Ze kunnen soms hun nut hebben, die boze honden. Om sommige lieden die vuurwerk afsteken bij dieren hun kloten te vermalen tussen hun kaken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:39 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Pitbull! Ooit verboden in Nederland vanwege de bijtincidenten. Konden ze niet op handhaven en het verbod is weer opgeheven. Overigens tijdens het verbod werden de bijtincidenten niet minder. Je kan dus een parallel trekken met de handhaving op illegaal vuurwerk.
Lekker laten verdrinken in verdrietquote:Op maandag 14 oktober 2024 20:52 schreef FL_Freak het volgende:
De anti vuurwerk fokkers staan weer met de pik in de handen om hier te gaan huilen.
Een verbod op legaal siervuurwerk?quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Voor de dieren zou het een zegen zijn…
Nee, nee, knalvuurwerk.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Een verbod op legaal siervuurwerk?
Ik ben niet perse tegen vuurwerk. Alleen tegen de verstandslozen die er rare dingen mee doen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:52 schreef FL_Freak het volgende:
De anti vuurwerk fokkers staan weer met de pik in de handen om hier te gaan huilen.
Welnee. En dat carbidschieten moet ook maar eens stoppen. Dat zijn bommen!quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is al een paar jaar verboden
Ok jij bent afquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Welnee. En dat carbidschieten moet ook maar eens stoppen. Dat zijn bommen!
quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Welnee. En dat carbidschieten moet ook maar eens stoppen. Dat zijn bommen!
Vuurwerk ook. Dat zegt dus nietsquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef pmponer het volgende:
Carbidschieten is curtureel erfgoed gelukkig, dus handen af daarvan.
Nou, schadelijk erfgoed. Er is een jaar geweest dat het z hard knalde dat ik dacht dat mijn CV-ketel ontploft was.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef pmponer het volgende:
Carbidschieten is curtureel erfgoed gelukkig, dus handen af daarvan.
maar dat dacht je alleen maar, er was dus geen schadequote:Op maandag 14 oktober 2024 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, schadelijk erfgoed. Er is een jaar geweest dat het z hard knalde dat ik dacht dat mijn CV-ketel ontploft was.
Nee, er was niets aan de hand, gelukkig.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:45 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dat dacht je alleen maar, er was dus geen schade
Waaromquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 06:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rond oud en nieuw ben ik gewoon niet in Nederland.
kijk, zo kan het ook.
gewoon een smoesje om NL te verlatenquote:
Belgi? Beter vuurwerk namelijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 06:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
gewoon een smoesje om NL te verlaten
Turkije, skinquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 06:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Belgi? Beter vuurwerk namelijk.
oh dat wist ik niet, nou handen af daarvan danquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Vuurwerk ook. Dat zegt dus niets
ja dat heb ik met een aardbeving, daar stoppen ze ook niet mee. Hoewelquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, schadelijk erfgoed. Er is een jaar geweest dat het z hard knalde dat ik dacht dat mijn CV-ketel ontploft was.
Vanaf de herfstvakantie pas? Lekker rustig wonen vergeleken bij hier!quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd honden veroorzaken meer schade en slachtoffers.
Dit is het verbieden van zaken die al illegaal zijn. Zonder handhaving gaat het niets worden.
En alles verbieden helpt dan ook niet want er wordt hier normaliter al vanaf de herfst vakantie afgestoken en de politie is nergens te bekennen.
Ik word een beetje moe van dat gejank van "ja verbied alles maar".quote:Op maandag 14 oktober 2024 08:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dus dan maar alles verbieden
Laten we alcohol dan ook gaan verbieden, hoeveel doden en gewonden ontstaan er niet door alcohol in het leven.
Technisch gezien is dat willekeur he. De een gedogen en de ander aanpakken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van dat gejank van "ja verbied alles maar".
En ja, alcohol is een sociaal geaccepteerde harddrug, wat een bizar gegeven is. Daarom hebben we ook regels opgesteld voor het gebruik ervan en wanneer het uit de hand loopt. Wanneer er een dronken lor uit zijn auto getrokken wordt naar aanleiding van het verbod om met meer dan 0,5 aan promillage te rijden, dan is dat helemaal prima.
En opnieuw: dit verbod is niet bedoeld voor mensen die gezellig een potje afsteken samen met de buurt, maar om sneller te kunnen ingrijpen bij echte overlast en de achterlijke Purge-achtige toestanden in sommige wijken.
Voorbeeld uit de praktijk ten tijde van een actief vuurwerkverbod in onze stad: de politie reed langs en wenste ons, de feestvierende wijkbewoners, met vuurwerk, een gelukkig nieuwjaar. Verderop bliezen ineens een stel capuchonnetjes een scooter op met illegaal vuurwerk. Daar gingen ze achteraan.
Twee keer krom maakt niet recht. Ze doen dat niet omdat ze een gigantisch capaciteitsprobleem hebben. Dat in combinatie met een paar decennia wegkijken, faciliteren en blunderen rond Oud & Nieuw is waarom we nu de symptomen en middelen (vuurwerk) aanpakken in plaats van de oorzaak, het bijna compleet wegvallen van sociale controle en handhaving.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Technisch gezien is dat willekeur he. De een gedogen en de ander aanpakken.
En ze kunnen onder de omstandigheden nu precies hetzelfde doen onder het kopje overlast, vandalisme, brandstichting'. Dus waarom doen ze dat niet dan?
Maar dat kan nu ook allemaal al en toch doen ze het niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vanaf de herfstvakantie pas? Lekker rustig wonen vergeleken bij hier!
Maar het klopt, het staat (en valt dus) bij gebrek aan handhaving.
Ik vind alleen dat je het de handhaving in elk geval makkelijker mag maken in dit geval omdat je in tegenstelling tot bij honden n etmaal per jaar het probleem op zijn grootst hebt en er dan wel degelijke enorm veel handhavers op straat staan. Werkelijk iedereen die nog op zijn benen kan staan staat ingeroosterd.
Even afpellen. Dus omdat de politie te weinig mensen heeft, moet er vrijheid worden ingeleverd?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Twee keer krom maakt niet recht. Ze doen dat niet omdat ze een gigantisch capaciteitsprobleem hebben. Dat in combinatie met een paar decennia wegkijken, faciliteren en blunderen rond Oud & Nieuw is waarom we nu de symptomen en middelen (vuurwerk) aanpakken in plaats van de oorzaak, het bijna compleet wegvallen van sociale controle en handhaving.
Nee, rond deze tijd is daar niet veel inzet op. Dat heeft te maken met een hele lage pakkans. Je moet ze echt op heterdaad betrappen en die roedels jochies blijven natuurlijk niet op n plek staan. Je hebt dus veel tijd nodig om ze te pakken, en die capaciteit is er niet. Die capaciteit is er alleen als het uit de hand loopt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar dat kan nu ook allemaal al en toch doen ze het niet.
Of: omdat te veel mensen niet met deze vrijheid kunnen omgaan en voor tientallen miljoenen aan schade aanrichten en de handhaving en de geestelijke gezondheidszorg is gesloopt, moet er ergens een grens worden getrokken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Even afpellen. Dus omdat de politie te weinig mensen heeft, moet er vrijheid worden ingeleverd?
Die vat ik niet helemaal
Zoals ik al zei het kan nu al maar ze hebben er geen zin in. Totaal verbod gaat dat dus niet oplossen want alles wat je hier nu typt geldt ook voor O&N.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, rond deze tijd is daar niet veel inzet op. Dat heeft te maken met een hele lage pakkans. Je moet ze echt op heterdaad betrappen en die roedels jochies blijven natuurlijk niet op n plek staan. Je hebt dus veel tijd nodig om ze te pakken, en die capaciteit is er niet. Die capaciteit is er alleen als het uit de hand loopt.
Daarnaast komt er uit n zo'n snotjong een hoop administratie en vervolghandelingen voort. Een agent moet bedenken hoe hij in gesprek gaat met de ouders, moet uitlopen of er een zorgmelding nodig is, moet het administratief afhechten. Dus daar tuigen ze dan een soort straat voor op met de jaarwisseling met het snelrecht als extra katalysator. Dat is er allemaal niet in oktober.
Geen zin in is niet aan de orde, het is het resultaat ten opzicht van de manuren en de middelen. En zoals ik ook zei gelden er andere omstandigheden rond de jaarwisseling wanneer er a) iets wordt opgetuigd door b) de noodsituatie die er dan elk jaar is. De urgentie en de planbaarheid wat betreft de inzet zijn dan twee factoren die er nu niet zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zoals ik al zei het kan nu al maar ze hebben er geen zin in. Totaal verbod gaat dat dus niet oplossen want alles wat je hier nu typt geldt ook voor O&N.
Ja, dat zou ook een keuze kunnen zijn, maar die zou opnieuw vanuit schaarste gemaakt worden wat dus een slechte zaak is,quote:Overigens zou men eens wat capaciteit vrij kunnen maken door niet zo dogmatisch met drugs om te gaan. Zelfs in Duitsland is het nu vrijer dan hier.
Moet je gaan handhaven. De wetten die er zijn zijn prima. Gebrek aan capaciteit mag nooit een smoes zijn voor verdere inperkingen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of: omdat te veel mensen niet met deze vrijheid kunnen omgaan en voor tientallen miljoenen aan schade aanrichten en de handhaving en de geestelijke gezondheidszorg is gesloopt, moet er ergens een grens worden getrokken.
We zitten al ver onderaan die glijdende schaal. Dus eens, maar dan die praktijk, h. Hoe zorg je voor een snelle aanwas onder het ook nog eens sterk verouderende bestand aan agenten dat je hebt? "Gewoon gaan handhaven" is niet realistisch, het is niet dat ze nu niet willen of uit hun neus zitten te vreten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je gaan handhaven. De wetten die er zijn zijn prima. Gebrek aan capaciteit mag nooit een smoes zijn voor verdere inperkingen.
Dan krijg je een glijdende schaal.
Begin eens met het afschalen van idiote snelheidscontroles buiten de bebouwde kom. Concentreer die in woonwijken en rond scholen, waar ze zin hebben, niet op provinciale wegen, waar je prenten schrijft voor mensen die 83 rijden ipv 80.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten al ver onderaan die glijdende schaal. Dus eens, maar dan die praktijk, h. Hoe zorg je voor een snelle aanwas onder het ook nog eens sterk verouderende bestand aan agenten dat je hebt? "Gewoon gaan handhaven" is niet realistisch, het is niet dat ze nu niet willen of uit hun neus zitten te vreten.
Nog geen reden om verdere beperkingen op te leggen aan je volk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten al ver onderaan die glijdende schaal. Dus eens, maar dan die praktijk, h. Hoe zorg je voor een snelle aanwas onder het ook nog eens sterk verouderende bestand aan agenten dat je hebt? "Gewoon gaan handhaven" is niet realistisch, het is niet dat ze nu niet willen of uit hun neus zitten te vreten.
Dit is dus gewoon een variant van "ga boeven vangen" wanneer mensen (goedkoop, effectief en terecht) gesnapt worden op het overtreden van een regel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Begin eens met het afschalen van idiote snelheidscontroles buiten de bebouwde kom. Concentreer die in woonwijken en rond scholen, waar ze zin hebben, niet op provinciale wegen, waar je prenten schrijft voor mensen die 83 rijden ipv 80.
Dezelfde mensen die nu met net iets minder handvatten proberen te handhaven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog geen reden om verdere beperkingen op te leggen aan je volk.
Wie gaan die beperkingen dan handhaven?
Als je dat soort margegereutel zo belangrijk vindt, gebruik er dan flitskasten voor of zo. Kun je lekker blijven binnenharken (want iedereen weet dat verkeersveiligheid er geen reet mee te maken heeft; het gaat puur om de pegels) en maak je mensen vrij voor het “boeven vangen”.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is dus gewoon een variant van "ga boeven vangen" wanneer mensen (goedkoop, effectief en terecht) gesnapt worden op het overtreden van een regel.
Het gaat dan ook niet om mensen die 83 rijden buiten de benouwde kom, provinciale wegen staan juist bekend als gevaarlijke wegen. Slechts 6% van de wegen staat bekend als “provinciaal” maar toch vallen daar 20% van de verkeersdoden. Logisch dat daar controles zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Begin eens met het afschalen van idiote snelheidscontroles buiten de bebouwde kom. Concentreer die in woonwijken en rond scholen, waar ze zin hebben, niet op provinciale wegen, waar je prenten schrijft voor mensen die 83 rijden ipv 80.
Iedereen die een regel overtreed is toch een boef?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat soort margegereutel zo belangrijk vindt, gebruik er dan flitskasten voor of zo. Kun je lekker blijven binnenharken (want iedereen weet dat verkeersveiligheid er geen reet mee te maken heeft; het gaat puur om de pegels) en maak je mensen vrij voor het “boeven vangen”.
Mensen die vaak te hard rijden op provonciale wegen, weten verdomd goed waar die flitskasten staan. Voetje van het gas bij hectometerpaaltje 10.3 op de N65 en vervolgens weer met 120 km/uur door naar de volgende flitspaal.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat soort margegereutel zo belangrijk vindt, gebruik er dan flitskasten voor of zo. Kun je lekker blijven binnenharken (want iedereen weet dat verkeersveiligheid er geen reet mee te maken heeft; het gaat puur om de pegels) en maak je mensen vrij voor het “boeven vangen”.
Daar wordt het merendeel van de boetes al mee uitgedeeld. De verkeershufterteams zijn namelijk afgeschaft wegens capaciteitsgebrek.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat soort margegereutel zo belangrijk vindt, gebruik er dan flitskasten voor of zo.
Zie de post onder je. Juist op die provinciale wegen leveren overtredingen veel slachtoffers op.quote:Kun je lekker blijven binnenharken (want iedereen weet dat verkeersveiligheid er geen reet mee te maken heeft; het gaat puur om de pegels) en maak je mensen vrij voor het “boeven vangen”.
Nee, dat ben je alleen als je voor overlast zorgt door een knalletje af te steken. Je moet aan de schandpaal en 1 jaar brommen want mensen hebben last van jouw rotje.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Iedereen die een regel overtreed is toch een boef?
Precies, en dan ook nog hoe de lokalo's daarbij bumperkleven en achterlijke inhaalmanoeuvres uithalen bij mensen die zich wel aan de snelheid houden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen die vaak te hard rijden op provonciale wegen, weten verdomd goed waar die flitskasten staan. Voetje van het gas bij hectometerpaaltje 10.3 op de N65 en vervolgens weer met 120 km/uur door naar de volgende flitspaal.
Als het ging om "een knalletje" hadden we deze discussie niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, dat ben je alleen als je voor overlast zorgt door een knalletje af te steken. Je moet aan de schandpaal en 1 jaar brommen want mensen hebben last van jouw rotje.
Ondertussen blazen ze zelf met 80 langs een basisschool of 120 over een provinciale weg.
Volledig mee eens.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:32 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben niet perse tegen vuurwerk. Alleen tegen de verstandslozen die er rare dingen mee doen.
Van mij hoeft er ook geen verbod. Gaat niet werken.
Die zijn er genoeg alleen maken ze er geen gebruik van.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dezelfde mensen die nu met net iets minder handvatten proberen te handhaven.
Ze hebben het aan zichzelf te danken. Trots op dit forum verkondigen dat je wel even een dikke knaller af gaat steken bij een hondenuitlaatveld.quote:
Heb je wel es van sarcasme gehoord?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:13 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ze hebben het aan zichzelf te danken. Trots op dit forum verkondigen dat je wel even een dikke knaller af gaat steken bij een hondenuitlaatveld.
Veel dommer kun je niet zijn.![]()
Raar hoor dat er gesproken wordt over een vuurwerkverbod.
Oh dit was sarcasme?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb je wel es van sarcasme gehoord?
Dat gezegd hebben ben ik persoonlijk wel pro vuurwerk. Maar doe ik persoonlijk wel er wel zoveel mogelijk aan om geen andere mensen tot last te zijn. En dat doen samen met mij heel veel mensen al.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:13 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ze hebben het aan zichzelf te danken. Trots op dit forum verkondigen dat je wel even een dikke knaller af gaat steken bij een hondenuitlaatveld.
Veel dommer kun je niet zijn.![]()
Raar hoor dat er gesproken wordt over een vuurwerkverbod. Snappen er niks van.![]()
Zoveel discussies komen me de strot uit. En dit is er n van ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:34 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Dat gezegd hebben ben ik persoonlijk wel pro vuurwerk. Maar doe ik persoonlijk wel er wel zoveel mogelijk aan om geen andere mensen tot last te zijn. En dat doen samen met mij heel veel mensen al.
Maar natuurlijk zijn er een aantal mensen die het verneuken voor ons liefhebbers die wel normaal doen. Dus ja soms komt de discussie mij ook wel de strot uit.
Net als bij vuurwerk, gaat het om degenen die er niet mee om kunnen gaan. Er zijn heel veel aso-hondenbezitters. Van mij mag het best ter discussie worden gesteld. Net als vuurwerk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:57 schreef hunterrnl het volgende:
Zullen we ook verbieden van het houden van honden ? Nee, tuurlijk niet.
Dan moet je er voor zorgen dat anderen er geen last van hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:16 schreef tja77 het volgende:
Nee, dat ben je alleen als je voor overlast zorgt door een knalletje af te steken. Je moet aan de schandpaal en 1 jaar brommen want mensen hebben last van jouw rotje.
Maar wat is last?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 03:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan moet je er voor zorgen dat anderen er geen last van hebben.
Dat valt ook wel weer mee. De afgelopen jaren zijn we eigenlijk vooral getrakteerd op een baggertsunami aan idiote meningen en fake news die onbeperkt gespuid worden en wat betreft asociaal en anderszins normoverschrijdend gedrag zie ik ondanks alle regeltjes ook genoeg.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 06:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar wat is last?
Een overvliegend vliegtuig geeft ook overlast, of een motor met dikke uitlaat. De 1 vindt de blaffende hond van de buurvrouw overlast, de ander haalt de schouders op en zegt niks te horen.
Feit is wel dat we ondertussen in een land leven waar je steeds minder mag zeggen, er ondertussen steeds meer geklaagd wordt en het bol staat van de regeltjes en betutteling.
Het is ook best druk in Nederland. Veel mensen bij elkaar in een kleine ruimte. En 'rekening houden met' is verstikt door de 'vrijheid-blijheid'-aso's.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 06:53 schreef tja77 het volgende:
Feit is wel dat we ondertussen in een land leven waar je steeds minder mag zeggen, er ondertussen steeds meer geklaagd wordt en het bol staat van de regeltjes en betutteling.
Het blijft een beetje een leeg statement zo. Je kunt namelijk de "rekening houden met" in je verhaal ruilen met "vrijheid-blijheid" en dan is het punt even valide. Het daadwerkelijke punt is wanneer de beperkingen teveel worden, hoe die bepaald worden en wie die bepaalt. Daar begint de discussie pas.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 08:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is ook best druk in Nederland. Veel mensen bij elkaar in een kleine ruimte. En 'rekening houden met' is verstikt door de 'vrijheid-blijheid'-aso's.
Dus moeten er maar meer regeltjes komen, totdat we weer vanzelf een beetje sociaal met elkaar omgaan. If ever.
Een mooi voorbeeld is die idioot hierboven die 'rekening houden met' wegschrijft als extreem woke.![]()
quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoop voor de dieren, die het echt heel moeilijk hebben tijdens oudejaarsnacht, dat het knalvuurwerk verboden wordt. Dat is toch ook niet meer van deze tijd.
Oh het is allemaal illegaal wat ik hoor? Ja, ik hoor het verschil niet!quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het knal vuurwerk is al verboden
Zo'n beetje het enige wat nog mag is cat1 vuurwerk en potten. Cat1 zijn van die tolletjes en sterretjes en als het potten waren zag je ook een lichtshow. 99,9% kans dat alles wat je nu kan horen ook op oud en nieuw al illegaal zou zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh het is allemaal illegaal wat ik hoor? Ja, ik hoor het verschil niet!
Zo zie je maar weer dat mensen maar wat roepen. Knalvuurwerk is al 4 jaar verboden. Daarnaast: alles wat je nu al hoort is verboden maar je mag 6 uur per jaar afsteken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Al 4 jaar verbodenquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Salute cakes/boxen zijn nooit legaal geweest in Nederland ivm de maximaal toelaatbare decibels, dus nogmaals: mensen roepen maar wat.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toch zou ik salute cakes/boxen best knalvuurwerk willen noemen.
Secret Salute, Silver Salute, Dumbum, Heavy Legend Delicious Thunder niet in NL te verkrijgen?quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Salute cakes/boxen zijn nooit legaal geweest in Nederland ivm de maximaal toelaatbare decibels, dus nogmaals: mensen roepen maar wat.
Dat is jouw mening. salute/knalcakes hebben nooit gemogen. Er moest altijd een vorm van sier bij zitten. De secret salute is een voorbeeld. Das een crackling cake. Dumbum wordt in nederland niet verkocht. Die andere zit een vorm van sier bijquote:Op zondag 10 november 2024 13:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Secret Salute, Silver Salute, Dumbum, Heavy Legend Delicious Thunder niet in NL te verkrijgen?
En met siervuurwerk hebben ze toch weinig te maken.
Ik begrijp dat jij dat graag zo wil zien. Maakt het niet waar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:56 schreef Akkerdjie het volgende:
Het blijft een beetje een leeg statement zo.
Ja, want legaal vuurwerk hoor of zie je amper als je er niet met je neus op staat.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Lekker carbidschieten!quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoop voor de dieren, die het echt heel moeilijk hebben tijdens oudejaarsnacht, dat het knalvuurwerk verboden wordt. Dat is toch ook niet meer van deze tijd.
Stel je aan mens.quote:Op vrijdag 15 november 2024 00:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat zijn net bommen. Onverantwoord.
Ik heb de EOD een show zien geven met kleine zelfgemaakte explosieven van suiker en zelf een carbid bus onder de arm afgeschoten. Carbid is niet net een bom.quote:Op vrijdag 15 november 2024 00:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat zijn net bommen. Onverantwoord.
Ik woon zelf in Friesland en maak het elk jaar mee. Er is een keer geweest dat de ontploffing z hard was dat ik dacht dat mijn verwarmingsketel ontploft was. Ook de ruiten bewogen in hun sponningen. Da’s geen pretje.quote:Op vrijdag 15 november 2024 00:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb de EOD een show zien geven met kleine zelfgemaakte explosieven van suiker en zelf een carbid bus onder de arm afgeschoten. Carbid is niet net een bom.
Precies, dat is ook een van de redenen dat ik niet in NL zal zijn.quote:dan rot je toch op!
Nee ik vind het in de hondenpoep staan geen pretje. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 15 november 2024 00:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Friesland en maak het elk jaar mee. Er is een keer geweest dat de ontploffing z hard was dat ik dacht dat mijn verwarmingsketel ontploft was. Ook de ruiten bewogen in hun sponningen. Da’s geen pretje.
Godzijdankquote:Op vrijdag 15 november 2024 02:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Precies, dat is ook een van de redenen dat ik niet in NL zal zijn.
Het is overlast en alleen leuk voor wat verdwaalde Friezen in de polder.quote:Op vrijdag 15 november 2024 08:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee ik vind het in de hondenpoep staan geen pretje. Wat is je punt?
quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is overlast en alleen leuk voor wat verdwaalde Friezen in de polder.
Dumbum is in Nederland gewoon te koop hoor.quote:Op zondag 10 november 2024 17:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. salute/knalcakes hebben nooit gemogen. Er moest altijd een vorm van sier bij zitten. De secret salute is een voorbeeld. Das een crackling cake. Dumbum wordt in nederland niet verkocht. Die andere zit een vorm van sier bij
Heb je een link voor me?quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dumbum is in Nederland gewoon te koop hoor.
Stukje verder in het artikel (achter betaalmuur) praat deze deskundige nog meer poep.quote:Explosievenexpert Ad van Riel vermoedt dat de 50-jarige bewoonster uit Nieuwkuijk zwaargewond is geraakt door een lawinepijl.
Waar baseer je dat op? ik zie juist steeds meer vuurwerk. Kijk ook maar eens naar de verkoopcijfersquote:Op woensdag 20 november 2024 14:09 schreef FL_Freak het volgende:
Onze groep liefhebbers wordt steeds kleiner.
Ik zie ook steeds meer ontploffende voordeuren in het nieuws, dus dat klopt wel.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? ik zie juist steeds meer vuurwerk. Kijk ook maar eens naar de verkoopcijfers
We hebben het hier over legaal consumentenvuurwerk in dit topicquote:Op woensdag 20 november 2024 14:18 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik zie ook steeds meer ontploffende voordeuren in het nieuws, dus dat klopt wel.
Met de huidige vuurwerkprijzen in NL mag je gerust spreken van een ontmoedigingsbeleid. Dat verkoopcijfers stijgen geeft niet per definitie aan dat er meer vuurwerk verkocht wordt.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? ik zie juist steeds meer vuurwerk. Kijk ook maar eens naar de verkoopcijfers
Dat is de tactiek he, zo gaat het met Zwarte Piet ook.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:09 schreef FL_Freak het volgende:
De campagne TEGEN vuurwerk gaat toch wel door. Onze groep liefhebbers wordt steeds kleiner. Ik zelf heb geen zin om moeite te steken in discussies met anti vuurwerk lobby.
Als ik wat afsteek doe ik dat mooi tussen 18:00 en 2:00 en voor de rest kan het mij allemaal verrekken
Er wordt ook wel veel over de grens gekocht. Voor een realistisch beeld zou je in elk geval dat mee moeten nemen.quote:Op donderdag 21 november 2024 09:16 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Met de huidige vuurwerkprijzen in NL mag je gerust spreken van een ontmoedigingsbeleid. Dat verkoopcijfers stijgen geeft niet per definitie aan dat er meer vuurwerk verkocht wordt.
quote:Negentien gemeenten gaan de jaarwisseling in met een vuurwerkverbod, blijkt uit een rondgang van het ANP. Dat zijn er drie meer dan vorig jaar. Zo'n honderd andere gemeenten hanteren vuurwerkvrije zones, waar afsteken verboden is.
Van de 342 gemeenten reageerden er de afgelopen tijd 310 op vragen van het ANP over de regels rond vuurwerk voor komend nieuwjaar, of er stond eenduidige informatie over de regels op de gemeentewebsite.
Uit de rondgang komt naar voren dat dit jaar een afsteekverbod geldt in de gemeenten Alkmaar, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Bloemendaal, Eindhoven, Haarlem, Heemstede, Heumen, Mook en Middelaar, Nijmegen, Rotterdam, Schiedam, Soest, Tilburg, Utrecht, Utrechtse Heuvelrug en Zutphen. Voor Alkmaar, Utrecht en Zutphen is dit de eerste jaarwisseling met een algeheel verbod.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-een-vuurwerkverbod
En daarmee laten ze -wederom- zien ver van de maatschappij te staan.quote:Ditmaal hebben ze goede hoop dat het tij is gekeerd, zegt GroenLinks/PvdA-Kamerlid Geert Gabriels. "Wij denken dat de maatschappij er klaar voor
ipv dat moralistische vingertje.quote:De politiebonden willen dit, de artsen, de ziekenhuizen, de hulpverleners
Moest ook wel keihard lachen toen het eerste argument voor een verbod viel: afname geweld tegen hulpverleners.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En daarmee laten ze -wederom- zien ver van de maatschappij te staan.
Hou het gewoon bij
[..]
ipv dat moralistische vingertje.
Ik heb er echt zo'n hekel aan als zo'n irritante lobby z'n zin weet door te drijven.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Politie en hulpverleners worden bekogeld met legaal vuurwerk?
Ik ook. Vooral omdat als dit verbod er doorgedramd is, ze weer beginnen met het volgende punt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb er echt zo'n hekel aan als zo'n irritante lobby z'n zin weet door te drijven.
Hetgeen dat moet veranderen is handhaving op illegaal vuurwerk. Ze durven het niet te benoemen, lekker de schuld afschuiven en miljoenen die er wel normaal mee om gaan hun plezier ontnemen jongens. Goedzo.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het gaat gebeuren. De kans dat vuurwerk verboden is aankomende jaarwisseling is groot:
[ x ]
mja, voor zover dat waar is natuurlijkquote:Op maandag 27 januari 2025 19:53 schreef Buitendam het volgende:
187 mensen met oogletsel waarvan 50% kind, een derde blijvend letsel, vijftien ogen raakten blind en daarvan moesten er 6 operatief worden verwijderd. En dan nog de mooiste: 40% stak het niet zelf af n meer dan de helft was legaal vuurwerk.
Een nieuw record.
Voetbal niet meer in het weekend, en niet meer 's avonds, maar gewoon door de week tussen nine to five. Zoals iedereen werkt. Ik denk dat dat heel veel scheelt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 07:15 schreef Bzzzzt het volgende:
Is het ook niet eens tijd dat politie* Bzzzzt afscheid gaat nemen van voetbal?
Het lijkt me sowieso wat kansloos als je dit niet invoert met de buurtjes. Dus vroeg of laat zal het er wel komen, daar speelt dezelfde discussie ook steeds sterker.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:35 schreef tja77 het volgende:
VVD tegen een algeheel verbod op consumenten vuurwerk. Vooralsnog gewoon blijven stoken.
Ik vermoed vanaf 2030, tenzij dit kabinet eerder omvalt (wat best aanneemlijk is) dan zal het er eerder van komen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso wat kansloos als je dit niet invoert met de buurtjes. Dus vroeg of laat zal het er wel komen, daar speelt dezelfde discussie ook steeds sterker.
Ik vermoed dat het in gaat op 2026/2027quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vermoed vanaf 2030, tenzij dit kabinet eerder omvalt (wat best aanneemlijk is) dan zal het er eerder van komen.
Daar hebben ze een mooie bril voor uitgevonden. Vuurwerk afsteken kan je vergelijken met motorrijden zonder helm en bescherming.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:53 schreef Buitendam het volgende:
187 mensen met oogletsel waarvan 50% kind, een derde blijvend letsel, vijftien ogen raakten blind en daarvan moesten er 6 operatief worden verwijderd. En dan nog de mooiste: 40% stak het niet zelf af n meer dan de helft was legaal vuurwerk.
Een nieuw record.
En dat op 14.000 ton vuurwerk. Verwaarloosbaarquote:Op maandag 27 januari 2025 19:53 schreef Buitendam het volgende:
Een nieuw record.
Geloof je het zelf?quote:Op maandag 27 januari 2025 19:53 schreef Buitendam het volgende:
Een nieuw record.
Dik complot, dit dat!quote:Op woensdag 29 januari 2025 06:08 schreef CR7 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Tuurlijk zegt de helft dat ze het niet zelf hebben afgestoken en dat het legaal vuurwerk was.
Afhankelijk van wie er dan in het volgende kabinet komen natuurlijkquote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vermoed vanaf 2030, tenzij dit kabinet eerder omvalt (wat best aanneemlijk is) dan zal het er eerder van komen.
Wat houdt je tegen om het alsnog af te steken?quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:13 schreef Frutsel het volgende:
Als het er wel van komt wil ik wel graag mijn reeds betaalde 1414 euro terug
Snoeiharde handhaving, duhquote:Op woensdag 29 januari 2025 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om het alsnog af te steken?
Niemand, want ze willen allemaal vrij op oudejaarsavond, leerden we eerder deze weekquote:
Dezelfde handhaving als in steden met verbod?quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Snoeiharde handhaving, duh
Of op alle andere dagen buiten 31 december. Ik hoor ook nu nog regelmatig vuurwerkquote:Op woensdag 29 januari 2025 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dezelfde handhaving als in steden met verbod?
Ieder mens een geweer met munitie geven, zodat mensen zonder vrees de overlastgevers tegemoet kunnen treden. Is het zo afgelopen met de imbecielen met vuurwerk.quote:
Niets, maar als het verbod er komt denk ik niet dat ze nog leveren hequote:Op woensdag 29 januari 2025 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om het alsnog af te steken?
En ook met het huizentekort, win-win!quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Ieder mens een geweer met munitie geven, zodat mensen zonder vrees de overlastgevers tegemoet kunnen treden. Is het zo afgelopen met de imbecielen met vuurwerk.
Krijg je die niet eens gratis bij besteding van een bepaald bedrag, net zoals aansteeklonten?quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:12 schreef KingRadler het volgende:
gratis vuurwerk brillen uitdelen bij verkoop van vuurwerk.
Ipsos = 57%quote:Op vrijdag 31 januari 2025 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat me ook opviel is dat links strooide met cijfers dat 70% van de nederlands een verbod wil. Ik vraag me echt af waar ze die cijfers vandaan haalt. Waarschijnlijk een Ipsos of NPO enquete.
Dan wil dus 70% van de ondervraagden een verbod.
Ja maar dan moet je niet lopen roeptoeteren dat zoveel procent van nederland zo denkt over vuurwerk. Eenvandaag vind ik nou niet echt een representatieve groep voor heel nederlandquote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ipsos = 57%
https://www.ipsos-publiek(...)mmen-bij-referendum/
1vandaag = 64%
https://eenvandaag.avrotr(...)heid/vuurwerkverbod/
Tis wat... Kun je beter de auto's verbiedenquote:
Uit welk onderzoek blijkt dat?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is ook nog eens een gevaarlijke stof die van vuurwerk af komt. Bij het afsteken komen PM2.5-deeltjes vrij, die diep in de longen doordringen.
Hoe weet jij dat zo zeker? of steek jij vuurwerk af terwijl je er een katalysator bij houd?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Uit welk onderzoek blijkt dat?
Uitlaatgassen van auto's waar jij dagelijks aan wordt blootgesteld is erger voor je gezondheid hoor
Dit onderzoek is een grote grapquote:
Nee maar wel Nox, COO en andere fijne stikstof verbindingen. Die zijn giftiger voor het lijf dan metaalverbindingenquote:Op woensdag 12 februari 2025 09:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat zo zeker? of steek jij vuurwerk af terwijl je er een katalysator bij houd?
Auto's hebben zeer strenge emissie-eisen. bij auto's komt vrijwel geen uitstoot van lood, koper, strontium en zwaveldioxide. Bij moderne dieselauto's neemt het aantal deeltjes zelfs af door een goed werkend filter.
Daarom moet je ook mondkapjes dragen bij het afsteken van vuurwerk.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is ook nog eens een gevaarlijke stof die van vuurwerk af komt. Bij het afsteken komen PM2.5-deeltjes vrij, die diep in de longen doordringen.
En wat heeft dat te maken met een vuurwerkverbod in Nederland vanwege misbruik, gewonden, doden, overlast en vernielingen door private personen? Want vuurwerkshows worden niet verboden verder.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:17 schreef Nober het volgende:
De vuurwerkshow afgelopen nacht.
[ x ]
https://x.com/RapidResponse47/status/1934058804120899960
Bekijk deze YouTube-video
Illegaal vuurwerk die zorgen voor alles wat jij aangeeft is al verboden.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met een vuurwerkverbod in Nederland vanwege misbruik, gewonden, doden, overlast en vernielingen door private personen? Want vuurwerkshows worden niet verboden verder.
Zoals wel vaker tang -> varken.
En dan nog heeft een vuurwerkshow in de VS geen hol te maken met het vuurwerkverbod in Nederland. En dat laat onverlet dat de claim dat alle overlast door illegaal vuurwerk komt niet klopt.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Illegaal vuurwerk die zorgen voor alles wat jij aangeeft is al verboden.
Tang > varken
Vuurwerkshow gaat niet door als het slecht weer is.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met een vuurwerkverbod in Nederland vanwege misbruik, gewonden, doden, overlast en vernielingen door private personen? Want vuurwerkshows worden niet verboden verder.
Zoals wel vaker tang -> varken.
Wat wil je nog veranderen aan de status van illegaal vuurwerk?quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nouja beter idee dan elke Jan 2 weken er boos over doen. En dan weer 11 maanden niks veranderen.
Alle illegale vuurwerk terug naar Vuurwerkland.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat wil je nog veranderen aan de status van illegaal vuurwerk?
Honden veroorzaken hondenpoep. Ik ben dan ook helemaal voor een hondenverbod.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:47 schreef Telefoonvork het volgende:
Hulphonden worden dus onbruikbaar door vuurwerk. Ik ben dan ook helemaal voor een vuurwerkverbod.
En hun bestaan lijkt andere honden constant erg onrustig te maken, als ik dat buiten zo eens zie. Hondenverbod lijkt me prima dus.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Honden veroorzaken hondenpoep. Ik ben dan ook helemaal voor een hondenverbod.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |