voor onder de OPquote:
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043quote:Op maandag 4 november 2024 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is de link naar de FIA beoordelingen? Iedereen duikt hier het bed in. Ik wil het wel ff zien nog en ook posten.
Dank je! Welterustenquote:Op maandag 4 november 2024 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043
Dat siert hem wel.quote:
Eens, volgens mij was dat ook de blijdschap bij Max. Toch nog ff proberen 20 seconden los te rijden om onverwachte panalty s te kunnen incasseren.quote:Op maandag 4 november 2024 00:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ach, ik ben vooral blij dat Verstappen die straffen voor Norris niet nodig heeft.
Regels zullen altijd wel klote blijven.
Haha, die 20 sec was gewoon Max die uit aan het rijden was.quote:Op maandag 4 november 2024 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, volgens mij was dat ook de blijdschap bij Max. Toch nog ff proberen 20 seconden los te rijden om onverwachte panalty s te kunnen incasseren.
Maar de FIA wil het spannend maken, gebeurt niet. Lando krijgt hier alleen maar meer geestelijke issue s van. Als nummer twee wil je toch geen team orders, gewoon keihard racen en winnen.
Fijn dat Max veel support krijgt van de mederijders zoals Lewis.
Penalty's voor wat precies?quote:Op maandag 4 november 2024 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, volgens mij was dat ook de blijdschap bij Max. Toch nog ff proberen 20 seconden los te rijden om onverwachte panalty s te kunnen incasseren.
Maar de FIA wil het spannend maken, gebeurt niet. Lando krijgt hier alleen maar meer geestelijke issue s van. Als nummer twee wil je toch geen team orders, gewoon keihard racen en winnen.
Fijn dat Max veel support krijgt van de mederijders zoals Lewis.
Het was een statement makenquote:Op maandag 4 november 2024 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, die 20 sec was gewoon Max die uit aan het rijden was.
Voor whatever Herbert zou kunnen verzinnenquote:
Ongein zoals ze de laatste tijd constant doen bij Max, om het maar spannend te maken.quote:
Er was niks te verzinnenquote:Op maandag 4 november 2024 00:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
Voor whatever Herbert zou kunnen verzinnen
Ook wel ja. Maar ik geloof niet dat ie risico’s nam. Dit was Maximaal aan en dan is ie nou eenmaal ongeremd goed !quote:
Ja klopt, en in de laatste ronde een teamorder krijgen dat het zo wel goed is… 😅quote:Op maandag 4 november 2024 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, die 20 sec was gewoon Max die uit aan het rijden was.
quote:Op maandag 4 november 2024 00:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ongein zoals ze de laatste tijd constant doen bij Max, om het maar spannend te maken.
Scheet laten onder een pitstop bijvoorbeeld.
Herbertquote:Op maandag 4 november 2024 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja klopt, en in de laatste ronde een teamorder krijgen dat het zo wel goed is… 😅
Maar zonder gein, ik denk wel dat Max geen risico ging nemen met die gekken zoals Hubert.
Dat kostte hem het kampioenschap van 1989, toen Prost kampioen werd.quote:Op zondag 3 november 2024 23:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kostte hem alleen geen kampioenschap. Wel de overwinning.
Ik hoop eigenlijk op 10 punten tekort voor Norris.quote:Op maandag 4 november 2024 01:41 schreef Red_85 het volgende:
Ogen weer op de volgende.
Max heeft 62 punten met nog (3x26+8) 86 te halen.
Max moet dus over 3 weekenden 24 punten scoren. Ook verliespuntem van Norris tellen bij die 24.
Na Vegas GP zijn er nog 60 te verdienen. Norris moet dus minimaal 3 punten pakken op Max en er dus voor eindigen. 2 is niet genoeg, dan komen ze maximaal gelijk en Max heeft meer overwinningen.
Doet Norris dat, dan moet Max in Qatar het op 34 houden na de sprint en op 26 houden na de race.
https://x.com/sarahschifmann/status/1853142323439509708quote:Op maandag 4 november 2024 02:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet iemand wanneer Jos werd ingevlogen in Brazilië? Ik had hem voor vandaag niet gezien.
quote:Op zondag 3 november 2024 22:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Allemaal standaard straffen waar ze vervolgens van afwijken wegens allerlei uitvluchten die ze dan verzachtende omstandigheden noemen.
Perez kreeg in Mexico nog 10 seconden en dat was omdat hij z'n auto niet goed in het vak had gezet, dan is dit een stukje erger want potentieel veel gevaarlijker en zou dan ook zwaarder bestraft moeten worden.quote:Op maandag 4 november 2024 06:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Gevoelsmatig zijn de straffen wel heel licht, aan de andere kant heb ik geen idee wat het regelboek er officieel over schrijft en wat een eerdere soortgelijke gevallen opleverden.
Water op zijn banden.quote:Op maandag 4 november 2024 00:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Te snel rijden onder natte omstandigheden.
Of anders geredeneerd.quote:Op maandag 4 november 2024 01:41 schreef Red_85 het volgende:
Ogen weer op de volgende.
Max heeft 62 punten met nog (3x26+8) 86 te halen.
Max moet dus over 3 weekenden 24 punten scoren. Ook verliespuntem van Norris tellen bij die 24.
Na Vegas GP zijn er nog 60 te verdienen. Norris moet dus minimaal 3 punten pakken op Max en er dus voor eindigen. 2 is niet genoeg, dan komen ze maximaal gelijk en Max heeft meer overwinningen.
Doet Norris dat, dan moet Max in Qatar het op 34 houden na de sprint en op 26 houden na de race.
Ja, leuk man. Max grote problemen komende races zodat Norris goed dichtbij kan komen en we allemaal kunnen roepen "wat was het dom zeg, die teamorders een half jaar geleden". Haha.quote:Op maandag 4 november 2024 02:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk op 10 punten tekort voor Norris.
Dan heeft McLaren ervoor gezorgd dat Norris geen WK is geworden, die hadden 2 keer teamorders moeten geven.
Ach als het over een paar jaar een keer misgaat omdat er wel een marshall op de baan liep weten we waar het fout is gegaan.quote:Op maandag 4 november 2024 06:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Gevoelsmatig zijn de straffen wel heel licht, aan de andere kant heb ik geen idee wat het regelboek er officieel over schrijft en wat een eerdere soortgelijke gevallen opleverden.
Het had zomaar een Jules Bianchi freak incident kunnen worden. Nu ik zo over nadenk.quote:Op maandag 4 november 2024 07:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Ach als het over een paar jaar een keer misgaat omdat er wel een marshall op de baan liep weten we waar het fout is gegaan.
Passende straf zou iets van community service zijn waarbij hij een dag mee moet lopen met marshalls zodat hij de mogelijke gevaren ziet.
Maar je kan ook alles verkeerd doen, dat uitleggen en dan zeggen dat iemand verwachtte dat de rest zou volgen. Misschien bij een volgende inhaalactie als verweer zeggen dat je verwachtte dat hij wel aan de kant zou gaan, 5k boete en gaan.
Ik zal wel overdrijven maar op het gebied van veiligheid moet je nooit toegeven. Ja, het gaat 99 keer goed maar die protocollen zijn er zodat het de 100e keer ook goed gaat.
Het kan ook geen toeval zijn dat ze wachten met straf uitdelen tot de pers weg is, dit stinkt aan alle kanten.quote:Op maandag 4 november 2024 06:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Perez kreeg in Mexico nog 10 seconden en dat was omdat hij z'n auto niet goed in het vak had gezet, dan is dit een stukje erger want potentieel veel gevaarlijker en zou dan ook zwaarder bestraft moeten worden.
Sterker nog, ook hierbij werd Max nog bijna genaaid. De Marshalls hadden Nico's auto nooit weg mogen duwen. Dat had al rood moeten zijn. Stond daar hardstikke gevaarlijk zo in de buitenbocht. Maar het leek wel of de Marshalls "instructie" gekregen hadden om Nico even weg te duwen. Dat Colapinto daarna alsnog een rode vlag veroorzaakte waar ze echt niet omheen konden had de FIA even niet op gerekend.quote:Op zondag 3 november 2024 22:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelf gemaakt door buiten te blijven bij de SC. Geluk dwing je af zeggen ze vaak in Amsterdam als ze weer eens 'lucky Ajax' naar hun hoofd krijgen.
Daarom moet je niet bezuinigen/toegeven op veiligheid.quote:Op maandag 4 november 2024 07:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het had zomaar een Jules Bianchi freak incident kunnen worden. Nu ik zo over nadenk.
2022 was dat. Ook heftige regenval. De teams, coureurs en F1 fans hadden dat freak incident van Jules Bianchi nog vers in hun geheugen.quote:Op maandag 4 november 2024 08:13 schreef PirE het volgende:
[..]
Daarom moet je niet bezuinigen/toegeven op veiligheid.
Feit is dat je op de onboards van Norris en anderen die takelwagen in de zandbak ziet staan en het is beleid dat er geen raceauto's op de baan mogen zijn als er recovery voertuigen aanwezig zijn.
Paar jaar terug terecht grote ophef omdat een recovery voertuig te vroeg de baan op ging (Sainz crash in Japan) waarbij Gasly vrij boos was.
Stroll had beter een stukje naar achteren kunnen rijden om zo weer het asfalt weer op te draaien.quote:Op maandag 4 november 2024 08:22 schreef Rnie het volgende:
Brazilian fans chanting 'Drugovich' while Stroll beaches himself![]()
https://imgur.com/a/brazi(...)ches-himself-YEEE3tI
Nog even de herhaling hoe hij in de zand/grindbak verdwijnt. Dit KAN toch niet jongens?![]()
De common sense verdwijnt als je iets niet onder controle hebt.quote:Op maandag 4 november 2024 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Stroll had beter een stukje naar achteren kunnen rijden om zo weer het asfalt weer op te draaien.
Zij hebben met de beslissingen van gisteren echt laten zien dat ze geen kut geven om de veiligheid. Straks weer "huilie huilie" doen als het weer een keer verkeerd gaat.quote:Op maandag 4 november 2024 08:13 schreef PirE het volgende:
[..]
Daarom moet je niet bezuinigen/toegeven op veiligheid.
Feit is dat je op de onboards van Norris en anderen die takelwagen in de zandbak ziet staan en het is beleid dat er geen raceauto's op de baan mogen zijn als er recovery voertuigen aanwezig zijn.
Paar jaar terug terecht grote ophef omdat een recovery voertuig te vroeg de baan op ging (Sainz crash in Japan) waarbij Gasly vrij boos was.
https://racingnews365.nl/(...)enomenale-verstappenquote:Op maandag 4 november 2024 09:06 schreef TweedeKlum het volgende:
Bernie Ecclestone voor de race:
" I am a big supporter of the winner here, Max."
Groten reden niet zoals Max reed in Mexico.quote:Op maandag 4 november 2024 09:06 schreef TweedeKlum het volgende:
Bernie Ecclestone voor de race:
" I am a big supporter of the winner here, Max."
Ik zat zelf tijdens de race meer aan diskwalificeren te denken.. Norris bracht het eigenlijk naar race conditie terwijl Stroll daar nog naast de baan stond, levensgevaarlijk.quote:Op maandag 4 november 2024 06:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Vind het bizar dat de media hier opvallend stil over is. Dit is in potentie gewoon een dodelijke actie. Echt bizar dat men er met een fopstraf vanaf komt. Kom op, een keertje vloeken levert je 10k boete op. Auto aanraken in Parc Fermé is 50k. Een potentieel zeeeeeer gevaarlijke actie is 5k. FIA hoeft het nooit meer te hebben over veiligheid want daar geven ze blijkbaar geen reet om. Dit kan gewoon echt niet. En wat dacht Norris zelf dan eigenlijk op dat moment?quote:Op maandag 4 november 2024 09:10 schreef Zwoerd het volgende:
Boetes geven voor zaken waar normaal diskwalificatie voor staat en voor het breken van veiligheidsprotocolsBizar, helemaal als je ziet hoe ze Max de afgelopen tijd hebben aangepakt.
Het is dat Max gisteren de hele wereld heeft laten zien dat hij de allerbeste is en het kampioenschap zo goed als zeker binnen heeft gesleept. Nu kan ik alleen maar lachen op deze beslissingen, maar het is natuurlijk om te huilen.
Ik vraag me serieus af hoeveel harder hij nog had gekund als hij er echt vol voor was gegaan. Ik geloof namelijk echt niet dat hij het randje heeft opgezocht.quote:
de britse media was al naar huisquote:Op maandag 4 november 2024 09:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vind het bizar dat de media hier opvallend stil over is. Dit is in potentie gewoon een dodelijke actie. Echt bizar dat men er met een fopstraf vanaf komt. Kom op, een keertje vloeken levert je 10k boete op. Auto aanraken in Parc Fermé is 50k. Een potentieel zeeeeeer gevaarlijke actie is 5k. FIA hoeft het nooit meer te hebben over veiligheid want daar geven ze blijkbaar geen reet om. Dit kan gewoon echt niet. En wat dacht Norris zelf dan eigenlijk op dat moment?
Echt onbegrijpelijk.
Ze maken zichzelf totaal ongeloofwaardig. Waanzin.quote:Op maandag 4 november 2024 09:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
een boeteStewards maken het zichzelf wel erg moeilijk.
Hij rijdt er echt zelf bewust in.quote:Op maandag 4 november 2024 08:22 schreef Rnie het volgende:
Brazilian fans chanting 'Drugovich' while Stroll beaches himself![]()
https://imgur.com/a/brazi(...)ches-himself-YEEE3tI
Nog even de herhaling hoe hij in de zand/grindbak verdwijnt. Dit KAN toch niet jongens?![]()
Helemaal mee eens hoor, maar ergens zal er toch wel een officiële regel zijn incl straf?quote:Op maandag 4 november 2024 09:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zat zelf tijdens de race meer aan diskwalificeren te denken.. Norris bracht het eigenlijk naar race conditie terwijl Stroll daar nog naast de baan stond, levensgevaarlijk.
Gras is groen.quote:Op maandag 4 november 2024 09:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze maken zichzelf totaal ongeloofwaardig. Waanzin.
volgens mij zou er DSQ staan op rijden door een rood lichtquote:Op maandag 4 november 2024 09:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor, maar ergens zal er toch wel een officiële regel zijn incl straf?
Het is nu allemaal speculatie wat er zou kunnen gebeuren en wat een passende straf zou zijn.
Het is alsof je tijdens de voetbalwedstrijd gaat bepalen wat er moet gebeuren als de bal over de zijlijn gaat.
Britse steward: "A HA!"quote:Op maandag 4 november 2024 09:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
volgens mij zou er DSQ staan op rijden door een rood licht
maar het was oranje knipperend
Verstappen gaf direct aan dat je pas mag gaan rijden als er 1 groen licht bij brandt.quote:Op maandag 4 november 2024 09:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor, maar ergens zal er toch wel een officiële regel zijn incl straf?
Het is nu allemaal speculatie wat er zou kunnen gebeuren en wat een passende straf zou zijn.
Het is alsof je tijdens de voetbalwedstrijd gaat bepalen wat er moet gebeuren als de bal over de zijlijn gaat.
Baaldag.quote:Op maandag 4 november 2024 09:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hij rijdt er echt zelf bewust in.
het is verbazingwekkend hoeveel Max weet mbt regelgevingquote:Op maandag 4 november 2024 09:58 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Verstappen gaf direct aan dat je pas mag gaan rijden als er 1 groen licht bij brandt.
Die kijkt gewoon live de race vanaf de schermen tijdens het racen.quote:Op maandag 4 november 2024 09:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
het is verbazingwekkend hoeveel Max weet mbt regelgeving
Het viel wel op inderdaad. Ik keek deze race via Sky. De laatste keer dat ik via Sky keek was in Singapore, toen Norris won. De nabeschouwing duurde welgeteld 2 uur.quote:Op maandag 4 november 2024 09:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
de britse media was al naar huis
Eens.quote:Op maandag 4 november 2024 09:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af hoeveel harder hij nog had gekund als hij er echt vol voor was gegaan. Ik geloof namelijk echt niet dat hij het randje heeft opgezocht.
Er zijn er echt maar een paar met zoveel overcapaciteit tijdens het rijden. Dat is een stuk ervaring, maar vooral heel veel kwaliteit. Alonso en Sainz hebben dat ook, waar een Hamilton dat bijvoorbeeld totaal mist gek genoeg.quote:Op maandag 4 november 2024 10:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die kijkt gewoon live de race vanaf de schermen tijdens het racen.
Hij geeft ook aanwijzingen aan Lecerc afgelopen zaterdag.
Drie Big Smiles en cooldown room was echt gezellig.quote:Op maandag 4 november 2024 10:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Laten we ook de prestatie van Alpine niet vergeten. Dit was voor hen echt het beste weekend ooit. Ik vond het echt wel leuk om ze alle drie bij elkaar te zien
Senna? Prost?quote:Op maandag 4 november 2024 09:14 schreef Nober het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Groten reden niet zoals Max reed in Mexico.
Ja, heerlijkquote:Op maandag 4 november 2024 10:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Drie Big Smiles en cooldown room was echt gezellig.
Heb nog een weekend nodig van het weekend.quote:Op maandag 4 november 2024 09:14 schreef Tekaschi het volgende:
The day after, en de hartslag is nog altijd boven de 100.
Wat een race gisteren.
Of de andere kant op moeten sturen en over de verharding weer de baan op moeten rijden..quote:Op maandag 4 november 2024 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Stroll had beter een stukje naar achteren kunnen rijden om zo weer het asfalt weer op te draaien.
Er zijn ooit dus 2 gasten de baan op gereden terwijl de 'track not cleared' was. Stoplicht aan het einde van de pit stond op rood. Dat waren beide DSQ's.quote:Op maandag 4 november 2024 09:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zat zelf tijdens de race meer aan diskwalificeren te denken.. Norris bracht het eigenlijk naar race conditie terwijl Stroll daar nog naast de baan stond, levensgevaarlijk.
en belachelijk.quote:Op maandag 4 november 2024 09:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
een boeteStewards maken het zichzelf wel erg moeilijk.
Het was een blunder van Norris, cest ca. Misschien kwam het door die knipperende lampen?quote:Op maandag 4 november 2024 09:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Alles aan deze post klopt.quote:Op maandag 4 november 2024 09:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vind het bizar dat de media hier opvallend stil over is. Dit is in potentie gewoon een dodelijke actie. Echt bizar dat men er met een fopstraf vanaf komt. Kom op, een keertje vloeken levert je 10k boete op. Auto aanraken in Parc Fermé is 50k. Een potentieel zeeeeeer gevaarlijke actie is 5k. FIA hoeft het nooit meer te hebben over veiligheid want daar geven ze blijkbaar geen reet om. Dit kan gewoon echt niet. En wat dacht Norris zelf dan eigenlijk op dat moment?
Echt onbegrijpelijk.
Je kunt 1000000-den verzachtende omstandigheden verzinnen maar een 5000,- boete voor het in gevaar brengen van marshalls en andere coureurs is iets waar een zware straf op staatquote:Op maandag 4 november 2024 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het was een blunder van Norris, cest ca. Misschien kwam het door die knipperende lampen?
Een tijdstraf geven ipv een boete voor iets wat niet in een race situatie plaatsvindt in chaotische omstandigheden is best zwaar. Norris had er geen baat bij. Theoretisch liepen de marshalls iets meer gevaar omdat er auto's over het circuit rijden maar de snelheid was relatief erg laag.
Wat in het FIA document ontbreekt is de motivering van Norris. Dat vind ik vreemd. Het team vertelde hem meerdere keren wat hij moest doen, Norris vroeg er nog naar en toch ging hij tegen het teams advies in. Heel raar.
'Start aborted' Track not cleared is infeite 'rood niet rijden!!'.quote:Op maandag 4 november 2024 09:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 november 2024 10:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Laten we ook de prestatie van Alpine niet vergeten. Dit was voor hen echt het beste weekend ooit. Ik vond het echt wel leuk om ze alle drie bij elkaar te zien
Kijk maar eens wat oude races met Schumacher of Senna terug, er werd wel ruiger gereden in die tijd om een titel veilig te stellen.quote:Op maandag 4 november 2024 09:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Groten reden niet zoals Max reed in Mexico.
Het ziet er uit als een hond die zo in een meertje met eendenkroos loopt.quote:Op maandag 4 november 2024 09:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hij rijdt er echt zelf bewust in.
Dat viel wel mee, ik zag om 20.15 Ted nog rondlopen en het programma zelf was om 20.00 afgelopen volgens mij.quote:Op maandag 4 november 2024 10:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het viel wel op inderdaad. Ik keek deze race via Sky. De laatste keer dat ik via Sky keek was in Singapore, toen Norris won. De nabeschouwing duurde welgeteld 2 uur.
Nu waren ze binnen een kwartiertje klaar. Ongetwijfeld zullen ze zich verdedigen door te zeggen dat het komt door de weersomstandigheden ofzo, maar opvallend is het wel.
Wat?quote:Groten reden niet zoals Max reed in Mexico.
Van 14 naar 3 is ook een buitencategorie prestatie.quote:Op maandag 4 november 2024 10:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
De tijden zijn wat dat aangaat ook truttiger geworden hoor. Wat vroeger nog kon kan tegenwoordig ook niet meer. Wat dat betreft heeft Jerez ‘97 een flink precedent geschept.quote:Op maandag 4 november 2024 10:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat?
Schumacher, Senna, Prost, Hamilton, Hill, Alonso etc etc. Allemaal hebben ze de goorste onsportiefste trucs uitgehaald om WD te worden.
Tot aan bewuste crashes toe. Niet 'weinig ruimte laten' maar gewoon vol je auto in die van je concurrenten parkeren.
Eigenlijk is Verstappen nog best een engeltje, als je het vergelijkt met enkele van zijn voorgangers.
Toegegeven, dat was ook een kutactie eerste klas.quote:Op maandag 4 november 2024 10:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
De tijden zijn wat dat aangaat ook truttiger geworden hoor. Wat vroeger nog kon kan tegenwoordig ook niet meer. Wat dat betreft heeft Jerez ‘97 een flink precedent geschept.
Meh, dat ben ik niet vergeten hoor. In tegendeel. En dat waren de groten allemaal op de baan. Er is geen lieve WDC. Zeker een meervoudige niet.quote:Op maandag 4 november 2024 10:29 schreef Monolith het volgende:
Men lijkt ook spontaan te vergeten dat Senna naast een getalenteerd rijder ook echt een enorme klootzak op de baan was en genoeg zaken heeft geflikt die niet door de beugel konden.
mooi van Ocon hoe hij zijn gevoel uitlegtquote:Op maandag 4 november 2024 10:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Al voorbij gekomen?
Met 'men' doel ik uiteraard op de mensen die net doen alsof Verstappen de eerste is die vuile trucjes op de baan uithaalt en vaak tot en soms over het randje gaat.quote:Op maandag 4 november 2024 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meh, dat ben ik niet vergeten hoor. In tegendeel. En dat waren de groten allemaal op de baan. Er is geen lieve WDC. Zeker een meervoudige niet.
Dat is vaak bij mensen die te vroeg overlijden.quote:Op maandag 4 november 2024 10:29 schreef Monolith het volgende:
Men lijkt ook spontaan te vergeten dat Senna naast een getalenteerd rijder ook echt een enorme klootzak op de baan was en genoeg zaken heeft geflikt die niet door de beugel konden.
quote:@SweetChillieBeat
10 uur geleden
That wasn't rain. Those were johnny herberts and Damon hills tears
Post mag weg, zie #116quote:Op maandag 4 november 2024 10:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat is vaak bij mensen die te vroeg overlijden.
En een biased documentaire die een vertekend beeld schept helpt niet. Senna heeft geniale dingen gedaan maar ook dingen die niet netjes waren (ook in die tijd).
Als Verstappen daar weggereden was ipv Norris of wie dan ook had ik een tijdstraf ook niet passend gevonden. Mijns inziens wordt het enorm opgeblazen om een FIA bias te zienquote:Op maandag 4 november 2024 10:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je kunt 1000000-den verzachtende omstandigheden verzinnen maar een 5000,- boete voor het in gevaar brengen van marshalls en andere coureurs is iets waar een zware straf op staat
Dat moet je ook geen Netfix-DTS niveau docu's kijken. Dan moet je gewoon YT afstruinen op een regenachtige middag/ koude avond en de archieven induiken. De historie sectie van Formule1 in de jaren '90 en '00 ging ook vaak heel diep op een weekend of periode in zodat je echt een beeld kreeg van wat daar gaande was. Heerlijk.quote:Op maandag 4 november 2024 10:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat is vaak bij mensen die te vroeg overlijden.
En een biased documentaire die een vertekend beeld schept helpt niet. Senna heeft geniale dingen gedaan maar ook dingen die niet netjes waren (ook in die tijd).
Je noemt situaties op waarin de betrokkenen de gevaren kenden. Neemt niet weg dat het niet gevaarlijk is maar deze situatie is wel degelijk anders. Er staat daar een auto geparkeerd, dat weet Norris. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om überhaupt te gaan rijden?quote:Op maandag 4 november 2024 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Verstappen daar weggereden was ipv Norris of wie dan ook had ik een tijdstraf ook niet passend gevonden. Mijns inziens wordt het enorm opgeblazen om een FIA bias te zien
Wij hebben allemaal al tig keer een situatie gezien waar tijdens een (V)SC marshals gevaarlijke toeren uithalen om brokstukken van de baan te halen. Op momenten dat zelfs het hele veld nog niet strak achter de SC rijdt. Dit was bij A-D 2021 het geval maar ook redelijk recent nog tijdens Qatar 2023. Ook daar waren marshals op de baan terwijl de snelheden veel hoger liggen. Tijdens die laatste race was een echt gevaarlijke situatie toen Hamilton besloot om de baan lopend over te steken. Norris herhaalde deze actie tijdens Miami dit jaar en die kreeg dezelfde boete als Hamilton. Voor die overtreding en de straf is een hoop aan te merken
$5.000,- boete door te rijden op een 'not cleared track' is bizar.quote:Op maandag 4 november 2024 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Verstappen daar weggereden was ipv Norris of wie dan ook had ik een tijdstraf ook niet passend gevonden. Mijns inziens wordt het enorm opgeblazen om een FIA bias te zien
Wij hebben allemaal al tig keer een situatie gezien waar tijdens een (V)SC marshals gevaarlijke toeren uithalen om brokstukken van de baan te halen. Op momenten dat zelfs het hele veld nog niet strak achter de SC rijdt. Dit was bij A-D 2021 het geval maar ook redelijk recent nog tijdens Qatar 2023. Ook daar waren marshals op de baan terwijl de snelheden veel hoger liggen. Tijdens die laatste race was een echt gevaarlijke situatie toen Hamilton besloot om de baan lopend over te steken. Norris herhaalde deze actie tijdens Miami dit jaar en die kreeg dezelfde boete als Hamilton. Voor die overtreding en de straf is een hoop aan te merken
Als Mental Gymnastics een Olympische sport zou zijn hadden we hier op fok wel een aantal kanshebbers op een gouden plak in ieder geval.quote:Op maandag 4 november 2024 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Het hele internet vindt de flopstraf precies dat: een flopstraf, maar uiteraard zijn er hier weer balansbrengers die beter weten. Om een één of andere reden had ik toch even hoop dat dit voor één keer niet zou gebeuren.
Die twee DSQ voorbeelden heb ik gemist. Als dat zo is dan is dat zo, dan ben ik veel te soft en is het wederom bewezen. Welke twee voorvallen zijn dat?quote:Op maandag 4 november 2024 10:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
$5.000,- boete door te rijden op een 'not cleared track' is bizar.
Zeker gezien er 2 incidenten zijn met een DSQ uit het verleden, blijkbaar.
De stewards maken zich volstrekt belachelijk hier.
Ieder recht op zijn eigen mening toch?quote:Op maandag 4 november 2024 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Het hele internet vindt de flopstraf precies dat: een flopstraf, maar uiteraard zijn er hier weer balansbrengers die beter weten. Om een één of andere reden had ik toch even hoop dat dit voor één keer niet zou gebeuren.
Ik moet ze ook nog vinden, staat me ergens wel iets van bij...quote:Op maandag 4 november 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die twee DSQ voorbeelden heb ik gemist. Als dat zo is dan is dat zo, dan ben ik veel te soft en is het wederom bewezen. Welke twee voorvallen zijn dat?
quote:In Formula 1, jumping a red light in the pit lane is a serious infraction, as it endangers both drivers and pit crew. Over the years, a few notable F1 drivers have been disqualified for this violation. Here are some instances:
1. Kimi Räikkönen (2008 Canadian Grand Prix)
Incident: Kimi Räikkönen and Robert Kubica were released from the pits at the same time, with a red light at the pit exit. Lewis Hamilton, who was entering the pits just behind them, failed to notice the red light and collided with Räikkönen, ending both of their races.
Consequence: Although Räikkönen wasn’t disqualified, Hamilton received a 10-place grid penalty for the next race for causing the accident. The incident is still frequently cited as an example of a red light violation.
2. Giancarlo Fisichella (2007 Canadian Grand Prix)
Incident: At the 2007 Canadian GP, Giancarlo Fisichella left the pits under a red light. This was during the safety car period, and drivers are expected to adhere to the pit lane light signals.
Consequence: Fisichella was disqualified from the race for failing to obey the red light at the pit exit.
3. Felipe Massa (2007 Canadian Grand Prix)
Incident: In the same race as Fisichella, Felipe Massa also left the pits when the light was red.
Consequence: Like Fisichella, Massa was disqualified from the race for this infraction.
These disqualifications show how strict Formula 1 is with pit lane regulations, especially when it comes to red lights, as breaches could lead to dangerous situations on track.
Trulli, Oostenrijk 2001, Leaving the pits while the red light was on.quote:Op maandag 4 november 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die twee DSQ voorbeelden heb ik gemist. Als dat zo is dan is dat zo, dan ben ik veel te soft en is het wederom bewezen. Welke twee voorvallen zijn dat?
Nice. Mijn hulpmiddel kwam alleen met 1989 Canada of 2008 Hamilton Raikkonen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik moet ze ook nog vinden, staat me ergens wel iets van bij...
Lets ask chatgpt:
Which Formula 1 drivers jumped a red light in pits and were disqualified?
[..]
Tering, hoeveel voorbeelden hebben we nog nodig?quote:Op maandag 4 november 2024 11:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Trulli, Oostenrijk 2001, Leaving the pits while the red light was on.
HH Frentzen, Australië 2002, Leaving the pits while the red light was on.
https://f1.fandom.com/wiki/Disqualified
De absurditeit van die zorgde er al voor dat ik 0 vertrouwen had in een terechte afloop van het andere onderzoek. Het is echt gigantisch treurig dit alles.quote:Op maandag 4 november 2024 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
Als we over bias willen hebben kunnen we het beter over Mercedes en de bandenspanning hebben?
Maar voor alle situaties geldt: de baan is niet vrijgegeven voor de coureur in kwestie. Rood licht: niet rijden. Aborted start: niet rijden.quote:Op maandag 4 november 2024 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nice. Mijn hulpmiddel kwam alleen met 1989 Canada of 2008 Hamilton Raikkonen.
Maar allemaal dus pitlane en volledig rood. Andere situatie dan gisteren. Gisteren geen rood maar knipperende lampen
Als we over bias willen hebben kunnen we het beter over Mercedes en de bandenspanning hebben?
Je kan je strategie niet afstemmen op iemand die achter je rijdt als je zo veel mogelijk punten moet pakken op die persoon. Verstappen zat wat dat betreft in een luxepositie.quote:Op maandag 4 november 2024 11:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Norris zakt toch wel een beetje door het ijs deze race. WEER pole position kwijt bij de eerste bocht, paar keer van de baan af, en waarom stemde McLaren de tactiek niet af of Verstappen? Zolang Max buiten bleef, zou Norris buiten kunnen blijven. Zolang hij dat zou doen zou hij voor Verstappen blijven, tenzij Max een gigantisch undercut zou doen in 1 ronde. Norris moet de race ook maar ff terugkijken, over hoeveel geluk Max had, de keuze om buiten te blijven was een afgewogen keuze, en er was weinig geluk bij om van 17 naar 6 te gaan.
Dat wordt gewoon op het eind bij hun tijd opgeteld.quote:Op maandag 4 november 2024 11:26 schreef nixxx het volgende:
Is er trouwens ook nog een penalty voor bearman en piastri? Die hadden toch een 10s penalty die ze niet bij hun eerste pitstop hadden voldaan?
Piastri is teruggezakt in de uitslag dus die zal z'n straf gehad hebben.quote:Op maandag 4 november 2024 11:26 schreef nixxx het volgende:
Is er trouwens ook nog een penalty voor bearman en piastri? Die hadden toch een 10s penalty die ze niet bij hun eerste pitstop hadden voldaan?
Is achteraf in de uitslag verwerkt. Dat is standaard als het niet met pitstops kan worden ingelost.quote:Op maandag 4 november 2024 11:26 schreef nixxx het volgende:
Dan komt er toch een extra tijd bij? Ze konden het namelijk wel tochquote:Op maandag 4 november 2024 11:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is achteraf in de uitslag verwerkt. Dat is standaard als het niet met pitstops kan worden ingelost.
Norris kan niet tegen de druk. Een ander voorbeeld is hoe hij reed naar de winst op Singapore.quote:Op maandag 4 november 2024 11:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Norris zakt toch wel een beetje door het ijs deze race. WEER pole position kwijt bij de eerste bocht, paar keer van de baan af, en waarom stemde McLaren de tactiek niet af of Verstappen? Zolang Max buiten bleef, zou Norris buiten kunnen blijven. Zolang hij dat zou doen zou hij voor Verstappen blijven, tenzij Max een gigantisch undercut zou doen in 1 ronde. Norris moet de race ook maar ff terugkijken, over hoeveel geluk Max had, de keuze om buiten te blijven was een afgewogen keuze, en er was weinig geluk bij om van 17 naar 6 te gaan.
Waarom zou je extra pitstop maken om alleen een straf in te lossen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan komt er toch een extra tijd bij? Ze konden het namelijk wel toch
Niet hetzelfde.quote:Op maandag 4 november 2024 11:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan komt er toch een extra tijd bij? Ze konden het namelijk wel toch
ik dacht dat ze die penalty al hadden voor hun eerste pitstop? Was die niet onder VSC? Boeit uiteindelijk niet zo erg, er waren ergere dingenquote:Op maandag 4 november 2024 11:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Waarom zou je extra pitstop maken om alleen een straf in te lossen.
Vaak is beter om die seconden weg te rijden van de coureur achter je.
However, as Bernie Collins explained, the terminology used for this has been ‘Abandoned Start’. Generally, the message ‘Aborted Start’ is used with a phrase telling the drivers to embark on another formation lap. That is what McLaren’s Lando Norris assumed and left his grid-box with the yellow lights still flashing.quote:Op maandag 4 november 2024 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar voor alle situaties geldt: de baan is niet vrijgegeven voor de coureur in kwestie. Rood licht: niet rijden. Aborted start: niet rijden.
In essentie zijn ze wel hetzelfde.
Je zou Masi bijna gaan missen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Ook een interessante:
Op 25:00 Stroll die zichzelf vastrijdt in de grindbak, voor diegene die het wil zien.
26:30: Will Buxton (over Hulkenberg situatie): 'for me there is a discrepancy here because as I understand it a black flag is not a penalty that can actually be applied during the race. A Disqualification requires to be applied after the race. So that is a bit of a stewarding weirdness anomaly for me'
RBR mag wat mij betreft een tuchtzaak tegen deze stewards op gaan tuigen. Hoog tijd dat deze lui niet meer wegkomen met dit soort crimineel en levensgevaarlijk gedrag.quote:Op maandag 4 november 2024 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tering, hoeveel voorbeelden hebben we nog nodig?
DSQ had dus moeten zijn. Fout van de stewards hier en dat mag wel eens onderzocht worden waarom ze tot het resultaat zijn gekomen wat ze hebben bepaald.
Denk dat er een hoop pus naar buiten komt waarom de besluiten zo raar en onrechtlijnig zijn.
Werd teruggeduwd door de marshals terwijl je geen hulp van buitenaf mag ontvangen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:44 schreef Tijn het volgende:
Ja, wat was dat nou eigenlijk met Hulkenberg? Waarom kreeg-ie een zwarte vlag?
Geholpen door de marshals, dan mag je niet meer meedoen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:44 schreef Tijn het volgende:
Kreeg hulp van de marshalls om weer weg te komen. Mag niet meer nadat een bepaalde Duitser in Duitsland hulp kreeg.quote:Op maandag 4 november 2024 11:44 schreef Tijn het volgende:
Nope, vind ik niet. Hier uitleg, tenzij er iets is veranderd in de tussentijd.quote:Op maandag 4 november 2024 11:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
However, as Bernie Collins explained, the terminology used for this has been ‘Abandoned Start’. Generally, the message ‘Aborted Start’ is used with a phrase telling the drivers to embark on another formation lap. That is what McLaren’s Lando Norris assumed and left his grid-box with the yellow lights still flashing.
For all intents and purposes, this is a mix-up in communication by the FIA. And because Norris was the pole-sitter he will most likely face the brunt of this. He has been noted by race control for a start procedure infringement. As of writing, no decision has been made by the Stewards yet.
link; https://thesportsrush.com/f1-news-what-is-aborted-start-in-f1/
je hebt gelijk, maar ik vind het wel overdreven dat iedereen nu zo nodig een straf eist.
Anders was ie daar sowieso gestrand.quote:Op maandag 4 november 2024 11:45 schreef Tijn het volgende:
Ah ja, nu weet ik het weer. Beetje flauw natuurlijk. Ik snap het wel, maar het is niet alsof Hulkenberg erom vroeg.
Het feit dat je de actie an sich al niet gevaarlijk vindt zegt ook wel genoeg. Dat heeft verder niet veel van doen met andere straffen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan hem niet zien ivm restricties.quote:Op maandag 4 november 2024 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Ook een interessante:
Op 25:00 Stroll die zichzelf vastrijdt in de grindbak, voor diegene die het wil zien.
26:30: Will Buxton (over Hulkenberg situatie): 'for me there is a discrepancy here because as I understand it a black flag is not a penalty that can actually be applied during the race. A Disqualification requires to be applied after the race. So that is a bit of a stewarding weirdness anomaly for me'
Een auto moet 'unassisted' de finish bereiken. Enige plek waar je aan de auto mag zitten is in de pitsstraat door de eigen pitcrew. Rest wordt gezien als uitval in de F1.quote:Op maandag 4 november 2024 11:44 schreef Tijn het volgende:
2007 Nurburgring GP van Europaquote:Op maandag 4 november 2024 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kreeg hulp van de marshalls om weer weg te komen. Mag niet meer nadat een bepaalde Duitser Brit in Duitsland hulp kreeg.
Verstappen wist meteen dat 'ie moest blijven staan omdat er geen groen licht brandde, Norris niet, kent de regels niet. Daarnaast gilt de FIA van alles over veiligheid maar terwijl er marshalls en een kraan op de baan waren voor Stroll kwamen er gewoon auto's langs...quote:Op maandag 4 november 2024 11:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
However, as Bernie Collins explained, the terminology used for this has been ‘Abandoned Start’. Generally, the message ‘Aborted Start’ is used with a phrase telling the drivers to embark on another formation lap. That is what McLaren’s Lando Norris assumed and left his grid-box with the yellow lights still flashing.
For all intents and purposes, this is a mix-up in communication by the FIA. And because Norris was the pole-sitter he will most likely face the brunt of this. He has been noted by race control for a start procedure infringement. As of writing, no decision has been made by the Stewards yet.
link; https://thesportsrush.com/f1-news-what-is-aborted-start-in-f1/
je hebt gelijk, maar ik vind het wel overdreven dat iedereen nu zo nodig een straf eist.
Mocht het toen nog?quote:Op maandag 4 november 2024 11:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
2007 Nurburgring GP van Europa
Doe gok om welke Brit het ging
Nee, een aantal mensen bleef staan tot ze toestemming hadden te vertrekken.quote:Op maandag 4 november 2024 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Uiteindelijk reed iedereen die ronde terwijl het niet mocht. Dus dan zou je iedereen moeten DQ’en. Wedstrijdleiding tilt er niet te zwaar aan.
Die bleven staan kregen een GO van race director en groen licht.quote:Op maandag 4 november 2024 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Uiteindelijk reed iedereen die ronde terwijl het niet mocht. Dus dan zou je iedereen moeten DQ’en. Wedstrijdleiding tilt er niet te zwaar aan.
Neh. Wij zijn goede winnaarsquote:Op maandag 4 november 2024 11:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Dit pareltje opnemen in de OP voor de laatste 3 GP's?
Kijk die race nog eens terug.quote:Op maandag 4 november 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mocht het toen nog?
Ik moet echt altijd aan Schumacher denken die toen weer de baan werd opgeduwd
Water is natquote:Op maandag 4 november 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die bleven staan kregen een GO van race director en groen licht.
Die waren niet fout bezig.
Dus onzin wat je nu aan het uitkramen bent.
Ja ik heb het opgezocht. Godverquote:Op maandag 4 november 2024 11:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kijk die race nog eens terug.
Laat ik zo zeggen de Brit die geholpen werd, rijdt nog steeds in het huidige veld.
Kan.quote:Op maandag 4 november 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is deze bewoording nou weer nodig?quote:Dus onzin wat je nu aan het uitkramen bent.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 4 november 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mocht het toen nog?
Ik moet echt altijd aan Schumacher denken die toen weer de baan werd opgeduwd
Exact.quote:Op maandag 4 november 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als iemand liegt is het niet raar of overdreven of onsportief of wat dan ook om iemand daarop te wijzen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is deze bewoording nou weer nodig?
Jurisprudentie van meer dan 20 jaar geleden toen al de regels vele malen anders warenquote:Op maandag 4 november 2024 11:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Trulli, Oostenrijk 2001, Leaving the pits while the red light was on.
HH Frentzen, Australië 2002, Leaving the pits while the red light was on.
https://f1.fandom.com/wiki/Disqualified
Bull.quote:Op maandag 4 november 2024 11:52 schreef Origami94 het volgende:
*
Overigens te weinig kudo's gelezen voor het team van RB dat de ballen had om gewoon door te rijden met dezelfde banden tot de rode vlag
Liegt? Ik zei dat iedereen ze ronde heeft gereden. Dat klopt dus gewoon en is aantoonbaar.quote:Op maandag 4 november 2024 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als iemand liegt is het niet raar of overdreven of onsportief of wat dan ook om iemand daarop te wijzen.
Gele vlag regel gold toen ook al.quote:Op maandag 4 november 2024 11:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jurisprudentie van meer dan 20 jaar geleden toen al de regels vele malen anders waren
quote:Op maandag 4 november 2024 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Liegt? Ik zei dat iedereen ze ronde heeft gereden. Dat klopt dus gewoon en is aantoonbaar.
quote:Op maandag 4 november 2024 11:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die bleven staan kregen een GO van race director en groen licht.quote:Op maandag 4 november 2024 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Liegt? Ik zei dat iedereen ze ronde heeft gereden. Dat klopt dus gewoon en is aantoonbaar.
Nope.quote:Op maandag 4 november 2024 11:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jurisprudentie van meer dan 20 jaar geleden toen al de regels vele malen anders waren
Prima hoor. Kan dus ook gewoon zonder die bewoording.quote:Op maandag 4 november 2024 11:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik gooi hem nog in de herhaling.
Je weet zelf ook wel dat het niet gaat om het rijden van de ronde, maar dat het gaat om het vertrekken zonder toestemming. Dat is waar de penalty voor is gegeven. En dat is dus zeker niet iets waar iedereen zich schuldig aan maakte.quote:Op maandag 4 november 2024 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ocharmequote:Op maandag 4 november 2024 12:01 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Carlos zat in werkelijkheid veel langer te wachten op antwoord
(Kan iemand de tweets fixen. Wel of geen tekst maakt niet uit, doet het geheel willekeurig)
Vecht het lekker uit in dm als je een probleem met iemand persoonlijk hebt, niet hier, want je bent de sfeer aan het verpesten zoals gewoonlijk.quote:Op maandag 4 november 2024 12:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Prima hoor. Kan dus ook gewoon zonder die bewoording.
Volgens mij bleef nota’s staan en hadden ze lichten op groen gezet?quote:Op maandag 4 november 2024 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Drie toch?quote:Op maandag 4 november 2024 12:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Wel lekker even 2 weekjes rust
Ik dacht 2quote:
Klopt. En ik zeg dat iedereen uiteindelijk die ronde heeft gereden en de wedstrijdleiding er niet te zwaar eraan tilt, waardoor er geen DQ of penalty is gegeven. Althans, dat is waar het op lijkt.quote:Op maandag 4 november 2024 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat het niet gaat om het rijden van de ronde, maar dat het gaat om het vertrekken zonder toestemming. Dat is waar de penalty voor is gegeven. En dat is dus zeker niet iets waar iedereen zich schuldig aan maakte.
Alsjeblieft niet zegquote:Op maandag 4 november 2024 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vecht het lekker uit in dm als je een probleem met iemand persoonlijk hebt
Deze kalender is echt troepquote:Op maandag 4 november 2024 12:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Wil je dat er nog F1 mods overblijven over 3 weken of nietquote:
quote:Op maandag 4 november 2024 12:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
quote:Op maandag 4 november 2024 12:01 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Carlos zat in werkelijkheid veel langer te wachten op antwoord
(Kan iemand de tweets fixen. Wel of geen tekst maakt niet uit, doet het geheel willekeurig)
*meldtquote:Op maandag 4 november 2024 12:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wil je dat er nog F1 mods overblijven over 3 weken of niet
HET verschil zit hem in die toestemming hequote:Op maandag 4 november 2024 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt. En ik zeg dat iedereen uiteindelijk die ronde heeft gereden en de wedstrijdleiding er niet te zwaar eraan tilt, waardoor er geen DQ of penalty is gegeven. Althans, dat is waar het op lijkt.
Ik had me vergist hoor!quote:
Stig melde zich vrijwillig tochquote:Op maandag 4 november 2024 12:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wil je dat er nog F1 mods overblijven over 3 weken of niet
*fluit*quote:Op maandag 4 november 2024 12:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Stig melde zich vrijwillig toch
RIP Stig over 3 wekenquote:Op maandag 4 november 2024 12:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Och ik kan wel tegen een stootjequote:
Ik ben voor Stig als modquote:Op maandag 4 november 2024 12:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Och ik kan wel tegen een stootje
Ik had hem al eerder aangedragen als vervanger van ESF, dus blij dat ie dat nu ook zelf omarmd heeft.quote:Op maandag 4 november 2024 12:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 november 2024 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had hem al eerder aangedragen als vervanger van ESF, dus blij dat ie dat nu ook zelf omarmd heeft.
Ik weet gelijk mijn plaats ook weer.quote:Op maandag 4 november 2024 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had hem al eerder aangedragen als vervanger van ESF, dus blij dat ie dat nu ook zelf omarmd heeft.
Ik werk graag met jou samenquote:Op maandag 4 november 2024 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou nou, iets meer credit mag welquote:Op maandag 4 november 2024 12:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
het was fijn hem gekend te hebben![]()
Ik weet de context niet meerquote:Op maandag 4 november 2024 12:13 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
jij vervangt helemaal niet ESF
Laat het rusten nuquote:Op maandag 4 november 2024 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
* Nattekat zoekt de context even opquote:Op maandag 4 november 2024 12:14 schreef Tijn het volgende:
Hoezo ESF vervangen? Wat is dit voor praat?
The Stig als mod. Hoe moet ik mij dat voorstellen?quote:Op maandag 4 november 2024 12:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
die is er nietquote:Op maandag 4 november 2024 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat zoekt de context even op
Some say he moderates so fast he can remove posts before they are even typed.quote:Op maandag 4 november 2024 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
The Stig als mod. Hoe moet ik mij dat voorstellen?
Hmmm.. heel stil ergens in een hoekje. Opeens alle posts weg en bans uitgedeeld.
Niemand weet waarom.
Daarna zie je opeens ergens een vingertje verschijnen in het FB topic.
Dat klopt. Daar is die voor gestraft. Maar laten we wel bedenken dat er lichtsignalen kunnen worden gegeven om een gevaarlijke situatie aan te duiden. En radio communicatie waardoor rijder op de hoogte zijn in bocht 4.quote:Op maandag 4 november 2024 12:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
HET verschil zit hem in die toestemming he
je weet wel marshalls op de baan en kranen enzo
daarom was die start aborted
en meneer Lando denkt dat hij wel gewoon kan gaan rijden
dat is het hele issue
je steekt jezelf al veren in je kont voor je mod bentquote:Op maandag 4 november 2024 12:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Some say he moderates so fast he can remove posts before they are even typed.
Oja, het ging over de belabberde muzieksmaak van ESFquote:
ach hou toch opquote:Op maandag 4 november 2024 12:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat klopt. Daar is die voor gestraft. Maar laten we wel bedenken dat er lichtsignalen kunnen worden gegeven om een gevaarlijke situatie aan te duiden. En radio communicatie waardoor rijder op de hoogte zijn in bocht 4.
Meh, blijf maar.quote:Op maandag 4 november 2024 12:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik weet gelijk mijn plaats ook weer.
quote:Op maandag 4 november 2024 12:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
je steekt jezelf al veren in je kont voor je mod bent![]()
* TheStigsDutchCousin knuffel geeftquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Daarnet ging het nog om de regels en waren er soortgelijke gevallen die een DQ opleverde.quote:Op maandag 4 november 2024 11:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het feit dat je de actie an sich al niet gevaarlijk vindt zegt ook wel genoeg. Dat heeft verder niet veel van doen met andere straffen.
Laten we ook bedenken dat dit alles gebeurde omdat er een auto al van de baan vloog tijdens de formatieronde. Je kunt dus concluderen dat de omstandigheden zeer listig zijn. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze te allen tijde hun voertuig onder controle weten te houden, terwijl er dus marshalls op de baan bezig zijn de auto van Stroll weg te halen. Dat was de situatie. Onbegrijpelijk dat de wedstrijdleiding dit zo licht opnam.quote:Op maandag 4 november 2024 12:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar laten we wel bedenken dat er lichtsignalen kunnen worden gegeven om een gevaarlijke situatie aan te duiden. En radio communicatie waardoor rijder op de hoogte zijn in bocht 4.
Blijkbaarquote:Op maandag 4 november 2024 12:20 schreef Zwoerd het volgende:
Over die burn van Max tijdens de persconferentie: was het ook echt zo dat er vrijwel geen Britse pers aanwezig was?
Het gaat toch niet om Lando maar om iedereen die dat rondje reed?quote:Op maandag 4 november 2024 12:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
ach hou toch op
jij was degene die zat te roeptoeteren over veilige situaties etc maar plots nu het om Lando gaat geld dit niet meer
en dan hebben we het nog niet eens over Merc die gewoon een DSQ hadden moeten krijgen
Tuurlijk, een Nederlander en twee Fransozen, daar komen ze niet voor naar de persconferentie.quote:Op maandag 4 november 2024 12:20 schreef Zwoerd het volgende:
Over die burn van Max tijdens de persconferentie: was het ook echt zo dat er vrijwel geen Britse pers aanwezig was?
Deze race is wel goed voorbeeld ervan:quote:Op maandag 4 november 2024 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we ook bedenken dat dit alles gebeurde omdat er een auto al van de baan vloog tijdens de formatieronde. Je kunt dus concluderen dat de omstandigheden zeer listig zijn. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze te allen tijde hun voertuig onder controle weten te houden, terwijl er dus marshalls op de baan bezig zijn de auto van Stroll weg te halen. Dat was de situatie. Onbegrijpelijk dat de wedstrijdleiding dit zo licht opnam.
Na één van de meest historische races van de laatste, weet ik het, hoeveel jaar... Wel apart idd.quote:
Wel heel wat variabelen. En Vegas zal ook weer anders zijn dan Brazilië.quote:Op maandag 4 november 2024 12:23 schreef Rianne84 het volgende:
Gekopieerd van Reddit:
**Verstappen will be champion in Vegas if:**
* Verstappen finishes ahead of Norris
* Norris is second and Verstappen is third with the fastest lap
* Norris is third and Verstappen is fourth with the fastest lap
* Norris is fourth and Verstappen is fifth
* Norris is fifth and Verstappen is sixth
* Norris is sixth and Verstappen is seventh
* Norris is seventh and Verstappen is eighth
* Norris is eighth and Verstappen is ninth
* Norris is ninth, 10th or fails to score
Hulkenberg is wel z'n echte maat hequote:
De enige variable is dat Norris 1 punt op Verstappen moet inlopen om de hoop in leven te houden.quote:Op maandag 4 november 2024 12:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wel heel wat variabelen. En Vegas zal ook weer anders zijn dan Brazilië.
Hoop doet leven. Ik ben heel benieuwd hoe de RB20 het in Vegas gaat doen.quote:Op maandag 4 november 2024 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige variable is dat Norris 1 punt op Verstappen moet inlopen om de hoop in leven te houden.
Het leek er wel op. Eerder in dit topic heb ik m gepost van yt af.quote:Op maandag 4 november 2024 12:20 schreef Zwoerd het volgende:
En als dat lukt wordt Verstappen waarschijnlijk kampioen na de sprint in Qatarquote:Op maandag 4 november 2024 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige variable is dat Norris 1 punt op Verstappen moet inlopen om de hoop in leven te houden.
Het klopt dus niet eens.
Dit.quote:Op maandag 4 november 2024 12:26 schreef Evenstar het volgende:
Mensen die dit goedpraten zijn echt niet goed bij hun hoofd, sorry.
Er is een auto van de baan gegleden tijdens een formatie ronde en dan praat je het goed dat Norris er voor zorgt dat iedereen er nog eens langs moet, terwijl de marshalls bezig zijn en er een kraan naast de baan staat.
Zijn wij nu serieus vergeten wat er is gebeurd met Bianchi of dat Gasly de schrik van zijn leven kreeg toen hij bijna een takelwagen kopte. Het is gewoon levensgevaarlijk en het waren behoorlijk listige omstandigheden.
Ik denk als Perez niet had gewonnen in Bahrein in 2020 dat mogelijk Hulkenberg teamgenoot van Max was geworden.quote:Op maandag 4 november 2024 12:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hulkenberg is wel z'n echte maat he![]()
Dat is toch van alle tijden en alle sporten. In iedere sport zitten klootzakken.quote:Op maandag 4 november 2024 10:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met 'men' doel ik uiteraard op de mensen die net doen alsof Verstappen de eerste is die vuile trucjes op de baan uithaalt en vaak tot en soms over het randje gaat.
Ik volg F1 vanaf eind jaren '80 dus veel van die incidenten heb ik meegemaakt.quote:Op maandag 4 november 2024 10:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat moet je ook geen Netfix-DTS niveau docu's kijken. Dan moet je gewoon YT afstruinen op een regenachtige middag/ koude avond en de archieven induiken. De historie sectie van Formule1 in de jaren '90 en '00 ging ook vaak heel diep op een weekend of periode in zodat je echt een beeld kreeg van wat daar gaande was. Heerlijk.
De periode Senna/Prost was ook een hele intense. Controverse in het paddock door chaos en acties op de baan. Wat daar bij kwam is het verhaal van de rijders die eigenlijk in oorlog waren met de organisatie wegens de veiligheid van de auto's die verbeterd moest worden waardoor vooral Senna leefde in onmin en tegenwind kreeg.
Tegenwoordig komt de social media er bij wat next level gekte is, maar de sfeer is eigenlijk niet veel anders. Controverse in het paddock door chaos en actie op de baan.
F1 is a gift that keeps on giving.
Samengevat: Norris moet minimaal 3 punten inlopen op Max. 2 is niet genoeg, dan kunnen ze maximaal gelijk komen in de stand en Max heeft sowieso meer overwinningen. Wat geldt als tiebreaker.quote:Op maandag 4 november 2024 12:23 schreef Rianne84 het volgende:
Gekopieerd van Reddit:
**Verstappen will be champion in Vegas if:**
* Verstappen finishes ahead of Norris
* Norris is second and Verstappen is third with the fastest lap
* Norris is third and Verstappen is fourth with the fastest lap
* Norris is fourth and Verstappen is fifth
* Norris is fifth and Verstappen is sixth
* Norris is sixth and Verstappen is seventh
* Norris is seventh and Verstappen is eighth
* Norris is eighth and Verstappen is ninth
* Norris is ninth, 10th or fails to score
Ik had dat graag gezien.quote:Op maandag 4 november 2024 12:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk als Perez niet had gewonnen in Bahrein in 2020 dat mogelijk Hulkenberg teamgenoot van Max was geworden.
Ja, maar daar gaat het nog niet eens zozeer om. Het gaat hier ook vooral om pundits en journalisten waarvan je toch een enigszins objectieve beschouwing van de feiten zou mogen verwachtenquote:Op maandag 4 november 2024 12:27 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat is toch van alle tijden en alle sporten. In iedere sport zitten klootzakken.
Als je fan bent van die persoon dan heet dat slim, winnaarsmentaliteit en professioneel.
En als je geen fan bent van die persoon dan heet dat vals spel, klootzak, slechte verliezer.
3quote:Op maandag 4 november 2024 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het klopt dus niet eens.
De meeste kunnen dat ook wel. Maar niet allemaal.quote:Op maandag 4 november 2024 12:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar daar gaat het nog niet eens zozeer om. Het gaat hier ook vooral om pundits en journalisten waarvan je toch een enigszins objectieve beschouwing van de feiten zou mogen verwachten
Ik kon echt zweren dat het verschil 60 was, maar ik zal wel met de zeer logische verwachting hebben geredeneerd dat Russell een DSQ zou krijgen.quote:
Zijn straffen voor gegeven, dus dat is afgehandeld.quote:Op maandag 4 november 2024 12:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
ach hou toch op
jij was degene die zat te roeptoeteren over veilige situaties etc maar plots nu het om Lando gaat geld dit niet meer
en dan hebben we het nog niet eens over Merc die gewoon een DSQ hadden moeten krijgen
engelse pers zijn er maar weinig die dat daadwerkelijk kunnenquote:Op maandag 4 november 2024 12:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De meeste kunnen dat ook wel. Maar niet allemaal.
Schaamteloze zelf quotequote:Op maandag 4 november 2024 12:26 schreef Evenstar het volgende:
Mensen die dit goedpraten zijn echt niet goed bij hun hoofd, sorry.
Er is een auto van de baan gegleden tijdens een formatie ronde en dan praat je het goed dat Norris er voor zorgt dat iedereen er nog eens langs moet, terwijl de marshalls bezig zijn en er een kraan naast de baan staat.
Zijn wij nu serieus vergeten wat er is gebeurd met Bianchi of dat Gasly de schrik van zijn leven kreeg toen hij bijna een takelwagen kopte. Het is gewoon levensgevaarlijk en het waren behoorlijk listige omstandigheden.
Met in het achterhoofd jouw situatie, met dit als technische onderbouwing van de regels en genoeg precedenten (ook eerder in dit topic) waarin DSQ de uitkomst was voor het betreden van een niet vrijgegeven baan voor de coureurs in kwestie.quote:
F1 blijft voor een groot deel ook entertainment, waarbij het nationalistisch gevoel een rol speelt.quote:Op maandag 4 november 2024 12:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar daar gaat het nog niet eens zozeer om. Het gaat hier ook vooral om pundits en journalisten waarvan je toch een enigszins objectieve beschouwing van de feiten zou mogen verwachten
Ik wel. De FIA is een club maffiosi die hard aangepakt dienen te worden.quote:Op maandag 4 november 2024 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schaamteloze zelf quote
[..]
Met in het achterhoofd jouw situatie, met dit als technische onderbouwing van de regels en genoeg precedenten (ook eerder in dit topic) waarin DSQ de uitkomst was voor het betreden van een niet vrijgegeven baan voor de coureurs in kwestie.
Ik kom er echt niet bij hoe de uitspraak over Norris rijmt met de rest.
Was inderdaad even vergeten dat Senna Brit was.quote:Op maandag 4 november 2024 12:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
F1 blijft voor een groot deel ook entertainment, waarbij het nationalistisch gevoel een rol speelt.
Je hebt een goede post, met plaatjes die zeer duidelijk zijn. Norris maakt een fout. Geen twijfelquote:Op maandag 4 november 2024 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schaamteloze zelf quote
[..]
Met in het achterhoofd jouw situatie, met dit als technische onderbouwing van de regels en genoeg precedenten (ook eerder in dit topic) waarin DSQ de uitkomst was voor het betreden van een niet vrijgegeven baan voor de coureurs in kwestie.
Ik kom er echt niet bij hoe de uitspraak over Norris rijmt met de rest.
Hij reed absoluut door rood, want zelfs bij een extra formatieronde moet je wachten op groen licht.quote:Op maandag 4 november 2024 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt een goede post, met plaatjes die zeer duidelijk zijn. Norris maakt een fout. Geen twijfel
Alléén er is dus niet één vergelijkbaar voorval waarbij de coureur de knipperde lichten bij de start negeert. Rood aan einde van de pitstraat is niet hetzelfde.
https://www.formula1.com/en/results/2024/driversquote:Op maandag 4 november 2024 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kon echt zweren dat het verschil 60 was, maar ik zal wel met de zeer logische verwachting hebben geredeneerd dat Russell een DSQ zou krijgen.
hij bedoelt dat het knipperend oranje wasquote:Op maandag 4 november 2024 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij reed absoluut door rood, want zelfs bij een extra formatieronde moet je wachten op groen licht.
Ik snap je, maar Norris rijdt door rood (knipperend oranje in dit geval dan om precies te zijn) en door zijn actie brengt hij de marshalls en alle coureurs, inclusief zichzelf, in gevaar.quote:Op maandag 4 november 2024 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt een goede post, met plaatjes die zeer duidelijk zijn. Norris maakt een fout. Geen twijfel
Alléén er is dus niet één vergelijkbaar voorval waarbij de coureur de knipperde lichten bij de start negeert. Rood aan einde van de pitstraat is niet hetzelfde.
Het leuke aan Sky is dat daar internationaal naar wordt gekeken, en ook als een autoriteit wordt gezien. Met dank aan Brundle bijvoorbeeld. Maar natuurlijk is een deel van Sky gewoon zeer voor te Brittenquote:Op maandag 4 november 2024 12:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Was inderdaad even vergeten dat Senna Brit was.
De Ferrari's zouden wel eens sterk kunnen zijn op de komende circuits.quote:Op maandag 4 november 2024 12:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.formula1.com/en/results/2024/drivers
Ter bevestiging, er zit echt 62 tussen.
86 punten te scoren inclusief Vegas
60 punten te scoren na Vegas
De essentie van een rood licht aan het einde van de pitstraat of 'start aborted' is hetzelfde. De baan is niet vrij gegeven. Er is geen groen, de startprocedure is niet ingesteld, de lichten zijn niet uit. Je mag niet rijden.quote:Op maandag 4 november 2024 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom, laat lekker gaan.quote:Op maandag 4 november 2024 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
24 punten heeft Max nodig. Eigen gescoorde punten en verliespunten van Norris.quote:Op maandag 4 november 2024 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De Ferrari's zouden wel eens sterk kunnen zijn op de komende circuits.
Norris heeft echt een zware opdracht, als hij nog aan de titel denkt.
Ach, na Vegas kan Max thuis blijven, hoeft ie niet meer te race voor de punten.quote:Op maandag 4 november 2024 07:05 schreef manny het volgende:
[..]
Ja, leuk man. Max grote problemen komende races zodat Norris goed dichtbij kan komen en we allemaal kunnen roepen "wat was het dom zeg, die teamorders een half jaar geleden". Haha.
Nee die bedoel ik niet, waarom zou ik die bedoelen terwijl die pas ging na de go?quote:Op maandag 4 november 2024 12:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als je Verstappen bedoelt, die ging pas na een go van racecontrol.
Klopt, niemand ontkent dat toch ook?quote:Op maandag 4 november 2024 12:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet alleen Norris reed door rood, maar die kanttekening zul je wel snel verwijderen.
De rest achter Norris gingen omdat Norris ging. Dat staat ook in de documenten en zij kregen geen penalty op Rus na dan.quote:Op maandag 4 november 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee die bedoel ik niet, waarom zou ik die bedoelen terwijl die pas ging na de go?
Dan reden ze nog steeds door rood. Wat niet mag. Er staat nergens in de regels dat je door rood mag rijden als iemand anders door rood rijdt, of wel soms?quote:Op maandag 4 november 2024 12:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De rest achter Norris gingen omdat Norris ging. Dat staat ook in de documenten en zij kregen geen penalty.
Wat bedoel je dan?
Klopt, iedereen die door oranje reed had gewoon zwaar bestraft moeten worden wat mij betreft.quote:Op maandag 4 november 2024 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan reden ze nog steeds door rood. Wat niet mag. Er staat nergens in de regels dat je door rood mag rijden als iemand anders door rood rijdt, of wel soms?
Zeker als hij 4 titels op rij haalt.quote:Op maandag 4 november 2024 12:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Kolere, ik zit nog steeds na te genieten, het kleine landje brengt gewoon, en ja dat weten we al heel lang, een van de allergrootste coureurs ooit voort.![]()
![]()
Senna op Donnington.quote:Op maandag 4 november 2024 12:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Daarom, laat lekker gaan.
We kunnen het beter hebben of dit de beste race van Max Verstappen ooit is.
Volgens de New York Times staat deze in het rijtje Schumacher 1996 in Barcelona en Hamilton 2008 in Silverstone.
https://www.nytimes.com/a(...)gp-win-championship/
4 coureurs gingen door rood. Daarna ging de rest niet door rood. Duidelijk?quote:Op maandag 4 november 2024 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan reden ze nog steeds door rood. Wat niet mag. Er staat nergens in de regels dat je door rood mag rijden als iemand anders door rood rijdt, of wel soms?
Ja, maar dat maakt de zaak dus wel complex. Stel je zou iedereen een DQ geven, dan heb je geen race/hou je geen uitslag over terwijl het gebeurde eigenlijk plaatsvond buiten de race om. En als je een DQ wil geven omdat het zo gevaarlijk is om door rood te rijden, dan zou het niet zo heel veel moeten uitmaken of men dat deed uit kuddegedrag of om een andere reden. Het blijft namelijk gevaarlijk.quote:Op maandag 4 november 2024 12:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt, iedereen die door oranje reed had gewoon zwaar bestraft moeten worden wat mij betreft.
Ja, dus waarom die focus op Norris?quote:Op maandag 4 november 2024 13:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
4 coureurs gingen door rood. Daarna ging de rest niet door rood. Duidelijk?
Omdat dit ook door de media wordt uitgelicht?quote:
quote:Op maandag 4 november 2024 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat is dus misschien het verschil met die pitlane starts terwijl het licht rood was waar wel DQ’s voor werden gegeven. Zou kunnen, weet ik niet zeker.quote:
Vooral hier werd en wordt de hele tijd benoemd dat 'Norris nog gestraft moet worden'. Dat anderen hem volgen is dan dom van die anderen, want door rood rijden mag niet en is gevaarlijk. Dat doen omdat een ander het doet is eigenlijk vooral een teken dat je niet aan het opletten bent.quote:Op maandag 4 november 2024 13:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Omdat dit ook door de media wordt uitgelicht?
En Norris stond vooraan, uiteraard als hij rijdt gaan anderen mee.
Ik heb het na de race niet meer gevolgd, maar heeft Norris nog een straf gekregen?quote:Op maandag 4 november 2024 13:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is dus misschien het verschil met die pitlane starts terwijl het licht rood was waar wel DQ’s voor werden gegeven. Zou kunnen, weet ik niet zeker.
Ja die is gewoon gestraft zoals verwacht.quote:Op maandag 4 november 2024 13:06 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik heb het na de race niet meer gevolgd, maar heeft Norris nog een straf gekregen?
Vergelijkbaar met een foei.quote:Op maandag 4 november 2024 13:06 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik heb het na de race niet meer gevolgd, maar heeft Norris nog een straf gekregen?
5k en een reprimande, ter vergelijking, fucked zeggen kost je 10k en een werkstraf.quote:Op maandag 4 november 2024 13:06 schreef Coco het volgende:
[..]
quote:
Je verwacht het nietquote:Op maandag 4 november 2024 13:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
5k en een reprimande, ter vergelijking, fucked zeggen kost je 10k en een werkstraf.
Dan is het toch logisch dat Norris en de rest die met hem mee reed gestraft worden? Wat ook is gebeurd? Dat de focus op Norris ligt is niet gek, want had iemand anders op pole gestaan die was gaan rijden, dan lag de focus op die. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 4 november 2024 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vooral hier werd en wordt de hele tijd benoemd dat 'Norris nog gestraft moet worden'. Dat anderen hem volgen is dan dom van die anderen, want door rood rijden mag niet en is gevaarlijk. Dat doen omdat een ander het doet is eigenlijk vooral een teken dat je niet aan het opletten bent.
5000 euro.quote:Op maandag 4 november 2024 13:06 schreef Coco het volgende:
[..]
Maar dat is wat ik bedoelde ook bij Hulkenberg.quote:Op maandag 4 november 2024 13:13 schreef Evenstar het volgende:
[ afbeelding ]
Stroll staat gewoon te kijken, 4 marshalls met de auto bezig, kraan naast de baan.
Start ook nog even teruggekeken. Norris en Russell gaan meteen, daarna volgt Tsunoda volgens mij en daarna pas de rest (behalve de 6 die blijven staan tot do "go").
Hulkenberg nog een straf bovenop zijn DSQ?quote:Op maandag 4 november 2024 13:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar dat is wat ik bedoelde ook bij Hulkenberg.
Die Stroll moet daar ook gewoon weg, hij is coureur en ook voor zijn eigen veiligheid heeft hij daar niets te zoeken.
Hulkenberg en Stroll daarom ook, een straf
Stroll heeft geen straf gehad.quote:Op maandag 4 november 2024 13:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar dat is wat ik bedoelde ook bij Hulkenberg.
Die Stroll moet daar ook gewoon weg, hij is coureur en ook voor zijn eigen veiligheid heeft hij daar niets te zoeken.
Hulkenberg en Stroll daarom ook, een straf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |