Tja, en er zullen nog elk jaar deze berichten verschijnen...quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Eerste vuurwerkdode van het jaar is een feit:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-van-25-jarige-man
Gelukkig is knalvuurwerk verboden anders was het nog veel slechter afgelopen met hem...quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je komt te overlijden van een ontploffing, dan was het geen vuurwerk maar een explosief. En als je met explosieven speelt en het gaat fout dan is dat eigen schuld dikke bult.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die ouders van die vuurwerkdode van vorige jaar konden er wel om lachen leek het. Was zijn passie ofzoquote:Op zaterdag 15 november 2025 22:45 schreef Den_Haag het volgende:
Precies. Speel met illegaal vuurwerk/explosieven. Moet je niet raar opkijken van het resultaat
hij had er vooral zoveel verstand van volgens zijn moeder. Die uit Schiedam die een ongelukje met een shell had (vuurwerk dat in geen enkel land legaal is voor particulieren)quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die ouders van die vuurwerkdode van vorige jaar konden er wel om lachen leek het. Was zijn passie ofzo![]()
Dat lijkt me redelijk onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die ouders van die vuurwerkdode van vorige jaar konden er wel om lachen leek het.
Wat verkeerd verwoord inderdaad. Ik vind de uitspraken die destijds na dat ongeluk zijn gedaan nogal bijzonderquote:Op zondag 16 november 2025 00:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat lijkt me redelijk onwaarschijnlijk.
karmaquote:Op vrijdag 28 november 2025 13:03 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.ad.nl/112-nie(...)foute-boel~a35075f4/
Appie worden @:zipportal
"‘enorme knal’. „Eerst dachten we aan een explosie,” werd snel duidelijk dat er iets anders aan de hand was."quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:03 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.ad.nl/112-nie(...)foute-boel~a35075f4/
Appie worden @:zipportal
Gewoon een grote BIEM @Haagsquote:Op vrijdag 28 november 2025 14:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
"‘enorme knal’. „Eerst dachten we aan een explosie,” werd snel duidelijk dat er iets anders aan de hand was."
Dus het was geen vuurwerk?Of geen knalvuurwerk?
Een noodlottig ongeval noemen ze dat tegenwoordig.quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
"‘enorme knal’. „Eerst dachten we aan een explosie,” werd snel duidelijk dat er iets anders aan de hand was."
Dus het was geen vuurwerk?Of geen knalvuurwerk?
Zeker. Die SIRE reclames met die afgeknalde ledematen moeten gewoon terugkomen. Ophouden met dat softe gedoe, dat werkt niet. Ik ben een groot vuurwerkliefhebber, maar ben als de dood dat mijn zoontje zo'n gare cobra afsteekt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een noodlottig ongeval noemen ze dat tegenwoordig.
Vroeger was het nog gewoon een dom rund.
Maar, als je het hem gaat verbieden en hij is net zo'n grote vuurwerkliefhebber als jij, gaat hij het illegaal doen. Vuurwerk oprapen dat niet af is gegaan en kijken of de lont nog wat doet? Het kruit er uithalen en kijken hoe een grote knal hij kan veroorzaken? Proberen meerdere pijlen te combineren tot een superpijl?quote:Op vrijdag 28 november 2025 23:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zeker. Die SIRE reclames met die afgeknalde ledematen moeten gewoon terugkomen. Ophouden met dat softe gedoe, dat werkt niet. Ik ben een groot vuurwerkliefhebber, maar ben als de dood dat mijn zoontje zo'n gare cobra afsteekt.
Een vuurwerkverbod werkt derhalve ook niet. Meer vrijgeven en meer voorlichten. Dat werkt. Verbieden geeft meer ellende
Dat laatste doen we ookquote:Op vrijdag 28 november 2025 23:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar, als je het hem gaat verbieden en hij is net zo'n grote vuurwerkliefhebber als jij, gaat hij het illegaal doen. Vuurwerk oprapen dat niet af is gegaan en kijken of de lont nog wat doet? Het kruit er uithalen en kijken hoe een grote knal hij kan veroorzaken? Proberen meerdere pijlen te combineren tot een superpijl?
Je zou ook naar een festival met professioneel vuurwerk kunnen gaan. Wel veel minder gevaarlijk, dus een kleinere kick.
Dat zal je niet lezen. Alleen de positieve kanten worden uitgelicht. Als die er al zijn. en anders worden die wel verzonnen. Je kunt heel creatief zijn met cijfertjes en statistiekenquote:Op zaterdag 29 november 2025 07:33 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben nu al benieuwd naar de smoesjes die volgend jaar komen wanneer dit nutteloze totaalverbod geen kut veranderd aan de situatie op straat. De verongelijkte gezichten wanneer hulpverleners nog steeds bekogeld worden met zwaar vuurwerk, er was toch een verbod!?!?
quote:Op vrijdag 28 november 2025 23:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zeker. Die SIRE reclames met die afgeknalde ledematen moeten gewoon terugkomen. Ophouden met dat softe gedoe, dat werkt niet. Ik ben een groot vuurwerkliefhebber, maar ben als de dood dat mijn zoontje zo'n gare cobra afsteekt.
Een vuurwerkverbod werkt derhalve ook niet. Meer vrijgeven en meer voorlichten. Dat werkt. Verbieden geeft meer ellende
Denk ik ook.quote:Op vrijdag 28 november 2025 23:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |