Artikel 262 1. Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:51 schreef -river- het volgende: [..] Omdat dit gewoon een forum is, slimmerik.
Ze hebben ook niets geleerd van het Hillary-fiasco dus het lijkt me sterk.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:46 schreef Harmankardon het volgende: Grote reset nodig bij de democraten, hopelijk hebben ze de boodschap begrepen.
Ik vind feitelijk vaststellen dat jij een misdadiger bent voldoende.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Stuur mijn post maar door naar Trump danIk zie de aangifte van hem graag tegemoet.
Een misdadiger omdat ik feiten benoemquote:Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind feitelijk vaststellen dat jij een misdadiger bent voldoende.
Serieus? Wat voor ding ben jij, ga niet janken op een FOK! lid over het feit dat zij/hij Trump een verkrachter noemt.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Artikel 262 1. Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
Waar staat hier de exceptie ten aanzien van fora? Dat in de praktijk de kans op vervolging klein is, ok. Maar het is gewoon laster en daarmee een misdrijf. Grappig dat met name de mensen die vinden dat je niet op een misdadiger mag stemmen (wat bij Trump nog steeds niet definitief is vastgesteld overigens) geen enkel probleem hebben met het plegen van misdrijven als het maar in hun straatje past…
Dat was Biden toch. Een blunder.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze hebben ook niets geleerd van het Hillary-fiasco dus het lijkt me sterk.
Hillary noemt mensen "deplorable", Kamela noemt ze "garbage".
Dezelfde fouten worden opnieuw gemaakt. En maar klagen over polarisatie.
Knettergek dekt de lading niet meerquote:
Zulke debielen heb je er helaas tussen.quote:
Zou wat zijn. Meer dan 50% van je hele land doodquote:
Ja ik praat het niet goed. Ik veroordeel al het geweld. Het is één kamp, waar jij ook in zit, die de 6 januari rellen als grootste misdaad ooit wil neerzetten terwijl de Hamas en BLM rellen, waar heel wat meer doden en miljarden schade is aangericht steeds downplayen. Dus wie praat wat goed?quote:
Misschien heeft deze Franse handelaar gelijk gehad met zijn analyses en daar 40 miljoen op heeft ingezet?quote:Op woensdag 6 november 2024 10:52 schreef inslagenreuring het volgende:
Het worden interessante analyses. Hoe kan het zijn dat Trump zo underpolled wordt? Waarom kiest men massaal voor Trump?
Die trekken ze vandaag nog zijn huis uit.quote:
Niets mis met ambities toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:07 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zou wat zijn. Meer dan 50% van je hele land dood
Het is toch een antifacistische post, toch?quote:
Ach die berichten lees je al jaren op de socials, vaak nog wel erger. De media boeit het niet, nee als 4 man en een schapenkop iets durven te roepen over de gekleurde Nederlands elftal spelers dan is het pas wereldnieuws.quote:
En in welk kamp zit ik dan?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ja ik praat het niet goed. Ik veroordeel al het geweld. Het is één kamp, waar jij ook in zit, die de 6 januari rellen als grootste misdaad ooit wil neerzetten terwijl de Hamas en BLM rellen, waar heel wat meer doden en miljarden schade is aangericht steeds downplayen. Dus wie praat wat goed?
Snap nu eens dat ook dit hypocriete gedrag de reden is dat rechts overal aan het winnen is, de mensen zijn dat gedrag meer dan zat. Benoem gewoon alle problemen eerlijk en je zult zien dat je rechts alle munitie ontneemt.
Nee, omdat je laster pleegt. En het is dus geen feit.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een misdadiger omdat ik feiten benoem
Het is geen laster. Het is een feit.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, omdat je laster pleegt. En het is dus geen feit.
Neehoor.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is geen laster. Het is een feit.
quote:Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wijs simpelweg op het gemak waarmee iemand misdrijven pleegt, terwijl diezelfde persoon meent dat op Trump stemmen niet kan omdat Trump een misdadiger is (wat nog niet eens definitief vaststaat overigens).quote:Op woensdag 6 november 2024 10:59 schreef -river- het volgende:
[..]
Serieus? Wat voor ding ben jij, ga niet janken op een FOK! lid over het feit dat zij/hij Trump een verkrachter noemt.
Progressieve fascistenquote:Op woensdag 6 november 2024 11:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is toch een antifacistische post, toch?
Zou op FOK niet gebanned worden
Ik verwacht niet dat de wereld er anders uitziet, wel accentveranderingen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:03 schreef Cherni het volgende:
@:VEM2012. Geniet nu van de overwinning van PSV. Wie er president word maakt niets uit. Veel zal er toch niet veranderen.
Damn, die gast zit spot on.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Misschien heeft deze Franse handelaar gelijk gehad met zijn analyses en daar 40 miljoen op heeft ingezet?
Twitter 24-10
[ x ]
Twitter 05-11 (met uitleg)
[ x ]
Natuurlijk, die denkt dat Trump gekker is dan hem, dus maar weer binnen de lijntjes gaan kleuren. Het was 4 jaar rustig onder Trump, de Democraten komen aan de macht en overal breekt de pleuris uit.quote:
Ik heb je gevraagd waarom het volgens jou een feit is en daar kwam vervolgens niets zinnigs uit voort.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Feiten zijn niet meer relevant.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Feiten zijn nu juist weer relevant geworden.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Feiten zijn niet meer relevant.
En dat gaan we de komende tijd nog meer zien.
Vreemde humor.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Natuurlijk, die denkt dat Trump gekker is dan hem, dus maar weer binnen de lijntjes gaan kleuren. Het was 4 jaar rustig onder Trump, de Democraten komen aan de macht en overal breekt de pleuris uit.
Ik lach mij kapot als hij binnen een jaar de oorlog Rusland/Oekraïne beëindigd en meteen doorzet om het Israël/Gaza conflict te stoppen. Iedereen happy, behalve dan de sponsoren van de Democraten die de oorlogsmachine willen laten draaien.
Ja eens, de media moet veel meer aandacht besteden aan simpele zielen online aan de andere kant van de wereld die iets de wereld in slingeren!quote:Op woensdag 6 november 2024 11:12 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach die berichten lees je al jaren op de socials, vaak nog wel erger. De media boeit het niet, nee als 4 man en een schapenkop iets durven te roepen over de gekleurde Nederlands elftal spelers dan is het pas wereldnieuws.
Ja, clown world op Fok.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heel belangrijk: de-escalatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Natuurlijk, die denkt dat Trump gekker is dan hem, dus maar weer binnen de lijntjes gaan kleuren. Het was 4 jaar rustig onder Trump, de Democraten komen aan de macht en overal breekt de pleuris uit.
Ik lach mij kapot als hij binnen een jaar de oorlog Rusland/Oekraïne beëindigd en meteen doorzet om het Israël/Gaza conflict te stoppen. Iedereen happy, behalve dan de sponsoren van de Democraten die de oorlogsmachine willen laten draaien.
Tijdens zijn vorige presidentschap kwam er ook geen vrede in Oekraïne.quote:
quote:Op woensdag 6 november 2024 11:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zie het iets andersquote:Op woensdag 6 november 2024 11:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het zijn volgens jou verkeerde bronnen. Dat is wat anders.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb je gevraagd waarom het volgens jou een feit is en daar kwam vervolgens niets zinnigs uit voort.
Blijven herhalen dat je gelijk hebt, terwijl je gewoon verkeerde bronnen had maakt het niet beter voor je.
We zullen het zien. Is vier jaar genoeg tijd om de democratie af te breken? Wanneer gaan de zuiveringen beginnen, met als eerste slachtoffer het ambtenarenapparaat?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de wereld er anders uitziet, wel accentveranderingen.
Ik moet vooral hard lachen om de deksel die sommigen nu op de neus hebben gekregen.
Ja, dan kan Rusland met zijn hulp meteen doorstoten naar het volgende land.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vreemde humor.
Anyway: 21 januari is de oorlog in Oekraïne voorbij.
Dat heeft Trump belooft.
We gaan het meemaken.
Ik was al benieuwd naar de aankondiging van de nacht van de lange messen. Of waait die niet over naar Nederland? Indien toch wel, heb ik een teleurstellende mededeling voor een ieder die mij, om mijn gebrek aan onvoorwaardelijke Trump-aanbidding, aan mijn blindedarm mijn huis uit wil slepen: die zul je er eerst weer aan moeten naaien…quote:Op woensdag 6 november 2024 11:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We zullen het zien. Is vier jaar genoeg tijd om de democratie af te breken? Wanneer gaan de zuiveringen beginnen, met als eerste slachtoffer het ambtenarenapparaat?
Ben ik ook een beetje bang voor.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dan kan Rusland met zijn hulp meteen doorstoten naar het volgende land.
Niet per se. Bianconeri kan ook prima oprecht geloven, op basis van alle verhalen in de media, dat Trump een verkrachter is. Daarmee weet hij niet dat wat hij zegt in strijd met de waarheid is (voor zover 'de waarheid' in deze kenbaar is), en daarmee is het ook niet per definitie laster. Ik mag bijvoorbeeld ook gewoon zeggen dat OJ Simpson een moordenaar is, ook al is hij vrijgesproken.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij is zeker niet brandschoon, maar hij is niet veroordeeld wegens verkrachting en derhalve is het laster. Een misdrijf.
Die wacht gerust tot er weer een voorspelbare democratische trekpop zit hoor.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb je ook al formeel juridisch uitgelegd waarom het niet klopt.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het zijn volgens jou verkeerde bronnen. Dat is wat anders.
Het zal allemaal wel meevallen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We zullen het zien. Is vier jaar genoeg tijd om de democratie af te breken? Wanneer gaan de zuiveringen beginnen, met als eerste slachtoffer het ambtenarenapparaat?
Nee, die herpakt zijn economie en militaire capaciteiten, en valt dan opnieuw Oekraïne binnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 6 november 2024 11:38 schreef Starhopper het volgende:
Volgens AP heeft Trump nu officieel gewonnen.
Want de oorlog in Oekraïne verloopt uitstekend voor Rusland onder Bidenquote:Op woensdag 6 november 2024 11:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die wacht gerust tot er weer een voorspelbare democratische trekpop zit hoor.
Mooi.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:38 schreef Starhopper het volgende:
Volgens AP heeft Trump nu officieel gewonnen.
Mensen die wakker zijn stemmen op Trump. Dus wie is er nou woke?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi.
Op naam een meer welvarende en eerlijkere wereld met vreemd. En zonder woke.
GO TRUMP
Tja, was de verkiezing anders verlopen als de berichtgeving in de Nederlandse media anders was geweest?quote:
Jij bent woke, en vele andere linksen/communisten/etc.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mensen die wakker zijn stemmen op Trump. Dus wie is er nou woke?
Hij heeft al gezegd hoe hij dat gaat doen. Door Oekraine te zeggen dat ze de bezette gebieden maar aan Rusland moet gaan geven.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:22 schreef Tekaschi het volgende:
Ik lach mij kapot als hij binnen een jaar de oorlog Rusland/Oekraïne beëindigd
Uiteraard, de wereld draait gewoon door en Trump is uiteindelijk ook slechts een tijdelijk poppetje.quote:
Goed informeren is toch belangrijk? Dat hoort bij een democratie.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, was de verkiezing anders verlopen als de berichtgeving in de Nederlandse media anders was geweest?
Ik heb net even stukje Hasanabi gezien, op einde van de stream komt er stoom uit zijn oren. Echt woest is de democraat, valt chatters aan over dat ze slechte baantjes hebben enzovoorts.quote:
Volgens ON wel natuurlijk. Daar krijgt het Jeugdjournaal nog een keer de schuld van manipulatie van de Amerikaanse verkiezingen. Het is voor enkele aanhangers natuurlijk zuur dat Trump niet meer dan 400 kiesmannen heeft gekregen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, was de verkiezing anders verlopen als de berichtgeving in de Nederlandse media anders was geweest?
En alwéér he?quote:
Pas als de verkiezingsuitslag binnen is kun je informeren over wie de volgende president wordt.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed informeren is toch belangrijk? Dat hoort bij een democratie.
Ik dacht dat de Amerikanen daar hun eigen pers voor hadden en niet van ons afhankelijk waren…quote:Op woensdag 6 november 2024 11:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed informeren is toch belangrijk? Dat hoort bij een democratie.
Nee. Maar dat is het punt ook niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rare kreet is dat toch altijdquote:Op woensdag 6 november 2024 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi.
Op naam een meer welvarende en eerlijkere wereld met vreemd. En zonder woke.
GO TRUMP
Linkje?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:45 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik heb net even stukje Hasanabi gezien, op einde van de stream komt er stoom uit zijn oren. Echt woest is de democraat, valt chatters aan over dat ze slechte baantjes hebben enzovoorts.
Full on meltdown again. Genieten geblazen.
Dus eigenlijk gewoon de situatie accepteren? Zoals wij nu moeten accepteren dat het touwtje uit de brievenbus nooit meer terugkomt en we opgescheept zitten met islamitische aanslagen en ander geweld uit die hoek?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij heeft al gezegd hoe hij dat gaat doen. Door Oekraine te zeggen dat ze de bezette gebieden maar aan Rusland moet gaan geven.
tsjah dat is ook oplossen zullen we maar zeggen.
Nee, je mag zeggen dat je denkt dat The Juice het heeft gedaan (nou ja, hij is overleden, dus inmiddels mag het sowieso wel).quote:Op woensdag 6 november 2024 11:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet per se. Bianconeri kan ook prima oprecht geloven, op basis van alle verhalen in de media, dat Trump een verkrachter is. Daarmee weet hij niet dat wat hij zegt in strijd met de waarheid is (voor zover 'de waarheid' in deze kenbaar is), en daarmee is het ook niet per definitie laster. Ik mag bijvoorbeeld ook gewoon zeggen dat OJ Simpson een moordenaar is, ook al is hij vrijgesproken.
Wat is volgens jou dan zijn punt?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. Maar dat is het punt ook niet.
https://www.google.nl/sea(...)H7DU&sclient=gws-wizquote:Op woensdag 6 november 2024 11:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pas als de verkiezingsuitslag binnen is kun je informeren over wie de volgende president wordt.
Meer welvaart, minder oorlog, minder polarisatie. Terug naar de klassieke waarden.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Rare kreet is dat toch altijd
Hoe ziet een wereld zonder woke eruit dan? Welke maatregelen worden getroffen, wat wordt er verboden/toegestaan om woke uit te bannen? En nog belangrijker, wat ga jij ervan merken in je leven als 'woke' er kennelijk niet meer is? Gaat je leven er op vooruit?
Ja, ik leer elke dag ook iets nieuws.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:46 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Amerikanen daar hun eigen pers voor hadden en niet van ons afhankelijk waren…
Ah, daarom ben je voor een bejaarde.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meer welvaart, minder oorlog, minder polarisatie. Terug naar de klassieke waarden.
Van de jaren vijftig?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meer welvaart, minder oorlog, minder polarisatie. Terug naar de klassieke waarden.
Alsof Zelensky de oplossing van Trump gaat accepterenquote:Op woensdag 6 november 2024 11:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maakt dat uit, in 2020 hebben er miljoenen voor Biden gestemd.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, daarom ben je voor een bejaarde.
Dan is het einde van oekraine in zicht.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alsof Zelensky de oplossing van Trump gaat accepteren
Het is geen journalistiek. Het is activisme en propaganda.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:46 schreef Toine51 het volgende:
[..]
En alwéér he?
8 jaar geleden zaten de "deskundigen" ook bij het rechte eind.
"Volgens wij van WC-eend"....
Daarom kijk ik nooit naar die talkshows met al die zelfbenoemdd abalisten en deskundigen...
Nee?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan is het einde van oekraine in zicht.
Hij moet en zal.
De democraten bestormen tenminste niet het capitool omdat ze hebben verloren.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:54 schreef Kuhn het volgende:
Altijd mooi als er eerlijk gestemd is volgens democratie en dat Democraten dan gaan janken dat de verkeerde heeft gewonnen
Wat er staat: dat de "deskundigen" wederom finaal er naast zaten.quote:
Zelensky had zelf toch ook al aangegeven stukken land te willen afstaan als dat de oorlog zou beëindigen dacht ik? Natuurlijk hoop ik nog dat Rusland geen extra cm land erbij krijgt, maar hoogste prio is om eerst te zorgen dat het onnodig bloedvergieten stopt. Lekker makkelijk oorlogshitsen vanuit je veilige bubbel en anderen ervoor op te offeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Haha, weet jij wel wat er atm in Duitsland en Frankrijk gebeurt? Daar is ook de rek eruit.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee?
Het is moeilijker zonder steun van de VS. En hij zal er vast ook wel een nacht van wakker liggen. Maar het is niet het einde van Oekraïne. Europa moet de steun opvoeren.
Het is bezopen hoe ver het journalistengilde van de werkelijkheid is afgeslagen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is geen journalistiek. Het is activisme en propaganda.
Nederlandse journalisten denken dat hun taak breder is dan ons informeren met de droge feiten en wat achtergronden. Ze denken dat ze ons moeten opvoeden en moeten leren wat juiste gedachten zijn. Op het moment dat de feiten dan iets anders uitwijzen dan jouw morele kompas als journalist gaat het wringen. Kennelijk wint het morele kompas het dan vaak van de feiten.
Daarbij zitten ze ook nog eens voor het overgrote deel in een linksactivistische bubbel en dan krijg je dat je als complete beroepsgroep de plank finaal misslaat. Alweer.
En maar afvragen waarom heel veel mensen de media en deskundigen over bepaalde onderwerpen wantrouwen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is geen journalistiek. Het is activisme en propaganda.
Nederlandse journalisten denken dat hun taak breder is dan ons informeren met de droge feiten en wat achtergronden. Ze denken dat ze ons moeten opvoeden en moeten leren wat juiste gedachten zijn. Op het moment dat de feiten dan iets anders uitwijzen dan jouw morele kompas als journalist gaat het wringen. Kennelijk wint het morele kompas het dan vaak van de feiten.
Daarbij zitten ze ook nog eens voor het overgrote deel in een linksactivistische bubbel en dan krijg je dat je als complete beroepsgroep de plank finaal misslaat. Alweer.
Dat is dan de keuze van Zelensky. Dat gaat Trump niet voor hem bepalen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zelensky had zelf toch ook al aangegeven stukken land te willen afstaan als dat de oorlog zou beëindigen dacht ik? Natuurlijk hoop ik nog dat Rusland geen extra cm land erbij krijgt, maar hoogste prio is om eerst te zorgen dat het onnodig bloedvergieten stopt. Lekker makkelijk oorlogshitsen vanuit je veilige bubbel en anderen ervoor op te offeren.
Maar ik houd jullie allemaal niet tegen als jullie je massaal aanmelden om Rusland te stoppen, Oekraïne staat te springen om soldaten, ik sponsor je nog wel het vliegticket? Dat noemen we namelijk zelf eens verantwoordelijkheid nemen voor je politiek ipv. keer op keer anderen met de gevolgen op te zadelen.
Roep maar niet te hard...quote:Op woensdag 6 november 2024 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De democraten bestormen tenminste niet het capitool omdat ze hebben verloren.
Helemaal met je eens. Maar ik denk dat we beiden blij zouden zijn als de ellende in Oekraine en Gaza snel stopt? Dat ze elkaar dan de tent uitvechten aan de onderhandelingstafel boeit mij niet, die onschuldige doden moet gewoon stoppen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is dan de keuze van Zelensky. Dat gaat Trump niet voor hem bepalen.
Die trekpop van Washington heeft helemaal niets te zeggen manquote:Op woensdag 6 november 2024 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als Trump met de VS uit NAVO stapt hebben wij als Europa geen enkele verplichting om te helpen in Iran. Dan mag hij dat lekker zelf uitzoeken.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Ik zie het iets anders
Nu trump herkozen is
Is het slechts een kwestie van tijd voordat we grootschalige oorlog met Iran krijgen
Wie?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:57 schreef Kuhn het volgende:
"Zanger Joshua Nolet heeft de hele nacht naar de uitslagen van de Amerikaanse verkiezingen gekeken. Hij deelt een gebroken hartje in zijn Instagram Stories. „Het is okay om verdrietig te zijn vandaag. Bang misschien zelfs. Ik ben een beetje van beide”, aldus Nolet. „Maar kom maar wel uit bed. Maak maar contact met iemand. Ga naar buiten. Drink water en beweeg. Voor degenen die zich chill voelen, wees maar lief voor de mensen om je heen die zich onveilig voelen vandaag. Want me, ze zijn er. Blijven ademen lieve mensen.”
Hahahahhaa
quote:Op woensdag 6 november 2024 11:57 schreef Kuhn het volgende:
"Zanger Joshua Nolet heeft de hele nacht naar de uitslagen van de Amerikaanse verkiezingen gekeken. Hij deelt een gebroken hartje in zijn Instagram Stories. „Het is okay om verdrietig te zijn vandaag. Bang misschien zelfs. Ik ben een beetje van beide”, aldus Nolet. „Maar kom maar wel uit bed. Maak maar contact met iemand. Ga naar buiten. Drink water en beweeg. Voor degenen die zich chill voelen, wees maar lief voor de mensen om je heen die zich onveilig voelen vandaag. Want me, ze zijn er. Blijven ademen lieve mensen.”
Hahahahhaa
Wat een held!quote:Op woensdag 6 november 2024 11:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
https://www.twitch.tv/videos/2294469942?t=12h45m35s
Hasanabi meltdown.
Nee hoor, de kern is dat je weet dat een feit onwaar is en het alsnog roept om iemand zwart te maken. Zolang ik kan betogen dat ik niet weet dat O.J. onschuldig is (en dat kan je prima doen, want vrijspraak is niet hetzelfde als onschuld) is er geen sprake van laster.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je mag zeggen dat je denkt dat The Juice het heeft gedaan (nou ja, hij is overleden, dus inmiddels mag het sowieso wel).
Echt zo goed gelachen, echt elke stream en video is een goudmijntje.quote:
Dit meen je toch niet serieus he?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:54 schreef Kuhn het volgende:
Altijd mooi als er eerlijk gestemd is volgens democratie en dat Democraten dan gaan janken dat de verkeerde heeft gewonnen
Haha.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 november 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als Trump stopt met het leveren van militaire steun ben ik bang dat Zelensky weinig keus heeft.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Godsamme, heb sinds tijden niet zo'n inwendige erectie gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:57 schreef Kuhn het volgende:
Hahahahhaa
Het blijft een crimineel natuurlijk. Helaas zal hij wel weer immuniteit krijgen en een flinke oorlogskas met alle miljarden die hij nu gaat binnenharken.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef Harmankardon het volgende:
Benieuwd welke straf Trump opgelegd gaat krijgen nu hij de president is.
Duidelijk mensen die in een elitaire bubbel leven en niet snappen dat mensen heel wat andere en zwaardere problemen hebben dan zich druk te maken over deze linkse first world problems.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:57 schreef Kuhn het volgende:
Hahahahhaa
Hier kan ik ongelooflijk van genieten.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Tekaschi het volgende:
Joop.nl, met de titel "Hier rust de Amerikaanse democratie".
[ afbeelding ]
Juist ja, de democratie komt ten einde omdat mensen niet stemmen wat links wil, dit is juist democratie, wat links het liefste wil is geen democratie maar gewoon een linkse dictatuur.
Dom volk, ongelooflijk.
Sowiesoe moet Zelensky eerdaags ook wieberen toch ?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het blijft een crimineel natuurlijk. Helaas zal hij wel weer immuniteit krijgen en een flinke oorlogskas met alle miljarden die hij nu gaat binnenharken.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef Harmankardon het volgende:
Benieuwd welke straf Trump opgelegd gaat krijgen nu hij de president is.
Als de geldstroom opdroogt voor Oekraine en de VS weer zaken met Rusland gaat doen zodat het geld daar binnenstroomt heeft hij weinig keus ben ik bang.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zelensky's warme lichamen ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha.
Zalensky krijgt een kans. Dan houdt het op.
Onze wapens zijn op.
Trump heeft wel beloofd dat hij de laatste president zal zijnquote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
Juist ja, de democratie komt ten einde omdat mensen niet stemmen wat links wil, dit is juist democratie, wat links het liefste wil is geen democratie maar gewoon een linkse dictatuur.
Dom volk, ongelooflijk.
Die flapdrol die aangaf dat het duimpje omhoog in WhatsApp een belediging isquote:Op woensdag 6 november 2024 11:57 schreef Kuhn het volgende:
Hahahahhaa
Ja en nee.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hier kan ik ongelooflijk van genieten.
Als je het stemgedrag van de EU en de VS extrapoleert wordt beertje paddington ook kneiterhard weggestemd.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Sowiesoe moet Zelensky eerdaags ook wieberen toch ?
Tja, als men de politieke tegenstanders gaat vervolgen dan kun je iedereen wel als een crimineel gaan wegzetten. Dat maakt de Democratische Partij ook zo gevaarlijk, men zwicht er niet voor dit ook daadwerkelijk te doen. Trump roeptoetert van alles (bijvoorbeeld over Hillary Clinton), maar doet uiteindelijk niets.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het blijft een crimineel natuurlijk. Helaas zal hij wel weer immuniteit krijgen en een flinke oorlogskas met alle miljarden die hij nu gaat binnenharken.
Tja, voor velen binnen progressief linkse kringen werkt een democratie zijn alleen als zij alle macht in handen hebben. Wat ook blijk geeft dat men eigenlijk helemaal niet weet wat het woord democratie betekend, want alle alarmbellen gaan af als iemand wint waar zij het niet mee eens zijn. Dat an sich is al ondemocratisch.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
Dom volk, ongelooflijk.
Kunnen we ook snel opdoeken, die belastingslurpende site. De users daar zullen nu massaal doorflippen nu Trump heeft gewonnen..quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
Dom volk, ongelooflijk.
Wat hij WIL.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:11 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Trump heeft wel beloofd dat hij de laatste president zal zijn
Eens kijken wat hij gaat doen
Van de GOP hoeft hij niet op te passen met zijn schoonzus in het bestuur en MAGA zal in hva ook alles doen wat hij wilt
Say what?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:12 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Die flapdrol die aangaf dat het duimpje omhoog in WhatsApp een belediging is![]()
Zag hem bij DWHN janken hier over.
Hoop wel dat het rustig blijft, maar betwijfel het. De linkse bruinhemden marcheren al een jaar door de straten, en het geweld uit die hoek is ook genormaliseerd. Het is wachten totdat ze weer gaan rellen, tot in Nederland aan toe.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kunnen we ook snel opdoeken, die belastingslurpende site. De users daar zullen nu massaal doorflippen nu Trump heeft gewonnen..
Joh, het is een zinkend schip. Een wereldbeeld met eenhoorns en kumbaya werkt als je staat floreert en er verder geen problemen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:12 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja het is genieten om ze wederom op hun bek te zien gaan, wederom te zien dat ze het alweer aan het verkeerde eind hadden.
Maar het blijft beangstigend dat die club zo in hun eigen reet blijft zitten, ze snappen het niet en zullen het niet snappen. Voor dit soort mensen is het geen wake-up call om eens te onderzoeken wat de rechtse kiezer zo beweegt, om eens hun problemen te benoemen en aan te pakken, nee ze zullen nog meer schelden, demoniseren, nepnieuws verkondigen en mensen wegzetten terwijl ze ze negeren, want het kwartje in die hoek wil gewoon nooit vallen.
Trump mag dan gewonnen hebben en overal in de westerse wereld staat rechts in de plus, de linkse rot lijkt gewoon erger te worden, terwijl de overgrote meerderheid er toch echt klaar mee is.
Ik begrijp even niet waarom je min of meer ontkent dat hij een crimineel is? Fraude, duizenden rechtzaken in zijn verleden. Ik vind het treurig dat hij wint, maar fair is fair, hij wordt nu eenmaal de nieuwe president. Maar hij blijft wel een crimineel en corrupt. De rechtzaken die tegen hem lopen zijn gewoon gebaseerd op eindeloze rapporten vol feiten.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als men de politieke tegenstanders gaat vervolgen dan kun je iedereen wel als een crimineel gaan wegzetten. Dat maakt de Democratische Partij ook zo gevaarlijk, men zwicht er niet voor dit ook daadwerkelijk te doen. Trump roeptoetert van alles (bijvoorbeeld over Hillary Clinton), maar doet uiteindelijk niets.
De enige zaak die echt de moeite waard was is de kwestie in Georgia, maar al de rest van Stormy Daniels tot de vertrouwelijke documenten was storm in een glas water en bedoelt om een politieke tegenstander te vervolgen. Het is dan ook heel goed om te zien dat dit in ieder geval niet is gelukt.
[..]
De realiteit staat helaas nog niet aan de deur bij velen uit die kliek. Is ook niet raar omdat ze in hun eigen bubbels leven en de realiteit dat is een ver van mijn bed show voor die mensen. Dat volk zal niet opgeven, pas als ze keihard aangepakt worden. Als ze op deze voet doorgaan zullen ze nooit een verkiezing winnen, en daar zit het gevaar, want winnen ze niet dan komt het geweld, intimidatie en gesterkt door de activistische media het demoniseren.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh, het is een zinkend schip. Een wereldbeeld met eenhoorns en kumbaya werkt als je staat floreert en er verder geen problemen zijn.
Als de realiteit aan de deur staat dan is het zo klaar. Ze moeten er vooral in blijven hangen, dan zien we ze de komende jaren ook niet meer terug
Beide kanten zijn verblind. Polarisatie viert hoogtij (waar jij ook flink aan meedoet overigens).quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
Dom volk, ongelooflijk.
Zat iemand van nsc en die ging wel heel erg op de fearpornwagon hoor. Holy shit.quote:
Wordt dit het niveau?quote:(...)
Democratie wordt afgeschaft
(...)
Dit kunnen wel eens de laatste verkiezingen zijn geweest
(...)
Toen Trump de grap maakte 'Im not going to be a dictator.. a well, maybe only on day 1', dat moeten we serieus nemen. Wie zegt dat dat geen grap was?
(...)
Nee hoor.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet waarom je min of meer ontkent dat hij een crimineel is? Fraude, duizenden rechtzaken in zijn verleden. Ik vind het treurig dat hij wint, maar fair is fair, hij wordt nu eenmaal de nieuwe president. Maar hij blijft wel een crimineel en corrupt. De rechtzaken die tegen hem lopen zijn gewoon gebaseerd op eindeloze rapporten vol feiten.
Tja angstzaaien, demoniseren en populisme zijn de enige wapens van de kliek die zegt te strijden tegen angstzaaien, demoniseren en populisme.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zat iemand van nsc en die ging wel heel erg op de fearpornwagon hoor. Holy shit.
[..]
Wordt dit het niveau?
Ik dacht dat Trump juist niet zo oorlogzuchtig wasquote:Op woensdag 6 november 2024 11:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Ik zie het iets anders
Nu trump herkozen is
Is het slechts een kwestie van tijd voordat we grootschalige oorlog met Iran krijgen
Ze zijn precies hetzelfde geworden waarvan ze de ander hebben beschuldigd.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Tja angstzaaien, demoniseren en populisme zijn de enige wapens van de kliek die zegt te strijden tegen angstzaaien, demoniseren en populisme.
Velen hebben het gewoon echt niet door, zo gehersenspoeld.
Ja nu is het officieel idd.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:20 schreef epicbeardman het volgende:
@:Starhopper, je titel aged well.. hopium en copium zijn al snel over.
Trump wint presidentsverkiezingen VS overtuigend en krijgt tweede termijn in Witte Huis
Dan was nu het moment geweest. Ze betichten de tegenstander van hun eigen modus operandi. Trump is Hitler, Nazi, antidemocratisch maar ze zijn keihard door de mand gevallen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De realiteit staat helaas nog niet aan de deur bij velen uit die kliek. Is ook niet raar omdat ze in hun eigen bubbels leven en de realiteit dat is een ver van mijn bed show voor die mensen. Dat volk zal niet opgeven, pas als ze keihard aangepakt worden. Als ze op deze voet doorgaan zullen ze nooit een verkiezing winnen, en daar zit het gevaar, want winnen ze niet dan komt het geweld, intimidatie en gesterkt door de activistische media het demoniseren.
Volgens mij is hij geen machtswellusteling, hij wil alleen maar Oekraine zo goed als mogelijk door deze tijd heen loodsen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zelensky's warme lichamen ook.
Betwijfel echter of hij zich erbij neerlegt want dan komt zijn regeerperiode ten einde.
Wokeisme heeft juist gewonnen toch? Trumpstemmers noemen zichzelf namelijk wakker.quote:
quote:Op woensdag 6 november 2024 12:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wokeisme heeft juist gewonnen toch? Trumpstemmers noemen zichzelf namelijk wakker.
Onzin, alle markten zouden in elkaar storten volgens de MSM.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Mijn aandelenportefeuille staat ruim 4% in de plus na de winst van Trump.
+12%quote:Op woensdag 6 november 2024 12:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Mijn aandelenportefeuille staat ruim 4% in de plus na de winst van Trump.
Het is een politieke beslissing van een (meerderheid van een) volk, geen overwinning van de plaatselijke honkbalclub…quote:
Heb je een bron waar dit beweerd wordt van de MSM? Of verzin je het ter plekke?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Onzin, alle markten zouden in elkaar storten volgens de MSM.
De praktijk klopt niet met de theorie, dus de praktijk klopt niet.
Jaloers.quote:
Meer van ditquote:
Starhopper is van de newspeak.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef jigggy het volgende:
[..]
Pro Palestina wappies bestormen het kapitool, genderloze blauwharigen zijn aan het huilen
Waar heeft woke gewonnen ?
Onder welk steen lig jij?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
'Europa' bestaat niet, net zo min als dat de Amerika's geen land zijn. Het wordt tijd dat de natiestaten in Europa gaan herrijzen. Internationale samenwerking is dood.
Gaat er niet voor zorgen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een betere veiligheidsgarantie.
Tja, volgens de media. Daar kun je lekker fact free naar je eigen agenda lullen. De markten liegen niet, daar staat echt geld op het spel.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Beetje vreemde downplay (cope?) Iedereen weet dat deze keuze mondiale gevolgen heeft.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Het is een politieke beslissing van een (meerderheid van een) volk, geen overwinning van de plaatselijke honkbalclub…
Waarom gaan sommigen als hooligans tekeer omdat een gepensioneerd zakenman vier jaar lang de baas mag spelen?
Ow ik weet het hoor, alleen was de media weer allemaal doemscenario's aan het verzinnen als Trump aan de macht kwam. De realiteit is altijd zo anders dan de geschetste theoretische linkse onzin.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, volgens de media. Daar kun je lekker fact free naar je eigen agenda lullen. De markten liegen niet, daar staat echt geld op het spel.
quote:
Onze politieke keuzes hebben ook mondiale gevolgen. Kijk maar naar Rutte.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje vreemde downplay (cope?) Iedereen weet dat deze keuze mondiale gevolgen heeft.
Precies.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Komen overal in de wereld voor.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zulke debielen heb je er helaas tussen.
En daarom moet je als een dronken Feyenoordfan extatisch gaan dansen en een filmpje daarvan op X zetten?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje vreemde downplay (cope?) Iedereen weet dat deze keuze mondiale gevolgen heeft.
quote:
20 miljoen mensen op de been die nu thuis zijn gebleven.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
Deze baas zag het natuurlijk allemaal al aankomen.
Vraag je je toch af wat er gebeurd was als ze Biden nog hadden aangehouden.
Dat is fijn dat je dat vindt. Ik houd me liever bij de feiten zoals gepresenteerd door rechters en onderzoekers. Voor fraude is hij gewoon veroordeeld. Net als voor de civiele verkrachtingszaak. Daar mag je uiteraard ook een mening over hebben, maar ik hecht meer waarde aan de jury, onderzoekers en rechters aldaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor.
Als men bijvoorbeeld stelt dat Trump een misdrijf heeft begaan met die vertrouwelijke documenten, Biden vervolgens min of meer hetzelfde doet maar dat dan ineens 'anders' is. Dan is er simpelweg sprake van een dubbele standaard.
Gaf Biden wel een grotere kans dan Harris. Dems moeten het probleem toch echt bij zichzelf zoeken. Een waardeloze DEI kandidaat die nog geen twee zinnen aan elkaar kan knopen, jarenlang demoniseren van mensen die een andere mening hebben. Hoop voor hun dat ze de boel snel op de rit krijgen, want deze woke richting is een zinkend schip.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:35 schreef loveli het volgende:
[..]
20 miljoen mensen op de been die nu thuis zijn gebleven.
Niks moet. Zou het ook niet doen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En daarom moet je als een dronken Feyenoordfan extatisch gaan dansen en een filmpje daarvan op X zetten?
Tijdens zijn eerste termijn werd er ook geroepen dat Trump wereldoorlogen zou beginnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow ik weet het hoor, alleen was de media weer allemaal doemscenario's aan het verzinnen als Trump aan de macht kwam. De realiteit is altijd zo anders dan de geschetste theoretische linkse onzin.
De Dems hebben ook gruwelijk overschat hoe belangrijk hun "issues" worden geacht in economisch moeilijke tijden en onderschat wat het effect is van de jarenlange DEI terreur, demoniseren van de blanke man en het openlijke antisemitisme op de universiteiten die omgetoverd zijn tot het leveren van schriftgeleerden van de woke ideologie. Daarnaast hebben ze de kiezer natuurlijk voorgelogen over de toestand van Biden en daarvoor zijn ze afgestraft: in geen één county had Harris meer stemmen dan Biden in 2020.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gaf Biden wel een grotere kans dan Harris. Dems moeten het probleem toch echt bij zichzelf zoeken. Een waardeloze DEI kandidaat die nog geen twee zinnen aan elkaar kan knopen, jarenlang demoniseren van mensen die een andere mening hebben. Hoop voor hun dat ze de boel snel op de rit krijgen, want deze woke richting is een zinkend schip.
Tijd om weer normaal te gaan doen.
MSMquote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik niet. Ook nooit eerder gehad bij welke politieke wisseling dan ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niks moet. Zou het ook niet doen.
Maar kan me er alles bij voorstellen.
Het zou echt een wereldprestatie zijn als Trump het hellende vlak naar WO3 ,wat Biden grotendeels heeft gelegd, weet op te ruimen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Tijdens zijn eerste termijn werd er ook geroepen dat Trump wereldoorlogen zou beginnen.
Tsjonge....
Het is geen politieke wisseling. Het is een keiharde afwijzing van een achterlijk wereldbeeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:40 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik niet. Ook nooit eerder gehad bij welke politieke wisseling dan ook.
Dat is niet zo moeilijk. Overal je leger terugtrekken en zeggen dat men het zelf mag gaan uitzoeken.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zou echt een wereldprestatie zijn als Trump het hellende vlak naar WO3 ,wat Biden grotendeels heeft gelegd, weet op te ruimen.
Maar zo makkelijk is het echt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Overal je leger terugtrekken en zeggen dat men het zelf mag gaan uitzoeken.
Jup, Amerika via de achterdeur van het wereldtoneel is ansich niet bijzonder dramatisch, het alternatief is alleen niet heel aantrekkelijk voor het merendeel van de mensen in het westen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jawel. Democraten -> Republikeinen is een wisseling van de wacht. Vanwege afwijzing van het huidige beleid, doorgaans. Wie had dat nu gedacht…quote:Op woensdag 6 november 2024 12:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is geen politieke wisseling. Het is een keiharde afwijzing van een achterlijk wereldbeeld.
Tja, het ergste met veel van deze mensen is dat ze het zelf niet meer zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Dems hebben ook gruwelijk overschat hoe belangrijk hun "issues" worden geacht in economisch moeilijke tijden en onderschat wat het effect is van de jarenlange DEI terreur, demoniseren van de blanke man en het openlijke antisemitisme op de universiteiten die omgetoverd zijn tot producenten van moderne propaganda. Daarnaast hebben ze de kiezer natuurlijk voorgelogen over de toestand van Biden en daarvoor zijn ze afgestraft: in geen één county had Harris meer stemmen dan Biden in 2020.
Of de relatie tussen Cuba en Rusland naar 0 brengen. Cuba van de lijst van "as van het kwaad" en volledig opengooien voor de handel.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar zo makkelijk is het echt.
Als de VS ook de raketlanceringsbasisen rondom de Russische grens terugtrekt en weer handelsrelaties aangaat is het over.
Vergeet ook de misleiding door de media niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
En maar afvragen waarom heel veel mensen de media en deskundigen over bepaalde onderwerpen wantrouwen.
Nou, hierom bijvoorbeeld...
Continue zelfverzekerd zijn van je eigen gelijk en dat willen etaleren naar de burger...
Tja...
Zo makkelijk is het het niet. Dan is Iran niet magisch gezien een braaf land en wordt Taiwan vroeger dan later ingenomen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar zo makkelijk is het echt.
Als de VS ook de raketlanceringsbasisen rondom de Russische grens terugtrekt en weer handelsrelaties aangaat is het over.
Best. Je wenst het grotere plaatje niet te onderkennen. Prima verderquote:Op woensdag 6 november 2024 12:44 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Jawel. Democraten -> Republikeinen is een wisseling van de wacht. Vanwege afwijzing van het huidige beleid, doorgaans. Wie had dat nu gedacht…
Ik begrijp nog altijd niet waar de Amerikaanse overheid bang voor is. Cuba dopt zijn eigen boontjes en als het Florida wil aanvallen, moeten ze zich binnen de kortste keren terugtrekken. In de tijd van de Koude Oorlog had Cuba nog een sterke bondgenoot, maar tegenwoordig…quote:Op woensdag 6 november 2024 12:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Of de relatie tussen Cuba en Rusland naar 0 brengen. Cuba van de lijst van "as van het kwaad" en volledig opengooien voor de handel.
Het is een behoorlijke wisseling. Het is niet meer de klassieke republikeinse partij. Kijk maar maar de belangrijkste personen, inclusief Ron Paul.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is geen politieke wisseling. Het is een keiharde afwijzing van een achterlijk wereldbeeld.
Een keiharde afwijzing door een minimaal verschil. Ik zie het eerder als een bewijs dat meer van de helft van de wereldbevolking, geen kiesrecht zou mogen krijgen. Het is hier in NL namelijk niet heel veel beter als ik kijk naar de laatste 5 jaar aan verkiezingen waar elke keer disruptive partijen bijzonder goed scoorden. Populistische bullshit als oplossing zien ipv. the bigger picture zien. Jouw posts zijn daar toonbeeld van. Krampachtig geneuzel over wokisme en lhbtqi+ terwijl dat een fractie is van de invloed van de leidende macht.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De open grenzen ook nog inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het ergste met veel van deze mensen is dat ze het zelf niet meer zien.
Men denkt bijvoorbeeld dat Israël dwingen tot een staak-het-vuren terwijl het voor de zoveelste keren talloze 19-jarigen moet opofferen voor het bevechten van barbaarse Islamisten, die Joden afslachten als het hoogst haalbare goed in de wereld zien, dit een moreel verheven positie is of zo.
Om hier nog maar te zwijgen over alle woke bullshit die men de burger door de strot wil duwen, het uitdelen van relief funds op basis van huidskleur, het vervolgen van politieke tegenstanders of het toelaten van miljoenen illegale migranten.
Iran is een ander verhaal, die moeten gewoon keihard aangepakt worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het het niet. Dan is Iran niet magisch gezien een braaf land en wordt Taiwan vroeger dan later ingenomen.
Tja, what else is new.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat er staat: dat de "deskundigen" wederom finaal er naast zaten.
Dus hoe deskundig zijn die deskundigen en zitten die niet teveel met gelijkgestemden in een bubbel.
Zo kennen we links weer.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een keiharde afwijzing door een minimaal verschil. Ik zie het eerder als een bewijs dat meer van de helft van de wereldbevolking, geen kiesrecht zou mogen krijgen. Het is hier in NL namelijk niet heel veel beter als ik kijk naar de laatste 5 jaar aan verkiezingen waar elke keer disruptive partijen bijzonder goed scoorden. Populistische bullshit als oplossing zien ipv. the bigger picture zien. Jouw posts zijn daar toonbeeld van. Krampachtig geneuzel over wokisme en lhbtqi+ terwijl dat een fractie is van de invloed van de leidende macht.
Cuba zorgt voor geen enkele bedreiging. Puur symboolpolitiek.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:47 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik begrijp nog altijd niet waar de Amerikaanse overheid bang voor is. Cuba dopt zijn eigen boontjes en als het Florida wil aanvallen, moeten ze zich binnen de kortste keren terugtrekken. In de tijd van de Koude Oorlog had Cuba nog een sterke bondgenoot, maar tegenwoordig…
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Het is een behoorlijke wisseling. Het is niet meer de klassieke republikeinse partij. Kijk maar maar de belangrijkste personen, inclusief Ron Paul.
Heel gevaarlijk wat je zegt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een keiharde afwijzing door een minimaal verschil. Ik zie het eerder als een bewijs dat meer van de helft van de wereldbevolking, geen kiesrecht zou mogen krijgen. Het is hier in NL namelijk niet heel veel beter als ik kijk naar de laatste 5 jaar aan verkiezingen waar elke keer disruptive partijen bijzonder goed scoorden. Populistische bullshit als oplossing zien ipv. the bigger picture zien. Jouw posts zijn daar toonbeeld van. Krampachtig geneuzel over wokisme en lhbtqi+ terwijl dat een fractie is van de invloed van de leidende macht.
Je weet niks zeker, maar de zege van Trump is wel heel ruim.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, what else is new.
Niemand heeft een glazen bol. Je moet dat soort voorspellingen altijd met een ruime slag om de arm nemen.
Wie weet, wanneer onze privacy volledig tot 0 is gereduceerd en AI ons beter kent dan wijzelf; dan kun je uitgaan van de voorspellingen.
Hoe zie je dat voor je, een soort eindoplossing voor mensen die volgens jou niet mogen stemmen?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat "links" idd de fascisten zijn, constant oproepen tot censuur, stemrecht afnemen als ze verliezen etc etc.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zo kennen we links weer.
Als mensen verkeerd stemmen zouden ze geen kiesrecht mogen hebben.
Wanneer gaan jullie nou eens inzien dat deze houding, dit gedrag er toe leidt dat mensen niet meer op jullie partijen stemmen.
Haha minimaal verschil. Misschien eens even kijken naar de eindafrekeningquote:Op woensdag 6 november 2024 12:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En dat is waar Harris mee in de fout is gegaan. Hele tijd tetteren over DEI, woke, vrouwen met penissen, Trump is Hitler, is een nazi, is een fascist ect en het niet hebben over "dit ga ik echt voor mijn land betekenen" maakt je geen winnaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Anderzijds zijn de dems ver weg van het klassieke centrumdenken waarbij verstand en gematigdheid voorop staat.
Amerika zit niet te wachten op hoogopgeleide DEI-idioten die alles aan de kaak willen stellen met uitzondering van dagelijkse problematiek waar iedere Amerikaan mee wordt geconfronteerd.
Geef toch gewoon toe dat je niet voor Democratie bent en je liever een dictator wilt zo lang die maar in jouw straatje past.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja, Just Stop Oil is het volgende Trojaanse Paard van extreemlinks.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
In de UK kunnen de links radicalen het al niet verkroppen.
lolquote:Op woensdag 6 november 2024 12:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben in Nederland ook van die politici die zich alleen maar drukmaken om regenboogpaden, genderneutrale toiletten etc. Dat lijkt me vooral leuk als de grote problemen zijn opgelost, niet eerder.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:56 schreef HSG het volgende:
[..]
En dat is waar Harris mee in de fout is gegaan. Hele tijd tetteren over DEI, woke, vrouwen met penissen, Trump is Hitler, is een nazi, is een fascist ect en het niet hebben over "dit ga ik echt voor mijn land betekenen" maakt je geen winnaar.
Absoluut.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:56 schreef HSG het volgende:
[..]
En dat is waar Harris mee in de fout is gegaan. Hele tijd tetteren over DEI, woke, vrouwen met penissen, Trump is Hitler, is een nazi, is een fascist ect en het niet hebben over "dit ga ik echt voor mijn land betekenen" maakt je geen winnaar.
Yep iets met een combi van groen en rood. Kwam ook vrij weinig uit behalve gezever over rechts, Wilders en wat partijprogramma's die elk partij ook in zijn programma heeft staan.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben in Nederland ook van die politici die zich alleen maar drukmaken om regenboogpaden, genderneutrale toiletten etc. Dat lijkt me vooral leuk als de grote problemen zijn opgelost, niet eerder.
Ongelooflijk hoevaak links in eigen voet schiet.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat "links" idd de fascisten zijn, constant oproepen tot censuur, stemrecht afnemen als ze verliezen etc etc.
En maar door blijven drammen dan ze de fatsoenlijke kant zouden zijn.
Dat is wel de conclusie van deze verkiezingen, het gevaar komt altijd van links.
De dems gokten vooral op het minority-vrouw stuk van Harris, en verloren daarmee.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Absoluut.
Dat die strategie als winnend is ingeschaald door de dems is wel het faillissement van die partij. Die moeten echt terug naar de tekentafel.
Deze overwinning is al lang geleden voorspelt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:59 schreef Magister_Artium het volgende:
En heeft QAnon al iets gezegd?
Ik bedoelde die andere Q.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:01 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Deze overwinning is al lang geleden voorspelt.
Q.
Ik ben helemaal niet linksquote:Op woensdag 6 november 2024 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zo kennen we links weer.
Als mensen verkeerd stemmen zouden ze geen kiesrecht mogen hebben.
Wanneer gaan jullie nou eens inzien dat deze houding, dit gedrag er toe leidt dat mensen niet meer op jullie partijen stemmen.
Als je wil dat er "vrede" komt in het MO dan moet je minimaal Iran zijn militaire sterkte ontnemen + atoom installaties ontmantelen of een regime change. Dan kan het weer even voorlopig rustig worden in het MO, natuurlijk nadat Hesbollah en Hamas ook zijn gedecimeerd (andersom 90% weg)quote:Op woensdag 6 november 2024 12:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Iran is een ander verhaal, die moeten gewoon keihard aangepakt worden.
Van mijn part een luchtaanval op alle militaire en lanceer installaties.
Terwijl hij kort daarvoor nog schreeuwde dat er gefraudeerd wordt...quote:Op woensdag 6 november 2024 13:01 schreef phpmystyle het volgende:
En laten we ook eens positief zijn. Trump lijkt de uitslagen te accepteren.
Sja, het is toch achterlijk dat ze tegen een kandidaat als Trump niet met iets beters konden komen dan deze kansloze kakelende kip. En maar drammen over hoe vreselijk Trump was, meer hadden ze niet blijkbaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoevaak links in eigen voet schiet.
Helaas is de VS daar niet meer machtig genoeg voor.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je wil dat er "vrede" komt in het MO dan moet je minimaal Iran zijn militaire sterkte ontnemen + atoom installaties ontmantelen of een regime change. Dan kan het weer even voorlopig rustig worden in het MO, natuurlijk nadat Hesbollah en Hamas ook zijn gedecimeerd (andersom 90% weg)
Dus beginnen met economische sancties, afijn dat hoef ik Trump niet te vertellen
Dat.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het is toch achterlijk dat ze tegen een kandidaat als Trump niet met iets beters konden komen dan deze kansloze kakelende kip. En maar drammen over hoe vreselijk Trump was, meer hadden ze niet blijkbaar.
Ze hebben het helemaal zelf veroorzaakt hoor, winnen van Trump is echt niet lastig lijkt me, maar op deze manier was het echt kansloos.
En natuurlijk gehoopt op de stiekeme stem van de Nevadan tradwive met 4 kinderen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De dems gokten vooral op het minority-vrouw stuk van Harris, en verloren daarmee.
Ja, nouja, tis kort door de bocht gezegd. Maar het zou goed zijn als mensen enig inzicht hebben wat de gevolgen van hun stem mogelijk is. Of denk je dat mensen die de afgelopen decennia op LPF (UiT rEsPEcT VOoR PiMquote:Op woensdag 6 november 2024 12:57 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Geef toch gewoon toe dat je niet voor Democratie bent en je liever een dictator wilt zo lang die maar in jouw straatje past.
Want dat is wat je hier zegt, iedereen die niet stemt hoe ik zou stemmen moet stemrecht worden afgenomen.
Ja, maar waarom hebben ze kakelkip naar voren geschoven?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het is toch achterlijk dat ze tegen een kandidaat als Trump niet met iets beters konden komen dan deze kansloze kakelende kip. En maar drammen over hoe vreselijk Trump was, meer hadden ze niet blijkbaar.
Ze hebben het helemaal zelf veroorzaakt hoor, winnen van Trump is echt niet lastig lijkt me, maar op deze manier was het echt kansloos.
Ga ik nog wat verder.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je wil dat er "vrede" komt in het MO dan moet je minimaal Iran zijn militaire sterkte ontnemen + atoom installaties ontmantelen of een regime change. Dan kan het weer even voorlopig rustig worden in het MO, natuurlijk nadat Hesbollah en Hamas ook zijn gedecimeerd (andersom 90% weg)
Dus beginnen met economische sancties, afijn dat hoef ik Trump niet te vertellen
We moeten dat grotere plaatje ook niet overdrijven.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Best. Je wenst het grotere plaatje niet te onderkennen. Prima verder
Die laten zich echt niet meer tegen elkaar uitspelen. Gaat ook TrumpGOD niet meer lukken.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ga ik nog wat verder.
Je moet juist zien dat je Rusland en wat bondgenoten meekrijgt tegen Iran. En hun het vuile werk laten opknappen.
Sowieso met een kandidaat die veel langer de tijd had gehad zich te positioneren dan Harris in een maand kon.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
We moeten dat grotere plaatje ook niet overdrijven.
Amerikanen blijven een opportunistisch volk en gevoelig voor imago.
In eerste instantie rekent het gros van de kiezer gewoon af met het beleid van Biden, het heeft ze de afgelopen 4 jaar niet veel (kans)rijker gemaakt en Harris heeft de kiezer in die relatief korte tijd ook niet kunnen overtuigen dat zij het tij wel ging keren en dat zij die frisse nieuwe president is.
Met een betere democratische (meer uitgesproken) kandidaat had het kwartje ook de andere kant kunnen opvallen.
Dat zeker.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
Amerikanen blijven een opportunistisch volk en gevoelig voor imago/show.
In eerste instantie rekent het gros van de kiezer gewoon af met het beleid van Biden, het heeft ze de afgelopen 4 jaar niet veel (kans)rijker gemaakt en Harris heeft de kiezer in die relatief korte tijd ook niet kunnen overtuigen dat zij het tij wel ging keren en dat zij die frisse nieuwe president is.
Met een betere democratische (meer uitgesproken) kandidaat had het kwartje ook de andere kant kunnen opvallen.
Uhm, eerste republikein die de popular vote wint in 20+ jaar en lijkt te eindigen met 315 kiesmannen. Hoezo kwartje een kant opvallen?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
Amerikanen blijven een opportunistisch volk en gevoelig voor imago.
Harris is niet nieuw he? Ze was VP.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso met een kandidaat die veel langer de tijd had gehad zich te positioneren dan Harris in een maand kon.
Waarschijnlijk is er ook gefraudeerd. Zonder fraude was de landslide nog heftiger geweest.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Terwijl hij kort daarvoor nog schreeuwde dat er gefraudeerd wordt...
Zo makkelijk kom je er ook niet tussen natuurlijk in de VS, je hebt zo veel geld en invloed nodig en dat heeft Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Ben benieuwd wat de uitslag was geweest als de GOP met een betere kandidaat was gekomen, misschien een de Santis ofzo. Dan was het helemaal rood geweest. Trump is natuurlijk ook niet helemaal ideaal.
quote:Op woensdag 6 november 2024 13:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, nouja, tis kort door de bocht gezegd. Maar het zou goed zijn als mensen enig inzicht hebben wat de gevolgen van hun stem mogelijk is. Of denk je dat mensen die de afgelopen decennia op LPF (UiT rEsPEcT VOoR PiM), SP, PVD of PVV (en eigenlijk ook D66 vorige keer) nu echt heel blij zijn met het resultaat van de proteststem. Dan heb je het imho niet begrepen. Proteststemmen is het meest idiote op deze aarde. Ok, al die stemmen die Bos kreeg jaren geleden omdat ie zo een lekker kontje heeft. Dat is nóg debieler. Het is geen talentenshow
.
En hier bij Trump. Donkere kerels die Trump stemmen, want liever een witte criminele kerel als president dan een donkere vrouw. Want vrouwen. Of vrouwen die Trump stemmen want liever een vrouwonvriendelijke sexist dan een donkere vrouw. Want donkere mensen
. Sorry hoor. Maar dan ben ik flabbergasted.
Zou kunnen, met name met de briefstemmen. Hoe kun je zeker weten dat daar niet mee is geknoeid?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:08 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er ook gefraudeerd. Zonder fraude was de landslide nog heftiger geweest.
Heb je daar ook bewijzen voor?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:08 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er ook gefraudeerd. Zonder fraude was de landslide nog heftiger geweest.
Ah links is weer openlijk aan het fantaseren om het stemrecht af te nemen van mensen die niet hun mening delen. Nog even en ze opperen weer om die mensen in kampen te stoppen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je, een soort eindoplossing voor mensen die volgens jou niet mogen stemmen?
Nee, dat is slechts speculatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je daar ook bewijzen voor?
Afgezien van dat dit niks met links of rechts te maken heeft, het zegt vooral iets over je wereldbeeld, moet je niet de mening van 1 persoon nemen als algemeenheid voor alle anderen die een bepaalde politieke voorkeur hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ah links is weer openlijk aan het fantaseren om het stemrecht af te nemen van mensen die niet hun mening delen. Nog even en ze opperen weer om die mensen in kampen te stoppen.
Mwoah.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die laten zich echt niet meer tegen elkaar uitspelen. Gaat ook TrumpGOD niet meer lukken.
Om daarna nog even te claimen fatsoenlijk te zijn en te geven om de democratiequote:Op woensdag 6 november 2024 13:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ah links is weer openlijk aan het fantaseren om het stemrecht af te nemen van mensen die niet hun mening delen. Nog even en ze opperen weer om die mensen in kampen te stoppen.
De campagnekas van Harris was een stuk beter gevuld dan die van Trump, maar dat heeft de Democraten niet mogen baten deze keer.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo makkelijk kom je er ook niet tussen natuurlijk in de VS, je hebt zo veel geld en invloed nodig en dat heeft Trump.
Maar geen enkele kandidaat is ideaal natuurlijk, het is bijna altijd kiezen tussen een Douche and a Turd Sandwich.
Alleen is Kamela echt zo enorm zwak, zo inhoudsloos, zo nep, dat was gewoon een hele slechte keuze.
Heb die mening niet van één persoon gehoord, ik hoor die mening elke keer als links verliest, tot opmerkingen om mensen in heropvoedkampen te stoppen. En ook ik weet dat er heel wat mensen uit die hoek zijn die de uitspraak niet doen maar het wel toejuichen, mensen die zich bijvoorbeeld meer storen aan mijn post dan iemand die van mening is het stemrecht af te pakken want mensen stemmen verkeerd.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Afgezien van dat dit niks met links of rechts te maken heeft, het zegt vooral iets over je wereldbeeld, moet je niet de mening van 1 persoon nemen als algemeenheid voor alle anderen die een bepaalde politieke voorkeur hebben.
Fair punt. Al zou dat in het geval van Trump voldoende moeten zijnquote:Op woensdag 6 november 2024 13:10 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Het enige standpunt dat Kakela had was: ik ben geen Trump.
En als mensen daar dan op stemmen ben je niet flabbergasted? Ok.
Beide partijen zijn ziek.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Of juist niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:08 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik al, je hebt 2 keuzes en die zijn vrijwel nooit echt ideaal. Maar je moet echt met wat beters komen dan vrijwel alleen "ik ben Trump niet", zoals je ziet.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Fair punt. Al zou dat in het geval van Trump voldoende moeten zijn. Overigens benijd ik Amerikanen in deze niet. Die hebben sinds 2016 alleen maar kunnen kiezen tussen idioten en clowns. Aan beide zijden dus. Wat dat betreft verlang ik terug naar tijden met Bush vs. Clinton of Bush vs. Obama. Allemaal verre van perfect, maar niet zo erg als Trump, Hillary, Biden, enz.
Uhm, je leest nietquote:Op woensdag 6 november 2024 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uhm, eerste republikein die de popular vote wint in 20+ jaar en lijkt te eindigen met 315 kiesmannen. Hoezo kwartje een kant opvallen?
Trump was al 4 jaar president he? En de afgelopen 4 jaar zijn dramatisch geweest voor de gemiddelde Amerikaan, zeker op economisch gebied.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef bleiblei het volgende:
Maar 1 ding weet ik wel. Iemand die niet verder komt (net als Biden) dan "ik ben niet Trump" richt minder schade aan Trump. Al blijft het bijzonder dat een land als de US niet met betere kandidaten kan komen dan de trouw van de afgelopen 10 jaar.
Maar heeft het echt dichtbij gezeten in de peilingen? Of waren de peilingen wederom vooral gebaseerd op de eigen bubbel? Want heel links is weer verbaast en heeft dit niet zien aankomen, rechts wel, die zien het al jaren aankomen. Zegt toch wat over welke hoek steevast in de verkeerde bubbel zit en alle binding met de realiteit kwijt is.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Uhm, je leest niet![]()
Ik zeg dat met een andere kandidaat, een meer uitgesproken kandidaat (bijvoorbeeld een charismatische man als een Obama in zijn tijd), deze uitslag anders had kunnen uitpakken.
Het heeft maanden heel dicht op elkaar gezeten in de peilingen en uiteindelijk heeft Harris niet dé boodschap weten over te brengen.
Nog steeds niet inzienquote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Uhm, je leest niet![]()
Ik zeg dat met een andere kandidaat, een meer uitgesproken kandidaat (bijvoorbeeld een charismatische man als een Obama in zijn tijd), deze uitslag anders had kunnen uitpakken.
Het heeft maanden heel dicht op elkaar gezeten in de peilingen en uiteindelijk heeft Harris niet dé boodschap weten over te brengen.
Neemt verder niet weg dat Trump deze verkiezingen flink heeft gewonnen. Maar dat ligt denk ik eerder aan de slechte prestaties van Harris en niet zozeer dat men nu "massaal afrekent met een bepaald wereldbeeld".
Ben ik het mee eens. Anderzijds vind ik Trump ook een behoorlijk matige kandidaat. Zo'n Vance of Desantis zou bijvoorbeeld ook een beter alternatief zijn. Maar dat was zelfs helemaal niet nodig voor een landslide.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Uhm, je leest niet![]()
Neemt verder niet weg dat Trump deze verkiezingen flink heeft gewonnen. Maar dat ligt denk ik eerder aan de slechte prestaties van Harris en niet zozeer dat men nu "massaal afrekent met een bepaald wereldbeeld".
De polls waren enorm skewed ten faveure van Harris. Hierover is in het begin van dit topic een goed filmpje gepost.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar heeft het echt dichtbij gezeten in de peilingen? Of waren de peilingen wederom vooral gebaseerd op de eigen bubbel? Want heel links is weer verbaast en heeft dit niet zien aankomen, rechts wel, die zien het al jaren aankomen. Zegt toch wat over welke hoek steevast in de verkeerde bubbel zit en alle binding met de realiteit kwijt is.
Harris heeft gewoon nergens beter gescoord dan Biden, in geen enkele county.
quote:Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Misschien heeft deze Franse handelaar gelijk gehad met zijn analyses en daar 40 miljoen op heeft ingezet?
Twitter 24-10
[ x ]
[ x ]
Als Hamas aan jouw kant staat moet je je toch echt eens Hans gaan vragen of je niet de baddies bentquote:Op woensdag 6 november 2024 13:23 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Meteen het leger inzetten tegen die Hamas aanhangers.
Polariseren met smiley oneliners mag je wat mij betreft ergens anders gaan doen.quote:
Het scheelt dat het de vorige keer van rechts kwam .quote:Op woensdag 6 november 2024 13:23 schreef QAnonn het volgende:
Ik ben bang dat links weer aanslagen gaat plegen op TrumpGod.
Altijd weer bijzonder, die aandacht voor bets van miljoenen op een weinig bijzondere notering, puur omdat 'oh my god, miljoenen!'. Maar nauwelijks aandacht voor bets met noteringen van een paar honderd of meer.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Twitter 24-10
[ x ]
[ x ]
O ja, ik was even vergeten dat de linkse deugbubbel altijd gelijk heeft.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
Polariseren met smiley oneliners mag je wat mij betreft ergens anders gaan doen.
Is totaal niet constructief en het klopt ook niet.
Ik zie namelijk wel degelijk dat een groep stemmers afrekent met een bepaalde visie, doch ligt het in totaliteit allemaal wat breder en genuanceerder dan alleen "woke is weg".
Wat veel interessanter is: hoe een rijke Franse lul de behanger, met simpel rekenwerk totaal afrekent met Amerikaanse pollmethodes.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Altijd weer bijzonder, die aandacht voor bets van miljoenen op een weinig bijzondere notering, puur omdat 'oh my god, miljoenen!'. Maar nauwelijks aandacht voor bets met noteringen van een paar honderd of meer.
Desantis heeft wel een flinke prestatie neergezet in FL en Vance een goede imago-comeback.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Anderzijds vind ik Trump ook een behoorlijk matige kandidaat. Zo'n Vance of Desantis zou bijvoorbeeld ook een beter alternatief zijn. Maar dat was zelfs helemaal niet nodig voor een landslide.
Ergens wel verbijsterend.
Dramatisch op economisch gebied?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Trump was al 4 jaar president he? En de afgelopen 4 jaar zijn dramatisch geweest voor de gemiddelde Amerikaan, zeker op economisch gebied.
En als je dan aankomt met, we kunnen niet nog 4 jaar zo doorgaan, zoals Walz speechte, dan geef je al aan dat je kansloos bent.
quote:Op woensdag 6 november 2024 13:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dramatisch op economisch gebied?
Qua economic growth zie ik geen gekke dingen...
https://www.statista.com/(...)-real-gdp-in-the-us/
Behalve dan iets geks in 2020. Toen ene Trump nog bezig was. Maar dat kan ik zo ff niet plaatsen (was 6mnd voor het "incidentje" op het Capitool)
Dramatisch op economisch gebied?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Trump was al 4 jaar president he? En de afgelopen 4 jaar zijn dramatisch geweest voor de gemiddelde Amerikaan, zeker op economisch gebied.
En als je dan aankomt met, we kunnen niet nog 4 jaar zo doorgaan, zoals Walz speechte, dan geef je al aan dat je kansloos bent.
Ja dat doen ze maar ze kunnen geen mensen vindenquote:Op woensdag 6 november 2024 13:36 schreef Tekaschi het volgende:
Waar blijft eigenlijk die speech van Harris waarin ze haar verlies toegeeft en Trump feliciteert? Toch raar dat we nog niks van dat mens hebben gehoord, of zouden ze zich aan het beraden zijn op een coup zoals ze bij Biden hebben gedaan?
Hou op manquote:Op woensdag 6 november 2024 13:28 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
O ja, ik was even vergeten dat de linkse deugbubbel altijd gelijk heeft.
Ja, dat denk ik. Dat ze nadenken voor ze iets doen. Dat hebben we wel eens anders gezienquote:Op woensdag 6 november 2024 13:36 schreef Tekaschi het volgende:
Waar blijft eigenlijk die speech van Harris waarin ze haar verlies toegeeft en Trump feliciteert? Toch raar dat we nog niks van dat mens hebben gehoord, of zouden ze zich aan het beraden zijn op een coup zoals ze bij Biden hebben gedaan?
Helemaal mee eens, pure intellectuele armoede om op dat niveau te blijven plakken. Net als de roep (droom) om een vergelijkbare reactie als die van Trump 4 jaar geleden.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:37 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hou op man![]()
Zit prima te discussiëren met anderen, zonder al dat links/rechts polarisatie gedoe.
Daarbij, je duikt vast op mijn post omdat je denkt dat ik bij de linkse deugbubbel hoor, maar schaar ik mezelf niet onder en ik stem niet op 1 kant ofzo, ik kijk naar concrete plannen.
Landelijk stem ik iets vaker links van het midden, lokaal iets vaker rechts van het midden. En nee, nog nooit D66 gestemd ...
Dus nogmaals. Kap met dat vermoeiende wij/zij en hokjes plaatsen.
Ze gaat morgen een toespraak geven, dat heb ik uren geleden al ergens gelezen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:36 schreef Tekaschi het volgende:
(Europese) NATO landen hebben Trump de vorige termijn uitgelachen als het ging over het nakomen van de norm. Zo serieus namen ze de NATOquote:Op woensdag 6 november 2024 13:27 schreef quirina het volgende:
Nou eens zien of Trump in 1 dag de oorlog van Oekraïne gaat regelen.
Ook gaat Amerika uit de NATO
Amerikaanse bedrijven worden weer teruggehaald naar Amerika
We gaan een mooie toekomst tegemoet hoor!
Geen idee op wie je doelt die 4 jaar geleden een coup hebben willen plegen, want als jij denkt dat een paar honderd gasten met wat vlaggen een coup kunnen plegen dan stopt alle discussie. De enige echte coup is hoe ze Biden op een zijspoor hebben gezet en de democratische verkiezingen van de Democratische kandidaat ten zijde geschoven hebben om een DEI hire op die plek te zetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze gaat morgen een toespraak geven, dat heb ik uren geleden al ergens gelezen.
En een beetje flauw om te speculeren over een coup, wie hebben dat ook alweer gedaan bijna 4 jaar geleden?
De gun nuts zouden wel even een coup plegen, alleen waren ze per ongeluk hun wapens massaal vergeten.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Geen idee op wie je doelt die 4 jaar geleden een coup hebben willen plegen, want als jij denkt dat een paar honderd gasten met wat vlaggen een coup kunnen plegen dan stopt alle discussie. De enige echte coup is hoe ze Biden op een zijspoor hebben gezet en de democratische verkiezingen van de Democratische kandidaat ten zijde geschoven hebben om een DEI hire op die plek te zetten.
Nee, ik duik op je post omdat je stelt dat er niet vanuit een wereldbeeld gestemd is. Waar haal je de arrogantie vandaan om dat in te vullen voor de Amerikaanse stemmer?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:37 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hou op man![]()
Zit prima te discussiëren met anderen, zonder al dat links/rechts polarisatie gedoe.
Daarbij, je duikt vast op mijn post omdat je denkt dat ik bij de linkse deugbubbel hoor, maar daar schaar ik mezelf niet onder en ik stem niet op 1 kant ofzo, ik kijk naar concrete plannen.
Landelijk stem ik iets vaker links van het midden, lokaal iets vaker rechts van het midden. En nee, nog nooit D66 gestemd ...
Dus nogmaals. Kap met dat vermoeiende wij/zij en hokjes plaatsen.
Dat was het Reichstagmomentje van de Democraten om de macht te grijpen, maar ook dat bleek slechts een schampschot.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze gaat morgen een toespraak geven, dat heb ik uren geleden al ergens gelezen.
En een beetje flauw om te speculeren over een coup, wie hebben dat ook alweer gedaan bijna 4 jaar geleden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |