Zo werkt dat. Dat zag je ook bij Trump's besluit uit Afghanistan te vluchten. De problemen die dat veroorzaakte kwamen op het konto van Biden.quote:Op maandag 18 november 2024 07:44 schreef matthijst het volgende:
Democraten sorteren vast voor op over 4 jaar. Kunnen ze zeggen dat onder Trump WO3 los is gegaan
lijkt me een goed planquote:Op zondag 17 november 2024 19:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben groot voorstander van het doodmaken van Russische soldaten, en bij voorkeur dat ze dat in Rusland doen. Maar Rusland kan zich overgeven, dan blijven ze in leven. Dan heb je vrede. Vind je dat geen goed idee?
frankrijk en engeland zijn ook voorquote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beëindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.
Een dergelijke beleidswijziging dan uitvoeren in de periode tussen de verkiezingen en zijn inauguratie is erg raar en not done. Biden had in deze periode even ‘op de winkel moeten passen ‘, zoals dat heet. Het is niet meer aan hem .
Dit vind ik ook. Zoiets doe je niet op dit moment.quote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beëindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.
Een dergelijke beleidswijziging dan uitvoeren in de periode tussen de verkiezingen en zijn inauguratie is erg raar en not done. Biden had in deze periode even ‘op de winkel moeten passen ‘, zoals dat heet. Het is niet meer aan hem .
Welke wijziging? Oekraïne mag terugschieten?quote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
Wat is "een massale vijandelijke raket"?quote:Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
ok.. dit wordt een hele enge tijd
Geluid van krekels...quote:Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... even een klein vraagje voor de de-escalatie enthousiastelingen hier: Waarom rust de verantwoordelijkheid om de-escalerend om te treden alleen op het Westen en Oekraïne en ligt die niet bij Rusland? Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat jullie hier met een oproep tot de-escaleren aankwamen toen Rusland besloot om verder te escaleren door Noord-Koreaanse troepen in te zetten.
Ik heb het over Biden. Niet over Engeland en Frankrijk, net alsof die iets doen zonder Amerikaquote:Op maandag 18 november 2024 07:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
frankrijk en engeland zijn ook voor
Het is natuurlijk een beleidswijziging, anders was het ook geen nieuws.quote:Op maandag 18 november 2024 07:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke wijziging? Oekraïne mag terugschieten?
De oorlog is tussen Rusland en Oekraïne, dat maakt die twee landen tot het slagveld. Als Oekraïne doelen wil opblazen in Vladivostok moeten ze dat gewoon kunnen doen. Rusland heeft die extra bescherming niet nodig.
Er is geen enkele reden om beleid niet te wijzigen als dat moet. In de meeste landen worden mensen ook direct na de verkiezing beedigd juist om dit soort dingen te voorkomen, maar in de VS is ooit besloten dat dat niet kan want redenen. (Iets met paard en wagen of zo. weet ik veel). Maar dat is natuurlijk geen reden om twee maanden niets te doen.quote:Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beleidswijziging, anders was het ook geen nieuws.
Het is ook nooit geweest dat Oekraine geen doelen in Rusland mocht aanvallen, dat heeft Amerika helemaal niks over te zeggen.
Het gaat over het aanvallen van doelen in Rusland met Amerikaanse wapens.
Er zijn heel veel redenen om dat niet te doen. Als land wil je een stabiel, consistent en vrij voorspelbaar buitenlandbeleid voeren. Geen cowboy taferelenquote:Op maandag 18 november 2024 08:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om beleid niet te wijzigen als dat moet. In de meeste landen worden mensen ook direct na de verkiezing beedigd juist om dit soort dingen te voorkomen, maar in de VS is ooit besloten dat dat niet kan want redenen. (Iets met paard en wagen of zo. weet ik veel). Maar dat is natuurlijk geen reden om twee maanden niets te doen.
Dat vraag ik me al sinds 2022 af.quote:Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... even een klein vraagje voor de de-escalatie enthousiastelingen hier: Waarom rust de verantwoordelijkheid om de-escalerend om te treden alleen op het Westen en Oekraïne en ligt die niet bij Rusland? Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat jullie hier met een oproep tot de-escaleren aankwamen toen Rusland besloot om verder te escaleren door Noord-Koreaanse troepen in te zetten.
Doet er niet toe. Hij is niet aan de macht. De laatste keer dat de Democraten daar naar geluisterd hebben heeft Trump ze opgescheept mer 2 zeer conservatieve rechters.quote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het eerder gegeven afghanistan voorbeeld says it all. Had don old ook niet moeten doen, omdat het niet hij was die de met rommel zou gaan zitten, en hij deed het toch. Dus niet janken.quote:Op maandag 18 november 2024 08:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn heel veel redenen om dat niet te doen. Als land wil je een stabiel, consistent en vrij voorspelbaar buitenlandbeleid voeren. Geen cowboy taferelen
Als Biden verder had willen escaleren hij dat inderdaad veel eerder moeten doen, nu is hij afzwaaiend president en moet hij voorsorteren op Trump-beleid, hoe vervelend dat ook is. Echter is dit natuurlijk geen fundamentele escalatie.quote:Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook nooit geweest dat Oekraine geen doelen in Rusland mocht aanvallen, dat heeft Amerika helemaal niks over te zeggen.
Dat was het voormalig lieverdje(en spion) van een boel leden van de republikeinse partij.quote:Op maandag 18 november 2024 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl:
De Russische wetgever Maria Butina zegt dat Biden een Derde Wereldoorlog riskeert met zijn besluit. "Deze jongens proberen de situatie maximaal te escaleren zolang ze nog aan de macht zijn", zegt ze maandag tegen persbureau Reuters. "Ik koester hoop dat Trump dit besluit - als het is genomen - terugdraait."
Dit is wel bijzonder. Want het Kremlin ontkende vorige week nog Trump te hebben gesproken over de oorlog en het werd weggezet als fantasie.
En nu komt het ze ineens wel uit?
Volgens mij zijn de Russen al zo ver gegaan dit weekend dat raketten tot bij de Poolse grens kwamen, heel Polen was in rep en roer.quote:Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.quote:Op maandag 18 november 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de Russen al zo ver gegaan dit weekend dat raketten tot bij de Poolse grens kwamen, heel Polen was in rep en roer.
Ze proberen steeds een beetje verder te komen. Ik geloof er niks van dat ze inbinden als Trump dat graag zou willen. Trump zal ze alleen meer hun gang laten gaan want hij vindt Europa niet zo boeiend.
Nee, deze oorlog zal volgend jaar niet ten einde zijn.
Rusland verslaan is ook einde oorlog.quote:Op maandag 18 november 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.
Daar hebben wij als EU nul en generlei over te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |