De olieprijs was niet de bepalende factor voor de Europese energieopwekking. Deze lag rond de $60 in 2021 en ligt nu ook rond de $60. Echter is de energieprijs voor een kWh voor de Europese consument bijna verdubbeld.quote:Op zondag 17 november 2024 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met trump die flink schalieolie en schaliegas gaat oppompen zal de prijs van fossiel niet stijgen, daarnaast gaan we steeds meer over op zon-, wind-, en kernenergie
[..]
ook omdat we ssteeds meer overgaan op zon wind en kernenergie , en trump de schalieolie oppompt
Volgens mij moet je wat beter lezen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:00 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het verschil tussen een mening en een handeling niet.
Hoef je overigens niet voor de gevangenis in hoor
hogere KWH komt door de Global electrificatie, heeft niets met Ruzzia van doenquote:Op zondag 17 november 2024 14:02 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
De olieprijs was niet de bepalende factor voor de Europese energieopwekking. Deze lag rond de $60 in 2021 en ligt nu ook rond de $60. Echter is de energieprijs voor een kWh voor de Europese consument bijna verdubbeld.
Het gaat ook niet om de absolute prijs van olie maar de prijs van een kWh in de EU en de VS/China en het relatieve prijsverschil tussen die partijen. Zoals je op deze kaart kunt zien is de energieprijs per kWh in Europa het hoogste ter wereld. In Duitsland lag de energieprijs in 2023 650% hoger dan in China ( 52 cent per kWh vs 8 cent per kWh).
Dat de olieprijs daalt of stijgt wil betekenen dat het voor iedereen daalt of stijgt. De relatieve verschillen tussen de EU en de rest van de wereld blijven daarmee onveranderd.
Een goedkopere olieprijs zal de Chinese industriële economie meer stimuleren en zal ook niet het beoogde doel van de Amerikanen zijn.
Net zoals een compleet failliet en verslagen Rusland (en dus een totale vazalstaat van China) niet in Amerikaans belang is.
China gebruikt kolen dat is in EU ondenkbaar, in nederland zijn de kolenmijnen 50 jaar geleden al geslotenquote:Zoals je op deze kaart kunt zien is de energieprijs per kWh in Europa het hoogste ter wereld.
In Duitsland lag de energieprijs in 2023 650% hoger dan in China ( 52 cent per kWh vs 8 cent per kWh).
rusland moet opgedeeld worden in losse staten en opnieuw beginnenquote:Net zoals een compleet failliet en verslagen Rusland (en dus een totale vazalstaat van China) niet in Amerikaans belang is.
De VS haar rol is vanzelf al aan het afnemen en haar terughoudendheid met betrekking tot Oekraïne zal een katalysator zijn. Want inderdaad, landen als de Filipijnen zullen wel achter haar oren krabben als ze zien dat de VS snel de benen neemt als het te heet onder haar voeten wordt.quote:Op zondag 17 november 2024 14:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het niet meer geloven in de eigen rol van (en overigens het versloffen van de VS eigen defensie industrie net zo goed) is ingezet onder obama. Biden was gewoon meer van dat.
En op het moment dat de filipijnse marine gewoon permanent lastig gevallen wordt door china, en ook daar de VS er gewoon bij staat te kijken en niks doet, de filipijnen moeten gewoon die VS basis het land uit trappen, waarom houden ze die daar nog aan dan? - ben je gewoon de hegemon niet meer.
Tijdens die ramstein meetings, was een behoorlijk ondergesneeuwd moment dat de regie van de VS werd afgepakt, en de NAVO zelf die is gaan voeren.
Dat ondergeschikte is dus aan het afnemen. Als de VS niet meer wereldpolitie agentje wil spelen, waarom zouden we dan naar ze luisteren? Handel? Maar jij en ik kopen ergens iets omdat het de beste prijs/prestatie verhouding heeft. Niks meer of minder. Niet omdat we de verkoper 'aardig' vinden.
Terwijl Amerika aan het 4D schaken is, is Europa aan het dammen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hogere KWH komt door de Global electrificatie, heeft niets met Ruzzia van doen
we moeten meer zon een wind en kernenergie en meer gas gebruiken om electriciteit te maken , dan komt er meer aanbod van KWH
Infrastructuur is niet berekend op deze omwenteling ook in china en de USA en Africa
[..]
China gebruikt kolen dat is in EU ondenkbaar, in nederland zijn de kolenmijnen 50 jaar geleden al gesloten
Je kunt niet alles in geld waarderen
[..]
rusland moet opgedeeld worden in losse staten en opnieuw beginnen
Voor duurzame dingen is dat bij mij vrijwel altijd het geval ja. En dan betaal ik soms meer dan de absolute wegwerp prijzen van chinese outlets.quote:Op zondag 17 november 2024 14:13 schreef Joppiez het volgende:
Wat betreft jouw laatste alinea, ik boycot producten uit China (of probeer dat).
BYD heeft al fabrieken in de EU , dus die gaan wel door, de autofabrieken in de EU kampen met veel te hoge lonen en te sterke vakbewegingenquote:Op zondag 17 november 2024 14:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor duurzame dingen is dat bij mij vrijwel altijd het geval ja. En dan betaal ik soms meer dan de absolute wegwerp prijzen van chinese outlets.
En die BYD's, daar heeft de EU recent 35% import tarieven opgegooid, dus die zullen hier niet zo groot meer worden. Nog los van de zeer bedenkelijke kwaliteit.
Dan zit je import tarief van 35% daar op.quote:Op zondag 17 november 2024 14:22 schreef michaelmoore het volgende:
daarnaast komen de kant en klare onderdelen gewoon uit China
onderdelen , nee dat denk ik nietquote:Op zondag 17 november 2024 14:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zit je import tarief van 35% daar op.
nee dat kun je nooit winnen, in nederland is het netto loon veel te laag ten opzichte van de werkgeverslastenquote:Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
We moeten weer zelf gaan produceren. Uiteraard hangt daar een prijskaartje aan.
En het is een impopulaire boodschap, want dat betekent een einde goedkope troep. Maar ik denk dat het de enige mogelijkheid is om van die Chinezen af te komen.
Ze zijn natuurlijk zelf lekker bezig he. Geef ik wel het voorbehoud erbij dat als jij zo iemand bent die denkt dat een economische neergang de tijdsspanne heeft van een tiktok filmpje, ipv jaren, je vast denkt: nah, is niet zo, gaat toppie daar, economisch (denk niet dat jij zo iemand bentquote:Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar ik denk dat het de enige mogelijkheid is om van die Chinezen af te komen.
quote:Het gaat om een van de grootste aanvallen sinds het begin van de oorlog die al bijna duizend dagen duurt. Rusland stuurde 120 raketten en 90 drones naar Oekraïne. De Oekraïense luchtverdediging onderschepte 102 raketten en 42 drones, maar toch werd kritieke infrastructuur geraakt.
Goh, wat ben je negatief over DER OLAF. Nog niet zo lang geleden was je z'n number 1 fan. Liep je over van begrip als er ergens een "formulier" schijnbaar niet ingevuld was.quote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Ulx het volgende:
Scholz heeft het resultaat van zijn belletje met Poetin, en Trump's geblaat dat hij de oorlog wel even zal stoppen is ook door het Kremlin geëvalueerd
https://www.nu.nl/spannin(...)val-op-oekraine.html
[..]
Goh, zou het wellicht zo zijn dat megalomane dictators juist agressiever worden van appeasement? Het is niet alsof we dat niet eerder hebben gezien.quote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Ulx het volgende:
Scholz heeft het resultaat van zijn belletje met Poetin, en Trump's geblaat dat hij de oorlog wel even zal stoppen is ook door het Kremlin geëvalueerd
[..]
Hoe kom je erbij. Smerige oorlogshitser die je bent!!1quote:Op zondag 17 november 2024 14:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Goh, zou het wellicht zo zijn dat megalomane dictators juist agressiever worden van appeasement? Het is niet alsof we dat niet eerder hebben gezien.
De cognitieve dissonantie is onbreekbaar bij velen (in het westen)quote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik opende dat reactiepaneel maar man man man, het zit helemaal vol met Chamberlaintjesquote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelensky heeft toch gewoon gelijk? Oekraïne is een soevereine staat. Uiteindelijk zal Oekraïne akkoord moeten gaan met wat er op tafel ligt. Dat bepaalt de VS niet. Hoe graag Musk dat ook wil.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |