voor onder de OPquote:
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043quote:Op maandag 4 november 2024 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is de link naar de FIA beoordelingen? Iedereen duikt hier het bed in. Ik wil het wel ff zien nog en ook posten.
Dank je! Welterustenquote:Op maandag 4 november 2024 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043
Dat siert hem wel.quote:
Eens, volgens mij was dat ook de blijdschap bij Max. Toch nog ff proberen 20 seconden los te rijden om onverwachte panalty s te kunnen incasseren.quote:Op maandag 4 november 2024 00:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ach, ik ben vooral blij dat Verstappen die straffen voor Norris niet nodig heeft.
Regels zullen altijd wel klote blijven.
Haha, die 20 sec was gewoon Max die uit aan het rijden was.quote:Op maandag 4 november 2024 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, volgens mij was dat ook de blijdschap bij Max. Toch nog ff proberen 20 seconden los te rijden om onverwachte panalty s te kunnen incasseren.
Maar de FIA wil het spannend maken, gebeurt niet. Lando krijgt hier alleen maar meer geestelijke issue s van. Als nummer twee wil je toch geen team orders, gewoon keihard racen en winnen.
Fijn dat Max veel support krijgt van de mederijders zoals Lewis.
Penalty's voor wat precies?quote:Op maandag 4 november 2024 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, volgens mij was dat ook de blijdschap bij Max. Toch nog ff proberen 20 seconden los te rijden om onverwachte panalty s te kunnen incasseren.
Maar de FIA wil het spannend maken, gebeurt niet. Lando krijgt hier alleen maar meer geestelijke issue s van. Als nummer twee wil je toch geen team orders, gewoon keihard racen en winnen.
Fijn dat Max veel support krijgt van de mederijders zoals Lewis.
Het was een statement makenquote:Op maandag 4 november 2024 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, die 20 sec was gewoon Max die uit aan het rijden was.
Voor whatever Herbert zou kunnen verzinnenquote:
Ongein zoals ze de laatste tijd constant doen bij Max, om het maar spannend te maken.quote:
Er was niks te verzinnenquote:Op maandag 4 november 2024 00:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
Voor whatever Herbert zou kunnen verzinnen
Ook wel ja. Maar ik geloof niet dat ie risico’s nam. Dit was Maximaal aan en dan is ie nou eenmaal ongeremd goed !quote:
Ja klopt, en in de laatste ronde een teamorder krijgen dat het zo wel goed is… 😅quote:Op maandag 4 november 2024 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, die 20 sec was gewoon Max die uit aan het rijden was.
quote:Op maandag 4 november 2024 00:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ongein zoals ze de laatste tijd constant doen bij Max, om het maar spannend te maken.
Scheet laten onder een pitstop bijvoorbeeld.
Herbertquote:Op maandag 4 november 2024 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja klopt, en in de laatste ronde een teamorder krijgen dat het zo wel goed is… 😅
Maar zonder gein, ik denk wel dat Max geen risico ging nemen met die gekken zoals Hubert.
Dat kostte hem het kampioenschap van 1989, toen Prost kampioen werd.quote:Op zondag 3 november 2024 23:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kostte hem alleen geen kampioenschap. Wel de overwinning.
Ik hoop eigenlijk op 10 punten tekort voor Norris.quote:Op maandag 4 november 2024 01:41 schreef Red_85 het volgende:
Ogen weer op de volgende.
Max heeft 62 punten met nog (3x26+8) 86 te halen.
Max moet dus over 3 weekenden 24 punten scoren. Ook verliespuntem van Norris tellen bij die 24.
Na Vegas GP zijn er nog 60 te verdienen. Norris moet dus minimaal 3 punten pakken op Max en er dus voor eindigen. 2 is niet genoeg, dan komen ze maximaal gelijk en Max heeft meer overwinningen.
Doet Norris dat, dan moet Max in Qatar het op 34 houden na de sprint en op 26 houden na de race.
https://x.com/sarahschifmann/status/1853142323439509708quote:Op maandag 4 november 2024 02:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet iemand wanneer Jos werd ingevlogen in Brazilië? Ik had hem voor vandaag niet gezien.
quote:Op zondag 3 november 2024 22:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Allemaal standaard straffen waar ze vervolgens van afwijken wegens allerlei uitvluchten die ze dan verzachtende omstandigheden noemen.
Perez kreeg in Mexico nog 10 seconden en dat was omdat hij z'n auto niet goed in het vak had gezet, dan is dit een stukje erger want potentieel veel gevaarlijker en zou dan ook zwaarder bestraft moeten worden.quote:Op maandag 4 november 2024 06:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Gevoelsmatig zijn de straffen wel heel licht, aan de andere kant heb ik geen idee wat het regelboek er officieel over schrijft en wat een eerdere soortgelijke gevallen opleverden.
Water op zijn banden.quote:Op maandag 4 november 2024 00:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Te snel rijden onder natte omstandigheden.
Of anders geredeneerd.quote:Op maandag 4 november 2024 01:41 schreef Red_85 het volgende:
Ogen weer op de volgende.
Max heeft 62 punten met nog (3x26+8) 86 te halen.
Max moet dus over 3 weekenden 24 punten scoren. Ook verliespuntem van Norris tellen bij die 24.
Na Vegas GP zijn er nog 60 te verdienen. Norris moet dus minimaal 3 punten pakken op Max en er dus voor eindigen. 2 is niet genoeg, dan komen ze maximaal gelijk en Max heeft meer overwinningen.
Doet Norris dat, dan moet Max in Qatar het op 34 houden na de sprint en op 26 houden na de race.
Ja, leuk man. Max grote problemen komende races zodat Norris goed dichtbij kan komen en we allemaal kunnen roepen "wat was het dom zeg, die teamorders een half jaar geleden". Haha.quote:Op maandag 4 november 2024 02:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk op 10 punten tekort voor Norris.
Dan heeft McLaren ervoor gezorgd dat Norris geen WK is geworden, die hadden 2 keer teamorders moeten geven.
Ach als het over een paar jaar een keer misgaat omdat er wel een marshall op de baan liep weten we waar het fout is gegaan.quote:Op maandag 4 november 2024 06:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Gevoelsmatig zijn de straffen wel heel licht, aan de andere kant heb ik geen idee wat het regelboek er officieel over schrijft en wat een eerdere soortgelijke gevallen opleverden.
Het had zomaar een Jules Bianchi freak incident kunnen worden. Nu ik zo over nadenk.quote:Op maandag 4 november 2024 07:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Ach als het over een paar jaar een keer misgaat omdat er wel een marshall op de baan liep weten we waar het fout is gegaan.
Passende straf zou iets van community service zijn waarbij hij een dag mee moet lopen met marshalls zodat hij de mogelijke gevaren ziet.
Maar je kan ook alles verkeerd doen, dat uitleggen en dan zeggen dat iemand verwachtte dat de rest zou volgen. Misschien bij een volgende inhaalactie als verweer zeggen dat je verwachtte dat hij wel aan de kant zou gaan, 5k boete en gaan.
Ik zal wel overdrijven maar op het gebied van veiligheid moet je nooit toegeven. Ja, het gaat 99 keer goed maar die protocollen zijn er zodat het de 100e keer ook goed gaat.
Het kan ook geen toeval zijn dat ze wachten met straf uitdelen tot de pers weg is, dit stinkt aan alle kanten.quote:Op maandag 4 november 2024 06:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Perez kreeg in Mexico nog 10 seconden en dat was omdat hij z'n auto niet goed in het vak had gezet, dan is dit een stukje erger want potentieel veel gevaarlijker en zou dan ook zwaarder bestraft moeten worden.
Sterker nog, ook hierbij werd Max nog bijna genaaid. De Marshalls hadden Nico's auto nooit weg mogen duwen. Dat had al rood moeten zijn. Stond daar hardstikke gevaarlijk zo in de buitenbocht. Maar het leek wel of de Marshalls "instructie" gekregen hadden om Nico even weg te duwen. Dat Colapinto daarna alsnog een rode vlag veroorzaakte waar ze echt niet omheen konden had de FIA even niet op gerekend.quote:Op zondag 3 november 2024 22:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelf gemaakt door buiten te blijven bij de SC. Geluk dwing je af zeggen ze vaak in Amsterdam als ze weer eens 'lucky Ajax' naar hun hoofd krijgen.
Daarom moet je niet bezuinigen/toegeven op veiligheid.quote:Op maandag 4 november 2024 07:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het had zomaar een Jules Bianchi freak incident kunnen worden. Nu ik zo over nadenk.
2022 was dat. Ook heftige regenval. De teams, coureurs en F1 fans hadden dat freak incident van Jules Bianchi nog vers in hun geheugen.quote:Op maandag 4 november 2024 08:13 schreef PirE het volgende:
[..]
Daarom moet je niet bezuinigen/toegeven op veiligheid.
Feit is dat je op de onboards van Norris en anderen die takelwagen in de zandbak ziet staan en het is beleid dat er geen raceauto's op de baan mogen zijn als er recovery voertuigen aanwezig zijn.
Paar jaar terug terecht grote ophef omdat een recovery voertuig te vroeg de baan op ging (Sainz crash in Japan) waarbij Gasly vrij boos was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |