abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215614236
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 07:44 schreef matthijst het volgende:
Democraten sorteren vast voor op over 4 jaar. Kunnen ze zeggen dat onder Trump WO3 los is gegaan *O*
Zo werkt dat. Dat zag je ook bij Trump's besluit uit Afghanistan te vluchten. De problemen die dat veroorzaakte kwamen op het konto van Biden.
  maandag 18 november 2024 @ 07:49:22 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215614237
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik ben groot voorstander van het doodmaken van Russische soldaten, en bij voorkeur dat ze dat in Rusland doen. Maar Rusland kan zich overgeven, dan blijven ze in leven. Dan heb je vrede. Vind je dat geen goed idee?
lijkt me een goed plan

Ruzzia kan nu ook gaan praten ipv bommen gooien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 18 november 2024 @ 07:50:16 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215614238
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beëindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.
Een dergelijke beleidswijziging dan uitvoeren in de periode tussen de verkiezingen en zijn inauguratie is erg raar en not done. Biden had in deze periode even ‘op de winkel moeten passen ‘, zoals dat heet. Het is niet meer aan hem .
frankrijk en engeland zijn ook voor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215614239
quote:

[..]
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beëindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.
Een dergelijke beleidswijziging dan uitvoeren in de periode tussen de verkiezingen en zijn inauguratie is erg raar en not done. Biden had in deze periode even ‘op de winkel moeten passen ‘, zoals dat heet. Het is niet meer aan hem .
Dit vind ik ook. Zoiets doe je niet op dit moment.
Tenzij er al overleg is geweest met de nieuwe president.
Vakman pur sang
pi_215614252
quote:
Welke wijziging? Oekraïne mag terugschieten?

De oorlog is tussen Rusland en Oekraïne, dat maakt die twee landen tot het slagveld. Als Oekraïne doelen wil opblazen in Vladivostok moeten ze dat gewoon kunnen doen. Rusland heeft die extra bescherming niet nodig.
pi_215614261
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]

ok.. dit wordt een hele enge tijd
Wat is "een massale vijandelijke raket"? _O-
pi_215614267
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... even een klein vraagje voor de de-escalatie enthousiastelingen hier: Waarom rust de verantwoordelijkheid om de-escalerend om te treden alleen op het Westen en Oekraïne en ligt die niet bij Rusland? Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat jullie hier met een oproep tot de-escaleren aankwamen toen Rusland besloot om verder te escaleren door Noord-Koreaanse troepen in te zetten.
Geluid van krekels...
  maandag 18 november 2024 @ 08:00:04 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215614280
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 07:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
frankrijk en engeland zijn ook voor
Ik heb het over Biden. Niet over Engeland en Frankrijk, net alsof die iets doen zonder Amerika
The End Times are wild
  maandag 18 november 2024 @ 08:02:02 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215614288
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 07:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke wijziging? Oekraïne mag terugschieten?

De oorlog is tussen Rusland en Oekraïne, dat maakt die twee landen tot het slagveld. Als Oekraïne doelen wil opblazen in Vladivostok moeten ze dat gewoon kunnen doen. Rusland heeft die extra bescherming niet nodig.

Het is natuurlijk een beleidswijziging, anders was het ook geen nieuws.
Het is ook nooit geweest dat Oekraine geen doelen in Rusland mocht aanvallen, dat heeft Amerika helemaal niks over te zeggen.
Het gaat over het aanvallen van doelen in Rusland met Amerikaanse wapens.
The End Times are wild
pi_215614359
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is ook nooit geweest dat Oekraine geen doelen in Rusland mocht aanvallen, dat heeft Amerika helemaal niks over te zeggen.
Er is geen enkele reden om beleid niet te wijzigen als dat moet. In de meeste landen worden mensen ook direct na de verkiezing beedigd juist om dit soort dingen te voorkomen, maar in de VS is ooit besloten dat dat niet kan want redenen. (Iets met paard en wagen of zo. weet ik veel). Maar dat is natuurlijk geen reden om twee maanden niets te doen.
pi_215614370
Ga straks maar even een knuffel bij mama halen jongens en zeg maar dat het niet eerlijk is. Misschien krijgen jullie nog een snoepje.
  maandag 18 november 2024 @ 08:55:18 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215614557
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 08:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er is geen enkele reden om beleid niet te wijzigen als dat moet. In de meeste landen worden mensen ook direct na de verkiezing beedigd juist om dit soort dingen te voorkomen, maar in de VS is ooit besloten dat dat niet kan want redenen. (Iets met paard en wagen of zo. weet ik veel). Maar dat is natuurlijk geen reden om twee maanden niets te doen.
Er zijn heel veel redenen om dat niet te doen. Als land wil je een stabiel, consistent en vrij voorspelbaar buitenlandbeleid voeren. Geen cowboy taferelen
The End Times are wild
pi_215614565
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... even een klein vraagje voor de de-escalatie enthousiastelingen hier: Waarom rust de verantwoordelijkheid om de-escalerend om te treden alleen op het Westen en Oekraïne en ligt die niet bij Rusland? Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat jullie hier met een oproep tot de-escaleren aankwamen toen Rusland besloot om verder te escaleren door Noord-Koreaanse troepen in te zetten.
Dat vraag ik me al sinds 2022 af.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215614611
quote:

[..]
Doet er niet toe. Hij is niet aan de macht. De laatste keer dat de Democraten daar naar geluisterd hebben heeft Trump ze opgescheept mer 2 zeer conservatieve rechters.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 18 november 2024 @ 09:07:56 #265
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215614620
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 08:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er zijn heel veel redenen om dat niet te doen. Als land wil je een stabiel, consistent en vrij voorspelbaar buitenlandbeleid voeren. Geen cowboy taferelen
Het eerder gegeven afghanistan voorbeeld says it all. Had don old ook niet moeten doen, omdat het niet hij was die de met rommel zou gaan zitten, en hij deed het toch. Dus niet janken.
pi_215614656
Is WO3 al begonnen?
  maandag 18 november 2024 @ 09:25:31 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215614679
quote:

[..]
Als Biden verder had willen escaleren hij dat inderdaad veel eerder moeten doen, nu is hij afzwaaiend president en moet hij voorsorteren op Trump-beleid, hoe vervelend dat ook is. Echter is dit natuurlijk geen fundamentele escalatie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 18 november 2024 @ 09:45:24 #268
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215614803
Grappig om te zien hoe de "deepstate" patiënten hier ook hun verbale diarree spuiten. Best verhelderend hoe de geest van de simpele ziel werkt, opeens begrijp ik hoe dat ongeveer werkte met Chamberlain.

Blijkbaar zijn dictators voor sommigen degenen die "de deepstate" gaan vernietigen en vervangen. Maar door wat dan eigenlijk? Blijkbaar zijn dictators eigenlijk een zegen voor de mensheid omdat ze alle problemen gaan oplossen. Maar hoe dan eigenlijk?

Wat ik echt briljant blijf vinden is dat De Oplossing voor de normale problemen waar elke democratie mee van doen heeft structureel gezocht wordt bij criminele narcisten die al een enorm CV van ellende, zelfverrijking en egoïsme met zich meetorsen. En dat dit criminele narcisten, mensen als Trump, Putin, Orban opeens blijken engeltjes te zijn die de verborgen verdorven wereld van "de echte machthebbers" gaan afbreken.

Goh, zouden die echte machthebbers nou toch gewoon joods zijn? Had Hitler toch gelijk? Zelensky is natuurlijk ook Joods! Weg met dat Oekraïense schorriemorrie!
  maandag 18 november 2024 @ 09:51:12 #269
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215614839
Nu.nl:

De Russische wetgever Maria Butina zegt dat Biden een Derde Wereldoorlog riskeert met zijn besluit. "Deze jongens proberen de situatie maximaal te escaleren zolang ze nog aan de macht zijn", zegt ze maandag tegen persbureau Reuters. "Ik koester hoop dat Trump dit besluit - als het is genomen - terugdraait."

Dit is wel bijzonder. Want het Kremlin ontkende vorige week nog Trump te hebben gesproken over de oorlog en het werd weggezet als fantasie.
En nu komt het ze ineens wel uit?
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator maandag 18 november 2024 @ 09:52:49 #270
8781 crew  Frutsel
pi_215614846
quote:
9s.gif Op maandag 18 november 2024 09:17 schreef RotatoR het volgende:
Is WO3 al begonnen?
Die is al een paar jaar aan de gang
pi_215614854
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl:

De Russische wetgever Maria Butina zegt dat Biden een Derde Wereldoorlog riskeert met zijn besluit. "Deze jongens proberen de situatie maximaal te escaleren zolang ze nog aan de macht zijn", zegt ze maandag tegen persbureau Reuters. "Ik koester hoop dat Trump dit besluit - als het is genomen - terugdraait."

Dit is wel bijzonder. Want het Kremlin ontkende vorige week nog Trump te hebben gesproken over de oorlog en het werd weggezet als fantasie.
En nu komt het ze ineens wel uit?
Dat was het voormalig lieverdje(en spion) van een boel leden van de republikeinse partij. :')
https://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Butina
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 18 november 2024 @ 09:55:59 #272
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215614864
quote:

[..]
Volgens mij zijn de Russen al zo ver gegaan dit weekend dat raketten tot bij de Poolse grens kwamen, heel Polen was in rep en roer.
Ze proberen steeds een beetje verder te komen. Ik geloof er niks van dat ze inbinden als Trump dat graag zou willen. Trump zal ze alleen meer hun gang laten gaan want hij vindt Europa niet zo boeiend.
Nee, deze oorlog zal volgend jaar niet ten einde zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 18 november 2024 @ 09:56:13 #273
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215614866
Ik vraag mij af of de soep niet te heet wordt gegeten. Er zijn een beperkt aantal raketten beschikbaar, je kan het Rusland wel lastiger maken, en de logistieke lijnen die nodig zijn verlengen. Maar echt een gamechanger zal het niet zijn.
Als Oekraiene dit gebruikt om Russische civiele infrastructuur te raken, dan heb je de poppen aan het dansen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 18 november 2024 @ 09:57:06 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215614872
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de Russen al zo ver gegaan dit weekend dat raketten tot bij de Poolse grens kwamen, heel Polen was in rep en roer.
Ze proberen steeds een beetje verder te komen. Ik geloof er niks van dat ze inbinden als Trump dat graag zou willen. Trump zal ze alleen meer hun gang laten gaan want hij vindt Europa niet zo boeiend.
Nee, deze oorlog zal volgend jaar niet ten einde zijn.
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.
Daar hebben wij als EU nul en generlei over te zeggen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215614884
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.
Daar hebben wij als EU nul en generlei over te zeggen.
Rusland verslaan is ook einde oorlog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')