leven.

Naar mijn mening heeft niemand, inclusief de overheid het recht niet om voor mij of jou te beslissen dat we moeten vechten tot de dood in een loopgraaf of dat ik mijn kinderen moet opofferen voor iets.
pi_215866952
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In zoverre zijn wij zelf de overheid maar in zoverre heb je gelijk dat het geen individu is die het kiest.

Echter is het wel zo in mijn ogen dat zodra je voor de dienstplicht bent je het OK vindt dat iemand anders kan beslissen over je eigen/iemand anders zijn leven.

Naar mijn mening heeft niemand, inclusief de overheid het recht niet om voor mij of jou te beslissen dat we moeten vechten tot de dood in een loopgraaf of dat ik mijn kinderen moet opofferen voor iets.
Dan stem je op een partij die het uit de grondwet wil halen.
pi_215867230
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Sitting ducks aan de grens met Polen soon _O_
Heel veel sambal
pi_215867244
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 16:54 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
In drie dagen zeker.
pi_215867285
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 16:56 schreef RotatoR het volgende:

[..]
In drie dagen zeker.
Busje met vuurwerk staat al klaar?
  zaterdag 14 december 2024 @ 17:58:48 #185
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215867815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nergens daar wordt je geacht je leven op te geven en te sterven.

Ik snap werkelijk ook niet waarom je over iemand anders zijn leven zou willen beslissen.
Dat begint bij diegene die de oorlog begint. Niet bij diegene die zich verdedigen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215867884
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 16:54 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Zo ver vliegt een kapotgeschoten romp niet....... Volgens mij staat het record op naam van een Russische geschutskoepel.
pi_215867936
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat begint bij diegene die de oorlog begint. Niet bij diegene die zich verdedigen.
Ik vind het bijna even verwerpelijk, verplicht worden om je leven te geven voor een idioot die een ander land aanvalt of verplicht worden je leven te geven omdat een willekeurige politiek leider in de tweede kamer dit vindt.
pi_215868142
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik vind het bijna even verwerpelijk, verplicht worden om je leven te geven voor een idioot die een ander land aanvalt of verplicht worden je leven te geven omdat een willekeurige politiek leider in de tweede kamer dit vindt.
Dus wanneer we aangevallen worden vind jij het verwerpelijk als we ons gaan verdedigen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_215868260
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Beetje hetzelfde als je een gezin hebt, iemand met een wapen valt je kind aan en jij rent weg want je vind dat belachelijk.
Vakman pur sang
pi_215868302
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je het zelf geloofd is het goed.
[..]
ochja het nieuwe stokpaardje wat je dan moet geloven. Al is er een strenge en al jaren slinkende mestquota ineens is het een huge probleem voor het drinkwater.
Ja en die worden al jaren met voeten getreden.
Dit is alles behalve een nieuw probleem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215868320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Toch maar mooi je leven gewaagd voor de grote leiders.
Ja familie zal nu in welvaart en veiligheid leven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 14 december 2024 @ 19:12:57 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215868367
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omdat er een horde Russische barbaren op plundertocht is gegaan en als je dat vrolijk gaat negeren ze ineens hier kunnen staan samen met hun matties. Misschien denk je dat als je met een Russisch vlaggetje en bos bloemen langs de weg gaat staan ze dan aardig zijn, maar dat hoeft helemaal niet.
Ze zijn met al hun macht letterlijk maanden bezig om Pokrovsk in te nemen, een dorpje van een paar duizend inwoners. En als ze dat hebben dan stoten ze zo door naar Praag, Berlijn, Brussel en “kunnen ze hier ineens staan”? Onzin.

Het is allemaal geo-politiek en wie de invloedsferen heeft in het uiterste oosten van Europa, Rusland of de eu.
The End Times are wild
pi_215868378
Zapad blyat! :X
twitter
Heel veel sambal
pi_215868473
twitter
pi_215868583
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Beetje hetzelfde als je een gezin hebt, iemand met een wapen valt je kind aan en jij rent weg want je vind dat belachelijk.
Rare vergelijking.
Jij als man staat aan het hoofd van je gezin.
Het land waar je in woont wordt aangevallen.
Optie 1: je gaat strijden voor het land waar je woont, de kans is groot dat je komt te overlijden en je gezin in de problemen komt.
Optie 2: je blijft bij je gezin en zorgt dat ze veilig zijn en te eten hebben.
pi_215868600
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 19:41 schreef Candymannetje het volgende:
Rare vergelijking.
Jij als man staat aan het hoofd van je gezin.
Het land waar je in woont wordt aangevallen.
Optie 1: je gaat strijden voor het land waar je woont, de kans is groot dat je komt te overlijden en je gezin in de problemen komt.
Optie 2: je blijft bij je gezin en zorgt dat ze veilig zijn en te eten hebben.
Als er niemand voor optie 1 kiest bestaat er geen optie 2.
pi_215868604
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dus wanneer we aangevallen worden vind jij het verwerpelijk als we ons gaan verdedigen?
Nee absoluut niet, ik vind het verwerpelijk dat iemand het recht heeft/iemand anders dwingt om zijn leven te geven.

In mijn ogen heeft niks of niemand die bevoegdheid.
pi_215868618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 19:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Nee absoluut niet, ik vind het verwerpelijk dat iemand het recht heeft/iemand anders dwingt om zijn leven te geven.

In mijn ogen heeft niks of niemand die bevoegdheid.
Wat is jouw alternatief dan?
pi_215868635
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee dat is niet dezelfde situatie.
Dezelfde situatie zou zijn dat als iemand een wapen heeft ik iemand anders zou verplichten tot het opvangen van de kogels ipv mijn eigen kind.
Hoe nobel ook en hoewel dat ook het beste zou zijn voor mijn kind vindt ik dat die persoon zelf de beslissing moet maken of hij/zij die kogels moet gaan opvangen.
pi_215868665
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 19:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat is jouw alternatief dan?
Je hebt een beroepsleger welke verantwoordelijk is voor defensie.

En als die het niet redden moet iedereen zelf de keuze maken of hij/zij vrijwillig de wapens opppakt, vlucht naar het buitenland of hoopt op het beste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')