SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ik ben groot voorstander van het doodmaken van Russische soldaten, en bij voorkeur dat ze dat in Rusland doen. Maar Rusland kan zich overgeven, dan blijven ze in leven. Dan heb je vrede. Vind je dat geen goed idee?quote:Op zondag 17 november 2024 19:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ben je nu oprecht trots dat Biden dit doet? zit je haat naar Donald zo diep? ik verbaas mij echt hier. Of trouwens misschien ook niet.
Waarom ben je zo voor dood en verderf?
+1 voor je username maar -1 voor je registratiequote:Op zondag 17 november 2024 17:47 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
+1 voor msn smiley maar -1 voor je mening
quote:Op zondag 17 november 2024 19:37 schreef Ulx het volgende:
Groen licht voor ATACMS tegen doelen in Rusland.
Altijd leuk, nog even olie op het vuur gooien omdat je de verkiezingen verloren hebt… Je kan het Biden niet aanrekenen (die denkt waarschijnlijk dat hij herkozen is), maar wel de neocons die aan de touwtjes trekken…quote:Op zondag 17 november 2024 19:37 schreef Ulx het volgende:
Trots op het internet zeggen dat je voorstander bent voor doodmaken van mensen, waarom sta je nog niet aan het front te vechten? of ben je liever een armleuning soldaat.quote:Op zondag 17 november 2024 19:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben groot voorstander van het doodmaken van Russische soldaten, en bij voorkeur dat ze dat in Rusland doen. Maar Rusland kan zich overgeven, dan blijven ze in leven. Dan heb je vrede. Vind je dat geen goed idee?
Geen olie op het vuur. Eerder de pyromaan uitschakelen.quote:Op zondag 17 november 2024 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Altijd leuk, nog even olie op het vuur gooien omdat je de verkiezingen verloren hebt… Je kan het Biden niet aanrekenen (die denkt waarschijnlijk dat hij herkozen is), maar wel de neocons die aan de touwtjes trekken…
Mens, ga koken.quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Trots op het internet zeggen dat je voorstander bent voor doodmaken van mensen, waarom sta je nog niet aan het front te vechten? of ben je liever een armleuning soldaat.
Manmanman, geilen op escalatie. Rusland heeft de kracht om heel Kiev en paar andere Europese steden binnen enkele minuten van de map te vegen. Rusland heeft nog niet eens 1% van haar echte leger ingezet. Allemaal huurlingen en separatisten daar.
Ok. Bedankt Vlad.quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Trots op het internet zeggen dat je voorstander bent voor doodmaken van mensen, waarom sta je nog niet aan het front te vechten? of ben je liever een armleuning soldaat.
Manmanman, geilen op escalatie. Rusland heeft de kracht om heel Kiev en paar andere Europese steden binnen enkele minuten van de map te vegen. Rusland heeft nog niet eens 1% van haar echte leger ingezet. Allemaal huurlingen en separatisten daar.
De linkse mindset is dit tegenwoordig, prachtig om die oorlogsmaniakken te lezen hier.quote:Op zondag 17 november 2024 19:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Beste nieuws van de week. Intens genieten van alle schuimbekkende vredesduifjes die nu overal spreken van een LEVENSGEVAARLIJKE ESCALAASIE!!!1
Escalatie? Oekraine mag zichzelf niet verdedigen tegen jouw vriendjes?quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De agressor proberen te raken in het hart is escalatie.quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik spreek geen Oekraens, dus daarheen gaan zou maar verwarring en gevaarlijke situaties opleveren.quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En als het geen bal gaat uitmaken is er geen reden voor Rusland de oorlog te escaleren. Het maakt toch geen flikker uit. It's only a fleshwound!quote:Manmanman, geilen op escalatie. Rusland heeft de kracht om heel Kiev en paar andere Europese steden binnen enkele minuten van de map te vegen. Rusland heeft nog niet eens 1% van haar echte leger ingezet. Allemaal huurlingen en separatisten daar.
Die paar ATACMS gaan echt het verschil niet maken de komende maanden. Dit is gewoon nog even wat extra er uit persen voordat Biden de laan uit gaat.quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen olie op het vuur. Eerder de pyromaan uitschakelen.
Waarom is er nog geen luchtafweer aangekocht met die miljarden de afgelopen 4 jaar?quote:Op zondag 17 november 2024 19:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Escalatie? Oekraine mag zichzelf niet verdedigen tegen jouw vriendjes?
Hoe komen die aanvallen sowieso nog door? er is ondertussen een biljoen miljard aan geld heen gegaan om luchtafweer te kopen.quote:Op zondag 17 november 2024 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Of Rusland heeft dit bewust uitgelokt met de aanval gisternacht. Biden is nog in dienst, het zou kunnen. Na de eerste lange afstandsraket heeft Rus nog veel meer ruimte om harder terug te slaan zonder dat de internationale gemeenschap er wat van kan zeggen.
Ik sta er niet direct van te juichen, je moet bedenken: behalve wraak, wat gaan ze daarmee winnen op termijn?
Yes ik ben de eerste die het dit keer mag doen: NUKES!!!quote:Op zondag 17 november 2024 19:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De linkse mindset is dit tegenwoordig, prachtig om die oorlogsmaniakken te lezen hier.
Putin lacht zich kapot. 1 van zijn atoombommen en byebye Oekraine.
Je zal maar plezier en vertier halen en dit het beste nieuws van de week te noemen, ja dan ben je wel ver gone.
Gelukkig, dus dan zorgt het ook niet voor escalatie.quote:Op zondag 17 november 2024 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die paar ATACMS gaan echt het verschil niet maken de komende maanden. Dit is gewoon nog even wat extra er uit persen voordat Biden de laan uit gaat.
Niet zo heel erg veel, maar snap wel dat Biden het doet.quote:Op zondag 17 november 2024 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik sta er niet direct van te juichen, je moet bedenken: behalve wraak, wat gaan ze daarmee winnen op termijn?
Zeg vredesduif, ben je al onderweg naar het Kremlin om tegen Poetin te zeggen dat hij zich terug moet trekken?quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Sorry, afgekeurd.quote:Op zondag 17 november 2024 19:48 schreef fjs het volgende:
[..]
Yes ik ben dekeerste die het mag doen: NUKES!!!
Doen Trump/Vance/Tulsi/RFK en Elon wel!quote:Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeg vredesduif, ben je al onderweg naar het Kremlin om tegen Poetin te zeggen dat hij zich terug moet trekken?
Hangt er van af wat je onder escalatie verstaat. Als de oorlogsintensiteit opgevoerd wordt of er wat meer sabotageacties komen in het Westen, dan wel, maar strategisch en tactisch gaat het Oekrane niet heel veel opleveren de laatste paar maanden.quote:Op zondag 17 november 2024 19:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gelukkig, dus dan zorgt het ook niet voor escalatie.
Poetin zou willen dat ie terug kon kruipen naar 2014quote:Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeg vredesduif, ben je al onderweg naar het Kremlin om tegen Poetin te zeggen dat hij zich terug moet trekken?
Jeetje man, jij moet minister van defensie worden. Jij hebt er echt verstand van! Waarom hebben die Oekrainers daar nou nog niet aan gedacht? Gewoon het hele land volplanten met luchtafweer, dat zal die Russen wel leren.quote:Op zondag 17 november 2024 19:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom is er nog geen luchtafweer aangekocht met die miljarden de afgelopen 4 jaar?
[..]
Hoe komen die aanvallen sowieso nog door? er is ondertussen een biljoen miljard aan geld heen gegaan om luchtafweer te kopen.
Dat Rusland berhaupt aan het fucken is is al een escalatie. Er bestaat niet zoiets als 'een beetje sabotage doen'.quote:Op zondag 17 november 2024 19:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hangt er van af wat je onder escalatie verstaat. Als de oorlogsintensiteit opgevoerd wordt of er wat meer sabotageacties komen in het Westen, dan wel, maar strategisch en tactisch gaat het Oekrane niet heel veel opleveren de laatste paar maanden.
En blijkbaar is Biden daar niet meer bang voor in tegenstelling tot aan aantal maand geleden, want toen wou hij geen groen licht geven voor dit.
Erg mooi.quote:Op zondag 17 november 2024 19:37 schreef Ulx het volgende:
Als ik mijn reactie zou geven, zou ik een post remove krijgen. Jullie mogen best mijn BNW posts zoeken over de oorlog. Maar ander geluid wordt hier niet getolereerd. En ik geen ban van NWS wil zoals ik heb in POL omdat ik een andere mening heb. Zal ik dan ook niet ingaan op die mooie vragen lijst.quote:Op zondag 17 november 2024 19:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jeetje man, jij moet minister van defensie worden. Jij hebt er echt verstand van! Waarom hebben die Oekrainers daar nou nog niet aan gedacht? Gewoon het hele land volplanten met luchtafweer, dat zal die Russen wel leren.
Vertel, waarom vind je het zo erg dat Oekrainers nu ook Russische doelen kunnen/mogen aanvallen terwijl ik je nooit gehoord heb over de vele oorlogsmisdaden die de Russen al hebben gepleegd.
En vertel, waarom zou een land wat ongeveer een kwart in omvang/bevolking en nog geen tiende qua defensie-uitgaven en militaire macht een bedreiging kunnen vormen voor die grote buurman?
Oh ja leg ook nog even uit met welk recht Rusland eigenlijk deze oorlog voert? Wat is precies het probleem wat jouw grote vriend Putin aan het oplossen is?
En wanneer je dan toch bezig bent, hoe gaat dat fantastische vredesplan van jouw andere grote vriend, De Donald er eigenlijk uitzien?
quote:Op zondag 17 november 2024 19:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als ik mijn reactie zou geven, zou ik een post remove krijgen. Jullie mogen best mijn BNW posts zoeken over de oorlog. Maar ander geluid wordt hier niet getolereerd. En ik geen ban van NWS wil zoals ik heb in POL omdat ik een andere mening heb. Zal ik dan ook niet ingaan op die mooie vragen lijst.
Want ik krijg dan vele TR's van triggered users.
Max 300 km range toch? Dat gaat dan niet lukken maar er blijft zat over wat interessant is.quote:Op zondag 17 november 2024 19:54 schreef Haags het volgende:
[..]
Erg mooi.
Nou hop op St Petersburg en Moskou bitte.
Ach daar hebben we er weer een die denkt dat je het met 1 atoombom redquote:Op zondag 17 november 2024 19:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De linkse mindset is dit tegenwoordig, prachtig om die oorlogsmaniakken te lezen hier.
Je zal maar plezier en vertier halen en dit het beste nieuws van de week te noemen, ja dan ben je wel ver gone.
Wel grappig dat alle Ruslandliefhebbers zich hier voordoen als vredelievende mensenquote:Op zondag 17 november 2024 19:52 schreef epicbeardman het volgende:
Maar ik ben gewoon voor de-escalatie.
Die met clustermunitie wel. Dus Russische vliegtuigen moeten verder worden gestald.quote:Op zondag 17 november 2024 19:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Max 300 km range toch? Dat gaat dan niet lukken maar er blijft zat over wat interessant is.
Bij NAVO.quote:
Ja dat weet ik, maar heeft die geen vinger in de pap bij deze beslissing?quote:
Je "argumenten" zijn te belegen. Kom met iets nieuws.quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
nee dit is een gesprek tussen trump en poetinquote:Op zondag 17 november 2024 20:03 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar heeft die geen vinger in de pap bij deze beslissing?
quote:Oekrane mag voortaan met Amerikaanse wapens ook diep in Rusland toeslaan'
Oekrane mag voortaan met Amerikaanse wapens ook diep in Rusland toeslaan. Washington heft de beperkingen op, aldus ingewijden.
Waarnemers spreken over een belangrijke ommezwaai in het Amerikaanse beleid over de Russische oorlog tegen Oekrane.
Oekrane zou van plan zijn al de komende dagen de eerste langeafstandsaanvallen uit te voeren.
De bronnen wilden geen verdere details onthullen.
Het Witte Huis en het Pentagon weigerden commentaar te geven.
De versoepeling is ingegeven door de inzet van duizenden Noord-Koreaanse militairen door Rusland om zijn oorlogsinspanningen te ondersteunen, bericht The Washington Post op basis van twee hoge Amerikaanse functionarissen.
Rusland zou de Noord-Koreanen willen inzetten om door Oekrane bezette delen van Koersk te helpen heroveren.
ATACMS
De nieuw verkregen toestemming betekent dat Oekrane het Amerikaanse raketsysteem ATACMS mag inzetten op Russisch grondgebied, aldus The Washington Post.
ATACMS is een supersonisch geleid raketsysteem dat kan worden uitgerust met clustermunitie of conventionele kernkoppen, met een maximaal bereik van ongeveer 305 kilometer.
Naja, ik geloof gewoon heel weinig.quote:
Dan spreek je jezelf tegen.quote:Op zondag 17 november 2024 19:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat Rusland berhaupt aan het fucken is is al een escalatie. Er bestaat niet zoiets als 'een beetje sabotage doen'.
quote:Op zondag 17 november 2024 20:09 schreef epicbeardman het volgende:
Ik weet dat Zelensky belangen heeft bij dat "Rusland" hem blijft aanvallen, ook al zou dat een friendly fire bom zijn. Levert toch weer goed paar miljard extra op.
Dit is een serieus subforum. BNW is een deur verder.quote:Op zondag 17 november 2024 20:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Naja, ik geloof gewoon heel weinig.
Ik weet dat Zelensky belangen heeft bij dat "Rusland" hem blijft aanvallen, ookal zou dat een friendly fire bom zijn. Levert toch weer goed paar miljard extra op.
Zo sta ik er een beetje in.
Natuurlijk keur ik ook Putins daden niet goed, maar we leven in een online wereld waar ons alles verteld en gepushed kan worden zonder dat wij daadwerkelijk iets kunnen verifiren. De journalisten in Oekraine zijn allemaal gescreend en mogen alleen rapporteren wat de Zelensky zegt.
Zijn tal van journalisten die verbannen zijn of zelfs op dodenlijsten staan. Het is wat ingewikkelder dan de gemiddelde oorlog. Ik ga niet ontkennen dat Putin ook misdaden heeft begaan of begaat, alleen wat ik wel weet is dat USA/EU ook goed geld verdienen aan deze oorlog.
Ik besteed verder heel weinig aandacht aan de oorlog omdat ik zelf het gevoel heb dat het toch een "wag the dog" oorlog is. Waar wij ook veel propaganda gevoed krijgen.
epicbeardman in BNW / Russia vs Ukraine #73
Deze post van mij heb je ook nog op gereageerd, dat vind ik wel leuke discussies. We kijken naar een film. We horen en zien maar 1 kant van het verhaal.
Maar ik zou nu ophouden, jullie kunnen mij taggen in BNW want anders trigger ik te veel mensen hier met mijn kijk en mening van deze oorlog.
zie collega eagles in amv zou ik zeggenquote:Op zondag 17 november 2024 19:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mijn mening werd gevraagd, geef ik antwoord is het weer niet goed.quote:Op zondag 17 november 2024 20:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is een serieus subforum. BNW is een deur verder.
We hoeven Rusland niet plat te bombarderen. Rusland dient gewoon met onmiddellijke ingang op te sodemieteren uit Oekrane. Dat is de kortste route naar vrede. Maar dat wil jouw soort om de een of andere reden nooit begrijpen.quote:Op zondag 17 november 2024 20:12 schreef epicbeardman het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom Biden niet gewoon een dirty bom op Oekraens grondgebied laat knallen? dan hebben wij al helemaal een gegronde reden om Rusland plat te bombarderen? toch?
Paar maandenquote:Op zondag 17 november 2024 19:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hangt er van af wat je onder escalatie verstaat. Als de oorlogsintensiteit opgevoerd wordt of er wat meer sabotageacties komen in het Westen, dan wel, maar strategisch en tactisch gaat het Oekrane niet heel veel opleveren de laatste paar maanden.
En blijkbaar is Biden daar niet meer bang voor in tegenstelling tot aan aantal maand geleden, want toen wou hij geen groen licht geven voor dit.
Nou je gaf niet echt een antwoord. Je liet vooral zien dat jij niet zoveel begrijpt van modern wapentuig waardoor je wat eenvoudige geest dacht dat Rusland helemaal niet bezig is met moorden en het plegen van genocide.quote:Op zondag 17 november 2024 20:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mijn mening werd gevraagd, geef ik antwoord is het weer niet goed.![]()
quote:Op zondag 17 november 2024 20:09 schreef epicbeardman het volgende:
Maar je hebt er wel een menig over? Een hele slechte combinatie.quote:Ik besteed verder heel weinig aandacht aan de oorlog
Putin: NATO will be 'fighting against Russia' if it lifts Ukraine long-range missile restrictionsquote:Op zondag 17 november 2024 20:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik weet dat Zelensky belangen heeft bij dat "Rusland" hem blijft aanvallen, ookal zou dat een friendly fire bom zijn. Levert toch weer goed paar miljard extra op.
Zo sta ik er een beetje in.
Natuurlijk keur ik ook Putins daden niet goed, maar we leven in een online wereld waar ons alles verteld en gepushed kan worden zonder dat wij daadwerkelijk iets kunnen verifiren. De journalisten in Oekraine zijn allemaal gescreend en mogen alleen rapporteren wat de Zelensky zegt.
Zijn tal van journalisten die verbannen zijn of zelfs op dodenlijsten staan. Het is wat ingewikkelder dan de gemiddelde oorlog. Ik ga niet ontkennen dat Putin ook misdaden heeft begaan of begaat, alleen wat ik wel weet is dat USA/EU ook goed geld verdienen aan deze oorlog.
Ik besteed verder heel weinig aandacht aan de oorlog omdat ik zelf het gevoel heb dat het toch een "wag the dog" oorlog is. Waar wij ook veel propaganda gevoed krijgen.
epicbeardman in BNW / Russia vs Ukraine #73
Deze post van mij heb je ook nog op gereageerd, dat vind ik wel leuke discussies. We kijken naar een film. We horen en zien maar 1 kant van het verhaal.
Maar ik zou nu ophouden, jullie kunnen mij taggen in BNW want anders trigger ik te veel mensen hier met mijn kijk en mening van deze oorlog.
Rusland gaat niks doen.quote:Op zondag 17 november 2024 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin: NATO will be 'fighting against Russia' if it lifts Ukraine long-range missile restrictions
Bekijk deze YouTube-video
Feiten-vrij kremlin juich-aapje gespot.quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
Rusland heeft nog niet eens 1% van haar echte leger ingezet.
Die kruipt eerder onder het bureau vrees ikquote:Op zondag 17 november 2024 20:18 schreef fjs het volgende:
Nou Olaf kom er ook maar in met de Taurus!
Deze oorlog moet in de kiem worden gesmoord, daarover zal eenieder hier het vast eens zijn.quote:Op zondag 17 november 2024 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin: NATO will be 'fighting against Russia' if it lifts Ukraine long-range missile restrictions
Putin is een type dat wil vechten tegen een tegenstander die een arm op de rug gebonden moet houden,quote:Op zondag 17 november 2024 20:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Deze oorlog moet in de kiem worden gesmoord, daarover zal eenieder hier het eens zijn.
Echter is het misschien toch eerst beter het presidentschap van Trump af te wachten in januari (uiteraard tot na de bediging) en die te laten praten met Zelensky.
Waar mogelijk ook met de Russische Federatie (Putin).
Ja, want normaal trekt putin zich altijd erg veel aan van wat de internationale gemeenschap zegt.quote:Op zondag 17 november 2024 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Na de eerste lange afstandsraket heeft Rus nog veel meer ruimte om harder terug te slaan zonder dat de internationale gemeenschap er wat van kan zeggen.
Oekrane bezet al maanden een stuk Rusland en wat doet Poetin? Niks. En als een paar vliegtuigen worden opgeblazen door ATACMS zou hij ineensquote:Op zondag 17 november 2024 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zelensky is de oorlog niet begonnen en gaat hem ook niet stoppen. We moeten met Putin praten, met een geweer op hem gericht.quote:Op zondag 17 november 2024 20:26 schreef Scjvb het volgende:
Echter is het misschien toch beter het presidentschap van Trump af te wachten in januari (uiteraard tot na de bediging) en die te laten praten met Zelensky.
Ik heb zo het idee dat Biden denkt dat het praten vooral bestaat uit het onmiddellijk stoppen van alle steun en Oekraine laten opslokken, want Trump's USA heeft er toch geen belang bij.quote:Op zondag 17 november 2024 20:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Deze oorlog moet in de kiem worden gesmoord, daarover zal eenieder hier het vast eens zijn.
Echter is het misschien toch beter/verstandiger het presidentschap van Trump af te wachten in januari (uiteraard na de bediging) en die wederom te laten praten met Zelensky.
Waar mogelijk ook met de Russische Federatie (Putin).
Prima, kan niet wachten.quote:Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Doen Trump/Vance/Tulsi/RFK en Elon wel!
Biden denkt niets en speelt geen rol meer, die zit aan het ontbijt met een slabbetje omquote:Op zondag 17 november 2024 20:30 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat Biden denkt dat het praten vooral bestaat uit het onmiddellijk stoppen van alle steun en Oekraine laten opslokken, want Trump's USA heeft er toch geen belang bij.
Heeft wel nog even de ATACAMS goedgekeurd voor gebruik in Russisch territorium, ben benieuwd of ze het ook daadwerkelijk gaan doen en dan escalatie die we nog niet hebben gezien.quote:Op zondag 17 november 2024 20:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Biden denkt niets en speelt geen rol meer, die zit aan het ontbijt met een slabbetje om
Die kneuzenkermis gaat dit conflict niet oplossen.quote:Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hoe willen ze escaleren? Nog meer smeken voor hulp bij Noord-Korea?quote:Op zondag 17 november 2024 20:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Heeft wel nog even de ATACAMS goedgekeurd voor gebruik in Russisch territorium, ben benieuwd of ze het ook daadwerkelijk gaan doen en dan escalatie die we nog niet hebben gezien.
Gelukkig maar. Poetin zei laatst dat toestemming betekend dat ze praktisch in oorlog met de NAVO zijn. Ofzoiets.quote:Op zondag 17 november 2024 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die paar ATACMS gaan echt het verschil niet maken de komende maanden. Dit is gewoon nog even wat extra er uit persen voordat Biden de laan uit gaat.
Ja? Oekrane wil een diplomatieke oplossing komend jaar hebben we gehoord en Trump komt er ook snel aan. Wat doen die paar ATACMS voor de onderhandelingstafel straks? Ik denk echt niet zo bijster veel hoor.quote:
Oh kijk, ben je weer. Als Rusland olie op het vuur gooit door de escalatiepedaal in te drukken zie ik je nooit.quote:Op zondag 17 november 2024 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Altijd leuk, nog even olie op het vuur gooien omdat je de verkiezingen verloren hebt… Je kan het Biden niet aanrekenen (die denkt waarschijnlijk dat hij herkozen is), maar wel de neocons die aan de touwtjes trekken…
Steeds meer aanvallen op burgercentra om paniek te zaaien en Oekrane onder druk te zetten om zijn militaire acties te beperken.quote:Op zondag 17 november 2024 20:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe willen ze escaleren? Nog meer smeken voor hulp bij Noord-Korea?
Ik denk dat de VS het daarom nu ook doet, want Poetin weet dat Trump snel in office is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld afgelopen lente of zomer.quote:Op zondag 17 november 2024 20:37 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Poetin zei laatst dat toestemming betekend dat ze praktisch in oorlog met de NAVO zijn. Ofzoiets.
Altijd wel interessant om het verschil tussen theorie en praktijk te zien.quote:Op zondag 17 november 2024 20:35 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
storm in een glas water
Stormshadow op Poetin's villa.quote:Op zondag 17 november 2024 20:35 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
storm in een glas water
Eehm, het gaat niet bepaald lekker in Koersk h voor Oekrane?quote:Op zondag 17 november 2024 20:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekrane bezet al maanden een stuk Rusland en wat doet Poetin? Niks. En als een paar vliegtuigen worden opgeblazen door ATACMS zou hij ineensgaan doen? Dan wel?
Ik denk niet dat het met een paar maanden klaar is, gaat 2025 nog wel overleven gok ikquote:Op zondag 17 november 2024 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja? Oekrane wil een diplomatieke oplossing komend jaar hebben we gehoord en Trump komt er ook snel aan. Wat doen die paar ATACMS voor de onderhandelingstafel straks? Ik denk echt niet zo bijster veel hoor.
Niet wat ze zeggen maar wat ze kunnen doen.quote:Op zondag 17 november 2024 20:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want normaal trekt putin zich altijd erg veel aan van wat de internationale gemeenschap zegt.
Wel een grote gezichtsverlies als Trump straks de toestemming weer intrekt ten behoeve van de vredesonderhandelingen met zijn vriend Poetin.quote:Op zondag 17 november 2024 20:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat de VS het daarom nu ook doet, want Poetin weet dat Trump snel in office is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld afgelopen lente of zomer.
Lijkt het me een te kostbaar wapen voorquote:
Dat zal hem welgeteld 0 uitmaken.quote:Op zondag 17 november 2024 20:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wel een grote gezichtsverlies als Trump straks de toestemming weer intrekt ten behoeve van de vredesonderhandelingen met zijn vriend Poetin.
quote:Op zondag 17 november 2024 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het met een paar maanden klaar is, gaat 2025 nog wel overleven gok ik
Wat 'die paar ATACMS' gaan doen aan de onderhandelingstafel weet ik niet, geen idee hoeveel 'een paar' is en geen idee waar ze ze neer gaan leggen, onmogelijke stelling atm
Ik vermoed dat ze vooral tegen vliegvelden gebruikt gaan worden, dan moet de luchtmacht (nog) verder terug en dat scheelt weer levens
Maar nogmaals alles hangt ervanaf hoeveel ze er hebben, ik weet het niet
Uit het artikel: https://www.washingtonpos(...)-north-korea-atacms/quote:Though this policy reversal gives Kyiv a significant new tool, Biden administration officials note that Ukraine has very limited stocks of ATACMS. Russia has shown that it has a significant shoot-down capability, and the Pentagon, whose own missile supply is dwindling, says it does not have many more to give without affecting U.S. readiness.
er wordt niets in getrokken , Trump wil zelf onder kracht met Poetin onderhandelenquote:Op zondag 17 november 2024 20:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wel een grote gezichtsverlies als Trump straks de toestemming weer intrekt ten behoeve van de vredesonderhandelingen met zijn vriend Poetin.
Gewoon doorgaan op de huidige voet dus. Dat wordt lastiger als de vliegtuigen van verder moeten komen.quote:Op zondag 17 november 2024 20:38 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Steeds meer aanvallen op burgercentra om paniek te zaaien en Oekrane onder druk te zetten om zijn militaire acties te beperken.
Is dat zo? Volgens mij zitten ze er nog steeds.quote:Op zondag 17 november 2024 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eehm, het gaat niet bepaald lekker in Koersk h voor Oekrane?
https://www.telegraaf.nl/(...)usland-om-te-vechtenquote:Op zondag 17 november 2024 11:50 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Kut h, zo'n muur. Waarvan je wist dat 'ie ging komen.
Jij bent voor het sturen van meer wapens.
quote:Enorm ’ijzeren gordijn’ moet oostflank NAVO afsluiten: ’Serieuze verdediging verkleint wil van Rusland om te vechten’
Brendan Mc Dade en Silvan Schoonhoven
Aangepast: Vandaag, 15:29Vandaag, 13:58in Binnenland
Rukla - Aan de Europese oostflank, waar Nederlandse militairen moeten vechten in het geval van een Russische inval, gaat de schep in de grond voor een ongekend zware verdedigingslinie.
De bouw van het miljarden kostende nieuwe IJzeren Gordijn is begonnen.
quote:Het 650 kilometer lange fort staat er nog niet, maar deze maand gingen in Polen de graafmachines aan het werk om 'East Shield' uit de grond te stampen. In de Baltische Staten draaien de betonmolens al langer.
Zoals in Litouwen, 'ons' stukje van de oostflank. Een kleine driehonderd Nederlandse militairen maken daar deel uit van de vooruitgeschoven troepenmacht van de NAVO. Op een opslagterrein bij de legerbasis Rukla staan honderden drakentanden te wachten op plaatsing. Aan de bovenkant steekt een ring uit, waarmee ze kunnen worden weggetakeld naar een weg of een veld. De tand drukt de onderkant van een tank of pantservoertuig omhoog, zodat rupsbanden of wielen van de grond komen. ,,En rij je hem toch omver, dan komt er door de driehoekige vorm weer een andere kant boven te liggen", wijst een woordvoerder. ,,Er zijn inmiddels tientallen plekken waar deze dingen worden opgeslagen."
Fortificatie werkt
Nederlandse militairen wagen zich niet in de buurt van de 'Baltic Defence Line' die langs de grens wordt opgetrokken. ,,
Ik weet niet eens hoe het eruit ziet", zegt luitenant-kolonel Bas Schillemans, de commandant van de multinationale NAVO-battlegroup in Litouwen.
Om fatale misverstanden te voorkomen, blijven ze kilometers van de grens met Wit-Rusland vandaan, zelfs de 'verboden brug' met de weg die naar de grens leidt, is taboe.
quote:Zo'n 2,3 miljard euro kost 'Eastern Shield', het plan van de Poolse minister Donald Tusk tegen Russische dreiging. Ook de 'Baltic Defence Line' kost een vermogen.
De Estse defensieminister Hanno Pevkur meent dat dit plan ook in Europees belang is. ,,Het sluit aan op de nieuwe defensiedoelen van de NAVO.
De veiligheid van de EU wordt hierdoor versterkt en daarom vinden wij het ook logisch dat die hier financieel aan bijdraagt."
Blijf weg!
Premier Donald Tusk is er duidelijk over, hij wil het oosten van Polen volledig afsluiten. ,,Dit geldt voor iedereen die Polen kwaad wenst, een aanval plant of agressief is tegen onze bondgenoten: blijf weg!"
Later deed hij er nog een schepje bovenop. ,,
Onze landsgrenzen kunnen niet ongestraft worden overschreden.
Rusland en Wit-Rusland zijn de boosdoeners. Wij zullen niet terugdeinzen."
550 km bereik. Moskou kan worden geraakt. Een raket in het MinDef jagen ijkt me een hele mooie. En in het hoofdkwartier van de FSB.quote:
Ja precies, geen idee hoeveel het er zijnquote:Op zondag 17 november 2024 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
[..]
Uit het artikel: https://www.washingtonpos(...)-north-korea-atacms/
Je duimpje hierbij vind ik onsmakelijk.quote:
Ja poetin, die heeft alleen respect voor grof geweldquote:Op zondag 17 november 2024 20:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
550 km bereik. Moskou kan worden geraakt. Een raket in het MinDef jagen ijkt me een hele mooie. En in het hoofdkwartier van de FSB.
ja nou laat maar komen danquote:Op zondag 17 november 2024 21:02 schreef halfway het volgende:
Stukje uit een Russische krant.
Eerder waarschuwde Rusland ervoor dat aanvallen van westerse langeafstandsraketten op Russisch grondgebied zouden worden beschouwd als directe deelname van NAVO-landen aan het conflict.
sorry.quote:Op zondag 17 november 2024 21:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je duimpje hierbij vind ik onsmakelijk.
ik verwacht dat als eerste nu de krimbrug eraan gaatquote:Op zondag 17 november 2024 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou beginnen die mafkezen op X weer allemaal memes te sturen.
Nu maar hopen dat OEK de wapens heel tactisch en doordacht inzet en niet nu in 1 nacht zo in de luchtafweer.
Welke luchtafweer? Maar ik denk dat ze de doelen al een tijdje in het vizier hebben.quote:Op zondag 17 november 2024 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou beginnen die mafkezen op X weer allemaal memes te sturen.
Nu maar hopen dat OEK de wapens heel tactisch en doordacht inzet en niet nu in 1 nacht zo in de luchtafweer.
Exact.quote:Op zondag 17 november 2024 21:02 schreef halfway het volgende:
Eerder waarschuwde Rusland ervoor dat aanvallen van westerse langeafstandsraketten op Russisch grondgebied zouden worden beschouwd als directe deelname van NAVO-landen aan het conflict.
Nou ja het zou logisch zijn dat de Russische Intel via satellietbeelden wel ong weer wat er staat, hoeveel er staat en wat de doelen zijn en dat dan daar weer afweer geplaatst is in de buurt. Vermoed ik.quote:Op zondag 17 november 2024 21:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke luchtafweer? Maar ik denk dat ze de doelen al een tijdje in het vizier hebben.
Ja hun verzinnen die "regels"quote:Op zondag 17 november 2024 21:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Exact.
In geval van militaire schending van Russische rode lijnen door het westen en bedreiging van het voortbestaan, dan mag nucleair worden ingegrepen.
Goh.quote:Op zondag 17 november 2024 20:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij zitten ze er nog steeds.
Logistiek gaat daar al lang niet meer over. Zou wel mooi zijn voor de PR natuurlijk.quote:Op zondag 17 november 2024 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik verwacht dat als eerste nu de krimbrug eraan gaat
quote:Op zondag 17 november 2024 21:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Exact.
In geval van militaire schending van Russische rode lijnen door het westen en bedreiging van het voortbestaan, dan mag nucleair worden ingegrepen.
Poetin moet gewoon weg uit Oekraine , klaarquote:Op zondag 17 november 2024 21:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Exact.
En als ze dat doen dan escaleren wij weer. Dus dat heeft weinig zin.quote:Op zondag 17 november 2024 21:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Exact.
Volgens het Kremlinnarratief zijn ze toch al in oorlog met de NAVO? Wat is het nou danquote:Op zondag 17 november 2024 21:02 schreef halfway het volgende:
En dat een stuk Rusland bezet is is ook redelijk te rubriceren onder 'voortbestaan is in gevaar'. In ieder geval meer dan wat brandende vliegvelden.quote:Op zondag 17 november 2024 21:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens het Kremlinnarratief zijn ze toch al in oorlog met de NAVO? Wat is het nou dan
De geannexeerde oblasten en de Krim worden ook als Russisch grondgebied beschouwd. Alle aanvallen daarop zijn ook niet nucleair beantwoord.quote:Op zondag 17 november 2024 21:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat een stuk Rusland bezet is is ook redelijk te rubriceren onder 'voortbestaan is in gevaar'. In ieder geval meer dan wat brandende vliegvelden.
nou Poetin die gaat weer ene rode lijn trekken eerstquote:Op zondag 17 november 2024 21:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens het Kremlinnarratief zijn ze toch al in oorlog met de NAVO? Wat is het nou dan
ik heb net in de achtertuin van mijn buuman staan pissen in het donker, terwijl ze binne zaten en dat stuk tuin is nu van mijquote:Op zondag 17 november 2024 21:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De geannexeerde oblasten en de Krim worden ook als Russisch grondgebied beschouwd. Alle aanvallen daarop zijn ook niet nucleair beantwoord.
En dat gaat hij ook niet doen, ook niet als allerhande wapentuig nu (relatief) diep in rus toeslaat.quote:Op zondag 17 november 2024 20:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je goed oplet dan letten ze wel op wat dunne lijnen, als geen navoland aanvallen.
Als Putin zijn keutel niet in trekt, mag er nucleair worden ingegrepen.quote:Op zondag 17 november 2024 21:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Exact.
Wie gaat er nuclair ingrijpen?quote:Op zondag 17 november 2024 21:10 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moeten ze maar niet heel Oekrane aan gort schieten.
Niemand.quote:Op zondag 17 november 2024 22:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wie gaat er nuclair ingrijpen?
Helemaal waar.quote:Op zondag 17 november 2024 21:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als ze dat doen dan escaleren wij weer. Dus dat heeft weinig zin.
En de burgers in Oekrane dan? Moeten die voor het gemak van Trump maar bommen en raketten blijven koppen?quote:Op zondag 17 november 2024 22:31 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Helemaal waar.
Maar beter eerst wachten op Trump dus. Niet rst beginnen ATACMS door Oekrane te laten afvuren tegen Russische doelen ver landinwaarts.
Afwachten tot Trump goed en wel genstalleerd is en een dialoog tussen Trump, Zelensky met de Russische Federatie (Poetin) tot stand brengen.
Moet je aan Poetin vragen. Die beweert dat het een oorlogsverklaring door NAVO is. Dat zal een reden hebben.quote:Op zondag 17 november 2024 22:34 schreef inslagenreuring het volgende:
Kan iemand een toelichting geven welk wonderwapen Biden nu weer uit zijn reet heeft getrokken, en hoe dit deze keer de oorlog wint?
Lijkt toch om Trump te frustreren.quote:Op zondag 17 november 2024 22:42 schreef KingRoland het volgende:
Merkwaardig dat Biden dit nu pas doet. Verstandig om gewoon status quo te houden en kijken hoe Trump dit gaat fixen wanneer hij aan de macht komt. Dit soort beslissingen in je laatste 2 maanden nemen is volkomen debiel.
Deze actie die biden nu doet is een perfect voorbeeld van slecht leiderschap, maar nogmaals waarom nu opeens?
jij weet veelquote:Op zondag 17 november 2024 22:47 schreef Viesdik het volgende:
De inzet van ATacms.
Mensen die denken dat dit goed is, hebben een oprechte doodswens.
Het is een wanhoopsdaad en een afscheidsbericht van zieke globalisten.
Ze trekken hiermee Trump in een derde wereldoorlog, terwijl hij van plan was om de boel te sussen daar.
Ik weet zeker dat ook psychopaat Rutte hierachter zit.
Alle schuldigen verdienen wat mij betreft de d...
ik vind het zeer primaquote:Op zondag 17 november 2024 22:49 schreef KingRoland het volgende:
Alle pro-democraten en linkse users zijn weer stil. Blijft een volkomen debiele actie van Biden en dan later dit gebruiken dat er dankzij Trump er een derde wereldoorlog is.
Ja no shit met deze actie
Omdat Rusland blijft escaleren. Ze stoppen niet. Dat is onderhand wel duidelijk. Nu heeft Rusland ineens een veel groter gebied te verdedigen en moeten ze vliegtuigen verder weg baseren, commandocentra kunnen ook beter buiten bereik worden geplaatst, troepen kunnen ze niet meer zo makkelijk ergens concentreren. Een hoop gedoe voor de Russen.quote:Op zondag 17 november 2024 22:42 schreef KingRoland het volgende:
Merkwaardig dat Biden dit nu pas doet. Verstandig om gewoon status quo te houden en kijken hoe Trump dit gaat fixen wanneer hij aan de macht komt. Dit soort beslissingen in je laatste 2 maanden nemen is volkomen debiel.
Deze actie die biden nu doet is een perfect voorbeeld van slecht leiderschap, maar nogmaals waarom nu opeens?
Ik denk dat er tzt wel een behoorlijke bak vuilnis bekend gaat worden, over het rattengedrag van biden en de deescalatiegang. Het traineren van leveringen, andere landen verbieden te leveren, andere landen humvees en bradleys aansmeren zodat ze met hun hypocriete smoel konden zeggen dat ze ze niet meer hadden, etc.quote:Op zondag 17 november 2024 22:42 schreef KingRoland het volgende:
Dat kunnen ze al lang. Stormshadows bliezen in Kerch meerdere schepen op. Dan is die brug ook goed te doen.quote:Op zondag 17 november 2024 22:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij weet veel
nu kunnen ze de krimbrug kapot maken , het speeltje van Poetin
Want Amerika had eerder niet de mogelijkheden om toestemming te geven?quote:Op zondag 17 november 2024 22:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij weet veel
[..]
ik vind het zeer prima
amerika?? ja nederland ook welquote:Op zondag 17 november 2024 22:51 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Want Amerika had eerder niet de mogelijkheden om toestemming te geven?
Had niet gedacht dat jij die sluwe vos zou doorzienquote:Op zondag 17 november 2024 22:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat er tzt wel een behoorlijke bak vuilnis bekend gaat worden, over het rattengedrag van biden en de deescalatiegang. Het traineren van leveringen, andere landen verbieden te leveren, andere landen humvees en bradleys aansmeren zodat ze met hun hypocriete smoel konden zeggen dat ze ze niet meer hadden, etc.
Dat kan je nu proberen te pre-empten, dan kun je straks zeggen: ja, maar kijk eens wat biden op de valreep heeft gedaan!
Wat lul jij nou weer voor onzin? Nederland heeft hier geen ene reet mee te maken, hun stem is niet eens zo belangrijk.quote:Op zondag 17 november 2024 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
amerika?? ja nederland ook wel
o jee, kun jij ergens schuilen ?/quote:Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
ok.. dit wordt een hele enge tijd
nederland hoort toch ook bij de NATO ?quote:Op zondag 17 november 2024 22:55 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wat lul jij nou weer voor onzin? Nederland heeft hier geen ene reet mee te maken, hun stem is niet eens zo belangrijk.
Dat werd het sowieso toch wel als je gaat toegeven aan Poetins nucleaire bluf.quote:Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Ja en welk land binnen NATO is het sterkst?quote:Op zondag 17 november 2024 22:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland hoort toch ook bij de NATO ?
Oekrane blaast regelmatig doelen in Rusland op, dus waarom zou Poetin nu ineens WO3 gaan starten? Er gaan alleen maar wat bunkers kapot en er ontploffen wat meer geparkeerde vliegtuigen. Dat is alles.quote:Op zondag 17 november 2024 22:49 schreef KingRoland het volgende:
Alle pro-democraten en linkse users zijn weer stil. Blijft een volkomen debiele actie van Biden en dan later dit gebruiken dat er dankzij Trump er een derde wereldoorlog is.
Ja no shit met deze actie
Tsja Poetin provoceren schiet je ook verder niks mee op. Biden moet gewoon rustig dement blijven voor 2 maanden, lekker kerst vieren en zich gedeisd houden. Zo moeilijk is het nou ook weer niet om dit niet verder te laten escaleren.quote:Op zondag 17 november 2024 22:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekrane blaast regelmatig doelen in Rusland op, dus waarom zou Poetin nu ineens WO3 gaan starten? Er gaan alleen maar wat bunkers kapot en er ontploffen wat meer geparkeerde vliegtuigen. Dat is alles.
Dat Oekrane al tijden en die kutsmurf durft er niets tegen te doen.quote:Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Polen bij far , die hebben ich helemaal volgepakt met de modernste tank materiaal en HIMARSquote:Op zondag 17 november 2024 22:57 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja en welk land binnen NATO is het sterkst?
Bekijk deze YouTube-videoquote:NOS Nieuws
o
donderdag 15 februari 2024, 18:07
2000 gloednieuwe tanks en pantserhouwitsers: Polen haalt NAVO-norm met gemak
Rolf Schuttenhelm
redacteur Binnenland
Toen Rusland twee jaar geleden Oekrane binnenviel, werd in Polen meteen de knop omgezet. Het leger moest worden versterkt, en dus werd er grootschalig ingekocht, onder andere in de VS: grote aantallen Apache-helikopters en Abrams-tanks en maar liefst 506 Himars-raketsystemen, die aan het Oekraense front zeer doeltreffend blijken.
Daarnaast sloot de regering een megadeal met de Zuid-Koreaanse defensie-industrie: FA-50-straaljagers, nog 288 Koreaanse Himars-lookalikes, 648 pantserhouwitsers (waarvan een groot deel in Polen zelf gebouwd zal worden), en nog eens duizend K2-tanks.
De bestellingen geven extra tanden aan de bestaande strijdkrachten. Die tellen bijna 300.000 militairen en beschikten al over 800 stuks geschut en 650 tanks, waaronder de Duitse Leopard 2.
Ter vergelijking: Nederland bezit geen tanks en telt 68 stuks geschut.
quote:Op zondag 17 november 2024 22:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Polen bij far
En de Oekraense burgers moeten maar raketten blijven koppen?quote:Op zondag 17 november 2024 22:58 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Tsja Poetin provoceren schiet je ook verder niks mee op. Biden moet gewoon rustig dement blijven voor 2 maanden, lekker kerst vieren en zich gedeisd houden. Zo moeilijk is het nou ook weer niet om dit niet verder te laten escaleren.
Poetin mag wel blijven escaleren? Had hij maar geen Koreaantjes naar het front moeten sturen.quote:Op zondag 17 november 2024 22:58 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Tsja Poetin provoceren schiet je ook verder niks mee op. Biden moet gewoon rustig dement blijven voor 2 maanden, lekker kerst vieren en zich gedeisd houden. Zo moeilijk is het nou ook weer niet om dit niet verder te laten escaleren.
Zeg ik niet, ik doel juist op de timing. Dit had allang al moeten gebeuren, dan waren er heel wat doden bespaard gebleven. Nu is het spelen met mensenlevens en politieke spelletje om dit juist nu te doen.quote:Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de Oekraense burgers moeten maar raketten blijven koppen?
Dat is een levensgevaarlijke gok.quote:Op zondag 17 november 2024 22:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat werd het sowieso toch wel als je gaat toegeven aan Poetins nucleaire bluf.
j amaar sinds Ruzzia gisteren 120 raketten op oekraine heeft afgevuurd , is het nu tijdquote:Op zondag 17 november 2024 23:01 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zeg ik niet, ik doel juist op de timing. Dit had allang al moeten gebeuren, dan waren er heel wat doden bespaard gebleven. Nu is het spelen met mensenlevens en politieke spelletje om dit juist nu te doen.
Had allang al moeten gebeuren, als je nu zo bezig bent en je op het einde bent van je termijn dan laat je nu in potentie een puinhoop achter tenzij Putin geen ene fuck gewoon geeft en spierballentaal alleen laat zien.quote:Op zondag 17 november 2024 23:01 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Poetin mag wel blijven escaleren? Had hij maar geen Koreaantjes naar het front moeten sturen.
Het had eerder moeten gebeuren, maar omdat dat niet is gebeurd moet het maar worden uitgesteld?quote:Op zondag 17 november 2024 23:01 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zeg ik niet, ik doel juist op de timing. Dit had allang al moeten gebeuren, dan waren er heel wat doden bespaard gebleven. Nu is het spelen met mensenlevens en politieke spelletje om dit juist nu te doen.
Ja, Trump is bijna aan de macht. als je dit doet heb je weer een hoop doden.quote:Op zondag 17 november 2024 23:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het had eerder moeten gebeuren, maar omdat dat niet is gebeurd moet het maar worden uitgesteld?
Die volg ik niet.
wat lul jij nou weerquote:Op zondag 17 november 2024 23:02 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dit is een stuiptrekking van de ontmanteling van de deepstate.
Volgens mij zit ik daar al vanaf dag 5 over te zeuren.quote:Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Had niet gedacht dat jij die sluwe vos zou doorzien
Ik hoop dat zo'n lange afstandsraket precies op putin's rotkop terecht komtquote:Op zondag 17 november 2024 23:01 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Poetin mag wel blijven escaleren? Had hij maar geen Koreaantjes naar het front moeten sturen.
GGZ Alert.quote:Op zondag 17 november 2024 23:02 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat is een levensgevaarlijke gok.
Dit is een stuiptrekking van de ontmanteling van de deepstate.
Ze laten straks de wereld verschroeid achter als wraak.
Het is gewoon martelaarsgedrag van mensen die toch al half dood zijn.
Dat is dan ook de escalatie waarop dit een reactie is, zie: https://edition.cnn.com/2(...)s-leighton-nr-digvidquote:Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... even een klein vraagje voor de de-escalatie enthousiastelingen hier: Waarom rust de verantwoordelijkheid om de-escalerend om te treden alleen op het Westen en Oekrane en ligt die niet bij Rusland? Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat jullie hier met een oproep tot de-escaleren aankwamen toen Rusland besloot om verder te escaleren door Noord-Koreaanse troepen in te zetten.
Onder z'n bed.quote:Op zondag 17 november 2024 22:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o jee, kun jij ergens schuilen ?/
fietsenhok ofzo
Nee, het is een reactie van de Amerikanen op het meedoen van Noord-Koreaanse troepen in het conflict en een reactie hierop kan bijvoorbeeld verdere Chinese steun aan de Russen zijn.quote:Op zondag 17 november 2024 23:09 schreef Viesdik het volgende:
Dit is een wanhoopsactie van de NAVO en de deepstate.
Daar ben ik 100% van overtuigd.
Ze moeten wel escaleren om de oorlog door te laten gaan.
Ze willen dat Rusland buiten de grenzen van Oekrane toeslaat, zodat het Westen het perfecte excuus heeft om de oorlog onder de NAVO-vlag te verklaren.
Ze moeten wel, omdat de deepstate onder Trump ontmanteld gaat worden.
Met deze actie willen ze dat Trump een oorlog wordt ingemoffeld.
wat een bullshit..quote:Op zondag 17 november 2024 23:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, het is een reactie van de Amerikanen op het meedoen van Noord-Koreaanse troepen in het conflict en een reactie hierop kan bijvoorbeeld verdere Chinese steun aan de Russen zijn.
Zo is het steeds actie-reactie.
Het staat Trump vrij te capituleren voor de Russen als hij bang is voor Poetin. Als hij niet durft dan durft hij niet.quote:Op zondag 17 november 2024 23:09 schreef Viesdik het volgende:
Ze willen dat Rusland buiten de grenzen van Oekrane toeslaat, zodat het Westen het perfecte excuus heeft om de oorlog onder de NAVO-vlag te verklaren.
Een beetje maar.quote:Op zondag 17 november 2024 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Begint een beetje conspiratie vormen aan te nemen nu.
Hij moet gewoon maar eens op de rode knop drukken want dit begint erg zielig en lachwekkend te worden inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
ja dat moet ie dan maar doen jaquote:Op zondag 17 november 2024 23:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hij moet gewoon maar eens op de rode knop drukken want dit begint erg zielig en lachwekkend te worden inderdaad.
Wil je The Onion buiten dit topic houden?quote:
Er zit nog altijd een beperking op de raketten, ze mogen wel binnen Rusland gebruikt worden, maar enkel met een beperkt bereik.quote:Op zondag 17 november 2024 23:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hij moet gewoon maar eens op de rode knop drukken want dit begint erg zielig en lachwekkend te worden inderdaad.
hoezo?quote:Op zondag 17 november 2024 23:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wil je The Onion buiten dit topic houden?
Die Alex Jones is toch van The Onion tegenwoordig?quote:
weet ik nietquote:Op zondag 17 november 2024 23:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die Alex Jones is toch van The Onion tegenwoordig?
Gebeurt nog niet echt. Niet doen! En Biden is uitgerangeerd en moet zijn rust gaan pakken, beter eerst onderhandelen wanneer straks Trump weer president isquote:Op zondag 17 november 2024 23:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat moet ie dan maar doen ja
overigens denk ik dat Biden zelf er geen zak mee te maken heeft, die doet zijn middagdutje
met Poetin praten dat moet je doen met een zware fietsketting in je handen en een ploertendoder in je zak en dat gebeurt nu dus
[ afbeelding ]
Finland heeft helemaal de NATO niet nodigquote:
quote:Finland is altijd klaar voor oorlog, 'onder Helsinki ligt een hele ondergrondse stad’
Auteur: Mark van Harreveld
Op 4 april vorig jaar werd Finland officieel het 31ste land dat lid werd van de NAVO.
Het was niet alleen een mijlpaal voor de Finnen die hiermee definitief afscheid nemen van een vorm van gewapende neutraliteit ten aanzien van de Russen, voor de NAVO zijn de Finnen een absolute aanwinst.
Het land beschikt immers over een modern leger en 900.000 geharde, getrainde en vastberaden reservisten. 'Het Finse leger is n van de sterkste van Europa. Het land is klaar voor de oorlog.
Altijd al geweest, want de buurman kon altijd binnenvallen', zegt BNR's Europacorrespondent Stefan de Vries.
met poetin moet je praten vanuit je krachtquote:Op zondag 17 november 2024 23:33 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Gebeurt nog niet echt. Niet doen! En Biden is uitgerangeerd en moet zijn rust gaan pakken, beter eerst onderhandelen wanneer straks Trump weer president is
Jaja het is bed tijd ouwe.quote:Op zondag 17 november 2024 23:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met poetin moet je praten vanuit je kracht
dus met rakketten klaar om te gaan naar moscow
Jij bent meer van het thee drinken?quote:Op zondag 17 november 2024 23:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jaja het is bed tijd ouwe.
Morgen weer een dag. Kukident in en gaan met die banaan.
Oh gaat me niet om wat die zegt maar hij lijkt te flippen.quote:
Die oranje idioot zal idd iets moeten doen om rus te motiveren om te gaan onderhandelen.quote:Op zondag 17 november 2024 23:48 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom zou Poetin bij het kruisje willen tekenen, in de wetenschap dat Trump de wapensteun aan Oekrane stop wil zetten, Oekrane steeds meer terrein verliest en Noord-Korea bereid is om 100k soldaten naar de frontlinie te sturen?
Rusland heeft talloze miljarden in die oorlog gestoken, tienduizen Russische levens opgeofferd. Met de steun van Oekrane hebben de Russen het momentum aan hun zijde.quote:Op zondag 17 november 2024 23:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die oranje idioot zal idd iets moeten doen om rus te motiveren om te gaan onderhandelen.
Ik reageer al weken niet meer. Het topic is dood en bestaat nu uit gratie putinpijpers of angsthazen.quote:
tientallen miljarden??quote:Op zondag 17 november 2024 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland heeft talloze miljarden in die oorlog gestoken, tienduizen Russische levens opgeofferd. Met de steun van Oekrane hebben de Russen het momentum aan hun zijde.
Ik denk dat Poetin iets meer motivatie nodig heeft dan Trumps enthousiaste woorden over hoe dikke maatjes zouden zijn.
Ik denk dat die soldaten uit NK eerder een zwaktebod zijn, vind het nogal meevallen.quote:
ahhh... de als je niet tegen poetin bent, ben je voor poetin internethelden.quote:Op zondag 17 november 2024 23:59 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik reageer al weken niet meer. Het topic is dood en bestaat nu uit gratie putinpijpers of angsthazen.
Zonde.. maar moderatie is hier te kansloos voor woorden.
Misschien gaat Rusland nu wel Oekrane binnenvallen en steden bestoken met raketten. Laten we hopen dat het niet zover komt.quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
ahhh... de als je niet tegen poetin bent, ben je voor poetin internethelden.
Gewoon common sense toepassen. Geen enkel land zou accepteren dat zijn land met lange afstandsraketten wordt bestookt. Dus, wat Rusland nu ook gaat doen, het is onze schuld.
Eens, Rusland bestookt Oekrane met lange afstandsraketten en Oekrane kan nu eindelijk met gelijke munt terugslaanquote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Geen enkel land zou accepteren dat zijn land met lange afstandsraketten wordt bestookt.
quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gewoon common sense toepassen. Geen enkel land zou accepteren dat zijn land met lange afstandsraketten wordt bestookt. Dus, wat Rusland nu ook gaat doen, het is onze schuld.
De ATACMS is met 300 km een korte afstandsraket.quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
maar wel diep in Ruzziaquote:Op maandag 18 november 2024 00:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
De ATACMS is met 300 km een korte afstandsraket.
Daar schieten ze al een tijdje raketten en drones op af. Die ATACMS zijn vooral handig omdat je met een paar schoten een vliegveld met clustermunitie kunt bestoken. En dan gaan geparkeerde vliegtuigen meestal stuk van.quote:
Wat Oekrane nu gaat doen is de schuld van rusland. Geen enkel land zou accepteren dat ze zo aan gort worden gebombardeerd. Gewoon common sense toepassen.quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat gaat je met de ATACMS alvast niet lukken.quote:Op zondag 17 november 2024 19:42 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)iep-rusland-toeslaan
Langeafstandsaanvallen
'Oekrane mag Amerikaanse wapens ook gaan gebruiken om diep in Rusland toe te slaan'
Een bereik van, laten we het heel ruim nemen, 400km... Trek daar een km of 100 a 150 af ivm schaars middel en niet te dicht bij het front parkeren dan hou je netto iets van 250/300 km vijandelijk gebied in over... De meeste vliegvelden die er toe doen liggen daar ruim buiten.quote:Op maandag 18 november 2024 00:32 schreef Ulx het volgende:
Daar schieten ze al een tijdje raketten en drones op af. Die ATACMS zijn vooral handig omdat je met een paar schoten een vliegveld met clustermunitie kunt bestoken. En dan gaan geparkeerde vliegtuigen meestal stuk van.
Godverdomme...quote:Op zondag 17 november 2024 23:09 schreef Viesdik het volgende:
quote:Op zondag 17 november 2024 23:09 schreef Viesdik het volgende:
Dit inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2024 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dit.quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niet alles dat Russisch is, er zijn ook nog normale Russen:quote:Op maandag 18 november 2024 01:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
[..]
En dit.
Mensen zijn verblind door extreme haat richting alles dat Russisch is. Opgehitst door de media. NOS, RTL, SBS, BBC, NRC, AD allemaal bolwerken van ophitserij en haatbolwerken.
Biden doet sowieso niet veel meer, die kan nauwelijks uit zijn woorden komen. Als je hem vertelt dat hij de burgemeester van Ulaan Batoor is gelooft hij dat waarschijnlijk ook.quote:Op zondag 17 november 2024 19:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet zo heel erg veel, maar snap wel dat Biden het doet.
Mooi dat je nog enig onderscheid kunt maken. Meeste wokies kunnen dat niet eens.quote:Op maandag 18 november 2024 01:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Niet alles dat Russisch is, er zijn ook nog normale Russen:
[ x ]
Er komt vrede en bizar genoeg is het juist links dat nu hysterisch is. Andere tijden.quote:Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Deep-state is deep.quote:Op zondag 17 november 2024 19:52 schreef epicbeardman het volgende:
Wel grappig dat het hier in eens hot is met de usual suspects en dit als winst zien, maarja ik snap dat het leven niet zo leuk meer is sinds 6 november. Als jullie dit als winstje willen zien prima.
Maar ik ben gewoon voor de-escalatie.
Juich vooral voor nog meer dood en verderf. Whatever floats your boats.
Denk toch eerder dat die dwerg in het Kremlin de mafketel is. Zelensky doet gewoon wat iedere president zou doen om zijn land te verdedigen. Zelensky is de hedendaagse Churchill.quote:Op maandag 18 november 2024 01:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Mooi dat je nog enig onderscheid kunt maken. Meeste wokies kunnen dat niet eens.
Ik beweer ook nergens dat elke Oekrainer slecht is omdat Zelensky een mafketel is. Meeste Oekrainers zijn tof, alleen het regime dat daar zit in Kiev is echt heel naar
Inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2024 22:47 schreef Viesdik het volgende:
De inzet van ATacms.
Mensen die denken dat dit goed is, hebben een oprechte doodswens.
Het is een wanhoopsdaad en een afscheidsbericht van zieke globalisten.
Ze trekken hiermee Trump in een derde wereldoorlog, terwijl hij van plan was om de boel te sussen daar.
Ik weet zeker dat ook psychopaat Rutte hierachter zit.
Alle schuldigen verdienen wat mij betreft de d...
Als je honderd jaar oud wil worden (zie je eigen ondertitel en hetgeen ik je oprecht van harte gun en misschien nog wel ouder in goede gezondheid) dan is het meemaken van een nucleaire oorlog niet erg bevorderlijk voor de gezondheid en je algehele welbevinden.quote:Op zondag 17 november 2024 22:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij weet veel
[..]
ik vind het zeer prima
In Afrika, zuid-amerika en Azi hebben ze er waarschijnlijk profijt van, meer Lebensraum voor die toch al flink bevolkte continenten. Opgeruimd staat netjes en men gaat weer over tot de orde van de dag. De 1 zijn dood, is de ander zijn brood, kent U die uitdrukking.quote:Op maandag 18 november 2024 01:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nucleaire oorlogen zijn namelijk niet erg fijn. En er vallen veel slachtoffers, van beide kanten, van alle kanten. Ook - of juist - van 'bevriende' zijde.
Je bent gewoon een Vijfde colonne net zoals al die moslimsquote:Op maandag 18 november 2024 01:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
[..]
En dit.
Mensen zijn verblind door extreme haat richting alles dat Russisch is. Opgehitst door de media. NOS, RTL, SBS, BBC, NRC, AD allemaal bolwerken van ophitserij en haatbolwerken.
Rusland bombardeert dagelijks Oekrane.quote:Op maandag 18 november 2024 01:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zoveel haat richting de Russen en richting Trump en zijn ontmanteling van de deep-state en Rutte die weer niet tegen zijn verlies kan, dat ze zelfs een derde wereldoorlog proberen te provoceren.
Uitstekende analyse, Viesdik!
De wereld stopt niet met draaien omdat het voor Trump beter uitkomt.quote:Op maandag 18 november 2024 07:39 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat Biden met deze actie over zijn graf heen aan het regeren is en trump opzadelt met een situatie.
Heel raar om nog zo’n beleidswijziging te doen op de valreep, zeker als jouw partij en beleid zo duidelijk zijn weggestemd door het Amerikaanse volk.
(PS: ik snap g dat het niet Biden zelf is die dit besloten heeft maar figuren uit de democratische partij)
Trump lost het toch op in 24u?quote:Op maandag 18 november 2024 07:44 schreef matthijst het volgende:
Democraten sorteren vast voor op over 4 jaar. Kunnen ze zeggen dat onder Trump WO3 los is gegaan
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.quote:Op maandag 18 november 2024 07:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
De wereld stopt niet met draaien omdat het voor Trump beter uitkomt.
Zo werkt dat. Dat zag je ook bij Trump's besluit uit Afghanistan te vluchten. De problemen die dat veroorzaakte kwamen op het konto van Biden.quote:Op maandag 18 november 2024 07:44 schreef matthijst het volgende:
Democraten sorteren vast voor op over 4 jaar. Kunnen ze zeggen dat onder Trump WO3 los is gegaan
lijkt me een goed planquote:Op zondag 17 november 2024 19:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben groot voorstander van het doodmaken van Russische soldaten, en bij voorkeur dat ze dat in Rusland doen. Maar Rusland kan zich overgeven, dan blijven ze in leven. Dan heb je vrede. Vind je dat geen goed idee?
frankrijk en engeland zijn ook voorquote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.
Een dergelijke beleidswijziging dan uitvoeren in de periode tussen de verkiezingen en zijn inauguratie is erg raar en not done. Biden had in deze periode even ‘op de winkel moeten passen ‘, zoals dat heet. Het is niet meer aan hem .
Dit vind ik ook. Zoiets doe je niet op dit moment.quote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.
Een dergelijke beleidswijziging dan uitvoeren in de periode tussen de verkiezingen en zijn inauguratie is erg raar en not done. Biden had in deze periode even ‘op de winkel moeten passen ‘, zoals dat heet. Het is niet meer aan hem .
Welke wijziging? Oekrane mag terugschieten?quote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
Wat is "een massale vijandelijke raket"?quote:Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Geluid van krekels...quote:Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... even een klein vraagje voor de de-escalatie enthousiastelingen hier: Waarom rust de verantwoordelijkheid om de-escalerend om te treden alleen op het Westen en Oekrane en ligt die niet bij Rusland? Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat jullie hier met een oproep tot de-escaleren aankwamen toen Rusland besloot om verder te escaleren door Noord-Koreaanse troepen in te zetten.
Ik heb het over Biden. Niet over Engeland en Frankrijk, net alsof die iets doen zonder Amerikaquote:Op maandag 18 november 2024 07:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
frankrijk en engeland zijn ook voor
Het is natuurlijk een beleidswijziging, anders was het ook geen nieuws.quote:Op maandag 18 november 2024 07:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke wijziging? Oekrane mag terugschieten?
De oorlog is tussen Rusland en Oekrane, dat maakt die twee landen tot het slagveld. Als Oekrane doelen wil opblazen in Vladivostok moeten ze dat gewoon kunnen doen. Rusland heeft die extra bescherming niet nodig.
Er is geen enkele reden om beleid niet te wijzigen als dat moet. In de meeste landen worden mensen ook direct na de verkiezing beedigd juist om dit soort dingen te voorkomen, maar in de VS is ooit besloten dat dat niet kan want redenen. (Iets met paard en wagen of zo. weet ik veel). Maar dat is natuurlijk geen reden om twee maanden niets te doen.quote:Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beleidswijziging, anders was het ook geen nieuws.
Het is ook nooit geweest dat Oekraine geen doelen in Rusland mocht aanvallen, dat heeft Amerika helemaal niks over te zeggen.
Het gaat over het aanvallen van doelen in Rusland met Amerikaanse wapens.
Er zijn heel veel redenen om dat niet te doen. Als land wil je een stabiel, consistent en vrij voorspelbaar buitenlandbeleid voeren. Geen cowboy taferelenquote:Op maandag 18 november 2024 08:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om beleid niet te wijzigen als dat moet. In de meeste landen worden mensen ook direct na de verkiezing beedigd juist om dit soort dingen te voorkomen, maar in de VS is ooit besloten dat dat niet kan want redenen. (Iets met paard en wagen of zo. weet ik veel). Maar dat is natuurlijk geen reden om twee maanden niets te doen.
Dat vraag ik me al sinds 2022 af.quote:Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
Doet er niet toe. Hij is niet aan de macht. De laatste keer dat de Democraten daar naar geluisterd hebben heeft Trump ze opgescheept mer 2 zeer conservatieve rechters.quote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het eerder gegeven afghanistan voorbeeld says it all. Had don old ook niet moeten doen, omdat het niet hij was die de met rommel zou gaan zitten, en hij deed het toch. Dus niet janken.quote:Op maandag 18 november 2024 08:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn heel veel redenen om dat niet te doen. Als land wil je een stabiel, consistent en vrij voorspelbaar buitenlandbeleid voeren. Geen cowboy taferelen
Als Biden verder had willen escaleren hij dat inderdaad veel eerder moeten doen, nu is hij afzwaaiend president en moet hij voorsorteren op Trump-beleid, hoe vervelend dat ook is. Echter is dit natuurlijk geen fundamentele escalatie.quote:Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook nooit geweest dat Oekraine geen doelen in Rusland mocht aanvallen, dat heeft Amerika helemaal niks over te zeggen.
Dat was het voormalig lieverdje(en spion) van een boel leden van de republikeinse partij.quote:Op maandag 18 november 2024 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl:
De Russische wetgever Maria Butina zegt dat Biden een Derde Wereldoorlog riskeert met zijn besluit. "Deze jongens proberen de situatie maximaal te escaleren zolang ze nog aan de macht zijn", zegt ze maandag tegen persbureau Reuters. "Ik koester hoop dat Trump dit besluit - als het is genomen - terugdraait."
Dit is wel bijzonder. Want het Kremlin ontkende vorige week nog Trump te hebben gesproken over de oorlog en het werd weggezet als fantasie.
En nu komt het ze ineens wel uit?
Volgens mij zijn de Russen al zo ver gegaan dit weekend dat raketten tot bij de Poolse grens kwamen, heel Polen was in rep en roer.quote:Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.quote:Op maandag 18 november 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de Russen al zo ver gegaan dit weekend dat raketten tot bij de Poolse grens kwamen, heel Polen was in rep en roer.
Ze proberen steeds een beetje verder te komen. Ik geloof er niks van dat ze inbinden als Trump dat graag zou willen. Trump zal ze alleen meer hun gang laten gaan want hij vindt Europa niet zo boeiend.
Nee, deze oorlog zal volgend jaar niet ten einde zijn.
Rusland verslaan is ook einde oorlog.quote:Op maandag 18 november 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.
Daar hebben wij als EU nul en generlei over te zeggen.
Ja, Trump doet inderdaad altijd wat hij zegt. Heb je nog meer grappen op deze maandagochtend?quote:Op maandag 18 november 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.
Daar hebben wij als EU nul en generlei over te zeggen.
Ja, maar dat is net zo haalbaar als zeggen dat kanker volgend jaar uit de wereld is.quote:Op maandag 18 november 2024 09:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland verslaan is ook einde oorlog.
Op deze thematieken doet ie dat wel. Ipv Rutte en Macron met zijn toezeggingenquote:Op maandag 18 november 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, Trump doet inderdaad altijd wat hij zegt. Heb je nog meer grappen op deze maandagochtend?
Rusland is vaak genoeg verslagen.quote:Op maandag 18 november 2024 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar dat is net zo haalbaar als zeggen dat kanker volgend jaar uit de wereld is.
Utopisch en dom tegelijk.
Je zou eens een geschiedenisboek moeten lezen.quote:Op maandag 18 november 2024 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar dat is net zo haalbaar als zeggen dat kanker volgend jaar uit de wereld is.
Utopisch en dom tegelijk.
Om te weten dat Napoleon en recent Hitler het ook niet gelukt is ondanks hun tomeloze inzet?quote:Op maandag 18 november 2024 10:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zou eens een geschiedenisboek moeten lezen.
Hoe verliep de Krimoorlog voor de Russen? Hoe eindigden ze de Eerste Wereldoorlog? Hoe verliep de Winteroorlog? De eerste oorlog in Tsjetsjeni?quote:Op maandag 18 november 2024 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Om te weten dat Napoleon en recent Hitler het ook niet gelukt is ondanks hun tomeloze inzet?
Waren 2 keer relatief domme fouten. Weetjewel, die eerder genoemde geschiedenisboeken doen dat prima uit de doeken.quote:Op maandag 18 november 2024 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Om te weten dat Napoleon en recent Hitler het ook niet gelukt is ondanks hun tomeloze inzet?
En laten we vooral ook de Russo-Japanse oorlog van 1904-05 niet vergeten.quote:Op maandag 18 november 2024 10:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe verliep de Krimoorlog voor de Russen? Hoe eindigden ze de Eerste Wereldoorlog? Hoe verliep de Winteroorlog? De eerste oorlog in Tsjetsjeni?
Dat roepen ze iedere keer. Ondertussen escaleert rusland zelf lekker door met Noord-Koreaanse troepen.quote:Op maandag 18 november 2024 10:04 schreef Scjvb het volgende:
Ga d'r maar aan staan: LIVE | Leden Russische parlement: 'Besluit over gebruik VS-raketten in Rusland kan tot Derde Wereldoorlog leiden'
rOdE lIjN!quote:Op maandag 18 november 2024 10:04 schreef Scjvb het volgende:
Ga d'r maar aan staan: LIVE | Leden Russische parlement: 'Besluit over gebruik VS-raketten in Rusland kan tot Derde Wereldoorlog leiden'
De Vlora-oorlog/incident (nou ja, die duurde drie maanden) in Albani in 1961. Toen trapte Enver Hoxha het Warschaupact zijn land uit.quote:Op maandag 18 november 2024 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En laten we vooral ook de Russo-Japanse oorlog van 1904-05 niet vergeten.
Gisteren ook ergens gelezen dat deze beslissing meer "voor de buhne" is dan dat het daadwerkelijk impact gaat hebben. Zo schijnen de raketten schaars te zijn, de range niet extreem veel groter is en met drones al veel meer impact gemaakt wordt in die linie.quote:Op maandag 18 november 2024 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag mij af of de soep niet te heet wordt gegeten. Er zijn een beperkt aantal raketten beschikbaar, je kan het Rusland wel lastiger maken, en de logistieke lijnen die nodig zijn verlengen. Maar echt een gamechanger zal het niet zijn.
Als Oekraiene dit gebruikt om Russische civiele infrastructuur te raken, dan heb je de poppen aan het dansen.
True.quote:Op maandag 18 november 2024 10:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat roepen ze iedere keer. Ondertussen escaleert rusland zelf lekker door met Noord-Koreaanse troepen.
Nice try. Die aankondiging kwam na die bommenregen.quote:Op maandag 18 november 2024 10:21 schreef Scjvb het volgende:
De bommenregen In Oekrane gister kwam wellicht voort als reactie op het groene licht om ver in Rusland te mogen raken met genoemde Amerikaanse raketten.
Brits Russische invasie van Noord Holland ook niet zoquote:Op maandag 18 november 2024 10:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Afghanistan liep ook niet goed af voor de Russen.
Nou, of het voor de buhne is weet ik niet. Die dingen wapens worden waarschijnlijk door Westerse operators bediend, en niet door Oekraiense. Ik denk dat vooral daar de escalatie in zit.quote:Op maandag 18 november 2024 10:16 schreef byah het volgende:
[..]
Gisteren ook ergens gelezen dat deze beslissing meer "voor de buhne" is dan dat het daadwerkelijk impact gaat hebben. Zo schijnen de raketten schaars te zijn, de range niet extreem veel groter is en met drones al veel meer impact gemaakt wordt in die linie.
Ik denk dat we Rusland gewoon moeten binnen vallen. Dat vinden ze blijkbaar wel acceptabel.quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Wanneer was dat?quote:Op maandag 18 november 2024 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Brits Russische invasie van Noord Holland ook niet zo
Hoezo dat?quote:Op maandag 18 november 2024 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, of het voor de buhne is weet ik niet. Die dingen wapens worden waarschijnlijk door Westerse operators bediend, en niet door Oekraiense. Ik denk dat vooral daar de escalatie in zit.
Anderzijds zou het mij niets verbazen als er achter de schermen al onderhandeld wordt over een staakt het vuren. Dan is het voor Oekraiene niet zinvol meer om deze escalatie in te zetten, na 20 januari kan dit middel (en andere middelen) weer ingetrokken worden.
Moskou en Kiev moeten hoofd koel houden de resterende maanden.
Of de glorieuze invasie van Finland in 1939. Ook al een weergaloos Russisch succesverhaal.quote:Op maandag 18 november 2024 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Brits Russische invasie van Noord Holland ook niet zo
ATACMS zijn vooral handig om in n salvo een gebied van een vierkante kilometer te verzadigen met clustermunitie. Tegen vliegvelden is dat echt een uitkomst. Verder zullen ze de Duitse M26AT ook wel mogen gaan gebruiken om snel mijnenvelden aan te leggen in Rusland. Die raketten komen niet heel ver -een kilometer of 30 geloof ik- maar dat maakt niet heel veel uit. Je veroorzaakt er genoeg vertraging mee.quote:Op maandag 18 november 2024 10:16 schreef byah het volgende:
[..]
Gisteren ook ergens gelezen dat deze beslissing meer "voor de buhne" is dan dat het daadwerkelijk impact gaat hebben. Zo schijnen de raketten schaars te zijn, de range niet extreem veel groter is en met drones al veel meer impact gemaakt wordt in die linie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |