abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219370220
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:32 schreef Zoddie het volgende:
Meanwhile in Valencia...

Bekijk deze YouTube-video
Dit is allang niet meer zo
  zaterdag 29 november 2025 @ 14:03:44 #202
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219370304
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:44 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dit is allang niet meer zo
De video is van 2024.
Ik weet dat ze dit jaar flink strenger zijn geworden, maar toch.
pi_219370364
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:03 schreef Zoddie het volgende:

[..]
De video is van 2024.
Ik weet dat ze dit jaar flink strenger zijn geworden, maar toch.
Ja dat weet ik want ik was er dit jaar bij. Palau was uitgestorven. Dus niets meanwhile
pi_219375592
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als je komt te overlijden van een ontploffing, dan was het geen vuurwerk maar een explosief. En als je met explosieven speelt en het gaat fout dan is dat eigen schuld dikke bult.

Laten we ook echt ophouden met doen alsof dit soort incidenten iets te maken hebben met die sympatieke kleurtjes in de lucht. Dit zijn gewoon mensen die een misdrijf aan het plegen zijn en ingehaald worden door hun eigen domheid.

Kut voor zijn nabestaanden, dat wel.
Dat illegale vuurwerk ligt nu in bergingen van flatgebouwen.

https://v2.videoland.com/(...)ef-nederland-c_68539
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 30 november 2025 @ 11:07:04 #205
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_219375895
Godzijdank is dit levensgevaarlijke spul (dat een paar jaar geleden nog legaal was) van de straat. Een tweede Enschede ramp is voorkomen.

https://www.instagram.com/p/DRkNkqUDHfS/?igsh=d211ZzAxb2lwczlr
pi_219376040
Speciaal getrainde speurhonden en teams met agenten om een paar vuurpijlen in beslag te nemen. Wat zoals gezegd enkele jaren geleden nog legaal siervuurwerk in Nederland was :')
Wat een farce
pi_219383143
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 07:33 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben nu al benieuwd naar de smoesjes die volgend jaar komen wanneer dit nutteloze totaalverbod geen kut veranderd aan de situatie op straat. De verongelijkte gezichten wanneer hulpverleners nog steeds bekogeld worden met zwaar vuurwerk, er was toch een verbod!?!?
En het zijn toch geen handgranaten, dus waar doen ze moeilijk over? Bij serieuze verwondingen hebben ze een heel trauma-team bij zich, dus gooi er maar lekker op los!

Het is dan wel jammer dat er geen handhaving meer is, want je hebt dan natuurlijk wel recht op een lange afkoelingsperiode in een knusse cel.

Is het niet zo, dat je als burger ook zulke mensen mag arresteren?
pi_219385605
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:41 schreef Den_Haag het volgende:
Speciaal getrainde speurhonden en teams met agenten om een paar vuurpijlen in beslag te nemen.
Die waren er gisteren ook bij de wedstrijd van Ajax. Ging desondanks een klein beetje mis.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219385653
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 11:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die waren er gisteren ook bij de wedstrijd van Ajax. Ging desondanks een klein beetje mis.
Niet de schuld van de honden. :)
Ik snap niet dat ze het over fans hebben, dit zijn geen fans.

quote:
Ajax-fans hebben met grof geweld een deur van een nooduitgang in de Johan Cruijff Arena geforceerd om hooligans zonder kaartje én met vuurwerk het stadion binnen te laten. Dat vertelt directeur Menno
https://www.ad.nl/voetbal(...)nengekomen~a0c2668e/
  maandag 1 december 2025 @ 12:09:07 #210
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219385911
Zo, mijn waarschijnlijk laatste vuurwerk besteld.
Bijna ¤250 voor 5 leuke sierpotten voor 00:00.
pi_219397722
quote:
Jongen (14) loopt 'flink letsel' op aan gezicht en been bij vuurwerkincident

https://www.nu.nl/binnenl(...)uurwerkincident.html

Bom, bommeronie in een buisje.
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 22:02:55 #212
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219397842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:52 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Jongen (14) loopt 'flink letsel' op aan gezicht en been bij vuurwerkincident

https://www.nu.nl/binnenl(...)uurwerkincident.html

Bom, bommeronie in een buisje.
Misschien kunnen we het extra driedubbel verbieden want wat hij hier deed was al dubbel verboden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219398977
Precies. Categorie F4; zelfs in de buurlanden niet legaal te verkrijgen. En dit maakt weer duidelijk waarom
pi_219399300
quote:
Ik ben nu al benieuwd naar de smoesjes die volgend jaar komen wanneer dit nutteloze totaalverbod geen kut veranderd aan de situatie op straat. De verongelijkte gezichten wanneer hulpverleners nog steeds bekogeld worden met zwaar vuurwerk, er was toch een verbod!?!?
Dit dus de ongelukken werden al voor 90% veroorzaakt door illegaal vuurwerk.
En het handhaaf argument gaat ook nergens over want er wordt altijd al vanaf de herfstvakantie afgestoken maar de politie is nergens te zien.

Zoals eerder gezegd honden veroorzaken een factor 40 meer doden en ongevallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219399474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En het handhaaf argument gaat ook nergens over want er wordt altijd al vanaf de herfstvakantie afgestoken maar de politie is nergens te zien.

En het uitgaansgeweld en rellen v politie en andere overlast opeens x60 omdat iedereen zich stierlijk verveeld en geen idee heeft wat te doen rond middernacht.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Forum Admin woensdag 3 december 2025 @ 13:17:15 #216
pi_219400704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De politie heeft een steeds nijpender personeelstekort, dus dat "beter te handhaven" argument slaat nergens op.

Dat lijken mensen zich niet te beseffen, en dan vooral de zure groep mensen die simpelweg vuurwerk vervelend vinden en op dit soort gelegenheidsargumenten duiken omdat het in hun straatje past.

Nu is het vuurwerk, straks is het iets wat ze zelf leuk vinden. "Tja, sorry. Makkelijker te handhaven als we het gewoon helemaal niet meer doen/verbieden"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219400962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De politie heeft een steeds nijpender personeelstekort, dus dat "beter te handhaven" argument slaat nergens op.

Dat lijken mensen zich niet te beseffen, en dan vooral de zure groep mensen die simpelweg vuurwerk vervelend vinden en op dit soort gelegenheidsargumenten duiken omdat het in hun straatje past.

Nu is het vuurwerk, straks is het iets wat ze zelf leuk vinden. "Tja, sorry. Makkelijker te handhaven als we het gewoon helemaal niet meer doen/verbieden"
Hetzelfde als die gasten die defund the police roepen. Totdat ze ze zelf nodig hebben en dan lopen te krijsen dat het zolang duurt voordat ze geholpen worden.

Ik ben de ik wil ik eis en jij houd je maar aan mij regels en mijn gedachtegoed is juist mentaliteit wel zat.
En o wee als je er anders over denkt.

-O-
pi_219401008
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat een verbod niet te handhaven is is toch geen reden om juist wel herrie te maken in verstedelijkte gebieden.
Dan heeft men toch een behoorlijk mankement aan de bovenkamer?
pi_219401334
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat een verbod niet te handhaven is is toch geen reden om juist wel herrie te maken in verstedelijkte gebieden.
Dan heeft men toch een behoorlijk mankement aan de bovenkamer?
Jij bent van mening dat het herrie is. Ik niet
  Forum Admin woensdag 3 december 2025 @ 16:09:30 #220
pi_219401661
quote:
Meer repressie. Zolang IK maar mijn zin krijg.
  woensdag 3 december 2025 @ 19:38:36 #221
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219402829
Het is ook de vraag hoe fanatiek er gehandhaafd wordt. De meeste agenten zullen ook kinderen hebben, en bovendien zijn agenten zelf ook opgegroeid met die traditie. De meeste agenten behoren ook gewoon tot de grote middengroep die Nederland redelijk representeert.

We zien ook dat jongeren <18 ook gewoon alcohol drinken, en ook vapes hebben. Er is geen echte doorslaggevende wil om dit geheel uit te bannen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 3 december 2025 @ 20:07:37 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219403101
Ik denk dat het vooral een handig handvat gaat zijn om eerder in te grijpen bij kutgedrag en dat bij normaal gebruik van vuurwerk rond de jaarwisseling echt niet ingegrepen gaat worden. Dat zou wel heel achterlijk zijn ook, om kostbare mankracht te verspillen aan correct gebruik van siervuurwerk terwijl roedels rotjongens de binnenstad opblazen met de hulpdiensten erbij.

We gaan het zien.
pi_219403330
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 00:04 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat laatste doen we ook ;) Laatst zelfs naar Engeland geweest naar een groot vuurwerkfestival. Daar knallen ze tot 12" _O_ En geheel op muziek geschoten _O_ Maar toch kan dat niet tippen aan dat potje / doosje wat je hier zelf aan mag steken
Maar dan ga je dus voor de kick en kijk je hoever je kunt gaan zonder ledematen te verliezen.
pi_219403398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Meer repressie. Zolang IK maar mijn zin krijg.
Dus handgranaten legaal maken?
  Forum Admin woensdag 3 december 2025 @ 21:57:31 #225
pi_219403856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus handgranaten legaal maken?
Wat een onzin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')