abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215471706
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2024 09:54 schreef greysbones het volgende:

[..]
volgens mij zou er DSQ staan op rijden door een rood licht
maar het was oranje knipperend
Het was een blunder van Norris, cest ca. Misschien kwam het door die knipperende lampen?

Een tijdstraf geven ipv een boete voor iets wat niet in een race situatie plaatsvindt in chaotische omstandigheden is best zwaar. Norris had er geen baat bij. Theoretisch liepen de marshalls iets meer gevaar omdat er auto's over het circuit rijden maar de snelheid was relatief erg laag.

Wat in het FIA document ontbreekt is de motivering van Norris. Dat vind ik vreemd. Het team vertelde hem meerdere keren wat hij moest doen, Norris vroeg er nog naar en toch ging hij tegen het teams advies in. Heel raar.
  maandag 4 november 2024 @ 10:13:21 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215471711
It’s not coming home.

Erg mooi.
pi_215471727
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 09:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Vind het bizar dat de media hier opvallend stil over is. Dit is in potentie gewoon een dodelijke actie. Echt bizar dat men er met een fopstraf vanaf komt. Kom op, een keertje vloeken levert je 10k boete op. Auto aanraken in Parc Fermé is 50k. Een potentieel zeeeeeer gevaarlijke actie is 5k. FIA hoeft het nooit meer te hebben over veiligheid want daar geven ze blijkbaar geen reet om. Dit kan gewoon echt niet. En wat dacht Norris zelf dan eigenlijk op dat moment?

Echt onbegrijpelijk.
Alles aan deze post klopt.

Niks aan toe te voegen en volledig mee eens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215471728
deze past wel bij afgelopen weekend

Bekijk deze YouTube-video
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215471735
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 10:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het was een blunder van Norris, cest ca. Misschien kwam het door die knipperende lampen?

Een tijdstraf geven ipv een boete voor iets wat niet in een race situatie plaatsvindt in chaotische omstandigheden is best zwaar. Norris had er geen baat bij. Theoretisch liepen de marshalls iets meer gevaar omdat er auto's over het circuit rijden maar de snelheid was relatief erg laag.

Wat in het FIA document ontbreekt is de motivering van Norris. Dat vind ik vreemd. Het team vertelde hem meerdere keren wat hij moest doen, Norris vroeg er nog naar en toch ging hij tegen het teams advies in. Heel raar.
Je kunt 1000000-den verzachtende omstandigheden verzinnen maar een 5000,- boete voor het in gevaar brengen van marshalls en andere coureurs is iets waar een zware straf op staat
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_215471740
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2024 09:54 schreef greysbones het volgende:

[..]
volgens mij zou er DSQ staan op rijden door een rood licht
maar het was oranje knipperend
'Start aborted' Track not cleared is infeite 'rood niet rijden!!'.
1947-2016
pi_215471747
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Laten we ook de prestatie van Alpine niet vergeten. Dit was voor hen echt het beste weekend ooit. Ik vond het echt wel leuk om ze alle drie bij elkaar te zien :D
twitter

:)
Hell To The Liars
pi_215471751
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 09:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Groten reden niet zoals Max reed in Mexico.
Kijk maar eens wat oude races met Schumacher of Senna terug, er werd wel ruiger gereden in die tijd om een titel veilig te stellen.
pi_215471768
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 09:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Hij rijdt er echt zelf bewust in.
Het ziet er uit als een hond die zo in een meertje met eendenkroos loopt.
pi_215471769
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2024 10:02 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het viel wel op inderdaad. Ik keek deze race via Sky. De laatste keer dat ik via Sky keek was in Singapore, toen Norris won. De nabeschouwing duurde welgeteld 2 uur.

Nu waren ze binnen een kwartiertje klaar. Ongetwijfeld zullen ze zich verdedigen door te zeggen dat het komt door de weersomstandigheden ofzo, maar opvallend is het wel.
Dat viel wel mee, ik zag om 20.15 Ted nog rondlopen en het programma zelf was om 20.00 afgelopen volgens mij.

Ik vroeg me namelijk af hoe dat zit met die werktijden van die lui, want die 4 zag ik smorgens om 1030 ook al op mijn televisie :')

Die Bernie werkt trouwens op mijn zenuwen met haar gebrabbel (wat trouwens wel professioneel en kundig is)
Hell To The Liars
pi_215471791
Als we het hebben over totale willekeur van de stewards, dan vind ik dit toch wel echt een heel duidelijk voorbeeld. Het niet naleven van regels die bedoeld zijn om de veiligheid op de baan (van zowel coureurs als marshals) te garanderen wordt doorgaans vrij zwaar bestraft. Om dan zo'n actie te bestraffen met een reprimande en 5k boete is wel echt een lachertje. Al helemaal omdat er ook echt geen enkele motivatie wordt gegeven voor de straf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215471801
quote:
Groten reden niet zoals Max reed in Mexico.
Wat? _O-

Schumacher, Senna, Prost, Hamilton, Hill, Alonso etc etc. Allemaal hebben ze de goorste onsportiefste trucs uitgehaald om WD te worden.

Tot aan bewuste crashes toe. Niet 'weinig ruimte laten' maar gewoon vol je auto in die van je concurrenten parkeren.

Eigenlijk is Verstappen nog best een engeltje, als je het vergelijkt met enkele van zijn voorgangers.
  maandag 4 november 2024 @ 10:23:09 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215471805
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Laten we ook de prestatie van Alpine niet vergeten. Dit was voor hen echt het beste weekend ooit. Ik vond het echt wel leuk om ze alle drie bij elkaar te zien :D
Van 14 naar 3 is ook een buitencategorie prestatie.
Max in 2016 heeft iedereen het nog over.
1947-2016
  maandag 4 november 2024 @ 10:24:46 #104
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215471814
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wat? _O-

Schumacher, Senna, Prost, Hamilton, Hill, Alonso etc etc. Allemaal hebben ze de goorste onsportiefste trucs uitgehaald om WD te worden.

Tot aan bewuste crashes toe. Niet 'weinig ruimte laten' maar gewoon vol je auto in die van je concurrenten parkeren.

Eigenlijk is Verstappen nog best een engeltje, als je het vergelijkt met enkele van zijn voorgangers.
De tijden zijn wat dat aangaat ook truttiger geworden hoor. Wat vroeger nog kon kan tegenwoordig ook niet meer. Wat dat betreft heeft Jerez ‘97 een flink precedent geschept.
Rini dankjewel.
  maandag 4 november 2024 @ 10:27:16 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215471831
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
De tijden zijn wat dat aangaat ook truttiger geworden hoor. Wat vroeger nog kon kan tegenwoordig ook niet meer. Wat dat betreft heeft Jerez ‘97 een flink precedent geschept.
Toegegeven, dat was ook een kutactie eerste klas.
1947-2016
pi_215471853
Men lijkt ook spontaan te vergeten dat Senna naast een getalenteerd rijder ook echt een enorme klootzak op de baan was en genoeg zaken heeft geflikt die niet door de beugel konden.
  Moderator / Redactie FP maandag 4 november 2024 @ 10:32:36 #107
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215471878
Al voorbij gekomen?

"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 4 november 2024 @ 10:33:07 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215471888
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:29 schreef Monolith het volgende:
Men lijkt ook spontaan te vergeten dat Senna naast een getalenteerd rijder ook echt een enorme klootzak op de baan was en genoeg zaken heeft geflikt die niet door de beugel konden.
Meh, dat ben ik niet vergeten hoor. In tegendeel. En dat waren de groten allemaal op de baan. Er is geen lieve WDC. Zeker een meervoudige niet.
1947-2016
  maandag 4 november 2024 @ 10:34:35 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215471897
@mods en mede users.

Moet zeggen mensen, de afgelopen 2 dagen is het echt super gezellig hier!
Super fijn. Gewoon discussiëren en praten

Ben benieuwd hoe lang deze post blijft staan maar: ^O^
1947-2016
pi_215471906
quote:
mooi van Ocon hoe hij zijn gevoel uitlegt
en het rijden aan kop
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_215471929
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Meh, dat ben ik niet vergeten hoor. In tegendeel. En dat waren de groten allemaal op de baan. Er is geen lieve WDC. Zeker een meervoudige niet.
Met 'men' doel ik uiteraard op de mensen die net doen alsof Verstappen de eerste is die vuile trucjes op de baan uithaalt en vaak tot en soms over het randje gaat.
  maandag 4 november 2024 @ 10:39:34 #112
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_215471942
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:29 schreef Monolith het volgende:
Dat is vaak bij mensen die te vroeg overlijden.
En een biased documentaire die een vertekend beeld schept helpt niet. Senna heeft geniale dingen gedaan maar ook dingen die niet netjes waren (ook in die tijd).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 4 november 2024 @ 10:39:48 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215471948
Zit de post race press conference te luisteren:

Toegegeven, voor Max zn 'cold blooded murder of the British press' begon het mij ook al op te vallen dat er veel vragen waren vanuit een hoop landen behalve de strandaard landen. Die vraag was volledig terecht, niks op af te dingen.

En 'm dan zo stellen, dat is the stuff of legends.

Dit comment is ook een mooie:

quote:
@SweetChillieBeat
10 uur geleden
That wasn't rain. Those were johnny herberts and Damon hills tears
1947-2016
  maandag 4 november 2024 @ 10:43:16 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215471983
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:39 schreef PirE het volgende:

[..]
En een biased documentaire die een vertekend beeld schept helpt niet. Senna heeft geniale dingen gedaan maar ook dingen die niet netjes waren (ook in die tijd).
Post mag weg, zie #116

[ Bericht 10% gewijzigd door Red_85 op 04-11-2024 11:01:21 ]
1947-2016
pi_215472027
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2024 10:16 schreef greysbones het volgende:

[..]
Je kunt 1000000-den verzachtende omstandigheden verzinnen maar een 5000,- boete voor het in gevaar brengen van marshalls en andere coureurs is iets waar een zware straf op staat
Als Verstappen daar weggereden was ipv Norris of wie dan ook had ik een tijdstraf ook niet passend gevonden. Mijns inziens wordt het enorm opgeblazen om een FIA bias te zien

Wij hebben allemaal al tig keer een situatie gezien waar tijdens een (V)SC marshals gevaarlijke toeren uithalen om brokstukken van de baan te halen. Op momenten dat zelfs het hele veld nog niet strak achter de SC rijdt. Dit was bij A-D 2021 het geval maar ook redelijk recent nog tijdens Qatar 2023. Ook daar waren marshals op de baan terwijl de snelheden veel hoger liggen. Tijdens die laatste race was een echt gevaarlijke situatie toen Hamilton besloot om de baan lopend over te steken. Norris herhaalde deze actie tijdens Miami dit jaar en die kreeg dezelfde boete als Hamilton. Voor die overtreding en de straf is een hoop aan te merken
  maandag 4 november 2024 @ 10:50:52 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215472056
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:39 schreef PirE het volgende:

[..]
Dat moet je ook geen Netfix-DTS niveau docu's kijken. Dan moet je gewoon YT afstruinen op een regenachtige middag/ koude avond en de archieven induiken. De historie sectie van Formule1 in de jaren '90 en '00 ging ook vaak heel diep op een weekend of periode in zodat je echt een beeld kreeg van wat daar gaande was. Heerlijk.

De periode Senna/Prost was ook een hele intense. Controverse in het paddock door chaos en acties op de baan. Wat daar bij kwam is het verhaal van de rijders die eigenlijk in oorlog waren met de organisatie wegens de veiligheid van de auto's die verbeterd moest worden waardoor vooral Senna leefde in onmin en tegenwind kreeg.

Tegenwoordig komt de social media er bij wat next level gekte is, maar de sfeer is eigenlijk niet veel anders. Controverse in het paddock door chaos en actie op de baan.

F1 is a gift that keeps on giving.
1947-2016
pi_215472060
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 10:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als Verstappen daar weggereden was ipv Norris of wie dan ook had ik een tijdstraf ook niet passend gevonden. Mijns inziens wordt het enorm opgeblazen om een FIA bias te zien

Wij hebben allemaal al tig keer een situatie gezien waar tijdens een (V)SC marshals gevaarlijke toeren uithalen om brokstukken van de baan te halen. Op momenten dat zelfs het hele veld nog niet strak achter de SC rijdt. Dit was bij A-D 2021 het geval maar ook redelijk recent nog tijdens Qatar 2023. Ook daar waren marshals op de baan terwijl de snelheden veel hoger liggen. Tijdens die laatste race was een echt gevaarlijke situatie toen Hamilton besloot om de baan lopend over te steken. Norris herhaalde deze actie tijdens Miami dit jaar en die kreeg dezelfde boete als Hamilton. Voor die overtreding en de straf is een hoop aan te merken
Je noemt situaties op waarin de betrokkenen de gevaren kenden. Neemt niet weg dat het niet gevaarlijk is maar deze situatie is wel degelijk anders. Er staat daar een auto geparkeerd, dat weet Norris. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om überhaupt te gaan rijden?
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2024 @ 10:54:10 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215472081
Het hele internet vindt de flopstraf precies dat: een flopstraf, maar uiteraard zijn er hier weer balansbrengers die beter weten. Om een één of andere reden had ik toch even hoop dat dit voor één keer niet zou gebeuren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 4 november 2024 @ 10:56:04 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215472098
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 10:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

$5.000,- boete door te rijden op een 'not cleared track' is bizar.
Zeker gezien er 2 incidenten zijn met een DSQ uit het verleden, blijkbaar.

De stewards maken zich volstrekt belachelijk hier.
1947-2016
  maandag 4 november 2024 @ 10:56:37 #120
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_215472102
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Het hele internet vindt de flopstraf precies dat: een flopstraf, maar uiteraard zijn er hier weer balansbrengers die beter weten. Om een één of andere reden had ik toch even hoop dat dit voor één keer niet zou gebeuren.
Als Mental Gymnastics een Olympische sport zou zijn hadden we hier op fok wel een aantal kanshebbers op een gouden plak in ieder geval.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')