Dit is allang niet meer zoquote:Op zaterdag 29 november 2025 12:32 schreef Zoddie het volgende:
Meanwhile in Valencia...
Bekijk deze YouTube-video
Ja dat weet ik want ik was er dit jaar bij. Palau was uitgestorven. Dus niets meanwhilequote:Op zaterdag 29 november 2025 14:03 schreef Zoddie het volgende:
[..]
De video is van 2024.
Ik weet dat ze dit jaar flink strenger zijn geworden, maar toch.
Dat illegale vuurwerk ligt nu in bergingen van flatgebouwen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je komt te overlijden van een ontploffing, dan was het geen vuurwerk maar een explosief. En als je met explosieven speelt en het gaat fout dan is dat eigen schuld dikke bult.
Laten we ook echt ophouden met doen alsof dit soort incidenten iets te maken hebben met die sympatieke kleurtjes in de lucht. Dit zijn gewoon mensen die een misdrijf aan het plegen zijn en ingehaald worden door hun eigen domheid.
Kut voor zijn nabestaanden, dat wel.
En het zijn toch geen handgranaten, dus waar doen ze moeilijk over? Bij serieuze verwondingen hebben ze een heel trauma-team bij zich, dus gooi er maar lekker op los!quote:Op zaterdag 29 november 2025 07:33 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben nu al benieuwd naar de smoesjes die volgend jaar komen wanneer dit nutteloze totaalverbod geen kut veranderd aan de situatie op straat. De verongelijkte gezichten wanneer hulpverleners nog steeds bekogeld worden met zwaar vuurwerk, er was toch een verbod!?!?
Die waren er gisteren ook bij de wedstrijd van Ajax. Ging desondanks een klein beetje mis.quote:Op zondag 30 november 2025 11:41 schreef Den_Haag het volgende:
Speciaal getrainde speurhonden en teams met agenten om een paar vuurpijlen in beslag te nemen.
Niet de schuld van de honden.quote:Op maandag 1 december 2025 11:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die waren er gisteren ook bij de wedstrijd van Ajax. Ging desondanks een klein beetje mis.
https://www.ad.nl/voetbal(...)nengekomen~a0c2668e/quote:Ajax-fans hebben met grof geweld een deur van een nooduitgang in de Johan Cruijff Arena geforceerd om hooligans zonder kaartje én met vuurwerk het stadion binnen te laten. Dat vertelt directeur Menno
Jongen (14) loopt 'flink letsel' op aan gezicht en been bij vuurwerkincidentquote:Op vrijdag 28 november 2025 13:03 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.ad.nl/112-nie(...)foute-boel~a35075f4/
Appie worden @:zipportal
Misschien kunnen we het extra driedubbel verbieden want wat hij hier deed was al dubbel verboden.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Jongen (14) loopt 'flink letsel' op aan gezicht en been bij vuurwerkincident
https://www.nu.nl/binnenl(...)uurwerkincident.html
Bom, bommeronie in een buisje.
Dit dus de ongelukken werden al voor 90% veroorzaakt door illegaal vuurwerk.quote:Op zaterdag 29 november 2025 07:33 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben nu al benieuwd naar de smoesjes die volgend jaar komen wanneer dit nutteloze totaalverbod geen kut veranderd aan de situatie op straat. De verongelijkte gezichten wanneer hulpverleners nog steeds bekogeld worden met zwaar vuurwerk, er was toch een verbod!?!?
En het uitgaansgeweld en rellen v politie en andere overlast opeens x60 omdat iedereen zich stierlijk verveeld en geen idee heeft wat te doen rond middernacht.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus de ongelukken werden al voor 90% veroorzaakt door illegaal vuurwerk.
En het handhaaf argument gaat ook nergens over want er wordt altijd al vanaf de herfstvakantie afgestoken maar de politie is nergens te zien.
Zoals eerder gezegd honden veroorzaken een factor 40 meer doden en ongevallen.
De politie heeft een steeds nijpender personeelstekort, dus dat "beter te handhaven" argument slaat nergens op.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus de ongelukken werden al voor 90% veroorzaakt door illegaal vuurwerk.
En het handhaaf argument gaat ook nergens over want er wordt altijd al vanaf de herfstvakantie afgestoken maar de politie is nergens te zien.
Zoals eerder gezegd honden veroorzaken een factor 40 meer doden en ongevallen.
Hetzelfde als die gasten die defund the police roepen. Totdat ze ze zelf nodig hebben en dan lopen te krijsen dat het zolang duurt voordat ze geholpen worden.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De politie heeft een steeds nijpender personeelstekort, dus dat "beter te handhaven" argument slaat nergens op.
Dat lijken mensen zich niet te beseffen, en dan vooral de zure groep mensen die simpelweg vuurwerk vervelend vinden en op dit soort gelegenheidsargumenten duiken omdat het in hun straatje past.
Nu is het vuurwerk, straks is het iets wat ze zelf leuk vinden. "Tja, sorry. Makkelijker te handhaven als we het gewoon helemaal niet meer doen/verbieden"
Dat een verbod niet te handhaven is is toch geen reden om juist wel herrie te maken in verstedelijkte gebieden.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De politie heeft een steeds nijpender personeelstekort, dus dat "beter te handhaven" argument slaat nergens op.
Dat lijken mensen zich niet te beseffen, en dan vooral de zure groep mensen die simpelweg vuurwerk vervelend vinden en op dit soort gelegenheidsargumenten duiken omdat het in hun straatje past.
Nu is het vuurwerk, straks is het iets wat ze zelf leuk vinden. "Tja, sorry. Makkelijker te handhaven als we het gewoon helemaal niet meer doen/verbieden"
Jij bent van mening dat het herrie is. Ik nietquote:Op woensdag 3 december 2025 14:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat een verbod niet te handhaven is is toch geen reden om juist wel herrie te maken in verstedelijkte gebieden.
Dan heeft men toch een behoorlijk mankement aan de bovenkamer?
Meer repressie. Zolang IK maar mijn zin krijg.quote:Op zaterdag 29 november 2025 07:33 schreef Twiitch het volgende:
Maar dan ga je dus voor de kick en kijk je hoever je kunt gaan zonder ledematen te verliezen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 00:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat laatste doen we ookLaatst zelfs naar Engeland geweest naar een groot vuurwerkfestival. Daar knallen ze tot 12"
En geheel op muziek geschoten
Maar toch kan dat niet tippen aan dat potje / doosje wat je hier zelf aan mag steken
Dus handgranaten legaal maken?quote:Op woensdag 3 december 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Meer repressie. Zolang IK maar mijn zin krijg.
Wat een onzinquote:Op woensdag 3 december 2025 20:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus handgranaten legaal maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |