Nee, Oekraïne blijft even groot.quote:Op zondag 17 november 2024 07:45 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Niet waar. Oekraïne wordt namelijk elke dag kleiner.
Ik weet best dat jij vindt dat Rusland bezet gebied mag houden.quote:
na de oorlog krijgt ieder land zijn eigen grondgebied weer terug , dat is altijd zoquote:Op zondag 17 november 2024 08:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik weet best dat jij vindt dat Rusland bezet gebied mag houden.
He?quote:Op zondag 17 november 2024 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
na de oorlog krijgt ieder land zijn eigen grondgebied weer terug , dat is altijd zo
Ik weet dat jij vindt van niet, en dat je er echter vrij weinig aan kunt doen.quote:Op zondag 17 november 2024 08:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik weet best dat jij vindt dat Rusland bezet gebied mag houden.
Daar krijg jij wel een harde plasser van, of nietquote:Op zondag 17 november 2024 10:04 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik weet dat jij vindt van niet, en dat je er echter vrij weinig aan kunt doen.
Oekraïne breekt beetje bij beetje verder.
Vergeet het maar, voor jou misschien. Door het merendeel van de wereldbevolking wordt het verafschuwt.quote:Op zondag 17 november 2024 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is heilig
Ja en jij vindt dat top.quote:Op zondag 17 november 2024 10:04 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik weet dat jij vindt van niet, en dat je er echter vrij weinig aan kunt doen.
Oekraïne breekt beetje bij beetje verder.
Sommige mensen geilen op een imperialistische dictatuur die mensen gewelddadig onderdrukt.quote:Op zondag 17 november 2024 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar krijg jij wel een harde plasser van, of niet
Vrijheid van meningsuiting is heilig maar ik snap echt niet dat mensen in dit conflict Rusland steunen
Dat zal best, maar in de praktijk hebben ze nog steeds de Krim. Verder heeft Turkije ook nog ten onrechte een deel van Cyprus en daar wordt al decennia lang niets meer aan gedaan.quote:Op zondag 17 november 2024 09:09 schreef Spablauw214 het volgende:
De internationale gemeenschap gaat de bezette gebieden nooit erkennen als Russisch grondgebied.
Dat wordt gewoon “Oekraïens grondgebied tijdelijk bezet door Rusland”.
Dat is waar maar tegen een prijs.quote:Op zondag 17 november 2024 10:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat zal best, maar in de praktijk hebben ze nog steeds de Krim. Verder heeft Turkije ook nog ten onrechte een deel van Cyprus en daar wordt al decennia lang niets meer aan gedaan.
Rusland is nog steed een kernmacht en heft ondanks dat het land bijna failliet is een fantastische wapen-en rakettechnologie en een flink leger. Het Is de eigen schuld van Europa dat we nu (terwijl we economisch samen misschien wel tien keer sterker zijn) in militair opzicht eigenlijk niet tegen ze op kunnen zonder de VS.
Ik snap heel goed dat de VS op een gegeven moment niet meer honderden miljarden in een oorlog wil stoppen die niet eens op hun continent plaatsvindt. Te meer omdat een einde nog lang niet in zicht is. Rusland zou de uitputtingsslag al lang en breed hebben verloren, maar worden (zowel publiek als in het geheim) zwaar gesteund door Noord-Korea en China. Deze twee landen hebben er baat bij dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt want zowel Rusland als het westen lijden economische en militaire verliezen.
Vooral China moet zich kapotschamen dat ze over de rug van Oekraïne trachten een einde te maken aan de westerse hegemonie, iets waar ze al jarenlang mee bezig zijn. Trump heeft dit goed gezien. Rusland is straks economisch niet zo veel meer waard, China des te meer en daar ligt de grootste dreiging.
Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt komen straks bedrogen uit en als je ziet hoe China omgaat met mensenrechten wil je zeker niet in een Chinese hegemonie terecht komen.
Vrijheid van meningsuiting is superieur aan het feit of jij intelligent genoeg bent om een mening te kunnen begrijpen, of niet. Dat is namelijk alleen een probleem tussen jouw oren.quote:Op zondag 17 november 2024 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar krijg jij wel een harde plasser van, of niet
Vrijheid van meningsuiting is heilig maar ik snap echt niet dat mensen in dit conflict Rusland steunen
Inderdaad, zowel de oorlog als in Oekraïne als Israël is voor veel mensen toch gewoon een 'far-from-my-bed' show.quote:Op zondag 17 november 2024 10:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is waar maar tegen een prijs.
Wil de EU militair sterker worden gaan de burgers dat voelen, vooral de dienstplicht moet terug en >5% bbp investeren merkt men ook. En dat wil men niet. Deze vaderlandsliefde kennen wij niet meer.
het valt mij ook tegen als het waar is dat Rusland zijn inspanningen intensiveert, ik had/hoop dat met Trump er een soort ontspanning zou komen en een basis om tot een vergelijk te komen.quote:Op zondag 17 november 2024 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze laffe aanval op de complete Oekraïense energieproductiefacaliteiten is een spuug in het gezicht van Trump. Die had “even” gebeld om te deëscaleren.
Kut hè, zo'n muur. Waarvan je wist dat 'ie ging komen.quote:Op zondag 17 november 2024 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja en jij vindt dat top.
Hoe meer Oekraïners dood, hoe beter.
Het is veelzeggend.
Dat was wel heel naïef gedacht.quote:Op zondag 17 november 2024 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
het valt mij ook tegen als het waar is dat Rusland zijn inspanningen intensiveert, ik had/hoop dat met Trump er een soort ontspanning zou komen en een basis om tot een vergelijk te komen.
Blijkbaar is het voor Rusland niet voordelig om te onderhandelen gezien de progressie.
Dat is altijd beter dan vrijwillig toekijken hoe je vrouw verkracht wordt.quote:Op zondag 17 november 2024 11:50 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Kut hè, zo'n muur. Waarvan je wist dat 'ie ging komen.
Jij bent voor het sturen van meer wapens.
Dat klopt, het spreekwoordelijke "gas" geven zien we nu wel.quote:Op zondag 17 november 2024 11:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat was wel heel naïef gedacht.
Juist met een Amerikaanse president elect die als streven heeft om het conflict in 24 uur te beëindigen is het logisch dat Rusland in de aanloop daar naartoe escaleert.
quote:Op zondag 17 november 2024 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is altijd beter dan vrijwillig toekijken hoe je vrouw verkracht wordt.
Althans dat vind ik.
Jij mag dat natuurlijk andersom vinden.
Je houdt niet van vrouwen dus laten we dit soort vergelijkingen maar achterwege latenquote:Op zondag 17 november 2024 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is altijd beter dan vrijwillig toekijken hoe je vrouw verkracht wordt.
Althans dat vind ik.
Jij mag dat natuurlijk andersom vinden.
Trump is ook nog helemaal geen president dus hij kan dat überhaupt nietquote:Op zondag 17 november 2024 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat klopt, het spreekwoordelijke "gas" geven zien we nu wel.
Maar blijkbaar zijn de militaire verschillen significant, er is door Trump nog niks aan steun geextensiveerd of wat dan ook.
Mooi geschreven, jammer van de emotie die je in je post legt. Verder:quote:Op zondag 17 november 2024 10:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat zal best, maar in de praktijk hebben ze nog steeds de Krim. Verder heeft Turkije ook nog ten onrechte een deel van Cyprus en daar wordt al decennia lang niets meer aan gedaan.
Rusland is nog steed een kernmacht en heft ondanks dat het land bijna failliet is een fantastische wapen-en rakettechnologie en een flink leger. Het Is de eigen schuld van Europa dat we nu (terwijl we economisch samen misschien wel tien keer sterker zijn) in militair opzicht eigenlijk niet tegen ze op kunnen zonder de VS.
Ik snap heel goed dat de VS op een gegeven moment niet meer honderden miljarden in een oorlog wil stoppen die niet eens op hun continent plaatsvindt. Te meer omdat een einde nog lang niet in zicht is. Rusland zou de uitputtingsslag al lang en breed hebben verloren, maar worden (zowel publiek als in het geheim) zwaar gesteund door Noord-Korea en China. Deze twee landen hebben er baat bij dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt want zowel Rusland als het westen lijden economische en militaire verliezen.
Vooral China moet zich kapotschamen dat ze over de rug van Oekraïne trachten een einde te maken aan de westerse hegemonie, iets waar ze al jarenlang mee bezig zijn. Trump heeft dit goed gezien. Rusland is straks economisch niet zo veel meer waard, China des te meer en daar ligt de grootste dreiging.
Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt komen straks bedrogen uit en als je ziet hoe China omgaat met mensenrechten wil je zeker niet in een Chinese hegemonie terecht komen.
Hoe kom je erbij dat ik niet van vrouwen houd?quote:Op zondag 17 november 2024 12:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Je houdt niet van vrouwen dus laten we dit soort vergelijkingen maar achterwege laten
Ach, details...quote:Op zondag 17 november 2024 12:04 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Trump is ook nog helemaal geen president dus hij kan dat überhaupt niet
nou ze zijn ook weer aan de wall begonnen te bouwen dus trump heeft al wel zeggenschap , ik denk dat Biden niets echt meer te zeggen heeftquote:Op zondag 17 november 2024 12:04 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Trump is ook nog helemaal geen president dus hij kan dat überhaupt niet
nou ik denk niet dat ze weer een muur gaan bouwen , daar is helemaal geen geld meer voorquote:Op zondag 17 november 2024 11:50 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Kut hè, zo'n muur. Waarvan je wist dat 'ie ging komen.
Jij bent voor het sturen van meer wapens.
Stop nou gewoon eens met reageren op Nyamuk. Die jongen is niet helemaal oke. Is verder niks aan te doen en de zorg van de plaatselijke autoriteiten. Maar dit hele topic gaat kapot aan deze onzin. Ik ben er zelf ook schuldig aan geweest en het is lastig om te negeren, maar het is beter om dit soort lui gewoon dood te zwijgen.quote:Op zondag 17 november 2024 12:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik niet van vrouwen houd?
En wil je ontkennen dat er verkrachtingen plaatsvinden door Russische soldaten in bezet gebied?
Dit.quote:Op zondag 17 november 2024 12:42 schreef over_hedge het volgende:
Wat een kut topic is dit geworden zeg9 van de 10 post zijn mensen die boos op elkaar zitten te doen.
Voor al die mensen die zaten te zeuren over perrin zijn post. Ik heb echt 123412x liever zijn post dan hoe het topic nu gaat
nou ik geloof niet dat men hier echt hogere energieprijzen heeft , zeker niet benzine en dieselquote:Op zondag 17 november 2024 12:04 schreef PrivacyKoning het volgende:
De schade wordt geleden door de EU en Europese landen door een verdubbeling van de energieprijs sinds 2021
Grootste afzet markt van china is de VS .quote:Op zondag 17 november 2024 10:44 schreef Shreyas het volgende:
Rusland zou de uitputtingsslag al lang en breed hebben verloren, maar worden (zowel publiek als in het geheim) zwaar gesteund door Noord-Korea en China. Deze twee landen hebben er baat bij dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt want zowel Rusland als het westen lijden economische en militaire verliezen.
ja klopt de Russische bevolking die is ff helemaal klaar met kopen en lenen met een rente van 28%quote:Op zondag 17 november 2024 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Grootste afzet markt van china is de VS .
Ben het wel met je eens dat volgens hun de westerse hegemonie minder mag, maar niet te erg, want wie gaat anders hun plastic rommel kopen.
Energie wordt niet door benzine en diesel opgewekt maar door goedkope, minimaal bewerkte bronnen als aardolie, gas en steelkool.quote:Op zondag 17 november 2024 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik geloof niet dat men hier echt hogere energieprijzen heeft , zeker niet benzine en diesel
gas is wat duurder door inflatie en loonstijgingen is daar wel overheen te komen, daarnaast gaan we toch meer over op zon en windenergie
Na de oorlog zal Rusland de herstelbetalingen moeten doen , ook nog
Iedereen mag een eigen mening hebben, maar sommige zijn nou eenmaal meer omstreden dan de ander. Zo kun je ook van mening zijn dat het prima is een meisje te verkrachten omdat ze wel een heel kort rokje droeg. Als dader kan je mogelijk lang geen seks gehad hebben, gooi daar nog een hormonale (controle) probleem bij en tja, dan kan dat nou eenmaal gebeuren. Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal snap je?quote:Op zondag 17 november 2024 11:04 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is superieur aan het feit of jij intelligent genoeg bent om een mening te kunnen begrijpen, of niet. Dat is namelijk alleen een probleem tussen jouw oren.
Probeer dat eens te snappen. Slaap je een stuk prettiger.
Uh huh.quote:Op zondag 17 november 2024 13:33 schreef PrivacyKoning het volgende:
Van de eventuele politieke en economische concessies van Rusland zal Amerika, en niet Europa (of Oekraine), profiteren aangezien Amerika dit conflict beheert en beheerst
met trump die flink schalieolie en schaliegas gaat oppompen zal de prijs van fossiel niet stijgen, daarnaast gaan we steeds meer over op zon-, wind-, en kernenergiequote:Op zondag 17 november 2024 13:33 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Energie wordt niet door benzine en diesel opgewekt maar door goedkope, minimaal bewerkte bronnen als aardolie, gas en steelkool.
De energiekloof tussen de EU en de rest van de wereld is alleen maar gegroeid en ondermijnt het Europese vermogen te concurreren met de rest van de wereld (Lees Amerika en China). Dankzij de oorlog. De usefull idiots klimaatdrammers zullen dit probleem alleen maar verergeren voor Europa. Fossiele brandstoffen zullen door de reeds bestaande infrastructuur de goedkoopste bron van energie blijven in de 21ste eeuw. Het is niet voor niets dat Trump daar maximaal op inzet.
Substantieel hogere energieprijzen
De nieuwe studie maakt glashelder dat in de onderzochte scenario’s in alle gevallen de energieprijs komende decennia substantieel hoger blijft in Europa dan in de VS, China en India. De gemiddelde kosten voor de opwekking van elektriciteit in de EU zullen in 2040 en 2050 naar verwachting 2 tot 3 keer hoger zijn dan in de VS en China in het slechtste scenario. Zelfs in een beheerste scenario is het energiekostenverschil nog altijd tientallen procenten in 2050.
Bron
De netto energieprijzen in de EU verdubbeld t.o.v. 2021 blijkt uit de cijfers van de EU zelf. Zie onderstaande afbeelding.
[ afbeelding ]
Eventuele herstelbetalingen zullen via de VN moeten gaan plaatsvinden. Rusland en China hebben beiden een vetorecht dus daar zal geen sprake van zijn.
Van de eventuele politieke en economische concessies van Rusland zal Amerika, en niet Europa (of Oekraine), profiteren aangezien Amerika dit conflict beheert en beheerst. Europa staat aan de zijlijn te kijken, meer niet. De VS en China plukken de vruchten van dit conflict en zullen dit ook blijven doen.
Kolen wordt ook niet echt veel duurder meer , omdat we steeds meer overgaan op zon- wind- en kernenergie , en trump de schalieolie en schaliegas oppomptquote:Fossiele brandstoffen zullen door de reeds bestaande infrastructuur de goedkoopste bron van energie blijven in de 21ste eeuw.
Ik vermoed dat Putin zich straks ook niks van Trump gaat aantrekken hoor.quote:Op zondag 17 november 2024 13:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Werkt erg goed die oproep van Trump en Scholz aan Poetin om niet verder te escaleren.
Putin heeft straks niet meer zoveel te trekken. met een failiet van Ruzziaquote:Op zondag 17 november 2024 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Putin zich straks ook niks van Trump gaat aantrekken hoor.
https://tradingeconomics.com/russia/interest-ratequote:Is Gazprom losing money?
Gazprom has also been engaged in an extensive programme of bringing natural gas to local households.
It said on Thursday it made a net loss of 364 billion roubles ($3.92bn) from sales in 2023, in contrast to a profit of 1.9 trillion roubles ($20.4bn) in 2022.2 mei 2024
quote:De Bank of Russia verhoogde haar belangrijkste rentetarief met 200 bps tot 21% tijdens haar vergadering in oktober 2024, boven de marktverwachtingen van een stijging van 100 bps, en gaf aan dat het waarschijnlijk is dat het de rentetarieven zal blijven verhogen tijdens haar komende vergadering in december.
Het besluit verhoogde het belangrijkste rentetarief naar het hoogste niveau ooit, en overtrof de buitengewone stap die het tarief naar 20% verhoogde als reactie op de crash van de roebel na de Russische invasie van Oekraïne in 2022.
De centrale bank merkte op dat de inflatie in het eerdere kwartaal veel hoger was dan verwacht, omdat de binnenlandse vraag de capaciteit van de Russische economie overtrof, die nog steeds beperkt is vanwege westerse sancties en een crisis op de arbeidsmarkt sinds de diaspora van mannen in de militaire leeftijd.
Bovendien werd de opvallende stijging van de inflatieverwachtingen versterkt door een verslechtering van de handelsvoorwaarden en een expansief begrotingsbeleid in de federale begroting van 2024. Bron: Centrale Bank van Rusland
Zeg maar gerust USA hegemonie in plaats van het westen, want zonder de USA is er zeker weten geen sprake van een “hegemonie”. Tegenwoordig zelfs een ondergeschikte positie.quote:Op zondag 17 november 2024 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Grootste afzet markt van china is de VS .
Ben het wel met je eens dat volgens hun de westerse hegemonie minder mag, maar niet te erg, want wie gaat anders hun plastic rommel kopen.
Ik moet het nog zien, ook onder Trump.quote:Op zondag 17 november 2024 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Na de oorlog zal Rusland de herstelbetalingen moeten doen , ook nog
Ik zie Gazprom geen winst meer maken ook niet in 2026 ,quote:Op zondag 17 november 2024 13:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien, ook onder Trump.
Zie Trump het conflict eerder bevriezen onder het mom van "vrede".
Volgens mij snap jij het verschil tussen een mening en een handeling niet.quote:Op zondag 17 november 2024 13:38 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Iedereen mag een eigen mening hebben, maar sommige zijn nou eenmaal meer omstreden dan de ander. Zo kun je ook van mening zijn dat het prima is een meisje te verkrachten omdat ze wel een heel kort rokje droeg. Als dader kan je mogelijk lang geen seks gehad hebben, gooi daar nog een hormonale (controle) probleem bij en tja, dan kan dat nou eenmaal gebeuren. Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal snap je?
Het niet meer geloven in de eigen rol van (en overigens het versloffen van de VS eigen defensie industrie net zo goed) is ingezet onder obama. Biden was gewoon meer van dat.quote:Op zondag 17 november 2024 13:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zeg maar gerust USA hegemonie in plaats van het westen, want zonder de USA is er zeker weten geen sprake van een “hegemonie”. Tegenwoordig zelfs een ondergeschikte positie.
De olieprijs was niet de bepalende factor voor de Europese energieopwekking. Deze lag rond de $60 in 2021 en ligt nu ook rond de $60. Echter is de energieprijs voor een kWh voor de Europese consument bijna verdubbeld.quote:Op zondag 17 november 2024 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met trump die flink schalieolie en schaliegas gaat oppompen zal de prijs van fossiel niet stijgen, daarnaast gaan we steeds meer over op zon-, wind-, en kernenergie
[..]
ook omdat we ssteeds meer overgaan op zon wind en kernenergie , en trump de schalieolie oppompt
Volgens mij moet je wat beter lezen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:00 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het verschil tussen een mening en een handeling niet.
Hoef je overigens niet voor de gevangenis in hoor
hogere KWH komt door de Global electrificatie, heeft niets met Ruzzia van doenquote:Op zondag 17 november 2024 14:02 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De olieprijs was niet de bepalende factor voor de Europese energieopwekking. Deze lag rond de $60 in 2021 en ligt nu ook rond de $60. Echter is de energieprijs voor een kWh voor de Europese consument bijna verdubbeld.
Het gaat ook niet om de absolute prijs van olie maar de prijs van een kWh in de EU en de VS/China en het relatieve prijsverschil tussen die partijen. Zoals je op deze kaart kunt zien is de energieprijs per kWh in Europa het hoogste ter wereld. In Duitsland lag de energieprijs in 2023 650% hoger dan in China ( 52 cent per kWh vs 8 cent per kWh).
Dat de olieprijs daalt of stijgt wil betekenen dat het voor iedereen daalt of stijgt. De relatieve verschillen tussen de EU en de rest van de wereld blijven daarmee onveranderd.
Een goedkopere olieprijs zal de Chinese industriële economie meer stimuleren en zal ook niet het beoogde doel van de Amerikanen zijn.
Net zoals een compleet failliet en verslagen Rusland (en dus een totale vazalstaat van China) niet in Amerikaans belang is.
China gebruikt kolen dat is in EU ondenkbaar, in nederland zijn de kolenmijnen 50 jaar geleden al geslotenquote:Zoals je op deze kaart kunt zien is de energieprijs per kWh in Europa het hoogste ter wereld.
In Duitsland lag de energieprijs in 2023 650% hoger dan in China ( 52 cent per kWh vs 8 cent per kWh).
rusland moet opgedeeld worden in losse staten en opnieuw beginnenquote:Net zoals een compleet failliet en verslagen Rusland (en dus een totale vazalstaat van China) niet in Amerikaans belang is.
De VS haar rol is vanzelf al aan het afnemen en haar terughoudendheid met betrekking tot Oekraïne zal een katalysator zijn. Want inderdaad, landen als de Filipijnen zullen wel achter haar oren krabben als ze zien dat de VS snel de benen neemt als het te heet onder haar voeten wordt.quote:Op zondag 17 november 2024 14:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het niet meer geloven in de eigen rol van (en overigens het versloffen van de VS eigen defensie industrie net zo goed) is ingezet onder obama. Biden was gewoon meer van dat.
En op het moment dat de filipijnse marine gewoon permanent lastig gevallen wordt door china, en ook daar de VS er gewoon bij staat te kijken en niks doet, de filipijnen moeten gewoon die VS basis het land uit trappen, waarom houden ze die daar nog aan dan? - ben je gewoon de hegemon niet meer.
Tijdens die ramstein meetings, was een behoorlijk ondergesneeuwd moment dat de regie van de VS werd afgepakt, en de NAVO zelf die is gaan voeren.
Dat ondergeschikte is dus aan het afnemen. Als de VS niet meer wereldpolitie agentje wil spelen, waarom zouden we dan naar ze luisteren? Handel? Maar jij en ik kopen ergens iets omdat het de beste prijs/prestatie verhouding heeft. Niks meer of minder. Niet omdat we de verkoper 'aardig' vinden.
Terwijl Amerika aan het 4D schaken is, is Europa aan het dammen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hogere KWH komt door de Global electrificatie, heeft niets met Ruzzia van doen
we moeten meer zon een wind en kernenergie en meer gas gebruiken om electriciteit te maken , dan komt er meer aanbod van KWH
Infrastructuur is niet berekend op deze omwenteling ook in china en de USA en Africa
[..]
China gebruikt kolen dat is in EU ondenkbaar, in nederland zijn de kolenmijnen 50 jaar geleden al gesloten
Je kunt niet alles in geld waarderen
[..]
rusland moet opgedeeld worden in losse staten en opnieuw beginnen
Voor duurzame dingen is dat bij mij vrijwel altijd het geval ja. En dan betaal ik soms meer dan de absolute wegwerp prijzen van chinese outlets.quote:Op zondag 17 november 2024 14:13 schreef Joppiez het volgende:
Wat betreft jouw laatste alinea, ik boycot producten uit China (of probeer dat).
BYD heeft al fabrieken in de EU , dus die gaan wel door, de autofabrieken in de EU kampen met veel te hoge lonen en te sterke vakbewegingenquote:Op zondag 17 november 2024 14:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor duurzame dingen is dat bij mij vrijwel altijd het geval ja. En dan betaal ik soms meer dan de absolute wegwerp prijzen van chinese outlets.
En die BYD's, daar heeft de EU recent 35% import tarieven opgegooid, dus die zullen hier niet zo groot meer worden. Nog los van de zeer bedenkelijke kwaliteit.
Dan zit je import tarief van 35% daar op.quote:Op zondag 17 november 2024 14:22 schreef michaelmoore het volgende:
daarnaast komen de kant en klare onderdelen gewoon uit China
onderdelen , nee dat denk ik nietquote:Op zondag 17 november 2024 14:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zit je import tarief van 35% daar op.
nee dat kun je nooit winnen, in nederland is het netto loon veel te laag ten opzichte van de werkgeverslastenquote:Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
We moeten weer zelf gaan produceren. Uiteraard hangt daar een prijskaartje aan.
En het is een impopulaire boodschap, want dat betekent een einde goedkope troep. Maar ik denk dat het de enige mogelijkheid is om van die Chinezen af te komen.
Ze zijn natuurlijk zelf lekker bezig he. Geef ik wel het voorbehoud erbij dat als jij zo iemand bent die denkt dat een economische neergang de tijdsspanne heeft van een tiktok filmpje, ipv jaren, je vast denkt: nah, is niet zo, gaat toppie daar, economisch (denk niet dat jij zo iemand bentquote:Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar ik denk dat het de enige mogelijkheid is om van die Chinezen af te komen.
quote:Het gaat om een van de grootste aanvallen sinds het begin van de oorlog die al bijna duizend dagen duurt. Rusland stuurde 120 raketten en 90 drones naar Oekraïne. De Oekraïense luchtverdediging onderschepte 102 raketten en 42 drones, maar toch werd kritieke infrastructuur geraakt.
Goh, wat ben je negatief over DER OLAF. Nog niet zo lang geleden was je z'n number 1 fan. Liep je over van begrip als er ergens een "formulier" schijnbaar niet ingevuld was.quote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Ulx het volgende:
Scholz heeft het resultaat van zijn belletje met Poetin, en Trump's geblaat dat hij de oorlog wel even zal stoppen is ook door het Kremlin geëvalueerd
https://www.nu.nl/spannin(...)val-op-oekraine.html
[..]
Goh, zou het wellicht zo zijn dat megalomane dictators juist agressiever worden van appeasement? Het is niet alsof we dat niet eerder hebben gezien.quote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Ulx het volgende:
Scholz heeft het resultaat van zijn belletje met Poetin, en Trump's geblaat dat hij de oorlog wel even zal stoppen is ook door het Kremlin geëvalueerd
[..]
Hoe kom je erbij. Smerige oorlogshitser die je bent!!1quote:Op zondag 17 november 2024 14:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Goh, zou het wellicht zo zijn dat megalomane dictators juist agressiever worden van appeasement? Het is niet alsof we dat niet eerder hebben gezien.
De cognitieve dissonantie is onbreekbaar bij velen (in het westen)quote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik opende dat reactiepaneel maar man man man, het zit helemaal vol met Chamberlaintjesquote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelensky heeft toch gewoon gelijk? Oekraïne is een soevereine staat. Uiteindelijk zal Oekraïne akkoord moeten gaan met wat er op tafel ligt. Dat bepaalt de VS niet. Hoe graag Musk dat ook wil.quote:
quote:
Dat klopt. Musk heeft autisme (volgens hem ook), dus je hoeft niet alles serieus te nemen wat hij zegt of schrijft. Dit soort debiel gedrag hoort er dus een beetje bij.quote:Op zondag 17 november 2024 16:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelensky heeft toch gewoon gelijk? Oekraïne is een soevereine staat. Uiteindelijk zal Oekraïne akkoord moeten gaan met wat er op tafel ligt. Dat bepaalt de VS niet. Hoe graag Musk dat ook wil.
Musk is een clown die alleen bezig is met Musk.quote:Op zondag 17 november 2024 16:24 schreef PrivacyKoning het volgende:
Ik zag de Oekraine-trollen/bots in de twitter comments ook. Hartelijk om gelachen.![]()
![]()
Elon Musk is $70 billion richer since Trump victory due to Tesla stock surge
[ afbeelding ]
Ja best goedkoop dat twitterquote:Op zondag 17 november 2024 16:24 schreef PrivacyKoning het volgende:
Ik zag de Oekraine-trollen/bots in de twitter comments ook. Hartelijk om gelachen.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik moet ook hartelijk lachen om het klootjesvolk wat meneer Musk, rijkste man op aarde, adoreert en op een voetstuk plaatst.quote:Op zondag 17 november 2024 16:24 schreef PrivacyKoning het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
quote:USD/RUB (RUB=X)
Follow 100.0250 + 0,5450 ( + 0,55% )
Bij sluiting: 15:51 GMT
Dat was in de tijd dat jij zat te zeiken over het niets leveren door Frankrijk geloof ik.quote:Op zondag 17 november 2024 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Goh, wat ben je negatief over DER OLAF. Nog niet zo lang geleden was je z'n number 1 fan. Liep je over van begrip als er ergens een "formulier" schijnbaar niet ingevuld was.
Jij hoeft van mij de gevangenis niet in.quote:Op zondag 17 november 2024 14:03 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij moet je wat beter lezen.
Nog effe en het westen gaat er zelf eentje bouwen.quote:Op zondag 17 november 2024 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik denk niet dat ze weer een muur gaan bouwen , daar is helemaal geen geld meer voor
nee die muur dat was geen succes , maar KIM die heeft er nog wel eentje op de grens met china
[ afbeelding ]
om russen tegen te houden >?? Zou goed kunnen jaquote:Op zondag 17 november 2024 17:48 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nog effe en het westen gaat er zelf eentje bouwen.
Was de vorige keer ook zo'n puik ideequote:Op zondag 17 november 2024 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
om russen tegen te houden >?? Zou goed kunnen ja
er staat er al een in Polen om de witrussen tegen te houden
[ afbeelding ]
die muur in duitsland heeft er wel 30 jaar gestaanquote:Op zondag 17 november 2024 17:55 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Was de vorige keer ook zo'n puik idee
nou de vastgoedbedrijven die laten het afweten geloof ik , met 28,4% hypotheekrente is er weinig belangstelling meerquote:Op zondag 17 november 2024 17:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoe staat de Russische economie er voor?
Nooit meer EU companies in Ruzziaquote:Op zondag 17 november 2024 07:45 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Niet waar. Oekraïne wordt namelijk elke dag kleiner.
Jij moet echt ergens gaan solliciteren als een stuk code wat op commando pro-Oekrainse oneliners uitspuugt met een youtube linkquote:Op zondag 17 november 2024 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nooit meer EU companies in Ruzzia
Nooit meer Gaspijpen naar de EU
Nooit meer vertrouwen in Rusland
Bekijk deze YouTube-video
goed planquote:Op zondag 17 november 2024 19:21 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij moet echt ergens gaan solliciteren als een stuk code wat op commando pro-Oekrainse oneliners uitspuugt met een youtube link
Ben je nu oprecht trots dat Biden dit doet? zit je haat naar Donald zo diep? ik verbaas mij echt hier. Of trouwens misschien ook niet.quote:Op zondag 17 november 2024 19:27 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Hee Don, weet je nog dat je mij met Afghanistan voor het blok zette? Two can play that game.
De enige die al 2,5 jaar dood en verderf zaait is Rusland.quote:Op zondag 17 november 2024 19:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom ben je zo voor dood en verderf?
Zat je in Afghanistan?quote:Op zondag 17 november 2024 19:27 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Hee Don, weet je nog dat je mij met Afghanistan voor het blok zette? Two can play that game.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |