abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2024 @ 10:56:10 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215494281
Vandaag is het zover... de Presidentsverkiezingen in de VS van 2024. Wordt het opnieuw Trump of wordt het Harris. Wordt het de eerste vrouw die President zal worden of wordt het opnieuw de man die America nog greater gaat maken. Een keuze die mogelijk verregaande gevolgen gaat/kan krijgen. Voor de Amerikanen zelf, maar ook voor andere 'hete' kwesties zoals bijv de oorlog in Gaza/Libanon/Iran, Oekrane en bijvoorbeeld de relatie met de EU en de NAVO.

De race om het kampioenschap gaat tot 270 kiesmannen. Elke staat van de VS vertegenwoordigt een aantal kiesmannen en als je in die staat de meeste stemmen haalt krijg je alle kiesmannen van die staat (volgens mij op n of twee uitzonderingen na). Zo kan het dus zelfs voorkomen dat je uiteindelijk meer stemmen hebt dan je tegenstanders, maar toch geen president wordt...

Voor meer informatie rondom het kiessysteem, de kiesmannen, de complexiteit van het stemsysteem verwijs ik jullie graag naar ons subforum POLITIEK waar ze vermoedelijk meer kaas hebben gegeven van dit alles.

Als ik een laatste peiling mag geloven ziet het er nu zo uit:

De donkerblauwe kleuren geven aan dat het vrij zeker is dat de staat naar de Democraten gaat.
De donkerrode kleuren geven aan dat het vrij zeker is dat de staat naar de Republikeinen gaat.
De lichtere kleuren neigen dus ook naar de Democraten en de Republikeinen maar in mindere mate, maar lijkt het vrij zeker dat die staten in de kampen van de Democraten of de Republikeinen terecht komen.

Daarmee zouden de Democraten nu 226 kiesmannen hebben en de Republikeinen 219 kiesmannen.

De bottleneck zit hem bij de Amerikaanse verkiezingen altijd in de zogenaamde "Swing States". Staten waar veelal door kiezers geswitched wordt tussen Democratisch of Republikeins en veelal worden de verkiezingen door die staten beslist. Ook dit jaar is dat het geval. De Swingstates (ook wel Battlegrounds genoemd) zijn nu:
Arizona, Nevada, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, North Carolina, Georgia,

Als je de polls moet geloven is het daar ook retespannend met zeer kleine verschillen.

Als je de kleine voorsprongen zou hanteren als eindstand dan zou Trump ook winnen in Arizona, Nevada, North Carolina en Georgia. Harris daarentegen zou Michigan en Wisconsin binnenslepen.
Daarmee komen de Democraten op 251 kiesmannen en de Republikeinen op 268 kiesmannen

Wat missen we dan? Juist.. Pennsylvania, met 19 kiesmannen...
Dat lijkt de staat te worden waar nu alles om draait... wie daar wint, wint vermoedelijk het presidentschap.
Maar goed, het is en blijft Amerika en wellicht zitten in sommige staten de peilingen er helemaal naast.
Wie weet heb jij een heel ander beeld over deze peilingen

Alle informatie over de Presidentsverkiezingen kun je natuurlijk ook terugvinden in deze topics -->

Topicreeks: AMV-reeks
POL / Voorspel de nieuwe president van de VS

Ben wel benieuwd wie er voor opblijft, wie er voor gaat zitten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215494291
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat weet je best.
🤡
Plaats hier uw advertentie
pi_215494296
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:51 schreef -river- het volgende: [..] Omdat dit gewoon een forum is, slimmerik.
Artikel 262 1. Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Waar staat hier de exceptie ten aanzien van fora? Dat in de praktijk de kans op vervolging klein is, ok. Maar het is gewoon laster en daarmee een misdrijf. Grappig dat met name de mensen die vinden dat je niet op een misdadiger mag stemmen (wat bij Trump nog steeds niet definitief is vastgesteld overigens) geen enkel probleem hebben met het plegen van misdrijven als het maar in hun straatje past…
  woensdag 6 november 2024 @ 10:57:33 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215494318
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:46 schreef Harmankardon het volgende: Grote reset nodig bij de democraten, hopelijk hebben ze de boodschap begrepen.
Ze hebben ook niets geleerd van het Hillary-fiasco dus het lijkt me sterk.

Hillary noemt mensen "deplorable", Kamela noemt ze "garbage".

Dezelfde fouten worden opnieuw gemaakt. En maar klagen over polarisatie.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215494332
quote:
16s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Stuur mijn post maar door naar Trump dan :W Ik zie de aangifte van hem graag tegemoet.
Ik vind feitelijk vaststellen dat jij een misdadiger bent voldoende. ;)
  woensdag 6 november 2024 @ 10:58:56 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215494341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind feitelijk vaststellen dat jij een misdadiger bent voldoende. ;)
Een misdadiger omdat ik feiten benoem :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215494345
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Artikel 262 1. Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Waar staat hier de exceptie ten aanzien van fora? Dat in de praktijk de kans op vervolging klein is, ok. Maar het is gewoon laster en daarmee een misdrijf. Grappig dat met name de mensen die vinden dat je niet op een misdadiger mag stemmen (wat bij Trump nog steeds niet definitief is vastgesteld overigens) geen enkel probleem hebben met het plegen van misdrijven als het maar in hun straatje past…
Serieus? Wat voor ding ben jij, ga niet janken op een FOK! lid over het feit dat zij/hij Trump een verkrachter noemt.
pi_215494348
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:57 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ze hebben ook niets geleerd van het Hillary-fiasco dus het lijkt me sterk.

Hillary noemt mensen "deplorable", Kamela noemt ze "garbage".

Dezelfde fouten worden opnieuw gemaakt. En maar klagen over polarisatie.
Dat was Biden toch. Een blunder.
pi_215494352
Koekoek :D

twitter

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215494367
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:00 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]

[ afbeelding ]
Knettergek het volk daar.
pi_215494370
Nou, ja. Tijd voor de EU om de leiding op het internationale vlak over te nemen.
pi_215494379
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:01 schreef -river- het volgende:

[..]
Knettergek het volk daar.
Knettergek dekt de lading niet meer
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:02:47 #13
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215494380
quote:

[ x ]

[ afbeelding ]
Zulke debielen heb je er helaas tussen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215494386
@VEM2012. Geniet nu van de overwinning van PSV. Wie er president word maakt niets uit. Veel zal er toch niet veranderen.
pi_215494398
Ik ben benieuwd hoe snel Project 2025 weer boven tafel komt.
pi_215494406
Hahah wat zal de OP balen.
Heel veel sambal
pi_215494408
twitter
Heel veel sambal
pi_215494416
quote:

[ x ]

[ afbeelding ]
Zou wat zijn. Meer dan 50% van je hele land dood :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215494422
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Weet je dat zeker?
Ja ik praat het niet goed. Ik veroordeel al het geweld. Het is n kamp, waar jij ook in zit, die de 6 januari rellen als grootste misdaad ooit wil neerzetten terwijl de Hamas en BLM rellen, waar heel wat meer doden en miljarden schade is aangericht steeds downplayen. Dus wie praat wat goed?

Snap nu eens dat ook dit hypocriete gedrag de reden is dat rechts overal aan het winnen is, de mensen zijn dat gedrag meer dan zat. Benoem gewoon alle problemen eerlijk en je zult zien dat je rechts alle munitie ontneemt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215494432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:52 schreef inslagenreuring het volgende:
Het worden interessante analyses. Hoe kan het zijn dat Trump zo underpolled wordt? Waarom kiest men massaal voor Trump?
Misschien heeft deze Franse handelaar gelijk gehad met zijn analyses en daar 40 miljoen op heeft ingezet?

Twitter 24-10

twitter

Twitter 05-11 (met uitleg)

twitter
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215494441
quote:

[ x ]

[ afbeelding ]
Die trekken ze vandaag nog zijn huis uit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215494444
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zou wat zijn. Meer dan 50% van je hele land dood :P
Niets mis met ambities toch?
pi_215494463
quote:

[ x ]

[ afbeelding ]
Het is toch een antifacistische post, toch?
Zou op FOK niet gebanned worden :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_215494481
De Democraten hebben er niks van geleerd, tot het laatste moment die seniele demente Biden prijzen als de beste _O- en op het allerlaatste moment een hysterisch lachende leeghoofdige Kamala naar voren te schuiven en dan als klap op de vuurpijl ook nog al die miljoenen Trump stemmers fascisten en vuilnis gaan noemen.Hoe dom kan je zijn en dus niets geleerd van 8 jaar geleden toen Hillary Clinton Trump aanhangers tot 'deplorables' benoemde wat ook een cruciale fout was.

dit kon je van ver af zien aankomen :W

[ Bericht 2% gewijzigd door michiel_merk op 06-11-2024 13:28:31 ]
pi_215494483
Trump wint twee keer van een vrouw en verliest van een demente man. Dat geeft toch te denken…
pi_215494491
quote:

[ x ]

[ afbeelding ]
Ach die berichten lees je al jaren op de socials, vaak nog wel erger. De media boeit het niet, nee als 4 man en een schapenkop iets durven te roepen over de gekleurde Nederlands elftal spelers dan is het pas wereldnieuws.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:14:54 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215494521
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:07 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ja ik praat het niet goed. Ik veroordeel al het geweld. Het is n kamp, waar jij ook in zit, die de 6 januari rellen als grootste misdaad ooit wil neerzetten terwijl de Hamas en BLM rellen, waar heel wat meer doden en miljarden schade is aangericht steeds downplayen. Dus wie praat wat goed?

Snap nu eens dat ook dit hypocriete gedrag de reden is dat rechts overal aan het winnen is, de mensen zijn dat gedrag meer dan zat. Benoem gewoon alle problemen eerlijk en je zult zien dat je rechts alle munitie ontneemt.
En in welk kamp zit ik dan?
Huilen dan.
pi_215494538
twitter

Nog geen n county waar Harris meer stemmen heeft gehaald dan Biden.
pi_215494543
quote:
16s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee, omdat je laster pleegt. En het is dus geen feit.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:16:59 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215494548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, omdat je laster pleegt. En het is dus geen feit.
Het is geen laster. Het is een feit.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:18:02 #31
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215494552
quote:
16s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Neehoor.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215494554
quote:

[..]
:')

Hier benoemen al jaren mensen feiten, worden ook weggezet als misdadigers en rechtsextremisten.
pi_215494557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:59 schreef -river- het volgende:

[..]
Serieus? Wat voor ding ben jij, ga niet janken op een FOK! lid over het feit dat zij/hij Trump een verkrachter noemt.
Ik wijs simpelweg op het gemak waarmee iemand misdrijven pleegt, terwijl diezelfde persoon meent dat op Trump stemmen niet kan omdat Trump een misdadiger is (wat nog niet eens definitief vaststaat overigens).

Die hypocrisie is nu precies waarom mensen zich volledig afkeren van links.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:19:58 #34
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_215494570
Zou Dick Schoof ook op zijn eigen dochters geilen trouwens? Of geldt dat niet voor elke politiek leider?

Asking for a friend :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_215494571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:11 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Het is toch een antifacistische post, toch?
Zou op FOK niet gebanned worden :)
Progressieve fascisten ;)
pi_215494575
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:03 schreef Cherni het volgende:
@:VEM2012. Geniet nu van de overwinning van PSV. Wie er president word maakt niets uit. Veel zal er toch niet veranderen.
Ik verwacht niet dat de wereld er anders uitziet, wel accentveranderingen.

Ik moet vooral hard lachen om de deksel die sommigen nu op de neus hebben gekregen.
pi_215494584
The world is healing *;

twitter
  woensdag 6 november 2024 @ 11:21:54 #38
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215494595
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Montagui het volgende:

[..]
Misschien heeft deze Franse handelaar gelijk gehad met zijn analyses en daar 40 miljoen op heeft ingezet?

Twitter 24-10

[ x ]

Twitter 05-11 (met uitleg)

[ x ]
Damn, die gast zit spot on.

Heb de afgelopen tijd meerdere filmpjes gezien over blue mirages en een landslide overwinning voor Trump op dezelfde uitgangspunten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215494610
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:21 schreef Ali_boo het volgende:
The world is healing *;

[ x ]
Natuurlijk, die denkt dat Trump gekker is dan hem, dus maar weer binnen de lijntjes gaan kleuren. Het was 4 jaar rustig onder Trump, de Democraten komen aan de macht en overal breekt de pleuris uit.

Ik lach mij kapot als hij binnen een jaar de oorlog Rusland/Oekrane beindigd en meteen doorzet om het Isral/Gaza conflict te stoppen. Iedereen happy, behalve dan de sponsoren van de Democraten die de oorlogsmachine willen laten draaien.
pi_215494616
quote:

[..]
Ik heb je gevraagd waarom het volgens jou een feit is en daar kwam vervolgens niets zinnigs uit voort.

Blijven herhalen dat je gelijk hebt, terwijl je gewoon verkeerde bronnen had maakt het niet beter voor je.
pi_215494658
quote:

[..]
Feiten zijn niet meer relevant.
En dat gaan we de komende tijd nog meer zien.
pi_215494673
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Feiten zijn niet meer relevant.
En dat gaan we de komende tijd nog meer zien.
Feiten zijn nu juist weer relevant geworden.
pi_215494681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:22 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Natuurlijk, die denkt dat Trump gekker is dan hem, dus maar weer binnen de lijntjes gaan kleuren. Het was 4 jaar rustig onder Trump, de Democraten komen aan de macht en overal breekt de pleuris uit.

Ik lach mij kapot als hij binnen een jaar de oorlog Rusland/Oekrane beindigd en meteen doorzet om het Isral/Gaza conflict te stoppen. Iedereen happy, behalve dan de sponsoren van de Democraten die de oorlogsmachine willen laten draaien.
Vreemde humor.

Anyway: 21 januari is de oorlog in Oekrane voorbij.
Dat heeft Trump belooft.
We gaan het meemaken.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:30:01 #44
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_215494702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:12 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ach die berichten lees je al jaren op de socials, vaak nog wel erger. De media boeit het niet, nee als 4 man en een schapenkop iets durven te roepen over de gekleurde Nederlands elftal spelers dan is het pas wereldnieuws.
Ja eens, de media moet veel meer aandacht besteden aan simpele zielen online aan de andere kant van de wereld die iets de wereld in slingeren!
AZ
ALKMAAR
pi_215494714
quote:

[..]
Ja, clown world op Fok.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:31:57 #46
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215494722
quote:

[..]

Heel belangrijk: de-escalatie.
Iets wat wij als EU niet kunnen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:32:32 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215494730
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_215494736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:21 schreef Ali_boo het volgende:
The world is healing *;

[ x ]
Tijdens zijn vorige presidentschap kwam er ook geen vrede in Oekrane.

Ik zou niet te vroeg juichen.
pi_215494738
quote:

[..]

quote:

[..]

Ik zie het iets anders
Nu trump herkozen is
Is het slechts een kwestie van tijd voordat we grootschalige oorlog met Iran krijgen
  woensdag 6 november 2024 @ 11:33:19 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215494740
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb je gevraagd waarom het volgens jou een feit is en daar kwam vervolgens niets zinnigs uit voort.

Blijven herhalen dat je gelijk hebt, terwijl je gewoon verkeerde bronnen had maakt het niet beter voor je.
Het zijn volgens jou verkeerde bronnen. Dat is wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')