Het was een blunder van Norris, cest ca. Misschien kwam het door die knipperende lampen?quote:Op maandag 4 november 2024 09:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
volgens mij zou er DSQ staan op rijden door een rood licht
maar het was oranje knipperend
Alles aan deze post klopt.quote:Op maandag 4 november 2024 09:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vind het bizar dat de media hier opvallend stil over is. Dit is in potentie gewoon een dodelijke actie. Echt bizar dat men er met een fopstraf vanaf komt. Kom op, een keertje vloeken levert je 10k boete op. Auto aanraken in Parc Fermé is 50k. Een potentieel zeeeeeer gevaarlijke actie is 5k. FIA hoeft het nooit meer te hebben over veiligheid want daar geven ze blijkbaar geen reet om. Dit kan gewoon echt niet. En wat dacht Norris zelf dan eigenlijk op dat moment?
Echt onbegrijpelijk.
Je kunt 1000000-den verzachtende omstandigheden verzinnen maar een 5000,- boete voor het in gevaar brengen van marshalls en andere coureurs is iets waar een zware straf op staatquote:Op maandag 4 november 2024 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het was een blunder van Norris, cest ca. Misschien kwam het door die knipperende lampen?
Een tijdstraf geven ipv een boete voor iets wat niet in een race situatie plaatsvindt in chaotische omstandigheden is best zwaar. Norris had er geen baat bij. Theoretisch liepen de marshalls iets meer gevaar omdat er auto's over het circuit rijden maar de snelheid was relatief erg laag.
Wat in het FIA document ontbreekt is de motivering van Norris. Dat vind ik vreemd. Het team vertelde hem meerdere keren wat hij moest doen, Norris vroeg er nog naar en toch ging hij tegen het teams advies in. Heel raar.
'Start aborted' Track not cleared is infeite 'rood niet rijden!!'.quote:Op maandag 4 november 2024 09:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
volgens mij zou er DSQ staan op rijden door een rood licht
maar het was oranje knipperend
quote:Op maandag 4 november 2024 10:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Laten we ook de prestatie van Alpine niet vergeten. Dit was voor hen echt het beste weekend ooit. Ik vond het echt wel leuk om ze alle drie bij elkaar te zien
Kijk maar eens wat oude races met Schumacher of Senna terug, er werd wel ruiger gereden in die tijd om een titel veilig te stellen.quote:Op maandag 4 november 2024 09:14 schreef Nober het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Groten reden niet zoals Max reed in Mexico.
Het ziet er uit als een hond die zo in een meertje met eendenkroos loopt.quote:Op maandag 4 november 2024 09:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hij rijdt er echt zelf bewust in.
Dat viel wel mee, ik zag om 20.15 Ted nog rondlopen en het programma zelf was om 20.00 afgelopen volgens mij.quote:Op maandag 4 november 2024 10:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het viel wel op inderdaad. Ik keek deze race via Sky. De laatste keer dat ik via Sky keek was in Singapore, toen Norris won. De nabeschouwing duurde welgeteld 2 uur.
Nu waren ze binnen een kwartiertje klaar. Ongetwijfeld zullen ze zich verdedigen door te zeggen dat het komt door de weersomstandigheden ofzo, maar opvallend is het wel.
Wat?quote:Groten reden niet zoals Max reed in Mexico.
Van 14 naar 3 is ook een buitencategorie prestatie.quote:Op maandag 4 november 2024 10:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Laten we ook de prestatie van Alpine niet vergeten. Dit was voor hen echt het beste weekend ooit. Ik vond het echt wel leuk om ze alle drie bij elkaar te zien
De tijden zijn wat dat aangaat ook truttiger geworden hoor. Wat vroeger nog kon kan tegenwoordig ook niet meer. Wat dat betreft heeft Jerez ‘97 een flink precedent geschept.quote:Op maandag 4 november 2024 10:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat?
Schumacher, Senna, Prost, Hamilton, Hill, Alonso etc etc. Allemaal hebben ze de goorste onsportiefste trucs uitgehaald om WD te worden.
Tot aan bewuste crashes toe. Niet 'weinig ruimte laten' maar gewoon vol je auto in die van je concurrenten parkeren.
Eigenlijk is Verstappen nog best een engeltje, als je het vergelijkt met enkele van zijn voorgangers.
Toegegeven, dat was ook een kutactie eerste klas.quote:Op maandag 4 november 2024 10:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
De tijden zijn wat dat aangaat ook truttiger geworden hoor. Wat vroeger nog kon kan tegenwoordig ook niet meer. Wat dat betreft heeft Jerez ‘97 een flink precedent geschept.
Meh, dat ben ik niet vergeten hoor. In tegendeel. En dat waren de groten allemaal op de baan. Er is geen lieve WDC. Zeker een meervoudige niet.quote:Op maandag 4 november 2024 10:29 schreef Monolith het volgende:
Men lijkt ook spontaan te vergeten dat Senna naast een getalenteerd rijder ook echt een enorme klootzak op de baan was en genoeg zaken heeft geflikt die niet door de beugel konden.
mooi van Ocon hoe hij zijn gevoel uitlegtquote:Op maandag 4 november 2024 10:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Al voorbij gekomen?
Bekijk deze YouTube-video
Met 'men' doel ik uiteraard op de mensen die net doen alsof Verstappen de eerste is die vuile trucjes op de baan uithaalt en vaak tot en soms over het randje gaat.quote:Op maandag 4 november 2024 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meh, dat ben ik niet vergeten hoor. In tegendeel. En dat waren de groten allemaal op de baan. Er is geen lieve WDC. Zeker een meervoudige niet.
Dat is vaak bij mensen die te vroeg overlijden.quote:Op maandag 4 november 2024 10:29 schreef Monolith het volgende:
Men lijkt ook spontaan te vergeten dat Senna naast een getalenteerd rijder ook echt een enorme klootzak op de baan was en genoeg zaken heeft geflikt die niet door de beugel konden.
quote:@SweetChillieBeat
10 uur geleden
That wasn't rain. Those were johnny herberts and Damon hills tears
Post mag weg, zie #116quote:Op maandag 4 november 2024 10:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat is vaak bij mensen die te vroeg overlijden.
En een biased documentaire die een vertekend beeld schept helpt niet. Senna heeft geniale dingen gedaan maar ook dingen die niet netjes waren (ook in die tijd).
Als Verstappen daar weggereden was ipv Norris of wie dan ook had ik een tijdstraf ook niet passend gevonden. Mijns inziens wordt het enorm opgeblazen om een FIA bias te zienquote:Op maandag 4 november 2024 10:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je kunt 1000000-den verzachtende omstandigheden verzinnen maar een 5000,- boete voor het in gevaar brengen van marshalls en andere coureurs is iets waar een zware straf op staat
Dat moet je ook geen Netfix-DTS niveau docu's kijken. Dan moet je gewoon YT afstruinen op een regenachtige middag/ koude avond en de archieven induiken. De historie sectie van Formule1 in de jaren '90 en '00 ging ook vaak heel diep op een weekend of periode in zodat je echt een beeld kreeg van wat daar gaande was. Heerlijk.quote:Op maandag 4 november 2024 10:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat is vaak bij mensen die te vroeg overlijden.
En een biased documentaire die een vertekend beeld schept helpt niet. Senna heeft geniale dingen gedaan maar ook dingen die niet netjes waren (ook in die tijd).
Je noemt situaties op waarin de betrokkenen de gevaren kenden. Neemt niet weg dat het niet gevaarlijk is maar deze situatie is wel degelijk anders. Er staat daar een auto geparkeerd, dat weet Norris. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om überhaupt te gaan rijden?quote:Op maandag 4 november 2024 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Verstappen daar weggereden was ipv Norris of wie dan ook had ik een tijdstraf ook niet passend gevonden. Mijns inziens wordt het enorm opgeblazen om een FIA bias te zien
Wij hebben allemaal al tig keer een situatie gezien waar tijdens een (V)SC marshals gevaarlijke toeren uithalen om brokstukken van de baan te halen. Op momenten dat zelfs het hele veld nog niet strak achter de SC rijdt. Dit was bij A-D 2021 het geval maar ook redelijk recent nog tijdens Qatar 2023. Ook daar waren marshals op de baan terwijl de snelheden veel hoger liggen. Tijdens die laatste race was een echt gevaarlijke situatie toen Hamilton besloot om de baan lopend over te steken. Norris herhaalde deze actie tijdens Miami dit jaar en die kreeg dezelfde boete als Hamilton. Voor die overtreding en de straf is een hoop aan te merken
$5.000,- boete door te rijden op een 'not cleared track' is bizar.quote:Op maandag 4 november 2024 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Verstappen daar weggereden was ipv Norris of wie dan ook had ik een tijdstraf ook niet passend gevonden. Mijns inziens wordt het enorm opgeblazen om een FIA bias te zien
Wij hebben allemaal al tig keer een situatie gezien waar tijdens een (V)SC marshals gevaarlijke toeren uithalen om brokstukken van de baan te halen. Op momenten dat zelfs het hele veld nog niet strak achter de SC rijdt. Dit was bij A-D 2021 het geval maar ook redelijk recent nog tijdens Qatar 2023. Ook daar waren marshals op de baan terwijl de snelheden veel hoger liggen. Tijdens die laatste race was een echt gevaarlijke situatie toen Hamilton besloot om de baan lopend over te steken. Norris herhaalde deze actie tijdens Miami dit jaar en die kreeg dezelfde boete als Hamilton. Voor die overtreding en de straf is een hoop aan te merken
Als Mental Gymnastics een Olympische sport zou zijn hadden we hier op fok wel een aantal kanshebbers op een gouden plak in ieder geval.quote:Op maandag 4 november 2024 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Het hele internet vindt de flopstraf precies dat: een flopstraf, maar uiteraard zijn er hier weer balansbrengers die beter weten. Om een één of andere reden had ik toch even hoop dat dit voor één keer niet zou gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |