abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215605983
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 07:45 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Niet waar. Oekraïne wordt namelijk elke dag kleiner.
Nee, Oekraïne blijft even groot.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 17 november 2024 @ 08:30:27 #202
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215606012
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 08:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Oekraïne blijft even groot.
Blijf in die waan :Y
Heel veel sambal
pi_215606025
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 08:30 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Blijf in die waan :Y
Ik weet best dat jij vindt dat Rusland bezet gebied mag houden.
  zondag 17 november 2024 @ 08:42:57 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215606069
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 08:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
na de oorlog krijgt ieder land zijn eigen grondgebied weer terug , dat is altijd zo

Rusland gaat toch failliet dius die hebbe wel andere zaken om zich druk over te maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215606231
De internationale gemeenschap gaat de bezette gebieden nooit erkennen als Russisch grondgebied.

Dat wordt gewoon “Oekraïens grondgebied tijdelijk bezet door Rusland”.
pi_215606305
https://frankyandcoen.nl/(...)c7-9bac-1c3ef2f2951f

Franky en Coen gaan ook door. Help ze alsjeblieft.
Steunactie:
De aandacht voor de oorlog in Oekraïne loopt af en daardoor komen er bij ons ook minder donaties binnen. Dit terwijl de oorlog in met name de Donbas alsmaar heviger wordt Nogmaals willen wij jullie daarom allen danken voor jullie steun en donaties. Dit is waardoor we onze acties nog steeds kunnen blijven uitvoeren!

Wilt u ons helpen met helpen?
Druk dan op de steunactie link (onder aan de pagina)

Geweldige steun:
Alle acties welke wij organiseren kunnen we bekostigen door de meer dan geweldige support die we van jullie ontvangen! Hiervoor onze hartelijke dank!

Vragen / Opmerkingen / Media
voor vragen of opmerkingen kunt u mailen, bellen appen met Franky op 0681013222
  FOK!fotograaf zondag 17 november 2024 @ 09:42:54 #207
364681 over_hedge
pi_215606480
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
na de oorlog krijgt ieder land zijn eigen grondgebied weer terug , dat is altijd zo
He? :P Dit is sarcastisch neem ik aan? Zo niet zoek eens een map van europa voor ww1 en na ww1 op :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215606617
Deze laffe aanval op de complete Oekraïense energieproductiefacaliteiten is een spuug in het gezicht van Trump. Die had “even” gebeld om te deëscaleren.
Vakman pur sang
  zondag 17 november 2024 @ 10:04:36 #209
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215606655
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 08:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik weet dat jij vindt van niet, en dat je er echter vrij weinig aan kunt doen.

Oekraïne breekt beetje bij beetje verder.
:)
Heel veel sambal
pi_215606676
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 10:04 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

Daar krijg jij wel een harde plasser van, of niet :')

Vrijheid van meningsuiting is heilig maar ik snap echt niet dat mensen in dit conflict Rusland steunen :r
  zondag 17 november 2024 @ 10:21:14 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215606777
Wordt eens tijd voor een flink bommetje in de metro van Moskou.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215606778
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is heilig
Vergeet het maar, voor jou misschien. Door het merendeel van de wereldbevolking wordt het verafschuwt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215606782
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 10:04 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

Ja en jij vindt dat top.
Hoe meer Oekraïners dood, hoe beter.

Het is veelzeggend.
pi_215606792
quote:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is heilig maar ik snap echt niet dat mensen in dit conflict Rusland steunen :r
Sommige mensen geilen op een imperialistische dictatuur die mensen gewelddadig onderdrukt.

Dat is van alle tijden.
pi_215606966
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 09:09 schreef Spablauw214 het volgende:
De internationale gemeenschap gaat de bezette gebieden nooit erkennen als Russisch grondgebied.

Dat wordt gewoon “Oekraïens grondgebied tijdelijk bezet door Rusland”.
Dat zal best, maar in de praktijk hebben ze nog steeds de Krim. Verder heeft Turkije ook nog ten onrechte een deel van Cyprus en daar wordt al decennia lang niets meer aan gedaan.

Rusland is nog steed een kernmacht en heft ondanks dat het land bijna failliet is een fantastische wapen-en rakettechnologie en een flink leger. Het Is de eigen schuld van Europa dat we nu (terwijl we economisch samen misschien wel tien keer sterker zijn) in militair opzicht eigenlijk niet tegen ze op kunnen zonder de VS.

Ik snap heel goed dat de VS op een gegeven moment niet meer honderden miljarden in een oorlog wil stoppen die niet eens op hun continent plaatsvindt. Te meer omdat een einde nog lang niet in zicht is. Rusland zou de uitputtingsslag al lang en breed hebben verloren, maar worden (zowel publiek als in het geheim) zwaar gesteund door Noord-Korea en China. Deze twee landen hebben er baat bij dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt want zowel Rusland als het westen lijden economische en militaire verliezen.

Vooral China moet zich kapotschamen dat ze over de rug van Oekraïne trachten een einde te maken aan de westerse hegemonie, iets waar ze al jarenlang mee bezig zijn. Trump heeft dit goed gezien. Rusland is straks economisch niet zo veel meer waard, China des te meer en daar ligt de grootste dreiging.

Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt komen straks bedrogen uit en als je ziet hoe China omgaat met mensenrechten wil je zeker niet in een Chinese hegemonie terecht komen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_215606989
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 10:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dat zal best, maar in de praktijk hebben ze nog steeds de Krim. Verder heeft Turkije ook nog ten onrechte een deel van Cyprus en daar wordt al decennia lang niets meer aan gedaan.

Rusland is nog steed een kernmacht en heft ondanks dat het land bijna failliet is een fantastische wapen-en rakettechnologie en een flink leger. Het Is de eigen schuld van Europa dat we nu (terwijl we economisch samen misschien wel tien keer sterker zijn) in militair opzicht eigenlijk niet tegen ze op kunnen zonder de VS.

Ik snap heel goed dat de VS op een gegeven moment niet meer honderden miljarden in een oorlog wil stoppen die niet eens op hun continent plaatsvindt. Te meer omdat een einde nog lang niet in zicht is. Rusland zou de uitputtingsslag al lang en breed hebben verloren, maar worden (zowel publiek als in het geheim) zwaar gesteund door Noord-Korea en China. Deze twee landen hebben er baat bij dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt want zowel Rusland als het westen lijden economische en militaire verliezen.

Vooral China moet zich kapotschamen dat ze over de rug van Oekraïne trachten een einde te maken aan de westerse hegemonie, iets waar ze al jarenlang mee bezig zijn. Trump heeft dit goed gezien. Rusland is straks economisch niet zo veel meer waard, China des te meer en daar ligt de grootste dreiging.

Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt komen straks bedrogen uit en als je ziet hoe China omgaat met mensenrechten wil je zeker niet in een Chinese hegemonie terecht komen.
Dat is waar maar tegen een prijs.
Wil de EU militair sterker worden gaan de burgers dat voelen, vooral de dienstplicht moet terug en >5% bbp investeren merkt men ook. En dat wil men niet. Deze vaderlandsliefde kennen wij niet meer.
Vakman pur sang
  zondag 17 november 2024 @ 11:04:46 #217
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215607145
quote:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is superieur aan het feit of jij intelligent genoeg bent om een mening te kunnen begrijpen, of niet. Dat is namelijk alleen een probleem tussen jouw oren.

Probeer dat eens te snappen. Slaap je een stuk prettiger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nyamuk op 17-11-2024 11:14:17 ]
Heel veel sambal
pi_215607450
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 10:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is waar maar tegen een prijs.
Wil de EU militair sterker worden gaan de burgers dat voelen, vooral de dienstplicht moet terug en >5% bbp investeren merkt men ook. En dat wil men niet. Deze vaderlandsliefde kennen wij niet meer.
Inderdaad, zowel de oorlog als in Oekraïne als Israël is voor veel mensen toch gewoon een 'far-from-my-bed' show.

Mensen in Europa willen 's ochtends lekker ontbijten, naar hun werk, naar de sportclub, voetbalwedstrijdje kijken, Netflixen, gamen, lekker op vakantie, etc. Er zijn weinig mensen die echt iets van hun dagelijkse leven willen opgeven om enige invloed uit te oefenen op het verloop van dergelijke geopolitieke conflicten.

In deze maatschappij leeft iedereen voor zijn eigen doelen, eigen gezin, eigen carrière, eigen huis en haard, eigen auto en eigen levensvreugde. We zijn dit zo gewend dat je ze dat ook niet kwalijk kan nemen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 17 november 2024 @ 11:47:36 #219
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215607493
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze laffe aanval op de complete Oekraïense energieproductiefacaliteiten is een spuug in het gezicht van Trump. Die had “even” gebeld om te deëscaleren.
het valt mij ook tegen als het waar is dat Rusland zijn inspanningen intensiveert, ik had/hoop dat met Trump er een soort ontspanning zou komen en een basis om tot een vergelijk te komen.
Blijkbaar is het voor Rusland niet voordelig om te onderhandelen gezien de progressie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 17 november 2024 @ 11:50:53 #220
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215607514
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 10:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja en jij vindt dat top.
Hoe meer Oekraïners dood, hoe beter.

Het is veelzeggend.
Kut hè, zo'n muur. Waarvan je wist dat 'ie ging komen. ;)

Jij bent voor het sturen van meer wapens. :W
Heel veel sambal
pi_215607521
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 11:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
het valt mij ook tegen als het waar is dat Rusland zijn inspanningen intensiveert, ik had/hoop dat met Trump er een soort ontspanning zou komen en een basis om tot een vergelijk te komen.
Blijkbaar is het voor Rusland niet voordelig om te onderhandelen gezien de progressie.
Dat was wel heel naïef gedacht.
Juist met een Amerikaanse president elect die als streven heeft om het conflict in 24 uur te beëindigen is het logisch dat Rusland in de aanloop daar naartoe escaleert.
pi_215607528
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 11:50 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

Dat is altijd beter dan vrijwillig toekijken hoe je vrouw verkracht wordt.

Althans dat vind ik.
Jij mag dat natuurlijk andersom vinden.
  zondag 17 november 2024 @ 11:56:37 #223
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215607539
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 11:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat was wel heel naïef gedacht.
Juist met een Amerikaanse president elect die als streven heeft om het conflict in 24 uur te beëindigen is het logisch dat Rusland in de aanloop daar naartoe escaleert.
Dat klopt, het spreekwoordelijke "gas" geven zien we nu wel.
Maar blijkbaar zijn de militaire verschillen significant, er is door Trump nog niks aan steun geextensiveerd of wat dan ook.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 november 2024 @ 11:58:11 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215607553
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Althans dat vind ik.
:{
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 november 2024 @ 12:01:02 #225
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215607571
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Althans dat vind ik.
Je houdt niet van vrouwen dus laten we dit soort vergelijkingen maar achterwege laten _O-
Heel veel sambal
pi_215607586
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat klopt, het spreekwoordelijke "gas" geven zien we nu wel.
Maar blijkbaar zijn de militaire verschillen significant, er is door Trump nog niks aan steun geextensiveerd of wat dan ook.
Trump is ook nog helemaal geen president dus hij kan dat überhaupt niet :?
pi_215607590
quote:

[..]

Mooi geschreven, jammer van de emotie die je in je post legt. Verder:

Deze twee landen hebben er baat bij dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt want zowel Rusland als het westen lijden economische en militaire verliezen.

De schade wordt niet geleden door het collectieve westen. Amerika heeft slechts 10% van het eigen defensiebudget in dit conflict geïnvesteerd en had aan het begin van dit conflict een verwaarloosbaar klein handelsvolume met Rusland. De schade wordt geleden door de EU en Europese landen door een verdubbeling van de energieprijs sinds 2021. Dit is inderdaad in het voordeel van China ÉN Amerika omdat zij Europa verder kunnen uithollen met Rusland als stormram. China profiteert van een alleen recht op de Russische markt. Hier zal een einde aan komen als Trump een consensus bereikt met Rusland en Amerikaanse technologiesector terugkeert naar de Russische markt. De Europese afwezigheid zal echter blijvend blijken om een tal van redenen.

Het lijkt er steeds meer op dat China en de VS de wereld onderling verdelen en er vindt op elk continent een strijd plaats om de taartpunten. Echter bevindt Europa zich deze keer aan de ontvangende zijde van imperialisme. Het zijn juist de Europeanen die verdeeld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door PrivacyKoning op 17-11-2024 12:11:03 ]
pi_215607689
Mand.
Vakman pur sang
pi_215607787
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 12:01 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Je houdt niet van vrouwen dus laten we dit soort vergelijkingen maar achterwege laten _O-
Hoe kom je erbij dat ik niet van vrouwen houd?

En wil je ontkennen dat er verkrachtingen plaatsvinden door Russische soldaten in bezet gebied?
pi_215607812
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 12:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ach, details...
  zondag 17 november 2024 @ 12:42:19 #231
323876 michaelmoore
pi_215607838
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 12:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
nou ze zijn ook weer aan de wall begonnen te bouwen dus trump heeft al wel zeggenschap , ik denk dat Biden niets echt meer te zeggen heeft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf zondag 17 november 2024 @ 12:42:19 #232
364681 over_hedge
pi_215607839
Wat een kut topic is dit geworden zeg :') 9 van de 10 post zijn mensen die boos op elkaar zitten te doen.
Voor al die mensen die zaten te zeuren over perrin zijn post. Ik heb echt 123412x liever zijn post dan hoe het topic nu gaat :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 17 november 2024 @ 12:43:39 #233
323876 michaelmoore
pi_215607846
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 11:50 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

nou ik denk niet dat ze weer een muur gaan bouwen , daar is helemaal geen geld meer voor

nee die muur dat was geen succes , maar KIM die heeft er nog wel eentje op de grens met china

zondag 17 november 2024 @ 12:50:05 #234
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215607880
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 12:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat ik niet van vrouwen houd?

En wil je ontkennen dat er verkrachtingen plaatsvinden door Russische soldaten in bezet gebied?
Stop nou gewoon eens met reageren op Nyamuk. Die jongen is niet helemaal oke. Is verder niks aan te doen en de zorg van de plaatselijke autoriteiten. Maar dit hele topic gaat kapot aan deze onzin. Ik ben er zelf ook schuldig aan geweest en het is lastig om te negeren, maar het is beter om dit soort lui gewoon dood te zwijgen.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 17 november 2024 @ 12:53:41 #235
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215607899
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 12:42 schreef over_hedge het volgende:
Wat een kut topic is dit geworden zeg :') 9 van de 10 post zijn mensen die boos op elkaar zitten te doen.
Voor al die mensen die zaten te zeuren over perrin zijn post. Ik heb echt 123412x liever zijn post dan hoe het topic nu gaat :')
Dit.
Je zou bijna om Russische censuur gaan vragen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 17 november 2024 @ 13:03:22 #236
323876 michaelmoore
pi_215607976
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 12:04 schreef PrivacyKoning het volgende:
De schade wordt geleden door de EU en Europese landen door een verdubbeling van de energieprijs sinds 2021
nou ik geloof niet dat men hier echt hogere energieprijzen heeft , zeker niet benzine en diesel

gas is wat duurder door inflatie , met loonstijgingen is daar wel overheen te komen, daarnaast gaan we toch meer over op zon en windenergie

Na de oorlog zal Rusland de herstelbetalingen moeten doen , ook nog

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2024 13:27:11 ]
  zondag 17 november 2024 @ 13:15:10 #237
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215608104
quote:
Rusland zou de uitputtingsslag al lang en breed hebben verloren, maar worden (zowel publiek als in het geheim) zwaar gesteund door Noord-Korea en China. Deze twee landen hebben er baat bij dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt want zowel Rusland als het westen lijden economische en militaire verliezen.

Grootste afzet markt van china is de VS .

Ben het wel met je eens dat volgens hun de westerse hegemonie minder mag, maar niet te erg, want wie gaat anders hun plastic rommel kopen.
  zondag 17 november 2024 @ 13:25:30 #238
323876 michaelmoore
pi_215608184
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 13:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens dat volgens hun de westerse hegemonie minder mag, maar niet te erg, want wie gaat anders hun plastic rommel kopen.
ja klopt de Russische bevolking die is ff helemaal klaar met kopen en lenen met een rente van 28%
pi_215608213
twitter

Werkt erg goed die oproep van Trump en Scholz aan Poetin om niet verder te escaleren.
pi_215608239
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ik geloof niet dat men hier echt hogere energieprijzen heeft , zeker niet benzine en diesel

gas is wat duurder door inflatie en loonstijgingen is daar wel overheen te komen, daarnaast gaan we toch meer over op zon en windenergie

Energie wordt niet door benzine en diesel opgewekt maar door goedkope, minimaal bewerkte bronnen als aardolie, gas en steelkool.

De energiekloof tussen de EU en de rest van de wereld is alleen maar gegroeid en ondermijnt het Europese vermogen te concurreren met de rest van de wereld (Lees Amerika en China). Dankzij de oorlog. De usefull idiots klimaatdrammers zullen dit probleem alleen maar verergeren voor Europa. Fossiele brandstoffen zullen door de reeds bestaande infrastructuur de goedkoopste bron van energie blijven in de 21ste eeuw. Het is niet voor niets dat Trump daar maximaal op inzet.

Substantieel hogere energieprijzen
De nieuwe studie maakt glashelder dat in de onderzochte scenario’s in alle gevallen de energieprijs komende decennia substantieel hoger blijft in Europa dan in de VS, China en India. De gemiddelde kosten voor de opwekking van elektriciteit in de EU zullen in 2040 en 2050 naar verwachting 2 tot 3 keer hoger zijn dan in de VS en China in het slechtste scenario. Zelfs in een beheerste scenario is het energiekostenverschil nog altijd tientallen procenten in 2050.

Bron

De netto energieprijzen in de EU verdubbeld t.o.v. 2021 blijkt uit de cijfers van de EU zelf. Zie onderstaande afbeelding.

Eventuele herstelbetalingen zullen via de VN moeten gaan plaatsvinden. Rusland en China hebben beiden een vetorecht dus daar zal geen sprake van zijn.

Van de eventuele politieke en economische concessies van Rusland zal Amerika, en niet Europa (of Oekraine), profiteren aangezien Amerika dit conflict beheert en beheerst. Europa staat aan de zijlijn te kijken, meer niet. De VS en China plukken de vruchten van dit conflict en zullen dit ook blijven doen.
pi_215608274
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 11:04 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting is superieur aan het feit of jij intelligent genoeg bent om een mening te kunnen begrijpen, of niet. Dat is namelijk alleen een probleem tussen jouw oren.

Probeer dat eens te snappen. Slaap je een stuk prettiger.
Iedereen mag een eigen mening hebben, maar sommige zijn nou eenmaal meer omstreden dan de ander. Zo kun je ook van mening zijn dat het prima is een meisje te verkrachten omdat ze wel een heel kort rokje droeg. Als dader kan je mogelijk lang geen seks gehad hebben, gooi daar nog een hormonale (controle) probleem bij en tja, dan kan dat nou eenmaal gebeuren. Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal snap je?
  zondag 17 november 2024 @ 13:39:10 #242
6484 ExTec
pi_215608275
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:33 schreef PrivacyKoning het volgende:

Van de eventuele politieke en economische concessies van Rusland zal Amerika, en niet Europa (of Oekraine), profiteren aangezien Amerika dit conflict beheert en beheerst
Uh huh.

twitter

Maar Team USA heeft het echt wel voor het zeggen, want, daarom.
  zondag 17 november 2024 @ 13:41:23 #243
323876 michaelmoore
pi_215608292
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:33 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Energie wordt niet door benzine en diesel opgewekt maar door goedkope, minimaal bewerkte bronnen als aardolie, gas en steelkool.

De energiekloof tussen de EU en de rest van de wereld is alleen maar gegroeid en ondermijnt het Europese vermogen te concurreren met de rest van de wereld (Lees Amerika en China). Dankzij de oorlog. De usefull idiots klimaatdrammers zullen dit probleem alleen maar verergeren voor Europa. Fossiele brandstoffen zullen door de reeds bestaande infrastructuur de goedkoopste bron van energie blijven in de 21ste eeuw. Het is niet voor niets dat Trump daar maximaal op inzet.

Substantieel hogere energieprijzen
De nieuwe studie maakt glashelder dat in de onderzochte scenario’s in alle gevallen de energieprijs komende decennia substantieel hoger blijft in Europa dan in de VS, China en India. De gemiddelde kosten voor de opwekking van elektriciteit in de EU zullen in 2040 en 2050 naar verwachting 2 tot 3 keer hoger zijn dan in de VS en China in het slechtste scenario. Zelfs in een beheerste scenario is het energiekostenverschil nog altijd tientallen procenten in 2050.

Bron

De netto energieprijzen in de EU verdubbeld t.o.v. 2021 blijkt uit de cijfers van de EU zelf. Zie onderstaande afbeelding.

[ afbeelding ]

Eventuele herstelbetalingen zullen via de VN moeten gaan plaatsvinden. Rusland en China hebben beiden een vetorecht dus daar zal geen sprake van zijn.

Van de eventuele politieke en economische concessies van Rusland zal Amerika, en niet Europa (of Oekraine), profiteren aangezien Amerika dit conflict beheert en beheerst. Europa staat aan de zijlijn te kijken, meer niet. De VS en China plukken de vruchten van dit conflict en zullen dit ook blijven doen.
met trump die flink schalieolie en schaliegas gaat oppompen zal de prijs van fossiel niet stijgen, daarnaast gaan we steeds meer over op zon-, wind-, en kernenergie

quote:
Fossiele brandstoffen zullen door de reeds bestaande infrastructuur de goedkoopste bron van energie blijven in de 21ste eeuw.
Kolen wordt ook niet echt veel duurder meer , omdat we steeds meer overgaan op zon- wind- en kernenergie , en trump de schalieolie en schaliegas oppompt

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2024 13:47:12 ]
  zondag 17 november 2024 @ 13:44:38 #244
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215608309
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 13:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Werkt erg goed die oproep van Trump en Scholz aan Poetin om niet verder te escaleren.
Ik vermoed dat Putin zich straks ook niks van Trump gaat aantrekken hoor.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 17 november 2024 @ 13:48:15 #245
323876 michaelmoore
pi_215608338
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vermoed dat Putin zich straks ook niks van Trump gaat aantrekken hoor.
Putin heeft straks niet meer zoveel te trekken. met een failiet van Ruzzia
Putin doet alles om de wisselkoers van de roebel, onder de 100 tegen een dollar te houden

Ofwel Putin print veel te veel roebels om de oorlog te betalen sinds Gazprom gigantische verliezen maakt, omdat EU geen gas meer afneemt
quote:
Is Gazprom losing money?
Gazprom has also been engaged in an extensive programme of bringing natural gas to local households.
It said on Thursday it made a net loss of 364 billion roubles ($3.92bn) from sales in 2023, in contrast to a profit of 1.9 trillion roubles ($20.4bn) in 2022.2 mei 2024

https://tradingeconomics.com/russia/interest-rate

quote:
De Bank of Russia verhoogde haar belangrijkste rentetarief met 200 bps tot 21% tijdens haar vergadering in oktober 2024, boven de marktverwachtingen van een stijging van 100 bps, en gaf aan dat het waarschijnlijk is dat het de rentetarieven zal blijven verhogen tijdens haar komende vergadering in december.
Het besluit verhoogde het belangrijkste rentetarief naar het hoogste niveau ooit, en overtrof de buitengewone stap die het tarief naar 20% verhoogde als reactie op de crash van de roebel na de Russische invasie van Oekraïne in 2022.

De centrale bank merkte op dat de inflatie in het eerdere kwartaal veel hoger was dan verwacht, omdat de binnenlandse vraag de capaciteit van de Russische economie overtrof, die nog steeds beperkt is vanwege westerse sancties en een crisis op de arbeidsmarkt sinds de diaspora van mannen in de militaire leeftijd.

Bovendien werd de opvallende stijging van de inflatieverwachtingen versterkt door een verslechtering van de handelsvoorwaarden en een expansief begrotingsbeleid in de federale begroting van 2024. Bron: Centrale Bank van Rusland

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2024 13:57:20 ]
pi_215608341
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 13:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zeg maar gerust USA hegemonie in plaats van het westen, want zonder de USA is er zeker weten geen sprake van een “hegemonie”. Tegenwoordig zelfs een ondergeschikte positie.
pi_215608390
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik moet het nog zien, ook onder Trump.
Zie Trump het conflict eerder bevriezen onder het mom van "vrede".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 17 november 2024 @ 14:00:15 #248
323876 michaelmoore
pi_215608443
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:55 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik moet het nog zien, ook onder Trump.
Zie Trump het conflict eerder bevriezen onder het mom van "vrede".
Ik zie Gazprom geen winst meer maken ook niet in 2026 ,
Rusland heeft gigantische problemen op allerlei gebied door de oorlog, vrede komt er , ook zonder Trump
  zondag 17 november 2024 @ 14:00:18 #249
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215608445
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:38 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Iedereen mag een eigen mening hebben, maar sommige zijn nou eenmaal meer omstreden dan de ander. Zo kun je ook van mening zijn dat het prima is een meisje te verkrachten omdat ze wel een heel kort rokje droeg. Als dader kan je mogelijk lang geen seks gehad hebben, gooi daar nog een hormonale (controle) probleem bij en tja, dan kan dat nou eenmaal gebeuren. Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal snap je?
Volgens mij snap jij het verschil tussen een mening en een handeling niet.

Hoef je overigens niet voor de gevangenis in hoor :')
Heel veel sambal
  zondag 17 november 2024 @ 14:01:32 #250
6484 ExTec
pi_215608452
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:48 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Zeg maar gerust USA hegemonie in plaats van het westen, want zonder de USA is er zeker weten geen sprake van een “hegemonie”. Tegenwoordig zelfs een ondergeschikte positie.
Het niet meer geloven in de eigen rol van (en overigens het versloffen van de VS eigen defensie industrie net zo goed) is ingezet onder obama. Biden was gewoon meer van dat.

En op het moment dat de filipijnse marine gewoon permanent lastig gevallen wordt door china, en ook daar de VS er gewoon bij staat te kijken en niks doet, de filipijnen moeten gewoon die VS basis het land uit trappen, waarom houden ze die daar nog aan dan? - ben je gewoon de hegemon niet meer.

Tijdens die ramstein meetings, was een behoorlijk ondergesneeuwd moment dat de regie van de VS werd afgepakt, en de NAVO zelf die is gaan voeren.

Dat ondergeschikte is dus aan het afnemen. Als de VS niet meer wereldpolitie agentje wil spelen, waarom zouden we dan naar ze luisteren? Handel? Maar jij en ik kopen ergens iets omdat het de beste prijs/prestatie verhouding heeft. Niks meer of minder. Niet omdat we de verkoper 'aardig' vinden.
pi_215608454
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met trump die flink schalieolie en schaliegas gaat oppompen zal de prijs van fossiel niet stijgen, daarnaast gaan we steeds meer over op zon-, wind-, en kernenergie
[..]
ook omdat we ssteeds meer overgaan op zon wind en kernenergie , en trump de schalieolie oppompt
De olieprijs was niet de bepalende factor voor de Europese energieopwekking. Deze lag rond de $60 in 2021 en ligt nu ook rond de $60. Echter is de energieprijs voor een kWh voor de Europese consument bijna verdubbeld.

Het gaat ook niet om de absolute prijs van olie maar de prijs van een kWh in de EU en de VS/China en het relatieve prijsverschil tussen die partijen. Zoals je op deze kaart kunt zien is de energieprijs per kWh in Europa het hoogste ter wereld. In Duitsland lag de energieprijs in 2023 650% hoger dan in China ( 52 cent per kWh vs 8 cent per kWh).

Dat de olieprijs daalt of stijgt wil betekenen dat het voor iedereen daalt of stijgt. De relatieve verschillen tussen de EU en de rest van de wereld blijven daarmee onveranderd.

Een goedkopere olieprijs zal de Chinese industriële economie meer stimuleren en zal ook niet het beoogde doel van de Amerikanen zijn. Net zoals een compleet failliet en verslagen Rusland (en dus een totale vazalstaat van China) niet in Amerikaans belang is.
pi_215608471
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:00 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Volgens mij snap jij het verschil tussen een mening en een handeling niet.

Hoef je overigens niet voor de gevangenis in hoor :')
Volgens mij moet je wat beter lezen.
  zondag 17 november 2024 @ 14:04:52 #253
323876 michaelmoore
pi_215608483
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:02 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
De olieprijs was niet de bepalende factor voor de Europese energieopwekking. Deze lag rond de $60 in 2021 en ligt nu ook rond de $60. Echter is de energieprijs voor een kWh voor de Europese consument bijna verdubbeld.

Het gaat ook niet om de absolute prijs van olie maar de prijs van een kWh in de EU en de VS/China en het relatieve prijsverschil tussen die partijen. Zoals je op deze kaart kunt zien is de energieprijs per kWh in Europa het hoogste ter wereld. In Duitsland lag de energieprijs in 2023 650% hoger dan in China ( 52 cent per kWh vs 8 cent per kWh).

Dat de olieprijs daalt of stijgt wil betekenen dat het voor iedereen daalt of stijgt. De relatieve verschillen tussen de EU en de rest van de wereld blijven daarmee onveranderd.

Een goedkopere olieprijs zal de Chinese industriële economie meer stimuleren en zal ook niet het beoogde doel van de Amerikanen zijn.
Net zoals een compleet failliet en verslagen Rusland (en dus een totale vazalstaat van China) niet in Amerikaans belang is.
hogere KWH komt door de Global electrificatie, heeft niets met Ruzzia van doen

we moeten meer zon een wind en kernenergie en meer gas gebruiken om electriciteit te maken , dan komt er meer aanbod van KWH

Infrastructuur is niet berekend op deze omwenteling ook in china en de USA en Africa

quote:
Zoals je op deze kaart kunt zien is de energieprijs per kWh in Europa het hoogste ter wereld.
In Duitsland lag de energieprijs in 2023 650% hoger dan in China ( 52 cent per kWh vs 8 cent per kWh).
China gebruikt kolen dat is in EU ondenkbaar, in nederland zijn de kolenmijnen 50 jaar geleden al gesloten

Je kunt niet alles in geld waarderen

quote:
Net zoals een compleet failliet en verslagen Rusland (en dus een totale vazalstaat van China) niet in Amerikaans belang is.
rusland moet opgedeeld worden in losse staten en opnieuw beginnen

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2024 14:12:25 ]
pi_215608549
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 14:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het niet meer geloven in de eigen rol van (en overigens het versloffen van de VS eigen defensie industrie net zo goed) is ingezet onder obama. Biden was gewoon meer van dat.

En op het moment dat de filipijnse marine gewoon permanent lastig gevallen wordt door china, en ook daar de VS er gewoon bij staat te kijken en niks doet, de filipijnen moeten gewoon die VS basis het land uit trappen, waarom houden ze die daar nog aan dan? - ben je gewoon de hegemon niet meer.

Tijdens die ramstein meetings, was een behoorlijk ondergesneeuwd moment dat de regie van de VS werd afgepakt, en de NAVO zelf die is gaan voeren.

Dat ondergeschikte is dus aan het afnemen. Als de VS niet meer wereldpolitie agentje wil spelen, waarom zouden we dan naar ze luisteren? Handel? Maar jij en ik kopen ergens iets omdat het de beste prijs/prestatie verhouding heeft. Niks meer of minder. Niet omdat we de verkoper 'aardig' vinden.
De VS haar rol is vanzelf al aan het afnemen en haar terughoudendheid met betrekking tot Oekraïne zal een katalysator zijn. Want inderdaad, landen als de Filipijnen zullen wel achter haar oren krabben als ze zien dat de VS snel de benen neemt als het te heet onder haar voeten wordt.

Ook is de VS al jaren geleden begonnen haar afhankelijkheid rond Taiwan af te bouwen.

Wat betreft jouw laatste alinea, ik boycot producten uit China (of probeer dat). Tot bepaalde hoogte is dat onmogelijk maar ik zal nooit een BYD auto kopen bijv.
pi_215608593
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hogere KWH komt door de Global electrificatie, heeft niets met Ruzzia van doen

we moeten meer zon een wind en kernenergie en meer gas gebruiken om electriciteit te maken , dan komt er meer aanbod van KWH

Infrastructuur is niet berekend op deze omwenteling ook in china en de USA en Africa
[..]
China gebruikt kolen dat is in EU ondenkbaar, in nederland zijn de kolenmijnen 50 jaar geleden al gesloten

Je kunt niet alles in geld waarderen
[..]
rusland moet opgedeeld worden in losse staten en opnieuw beginnen
Terwijl Amerika aan het 4D schaken is, is Europa aan het dammen. :+

Daar zal het resultaat ook naar zijn, voor Europa.

Het maakt niet uit wat jij vindt of denkt dat er moet gaan gebeuren. Het gaat om wat het grote geld gaat doen en hoe diens belang daarmee het beste wordt behartigd. Morele en emotionele bezwaren van het klootjesvolk @Straatcommando. hebben nooit een significante rol gespeeld in de besluitvorming van grote machten. Waarom dat nu anders zou zijn is mij een raadsel.
  zondag 17 november 2024 @ 14:18:42 #256
6484 ExTec
pi_215608609
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:13 schreef Joppiez het volgende:
Wat betreft jouw laatste alinea, ik boycot producten uit China (of probeer dat).
Voor duurzame dingen is dat bij mij vrijwel altijd het geval ja. En dan betaal ik soms meer dan de absolute wegwerp prijzen van chinese outlets.

En die BYD's, daar heeft de EU recent 35% import tarieven opgegooid, dus die zullen hier niet zo groot meer worden. Nog los van de zeer bedenkelijke kwaliteit.
  zondag 17 november 2024 @ 14:22:53 #257
323876 michaelmoore
pi_215608640
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 14:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Voor duurzame dingen is dat bij mij vrijwel altijd het geval ja. En dan betaal ik soms meer dan de absolute wegwerp prijzen van chinese outlets.

En die BYD's, daar heeft de EU recent 35% import tarieven opgegooid, dus die zullen hier niet zo groot meer worden. Nog los van de zeer bedenkelijke kwaliteit.
BYD heeft al fabrieken in de EU , dus die gaan wel door, de autofabrieken in de EU kampen met veel te hoge lonen en te sterke vakbewegingen

BYD is een gigantische fabriek te bouwen in Szeged en werkt met arbeiders die 30 % kosten van die in Duitsland en 2 keer zo hard moeten werken , daarnaast komen de kant en klare onderdelen gewoon uit China
  zondag 17 november 2024 @ 14:28:41 #258
6484 ExTec
pi_215608685
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:22 schreef michaelmoore het volgende:
daarnaast komen de kant en klare onderdelen gewoon uit China
Dan zit je import tarief van 35% daar op.
  zondag 17 november 2024 @ 14:29:58 #259
323876 michaelmoore
pi_215608702
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 14:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan zit je import tarief van 35% daar op.
onderdelen , nee dat denk ik niet
sterker nog ik dank dat er geen eens BTW op zit,
pi_215608707
De hele Chinese economie is gebaseerd op het hier dumpen van bootladingen vol met goedkope teringzooi. Als we in Europa gewoon stoppen met de Action, Aliexpress, Temu, Shein en al die rotzooi, dan is het zo afgelopen met de Chinese economie.

We moeten weer zelf gaan produceren. Uiteraard hangt daar een prijskaartje aan. En het is een impopulaire boodschap, want dat betekent een einde goedkope troep. Maar ik denk dat het de enige mogelijkheid is om van die Chinezen af te komen.
  zondag 17 november 2024 @ 14:32:49 #261
323876 michaelmoore
pi_215608733
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:

We moeten weer zelf gaan produceren. Uiteraard hangt daar een prijskaartje aan.

En het is een impopulaire boodschap, want dat betekent een einde goedkope troep. Maar ik denk dat het de enige mogelijkheid is om van die Chinezen af te komen.
nee dat kun je nooit winnen, in nederland is het netto loon veel te laag ten opzichte van de werkgeverslasten
dat is iets van 30% tegen 70%

In china krijgt men gewoon een zeer laag netto loon, daaarnast werkt men gewoon keihard 9,9,6
van 9 tot 9, 6 dagen per week
en nederland zit vol met oude mensen zoals ik die heel veel geld kosten en niets meer doen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2024 14:49:13 ]
  zondag 17 november 2024 @ 14:38:30 #262
6484 ExTec
pi_215608765
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar ik denk dat het de enige mogelijkheid is om van die Chinezen af te komen.
Ze zijn natuurlijk zelf lekker bezig he. Geef ik wel het voorbehoud erbij dat als jij zo iemand bent die denkt dat een economische neergang de tijdsspanne heeft van een tiktok filmpje, ipv jaren, je vast denkt: nah, is niet zo, gaat toppie daar, economisch (denk niet dat jij zo iemand bent ;) ).

Youtube is letterlijk afgeladen met filmpjes van wantoestanden in dat land.

Leuke recente, niet in china, maar wel telltale:

https://en.wikipedia.org/(...)tion_canopy_collapse

Dat is chinese kwaliteit voor je.
pi_215608866
Scholz heeft het resultaat van zijn belletje met Poetin, en Trump's geblaat dat hij de oorlog wel even zal stoppen is ook door het Kremlin geëvalueerd

https://www.nu.nl/spannin(...)val-op-oekraine.html

quote:
Het gaat om een van de grootste aanvallen sinds het begin van de oorlog die al bijna duizend dagen duurt. Rusland stuurde 120 raketten en 90 drones naar Oekraïne. De Oekraïense luchtverdediging onderschepte 102 raketten en 42 drones, maar toch werd kritieke infrastructuur geraakt.
  zondag 17 november 2024 @ 14:53:24 #264
6484 ExTec
pi_215608910
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Ulx het volgende:
Scholz heeft het resultaat van zijn belletje met Poetin, en Trump's geblaat dat hij de oorlog wel even zal stoppen is ook door het Kremlin geëvalueerd

[..]

Goh, wat ben je negatief over DER OLAF. Nog niet zo lang geleden was je z'n number 1 fan. Liep je over van begrip als er ergens een "formulier" schijnbaar niet ingevuld was.
pi_215608938
quote:

[..]

Goh, zou het wellicht zo zijn dat megalomane dictators juist agressiever worden van appeasement? Het is niet alsof we dat niet eerder hebben gezien.
pi_215609040
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 14:57 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Goh, zou het wellicht zo zijn dat megalomane dictators juist agressiever worden van appeasement? Het is niet alsof we dat niet eerder hebben gezien.
Hoe kom je erbij. Smerige oorlogshitser die je bent!!1

/s
pi_215609049
quote:

[..]

De cognitieve dissonantie is onbreekbaar bij velen (in het westen) :)
pi_215609231
quote:

[..]

Ik opende dat reactiepaneel maar man man man, het zit helemaal vol met Chamberlaintjes :')
pi_215609292
Mooie opsomming wat hier de afgelopen 2 jaar langs is gekomen over huurlingen in het Russische leger. Veelal gelokt met leugens, worden ze met minieme training ingezet als stormtroopers.
Voor de rest meer van hetzelfde: gewonden worden achtergelaten of afgemaakt, kans op overleven is marginaal.

zondag 17 november 2024 @ 15:54:49 #270
323876 michaelmoore
pi_215609396
The little man has a big rocket , but he is weak man

Putin's Russia is 'a lot weaker than people think' | German Ambassador Miguel Berger

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2024 16:01:05 ]
pi_215609398
Schokkende lijst van Perpetua. Google Drive linkje naar de bronnen.

twitter
pi_215609535
quote:
99s.gif Op zondag 17 november 2024 16:14 schreef PrivacyKoning het volgende:
[ x ]
Zelensky heeft toch gewoon gelijk? Oekraïne is een soevereine staat. Uiteindelijk zal Oekraïne akkoord moeten gaan met wat er op tafel ligt. Dat bepaalt de VS niet. Hoe graag Musk dat ook wil.
pi_215609557
twitter

Dat doet de juffrouw goed.
  zondag 17 november 2024 @ 16:19:45 #275
323876 michaelmoore
pi_215609560
quote:
[ x ]
pi_215609582
quote:
[ x ]
twitter

Lol
pi_215609590
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelensky heeft toch gewoon gelijk? Oekraïne is een soevereine staat. Uiteindelijk zal Oekraïne akkoord moeten gaan met wat er op tafel ligt. Dat bepaalt de VS niet. Hoe graag Musk dat ook wil.
Dat klopt. Musk heeft autisme (volgens hem ook), dus je hoeft niet alles serieus te nemen wat hij zegt of schrijft. Dit soort debiel gedrag hoort er dus een beetje bij.
pi_215609602
Ik zag de Oekraine-trollen/bots in de twitter comments ook. Hartelijk om gelachen. :D :D

Elon Musk is $70 billion richer since Trump victory due to Tesla stock surge

pi_215609672
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:24 schreef PrivacyKoning het volgende:
Ik zag de Oekraine-trollen/bots in de twitter comments ook. Hartelijk om gelachen. :D :D

[ afbeelding ]
Musk is een clown die alleen bezig is met Musk.
  zondag 17 november 2024 @ 16:42:28 #280
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215609724
Elon Musk.
Yea, she's on crack.
  FOK!fotograaf zondag 17 november 2024 @ 16:43:07 #281
364681 over_hedge
pi_215609732
quote:

[ afbeelding ]
Ja best goedkoop dat twitter :P
pi_215609870
quote:

[ afbeelding ]
Ik moet ook hartelijk lachen om het klootjesvolk wat meneer Musk, rijkste man op aarde, adoreert en op een voetstuk plaatst.
  zondag 17 november 2024 @ 17:30:27 #283
323876 michaelmoore
pi_215610146
ook met 28% rentebeloning lukt het Ruzzia niet om de roebel onder de 100 voor de dollar te houden ,

als roebel 20% daalt in 2025 dan nog heb je 8% rente toch ?
Maar nee hoor

de verwachting is dus een roebel van 140 of hoger voor een dollar
quote:
USD/RUB (RUB=X)
Follow 100.0250 + 0,5450 ( + 0,55% )
Bij sluiting: 15:51 GMT
pi_215610173
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 14:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Goh, wat ben je negatief over DER OLAF. Nog niet zo lang geleden was je z'n number 1 fan. Liep je over van begrip als er ergens een "formulier" schijnbaar niet ingevuld was.
Dat was in de tijd dat jij zat te zeiken over het niets leveren door Frankrijk geloof ik.
  zondag 17 november 2024 @ 17:46:31 #285
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215610284
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Volgens mij moet je wat beter lezen.
Jij hoeft van mij de gevangenis niet in.
Heel veel sambal
  zondag 17 november 2024 @ 17:47:21 #286
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215610295
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:42 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Elon Musk. [ afbeelding ]
+1 voor msn smiley maar -1 voor je mening :X
Heel veel sambal
  zondag 17 november 2024 @ 17:48:29 #287
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215610305
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 12:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ik denk niet dat ze weer een muur gaan bouwen , daar is helemaal geen geld meer voor

nee die muur dat was geen succes , maar KIM die heeft er nog wel eentje op de grens met china

[ afbeelding ]
Nog effe en het westen gaat er zelf eentje bouwen. :P
Heel veel sambal
  zondag 17 november 2024 @ 17:54:17 #288
323876 michaelmoore
pi_215610361
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:48 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Nog effe en het westen gaat er zelf eentje bouwen. :P
om russen tegen te houden >?? Zou goed kunnen ja
eentje tussen oekraine en Ruzzia

er staat er al een in Polen om witrussen tegen te houden, nou die komen er niet overheen he

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2024 18:05:16 ]
  zondag 17 november 2024 @ 17:55:52 #289
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215610375
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
om russen tegen te houden >?? Zou goed kunnen ja

er staat er al een in Polen om de witrussen tegen te houden
[ afbeelding ]

Was de vorige keer ook zo'n puik idee :X
Heel veel sambal
  zondag 17 november 2024 @ 17:57:14 #290
323876 michaelmoore
pi_215610385
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:55 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Was de vorige keer ook zo'n puik idee :X
die muur in duitsland heeft er wel 30 jaar gestaan
  zondag 17 november 2024 @ 17:58:37 #291
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_215610397
Hoe staat de Russische economie er voor?
  zondag 17 november 2024 @ 17:59:47 #292
323876 michaelmoore
pi_215610408
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2024 17:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoe staat de Russische economie er voor?
nou de vastgoedbedrijven die laten het afweten geloof ik , met 28,4% hypotheekrente is er weinig belangstelling meer
Gazporn maakt dit jaar 10 miljard verlies door die dure LNG toestand.

En russische soldaten rijden nu met tanks uit 1953 , met een mijnvegertje voorop omdat ze niet meer weten waar ze de mijnen gelegd hebben
en ook dat gaat wel eens mis met een tank uit 1962

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2024 18:59:46 ]
  zondag 17 november 2024 @ 19:18:28 #293
323876 michaelmoore
pi_215611025
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 07:45 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Niet waar. Oekraïne wordt namelijk elke dag kleiner.
Nooit meer EU companies in Ruzzia
Nooit meer Gaspijpen naar de EU
Nooit meer vertrouwen in Rusland
Ruzzia moet failliet, Poetin moet weg

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2024 19:24:00 ]
  zondag 17 november 2024 @ 19:21:32 #294
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215611054
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nooit meer EU companies in Ruzzia
Nooit meer Gaspijpen naar de EU
Nooit meer vertrouwen in Rusland

Jij moet echt ergens gaan solliciteren als een stuk code wat op commando pro-Oekrainse oneliners uitspuugt met een youtube link :P
Heel veel sambal
pi_215611078
Pushberichtgenot
  zondag 17 november 2024 @ 19:26:09 #296
323876 michaelmoore
pi_215611091
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 19:21 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Jij moet echt ergens gaan solliciteren als een stuk code wat op commando pro-Oekrainse oneliners uitspuugt met een youtube link :P
goed plan
pi_215611105
twitter

Hee Don, weet je nog dat je mij met Afghanistan voor het blok zette? Two can play that game.
pi_215611124
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:27 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Hee Don, weet je nog dat je mij met Afghanistan voor het blok zette? Two can play that game.
Ben je nu oprecht trots dat Biden dit doet? zit je haat naar Donald zo diep? ik verbaas mij echt hier. Of trouwens misschien ook niet.

Waarom ben je zo voor dood en verderf?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215611139
quote:
15s.gif Op zondag 17 november 2024 19:29 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom ben je zo voor dood en verderf?
De enige die al 2,5 jaar dood en verderf zaait is Rusland.
pi_215611158
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:27 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Zat je in Afghanistan? :{
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')