In veruit de meeste landen op deze aardkloot, heb je nog gewoon dienstplicht.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De dienstplichttijd was natuurlijk ook wel een andere tijd dan nu.
Zie het antwoord van @ExTec en daarbij start je militaire avontuur altijd op een kazerne he? Je wordt bij je "eerste oefening" (de feitelijke dienstplichttijd van zeg 9-12 maanden) opgeleid om in oorlogstijd je opgedragen taak uit te kunnen voeren.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
Verplicht naar een warme kazerne in een land dat niet in oorlog is is natuurlijk niet te vergelijken als verplicht worden om deel te nemen in een oorlog waar de casualty rate ontzettend hoog ligt.
Al die blanken lijken natuurlijk op elkaar. Ik begrijp wel dat dat mis kan gaan.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldc2xqs4nk2y
🚨 Russia: North Korean soldiers opened fire on Kadyrov's Akhmat 'special forces' convoy killing at least 8 Chechens in Kursk region. — GUR
So far, North Korea has suffered around 200 casualties in the war according to Ukrainian intelligence.
Ja gelukkig zijn we er vanaf gestapt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
In veruit de meeste landen op deze aardkloot, heb je nog gewoon dienstplicht.
Ja leuke theorie allemaal.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie het antwoord van @:extec en daarbij start je militaire avontuur altijd op een kazerne he? Je wordt bij je "eerste oefening" (de feitelijke dienstplichttijd van zeg 9-12 maanden) opgeleid om in oorlogstijd je opgedragen taak uit te kunnen voeren.
Theoretisch niet, hij is opgeschort. En kan dus geactiveerd worden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja gelukkig zijn we er vanaf gestapt.
Zelfs in vredestijd hebben we geen eens genoeg man om de grens te bewaken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja leuke theorie allemaal.
Zou vast beginnen met het opzetten van een hele grote marechaussee om al die deserteurs te gaan vangen voor het geval de stront de ventilator raakt.
Zo te lezen ben jij nog nooit Israelische dienstweigeraars tegen gekomen. In Israel kan je als dienstplichtige ten minste ook kennis maken met echte gevechtshandelingen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de dienstplichttijd heb ik dit soort retoriek zo vaak gehoord. En als de heren dan afgeleverd werden op de kazerne draaiden ze vrij rap bij om vervolgens bij het afzwaaien met de tranen in de ogen te staan.
Wat willen die deserteurs gaan doen dan? Met zijn allen onderduiken? Succes met het vinden van een plek.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja leuke theorie allemaal.
Zou vast beginnen met het opzetten van een hele grote marechaussee om al die deserteurs te gaan vangen voor het geval de stront de ventilator raakt.
Ik ben op tijd weg hoor. Maak je geen zorgen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat willen die deserteurs gaan doen dan? Met zijn allen onderduiken? Succes met het vinden van een plek.
Ah, je wordt gelukszoeker.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben op tijd weg hoor. Maak je geen zorgen.
LOL.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is een keuze.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs in vredestijd hebben we geen eens genoeg man om de grens te bewaken.
Ja, en figuren zoals jij denken dat als we aan de vooravond van WO3 staan, je nog weg kan komenquote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die landen verklaren Nederland gewoon veilig en sturen hem terug.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en figuren zoals jij denken dat als we aan de vooravond van WO3 staan, je nog weg kan komen![]()
Misschien als je met een bootje naar zuid-amerika gaat, anders dus gewoon niet.
Figuren zoals ik zijn op tijd weg hoor. WO3 start niet zomaar ineens, daar gaan weken aan escalatie aan vooraf die steeds heftiger worden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en figuren zoals jij denken dat als we aan de vooravond van WO3 staan, je nog weg kan komen![]()
Misschien als je met een bootje naar zuid-amerika gaat, anders dus gewoon niet.
Jij denkt dat de jongeren in de tijd van de dienstplicht een gedwee en slaafs clubje waren??? Dienstweigeren had men tot kunst verheven in die tijd (met dank aan de VvdM etc), alles wat jij nu denkt te verzinnen is al honderden keren geprobeerd...quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:
De dienstplichttijd was natuurlijk ook wel een andere tijd dan nu.
Iedereen wist tijdens de koude oorlog dat als de stront de ventilator ging raken je rapidos naar de Noord-Duitse laagvlakte werd getransporteerd om je al duizend keer ingemeten stelling achter het Elbe-Seitenkanal te betrekken en het WP leger 48 uur te vertragen zodat de Amerikanen voor de tegenaanval (REFORGER) ingekruid konden worden.quote:En er zit nog wel een verschil in trainen in de bossen bij Amersfoort of het vechten in een loopgraaf in prokovsk terwijl er al wordt gesproken over het onderhandelen met je tegenstander.
Nope, de opkomstplicht is opgeschort, dat is wel wat anders.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja gelukkig zijn we er vanaf gestapt.
Neuh. Bedruip me zelf wel.quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
Figuren zoals ik zijn op tijd weg hoor.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is jouw zelfoverschatting.
Maar je bent hier nog?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
Figuren zoals ik zijn op tijd weg hoor. WO3 start niet zomaar ineens, daar gaan weken aan escalatie aan vooraf die steeds heftiger worden.
Weer een medaille erbij!quote:Maar succes met vechten in een modderput. Ook voor jou zal er een mooie herdenkingsplaat zijn. Of niet.
Nee, dat doe je dan niet. Want je bent dienstweigeraar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neuh. Bedruip me zelf wel.
En als de wolken zijn opgetrokken kom ik wel weer terug.
Ga zelf vechten als je dat leuk vindt.quote:
Blijf eens on-topic, ipv ineens op de man te gaan spelenquote:Op zaterdag 14 december 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga zelf vechten als je dat leuk vindt.
Wat doe je hier überhaupt nog? Oekraïne heeft ook een vreemdelingen bataljon.
Ik vind jouw zorgen om mij lief, maar no worry
Beantwoord de vraag maar eens waarom jij niet gaat vechten?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijf eens on-topic, ipv ineens op de man te gaan spelen
Welnee, ook na wo2 is iedereen teruggekeerd.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat doe je dan niet. Want je bent dienstweigeraar.
Je hebt dan je keuze gemaakt, en mag de rest van je dagen slijten in het 3de wereld shithole waar je naar toe gevlucht bent.
Op zich vergroot elke soldaat minder de kans op het verliezen van de oorlog. Dus het zou zo maar kunnen dat hij wèl welkom is. Zeker als hij Russisch heeft geleerd.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt dan je keuze gemaakt, en mag de rest van je dagen slijten in het 3de wereld shithole waar je naar toe gevlucht bent.
Er is voorshands geen oorlog.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar je bent hier nog?
[..]
Weer een medaille erbij!
Als marketentster dan toch!quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:04 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kom wel to the rescue hoor heren
Dat is toch iemand zijn eigen keuze, ik ben oprecht wel nieuwsgierig waarom jij vindt dat iemand die keuze niet zelf mag gaan maken en aan het front moet gaan staan.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben daarom ook benieuwd wat Extec zelf gaat opofferen en waarom hij nog niet vecht.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is toch iemand zijn eigen keuze, ik ben oprecht wel nieuwsgierig waarom jij vindt dat iemand die keuze niet zelf mag gaan maken en aan het front moet gaan staan.
Waarom ben jij bereid iemand anders op te offeren tegen zijn wil in?
Waarom ga jij niet vechten voor rus?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag maar eens waarom jij niet gaat vechten?
Heb je deze al beantwoord?:quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is toch iemand zijn eigen keuze, ik ben oprecht wel nieuwsgierig waarom jij vindt dat iemand die keuze niet zelf mag gaan maken en aan het front moet gaan staan.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Staat "keuzevrijheid" bij jou soms ook 'ver boven' de plicht om die blauwe enveloppen te betalen....?
Moest even googlen maar dat kan ik welquote:Op zaterdag 14 december 2024 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als marketentster dan toch!
[ afbeelding ]
Een oorlog gaat een heel land en al zijn inwoners aan, niet alleen de beroepsmilitairen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom ben jij bereid iemand anders op te offeren tegen zijn wil in?
Een wedervraag stellen komt niet altijd slim over. Nogmaals, ben jij bereid te gaan? Of misschien zelfs nu wel als vrijwilliger?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom ga jij niet vechten voor rus?
Zelfs ik kan me blijkbaar gewoon nuttig makenquote:Op zaterdag 14 december 2024 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een oorlog gaat een heel land en al zijn inwoners aan, niet alleen de beroepsmilitairen.
Neem wel vers paspoort mee, worden nl niet bij alle ambassades verlengd igv oorlog en onttrekking aan de krijgsdienst. Ik weet niet of een bitcoin betaling je verder gaat helpen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, op de man gaan spelen als mensen je wijzen op je schrijnende zelfoverschatting ook niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
Een wedervraag stellen komt niet altijd slim over.
Ik ben niet van de marine maar gewoon dit:quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
Een wedervraag stellen komt niet altijd slim over. Nogmaals, ben jij bereid te gaan? Of misschien zelfs nu wel als vrijwilliger?
Al lang, een totaal onzinnige vergelijking verder.quote:
Dienstplicht...quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Al lang, een totaal onzinnige vergelijking verder.
Als je hier woont ben je verplicht belasting te betalen, als ik dat niet wil dan moet ik maar verhuizen.
Ondertussen 1000en euro's, als ik me paypal bekijk.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben daarom ook benieuwd wat Extec zelf gaat opofferen
quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, op de man gaan spelen als mensen je wijzen op je schrijnende zelfoverschatting ook niet.
Werkelijk hequote:Op zaterdag 14 december 2024 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dienstplicht...
Staat gewoon in het wetboek he.
Weet je al of jij gaat vechten dan...?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]![]()
Weet je al of je gaat vechten?
Joh wat denk je van al die miljoenen allochtonen hier met een dubbel paspoort, die gaan echt niet strijden voor nl.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |