er wordt niets in getrokken , Trump wil zelf onder kracht met Poetin onderhandelenquote:Op zondag 17 november 2024 20:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wel een grote gezichtsverlies als Trump straks de toestemming weer intrekt ten behoeve van de vredesonderhandelingen met zijn vriend Poetin.
Gewoon doorgaan op de huidige voet dus. Dat wordt lastiger als de vliegtuigen van verder moeten komen.quote:Op zondag 17 november 2024 20:38 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Steeds meer aanvallen op burgercentra om paniek te zaaien en Oekraïne onder druk te zetten om zijn militaire acties te beperken.
Is dat zo? Volgens mij zitten ze er nog steeds.quote:Op zondag 17 november 2024 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eehm, het gaat niet bepaald lekker in Koersk hé voor Oekraïne?
https://www.telegraaf.nl/(...)usland-om-te-vechtenquote:Op zondag 17 november 2024 11:50 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Kut hè, zo'n muur. Waarvan je wist dat 'ie ging komen.
Jij bent voor het sturen van meer wapens.
quote:Enorm ’ijzeren gordijn’ moet oostflank NAVO afsluiten: ’Serieuze verdediging verkleint wil van Rusland om te vechten’
Brendan Mc Dade en Silvan Schoonhoven
Aangepast: Vandaag, 15:29Vandaag, 13:58in Binnenland
Rukla - Aan de Europese oostflank, waar Nederlandse militairen moeten vechten in het geval van een Russische inval, gaat de schep in de grond voor een ongekend zware verdedigingslinie.
De bouw van het miljarden kostende nieuwe IJzeren Gordijn is begonnen.
quote:Het 650 kilometer lange fort staat er nog niet, maar deze maand gingen in Polen de graafmachines aan het werk om 'East Shield' uit de grond te stampen. In de Baltische Staten draaien de betonmolens al langer.
Zoals in Litouwen, 'ons' stukje van de oostflank. Een kleine driehonderd Nederlandse militairen maken daar deel uit van de vooruitgeschoven troepenmacht van de NAVO. Op een opslagterrein bij de legerbasis Rukla staan honderden drakentanden te wachten op plaatsing. Aan de bovenkant steekt een ring uit, waarmee ze kunnen worden weggetakeld naar een weg of een veld. De tand drukt de onderkant van een tank of pantservoertuig omhoog, zodat rupsbanden of wielen van de grond komen. ,,En rij je hem toch omver, dan komt er door de driehoekige vorm weer een andere kant boven te liggen", wijst een woordvoerder. ,,Er zijn inmiddels tientallen plekken waar deze dingen worden opgeslagen."
Fortificatie werkt
Nederlandse militairen wagen zich niet in de buurt van de 'Baltic Defence Line' die langs de grens wordt opgetrokken. ,,
Ik weet niet eens hoe het eruit ziet", zegt luitenant-kolonel Bas Schillemans, de commandant van de multinationale NAVO-battlegroup in Litouwen.
Om fatale misverstanden te voorkomen, blijven ze kilometers van de grens met Wit-Rusland vandaan, zelfs de 'verboden brug' met de weg die naar de grens leidt, is taboe.
quote:Zo'n 2,3 miljard euro kost 'Eastern Shield', het plan van de Poolse minister Donald Tusk tegen Russische dreiging. Ook de 'Baltic Defence Line' kost een vermogen.
De Estse defensieminister Hanno Pevkur meent dat dit plan ook in Europees belang is. ,,Het sluit aan op de nieuwe defensiedoelen van de NAVO.
De veiligheid van de EU wordt hierdoor versterkt en daarom vinden wij het ook logisch dat die hier financieel aan bijdraagt."
Blijf weg!
Premier Donald Tusk is er duidelijk over, hij wil het oosten van Polen volledig afsluiten. ,,Dit geldt voor iedereen die Polen kwaad wenst, een aanval plant of agressief is tegen onze bondgenoten: blijf weg!"
Later deed hij er nog een schepje bovenop. ,,
Onze landsgrenzen kunnen niet ongestraft worden overschreden.
Rusland en Wit-Rusland zijn de boosdoeners. Wij zullen niet terugdeinzen."
550 km bereik. Moskou kan worden geraakt. Een raket in het MinDef jagen ijkt me een hele mooie. En in het hoofdkwartier van de FSB.quote:
Ja precies, geen idee hoeveel het er zijnquote:Op zondag 17 november 2024 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
[..]
Uit het artikel: https://www.washingtonpos(...)-north-korea-atacms/
Je duimpje hierbij vind ik onsmakelijk.quote:
Ja poetin, die heeft alleen respect voor grof geweldquote:Op zondag 17 november 2024 20:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
550 km bereik. Moskou kan worden geraakt. Een raket in het MinDef jagen ijkt me een hele mooie. En in het hoofdkwartier van de FSB.
ja nou laat maar komen danquote:Op zondag 17 november 2024 21:02 schreef halfway het volgende:
Stukje uit een Russische krant.
Eerder waarschuwde Rusland ervoor dat aanvallen van westerse langeafstandsraketten op Russisch grondgebied zouden worden beschouwd als directe deelname van NAVO-landen aan het conflict.
sorry.quote:Op zondag 17 november 2024 21:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je duimpje hierbij vind ik onsmakelijk.
ik verwacht dat als eerste nu de krimbrug eraan gaatquote:Op zondag 17 november 2024 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou beginnen die mafkezen op X weer allemaal memes te sturen.
Nu maar hopen dat OEK de wapens heel tactisch en doordacht inzet en niet nu in 1 nacht zo in de luchtafweer.
Welke luchtafweer? Maar ik denk dat ze de doelen al een tijdje in het vizier hebben.quote:Op zondag 17 november 2024 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou beginnen die mafkezen op X weer allemaal memes te sturen.
Nu maar hopen dat OEK de wapens heel tactisch en doordacht inzet en niet nu in 1 nacht zo in de luchtafweer.
Exact.quote:Op zondag 17 november 2024 21:02 schreef halfway het volgende:
Stukje uit een Russische krant.
Eerder waarschuwde Rusland ervoor dat aanvallen van westerse langeafstandsraketten op Russisch grondgebied zouden worden beschouwd als directe deelname van NAVO-landen aan het conflict.
Nou ja het zou logisch zijn dat de Russische Intel via satellietbeelden wel ong weer wat er staat, hoeveel er staat en wat de doelen zijn en dat dan daar weer afweer geplaatst is in de buurt. Vermoed ik.quote:Op zondag 17 november 2024 21:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke luchtafweer? Maar ik denk dat ze de doelen al een tijdje in het vizier hebben.
Ja hun verzinnen die "regels"quote:Op zondag 17 november 2024 21:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Exact.
In geval van militaire schending van Russische rode lijnen door het westen en bedreiging van het voortbestaan, dan mag nucleair worden ingegrepen.
Goh.quote:Op zondag 17 november 2024 20:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij zitten ze er nog steeds.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |