Ik zorg er altijd voor dat ik er geen in mijn nek kan krijgen. Ik woon ook in een flatgebouw, waar ze ook vuurwerk van het balkon gooien.quote:
Ik snap echt geen niets van wat je nu wil zeggen, sorry.quote:Op woensdag 3 december 2025 22:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zorg er altijd voor dat ik er geen in mijn nek kan krijgen. Ik woon ook in een flatgebouw, waar ze ook vuurwerk van het balkon gooien.
Ben je dan voor helemaal geen regels, of moet het nog wel veilig zijn voor onschuldige voorbijgangers?
Zie de zielige tweets van de politie. Dat gaan ze dus wel doen.quote:Op woensdag 3 december 2025 20:07 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk dat het vooral een handig handvat gaat zijn om eerder in te grijpen bij kutgedrag en dat bij normaal gebruik van vuurwerk rond de jaarwisseling echt niet ingegrepen gaat worden. Dat zou wel heel achterlijk zijn ook, om kostbare mankracht te verspillen aan correct gebruik van siervuurwerk terwijl roedels rotjongens de binnenstad opblazen met de hulpdiensten erbij.
We gaan het zien.
Dat was een professioneel geschoten show. Of wat bedoel je?quote:Op woensdag 3 december 2025 20:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dan ga je dus voor de kick en kijk je hoever je kunt gaan zonder ledematen te verliezen.
Waar kan je nu handgranaten kopen dan?quote:Op woensdag 3 december 2025 20:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus handgranaten legaal maken?
Ik herinner mij nog steeds de video waar zwaar illegaal vuurwerk werd afgestoken. Als in super duidelijk en een groep agenten stond erbij dn keek ernaar.quote:Op woensdag 3 december 2025 20:07 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk dat het vooral een handig handvat gaat zijn om eerder in te grijpen bij kutgedrag en dat bij normaal gebruik van vuurwerk rond de jaarwisseling echt niet ingegrepen gaat worden. Dat zou wel heel achterlijk zijn ook, om kostbare mankracht te verspillen aan correct gebruik van siervuurwerk terwijl roedels rotjongens de binnenstad opblazen met de hulpdiensten erbij.
We gaan het zien.
Ik zie geen zielige tweetsquote:Op woensdag 3 december 2025 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zie de zielige tweets van de politie. Dat gaan ze dus wel doen.
Langdurig blootstellen aan geluidsoverlast is schadelijk voor de gezondheid van mens en dier.quote:Op woensdag 3 december 2025 15:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat het herrie is. Ik niet
De geluidsoverlast door vuurwerk is ook wel wat vaker dan een uurtje per jaar. Dat weet jij zelf ook wel als je eerlijk bent.quote:Op donderdag 4 december 2025 08:37 schreef Den_Haag het volgende:
Dat gaat op voor blootstelling over langere periodes. Niet over 1 nacht.
Jij weet ook wel dat vuurwerk niet een ecosysteem ontwricht.quote:Op donderdag 4 december 2025 08:46 schreef torentje het volgende:
[..]
De geluidsoverlast door vuurwerk is ook wel wat vaker dan een uurtje per jaar. Dat weet jij zelf ook wel als je eerlijk bent.
We praten over 1 uur op 365 dagenquote:Op donderdag 4 december 2025 08:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Langdurig blootstellen aan geluidsoverlast is schadelijk voor de gezondheid van mens en dier.
Het verstoort niet alleen de nachtrust en verhoogt het risico op hart- en vaatziekten bij mensen, maar het tast ook het natuurlijke gedrag en de communicatie van dieren aan.
Geluid fungeert zo als een onzichtbare vervuiler die stress veroorzaakt, concentratie ondermijnt en ecosystemen ontwricht.
Daarom wordt geluidsoverlast steeds vaker erkend als een serieuze bedreiging voor welzijn en leefomgeving.
Langdurig betekend niet 1 knal per week vanaf oktoberquote:Op donderdag 4 december 2025 08:46 schreef torentje het volgende:
[..]
De geluidsoverlast door vuurwerk is ook wel wat vaker dan een uurtje per jaar. Dat weet jij zelf ook wel als je eerlijk bent.
Vraag maar eens aan mensen met PTSS naar hun welbevinden na slechts zogenaamd een knal per jaar. Voor hen is die ene knal geen onschuldig geluid, maar een herbeleving van angst en trauma.quote:Op donderdag 4 december 2025 09:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Langdurig betekend niet 1 knal per week vanaf oktober
als je dan toch probeert stoer te doen met feiten, doe dan wat meer je best
Gehoorschade is wat anders dan paniekaanvallenquote:Op donderdag 4 december 2025 09:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan mensen met PTSS naar hun welbevinden na slechts zogenaamd een knal per jaar. Voor hen is die ene knal geen onschuldig geluid, maar een herbeleving van angst en trauma.
Het lichaam reageert alsof het opnieuw in gevaar verkeert, met hartslag, ademhaling en paniek die alle controle overnemen.
En de omgeving die het als ‘maar één keer’ beschouwt, vergeet dat voor de getroffene die ene keer een hele wereld kan ontwrichten.
Krijg ff heel gauw de teringquote:Op donderdag 4 december 2025 08:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Langdurig blootstellen aan geluidsoverlast is schadelijk voor de gezondheid van mens en dier.
Het verstoort niet alleen de nachtrust en verhoogt het risico op hart- en vaatziekten bij mensen, maar het tast ook het natuurlijke gedrag en de communicatie van dieren aan.
Geluid fungeert zo als een onzichtbare vervuiler die stress veroorzaakt, concentratie ondermijnt en ecosystemen ontwricht.
Daarom wordt geluidsoverlast steeds vaker erkend als een serieuze bedreiging voor welzijn en leefomgeving.
Ik hoop dat jij spoedig de verkeerde tegenkomt omdat jij geen rekening wil houden met zieken.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Gehoorschade is wat anders dan paniekaanvallen
Je posts worden steeds onsamenhangender
P.S. Als ik ook al rekening moet houden met mensen die PTSS hebben....
Met andere woorden: daar heb ik schijt aan
En dit is dus het probleem en niet alleen met vuurwerk. Je kan niet verwachten dat 1 miljoen zich aanpast voor 10 man.quote:Op donderdag 4 december 2025 09:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan mensen met PTSS naar hun welbevinden na slechts zogenaamd een knal per jaar. Voor hen is die ene knal geen onschuldig geluid, maar een herbeleving van angst en trauma.
Het lichaam reageert alsof het opnieuw in gevaar verkeert, met hartslag, ademhaling en paniek die alle controle overnemen.
En de omgeving die het als ‘maar één keer’ beschouwt, vergeet dat voor de getroffene die ene keer een hele wereld kan ontwrichten.
Het zijn wel meer dan 10 mensen die PTSS hebben. Daarbij als je sociaal bent houd je automatisch rekening met zieken. Dan hoef dat niet gevraagd te worden.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
En dit is dus het probleem en niet alleen met vuurwerk. Je kan niet verwachten dat 1 miljoen zich aanpast voor 10 man.
Is dit een bedreiging?quote:Op donderdag 4 december 2025 10:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij spoedig de verkeerde tegenkomt omdat jij geen rekening wil houden met zieken.
Mensen met PTSS hebben wel een groter probleem dan alleen vuurwerk.quote:Op donderdag 4 december 2025 09:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Slaande deuren ook verbiedenquote:Op donderdag 4 december 2025 11:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Mensen met PTSS hebben wel een groter probleem dan alleen vuurwerk.
Dan kan je de hele maatschappij wel stil zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |