abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219273864
Eerste vuurwerkdode van het jaar is een feit:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-van-25-jarige-man
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219273918
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tja, en er zullen nog elk jaar deze berichten verschijnen...
pi_219273985
Tja, karma
pi_219274715
Ik moet elke keer een beetje gniffelen als ik weer zo'n vuurwerkverkoper op de radio hoor die tekeer gaat tegen het vuurwerkverbod.

En dan maar net doen alsof we medelijden met dit soort ondernemers moeten hebben :')
pi_219274744
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je komt te overlijden van een ontploffing, dan was het geen vuurwerk maar een explosief. En als je met explosieven speelt en het gaat fout dan is dat eigen schuld dikke bult.

Laten we ook echt ophouden met doen alsof dit soort incidenten iets te maken hebben met die sympatieke kleurtjes in de lucht. Dit zijn gewoon mensen die een misdrijf aan het plegen zijn en ingehaald worden door hun eigen domheid.

Kut voor zijn nabestaanden, dat wel.
pi_219275880
Precies. Speel met illegaal vuurwerk/explosieven. Moet je niet raar opkijken van het resultaat
pi_219275993
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:45 schreef Den_Haag het volgende:
Precies. Speel met illegaal vuurwerk/explosieven. Moet je niet raar opkijken van het resultaat
Die ouders van die vuurwerkdode van vorige jaar konden er wel om lachen leek het. Was zijn passie ofzo :? 8)7
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_219276297
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:58 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die ouders van die vuurwerkdode van vorige jaar konden er wel om lachen leek het. Was zijn passie ofzo :? 8)7
hij had er vooral zoveel verstand van volgens zijn moeder. Die uit Schiedam die een ongelukje met een shell had (vuurwerk dat in geen enkel land legaal is voor particulieren)
  zondag 16 november 2025 @ 00:05:19 #186
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219276379
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:58 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die ouders van die vuurwerkdode van vorige jaar konden er wel om lachen leek het.
Dat lijkt me redelijk onwaarschijnlijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219278420
quote:
18s.gif Op zondag 16 november 2025 00:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat lijkt me redelijk onwaarschijnlijk.
Wat verkeerd verwoord inderdaad. Ik vind de uitspraken die destijds na dat ongeluk zijn gedaan nogal bijzonder
pi_219362941
quote:
quote:
"‘enorme knal’. „Eerst dachten we aan een explosie,” werd snel duidelijk dat er iets anders aan de hand was."

Dus het was geen vuurwerk? :? Of geen knalvuurwerk? :?
pi_219363481
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
"‘enorme knal’. „Eerst dachten we aan een explosie,” werd snel duidelijk dat er iets anders aan de hand was."

Gewoon een grote BIEM @Haags
pi_219364569
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Een noodlottig ongeval noemen ze dat tegenwoordig.

Vroeger was het nog gewoon een dom rund.
pi_219367854
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Een noodlottig ongeval noemen ze dat tegenwoordig.

Vroeger was het nog gewoon een dom rund.
Zeker. Die SIRE reclames met die afgeknalde ledematen moeten gewoon terugkomen. Ophouden met dat softe gedoe, dat werkt niet. Ik ben een groot vuurwerkliefhebber, maar ben als de dood dat mijn zoontje zo'n gare cobra afsteekt.

Een vuurwerkverbod werkt derhalve ook niet. Meer vrijgeven en meer voorlichten. Dat werkt. Verbieden geeft meer ellende
pi_219367939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Zeker. Die SIRE reclames met die afgeknalde ledematen moeten gewoon terugkomen. Ophouden met dat softe gedoe, dat werkt niet. Ik ben een groot vuurwerkliefhebber, maar ben als de dood dat mijn zoontje zo'n gare cobra afsteekt.

Een vuurwerkverbod werkt derhalve ook niet. Meer vrijgeven en meer voorlichten. Dat werkt. Verbieden geeft meer ellende
Maar, als je het hem gaat verbieden en hij is net zo'n grote vuurwerkliefhebber als jij, gaat hij het illegaal doen. Vuurwerk oprapen dat niet af is gegaan en kijken of de lont nog wat doet? Het kruit er uithalen en kijken hoe een grote knal hij kan veroorzaken? Proberen meerdere pijlen te combineren tot een superpijl?

Je zou ook naar een festival met professioneel vuurwerk kunnen gaan. Wel veel minder gevaarlijk, dus een kleinere kick.
pi_219367985
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar, als je het hem gaat verbieden en hij is net zo'n grote vuurwerkliefhebber als jij, gaat hij het illegaal doen. Vuurwerk oprapen dat niet af is gegaan en kijken of de lont nog wat doet? Het kruit er uithalen en kijken hoe een grote knal hij kan veroorzaken? Proberen meerdere pijlen te combineren tot een superpijl?

Je zou ook naar een festival met professioneel vuurwerk kunnen gaan. Wel veel minder gevaarlijk, dus een kleinere kick.
Dat laatste doen we ook ;) Laatst zelfs naar Engeland geweest naar een groot vuurwerkfestival. Daar knallen ze tot 12" _O_ En geheel op muziek geschoten _O_ Maar toch kan dat niet tippen aan dat potje / doosje wat je hier zelf aan mag steken
  zaterdag 29 november 2025 @ 07:33:11 #196
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219368537
Ik ben nu al benieuwd naar de smoesjes die volgend jaar komen wanneer dit nutteloze totaalverbod geen kut veranderd aan de situatie op straat. De verongelijkte gezichten wanneer hulpverleners nog steeds bekogeld worden met zwaar vuurwerk, er was toch een verbod!?!?
Graag op anoniem
pi_219369273
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 07:33 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben nu al benieuwd naar de smoesjes die volgend jaar komen wanneer dit nutteloze totaalverbod geen kut veranderd aan de situatie op straat. De verongelijkte gezichten wanneer hulpverleners nog steeds bekogeld worden met zwaar vuurwerk, er was toch een verbod!?!?
Dat zal je niet lezen. Alleen de positieve kanten worden uitgelicht. Als die er al zijn. en anders worden die wel verzonnen. Je kunt heel creatief zijn met cijfertjes en statistieken ;) Maar de praktijk is waarschijnlijk dat steeds jongere en meer kinderen hun handen eraf knallen omdat je net zo goed een cobra kunt afsteken dan een rotje. Beide illegaal en dus geen voorlichting
pi_219369639
quote:

[..]

quote:

[..]

Denk ik ook.

Het enige wat je nu krijgt is geen siervuurwerk meer maar uitlachende crimineeltjes die gewoon doorgaan met hun al illigale vuurwerk die de oorzaak zijn van dit verbod. :r
pi_219369684
Ja de brave burger mag zometeen alleen nog maar sterretjes afsteken, en de jeugd gaat lekker door met Cobra's. Welkom in Nederland
  zaterdag 29 november 2025 @ 12:32:47 #200
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219369945
Meanwhile in Valencia...

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')