weet ik nietquote:Op zondag 17 november 2024 23:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die Alex Jones is toch van The Onion tegenwoordig?
Gebeurt nog niet echt. Niet doen! En Biden is uitgerangeerd en moet zijn rust gaan pakken, beter eerst onderhandelen wanneer straks Trump weer president isquote:Op zondag 17 november 2024 23:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat moet ie dan maar doen ja
overigens denk ik dat Biden zelf er geen zak mee te maken heeft, die doet zijn middagdutje
met Poetin praten dat moet je doen met een zware fietsketting in je handen en een ploertendoder in je zak en dat gebeurt nu dus
[ afbeelding ]
Finland heeft helemaal de NATO niet nodigquote:
quote:Finland is altijd klaar voor oorlog, 'onder Helsinki ligt een hele ondergrondse stad’
Auteur: Mark van Harreveld
Op 4 april vorig jaar werd Finland officieel het 31ste land dat lid werd van de NAVO.
Het was niet alleen een mijlpaal voor de Finnen die hiermee definitief afscheid nemen van een vorm van gewapende neutraliteit ten aanzien van de Russen, voor de NAVO zijn de Finnen een absolute aanwinst.
Het land beschikt immers over een modern leger en 900.000 geharde, getrainde en vastberaden reservisten. 'Het Finse leger is één van de sterkste van Europa. Het land is klaar voor de oorlog.
Altijd al geweest, want de buurman kon altijd binnenvallen', zegt BNR's Europacorrespondent Stefan de Vries.
met poetin moet je praten vanuit je krachtquote:Op zondag 17 november 2024 23:33 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Gebeurt nog niet echt. Niet doen! En Biden is uitgerangeerd en moet zijn rust gaan pakken, beter eerst onderhandelen wanneer straks Trump weer president is
Jaja het is bed tijd ouwe.quote:Op zondag 17 november 2024 23:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met poetin moet je praten vanuit je kracht
dus met rakketten klaar om te gaan naar moscow
Jij bent meer van het thee drinken?quote:Op zondag 17 november 2024 23:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jaja het is bed tijd ouwe.
Morgen weer een dag. Kukident in en gaan met die banaan.
Oh gaat me niet om wat die zegt maar hij lijkt te flippen.quote:
Die oranje idioot zal idd iets moeten doen om rus te motiveren om te gaan onderhandelen.quote:Op zondag 17 november 2024 23:48 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom zou Poetin bij het kruisje willen tekenen, in de wetenschap dat Trump de wapensteun aan Oekraïne stop wil zetten, Oekraïne steeds meer terrein verliest en Noord-Korea bereid is om 100k soldaten naar de frontlinie te sturen?
Rusland heeft talloze miljarden in die oorlog gestoken, tienduizen Russische levens opgeofferd. Met de steun van Oekraïne hebben de Russen het momentum aan hun zijde.quote:Op zondag 17 november 2024 23:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die oranje idioot zal idd iets moeten doen om rus te motiveren om te gaan onderhandelen.
Ik reageer al weken niet meer. Het topic is dood en bestaat nu uit gratie putinpijpers of angsthazen.quote:
tientallen miljarden??quote:Op zondag 17 november 2024 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland heeft talloze miljarden in die oorlog gestoken, tienduizen Russische levens opgeofferd. Met de steun van Oekraïne hebben de Russen het momentum aan hun zijde.
Ik denk dat Poetin iets meer motivatie nodig heeft dan Trumps enthousiaste woorden over hoe dikke maatjes zouden zijn.
Ik denk dat die soldaten uit NK eerder een zwaktebod zijn, vind het nogal meevallen.quote:
ahhh... de als je niet tegen poetin bent, ben je voor poetin internethelden.quote:Op zondag 17 november 2024 23:59 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik reageer al weken niet meer. Het topic is dood en bestaat nu uit gratie putinpijpers of angsthazen.
Zonde.. maar moderatie is hier te kansloos voor woorden.
Misschien gaat Rusland nu wel Oekraïne binnenvallen en steden bestoken met raketten. Laten we hopen dat het niet zover komt.quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
ahhh... de als je niet tegen poetin bent, ben je voor poetin internethelden.
Gewoon common sense toepassen. Geen enkel land zou accepteren dat zijn land met lange afstandsraketten wordt bestookt. Dus, wat Rusland nu ook gaat doen, het is onze schuld.
Eens, Rusland bestookt Oekraïne met lange afstandsraketten en Oekraïne kan nu eindelijk met gelijke munt terugslaanquote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Geen enkel land zou accepteren dat zijn land met lange afstandsraketten wordt bestookt.
quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gewoon common sense toepassen. Geen enkel land zou accepteren dat zijn land met lange afstandsraketten wordt bestookt. Dus, wat Rusland nu ook gaat doen, het is onze schuld.
De ATACMS is met 300 km een korte afstandsraket.quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
maar wel diep in Ruzziaquote:Op maandag 18 november 2024 00:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
De ATACMS is met 300 km een korte afstandsraket.
Daar schieten ze al een tijdje raketten en drones op af. Die ATACMS zijn vooral handig omdat je met een paar schoten een vliegveld met clustermunitie kunt bestoken. En dan gaan geparkeerde vliegtuigen meestal stuk van.quote:
Wat Oekraïne nu gaat doen is de schuld van rusland. Geen enkel land zou accepteren dat ze zo aan gort worden gebombardeerd. Gewoon common sense toepassen.quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat gaat je met de ATACMS alvast niet lukken.quote:Op zondag 17 november 2024 19:42 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)iep-rusland-toeslaan
Langeafstandsaanvallen
'Oekraïne mag Amerikaanse wapens ook gaan gebruiken om diep in Rusland toe te slaan'
Een bereik van, laten we het heel ruim nemen, 400km... Trek daar een km of 100 a 150 af ivm schaars middel en niet te dicht bij het front parkeren dan hou je netto iets van 250/300 km vijandelijk gebied in over... De meeste vliegvelden die er toe doen liggen daar ruim buiten.quote:Op maandag 18 november 2024 00:32 schreef Ulx het volgende:
Daar schieten ze al een tijdje raketten en drones op af. Die ATACMS zijn vooral handig omdat je met een paar schoten een vliegveld met clustermunitie kunt bestoken. En dan gaan geparkeerde vliegtuigen meestal stuk van.
Godverdomme...quote:Op zondag 17 november 2024 23:09 schreef Viesdik het volgende:
Dit is een wanhoopsactie van de NAVO en de deepstate.
Daar ben ik 100% van overtuigd.
Ze moeten wel escaleren om de oorlog door te laten gaan.
Ze willen dat Rusland buiten de grenzen van Oekraïne toeslaat, zodat het Westen het perfecte excuus heeft om de oorlog onder de NAVO-vlag te verklaren.
Ze moeten wel, omdat de deepstate onder Trump ontmanteld gaat worden.
Met deze actie willen ze dat Trump een oorlog wordt ingemoffeld.
quote:Op zondag 17 november 2024 23:09 schreef Viesdik het volgende:
Dit is een wanhoopsactie van de NAVO en de deepstate.
Daar ben ik 100% van overtuigd.
Ze moeten wel escaleren om de oorlog door te laten gaan.
Ze willen dat Rusland buiten de grenzen van Oekraïne toeslaat, zodat het Westen het perfecte excuus heeft om de oorlog onder de NAVO-vlag te verklaren.
Ze moeten wel, omdat de deepstate onder Trump ontmanteld gaat worden.
Met deze actie willen ze dat Trump een oorlog wordt ingemoffeld.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2024 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Altijd leuk, nog even olie op het vuur gooien omdat je de verkiezingen verloren hebt… Je kan het Biden niet aanrekenen (die denkt waarschijnlijk dat hij herkozen is), maar wel de neocons die aan de touwtjes trekken…
En dit.quote:Op zondag 17 november 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Trots op het internet zeggen dat je voorstander bent voor doodmaken van mensen, waarom sta je nog niet aan het front te vechten? of ben je liever een armleuning soldaat.
Manmanman, geilen op escalatie. Rusland heeft de kracht om heel Kiev en paar andere Europese steden binnen enkele minuten van de map te vegen. Rusland heeft nog niet eens 1% van haar echte leger ingezet. Allemaal huurlingen en separatisten daar.
Niet alles dat Russisch is, er zijn ook nog normale Russen:quote:Op maandag 18 november 2024 01:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
[..]
En dit.
Mensen zijn verblind door extreme haat richting alles dat Russisch is. Opgehitst door de media. NOS, RTL, SBS, BBC, NRC, AD allemaal bolwerken van ophitserij en haatbolwerken.
Biden doet sowieso niet veel meer, die kan nauwelijks uit zijn woorden komen. Als je hem vertelt dat hij de burgemeester van Ulaan Batoor is gelooft hij dat waarschijnlijk ook.quote:Op zondag 17 november 2024 19:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet zo heel erg veel, maar snap wel dat Biden het doet.
Mooi dat je nog enig onderscheid kunt maken. Meeste wokies kunnen dat niet eens.quote:Op maandag 18 november 2024 01:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Niet alles dat Russisch is, er zijn ook nog normale Russen:
[ x ]
Er komt vrede en bizar genoeg is het juist links dat nu hysterisch is. Andere tijden.quote:Op zondag 17 november 2024 19:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Doen Trump/Vance/Tulsi/RFK en Elon wel!
Deep-state is deep.quote:Op zondag 17 november 2024 19:52 schreef epicbeardman het volgende:
Wel grappig dat het hier in eens hot is met de usual suspects en dit als winst zien, maarja ik snap dat het leven niet zo leuk meer is sinds 6 november. Als jullie dit als winstje willen zien prima.
Maar ik ben gewoon voor de-escalatie.
Juich vooral voor nog meer dood en verderf. Whatever floats your boats.
Denk toch eerder dat die dwerg in het Kremlin de mafketel is. Zelensky doet gewoon wat iedere president zou doen om zijn land te verdedigen. Zelensky is de hedendaagse Churchill.quote:Op maandag 18 november 2024 01:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Mooi dat je nog enig onderscheid kunt maken. Meeste wokies kunnen dat niet eens.
Ik beweer ook nergens dat elke Oekrainer slecht is omdat Zelensky een mafketel is. Meeste Oekrainers zijn tof, alleen het regime dat daar zit in Kiev is echt heel naar
Inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2024 22:47 schreef Viesdik het volgende:
De inzet van ATacms.
Mensen die denken dat dit goed is, hebben een oprechte doodswens.
Het is een wanhoopsdaad en een afscheidsbericht van zieke globalisten.
Ze trekken hiermee Trump in een derde wereldoorlog, terwijl hij van plan was om de boel te sussen daar.
Ik weet zeker dat ook psychopaat Rutte hierachter zit.
Alle schuldigen verdienen wat mij betreft de d...
Als je honderd jaar oud wil worden (zie je eigen ondertitel en hetgeen ik je oprecht van harte gun en misschien nog wel ouder in goede gezondheid) dan is het meemaken van een nucleaire oorlog niet erg bevorderlijk voor de gezondheid en je algehele welbevinden.quote:Op zondag 17 november 2024 22:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij weet veel
nu kunnen ze de krimbrug kapot maken , het speeltje van Poetin
[..]
ik vind het zeer prima
In Afrika, zuid-amerika en Azië hebben ze er waarschijnlijk profijt van, meer Lebensraum voor die toch al flink bevolkte continenten. Opgeruimd staat netjes en men gaat weer over tot de orde van de dag. De 1 zijn dood, is de ander zijn brood, kent U die uitdrukking.quote:Op maandag 18 november 2024 01:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nucleaire oorlogen zijn namelijk niet erg fijn. En er vallen veel slachtoffers, van beide kanten, van alle kanten. Ook - of juist - van 'bevriende' zijde.
Je bent gewoon een Vijfde colonne net zoals al die moslimsquote:Op maandag 18 november 2024 01:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
[..]
En dit.
Mensen zijn verblind door extreme haat richting alles dat Russisch is. Opgehitst door de media. NOS, RTL, SBS, BBC, NRC, AD allemaal bolwerken van ophitserij en haatbolwerken.
Rusland bombardeert dagelijks Oekraïne.quote:Op maandag 18 november 2024 01:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zoveel haat richting de Russen en richting Trump en zijn ontmanteling van de deep-state en Rutte die weer niet tegen zijn verlies kan, dat ze zelfs een derde wereldoorlog proberen te provoceren.
Uitstekende analyse, Viesdik!
De wereld stopt niet met draaien omdat het voor Trump beter uitkomt.quote:Op maandag 18 november 2024 07:39 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat Biden met deze actie over zijn graf heen aan het regeren is en trump opzadelt met een situatie.
Heel raar om nog zo’n beleidswijziging te doen op de valreep, zeker als jouw partij en beleid zo duidelijk zijn weggestemd door het Amerikaanse volk.
(PS: ik snap g dat het niet Biden zelf is die dit besloten heeft maar figuren uit de democratische partij)
Trump lost het toch op in 24u?quote:Op maandag 18 november 2024 07:44 schreef matthijst het volgende:
Democraten sorteren vast voor op over 4 jaar. Kunnen ze zeggen dat onder Trump WO3 los is gegaan
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beëindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.quote:Op maandag 18 november 2024 07:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
De wereld stopt niet met draaien omdat het voor Trump beter uitkomt.
Zo werkt dat. Dat zag je ook bij Trump's besluit uit Afghanistan te vluchten. De problemen die dat veroorzaakte kwamen op het konto van Biden.quote:Op maandag 18 november 2024 07:44 schreef matthijst het volgende:
Democraten sorteren vast voor op over 4 jaar. Kunnen ze zeggen dat onder Trump WO3 los is gegaan
lijkt me een goed planquote:Op zondag 17 november 2024 19:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben groot voorstander van het doodmaken van Russische soldaten, en bij voorkeur dat ze dat in Rusland doen. Maar Rusland kan zich overgeven, dan blijven ze in leven. Dan heb je vrede. Vind je dat geen goed idee?
frankrijk en engeland zijn ook voorquote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beëindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.
Een dergelijke beleidswijziging dan uitvoeren in de periode tussen de verkiezingen en zijn inauguratie is erg raar en not done. Biden had in deze periode even ‘op de winkel moeten passen ‘, zoals dat heet. Het is niet meer aan hem .
Dit vind ik ook. Zoiets doe je niet op dit moment.quote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Trump heeft duidelijk aangegeven deze oorlog te willen beëindigen en daar hebben de Amerikanen voor gestemd.
Een dergelijke beleidswijziging dan uitvoeren in de periode tussen de verkiezingen en zijn inauguratie is erg raar en not done. Biden had in deze periode even ‘op de winkel moeten passen ‘, zoals dat heet. Het is niet meer aan hem .
Welke wijziging? Oekraïne mag terugschieten?quote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
Wat is "een massale vijandelijke raket"?quote:Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
ok.. dit wordt een hele enge tijd
Geluid van krekels...quote:Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... even een klein vraagje voor de de-escalatie enthousiastelingen hier: Waarom rust de verantwoordelijkheid om de-escalerend om te treden alleen op het Westen en Oekraïne en ligt die niet bij Rusland? Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat jullie hier met een oproep tot de-escaleren aankwamen toen Rusland besloot om verder te escaleren door Noord-Koreaanse troepen in te zetten.
Ik heb het over Biden. Niet over Engeland en Frankrijk, net alsof die iets doen zonder Amerikaquote:Op maandag 18 november 2024 07:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
frankrijk en engeland zijn ook voor
Het is natuurlijk een beleidswijziging, anders was het ook geen nieuws.quote:Op maandag 18 november 2024 07:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke wijziging? Oekraïne mag terugschieten?
De oorlog is tussen Rusland en Oekraïne, dat maakt die twee landen tot het slagveld. Als Oekraïne doelen wil opblazen in Vladivostok moeten ze dat gewoon kunnen doen. Rusland heeft die extra bescherming niet nodig.
Er is geen enkele reden om beleid niet te wijzigen als dat moet. In de meeste landen worden mensen ook direct na de verkiezing beedigd juist om dit soort dingen te voorkomen, maar in de VS is ooit besloten dat dat niet kan want redenen. (Iets met paard en wagen of zo. weet ik veel). Maar dat is natuurlijk geen reden om twee maanden niets te doen.quote:Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beleidswijziging, anders was het ook geen nieuws.
Het is ook nooit geweest dat Oekraine geen doelen in Rusland mocht aanvallen, dat heeft Amerika helemaal niks over te zeggen.
Het gaat over het aanvallen van doelen in Rusland met Amerikaanse wapens.
Er zijn heel veel redenen om dat niet te doen. Als land wil je een stabiel, consistent en vrij voorspelbaar buitenlandbeleid voeren. Geen cowboy taferelenquote:Op maandag 18 november 2024 08:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om beleid niet te wijzigen als dat moet. In de meeste landen worden mensen ook direct na de verkiezing beedigd juist om dit soort dingen te voorkomen, maar in de VS is ooit besloten dat dat niet kan want redenen. (Iets met paard en wagen of zo. weet ik veel). Maar dat is natuurlijk geen reden om twee maanden niets te doen.
Dat vraag ik me al sinds 2022 af.quote:Op zondag 17 november 2024 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... even een klein vraagje voor de de-escalatie enthousiastelingen hier: Waarom rust de verantwoordelijkheid om de-escalerend om te treden alleen op het Westen en Oekraïne en ligt die niet bij Rusland? Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat jullie hier met een oproep tot de-escaleren aankwamen toen Rusland besloot om verder te escaleren door Noord-Koreaanse troepen in te zetten.
Doet er niet toe. Hij is niet aan de macht. De laatste keer dat de Democraten daar naar geluisterd hebben heeft Trump ze opgescheept mer 2 zeer conservatieve rechters.quote:Op maandag 18 november 2024 07:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het eerder gegeven afghanistan voorbeeld says it all. Had don old ook niet moeten doen, omdat het niet hij was die de met rommel zou gaan zitten, en hij deed het toch. Dus niet janken.quote:Op maandag 18 november 2024 08:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn heel veel redenen om dat niet te doen. Als land wil je een stabiel, consistent en vrij voorspelbaar buitenlandbeleid voeren. Geen cowboy taferelen
Als Biden verder had willen escaleren hij dat inderdaad veel eerder moeten doen, nu is hij afzwaaiend president en moet hij voorsorteren op Trump-beleid, hoe vervelend dat ook is. Echter is dit natuurlijk geen fundamentele escalatie.quote:Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook nooit geweest dat Oekraine geen doelen in Rusland mocht aanvallen, dat heeft Amerika helemaal niks over te zeggen.
Dat was het voormalig lieverdje(en spion) van een boel leden van de republikeinse partij.quote:Op maandag 18 november 2024 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl:
De Russische wetgever Maria Butina zegt dat Biden een Derde Wereldoorlog riskeert met zijn besluit. "Deze jongens proberen de situatie maximaal te escaleren zolang ze nog aan de macht zijn", zegt ze maandag tegen persbureau Reuters. "Ik koester hoop dat Trump dit besluit - als het is genomen - terugdraait."
Dit is wel bijzonder. Want het Kremlin ontkende vorige week nog Trump te hebben gesproken over de oorlog en het werd weggezet als fantasie.
En nu komt het ze ineens wel uit?
Volgens mij zijn de Russen al zo ver gegaan dit weekend dat raketten tot bij de Poolse grens kwamen, heel Polen was in rep en roer.quote:Op maandag 18 november 2024 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.quote:Op maandag 18 november 2024 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de Russen al zo ver gegaan dit weekend dat raketten tot bij de Poolse grens kwamen, heel Polen was in rep en roer.
Ze proberen steeds een beetje verder te komen. Ik geloof er niks van dat ze inbinden als Trump dat graag zou willen. Trump zal ze alleen meer hun gang laten gaan want hij vindt Europa niet zo boeiend.
Nee, deze oorlog zal volgend jaar niet ten einde zijn.
Rusland verslaan is ook einde oorlog.quote:Op maandag 18 november 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.
Daar hebben wij als EU nul en generlei over te zeggen.
Ja, Trump doet inderdaad altijd wat hij zegt. Heb je nog meer grappen op deze maandagochtend?quote:Op maandag 18 november 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat Trump precies vindt weten we niet, maar als hij besluit om er een einde aan te maken dan komt de oorlog tot een einde. Hoe dan ook.
Daar hebben wij als EU nul en generlei over te zeggen.
Ja, maar dat is net zo haalbaar als zeggen dat kanker volgend jaar uit de wereld is.quote:Op maandag 18 november 2024 09:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland verslaan is ook einde oorlog.
Op deze thematieken doet ie dat wel. Ipv Rutte en Macron met zijn toezeggingenquote:Op maandag 18 november 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, Trump doet inderdaad altijd wat hij zegt. Heb je nog meer grappen op deze maandagochtend?
Rusland is vaak genoeg verslagen.quote:Op maandag 18 november 2024 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar dat is net zo haalbaar als zeggen dat kanker volgend jaar uit de wereld is.
Utopisch en dom tegelijk.
Je zou eens een geschiedenisboek moeten lezen.quote:Op maandag 18 november 2024 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar dat is net zo haalbaar als zeggen dat kanker volgend jaar uit de wereld is.
Utopisch en dom tegelijk.
Om te weten dat Napoleon en recent Hitler het ook niet gelukt is ondanks hun tomeloze inzet?quote:Op maandag 18 november 2024 10:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zou eens een geschiedenisboek moeten lezen.
Hoe verliep de Krimoorlog voor de Russen? Hoe eindigden ze de Eerste Wereldoorlog? Hoe verliep de Winteroorlog? De eerste oorlog in Tsjetsjenië?quote:Op maandag 18 november 2024 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Om te weten dat Napoleon en recent Hitler het ook niet gelukt is ondanks hun tomeloze inzet?
Waren 2 keer relatief domme fouten. Weetjewel, die eerder genoemde geschiedenisboeken doen dat prima uit de doeken.quote:Op maandag 18 november 2024 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Om te weten dat Napoleon en recent Hitler het ook niet gelukt is ondanks hun tomeloze inzet?
En laten we vooral ook de Russo-Japanse oorlog van 1904-05 niet vergeten.quote:Op maandag 18 november 2024 10:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe verliep de Krimoorlog voor de Russen? Hoe eindigden ze de Eerste Wereldoorlog? Hoe verliep de Winteroorlog? De eerste oorlog in Tsjetsjenië?
Dat roepen ze iedere keer. Ondertussen escaleert rusland zelf lekker door met Noord-Koreaanse troepen.quote:Op maandag 18 november 2024 10:04 schreef Scjvb het volgende:
Ga d'r maar aan staan: LIVE | Leden Russische parlement: 'Besluit over gebruik VS-raketten in Rusland kan tot Derde Wereldoorlog leiden'
rOdE lIjN!quote:Op maandag 18 november 2024 10:04 schreef Scjvb het volgende:
Ga d'r maar aan staan: LIVE | Leden Russische parlement: 'Besluit over gebruik VS-raketten in Rusland kan tot Derde Wereldoorlog leiden'
De Vlora-oorlog/incident (nou ja, die duurde drie maanden) in Albanië in 1961. Toen trapte Enver Hoxha het Warschaupact zijn land uit.quote:Op maandag 18 november 2024 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En laten we vooral ook de Russo-Japanse oorlog van 1904-05 niet vergeten.
Gisteren ook ergens gelezen dat deze beslissing meer "voor de buhne" is dan dat het daadwerkelijk impact gaat hebben. Zo schijnen de raketten schaars te zijn, de range niet extreem veel groter is en met drones al veel meer impact gemaakt wordt in die linie.quote:Op maandag 18 november 2024 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag mij af of de soep niet te heet wordt gegeten. Er zijn een beperkt aantal raketten beschikbaar, je kan het Rusland wel lastiger maken, en de logistieke lijnen die nodig zijn verlengen. Maar echt een gamechanger zal het niet zijn.
Als Oekraiene dit gebruikt om Russische civiele infrastructuur te raken, dan heb je de poppen aan het dansen.
True.quote:Op maandag 18 november 2024 10:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat roepen ze iedere keer. Ondertussen escaleert rusland zelf lekker door met Noord-Koreaanse troepen.
Nice try. Die aankondiging kwam na die bommenregen.quote:Op maandag 18 november 2024 10:21 schreef Scjvb het volgende:
De bommenregen In Oekraïne gister kwam wellicht voort als reactie op het groene licht om ver in Rusland te mogen raken met genoemde Amerikaanse raketten.
Brits Russische invasie van Noord Holland ook niet zoquote:Op maandag 18 november 2024 10:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Afghanistan liep ook niet goed af voor de Russen.
Nou, of het voor de buhne is weet ik niet. Die dingen wapens worden waarschijnlijk door Westerse operators bediend, en niet door Oekraiense. Ik denk dat vooral daar de escalatie in zit.quote:Op maandag 18 november 2024 10:16 schreef byah het volgende:
[..]
Gisteren ook ergens gelezen dat deze beslissing meer "voor de buhne" is dan dat het daadwerkelijk impact gaat hebben. Zo schijnen de raketten schaars te zijn, de range niet extreem veel groter is en met drones al veel meer impact gemaakt wordt in die linie.
Ik denk dat we Rusland gewoon moeten binnen vallen. Dat vinden ze blijkbaar wel acceptabel.quote:Op maandag 18 november 2024 00:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Wanneer was dat?quote:Op maandag 18 november 2024 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Brits Russische invasie van Noord Holland ook niet zo
Hoezo dat?quote:Op maandag 18 november 2024 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, of het voor de buhne is weet ik niet. Die dingen wapens worden waarschijnlijk door Westerse operators bediend, en niet door Oekraiense. Ik denk dat vooral daar de escalatie in zit.
Anderzijds zou het mij niets verbazen als er achter de schermen al onderhandeld wordt over een staakt het vuren. Dan is het voor Oekraiene niet zinvol meer om deze escalatie in te zetten, na 20 januari kan dit middel (en andere middelen) weer ingetrokken worden.
Moskou en Kiev moeten hoofd koel houden de resterende maanden.
Of de glorieuze invasie van Finland in 1939. Ook al een weergaloos Russisch succesverhaal.quote:Op maandag 18 november 2024 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Brits Russische invasie van Noord Holland ook niet zo
ATACMS zijn vooral handig om in één salvo een gebied van een vierkante kilometer te verzadigen met clustermunitie. Tegen vliegvelden is dat echt een uitkomst. Verder zullen ze de Duitse M26AT ook wel mogen gaan gebruiken om snel mijnenvelden aan te leggen in Rusland. Die raketten komen niet heel ver -een kilometer of 30 geloof ik- maar dat maakt niet heel veel uit. Je veroorzaakt er genoeg vertraging mee.quote:Op maandag 18 november 2024 10:16 schreef byah het volgende:
[..]
Gisteren ook ergens gelezen dat deze beslissing meer "voor de buhne" is dan dat het daadwerkelijk impact gaat hebben. Zo schijnen de raketten schaars te zijn, de range niet extreem veel groter is en met drones al veel meer impact gemaakt wordt in die linie.
Opsporen, targetten, parameters berekenen/invoeren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |