abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 19:37:12 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 19:37:39 #2
3928 Ulx
pi_215611204
Groen licht voor ATACMS tegen doelen in Rusland.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 19:37:57 #3
3928 Ulx
pi_215611214
quote:
15s.gif Op zondag 17 november 2024 19:29 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ben je nu oprecht trots dat Biden dit doet? zit je haat naar Donald zo diep? ik verbaas mij echt hier. Of trouwens misschien ook niet.

Waarom ben je zo voor dood en verderf?
Ik ben groot voorstander van het doodmaken van Russische soldaten, en bij voorkeur dat ze dat in Rusland doen. Maar Rusland kan zich overgeven, dan blijven ze in leven. Dan heb je vrede. Vind je dat geen goed idee?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 17 november 2024 @ 19:38:25 #4
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215611224
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:47 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
+1 voor msn smiley maar -1 voor je mening :X
+1 voor je username maar -1 voor je registratie :X
Yea, she's on crack.
  zondag 17 november 2024 @ 19:39:13 #5
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215611232
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:37 schreef Ulx het volgende:
Yea, she's on crack.
pi_215611240
quote:
Altijd leuk, nog even olie op het vuur gooien omdat je de verkiezingen verloren hebt… Je kan het Biden niet aanrekenen (die denkt waarschijnlijk dat hij herkozen is), maar wel de neocons die aan de touwtjes trekken…
pi_215611255
quote:

[..]
Ik ben groot voorstander van het doodmaken van Russische soldaten, en bij voorkeur dat ze dat in Rusland doen. Maar Rusland kan zich overgeven, dan blijven ze in leven. Dan heb je vrede. Vind je dat geen goed idee?
Trots op het internet zeggen dat je voorstander bent voor doodmaken van mensen, waarom sta je nog niet aan het front te vechten? of ben je liever een armleuning soldaat.

Manmanman, geilen op escalatie. Rusland heeft de kracht om heel Kiev en paar andere Europese steden binnen enkele minuten van de map te vegen. Rusland heeft nog niet eens 1% van haar echte leger ingezet. Allemaal huurlingen en separatisten daar.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 19:41:49 #8
3928 Ulx
pi_215611260
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Altijd leuk, nog even olie op het vuur gooien omdat je de verkiezingen verloren hebt… Je kan het Biden niet aanrekenen (die denkt waarschijnlijk dat hij herkozen is), maar wel de neocons die aan de touwtjes trekken…
Geen olie op het vuur. Eerder de pyromaan uitschakelen.
  zondag 17 november 2024 @ 19:42:01 #9
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215611263
quote:
15s.gif Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Trots op het internet zeggen dat je voorstander bent voor doodmaken van mensen, waarom sta je nog niet aan het front te vechten? of ben je liever een armleuning soldaat.

Manmanman, geilen op escalatie. Rusland heeft de kracht om heel Kiev en paar andere Europese steden binnen enkele minuten van de map te vegen. Rusland heeft nog niet eens 1% van haar echte leger ingezet. Allemaal huurlingen en separatisten daar.
Mens, ga koken.
Yea, she's on crack.
pi_215611267
Beste nieuws van de week. Intens genieten van alle schuimbekkende vredesduifjes die nu overal spreken van een LEVENSGEVAARLIJKE ESCALAASIE!!!1
pi_215611268
https://www.rtl.nl/nieuws(...)iep-rusland-toeslaan

Langeafstandsaanvallen
'Oekrane mag Amerikaanse wapens ook gaan gebruiken om diep in Rusland toe te slaan'

Oekrane mag Amerikaanse wapens vanaf nu gaan gebruiken om diep in Rusland toe te slaan. Washington zou de beperkingen hebben opgeheven, meldt onder meer het persbureau Reuters en de Amerikaanse krant The New York Times.

De krant schrijft dat volgens functionarissen de wapens waarschijnlijk in eerste instantie worden ingezet tegen Russische en Noord-Koreaanse troepen ter verdediging van Oekraense troepen in de regio Koersk in West-Rusland.

Waarnemers spreken over een belangrijke ommezwaai in het Amerikaanse beleid over de Russische oorlog tegen Oekrane.

Oekrane zou van plan zijn al de komende dagen de eerste langeafstandsaanvallen uit te voeren. De bronnen wilden geen verdere details onthullen over die aanvallen. Het Witte Huis weigerde commentaar te geven op het nieuws.

De stap van de regering Biden komt twee maanden voor het aantreden van de nieuwe president Donald Trump. De Oekraense president Volodymyr Zelensky hamerde al tijden op de noodzaak voor het Oekraense leger om Russische militaire doelen ver van de grens te raken. Kyiv wil zo onder meer bevoorrading van de Russische strijdkrachten lamleggen en zijn positie bij eventuele vredesonderhandelingen verstevigen.

Rusland vuurde vanochtend nog 120 raketten en 90 drones op Oekrane af. Het was de grootste aanval in maanden. Het doel was om de energie-infrastructuur van het land te raken, net nu de winter begint. Er zijn zeker zeven doden en negentien gewonden gevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door tesssssssss op 17-11-2024 19:47:11 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_215611273
Mooi
pi_215611274
dat gaan mooie beelden worden hoop ik :D
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215611284
quote:

[..]

Ok. Bedankt Vlad.
pi_215611296
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Beste nieuws van de week. Intens genieten van alle schuimbekkende vredesduifjes die nu overal spreken van een LEVENSGEVAARLIJKE ESCALAASIE!!!1
De linkse mindset is dit tegenwoordig, prachtig om die oorlogsmaniakken te lezen hier.

Putin lacht zich kapot. 1 van zijn atoombommen en byebye Oekraine.
Je zal maar plezier en vertier halen en dit het beste nieuws van de week te noemen, ja dan ben je wel ver gone.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 17 november 2024 @ 19:44:50 #16
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215611298
quote:

[..]

Escalatie? Oekraine mag zichzelf niet verdedigen tegen jouw vriendjes?
pi_215611313
Of Rusland heeft dit bewust uitgelokt met de aanval gisternacht. Biden is nog in dienst, het zou kunnen. Na de eerste lange afstandsraket heeft Rus nog veel meer ruimte om harder terug te slaan zonder dat de internationale gemeenschap er wat van kan zeggen.
Ik sta er niet direct van te juichen, je moet bedenken: behalve wraak, wat gaan ze daarmee winnen op termijn?
Vakman pur sang
pi_215611315
quote:

[..]

De agressor proberen te raken in het hart is escalatie. :')

Daarnaast kan Rusland idd ons flink raken, het vervelende voor Rusland is dat ze dan zelf ook ophouden te bestaan dus dat is geen optie. Enne wel eens van de mobilisatie gehoord?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 19:47:27 #19
3928 Ulx
pi_215611325
quote:

[..]
Ik spreek geen Oekraens, dus daarheen gaan zou maar verwarring en gevaarlijke situaties opleveren.

quote:
En als het geen bal gaat uitmaken is er geen reden voor Rusland de oorlog te escaleren. Het maakt toch geen flikker uit. It's only a fleshwound!
pi_215611330
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Geen olie op het vuur. Eerder de pyromaan uitschakelen.
Die paar ATACMS gaan echt het verschil niet maken de komende maanden. Dit is gewoon nog even wat extra er uit persen voordat Biden de laan uit gaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215611336
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Escalatie? Oekraine mag zichzelf niet verdedigen tegen jouw vriendjes?
Waarom is er nog geen luchtafweer aangekocht met die miljarden de afgelopen 4 jaar?
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Of Rusland heeft dit bewust uitgelokt met de aanval gisternacht. Biden is nog in dienst, het zou kunnen. Na de eerste lange afstandsraket heeft Rus nog veel meer ruimte om harder terug te slaan zonder dat de internationale gemeenschap er wat van kan zeggen.
Ik sta er niet direct van te juichen, je moet bedenken: behalve wraak, wat gaan ze daarmee winnen op termijn?
Hoe komen die aanvallen sowieso nog door? er is ondertussen een biljoen miljard aan geld heen gegaan om luchtafweer te kopen.
  zondag 17 november 2024 @ 19:48:00 #22
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_215611337
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:44 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
De linkse mindset is dit tegenwoordig, prachtig om die oorlogsmaniakken te lezen hier.

Je zal maar plezier en vertier halen en dit het beste nieuws van de week te noemen, ja dan ben je wel ver gone.
Yes ik ben de eerste die het dit keer mag doen: NUKES!!! *O*
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 19:48:27 #23
3928 Ulx
pi_215611342
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die paar ATACMS gaan echt het verschil niet maken de komende maanden. Dit is gewoon nog even wat extra er uit persen voordat Biden de laan uit gaat.
Gelukkig, dus dan zorgt het ook niet voor escalatie.
pi_215611351
quote:
Niet zo heel erg veel, maar snap wel dat Biden het doet.
  zondag 17 november 2024 @ 19:48:58 #25
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215611352
Eindelijk
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_215611353
quote:

[..]
Zeg vredesduif, ben je al onderweg naar het Kremlin om tegen Poetin te zeggen dat hij zich terug moet trekken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 19:49:09 #27
3928 Ulx
pi_215611356
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:48 schreef fjs het volgende:

[..]
Yes ik ben dekeerste die het mag doen: NUKES!!! *O*
Sorry, afgekeurd.

*O* NOEKS *O*
pi_215611361
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zeg vredesduif, ben je al onderweg naar het Kremlin om tegen Poetin te zeggen dat hij zich terug moet trekken?
Doen Trump/Vance/Tulsi/RFK en Elon wel!
  zondag 17 november 2024 @ 19:50:21 #29
99379 fjs
pi_215611372
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Sorry, afgekeurd.

*O* NOEKS *O*
_O-
pi_215611381
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gelukkig, dus dan zorgt het ook niet voor escalatie.
Hangt er van af wat je onder escalatie verstaat. Als de oorlogsintensiteit opgevoerd wordt of er wat meer sabotageacties komen in het Westen, dan wel, maar strategisch en tactisch gaat het Oekrane niet heel veel opleveren de laatste paar maanden.

En blijkbaar is Biden daar niet meer bang voor in tegenstelling tot aan aantal maand geleden, want toen wou hij geen groen licht geven voor dit.
  zondag 17 november 2024 @ 19:51:37 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215611389
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Poetin zou willen dat ie terug kon kruipen naar 2014

De Oligarchen loeren op hem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215611402
Wel grappig dat het hier in eens hot is met de usual suspects en dit als winst zien, maarja ik snap dat het leven niet zo leuk meer is sinds 6 november. Als jullie dit als winstje willen zien prima.

Maar ik ben gewoon voor de-escalatie.

Juich vooral voor nog meer dood en verderf. Whatever floats your boats.
pi_215611405
Veel Putinpijpers de laatste tijd.
  zondag 17 november 2024 @ 19:53:07 #34
403588 mcmlxiv
pi_215611412
quote:
6s.gif Op zondag 17 november 2024 19:47 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom is er nog geen luchtafweer aangekocht met die miljarden de afgelopen 4 jaar?
[..]
Hoe komen die aanvallen sowieso nog door? er is ondertussen een biljoen miljard aan geld heen gegaan om luchtafweer te kopen.
Jeetje man, jij moet minister van defensie worden. Jij hebt er echt verstand van! Waarom hebben die Oekrainers daar nou nog niet aan gedacht? Gewoon het hele land volplanten met luchtafweer, dat zal die Russen wel leren.

Vertel, waarom vind je het zo erg dat Oekrainers nu ook Russische doelen kunnen/mogen aanvallen terwijl ik je nooit gehoord heb over de vele oorlogsmisdaden die de Russen al hebben gepleegd.

En vertel, waarom zou een land wat ongeveer een kwart in omvang/bevolking en nog geen tiende qua defensie-uitgaven en militaire macht een bedreiging kunnen vormen voor die grote buurman?

Oh ja leg ook nog even uit met welk recht Rusland eigenlijk deze oorlog voert? Wat is precies het probleem wat jouw grote vriend Putin aan het oplossen is?

En wanneer je dan toch bezig bent, hoe gaat dat fantastische vredesplan van jouw andere grote vriend, De Donald er eigenlijk uitzien?
pi_215611413
Opzondag 17 november 2024 19:49[/url] schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[/quote]
Dan ben je dus verantwoordelijk voor de doden die komende maanden nog gaan vallen. Ook jij geeft niks om vrede.
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 19:53:31 #36
3928 Ulx
pi_215611416
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hangt er van af wat je onder escalatie verstaat. Als de oorlogsintensiteit opgevoerd wordt of er wat meer sabotageacties komen in het Westen, dan wel, maar strategisch en tactisch gaat het Oekrane niet heel veel opleveren de laatste paar maanden.

En blijkbaar is Biden daar niet meer bang voor in tegenstelling tot aan aantal maand geleden, want toen wou hij geen groen licht geven voor dit.
Dat Rusland berhaupt aan het fucken is is al een escalatie. Er bestaat niet zoiets als 'een beetje sabotage doen'.
pi_215611419
quote:
Erg mooi.

Nou hop op St Petersburg en Moskou bitte.
Zonder wrijving geen glans
pi_215611433
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jeetje man, jij moet minister van defensie worden. Jij hebt er echt verstand van! Waarom hebben die Oekrainers daar nou nog niet aan gedacht? Gewoon het hele land volplanten met luchtafweer, dat zal die Russen wel leren.

Vertel, waarom vind je het zo erg dat Oekrainers nu ook Russische doelen kunnen/mogen aanvallen terwijl ik je nooit gehoord heb over de vele oorlogsmisdaden die de Russen al hebben gepleegd.

En vertel, waarom zou een land wat ongeveer een kwart in omvang/bevolking en nog geen tiende qua defensie-uitgaven en militaire macht een bedreiging kunnen vormen voor die grote buurman?

Oh ja leg ook nog even uit met welk recht Rusland eigenlijk deze oorlog voert? Wat is precies het probleem wat jouw grote vriend Putin aan het oplossen is?

En wanneer je dan toch bezig bent, hoe gaat dat fantastische vredesplan van jouw andere grote vriend, De Donald er eigenlijk uitzien?
Als ik mijn reactie zou geven, zou ik een post remove krijgen. Jullie mogen best mijn BNW posts zoeken over de oorlog. Maar ander geluid wordt hier niet getolereerd. En ik geen ban van NWS wil zoals ik heb in POL omdat ik een andere mening heb. Zal ik dan ook niet ingaan op die mooie vragen lijst.

Want ik krijg dan vele TR's van triggered users.
pi_215611443
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2024 19:55 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Als ik mijn reactie zou geven, zou ik een post remove krijgen. Jullie mogen best mijn BNW posts zoeken over de oorlog. Maar ander geluid wordt hier niet getolereerd. En ik geen ban van NWS wil zoals ik heb in POL omdat ik een andere mening heb. Zal ik dan ook niet ingaan op die mooie vragen lijst.

Want ik krijg dan vele TR's van triggered users.
:')
pi_215611444
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:54 schreef Haags het volgende:

[..]
Erg mooi.

Nou hop op St Petersburg en Moskou bitte.
Max 300 km range toch? Dat gaat dan niet lukken maar er blijft zat over wat interessant is.

Edit: lees nu dat het 360 km zou zijn.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_215611476
quote:

[..]

Ach daar hebben we er weer een die denkt dat je het met 1 atoombom red :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 17 november 2024 @ 19:59:29 #42
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215611486
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2024 19:52 schreef epicbeardman het volgende:

Maar ik ben gewoon voor de-escalatie.

Wel grappig dat alle Ruslandliefhebbers zich hier voordoen als vredelievende mensen :+
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 19:59:48 #43
3928 Ulx
pi_215611490
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:56 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Max 300 km range toch? Dat gaat dan niet lukken maar er blijft zat over wat interessant is.
Die met clustermunitie wel. Dus Russische vliegtuigen moeten verder worden gestald.
pi_215611495
En Rutte? Waar is die vent eigenlijk?
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 20:00:39 #45
3928 Ulx
pi_215611502
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 20:00 schreef halfway het volgende:
En Rutte? Waar is die vent eigenlijk?
Bij NAVO.
pi_215611524
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bij NAVO.
Ja dat weet ik, maar heeft die geen vinger in de pap bij deze beslissing?
  zondag 17 november 2024 @ 20:04:51 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_215611540
quote:

[..]

Je "argumenten" zijn te belegen. Kom met iets nieuws. :O
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215611545
Jammer ben de juiste tweet kwijt
Heel veel sambal
pi_215611547
Biden zal onbetwistbaar bewijs hebben van Russische inmenging in de verkiezingen en dit is een mooie afscheids-fuckyou.
  zondag 17 november 2024 @ 20:06:01 #50
323876 michaelmoore
pi_215611550
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 20:03 schreef halfway het volgende:

[..]
Ja dat weet ik, maar heeft die geen vinger in de pap bij deze beslissing?
nee dit is een gesprek tussen trump en poetin
heeft NATO verder niets mee te maken

He He, Eindelijk
quote:
Oekrane mag voortaan met Amerikaanse wapens ook diep in Rusland toeslaan'

Oekrane mag voortaan met Amerikaanse wapens ook diep in Rusland toeslaan. Washington heft de beperkingen op, aldus ingewijden.
Waarnemers spreken over een belangrijke ommezwaai in het Amerikaanse beleid over de Russische oorlog tegen Oekrane.

Oekrane zou van plan zijn al de komende dagen de eerste langeafstandsaanvallen uit te voeren.
De bronnen wilden geen verdere details onthullen.
Het Witte Huis en het Pentagon weigerden commentaar te geven.

De versoepeling is ingegeven door de inzet van duizenden Noord-Koreaanse militairen door Rusland om zijn oorlogsinspanningen te ondersteunen, bericht The Washington Post op basis van twee hoge Amerikaanse functionarissen.
Rusland zou de Noord-Koreanen willen inzetten om door Oekrane bezette delen van Koersk te helpen heroveren.

ATACMS
De nieuw verkregen toestemming betekent dat Oekrane het Amerikaanse raketsysteem ATACMS mag inzetten op Russisch grondgebied, aldus The Washington Post.
ATACMS is een supersonisch geleid raketsysteem dat kan worden uitgerust met clustermunitie of conventionele kernkoppen, met een maximaal bereik van ongeveer 305 kilometer.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215611557
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_215611581
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 19:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:')
Naja, ik geloof gewoon heel weinig.

Ik weet dat Zelensky belangen heeft bij dat "Rusland" hem blijft aanvallen, ookal zou dat een friendly fire bom zijn. Levert toch weer goed paar miljard extra op.

Zo sta ik er een beetje in.
Natuurlijk keur ik ook Putins daden niet goed, maar we leven in een online wereld waar ons alles verteld en gepushed kan worden zonder dat wij daadwerkelijk iets kunnen verifiren. De journalisten in Oekraine zijn allemaal gescreend en mogen alleen rapporteren wat de Zelensky zegt.

Zijn tal van journalisten die verbannen zijn of zelfs op dodenlijsten staan. Het is wat ingewikkelder dan de gemiddelde oorlog. Ik ga niet ontkennen dat Putin ook misdaden heeft begaan of begaat, alleen wat ik wel weet is dat USA/EU ook goed geld verdienen aan deze oorlog.

Ik besteed verder heel weinig aandacht aan de oorlog omdat ik zelf het gevoel heb dat het toch een "wag the dog" oorlog is. Waar wij ook veel propaganda gevoed krijgen.

epicbeardman in BNW / Russia vs Ukraine #73

Deze post van mij heb je ook nog op gereageerd, dat vind ik wel leuke discussies. We kijken naar een film. We horen en zien maar 1 kant van het verhaal.
Maar ik zou nu ophouden, jullie kunnen mij taggen in BNW want anders trigger ik te veel mensen hier met mijn kijk en mening van deze oorlog.
pi_215611598
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:07 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Dag Krimbrug. :W :W :W
pi_215611609
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat Rusland berhaupt aan het fucken is is al een escalatie. Er bestaat niet zoiets als 'een beetje sabotage doen'.
Dan spreek je jezelf tegen.
pi_215611612
Ik snap trouwens niet waarom Biden niet gewoon een dirty bom op Oekraens grondgebied laat knallen? dan hebben wij al helemaal een gegronde reden om Rusland plat te bombarderen? toch?
  zondag 17 november 2024 @ 20:13:19 #56
323876 michaelmoore
pi_215611615
quote:
15s.gif Op zondag 17 november 2024 20:09 schreef epicbeardman het volgende:

Ik weet dat Zelensky belangen heeft bij dat "Rusland" hem blijft aanvallen, ook al zou dat een friendly fire bom zijn. Levert toch weer goed paar miljard extra op.
8)7 8)7 8)7
JIj weet, van Sjerrie zeker
knettergek
https://youtube.com/shorts/q9_Fo0a9jnQ?si=0Oi-8FKY-ObP1Gsr
nou de oorlog SMO , is nu met een paar maand afgelopen nu oekraine ook in rusland met raketten mag toeslaan

Bekijk deze YouTube-video
pi_215611618
quote:

[..]

Ik weet dat Zelensky belangen heeft bij dat "Rusland" hem blijft aanvallen, ookal zou dat een friendly fire bom zijn. Levert toch weer goed paar miljard extra op.

Natuurlijk keur ik ook Putins daden niet goed, maar we leven in een online wereld waar ons alles verteld en gepushed kan worden zonder dat wij daadwerkelijk iets kunnen verifiren. De journalisten in Oekraine zijn allemaal gescreend en mogen alleen rapporteren wat de Zelensky zegt.

Zijn tal van journalisten die verbannen zijn of zelfs op dodenlijsten staan. Het is wat ingewikkelder dan de gemiddelde oorlog. Ik ga niet ontkennen dat Putin ook misdaden heeft begaan of begaat, alleen wat ik wel weet is dat USA/EU ook goed geld verdienen aan deze oorlog.

Ik besteed verder heel weinig aandacht aan de oorlog omdat ik zelf het gevoel heb dat het toch een "wag the dog" oorlog is. Waar wij ook veel propaganda gevoed krijgen.

Deze post van mij heb je ook nog op gereageerd, dat vind ik wel leuke discussies. We kijken naar een film. We horen en zien maar 1 kant van het verhaal.
Maar ik zou nu ophouden, jullie kunnen mij taggen in BNW want anders trigger ik te veel mensen hier met mijn kijk en mening van deze oorlog.
Dit is een serieus subforum. BNW is een deur verder.
pi_215611627
quote:

[..]

zie collega eagles in amv zou ik zeggen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215611633
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is een serieus subforum. BNW is een deur verder.
Mijn mening werd gevraagd, geef ik antwoord is het weer niet goed. _O- 8)7
pi_215611636
quote:
3s.gif Op zondag 17 november 2024 20:12 schreef epicbeardman het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom Biden niet gewoon een dirty bom op Oekraens grondgebied laat knallen? dan hebben wij al helemaal een gegronde reden om Rusland plat te bombarderen? toch?
We hoeven Rusland niet plat te bombarderen. Rusland dient gewoon met onmiddellijke ingang op te sodemieteren uit Oekrane. Dat is de kortste route naar vrede. Maar dat wil jouw soort om de een of andere reden nooit begrijpen.
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 20:15:48 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215611650
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Paar maanden _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 20:16:15 #62
3928 Ulx
pi_215611655
Ik zou het trouwens raar vinden als andere raketten niet gebruikt zouden mogen worden.
  zondag 17 november 2024 @ 20:16:50 #63
403588 mcmlxiv
pi_215611663
quote:
15s.gif Op zondag 17 november 2024 20:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mijn mening werd gevraagd, geef ik antwoord is het weer niet goed. _O- 8)7
Nou je gaf niet echt een antwoord. Je liet vooral zien dat jij niet zoveel begrijpt van modern wapentuig waardoor je wat eenvoudige geest dacht dat Rusland helemaal niet bezig is met moorden en het plegen van genocide.
  zondag 17 november 2024 @ 20:18:04 #64
99379 fjs
pi_215611676
Nou Olaf kom er ook maar in met de Taurus!
  zondag 17 november 2024 @ 20:18:39 #65
pi_215611680
quote:
quote:
Ik besteed verder heel weinig aandacht aan de oorlog
Maar je hebt er wel een menig over? Een hele slechte combinatie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 17 november 2024 @ 20:20:37 #66
323876 michaelmoore
pi_215611699
quote:

[..]

Putin: NATO will be 'fighting against Russia' if it lifts Ukraine long-range missile restrictions

pi_215611736
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Putin: NATO will be 'fighting against Russia' if it lifts Ukraine long-range missile restrictions

Rusland gaat niks doen.
  zondag 17 november 2024 @ 20:25:00 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215611741
quote:
Rusland heeft nog niet eens 1% van haar echte leger ingezet.
Feiten-vrij kremlin juich-aapje gespot.
&lt;signature here&gt;.
pi_215611749
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:18 schreef fjs het volgende:
Nou Olaf kom er ook maar in met de Taurus!
Die kruipt eerder onder het bureau vrees ik
  zondag 17 november 2024 @ 20:26:43 #70
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215611762
quote:

[..]

Deze oorlog moet in de kiem worden gesmoord, daarover zal eenieder hier het vast eens zijn.
Echter is het misschien toch beter/verstandiger het presidentschap van Trump af te wachten in januari (uiteraard tot na de bediging) en die te laten praten met Zelensky.
Waar mogelijk ook met de Russische Federatie (Putin).
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 17 november 2024 @ 20:28:39 #71
323876 michaelmoore
pi_215611782
quote:
3s.gif Op zondag 17 november 2024 20:26 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Deze oorlog moet in de kiem worden gesmoord, daarover zal eenieder hier het eens zijn.
Echter is het misschien toch eerst beter het presidentschap van Trump af te wachten in januari (uiteraard tot na de bediging) en die te laten praten met Zelensky.
Putin is een type dat wil vechten tegen een tegenstander die een arm op de rug gebonden moet houden,
en hij met een steen in de handschoen mag slaan

En als dat niet mag dan gaat ie een mes pakken
pi_215611786
Tijd om de handschoenen uit te doen en all-in te gaan
  zondag 17 november 2024 @ 20:29:29 #73
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215611792
quote:
Na de eerste lange afstandsraket heeft Rus nog veel meer ruimte om harder terug te slaan zonder dat de internationale gemeenschap er wat van kan zeggen.

Ja, want normaal trekt putin zich altijd erg veel aan van wat de internationale gemeenschap zegt.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 20:30:01 #74
3928 Ulx
pi_215611795
quote:

[..]

Oekrane bezet al maanden een stuk Rusland en wat doet Poetin? Niks. En als een paar vliegtuigen worden opgeblazen door ATACMS zou hij ineens *O* gaan doen? Dan wel?
  zondag 17 november 2024 @ 20:30:14 #75
pi_215611797
quote:
Echter is het misschien toch beter het presidentschap van Trump af te wachten in januari (uiteraard tot na de bediging) en die te laten praten met Zelensky.
Zelensky is de oorlog niet begonnen en gaat hem ook niet stoppen. We moeten met Putin praten, met een geweer op hem gericht.
pi_215611799
quote:

[..]
Deze oorlog moet in de kiem worden gesmoord, daarover zal eenieder hier het vast eens zijn.
Echter is het misschien toch beter/verstandiger het presidentschap van Trump af te wachten in januari (uiteraard na de bediging) en die wederom te laten praten met Zelensky.
Ik heb zo het idee dat Biden denkt dat het praten vooral bestaat uit het onmiddellijk stoppen van alle steun en Oekraine laten opslokken, want Trump's USA heeft er toch geen belang bij.
  zondag 17 november 2024 @ 20:30:43 #77
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215611801
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Prima, kan niet wachten.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 17 november 2024 @ 20:31:20 #78
323876 michaelmoore
pi_215611806
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:30 schreef Sabata het volgende:

[..]
Ik heb zo het idee dat Biden denkt dat het praten vooral bestaat uit het onmiddellijk stoppen van alle steun en Oekraine laten opslokken, want Trump's USA heeft er toch geen belang bij.
Biden denkt niets en speelt geen rol meer, die zit aan het ontbijt met een slabbetje om
  zondag 17 november 2024 @ 20:34:04 #79
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215611830
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Biden denkt niets en speelt geen rol meer, die zit aan het ontbijt met een slabbetje om
Heeft wel nog even de ATACAMS goedgekeurd voor gebruik in Russisch territorium, ben benieuwd of ze het ook daadwerkelijk gaan doen en dan escalatie die we nog niet hebben gezien.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_215611835
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Die kneuzenkermis gaat dit conflict niet oplossen.

Bewaar deze reactie maar voor zodra Poetin over een aantal jaar een nieuwe invasie begint.
  zondag 17 november 2024 @ 20:35:08 #81
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215611840

storm in een glas water
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Overall beste user 2022 zondag 17 november 2024 @ 20:35:35 #82
3928 Ulx
pi_215611846
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2024 20:34 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Heeft wel nog even de ATACAMS goedgekeurd voor gebruik in Russisch territorium, ben benieuwd of ze het ook daadwerkelijk gaan doen en dan escalatie die we nog niet hebben gezien.
Hoe willen ze escaleren? Nog meer smeken voor hulp bij Noord-Korea?
  zondag 17 november 2024 @ 20:36:41 #83
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215611860
*G* NOEKS *G*
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_215611873
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gelukkig maar. Poetin zei laatst dat toestemming betekend dat ze praktisch in oorlog met de NAVO zijn. Ofzoiets.
pi_215611878
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Paar maanden _O-
Ja? Oekrane wil een diplomatieke oplossing komend jaar hebben we gehoord en Trump komt er ook snel aan. Wat doen die paar ATACMS voor de onderhandelingstafel straks? Ik denk echt niet zo bijster veel hoor.
pi_215611879
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Oh kijk, ben je weer. Als Rusland olie op het vuur gooit door de escalatiepedaal in te drukken zie ik je nooit.
  zondag 17 november 2024 @ 20:38:53 #87
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215611885
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe willen ze escaleren? Nog meer smeken voor hulp bij Noord-Korea?
Steeds meer aanvallen op burgercentra om paniek te zaaien en Oekrane onder druk te zetten om zijn militaire acties te beperken.
pi_215611892
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:37 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Gelukkig maar. Poetin zei laatst dat toestemming betekend dat ze praktisch in oorlog met de NAVO zijn. Ofzoiets.
Ik denk dat de VS het daarom nu ook doet, want Poetin weet dat Trump snel in office is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld afgelopen lente of zomer.
pi_215611893
twitter
pi_215611905
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2024 20:35 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

storm in een glas water
Altijd wel interessant om het verschil tussen theorie en praktijk te zien.
pi_215611912
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2024 20:35 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

storm in een glas water
Stormshadow op Poetin's villa.
pi_215611918
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekrane bezet al maanden een stuk Rusland en wat doet Poetin? Niks. En als een paar vliegtuigen worden opgeblazen door ATACMS zou hij ineens *O* gaan doen? Dan wel?
Eehm, het gaat niet bepaald lekker in Koersk h voor Oekrane?
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 20:42:36 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215611923
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja? Oekrane wil een diplomatieke oplossing komend jaar hebben we gehoord en Trump komt er ook snel aan. Wat doen die paar ATACMS voor de onderhandelingstafel straks? Ik denk echt niet zo bijster veel hoor.
Ik denk niet dat het met een paar maanden klaar is, gaat 2025 nog wel overleven gok ik

Wat 'die paar ATACMS' gaan doen aan de onderhandelingstafel weet ik niet, geen idee hoeveel 'een paar' is en geen idee waar ze ze neer gaan leggen, onmogelijke stelling atm

Ik vermoed dat ze vooral tegen vliegvelden gebruikt gaan worden, dan moet de luchtmacht (nog) verder terug en dat scheelt weer levens

Maar nogmaals alles hangt ervanaf hoeveel ze er hebben, ik weet het niet
pi_215611931
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 20:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, want normaal trekt putin zich altijd erg veel aan van wat de internationale gemeenschap zegt.
Niet wat ze zeggen maar wat ze kunnen doen.
Als je goed oplet dan letten ze wel op wat dunne lijnen, als geen navoland aanvallen. Als het erop aan komt is die bang voor de slagkracht van de navo.
Nu zeggen jullie, zoals nethanyahu Hamas en de Palestijnen aanpakt moet de navo Rusland aanpakken. Zou mooi zijn als dit kon.

Trouwens als er een partij zich niks aantrekt zijn het de Isralirs wel, zo pak je je oorlogsdoelen aan! Kun je zeggen wat je wil, qua doeltreffendheid enorm effectief
Vakman pur sang
pi_215611936
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat de VS het daarom nu ook doet, want Poetin weet dat Trump snel in office is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld afgelopen lente of zomer.
Wel een grote gezichtsverlies als Trump straks de toestemming weer intrekt ten behoeve van de vredesonderhandelingen met zijn vriend Poetin.
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 20:43:51 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215611937
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 20:41 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Stormshadow op Poetin's villa.
Lijkt het me een te kostbaar wapen voor
pi_215611939
Ben benieuwd wat de tegenreactie gaat zijn.

Wapens naar Houthis/Hamas/Iraanse milities?

Of toch tactical nukes? :P
  zondag 17 november 2024 @ 20:45:26 #98
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215611952
Rusland moet zijn S200 en S400 herplaatsen om kritieke infrastructuur te beschermen.
pi_215611962
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:43 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wel een grote gezichtsverlies als Trump straks de toestemming weer intrekt ten behoeve van de vredesonderhandelingen met zijn vriend Poetin.
Dat zal hem welgeteld 0 uitmaken.
pi_215611995
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het met een paar maanden klaar is, gaat 2025 nog wel overleven gok ik

Wat 'die paar ATACMS' gaan doen aan de onderhandelingstafel weet ik niet, geen idee hoeveel 'een paar' is en geen idee waar ze ze neer gaan leggen, onmogelijke stelling atm

Ik vermoed dat ze vooral tegen vliegvelden gebruikt gaan worden, dan moet de luchtmacht (nog) verder terug en dat scheelt weer levens

Maar nogmaals alles hangt ervanaf hoeveel ze er hebben, ik weet het niet
quote:
Though this policy reversal gives Kyiv a significant new tool, Biden administration officials note that Ukraine has very limited stocks of ATACMS. Russia has shown that it has a significant shoot-down capability, and the Pentagon, whose own missile supply is dwindling, says it does not have many more to give without affecting U.S. readiness.
Uit het artikel: https://www.washingtonpos(...)-north-korea-atacms/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')